wlan ja unohtunut salasana

ohnou

Unohdin wlan verkon salasanan. Miten saan sen vaihdettua?

7

8470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfalfjlsajf

      Oisko vaikkapa että resetoit sen wlan-tukiaseman, löytyy se reset nappi jostainpäin laitetta... Konffaat boksin uudestaan ja määrittelet salasanan!

    • ohjeesta....

      Resetoimalla modeemin se useimmiten palautttaa sen tehdasasetuksille jolloin salasanakin on se valmistajan ilmoittama (esim."admin" ) , mutta aina ei ole näin. Asia pitää lukea modeemin ohjeesta. Ja jos kyseessä on jokin muun kuin oma yksityinen verkko, niin otat yhteyttä palvelun tarjoajaan ja kysyt.

      • juulia34

        auttakaa pliis tätä tyhmää naista et miten saa salattua salasanalla nettiyhteyden.kyseessä a-link rr24ap(i).ohjeista ei mitään apua ja sivu muutenkin enkun kielinen


      • ...
        juulia34 kirjoitti:

        auttakaa pliis tätä tyhmää naista et miten saa salattua salasanalla nettiyhteyden.kyseessä a-link rr24ap(i).ohjeista ei mitään apua ja sivu muutenkin enkun kielinen

        http://www.a-link.com/fi/RR24AP.html
        Pika-asennusohje Englanti / Suomi / Ruotsi


    • juulia34

      siis ihan oikeesti noi ohjeet ei tehoa meikäläiseen.en vaan pääse eteenpäin.Eli kun ollaan siellä 10.2.2.jotain sivulla niin mihin siitä mennään ja miten siitä eteenpäin...ihan oikeesti hävettää ja oon saanut aikasemmin tämän onnistumaan mut nyt vaan ei mee jakeluun ei sit millään

      • pitäen:

        ftp://ftp.a-link.com/rr24api /Quick.pdf

        Siis sivulta 30 lähtien tässä pdf:ssä on ohjeet jotka tarvitset. Salaukseksi WPA (edellyttää, että sun tietokone tukee eli on aika uusi, pari-kolme vuotta vanha ja WLAN-driverit siis kunnossa, WEP-salaus oikein vanhoissa värkeissä).

        Olen tosin sitä mieltä, että kuvauksessa kerrottu ESSID BROADCAST voisi jättää ENABLE, jotta löydät WLANisi tietsikalla suoraan. Ja ACCESS CONTROL kohdassa Enable Mac Filterin voisi ola NO, jolloin ei tartte alkaa säätämään! Tietoturvataso on näilläkin normaalikäyttäjälle tarpeeksi hyvä, mutta jos haluat niin ESSID -> NO tekee sen, että sivulliset ei verkkosi olemassaoloa näe ainakaan vahingossa. (Ja MAC Filtteri -> YES tekisi sen, että pääset langattomaan verkkoosi vain ja ainoastaan sinun omilla tietokoneillasi).

        Tarpeeksi pitkä salasana sinun pitää keksiä ja painaa se muistiin, tietsikka tarvii sen saman myös eka kerralla!

        Tuo ohje on tosiaan jonkun nörtin laatima ja en ihmettele jos tukka nousee pystyyn. Ei siinä keskivertokäyttäjää ole paljon aateltu.

        Sanon minä, joka sentään olen eräänkin tukiaseman naapureille ja itselle asentanut ja säätänyt ja tunnen tuon termistön.


      • juulia34
        pitäen: kirjoitti:

        ftp://ftp.a-link.com/rr24api /Quick.pdf

        Siis sivulta 30 lähtien tässä pdf:ssä on ohjeet jotka tarvitset. Salaukseksi WPA (edellyttää, että sun tietokone tukee eli on aika uusi, pari-kolme vuotta vanha ja WLAN-driverit siis kunnossa, WEP-salaus oikein vanhoissa värkeissä).

        Olen tosin sitä mieltä, että kuvauksessa kerrottu ESSID BROADCAST voisi jättää ENABLE, jotta löydät WLANisi tietsikalla suoraan. Ja ACCESS CONTROL kohdassa Enable Mac Filterin voisi ola NO, jolloin ei tartte alkaa säätämään! Tietoturvataso on näilläkin normaalikäyttäjälle tarpeeksi hyvä, mutta jos haluat niin ESSID -> NO tekee sen, että sivulliset ei verkkosi olemassaoloa näe ainakaan vahingossa. (Ja MAC Filtteri -> YES tekisi sen, että pääset langattomaan verkkoosi vain ja ainoastaan sinun omilla tietokoneillasi).

        Tarpeeksi pitkä salasana sinun pitää keksiä ja painaa se muistiin, tietsikka tarvii sen saman myös eka kerralla!

        Tuo ohje on tosiaan jonkun nörtin laatima ja en ihmettele jos tukka nousee pystyyn. Ei siinä keskivertokäyttäjää ole paljon aateltu.

        Sanon minä, joka sentään olen eräänkin tukiaseman naapureille ja itselle asentanut ja säätänyt ja tunnen tuon termistön.

        Voisitko siis millään tulla auttamaan muakin?Siis nämä ohjeet ei kyl oo meikäläisen koneelle joka siis rr24api ja siellä ohjeet 24api .vai onko niillä eroa.Mä oon ihan pihalla taidan olla jo liian väsynyt ja sokea tähän hommaan:(


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe