miesgynekologille :/

pelottaaaaaaa

mun on pakko päästä mahdollisimman nopeesti gynelle ja sainpa sitten ajan miesgynelle. onko joku ollut miesgynekologilla? mua alko pelottaa niin paljon, en tiedä pystynkö menemään..pelkään et se esim arvostelee tai jotain...ja jotenkin inhottaa et vieras mies tutkiskelee mun yksityisiä paikkoja. mut kai se on pakko mennä muuten siirtyy liian kauas toi käynti..

27

4326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei...

      Ei, kukaan ei ole koskaan käynyt miesgynekologilla. Sikäli aika kummallista, että heillä tuntuu riittävän työpaikkoja, vaikka kukaan ei heillä käy. Vai miten se nyt oli?

      Varmasti se mies sanookin, että sulla on ruma pimppi ja se on likanen ja sun pitäis hoitaa sitä paremmin. Luultavasti luettelee kaikki viat mitä siinä on. Vai miten se nyt oli?

      Fiksua. Vai miten sen nyt oli?

      • miesgynekologien

        työllistyminen on huomattavasti vaikeampaa kuin naisten. Osittain sen vuoksi heitä on enemmän julkisella sektorilla kuin yksityisellä. Tunnen sattuneesta syystä monia gynekologeja, ja tämä on tosi.

        Minulla ei ole mitään miesgynekologeja vastaan enkä epäile heidän ammatinvalintaansa. Minusta on kuitenkin ihan ymmärrettävää, että naisen on helpompi selittää tuntemuksiaan ihmiselle, jolla on samat elimet, ja kenties samat kokemukset.

        Yksikään tuntemani miesgyne ei myöskään ole voinut kieltää sitä, että seksi on ajoittain mielessä asiakkaan ollessa "pöydällä". Toisaalta, onhan lääkäreissä lesbojakin.


    • Marjo27

      Jos et haluu mennä ni vaiha se naisgyneen (vaikka samalla tavalla se nainen voi MUKA arvostella). Mie oon käyny monilla miesgyneillä ja ne on miusta siinä hommassa parempia ko naiset. Ja jopa kertovat mitä tekevät.

    • on parempia

      Naisgynet ronklaa useimmiten ku omia paikkojaan ja saa väännellä itteään tuskasta. Sama kuin että naiskätilöt saattaa lepuuttaa synnytyksessä sormeensa toosassa ihan muina miehinä, sitä on ku liha tiskillä.

      Miesgyne ei oo mua ikinä satuttanu, ja kunnioittavat eleillä yms. Onhan siinä se sukupuolien ero, että itse on vähän nolompana ja ei paljoa silmiin katella, mutta kaiken kaikkiaan esim. tutkimukset ovat aina olleet miehillä mukavia.

      • Mary, kahden tytön äiti

        Ihan samaa mieltä kanssasi!!


      • .........
        Mary, kahden tytön äiti kirjoitti:

        Ihan samaa mieltä kanssasi!!

        Ekan kerran menin miesgynelle vähän epäröiden, mutta se oli kyllä paras käynti ikinä. Tosi nätisti teki tutkimukset ja selitti oikein kuvasta näyttäen, mitä löytyi.


      • miesgynelle

        Olen samaa mieltä! Naisgynekologista mulla on yksi erittäin ikävä kokemus, jossa mua uhattiin tulla pitämään hoitajien avulla kiinni, jos en pysy liikkumatta, kun sattui niin. Miesgynekologien kanssa ei ole ollut koskaan ongelmaa. He ovat erittäin helläkätisiä.

        Kai se on niin, että kun miesgynekologeilla itsellään on toisenlaiset sukuelimet, niin kunnioittavat siksi sitä "tuntemattomampaa" vastakkaista sukupuolta enemmän. Sama voisi oletaa tilanteen olevan, jos nainen ryhtyy urologiksi. Ei ole sitä omakohtaista kokemusta kivusta yms., kun ei itsellä ole miesten sukuelimiä. Ehkä tästä syystä vastakkaisen sukupuolen lääkärit ovat varovaisempia.

        Menen kyllä mielummin miehelle jatkossakin. Ovat asiallisia, eikä tarvitse nolostella.


    • Mary, kahden tytön äiti

      Siis, olen sitä mieltä että miesgynekologi saattaa olla parempi ja helläkätisempi kuin nainen! Kävin aiemmin aina mieslääkärillä, mutta nyt kun pääsen työnantajan kautta gynelle, niin ko lääkäriasemalla ei ole yhtään mies gynekologia. Muuten menisin edelleenkin miehelle! Eiköhän ne lääkärit ole niin paljon naisten alapäitä nähneet ;-)

    • yks_1_

      Itselläni ei ole kokemusta kuin yhdestä mies gynekologista, mutta hän ainakin osasi hommansa. Teki tutkimuksen varovasti. Jännitin aluksi kauheasti, mutta hyvin se meni ja enää ei pelota.

    • saara-spring

      Miehet ei lainkaan niin kovakouraisia kuin naiset. Ei mitään noloa, työtänsä tekevät!

    • en ollut

      käynyt miesgynellä aikaisemmin, mutta käynti oli erittäin positiivinen kokemus.

      En ole kovin sinut vartaloni kanssa (vaikka mieheni kyllä useasti sanoo kuinka hyvännäköinen olen ja niin varmaan olenkin, mutta minusta ei vaan tunnu siltä) ja senkin takia minusta on vaikea olla alasti muiden seurassa.

      Kuitenkin nyt kun menin gynelle ja siellä oli gynenä sellainen vanhempi mies, niin käynti oli melkeinpä terapauttinen. Hän pyysi minua ottamaan alushousut pois ja käymään tuoliin. Siinä sitten istuin ilman alushousuja ja jalat levitettynä auki ja tämä mies jutteli kanssani aivan luonnollisesti.

      Sitten hän pyysi minua nostamaan toppini ylös ja paljastamaan rintani ja samalla kyseli miksi olen tullut käynnille ja onko ollut jotain asioita mitkä ovat mietityttäneet. Siinä sitten olin ihan alasti jalat levällään tämän miehen edessä ja keskustelin avoimesti ongelmistani. Minulla on ollut masennusta ja halusin kysyä ehkäisypillereiden vaikutuksesta tähän. Sain siis purkaa huoliani ja tämä mies oli erittäin hyvä kuuntelemaan ja tuntui todella hyvältä kun hän isoilla käsillään tutki rintojani. Ei se tuntunut seksuaalisesti hyvältä, mutta se tuntui vaan niin vapauttavalta olla täysin alasti hänen edessään ja että hän kosketti minua niin luonnollisesti. Ehkä sekin että sain puhua hänelle masennuksestani ja avautua näinkin, jotenkin vaikutti siihen että tuntui kun hän olisi koskenut sisälleni jotenkin syvemminkin kun tunnusteli sormillaan alapäätäni.

      Eli tällainenkin kokemus käynti voi olla.. Aikaisemmat kerrat eivät tosiaan ole olleet ollenkaan mukavia naisgynien kanssa, vaan ei mitään erityistä vaan hieman epämukavia.

      Nyt olin niin vapautunut, etten halunnut pukea vaatteita päälle ollenkaan vaan kun sisätutkimus oli tehty niin istuskelin tuolissa kun juttelimme ja laitoin vaatteet päälle vasta pois lähtiessäni.

      No eivät varmaan kaikki miesgynet ole näin täydellisiä, mutta voihan asian nähdä tältäkin kannalta.

    • hellempiä

      Mies gynet on kyllä paljon hellempiä kuin naiset. En mene enää koskaan naiselle ellei ole ihan pakko. Nais gynet on tosi kovakouraisia. Naisten ottama papakoekin sattuu, en tiedä kuuluko sen sattua, sitä ei ole koskaan ottanut mies. Mies gyneni on ottanut näytteen kohdunlimakalvolta ja se ei tuntunut juur yhtään. Miehistäkin vanhemmat on parempia kun heillä on jo pitkälti kokemusta asiasta.

    • mieltä

      edellisten kanssa, eli kyllä kaikista niistä gyneistä, joilla olen käynyt, miesgyne on ollut paras. Naiset on todellakin ,kuten täällä ketjussa on todettu, kovakouraisempia. Ja jotenkin hätäisiä. Olenkin nyt vaihtanut miehiin. Lääkäri on aina lääkäri, vaikka tosin tarkasti katon kenen vastaanotolle menen; työskentelen itse erittäin suuressa yliopistosairaalassa ja siellä on paljon miesgynejä, jotka pitävät yksityispraktiikkaa virkatyönsä ohella- sellaisen miesgynen vastaanotolle en kyllä mene johon on riski törmätä oman työpaikan käytävillä tai ruokalassa joten vähän siivilöintiä pitää tehdä lääkäriä valitessa.

    • voi olla...

      ihan hyvä, kunnes alkaa käyttäytymään asiattomasti ja puheet alkavat olla
      seksiin viittaavia, potilaan
      hyväksikäyttöä. Tällaisen kohtelun
      jälkeen kestää kauan nousta jaloilleen.
      T. Luotin lääkäreihin, mutta en luota enää

      • gyneistä

        miesgynet tykkää enemmän anaalista ja naisgynet emättimestä.


    • mukavampia ja hellempiähän ...

      Asiallisempia ja rauhallisempia ja hellempikätisiä kuin naiset nuo miesgynekologit on
      kokemusta on kummastakin ja toistaiseksi ainakin päätin että vain mies gynelle menen koska naisgynekologi oli erittäin kireä ärtynyt ja ilkeä ihan kovaääninenki vielä
      Olin pettyny siihen asiattomuuteen ja toiste en naisgynelle sen vuoksi mene .
      Muutenki kamalaa mennä gynentutkimukseen niin sitten jos vielä ollaan ilkeän kova äänisiä ja arvostelevia ja töykeitä niin miks sellaiselle lääkärille koskaan menisi.
      Onhan mulla kiloja ehkä melkein kymmennen liikaa mutta monella on paljon enemän ei se silti saa olla aihe haukkua ja olla ilkeä töykeä kaikki kun ei ole missejä ja kaunottaria tuolla lääkäripiirissäkään että eipä olis varaa olla ilkeä heidän .
      No se on kuitenki tuo yks naislääkäri saanu minut pelkäämään menoa gynekologille jatkossa ihan hirvittää jos pitää mennä uudelleen joskus
      Tiedän että pitäsi käydä mutta taiataa jäädä mulla menemättä jos ei ole joku oikein hätätilanne
      pillerithän saa vaikka työterveyshuolonlääkäriltä uusittua tai terveyskeskuksesta niin ei tarvii mennä lääkäriä tapaamaan

      • enemmän

        Minäkin olen tykännyt enemmän miesgyneistä kuin naisista. Ovat olleet hellempiä ja ymmärtäväisempiä. Varsinkin eräs hieman vanhempi mies, jopa osasi oikein kuunnella ongelmiani. Nuoremmat ja kokemattomammat miehet taas ovat olleet erittäin helliä alapään suhteen. Ovat tutkineet varovasti, eikä ole tarvinnut kipua pelätä.


      • camppu90

        älä ajattele niin se varmaan on aika loukkaava lääkärien pitäs pitää ajatukset ulkonäöltä sisällä ne ei sais sanoa niin sehän saa kaikki potilaat sit pelkämään et minkälainen arvostus tänään tulee mene mies gynelle ne pitävät ajatukset sisällään eikä sano muille he auttavat ja ymmärtävät ei ole mitään pelättävää


    • camppu90

      minä olen ollut terveyskeskuslääkärin gynekologisessa tutkimuksessa mun mielestä miehet ovat paljon hellempiä ja mukavempia ei se paljon arvostele ja se neuvoo miten tuntuu paremmalta maata siel se sanoo koko ajan mitä tekee ja on tosi rauhallinen

    • näin sitten

      Terveisin mies.

      • olisi?

        Lääkäri tekee työtään.

        Entä jos naisgynekologi onkin lesbo? Onko hänkin sitten perverssi eikä sitä edes huomaa.

        Voihan sitä ahdasmielinen ajatella että sukupuolesta riippumatta naisen alapään kaivelu on perverssiä. Varsinkin jos ajattelija on mies.


      • sinä?

        Mitä mies tekee tällaisella keskustelupalstalla ja nimenomaan tämän otsikon alla ellei ole itse perverssi.


    • Hepu4ever

      En oo vielä käyny gynellä mut kyllä sinnekki vielä lähiaikoina tarttis mennä ja tilasin ajan ja kas kummaa pääsi sitten mies gynelle sellaselle tosi nuorelle kuvan mukaan. Mies näytti kakskymppiseltä ja oon ite SAMANIKÄNE joten pliis laittakaa jotain kommenttii

    • .

      Gynekologi ei voi olla kaksikymppinen iältään. Kas kun gynekologila on opintoja 11-12 vuotta ennen kuin on valmis gyne...(siis opintoja yo:i valm.jälkeen)

      Ja työtäänhän he tekevät, oli ikä sitten mikä tahansa!!

    • Pirkko pirteä

      Ihan kivoja ja mukavia ne ovat miesgynetkin. Nehän tutkivat paikkoja työkseen. Joskus heillä on sellainen asenne, että "Jaahas, onko rouvan koneeseen tullut vikaa?"

    • kokemus sekin

      Kävin vanhalla miesgynekologilla, oli nopea ja taitava, ei tullut edes kiusaantunut olo.
      Vuosien kokemus ja asiallisuus oli ok. Hiukset jo harmaantumassa. Menisin uudestaan.
      2 kertaa nuori mies, ekalla sen ei tarvinnut tutkia, toinen tuli kun sain ajan seuraavalle päivälle.Noo olin aika vahvassa kolmio särkylääkityksessä ja tilanne tuntui kotona jotenkin sellaiselta yllättävän voimakkaalta, en kehannu edes kertoa että nuori miesgynekoligi oli, vaikka hoitaakin vain ammatikseen, niin ukko kotona tuskin ois silti tykännyt. Olo oli niinkuin vieras mies olisi käynyt omalla alueella. En voi sanoa että oisin ihan neuraalisti ajatellut, ja en tiennyt edes että kun silmät käväs vartalon läpi lapi kertaa, siis kun oli jo vaatteet päällä ettenkö ois ajatellu että nytkö se mittaa mua.
      Naisgynekologeista on kyllä monia monia kokemuksia, mukavalle meen yksityisellekkin,
      ne kammotukset on sit ollu ihan outoja. Yks käski laihuttaa, yks kysyi kesken tutkimuksen laitteet sisällä että milloin olen ollut yhdynnssä? ajankohta oli jokseenkin outo. Luulin että näkyy jotain siellä sisällä??? vaan ei, hän vaan varmisti ehkäisyn tarvetta, ettei vaa n ole pelkkä hoitotarve kuukautisten takia, että saanko ilmaisen kierukan vai en. Ei hän siitä välittänyt tai tiennyt että teholla olin ollut hb:n laskiessa alas.

      • taitavia nekin

        taitavia nekin on, ja kertoo mitä tekee. Ihmisiä kaikki, mutta kyllä se nyt jälkikäteen ajateluna jännempää on jos siinä on samanikäinen mies. Ehkä mä sit mietin liikaa, mutta erikoista se oli, kun silti ajattelin että se on nähnyt intiimimmän paikan, jonka näkee vain oma mies. Mulla meinaa kesti kauan, kun piti vaihtaa kierukka. voihan se olla että ne suhtautuu asiaan enemmän ammattimaisesti ajatellen. ainakin pääsääntöisesti. voisinko itse olla urologi??noo, en tiedä. Mies ei ainakaan arvostele tai möläyttele, ainakaan mun kokemuksella, se on hyvä puoli. Naisgynekologi voi olla kovinkin määräilevämpi. Mullakin kerran oikein tivasi että kuka oli siirtänyt aikaani, kun ei pitänyt, En sit kannellut,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe