Mato omassa kädessä - uni

Outoa ***

Elämässäni eletään vaihetta, jossa odotamme erästä asiaa kovasti tapahtuvaksi. Olotilani on tällä hetkellä hyvin epävarma ja toiveikas vuorotellen.
Tämä vaikuttanee viimeöiseen uneeni, mutta millä tavoin?
Kertokaapa arvionne unesta:

Vasemman käden peukalon ja etusormen välissä (tyvessä) oli minulla ison alla kasvamassa keltainen mato, loinen. Olin sen saanut mullasta. Se mato heilui haavasta ja nappasin sen pois. Mato katkesi ja jäi osin ihon alle. Pian pyörittelin ko. kohtaa ja sain loputkin madosta pois. Ajattelin: "Hyvä että lähti. Mutta aamulla pitää hakea matokuuri terveyskeskuksesta."
Minua asia unessa inhotti ja olin helpottunut että sain sen pois.

Nyt aamulla herätessäni on uni ollut mielessäni niin, kuikn se olisi elämäntilanteeni kannalta jotenkin erityisen merkitykellinen.
Näen paljon unia ja toisinaan joku uni tuntuu "enenmmän tärkeältä" ja usein osoittautunutkin selllaiseksi, ja tämä on taas niitä tärkeitä unia.

5

4744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Siipirikko-

      Minun tietojeni mukaan kaikki loiset ovat aina negatiivisia enteitä. Usein ne osoittautuvat asioiksi, jotka kalvavat ihmistä sisältäpäin kuten sairaudet, jotka eivät ole vielä antaneet merkkejä itsestään.
      Joillakin ne voivat olla työpaikkaan tai parisuhteeseen liittyviä eli sisältä päin tulevia uhkia nekin.

    • Noksu22

      "Vasemman käden peukalon ja etusormen välissä (tyvessä) oli minulla ison alla kasvamassa keltainen mato, loinen."

      puristapa hieman oikealla kädelläsi ja tunnet sen kohdan olevan aikalailla pelkkää ihoa tai tuommoinen eräänlainen tyhjiö siihen tulee.

      Lisäksi se on väleistä suurin, mutta ainakaan minulla ei herkin kohta. Herkin kohta lienee keskellä kämmentä.

      Tuosta kohdalta mato olisi suhteellisen helppo puristaa pois.

      Kummalla puolella näit madon? oletin jotenkin heti tuon kämmenen eli käden sisäpuolen.

      Siellä sijaitsee nuo kaikki viivat ja pisteet, pallot, ruksit, mistä jotkut ennustavat ja joiden pitäisi merkitä meidän elämäämme, terveyttä, rakkautta jne.

      Jos mato kuitenkin oli toisella puolella, niin se olisi mielestäni aika ulkopuolinen asia. Jokin joka voisi huomaamatta tarttua sinne, tavallaan itsekseen. Kun taas tuo toinen puoli on se, millä itse tartutaan.

      Muistaakseni keltainen on väreistä sellainen, joka parhaiten muistetaan. Punainen olisi mielestäni hieman hälyttävämpi, koska esim. luonnossa se usein varoittaa vaarasta (pun. kärpässieni, skorpioni jne.)

      Keltainen on yksi väritähden perusväreistä, eli punainen, keltainen ja sininen. Periaatteessa ilman keltaista ei olisi oranssia.

      EN tiedä liittyykö se mihinkään, mutta jotenkin tuli sellainen tunne, että sillä saattaa olla merkitystä. Se on pääväri, ei väliväri ja siksi tärkeä, mieleenpainuva ja aivan oma.

      Sanot, että mato kasvaa ja se voisi viitata jonkin asian, sellaisen itseä syövän eli vaikka esim. katkeruuden tai vihan kasvamiseen.

      Koska mato on keltainen voisi ajatella, että tunne tai asia on suhteellisen normaali tai jollakin tavalla välttämätön tai vain jokin, jolle ei juurikaan voi mitään, mutta kasvaessaan liian suureksi, jopa vaarallinen tai ainakin todella inhottava.

      "Olin sen saanut mullasta"

      Miten se papin lausuma menee; maasta olet tullut ja maaksi on sinun jälleen tultava..

      Suurin piirtein niin ja vahvistaisi siis tuota juuri mainitsemaani asiaa.

      "Mato katkesi ja jäi osin ihon alle. Pian pyörittelin ko. kohtaa ja sain loputkin madosta pois."

      Saada osa siitä pois, mutta osa vielä jää. Sitten saada kaikki loput pois.

      Ainakin itselleni näin käy lähes joka kerta irrottaessani tikkua ihon alta. Se usein katkeaa ja pitää vielä yrittää.

      Ehkäpä se on elämässäkin niin, että juuri mikään negatiivinen asia ei hetkessä ja kerta heitolla selviä, aina pitää vielä uudelleen miettiä.

      "Ajattelin: "Hyvä että lähti. Mutta aamulla pitää hakea matokuuri terveyskeskuksesta." "

      Ajatuksesi viittaisi siihen, että mahdollisesti mato ei ollut mikään yllätys yksilö vaan, että noita tunteita / asioita tms. voisi löytyä vielä lisääkin jostakin piilosta ja ne pitäisi hävittää matolääkkeellä.

      Viittaa selkeesti myös ulkopuolisen avun hakemiseen, myöhemmin.

      Ja ilmeisesti kyseessä on myös ilta, koska ajattelet huomista aamua.

      Ilta voi olla vertaus pimenevästä ja eräänlaisesta toivottomuudesta, aamu tuo mukanaan valon ja ainakin usko tuohon positiiviseen pimeyden jälkeen syttyvään kaiken valaisevaan valoon (aurinkoon) on olemassa ja myös varmuus, koska teet sinne suunnitelmia.

      Vaikea sanoa tarkemmin. Tämmöistä tänään.

    • pirkko böö

      Mulla uni, jossa olin tyttäreni kanssa mukana jonkinlaisessa asuntoesittelyssä. Kyse oli ilmeisesti kuitenkin tv-ohjelman kuvauksista ja tarkoitus oli reipasta ko. asunto elinkelpoiseksi. En tiedä missä roolissa itse olin, kai vain mukana. Paikka oli kaamea ja totesinkin että remppa turha, perhe pitää viedä heti turvaan täältä. Jäimme kuitenkin jonkinlaiseen kirpputoritilaan odottelemaan kun isännöitsijä haluttiin paikalle istuin keinutuolissa ja keinuin. Yhtäkkiä huomasin kymmenessä keskellä päälipuolta ison tikun, pikemminkin oksan. Nauroin tyttärelleni että katso minäkin tikkymagneetti. (Häneltä viimeaikoina poistettu paljon tikkuja). Vedin oksaa pois, se tuli pois mädöntyneinä ällöttävinä liuskoina. Sen jälkeen reiästä alkoi tulla keitetyn kananmunan palasia, sitten huomasin reiän jatkuvan käsivarteen tunnelina. Avainsanan jälkeen reiästä tuli pieniä valkoisia matoja. Käskin heti että menemme tyttäreni kanssa pois rakennuksesta. Sitten sanoin että pitää varmaan huuhdella madot pois. Huutelin ne vesiletkulla. Vesi virtasi madonreiän läpi: kymmenestä sisään ja kahdesta reiästä ulos käsivarressa. Kaikki kai saatiin ulos. Verta ei tullut. Käteen jäi iso madonreikä/tunneli. Heräsin. Käsi oli kipeä samasta kohtaa. Tänään odotan laboratoriotuloksia ja ensiviikolla pitäisi alkaa kuukautiset, mutta en ole varma alkaako. Tuleva uutinen pelottaa ja jännittää, enkä tiedä miten kertoa miehelle, jos aavistuksen totta. Hän ei aavista vielä mitään.

      • pirkko böö

        Puhelin kirjoitti hölmöjä: eli kämmenessä tikku ja ennen matoja reiästä tuli avainnauha. Mitä tämä voisi merkitä ?


    • Uniukko

      Alkuperäiselle kyselijälle. Mato iholla unessa tarkoittaa yleensä häpeää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe