Onko ketään Doneton myyjiä?

Täällä???

Kertokaa on maailman mahtavin työ?

93

20370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikkapa taitaa olla

      entinen ppmedia höystettynä ruhtinaallisella 7€ tuntipalkalla...

      • Luottaako

        Eli kun luvataan tuo tuntipalkka, onko se myös maksettu? PPMediasta oli ainakin aikaisemmin juttuja, että palkkaa ei aina maksettu, jos ne jutut totta oli. Onko työsopimuksessa siis Doneto vai muuttuuko se siinä vaiheessa PPMediaksi ja nyt on vaan pesty kasvoja nimenmuutoksella, PPMediahan on edelleen olemassa?


      • terskan nuppi
        Luottaako kirjoitti:

        Eli kun luvataan tuo tuntipalkka, onko se myös maksettu? PPMediasta oli ainakin aikaisemmin juttuja, että palkkaa ei aina maksettu, jos ne jutut totta oli. Onko työsopimuksessa siis Doneto vai muuttuuko se siinä vaiheessa PPMediaksi ja nyt on vaan pesty kasvoja nimenmuutoksella, PPMediahan on edelleen olemassa?

        Liittymämyyntifirmat boikottiin! Nimiä vaihdellaan ja palkat ovat pieniä vaikka myisit kuinka paljon. Pohja ja tuntipalkkoihin ei ole uskomista. Sisältävät aina x määrän kauppaa.


      • ...
        Luottaako kirjoitti:

        Eli kun luvataan tuo tuntipalkka, onko se myös maksettu? PPMediasta oli ainakin aikaisemmin juttuja, että palkkaa ei aina maksettu, jos ne jutut totta oli. Onko työsopimuksessa siis Doneto vai muuttuuko se siinä vaiheessa PPMediaksi ja nyt on vaan pesty kasvoja nimenmuutoksella, PPMediahan on edelleen olemassa?

        Sun pitää myydä liittymiä x-määrä/kk ennenkuin saat tuntipalkan. Muistaakseni 80 liittymää..


      • BeginnerX
        ... kirjoitti:

        Sun pitää myydä liittymiä x-määrä/kk ennenkuin saat tuntipalkan. Muistaakseni 80 liittymää..

        Onko 80 myytyä liittymää kuukaudessa realistinen määrä? Huomioonhan pitää ottaa toteutumattomat kaupat, joten todellisuudessa pitää myydä paljon enemmän.


      • kiizeli
        terskan nuppi kirjoitti:

        Liittymämyyntifirmat boikottiin! Nimiä vaihdellaan ja palkat ovat pieniä vaikka myisit kuinka paljon. Pohja ja tuntipalkkoihin ei ole uskomista. Sisältävät aina x määrän kauppaa.

        Doneto oy maksaa palkkansa sen mukaan miten paljon soitat. Eli 6 tunnin vuorossa pitää olla 110 minuuttia puhelimessa puhumista ja se oikeuttaa tuntipalkkaan. Mitään kuukausimyynti rajoja ei ole. Provisiota maksetaan niin että jos 6 tunnissa myy 6 liittymää niin provisio on liittymää kohti noin 5 euroa. Tämä on doneton palkkamalli.


      • ziikseli
        BeginnerX kirjoitti:

        Onko 80 myytyä liittymää kuukaudessa realistinen määrä? Huomioonhan pitää ottaa toteutumattomat kaupat, joten todellisuudessa pitää myydä paljon enemmän.

        Ei tarvitse. Työtunnit x 7.41€ provisiot. Provisiotasosi määräytyy paljonko myyt ja tuotetuista maksetaan provikat. Ei siis ole kuukausimyyntirajaa, vaan työtehokkuus.

        Helppoa rahaahan tuo


      • Doneto

        Elisa osti PPmedian ja SuomenMatkapuhelinkeskuksen ja yhdisti ne Doneto Oy:ksi, joka on siis Elisan tytäryhtiö, joten hommat kyllä siellä pelaa.
        Tuntipalkka on 7,41 euroa tunnilta jonka päälle maksetaan provisiota 2-11 euroa liittymää kohden riipuen kokonaismyynnistä.


      • Kokemusta on
        kiizeli kirjoitti:

        Doneto oy maksaa palkkansa sen mukaan miten paljon soitat. Eli 6 tunnin vuorossa pitää olla 110 minuuttia puhelimessa puhumista ja se oikeuttaa tuntipalkkaan. Mitään kuukausimyynti rajoja ei ole. Provisiota maksetaan niin että jos 6 tunnissa myy 6 liittymää niin provisio on liittymää kohti noin 5 euroa. Tämä on doneton palkkamalli.

        Tuntipalkka on selvä ja se maksetaan. Kuitenkin jos teet samalla pakkotahdilla töitä jossakin muussa puhelin myyntifirmassa, teinaat enemmän.
        '
        HUOM!

        Työpanosta ei mitata myyntituloksien mukaan vaan puhutttujen minuuttien mukaan.

        Eli puhelut kannattaa venyttää pitkiksi lörpöttelemällä niitä näitä ja juotavia, sillä potkut tulee ja helposti jos puhuttujen minuuttien tavote ei tule täyteen.

        Minuuteilla hiostava firma puhelin liittymiä myyvä firma, joka yritää päihittää kilpailijan sentin parin halvemmilla hinnoilla.


      • Puh puh elin myyjä

        Viinanhimoiselle viikoloppu juopolle hyvä työpaikka.

        Ei tarvi käydä alkossa, kun on töissä Donetossa.

        Ovet tosin paukkuu, sillä porukkaa tulee ja menee niin,

        ettei työkavereitaan tunne.


      • Muualla 50 e / ilta

        Työtekijöitään minuuteilla hiostava firma Doneto on nyt Enia eli se on vaihtanut nimeä.

        Muka hyvä tuntipalkka? Samalla työmäärällä hankii muussa puhelin myynti firmassa paremmin.

        Siis 7 euroa tunti, eli jos teet 5 tuntia illassa, tienaat 35 euroa illassa

        Jos taas teet muualla viisi kauppaa 10 euroa per kauppa (mikä on ihan helppoa samalla työmäärällä,
        tienaa 50 euroa illassa.

        Doneton eli Enian bonuksista ei ota pirukaan selvää.

        Lisäksi se on työntekijäitä kohtaan epäeettiseti topimiva yritys.
        Kenkää tulee eli työntekijät vaihtuvat ja tiuhaan tahtiin.


    • ex työntekijä

      Doneto/Ppmedia ei lähetä palkkakuitteja työntekijöilleen!
      Myyt sitten 1 tai 100 liittymää kuukaudessa, sinun pitää saada AINA palkkakuitti. Siitä voi kätevästi tarkistaa, että työnantaja maksaa kaikki lakisääteiset työnantajan palkan sivukulut mm. sinun eläkkeesi.

      • just me

        Saa palkkakuitit yleensä päälikkö jakaa ne töissä ja ne saa myös kotiin pyydettäessä. Palkkakuitin saa kyllä ja asialliset maksut on maksettu aina mitä olen kuullu.


      • doneton työntekijä
        just me kirjoitti:

        Saa palkkakuitit yleensä päälikkö jakaa ne töissä ja ne saa myös kotiin pyydettäessä. Palkkakuitin saa kyllä ja asialliset maksut on maksettu aina mitä olen kuullu.

        kyllä sieltä donetolta tulee palkat mutta ei aina ajallaan. palkkauskin on aika omituinen pakko myydä 0,7 liittymää / tunti muuten tippuu palkka provikalle. pelkällä provikalla jos olet niin palkkakin suurempi. Ite olin alussa tuntipalkalla ja ei tullut sitten paljoa myytyä eli alle 0,7 liittymäää/ tunti niin tippui palkkani provikalle. aika ikävää olla provikka palkalla ja jos ei tule vielä kauppaa. ajatus vaihtaa paikkaa semmoiseen joka ei määräydy myynnin mukaan. ei muuta valittamista donetosta kuin toi palkka homma. esimiehet ja työkaverit mukavia ja kivoja kisojakin pidetään.


      • Työntekijä_TRE
        doneton työntekijä kirjoitti:

        kyllä sieltä donetolta tulee palkat mutta ei aina ajallaan. palkkauskin on aika omituinen pakko myydä 0,7 liittymää / tunti muuten tippuu palkka provikalle. pelkällä provikalla jos olet niin palkkakin suurempi. Ite olin alussa tuntipalkalla ja ei tullut sitten paljoa myytyä eli alle 0,7 liittymäää/ tunti niin tippui palkkani provikalle. aika ikävää olla provikka palkalla ja jos ei tule vielä kauppaa. ajatus vaihtaa paikkaa semmoiseen joka ei määräydy myynnin mukaan. ei muuta valittamista donetosta kuin toi palkka homma. esimiehet ja työkaverit mukavia ja kivoja kisojakin pidetään.

        Aina on kyllä ajallaan tullut...
        Meinaatko että sulle pitäis vaan maksaa tuntipalkkaa vaikket saa myytyä, vaikka sut on palkattu myymään?
        Jos sut on palkattu myymään etkä myy, silloin sä et tee työtäs.
        Hoh hoh mitä poppoota...
        Ei meidän toimistolla ainakaan ole ketään joka ei saisi tuota 0,7 liittymää tunnissa aikaan, sehän on ihan sika vähän...


      • Jeejee@lahti
        Työntekijä_TRE kirjoitti:

        Aina on kyllä ajallaan tullut...
        Meinaatko että sulle pitäis vaan maksaa tuntipalkkaa vaikket saa myytyä, vaikka sut on palkattu myymään?
        Jos sut on palkattu myymään etkä myy, silloin sä et tee työtäs.
        Hoh hoh mitä poppoota...
        Ei meidän toimistolla ainakaan ole ketään joka ei saisi tuota 0,7 liittymää tunnissa aikaan, sehän on ihan sika vähän...

        Ihme itkua ja vonkausta kun ei monet ei edes tiedä mistä puhuu...

        Lahden Donetolla palkat maksettu ajallaan, palkkakuitit saatu eikä välistä ole vedetty. Jos Pööpöömeedian aikana näin olisi tehty, Donetossa näin ei tehdä.

        Palkkamalli kädestä pitäen:

        Tuntipalkka 7,41€ / tunti, provikat päälle. Provikka riippuu myyntitehokkuudesta, ei toteutumuistehokkuudesta. Jos siis myyt paljon, saat ison provikan toteutuneista vaikka vain 10% toteutuisi.

        Tuntipalkan saa aina, vaikka tuntitehokkuus jäisi alle sen mitä vaaditaan provikoiden maksamiseen, eli alle 0,7 liittymää / tunti. Seuraavassa kuussa vain palkkamalli muuttuu jossei myynti muutu.


      • nimim. kokemusta on ....
        Jeejee@lahti kirjoitti:

        Ihme itkua ja vonkausta kun ei monet ei edes tiedä mistä puhuu...

        Lahden Donetolla palkat maksettu ajallaan, palkkakuitit saatu eikä välistä ole vedetty. Jos Pööpöömeedian aikana näin olisi tehty, Donetossa näin ei tehdä.

        Palkkamalli kädestä pitäen:

        Tuntipalkka 7,41€ / tunti, provikat päälle. Provikka riippuu myyntitehokkuudesta, ei toteutumuistehokkuudesta. Jos siis myyt paljon, saat ison provikan toteutuneista vaikka vain 10% toteutuisi.

        Tuntipalkan saa aina, vaikka tuntitehokkuus jäisi alle sen mitä vaaditaan provikoiden maksamiseen, eli alle 0,7 liittymää / tunti. Seuraavassa kuussa vain palkkamalli muuttuu jossei myynti muutu.

        toi edellinen viesti....
        olin itse nimenomaan Lahden Donetolla useita kuukausia ja jouduin törkeen kusetuksen kohteeksi. ton edellisen viestin on varmana kirjottanu joku doneton toimistopäällikkö, se pulju jätti maksamatta yli 300e luvattua rahaa mulle ja usean kuukauden erittäin aktiivisesta ja "menestyksekkäästä" työskentelystä huolimatta rahaa tuli yhteensä 620e koko ajalta, myytyjä liittymiä yli 2000e edestä. Tiedän etteivät kaikki liittymät toteudu, mutta eräskin palkkani työntäyteisen kuukauden jälkeen oli 46e?
        tilinauhoja ei tullut ainuttakaan eikä yhtäkään virallista paperia mistään.
        Ja turha kenenkään inttää vastaan - tuhlatkaa aikanne mieluummin vaikka nenää kaivellen kuin vaneriseinien takana huijattuna rahantarpeessa olevana raukkana.
        Uskomatonta että vielä tänä päivänä firmoilla on mahdollisuus noin räikeään kusetukseen, joka kohdistuu erityisesti alaikäisiin kun johtajat luulevat ettei alaikäiset ymmärrä oikeuksiaan.
        niin ja vielä, verokorttini, työtodistukseni yms ovat edelleen heillä. Työsuhteen päättymisestä on 4 kuukautta. Ja olen soittanut useaan kertaan sekä käynyt paikan päällä.
        Et semmosta, sinne kaikki.


      • ----
        nimim. kokemusta on .... kirjoitti:

        toi edellinen viesti....
        olin itse nimenomaan Lahden Donetolla useita kuukausia ja jouduin törkeen kusetuksen kohteeksi. ton edellisen viestin on varmana kirjottanu joku doneton toimistopäällikkö, se pulju jätti maksamatta yli 300e luvattua rahaa mulle ja usean kuukauden erittäin aktiivisesta ja "menestyksekkäästä" työskentelystä huolimatta rahaa tuli yhteensä 620e koko ajalta, myytyjä liittymiä yli 2000e edestä. Tiedän etteivät kaikki liittymät toteudu, mutta eräskin palkkani työntäyteisen kuukauden jälkeen oli 46e?
        tilinauhoja ei tullut ainuttakaan eikä yhtäkään virallista paperia mistään.
        Ja turha kenenkään inttää vastaan - tuhlatkaa aikanne mieluummin vaikka nenää kaivellen kuin vaneriseinien takana huijattuna rahantarpeessa olevana raukkana.
        Uskomatonta että vielä tänä päivänä firmoilla on mahdollisuus noin räikeään kusetukseen, joka kohdistuu erityisesti alaikäisiin kun johtajat luulevat ettei alaikäiset ymmärrä oikeuksiaan.
        niin ja vielä, verokorttini, työtodistukseni yms ovat edelleen heillä. Työsuhteen päättymisestä on 4 kuukautta. Ja olen soittanut useaan kertaan sekä käynyt paikan päällä.
        Et semmosta, sinne kaikki.

        No työhän on siis puhelinmyyntiä... Jotkut pääsee koville palkoille, toiset ei. Palkkamalli on vähän kakspiippunen juttu. Kyllähän tuo väliaikasena työnä, varsinkin näinä lomautusten aikana menettelee muutaman kuukauden tai sitten opiskeluiden ohessa ihan ok jobi on. Kunhan pitää mielessä, että se on sitä puhelinmyyntiä, ei tuosta uraa kannata harkitakkaan. Vaikka nyt sattuisi oikein suureksi valkoiseksi päälliköksi asti ylenemään. Itse ainakin olen sen verran vanhan kansan ihmisiä, että hävettäisi nelikymppisenä näyttää CV:tä josta ei löydy muuta kuin puhelinmyyntialan hommia. Kumma kun nää helvetin hyvin tienaavat "myynnin ammattilaiset" ei oo siirtyny esimerkiks autonmyyntibisniksiin, sieltä nyt kumminkin satavarmasti parempaa liksaa vetää ammattilaiset. Auto- ja kännykkäeduilla. Käytännössä puhelinmyynnissä se ammattilainen on kumminkin se, joka pisimpään jaksaa toistella spiikkiä samalle ihmiselle. Ja vaikkei nyt spiikkiä nenän edessä pitäisikään, niin kyllähän suurin osa niitä samoja asioita jankkaa niille asiakkaille, oli sitten mimmonen myyntitykki tahansa. Donetollahan taitaa johtoporrasta myöten olla kokolailla nuorta sakkia töissä. Se tuo tietenkin omat hyötynsä ja haittansa, joita en nyt jaksa alkaa erittelemään. Katellaan jos keskustelu tästä virkoo joskus ja mielenkiinto kasvaa siihen.

        Ja vastaus ensimmäiseksi heräävään kysymykseen: kyllä, olen entinen työntekijä, mutten katkera. Vaikken menestynytkään.


      • saatanaa
        Työntekijä_TRE kirjoitti:

        Aina on kyllä ajallaan tullut...
        Meinaatko että sulle pitäis vaan maksaa tuntipalkkaa vaikket saa myytyä, vaikka sut on palkattu myymään?
        Jos sut on palkattu myymään etkä myy, silloin sä et tee työtäs.
        Hoh hoh mitä poppoota...
        Ei meidän toimistolla ainakaan ole ketään joka ei saisi tuota 0,7 liittymää tunnissa aikaan, sehän on ihan sika vähän...

        vituttaa teikäläisten soitot, vittu kun en halua vaihtaa niin en saatana vaihda liittymää.


      • dbmk
        nimim. kokemusta on .... kirjoitti:

        toi edellinen viesti....
        olin itse nimenomaan Lahden Donetolla useita kuukausia ja jouduin törkeen kusetuksen kohteeksi. ton edellisen viestin on varmana kirjottanu joku doneton toimistopäällikkö, se pulju jätti maksamatta yli 300e luvattua rahaa mulle ja usean kuukauden erittäin aktiivisesta ja "menestyksekkäästä" työskentelystä huolimatta rahaa tuli yhteensä 620e koko ajalta, myytyjä liittymiä yli 2000e edestä. Tiedän etteivät kaikki liittymät toteudu, mutta eräskin palkkani työntäyteisen kuukauden jälkeen oli 46e?
        tilinauhoja ei tullut ainuttakaan eikä yhtäkään virallista paperia mistään.
        Ja turha kenenkään inttää vastaan - tuhlatkaa aikanne mieluummin vaikka nenää kaivellen kuin vaneriseinien takana huijattuna rahantarpeessa olevana raukkana.
        Uskomatonta että vielä tänä päivänä firmoilla on mahdollisuus noin räikeään kusetukseen, joka kohdistuu erityisesti alaikäisiin kun johtajat luulevat ettei alaikäiset ymmärrä oikeuksiaan.
        niin ja vielä, verokorttini, työtodistukseni yms ovat edelleen heillä. Työsuhteen päättymisestä on 4 kuukautta. Ja olen soittanut useaan kertaan sekä käynyt paikan päällä.
        Et semmosta, sinne kaikki.

        Itsellenikään ei maksettu kaikilta tunneilta palkkaa tässä tilissä. Ilmapiiri on perseestä, sisätilat sotkuiset ja muutenkaan ei oikeen natsaa.. Itse otan loparit tuolta.

        Suosittelen Ihmisiä kiertämään doneton kaukaa. Itse olen sen virheen tehnyt että tuonne menin, ja haluan nyt kaikkia informoida, että älkää sitä virhettä tehkö. Mm. työntekijöiden vaihtuvuus KO firmassa on suuri, juuri em syistä.

        Käyttävät vain opiskelijoita hyväkseen, kun luulevat, etteivät he tiedä oikeuksiaan.


    • ...ja voin sanoo ettei kann...

      Alkuperäinen viesti on laitettu joskus 2008 puolella, mutta ei maar mene offtopiciksi kun pari päivää sitten on tullut viimeisin vuodatus. No tässä tulee lisää.

      Eli olin ihan justiinsa donetolla hommissa (en ala sen paremmin sanomaan toimistoa, mutta en tosiaan ole yksin näiden mielipiteineni kanssa) ja voin sanoa, että siinä työ joka ei palkitse ja joka ei kannata.

      Työkkärin sivuilla tälläkin hetkellä ammuttu yli tuntipalkka, sehän on nykyään alle n.7e. Tässä työssä ei tunneta iltalisiä, palkka sama aina. Palkkataulukot, joita päällikkö esittelee perustuu niin optimiseen laskutapaan, että melkein voisi alkaa uskomaan taas joulupukkiin. Provikkasi on normaali myynnillä (4 päivä) 100e eli vähän yli 700e tuntipalkkoineen jää käteen kun on verot laskettu pois.

      Ei se ole sattumaa, että vaihtuvuus alalla on suurin mahdollinen mitä olen ikinä nähnyt!

      Niin paljon muutakin olisi sanottavaa, mutta pitää muistaa, että tämänkin viestin saattaa lukea joku lapsi niin katkastaan viesti tähän.

      • Johanna1979.

        Niin, mikä siinä nyt on niin pirun vaikeaa ymmärtää? Lainaten aikasempaa vastausta:

        "Palkkamalli kädestä pitäen:

        Tuntipalkka 7,41€ / tunti, provikat päälle. Provikka riippuu myyntitehokkuudesta, ei toteutumuistehokkuudesta. Jos siis myyt paljon, saat ison provikan toteutuneista vaikka vain 10% toteutuisi.

        Tuntipalkan saa aina, vaikka tuntitehokkuus jäisi alle sen mitä vaaditaan provikoiden maksamiseen, eli alle 0,7 liittymää / tunti. Seuraavassa kuussa vain palkkamalli muuttuu jossei myynti muutu. "

        Jos myyt vähän, eli n. 4/päivä, on provisiosi HUONO. Jos myyt hyvin on provisiosikin hyvä.

        Työkkärin sivuilla yliammuttu tuntipalkka 7.41€/h, mistäs sinä tämän keksit? Itse ainakin saan tuon 7.41€/h. Oletat ilmeisesti että tuosta tuntipalkasta ei tarvitse maksaa veroja lainkaan..:). Eipä ole tätäkään asiaa vaikea tarkastaa kuukausittaisesta tilinauhasta??? Tilinauhassasi on selkeästi lukenut kyllä nuo summat, joten ihmettelen miksi puhut aivan muuta täälä? JOS palkkasi olisi maksettu väärin, olisit ollut jo yhteydessä työsuojeluun. Tämä suomi24-palsta kun ei oikein tuota asiaa osaa käsitellä.

        Siis, jos sinulla oikeasti on jotain häikkää palkassasi (mitä epäilen) otahan hyvä ihminen yhteyttä oikeaan tahoon.

        Itseäni lähinnä naurattaa nämä nykyajan ihmiset kun rahaa pitäisi saada paljon, mutta vähällä työllä. Ei nyt oikein kulje valitettavasti käsi kädessä tämä homma.

        Minä sanon rehellisesti että en tienaa Donetolla kuin 1100-1200€/kk, mutta se riittää tällä hetkellä minulle. MUTTA toimistollani jossa työskentelen, on oikeasti töissä ihmisiä jotka tienaavat yli 2000€/kk.

        Kenen vika että minä tienaan 1200€/kk, ja jotkut muut yli 2000€? MINUN!


      • ... sen verran yhtäkkiä...
        Johanna1979. kirjoitti:

        Niin, mikä siinä nyt on niin pirun vaikeaa ymmärtää? Lainaten aikasempaa vastausta:

        "Palkkamalli kädestä pitäen:

        Tuntipalkka 7,41€ / tunti, provikat päälle. Provikka riippuu myyntitehokkuudesta, ei toteutumuistehokkuudesta. Jos siis myyt paljon, saat ison provikan toteutuneista vaikka vain 10% toteutuisi.

        Tuntipalkan saa aina, vaikka tuntitehokkuus jäisi alle sen mitä vaaditaan provikoiden maksamiseen, eli alle 0,7 liittymää / tunti. Seuraavassa kuussa vain palkkamalli muuttuu jossei myynti muutu. "

        Jos myyt vähän, eli n. 4/päivä, on provisiosi HUONO. Jos myyt hyvin on provisiosikin hyvä.

        Työkkärin sivuilla yliammuttu tuntipalkka 7.41€/h, mistäs sinä tämän keksit? Itse ainakin saan tuon 7.41€/h. Oletat ilmeisesti että tuosta tuntipalkasta ei tarvitse maksaa veroja lainkaan..:). Eipä ole tätäkään asiaa vaikea tarkastaa kuukausittaisesta tilinauhasta??? Tilinauhassasi on selkeästi lukenut kyllä nuo summat, joten ihmettelen miksi puhut aivan muuta täälä? JOS palkkasi olisi maksettu väärin, olisit ollut jo yhteydessä työsuojeluun. Tämä suomi24-palsta kun ei oikein tuota asiaa osaa käsitellä.

        Siis, jos sinulla oikeasti on jotain häikkää palkassasi (mitä epäilen) otahan hyvä ihminen yhteyttä oikeaan tahoon.

        Itseäni lähinnä naurattaa nämä nykyajan ihmiset kun rahaa pitäisi saada paljon, mutta vähällä työllä. Ei nyt oikein kulje valitettavasti käsi kädessä tämä homma.

        Minä sanon rehellisesti että en tienaa Donetolla kuin 1100-1200€/kk, mutta se riittää tällä hetkellä minulle. MUTTA toimistollani jossa työskentelen, on oikeasti töissä ihmisiä jotka tienaavat yli 2000€/kk.

        Kenen vika että minä tienaan 1200€/kk, ja jotkut muut yli 2000€? MINUN!

        ... kehuttiin ja puhuttiin olemattomia... :D:D


      • kun kusee,helpottaa

        menin Donetolle töihin ja mielestäni toimistopäällikön mainitsema perehdyskoulutus oli syvältä...veti vaan energiajuomaa ja antoi nipun monisteita nenän eteen ja sanoi "lukekaa siitä". Eka viikko käynnistyi ja sain ihan aluksi 3 myyntiä aikaiseksi. Loppuviikosta huomasin, että paljon potentiaalisia asiakkaita oli jotka eivät halunneet siltä istumalta päättää vaan tahtoivat pari päivää aikaa miettiä. Seuraavan viikon maanantaina kysyttiin että olenko myynyt? 3-4 asiakasta tahoi, että olisin keskiviikkona soittanut uudestaan koska halusivat miettiä. Toimistopäällikkö oli jo aikaisemmin päivällä päättänyt että potkii pihalle. Ihmettelen koska kovasti mainostettiin, että aluksi ei tarvitse stressata ja että kyllä se siitä lähtee. Nyt kun palkka tuli, huomasin että palkasta puuttui 70 % ja myyntibonuksiakaan ei ole näkynyt. Kusetuksen makua ja tosiaankin vaihtuvuus on suomen suurinta työvoimassa...onhan noita työpaikkailmoituksia heille jatkuvasti työvoimatoimiston sivuilla. Tulipa kokeitlua, enkä koskaan enää alennu kusetettavaksi...


    • kokemusta, sivistystäkin

      Olin puolitoista kuukautta Donetolla. Työsopimusta en saanut koska
      muste oli loppunut tulostimesta. Niinpä ei mustetta ollut myöskään spiikkeihin, siispä kynä sauhusi kun kirjoittelin pitkät myyntipuheet koneelta. Rahaa oli silti perjantaipulloihin ym rilluttelujuttuihin.

      Työolosuhteet likaiset, tupakan savu kantautui sisätiloihin.
      Kielenkäyttö ja työnjohtajalla ala-arvoista, kiroilua ja pilkaamista erilailla ajattelevia ihmisiä kohtaan. Esimiehillä rasistista suhtautumista eri-ikäisiä ja erilaisia asiakkaita kohtaan.

      Tunneäly hoi!
      Kuka oikeasti parantaisi myyntitehokkuutta huutamalla kovan puhemelun keskellä ja rock musiikin pauhinan säestyksellä luuriin. Kun asiakkaana on vanhoja, rauhaa rakastavia ihmisiä.

      Tulipa nähtyä.

      • Joppeqw

        Mikäs kaupunki oli kyseessä?


      • Myyntimenestysta ja eletään ihmisiksi.
        Joppeqw kirjoitti:

        Mikäs kaupunki oli kyseessä?

        Kaupunki oli Rovaniemi.

        Joo mahtavaa kun pääsin pois, Pomo sanoi ettei minusta ole myyntihommiin.
        Arvatkaas otinko uskoakseni tuota.
        Hah hah hah hah hah haaaaaaa!!!!


      • jepsistä
        Myyntimenestysta ja eletään ihmisiksi. kirjoitti:

        Kaupunki oli Rovaniemi.

        Joo mahtavaa kun pääsin pois, Pomo sanoi ettei minusta ole myyntihommiin.
        Arvatkaas otinko uskoakseni tuota.
        Hah hah hah hah hah haaaaaaa!!!!

        Minulla Soitteli kyseisen yrityksen myyjä ja kauppasi liittymää. Sanoin että on vielä määräaikainen dna:lle. Tämä ei kuulema nykyisin enää haitannut mitään vaan olivat valmiita postittamaan minulle kotiin valtakirjan jonka sitten täyttäisin ja lähettäisin takaisin. Saunalahti hoitaisi siitä eteenpäin määräaikaisuuden lopettamisen. Ei ole tälläistä tullut ennen vastaan. Onko tämä ihan yleinen tekniikka kyseisellä puljussa? Aika epäilyttävältä kuulostaa.


      • Joppesq2
        jepsistä kirjoitti:

        Minulla Soitteli kyseisen yrityksen myyjä ja kauppasi liittymää. Sanoin että on vielä määräaikainen dna:lle. Tämä ei kuulema nykyisin enää haitannut mitään vaan olivat valmiita postittamaan minulle kotiin valtakirjan jonka sitten täyttäisin ja lähettäisin takaisin. Saunalahti hoitaisi siitä eteenpäin määräaikaisuuden lopettamisen. Ei ole tälläistä tullut ennen vastaan. Onko tämä ihan yleinen tekniikka kyseisellä puljussa? Aika epäilyttävältä kuulostaa.

        Itsellenikin tuo valtakirja tuli Saunalahdelta ja homma toimi, sain vaihdettua liittymäni. Kätevää...

        Mitäs epäilyttävää siinä on jos se kirje Saunalahdelta tulee?


      • DNA:sta
        jepsistä kirjoitti:

        Minulla Soitteli kyseisen yrityksen myyjä ja kauppasi liittymää. Sanoin että on vielä määräaikainen dna:lle. Tämä ei kuulema nykyisin enää haitannut mitään vaan olivat valmiita postittamaan minulle kotiin valtakirjan jonka sitten täyttäisin ja lähettäisin takaisin. Saunalahti hoitaisi siitä eteenpäin määräaikaisuuden lopettamisen. Ei ole tälläistä tullut ennen vastaan. Onko tämä ihan yleinen tekniikka kyseisellä puljussa? Aika epäilyttävältä kuulostaa.

        Minun kokemus DNA:sta taas on, että se estää liittymän vaihdoin toiseen operaattoriin, ja mitään asiakkaalle soittelematta muuttaa normaalin, kytkyttömän, määräajattoman liittymän muka määräaikaiseksi, jotta asiakas ei voi vaihtaa pois DNA:lta! Tämän vuoksi saunalahti tarjoaa mahdollisuuden purkaa sen määräaikaisuuden, jotta asiakas voi vaihtaa jos haluaa. Eri asia jos asiakas itse tietää että jokin määräaikainen suhde päättyy esim tammikuussa 2010. Mutta kun on näitä, kuten minulla, että määräaika päättyi heinäkuussa 2009 (josta minulla oli kirjalliset sopparit kotona), mutta kun pyrin vaihtamaan toiselle operaattorille syyskuussa, DNA mitään minulta kysymättä tai mitään minulle tarjoamatta ilmoitti toiselle operaattorille, että liittymääni ei muka voi vaihtaa. Paskapuhetta, sen myönsi itse DNA:kin sitten kun asiakaspalveluun soitin ja tilannetta selvittelin, ja vaadin saada kotiin kirjallisen paperin, milloin olen muka määräaikaisen sopimuksen uudestaan DNA:n kanssa tehnyt, kun kerran minun papereissa se päättyi jo pari kk aiemmin.

        En todellakaan ole ainoa, jolle näin on käynyt, ja kun viimein sain sen vaihdettua, en IKINÄ enää vaihda takaisin... todella ala-arvoista käytöstä siellä hädissään vaan painella määräaikaisuuksia kun asiakas haluaa vaihtaa operaattoria!!


      • operaattoireilla
        DNA:sta kirjoitti:

        Minun kokemus DNA:sta taas on, että se estää liittymän vaihdoin toiseen operaattoriin, ja mitään asiakkaalle soittelematta muuttaa normaalin, kytkyttömän, määräajattoman liittymän muka määräaikaiseksi, jotta asiakas ei voi vaihtaa pois DNA:lta! Tämän vuoksi saunalahti tarjoaa mahdollisuuden purkaa sen määräaikaisuuden, jotta asiakas voi vaihtaa jos haluaa. Eri asia jos asiakas itse tietää että jokin määräaikainen suhde päättyy esim tammikuussa 2010. Mutta kun on näitä, kuten minulla, että määräaika päättyi heinäkuussa 2009 (josta minulla oli kirjalliset sopparit kotona), mutta kun pyrin vaihtamaan toiselle operaattorille syyskuussa, DNA mitään minulta kysymättä tai mitään minulle tarjoamatta ilmoitti toiselle operaattorille, että liittymääni ei muka voi vaihtaa. Paskapuhetta, sen myönsi itse DNA:kin sitten kun asiakaspalveluun soitin ja tilannetta selvittelin, ja vaadin saada kotiin kirjallisen paperin, milloin olen muka määräaikaisen sopimuksen uudestaan DNA:n kanssa tehnyt, kun kerran minun papereissa se päättyi jo pari kk aiemmin.

        En todellakaan ole ainoa, jolle näin on käynyt, ja kun viimein sain sen vaihdettua, en IKINÄ enää vaihda takaisin... todella ala-arvoista käytöstä siellä hädissään vaan painella määräaikaisuuksia kun asiakas haluaa vaihtaa operaattoria!!

        määräaikaisuus jatkuu automaattisesti jos ei sitä itse pois pura (paitsi kun kyseessä laitteen mukana tullut kahden vuoden sopimus), elisan ja soneran konserneilla vuodella ja dna:lla kuukaudella.


      • hehhehhee
        DNA:sta kirjoitti:

        Minun kokemus DNA:sta taas on, että se estää liittymän vaihdoin toiseen operaattoriin, ja mitään asiakkaalle soittelematta muuttaa normaalin, kytkyttömän, määräajattoman liittymän muka määräaikaiseksi, jotta asiakas ei voi vaihtaa pois DNA:lta! Tämän vuoksi saunalahti tarjoaa mahdollisuuden purkaa sen määräaikaisuuden, jotta asiakas voi vaihtaa jos haluaa. Eri asia jos asiakas itse tietää että jokin määräaikainen suhde päättyy esim tammikuussa 2010. Mutta kun on näitä, kuten minulla, että määräaika päättyi heinäkuussa 2009 (josta minulla oli kirjalliset sopparit kotona), mutta kun pyrin vaihtamaan toiselle operaattorille syyskuussa, DNA mitään minulta kysymättä tai mitään minulle tarjoamatta ilmoitti toiselle operaattorille, että liittymääni ei muka voi vaihtaa. Paskapuhetta, sen myönsi itse DNA:kin sitten kun asiakaspalveluun soitin ja tilannetta selvittelin, ja vaadin saada kotiin kirjallisen paperin, milloin olen muka määräaikaisen sopimuksen uudestaan DNA:n kanssa tehnyt, kun kerran minun papereissa se päättyi jo pari kk aiemmin.

        En todellakaan ole ainoa, jolle näin on käynyt, ja kun viimein sain sen vaihdettua, en IKINÄ enää vaihda takaisin... todella ala-arvoista käytöstä siellä hädissään vaan painella määräaikaisuuksia kun asiakas haluaa vaihtaa operaattoria!!

        Taitaa olla Doneton myyjä taas kirjoittamassa edellisessä viestissä!


      • Ja tienaa muka hyvin
        DNA:sta kirjoitti:

        Minun kokemus DNA:sta taas on, että se estää liittymän vaihdoin toiseen operaattoriin, ja mitään asiakkaalle soittelematta muuttaa normaalin, kytkyttömän, määräajattoman liittymän muka määräaikaiseksi, jotta asiakas ei voi vaihtaa pois DNA:lta! Tämän vuoksi saunalahti tarjoaa mahdollisuuden purkaa sen määräaikaisuuden, jotta asiakas voi vaihtaa jos haluaa. Eri asia jos asiakas itse tietää että jokin määräaikainen suhde päättyy esim tammikuussa 2010. Mutta kun on näitä, kuten minulla, että määräaika päättyi heinäkuussa 2009 (josta minulla oli kirjalliset sopparit kotona), mutta kun pyrin vaihtamaan toiselle operaattorille syyskuussa, DNA mitään minulta kysymättä tai mitään minulle tarjoamatta ilmoitti toiselle operaattorille, että liittymääni ei muka voi vaihtaa. Paskapuhetta, sen myönsi itse DNA:kin sitten kun asiakaspalveluun soitin ja tilannetta selvittelin, ja vaadin saada kotiin kirjallisen paperin, milloin olen muka määräaikaisen sopimuksen uudestaan DNA:n kanssa tehnyt, kun kerran minun papereissa se päättyi jo pari kk aiemmin.

        En todellakaan ole ainoa, jolle näin on käynyt, ja kun viimein sain sen vaihdettua, en IKINÄ enää vaihda takaisin... todella ala-arvoista käytöstä siellä hädissään vaan painella määräaikaisuuksia kun asiakas haluaa vaihtaa operaattoria!!

        Donetolla on päällä jatkuva DNA:n parjaus kampanja.

        Ja mitä V:n väliä on sillä, jos Saunaljhden puhelinlasku on sentin tai
        senttiä pari senttiö halvempi.

        DNA:lla ainakin laskutetaan oikein ja DNA kuuluu myös seuduilla, joilla
        Saunalahti ei kuulu ollenkaan ( Pohjoiskarjala ja ylkeensä Itä-Suomi,
        Tornionjokilaakso ja vaikka Forssan seuttu, jossa on joku Ekisan kentän katvealue.

        Ja Elisan verkko muka maamme paras?

        Ja aasit juoksevat vaahto suupielisssä lisäporkkanan perässä,
        joka muuten on halpa viinipullo (arvo noin viisi euroa) ja
        luuleavat, että Doneto muka maksaa hyvin.

        Näin ainakin Kokan Donetossa.


      • She's my lollipop
        Ja tienaa muka hyvin kirjoitti:

        Donetolla on päällä jatkuva DNA:n parjaus kampanja.

        Ja mitä V:n väliä on sillä, jos Saunaljhden puhelinlasku on sentin tai
        senttiä pari senttiö halvempi.

        DNA:lla ainakin laskutetaan oikein ja DNA kuuluu myös seuduilla, joilla
        Saunalahti ei kuulu ollenkaan ( Pohjoiskarjala ja ylkeensä Itä-Suomi,
        Tornionjokilaakso ja vaikka Forssan seuttu, jossa on joku Ekisan kentän katvealue.

        Ja Elisan verkko muka maamme paras?

        Ja aasit juoksevat vaahto suupielisssä lisäporkkanan perässä,
        joka muuten on halpa viinipullo (arvo noin viisi euroa) ja
        luuleavat, että Doneto muka maksaa hyvin.

        Näin ainakin Kokan Donetossa.

        "Donetolla on päällä jatkuva DNA:n parjaus kampanja."

        Doneton kauppaaja yritti tavoitella. Puhelu oli soitettu DNA:n liittymästä. LOL.

        http://www.siirretytnumerot.fi/


    • minä ite

      kuka hullu jollain seittemällä eurolla tunnis töihin rupeis!!! voi teitä linssiin viilattuja... isse en liikaha alle 16e/h ja ala on sähkö!!! OPISKELKAA PAREMPI ALA!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 3 sähköasentajaa :D

        väärälle alalle siekin olet eksynyt - viimeistään sitten huomaat kun sinua parempi löytyy tekemään työt isäs firmassa.


      • vertu
        3 sähköasentajaa :D kirjoitti:

        väärälle alalle siekin olet eksynyt - viimeistään sitten huomaat kun sinua parempi löytyy tekemään työt isäs firmassa.

        16e/h on kyllä todella vähän sähköhommista. 30e /h tienaa jo helposti parinvuoden työkokemuksella missä vain raksalla. Jos pääsee isän firmaan töihin niin ihmettelen mikäli alle 45e/h joutuisi tekemään.


      • mielipitettä vaan
        vertu kirjoitti:

        16e/h on kyllä todella vähän sähköhommista. 30e /h tienaa jo helposti parinvuoden työkokemuksella missä vain raksalla. Jos pääsee isän firmaan töihin niin ihmettelen mikäli alle 45e/h joutuisi tekemään.

        Omistan oman yritykseni ja toiminta-aikaa on ollut 21kk. Olen sinä aikana joutunut tappelemaan oikeuksistani käräjillä directan, doneton ja inoan kanssa. Kaikki kolme soittivat ytunnuksen saamisen jälkeen seuraavana päivänä joyjoy puhelun jonka jälkeen vaan pyydettiin vastaamaan että mikä on nimeni ja yritykseni nimi. En suostunut mihinkään ostoon näiden puheuiden aikana eikä sopimuksessa ollut nimeäni heillä esittääkkään. Laskut tuli kaikilta ja directalta 2 päivän päästä ja käsittämättömillä summilla ja maksuajoilla. Yrittäjäjärjestön avulla riitaututin kyseiset "sopimukset" ja kun donetolta soitti puhelinmyyjä myydäkseen tämän saman jo riitautetun tuotteen kysyin että onko hän mielityöpaikassaan ja mitä saa palkkaa. Hän sanoi että ei ole palkkaa nähnyt kolmeen kuukauteen vaikka on saanut myytyä vähintään yhden palvelun päivässä. Sanoin vain että jos kiinnostaa tehdä työtä mistä maksetaan palkkaa eikä tarvi yrittää ihmisiä huijata niin soita. Ei menny kun n.20 min kun kyseinen henkilö soitti uudelleen ja palkkasin hänet itselleni töihin. Ei ollut ammattia tai kokemusta mutta sanoin että jos osaa käyttää tietokonetta edes jotenkin ja vastaa puheluihin mielellään niin homma toimii. Kyseinen henkilö on ollut nyt listoilla 7kk ja saa peruspalkkaa yritykseltäni 16e/pv kokonaismyyntivoitosta vuodessa 5%. Työntekijöitä on mulla 8 joiden kanssa teen päivittäin töitä ja jaan myös tuloksen vuosittain. Kaikki viihtyy hyvin koska en pidä itseäni itsekkäänä työnantajana. Mulle riittää vain tuplapalkka muihin nähden sekä firman auto.
        viimeisen myyntivoiton mukaan jokainen työntekijä sai joulurahaa 7580 josta kuitenkin valtio vie omansa.


      • Jamppu234
        mielipitettä vaan kirjoitti:

        Omistan oman yritykseni ja toiminta-aikaa on ollut 21kk. Olen sinä aikana joutunut tappelemaan oikeuksistani käräjillä directan, doneton ja inoan kanssa. Kaikki kolme soittivat ytunnuksen saamisen jälkeen seuraavana päivänä joyjoy puhelun jonka jälkeen vaan pyydettiin vastaamaan että mikä on nimeni ja yritykseni nimi. En suostunut mihinkään ostoon näiden puheuiden aikana eikä sopimuksessa ollut nimeäni heillä esittääkkään. Laskut tuli kaikilta ja directalta 2 päivän päästä ja käsittämättömillä summilla ja maksuajoilla. Yrittäjäjärjestön avulla riitaututin kyseiset "sopimukset" ja kun donetolta soitti puhelinmyyjä myydäkseen tämän saman jo riitautetun tuotteen kysyin että onko hän mielityöpaikassaan ja mitä saa palkkaa. Hän sanoi että ei ole palkkaa nähnyt kolmeen kuukauteen vaikka on saanut myytyä vähintään yhden palvelun päivässä. Sanoin vain että jos kiinnostaa tehdä työtä mistä maksetaan palkkaa eikä tarvi yrittää ihmisiä huijata niin soita. Ei menny kun n.20 min kun kyseinen henkilö soitti uudelleen ja palkkasin hänet itselleni töihin. Ei ollut ammattia tai kokemusta mutta sanoin että jos osaa käyttää tietokonetta edes jotenkin ja vastaa puheluihin mielellään niin homma toimii. Kyseinen henkilö on ollut nyt listoilla 7kk ja saa peruspalkkaa yritykseltäni 16e/pv kokonaismyyntivoitosta vuodessa 5%. Työntekijöitä on mulla 8 joiden kanssa teen päivittäin töitä ja jaan myös tuloksen vuosittain. Kaikki viihtyy hyvin koska en pidä itseäni itsekkäänä työnantajana. Mulle riittää vain tuplapalkka muihin nähden sekä firman auto.
        viimeisen myyntivoiton mukaan jokainen työntekijä sai joulurahaa 7580 josta kuitenkin valtio vie omansa.

        Hehe, johan sinä tarinan väänsit..:D


      • hhgjhgjhg
        Jamppu234 kirjoitti:

        Hehe, johan sinä tarinan väänsit..:D

        kaikki kusee ja pissaa! VARO TÄTÄ PAIKKAA! olin ahkera ja pomo vei kaiken! olin paras mutta silti sain potkut!!! VARO! kusi!

        eiköhän siinä ollut yleisimmät klisheet tältä palstalta...


      • Erehtyväinen
        hhgjhgjhg kirjoitti:

        kaikki kusee ja pissaa! VARO TÄTÄ PAIKKAA! olin ahkera ja pomo vei kaiken! olin paras mutta silti sain potkut!!! VARO! kusi!

        eiköhän siinä ollut yleisimmät klisheet tältä palstalta...

        Kiertäkää kyseinen lafka todella kaukaa. Kusettaa opiskelijoita ym. työttömiä työnhakijoita minkä kerkeää. Itse työskentelin VARKAUDEN toimistolla tämän vuoden puolella kotvan verran ja raa'alta arviolta noin 60% tietämistäni työntekijöistä jäi ilman palkkaansa. Ei palkkaa, ei palkkakuittia, ei verokorttia takaisin, eikä myöskään työtodistusta. Soittelin näiden perään jo pidemmän tovin, mutta milloin oli nahjukoiden palkanlaskija ja milloin mikäkin räplääjä "lomalla". Lupaukset on kyllä suuret, haastatellaan, haastatellaan ja palkataan ja palkataan. Tuloksia, tuloksia, luusereiden nappikauppaa. Ennemmin suosittelen työttömyydestä vaihtoehtoa.


      • Sähkömieslaskuttaa
        Erehtyväinen kirjoitti:

        Kiertäkää kyseinen lafka todella kaukaa. Kusettaa opiskelijoita ym. työttömiä työnhakijoita minkä kerkeää. Itse työskentelin VARKAUDEN toimistolla tämän vuoden puolella kotvan verran ja raa'alta arviolta noin 60% tietämistäni työntekijöistä jäi ilman palkkaansa. Ei palkkaa, ei palkkakuittia, ei verokorttia takaisin, eikä myöskään työtodistusta. Soittelin näiden perään jo pidemmän tovin, mutta milloin oli nahjukoiden palkanlaskija ja milloin mikäkin räplääjä "lomalla". Lupaukset on kyllä suuret, haastatellaan, haastatellaan ja palkataan ja palkataan. Tuloksia, tuloksia, luusereiden nappikauppaa. Ennemmin suosittelen työttömyydestä vaihtoehtoa.

        Hauska provo


      • Näätänen15
        Sähkömieslaskuttaa kirjoitti:

        Hauska provo

        Noh, näitähän täällä riittää...:D. Kirjoitusten taso on mennyt sen verran alas että tuskinpa niitä kukaan toisaalta todesta edes ottaa.


      • ja ala
        Näätänen15 kirjoitti:

        Noh, näitähän täällä riittää...:D. Kirjoitusten taso on mennyt sen verran alas että tuskinpa niitä kukaan toisaalta todesta edes ottaa.

        yrittäjäksi. Saisit olla oma pomosi ja päättää miten asiat hoidat, kaikille on mahdollista aloittaa uusi elämä joten siitä vaan....


      • janiperäsuoli
        vertu kirjoitti:

        16e/h on kyllä todella vähän sähköhommista. 30e /h tienaa jo helposti parinvuoden työkokemuksella missä vain raksalla. Jos pääsee isän firmaan töihin niin ihmettelen mikäli alle 45e/h joutuisi tekemään.

        todella vähän sähköhommista? sä et 30e/h saa mistään normi sähköasentajana ellet omalla toiminimellä sit duunaile :D kovat on puheet täälä :D


      • 16 euroa per päivä
        mielipitettä vaan kirjoitti:

        Omistan oman yritykseni ja toiminta-aikaa on ollut 21kk. Olen sinä aikana joutunut tappelemaan oikeuksistani käräjillä directan, doneton ja inoan kanssa. Kaikki kolme soittivat ytunnuksen saamisen jälkeen seuraavana päivänä joyjoy puhelun jonka jälkeen vaan pyydettiin vastaamaan että mikä on nimeni ja yritykseni nimi. En suostunut mihinkään ostoon näiden puheuiden aikana eikä sopimuksessa ollut nimeäni heillä esittääkkään. Laskut tuli kaikilta ja directalta 2 päivän päästä ja käsittämättömillä summilla ja maksuajoilla. Yrittäjäjärjestön avulla riitaututin kyseiset "sopimukset" ja kun donetolta soitti puhelinmyyjä myydäkseen tämän saman jo riitautetun tuotteen kysyin että onko hän mielityöpaikassaan ja mitä saa palkkaa. Hän sanoi että ei ole palkkaa nähnyt kolmeen kuukauteen vaikka on saanut myytyä vähintään yhden palvelun päivässä. Sanoin vain että jos kiinnostaa tehdä työtä mistä maksetaan palkkaa eikä tarvi yrittää ihmisiä huijata niin soita. Ei menny kun n.20 min kun kyseinen henkilö soitti uudelleen ja palkkasin hänet itselleni töihin. Ei ollut ammattia tai kokemusta mutta sanoin että jos osaa käyttää tietokonetta edes jotenkin ja vastaa puheluihin mielellään niin homma toimii. Kyseinen henkilö on ollut nyt listoilla 7kk ja saa peruspalkkaa yritykseltäni 16e/pv kokonaismyyntivoitosta vuodessa 5%. Työntekijöitä on mulla 8 joiden kanssa teen päivittäin töitä ja jaan myös tuloksen vuosittain. Kaikki viihtyy hyvin koska en pidä itseäni itsekkäänä työnantajana. Mulle riittää vain tuplapalkka muihin nähden sekä firman auto.
        viimeisen myyntivoiton mukaan jokainen työntekijä sai joulurahaa 7580 josta kuitenkin valtio vie omansa.

        8 tunnin työpäivällä laskettuna palkka bonuksineen vähän alle 4€/ tunti vuoden töistä.


      • visukinttu toinen
        16 euroa per päivä kirjoitti:

        8 tunnin työpäivällä laskettuna palkka bonuksineen vähän alle 4€/ tunti vuoden töistä.

        tuntipalkaksi tulee 5,70 e, mikä sekään ei ole niin paljon, että sillä kannattaisi työnantajan juurikaan kehua retostella, etenkään kun palkan pääosa maksetaan kerran vuodessa jälkikäteen, jos voittoa on syntynyt. Palkkasi on 11 kk vuodesta 2 e/h ja voiton määräänhän työntekijällä on vain pieni mahdollisuus vaikuttaa. Pikaluotoillako pitäisi elää tuo aika? En suosittelisi kenellekään.


    • superman85

      eli ensinäkin itse olin doneto oy:ssä töissä kuukauden päivät ja sitten sain tarpeeksi ja itse lopetin. Olevinaan "kattava koulutusohjelma" on läjä paperia jota vähän siinä käydään läpi. Et se siitä koulutuksesta. Työkaverit oli ihan jees oli ja takuutuntipalkka jotain 7.96 ja olis sit noussu päälle yhdeksään euroon jos olisin pitempään ollut. Provisioon pitää myydä ihan sikana et jotain saisi. Ihan hyvin itellä myynti kulki en vain jaksanut hiillostavaa toimistopäällikköä joka koko ajan kyselemässä paljonkos olet saanut myytyä jne..Ja myyntitavoite asetetaan heti alkuun tosi korkealle.Mut kyl uskon et ne jotka on monta vuotta tehnyt myyntityötä ja myy ihan sikana per päivä nii pääsee ihan hyville palkoille. Mut siinäkin on se että ne tekee pitempiä päiviä ilman palkaa. Et ei ollu mun paikka. Mut mikäs siinä jos joku tykkää

      • q

        Ei siellä kyllä pidä IHAN SIKANA kauppaa tehä että saa jotain.... vajaa 1 kauppa per tunti ja jo näyttää hyävltä bonarikuitissa, mut jos ei vaa osaa senkää vertaa myydä ni ei voi mtn :D


      • Entinen donetolainen
        q kirjoitti:

        Ei siellä kyllä pidä IHAN SIKANA kauppaa tehä että saa jotain.... vajaa 1 kauppa per tunti ja jo näyttää hyävltä bonarikuitissa, mut jos ei vaa osaa senkää vertaa myydä ni ei voi mtn :D

        Ite en kyllä lähtis ainakaa oulun toimistoa suosittelemaan yhtään kenellekkään.. väitetään että on viihtyisä toimisto ja rento ja mukava ilmapiiri. Höpönlöpön. Toimiston pikkupissis pomo tiiä asioista mitään ja jos jonkun naama ei neitiä miellytä, hän tekee kaikkensa ettei tällä "epämukavalla" työntekijällä ole lainkaan mukavat oltavat. Joka välissä käy morkkaamassa oli tilanne mikä tahansa. Jos sun vierustoverilla on ruokatuntiin mennessä neljä ja itelläs on kans niin tottahan toki tämä pikkupissis tulee kertomaan kuinka huonosti sulla menee ja kehuu vierustoveria. Toinen miespomoista taas on viimeisen päälle epäsiistin näköinen ja ainoa puhetyyli jota herra osaa käyttää on huutaminen.
        Sitten tämä viihtyisyys.. mielestäni viihtyisyyttä ei luoda nurkissa vilisevillä pölykasoilla ja rätisevällä radiolla.
        Kannattaa siis pysyä pois jos ei halua nähdä mitä huono ilmapiiri on töissä. Kaikissa aikaisemmissa työpaikoissa ilmapiiri ja yhteishenki on ollut hyvä mutta oulun doneton toimistolla kaikkea muuta.
        Paska paikka mutta tulipahan kokeiltua.


      • keijo annikki
        Entinen donetolainen kirjoitti:

        Ite en kyllä lähtis ainakaa oulun toimistoa suosittelemaan yhtään kenellekkään.. väitetään että on viihtyisä toimisto ja rento ja mukava ilmapiiri. Höpönlöpön. Toimiston pikkupissis pomo tiiä asioista mitään ja jos jonkun naama ei neitiä miellytä, hän tekee kaikkensa ettei tällä "epämukavalla" työntekijällä ole lainkaan mukavat oltavat. Joka välissä käy morkkaamassa oli tilanne mikä tahansa. Jos sun vierustoverilla on ruokatuntiin mennessä neljä ja itelläs on kans niin tottahan toki tämä pikkupissis tulee kertomaan kuinka huonosti sulla menee ja kehuu vierustoveria. Toinen miespomoista taas on viimeisen päälle epäsiistin näköinen ja ainoa puhetyyli jota herra osaa käyttää on huutaminen.
        Sitten tämä viihtyisyys.. mielestäni viihtyisyyttä ei luoda nurkissa vilisevillä pölykasoilla ja rätisevällä radiolla.
        Kannattaa siis pysyä pois jos ei halua nähdä mitä huono ilmapiiri on töissä. Kaikissa aikaisemmissa työpaikoissa ilmapiiri ja yhteishenki on ollut hyvä mutta oulun doneton toimistolla kaikkea muuta.
        Paska paikka mutta tulipahan kokeiltua.

        jos asenteesi on tuo, niin kiva kuulla että oot entinen... taidat olla varsinainen marisija


      • -
        Entinen donetolainen kirjoitti:

        Ite en kyllä lähtis ainakaa oulun toimistoa suosittelemaan yhtään kenellekkään.. väitetään että on viihtyisä toimisto ja rento ja mukava ilmapiiri. Höpönlöpön. Toimiston pikkupissis pomo tiiä asioista mitään ja jos jonkun naama ei neitiä miellytä, hän tekee kaikkensa ettei tällä "epämukavalla" työntekijällä ole lainkaan mukavat oltavat. Joka välissä käy morkkaamassa oli tilanne mikä tahansa. Jos sun vierustoverilla on ruokatuntiin mennessä neljä ja itelläs on kans niin tottahan toki tämä pikkupissis tulee kertomaan kuinka huonosti sulla menee ja kehuu vierustoveria. Toinen miespomoista taas on viimeisen päälle epäsiistin näköinen ja ainoa puhetyyli jota herra osaa käyttää on huutaminen.
        Sitten tämä viihtyisyys.. mielestäni viihtyisyyttä ei luoda nurkissa vilisevillä pölykasoilla ja rätisevällä radiolla.
        Kannattaa siis pysyä pois jos ei halua nähdä mitä huono ilmapiiri on töissä. Kaikissa aikaisemmissa työpaikoissa ilmapiiri ja yhteishenki on ollut hyvä mutta oulun doneton toimistolla kaikkea muuta.
        Paska paikka mutta tulipahan kokeiltua.

        nii täyttä asiaa.


      • meisty
        keijo annikki kirjoitti:

        jos asenteesi on tuo, niin kiva kuulla että oot entinen... taidat olla varsinainen marisija

        Tässähän ei mistään asenteesta ollut kyse. Kerroin vain totuuden firman ilmapiiristä. Käy ite kokkeilemassa ja huomaat ihan saman.


    • ollutsiellä

      EI OLE todellakaan hyvä paikka.
      Palkat ei maksettu ajallaan / palkakuitit lähetettiin ilman kirjekuorta postise kotiin :( kaikille nähtäväksi taikka sitten annettiin työpöydälle..onneksi..
      Ja jos sai liittymiä kaupaksi ei saannut provisio palkkaa jostain kumman syystä , en tiedä miks :(
      Ei liitossa
      Tuntipalkka ei täsmää mitä luvataan
      TYökaverit ihan jees.
      Ja vaikka kuinka yritti myydä niin ei ollu ahkera...eihän asiakkaille voi pakottaa ottamaan jos ei halua mut semmonen periaate näillä on...
      ruokatunti 30min.(vai oliko se 15min. sekä 2x kahvitauko 10min.
      Koulutus oli mitensattuu -lue paperista mm..

      • SAmpsake

        "Palkat ei maksettu ajallaan / palkakuitit lähetettiin ilman kirjekuorta postise kotiin :( kaikille nähtäväksi taikka sitten annettiin työpöydälle..onneksi.."

        Hehe, kiitos sinulle, sain hyvät naurut taas kerran..:D! Vai että paperia lähetetään postissa ilman kuoria ja postimerkkejä..:D

        Eikä tuossa sinun postauksessa ole kyllä muutenkaan mitään järkeä...

        Olen ollut itse töissä Donetolla 1v ja 2kk. Ei mitään ongelmia ole koskaan ollut ja omasta mielestäni palkka hyvä, tosin osaan myydä.


      • !
        SAmpsake kirjoitti:

        "Palkat ei maksettu ajallaan / palkakuitit lähetettiin ilman kirjekuorta postise kotiin :( kaikille nähtäväksi taikka sitten annettiin työpöydälle..onneksi.."

        Hehe, kiitos sinulle, sain hyvät naurut taas kerran..:D! Vai että paperia lähetetään postissa ilman kuoria ja postimerkkejä..:D

        Eikä tuossa sinun postauksessa ole kyllä muutenkaan mitään järkeä...

        Olen ollut itse töissä Donetolla 1v ja 2kk. Ei mitään ongelmia ole koskaan ollut ja omasta mielestäni palkka hyvä, tosin osaan myydä.

        "Palkat ei maksettu ajallaan / palkakuitit lähetettiin ilman kirjekuorta postise kotiin :( kaikille nähtäväksi taikka sitten annettiin työpöydälle..onneksi.."

        olen alkuperäinen kirjoittaja ja puhun totta olen ollut yhteydessä liiton asianajalle joka otti hoitaakseen tämän. (ja entiset työkaverinin tietää asian laitan ) en yleensä valehtele enkä osaa valehdella.

        Eikä tuossa sinun postauksessa ole kyllä muutenkaan mitään järkeä...

        niin sitä luulis mutta totta tämäkin asia.

        tämä oli mun kokemus siellä donetolla ...valitan .....hyvä jos sulla oli / on hyvä oltavat siellä..et ehkä sitten älyä meininkiä...


      • maalarimaalasi taloa
        ! kirjoitti:

        "Palkat ei maksettu ajallaan / palkakuitit lähetettiin ilman kirjekuorta postise kotiin :( kaikille nähtäväksi taikka sitten annettiin työpöydälle..onneksi.."

        olen alkuperäinen kirjoittaja ja puhun totta olen ollut yhteydessä liiton asianajalle joka otti hoitaakseen tämän. (ja entiset työkaverinin tietää asian laitan ) en yleensä valehtele enkä osaa valehdella.

        Eikä tuossa sinun postauksessa ole kyllä muutenkaan mitään järkeä...

        niin sitä luulis mutta totta tämäkin asia.

        tämä oli mun kokemus siellä donetolla ...valitan .....hyvä jos sulla oli / on hyvä oltavat siellä..et ehkä sitten älyä meininkiä...

        "tämä oli mun kokemus siellä donetolla ...valitan .....hyvä jos sulla oli / on hyvä oltavat siellä..et ehkä sitten älyä meininkiä... "

        Sinä sitten sellainen työläinen joka etsii firmoista kaikkea julkisesti kerrottavaa mustamaalatakseen yrityksen? :D Hahhah...


    • nautin suuresti

      liittymäkauppa puhelimella! :)

    • Tasa-arvoa please

      Pomon muija eli avopuolison tekee työtä hänen alaisenaan Kotkan Donetossa.

      Mahtaa olla korkea kynnys antaa omalle mujalle potkut?

      Niin muitahan tämä ei koske, ja Kotkan Donetosta
      monet saavat ilman mitään selittelyjä lähteä ja tosi helposti.

    • Takaisin Megaan

      Olin töissä Kotkan Donetossa. Mitään palkkakuittia en saanut.
      Palkka kai maksettiin, mutta maksettinko oikein, sitä en tiedä.

      Ehkä tuntipalkka meksettinkin, mutta entä proviiisiot?

      Palasin takaisin Kotkan Megaan. Siellä palkat maksetaan, ja siellä aina
      saan pyytämättä palkkakuitin. Siis etukäteen tiedän mitä olen hankkinut
      ja mitä miulle kuuluu..

      Myös Kotkan Megassa työilmapiiri on parempi, sillä siellä ei hiosteta
      minuuteilla, vaan tulokset ratkaisevat. Saan siis ansioni mukaan.

      Ja ansiot ovat nyt taas paljon paremmat, sillä kun teen samalla
      pakkotahdilla työtä Megassa mitä jouduin tekemään Kotkan Donetossa,
      Kotkan Megassa tienaan paljon paremmin.

      Eikä kotkan Megassa tarvitse sydän kylmänä odottaa kuka lähtee seuraavana,
      joten iso ero työpaikalla ja työpaikalla.

      Ja Kotkan Megan eduksi.

      • hmmhmm

        Onko kellään kokemuksia Vaasan toimipisteestä?


    • Donetolainen

      Ite alotin työt viime syksynä Donetolla ja myyntiä on paukkunut tasaiseen tahtiin, vaikkakaan ei oo aina tehot pysynyt siinä vaaditussa. Meidän toimistossa ainakin päälliköt tekee kaikkensa, ettei työntekijöitä erotettais vaan että kaikki sais jatkaa, vaikka tehot olis huonot!

      Palkoista mulla itsellä ei ole mitään valittamista, mutta duunikavereilla on ollut jotain ongelmia niiden suhteen. Kaikki on kuitenkin rahansa saaneet, ennemmin tai myöhemmin. Olen ollut pois töistä tässä nyt jonkin aikaa muiden juttujen takia, ja nyt palaamassa takaisin töihin ens kuun alusta, odotan oikeastaan innolla, sillä työ on kivaa ja tuotteet mitä asiakkaille myydään ei enää keskity pelkkään KP:hen, niinkuin alussa. Välillä tulee niitä veellä alkavia tunteita paljonkin pintaan, mutta rööki- ja kahvitauot pelastaa ne. Donetolla on myös toi meininki noin yleensä tosi rentoa, itse oon pitänyt sen periaatteen, että kunhan tunnissa on vähintään se yks kauppa, voi taukoja pitää miten lystää. Puheluminuutit pysyy helposti siinä vaaditussa, joten niistäkään ei tarvi huolehtia. Porukka on myös tosi hyvä, vaihtuvuutta on jonkin verran, mutta ne hyvät myyjt, jotka on pysynyt kauemmin mukana, on superkivoja!

      Kaikenkaikkiaan kiva paikka, mutta ei kaikille sovi. Hommasin kaverinkin meille töihin, mutta otti sitten loparit jonkin ajan päästä kun ei jaksanut kiinnostaa. Niin se jollain menee, enkä mä nää siinä mitään pahaa. Mä olin tosi skeptinen itse puhelinmyyntiduunista ennen, mutta kokemus osoitti sen olevan kivaa. Tosin onhan niitä paskojakin paikkoja, itse vaan onnekseni osuin hyvään paikkaan!

      • hippiäinenm2

        Ei näitä palstan juttuja kannata uskoa. Itse olin töissä Donetolla opiskelujen ohessa 2,5 vuotta, eikä koskaan mitään ongelmia.

        Korjataan muutama epäkohta:
        1. Maksavat palkat ajallaan ja jos palkassa on virhe, se korjataan nopeasti. Itselläni oli jäänyt maksamatta 2x iltalisät, mutta hoitivat sen nopeasti kuntoon.

        2. Tilinauhat tulevat suoraan kotiin

        3. Maksavat Tessin mukaista tuntipalkkaa ja tienatut tuntipalkat maksetaan vaikka kenkää saisitkin.

        4. Vaaditaan tietty myynti että saat pysyä töissä, 0,8 liittymää/tehty työtunti. Tuon saavuttaminen helppoa kun teet töitä. Valittajat ja itkijät saavat lähteä nopeasti.

        5. Nykyinen bonusmalli on hyvä jos saat myyntiä. Mikäli et saa myyntiä, on malli huono.

        Voin suositella ko. paikkaa ilman mitään varauksia. Ovat kuitenkin osa Elisaa, joten tuskin Donetolla on varaa töpeksiä.


      • ksjd
        hippiäinenm2 kirjoitti:

        Ei näitä palstan juttuja kannata uskoa. Itse olin töissä Donetolla opiskelujen ohessa 2,5 vuotta, eikä koskaan mitään ongelmia.

        Korjataan muutama epäkohta:
        1. Maksavat palkat ajallaan ja jos palkassa on virhe, se korjataan nopeasti. Itselläni oli jäänyt maksamatta 2x iltalisät, mutta hoitivat sen nopeasti kuntoon.

        2. Tilinauhat tulevat suoraan kotiin

        3. Maksavat Tessin mukaista tuntipalkkaa ja tienatut tuntipalkat maksetaan vaikka kenkää saisitkin.

        4. Vaaditaan tietty myynti että saat pysyä töissä, 0,8 liittymää/tehty työtunti. Tuon saavuttaminen helppoa kun teet töitä. Valittajat ja itkijät saavat lähteä nopeasti.

        5. Nykyinen bonusmalli on hyvä jos saat myyntiä. Mikäli et saa myyntiä, on malli huono.

        Voin suositella ko. paikkaa ilman mitään varauksia. Ovat kuitenkin osa Elisaa, joten tuskin Donetolla on varaa töpeksiä.

        Vai että osa Elisaa nii ei voi töpeksiä? Ei se tarkoita sitä että on osa jotain suurempaa firmaa että ei voisi viilata ihmisiä linssiin.


    • tuomas90

      tuoreita kokemuksia paikasta? olin tänään haastattelussa ja vaikutti hyvälle..

      • Jarkkojaje

        Luotettava mesta, palkkamalli hyvä ja kaikki muutenkin kaikinpuolin ok


      • mik888888
        Jarkkojaje kirjoitti:

        Luotettava mesta, palkkamalli hyvä ja kaikki muutenkin kaikinpuolin ok

        donetolla kuukaudessa saa vähintään 875e\kk paska palkka :D


      • Olipakerran!
        mik888888 kirjoitti:

        donetolla kuukaudessa saa vähintään 875e\kk paska palkka :D

        Ensimmäiset 150 työtuntia Tessin mukaan 7,96€/h ja sen jälkeen 9,59€/h bonarit.

        Eli minimissään tuon 150 tunnin jälkeen pohjaliksa hieman alle 1200€ 6h päivillä ja n. 1500€ 8h päivillä.

        Tosin tuohon päälle lasketaan nuo bonarit joista heikot myyjät voivat vain haaveilla.

        Itselläni toteutunut tuntipalkka maaliskuulta oli 21,6€ ja Huhtikuulta hieman pienempi, 19€ ja risat...


      • enzo526
        Olipakerran! kirjoitti:

        Ensimmäiset 150 työtuntia Tessin mukaan 7,96€/h ja sen jälkeen 9,59€/h bonarit.

        Eli minimissään tuon 150 tunnin jälkeen pohjaliksa hieman alle 1200€ 6h päivillä ja n. 1500€ 8h päivillä.

        Tosin tuohon päälle lasketaan nuo bonarit joista heikot myyjät voivat vain haaveilla.

        Itselläni toteutunut tuntipalkka maaliskuulta oli 21,6€ ja Huhtikuulta hieman pienempi, 19€ ja risat...

        Toisin sanoen... Osa-aikaisen on helppo leveillä korkeilla tuntipalkoilla.


      • mik8888888
        enzo526 kirjoitti:

        Toisin sanoen... Osa-aikaisen on helppo leveillä korkeilla tuntipalkoilla.

        huom tuntipalkka maksetaan 5,5 tunnilta per päivä


      • z
        Olipakerran! kirjoitti:

        Ensimmäiset 150 työtuntia Tessin mukaan 7,96€/h ja sen jälkeen 9,59€/h bonarit.

        Eli minimissään tuon 150 tunnin jälkeen pohjaliksa hieman alle 1200€ 6h päivillä ja n. 1500€ 8h päivillä.

        Tosin tuohon päälle lasketaan nuo bonarit joista heikot myyjät voivat vain haaveilla.

        Itselläni toteutunut tuntipalkka maaliskuulta oli 21,6€ ja Huhtikuulta hieman pienempi, 19€ ja risat...

        Ennen syön matoja kun rupeen puhelinmyyjäksi!


      • ai mää vai. joo
        mik888888 kirjoitti:

        donetolla kuukaudessa saa vähintään 875e\kk paska palkka :D

        ...viis euroa/h (siis kahdeksalle työtunnille jaettuna. Jos hoidat homman 2,5:ssa tunnissa/päivä, on palkka jo kympin tunti jne!) parempi kuin ei mitään. Ite saan nyt, liki kuuskymppisenä liiton jäsenenä kassasta 8,90 e/h tekemättä mitään.

        Tosin ehdin maksaa 30 vuotta jäsenmaksuja 150-190 e/vuodessa, mihin kuuluu kaksi ammattilehteä, oikeusturvapalvelu, kaikenmoista etukuponkia, ilmaistakin koulutusta, jäsentapahtumia...

        Nyt kuuskymppisenä työttömänä työnhakijana maksan puolet normaalista jäsenmaksusta.

        Päivärahaa maksetaan eläkeikään(65) saakka, koska täytän tietyt edellytykset.


      • ai mää vai.joo
        ai mää vai. joo kirjoitti:

        ...viis euroa/h (siis kahdeksalle työtunnille jaettuna. Jos hoidat homman 2,5:ssa tunnissa/päivä, on palkka jo kympin tunti jne!) parempi kuin ei mitään. Ite saan nyt, liki kuuskymppisenä liiton jäsenenä kassasta 8,90 e/h tekemättä mitään.

        Tosin ehdin maksaa 30 vuotta jäsenmaksuja 150-190 e/vuodessa, mihin kuuluu kaksi ammattilehteä, oikeusturvapalvelu, kaikenmoista etukuponkia, ilmaistakin koulutusta, jäsentapahtumia...

        Nyt kuuskymppisenä työttömänä työnhakijana maksan puolet normaalista jäsenmaksusta.

        Päivärahaa maksetaan eläkeikään(65) saakka, koska täytän tietyt edellytykset.

        ...jos päätän olla 5,5 tuntia päivässä tekemättä mitään, on ansioni jo 12,90 e/h jne...


      • suosittelen..
        ai mää vai.joo kirjoitti:

        ...jos päätän olla 5,5 tuntia päivässä tekemättä mitään, on ansioni jo 12,90 e/h jne...

        ihan ok paikka


      • MIKÄ V...N DONETO?
        suosittelen.. kirjoitti:

        ihan ok paikka

        HOMMATKAA IHMISET OIKEA TYÖPAIKKA ETTEI TARVII JAUHAA SKEIDAA JOSSAIN IHME FOORUMEILLA!!! ITSELLÄ TUNTIPALKKA 18 EGEE JA BONUKSET :D REPIKÄÄ KÖYHÄT SIITÄ!!! iHAN PASKAN LYSTI, MITÄ VASTAATTE EN V...U LUE KUITENKAAN TÄTÄ SKEIDAA ENÄÄN JA TÄNNEKKIN EKSYIN IHAN VAHONGOSSA, KUN ALOIN GOOGLETTAAN JOTAIN IHME NUMEROA.


    • helkut

      Mitkä on myytävä tuote,aloin kiinnostua.

      • dasdd

        oon kuullut että myyvät kalsareita ja dildoja


      • Enialainen
        dasdd kirjoitti:

        oon kuullut että myyvät kalsareita ja dildoja

        Aikalailla tämä homma jakaa mielipiteitä suuntaan jos toiseenkin.. Mutta tosiaan, myyntiedustajan (=puhelinmyyjän) ammatti ei todellakaan sovi kaikille. Homma vaatii erittäin paljon sitkeyttä sekä periksiantamattomuutta, sillä alalla juuri aloittaneen homma on vaikeaa. Tulosta vaaditaan, ei nyt ensimmäisinä päivinä mahdottomasti, mutta perusasiat opittua pitää kaupan alkaa kulkemaan - ymmärrettävää tosin, sillä juuri tätähän myyjiltä haetaan ettei heistä koituisi tappiota firmalle.

        Provikkamallista sen verran, että turhaan sitäkin on täällä haukuttu. Ensimmäisellä silmäyksellä se saattaa vaikuttaa hieman sekavalta, mutta ei se niin monimutkainen ole. Suurin osa provikkaa kertyy, kun asiakkaalle myyty liittymä saadaan aukeamaan, eli esim. DNA:n puolella oleva matkapuhelin-numero saadaan onnistuneesti siirtymään SL:lle. Tällöin yhdestä liittymästä myyjä saa itselleen sekä brutto-, että netto-bonukset. Jos taas myyty liittymä ei missään vaiheessa vaihdu toiselta operaattorilta Saunalahteen, kertyy myyjälle tuotteesta pelkästään brutto-osuus. [Kuvitellaan, että brutto-bonuksen osuus on 10snt sekä neton 1e.
        Tällä palkkamallilla myyjä(A) tuottaisi itselleen yhdellä liittymällä, joka vaihtuu onnistuneesti Saunalahdelle 1e10snt. Saman summan jonka myyjä(B) saa itselleen vaikka on myynnyt 11 liittymää, mutta yksikään niistä ei ole auennut onnistuneesti].
        Ei siis tarvitse myydä kymmeniä liittymiä päivää kohden, jottai saisi tuntipalkan lisäksi myös provikkaa. Pelkästään huolehtimalla, että kertoo asiat tarpeeksi selvästi asiakkaalle parantaa omien myyntien läpimenoa, jolloin voi tienata huomattavasti enemmän kuin työkaveri joka hätiköiden tekee 5x enemmän kauppaa päivää kohden kuin itse.

        Koulutus työhön ei ollut mikään paras mahdollinen aikanaan, kun itse aloitin hommat, eikä omat ennakkoluulot telemarkkinointia kohtaan olleet todellakaan korkealla. Melkoisen hutera fiilis oli soittokoneen edessä istuessa, kun koitti aika ottaa ensimmäinen puhelu (voin tunnustaa, että jännitti niin maan p*rkeleesti). Siitä homma kuitenkin lähti käyntiin, muutaman asiakkaan jälkeen jännitys puhelun hälyttäessä alkoi pikkuhiljaa kaikota, parin päivän päästä spiikkikin sujui jo melkein ulkomuistista ja tulostakin rupesi tulemaan.

        Tällä hetkellä vajaa 8 kuukautta Enialla työskennelleenä voin sanoa, että parempaa työpaikkaa en tähän hätään voisi kuvitella, enkä kadu hetkeäkään, että työhakemuksen lähetin. Myynti luistaa edelleen, provisioiden ansiosta kuukausipalkkakin on kohtuutasoa ja työporukka on mitä mahtavinta! Työvuoroihin pystyy itse vaikuttamaan, lomapäivät onnistuvat erittäin helposti ja mikä parasta, omalla työskentelylläsi pystyt itse vaikuttamaan palkkaasi!

        Suosittelen tätä alaa sekä firmaa lämpimästi kaikille jotka; jaksavat uskoa itseensä, eivät luovuta tiukan paikan tullen, tykkäävät haasteista, nauttivat tuloksista sekä ovat valmiita ylittämään & yllättämään itsensä työn parissa.


      • enialal
        Enialainen kirjoitti:

        Aikalailla tämä homma jakaa mielipiteitä suuntaan jos toiseenkin.. Mutta tosiaan, myyntiedustajan (=puhelinmyyjän) ammatti ei todellakaan sovi kaikille. Homma vaatii erittäin paljon sitkeyttä sekä periksiantamattomuutta, sillä alalla juuri aloittaneen homma on vaikeaa. Tulosta vaaditaan, ei nyt ensimmäisinä päivinä mahdottomasti, mutta perusasiat opittua pitää kaupan alkaa kulkemaan - ymmärrettävää tosin, sillä juuri tätähän myyjiltä haetaan ettei heistä koituisi tappiota firmalle.

        Provikkamallista sen verran, että turhaan sitäkin on täällä haukuttu. Ensimmäisellä silmäyksellä se saattaa vaikuttaa hieman sekavalta, mutta ei se niin monimutkainen ole. Suurin osa provikkaa kertyy, kun asiakkaalle myyty liittymä saadaan aukeamaan, eli esim. DNA:n puolella oleva matkapuhelin-numero saadaan onnistuneesti siirtymään SL:lle. Tällöin yhdestä liittymästä myyjä saa itselleen sekä brutto-, että netto-bonukset. Jos taas myyty liittymä ei missään vaiheessa vaihdu toiselta operaattorilta Saunalahteen, kertyy myyjälle tuotteesta pelkästään brutto-osuus. [Kuvitellaan, että brutto-bonuksen osuus on 10snt sekä neton 1e.
        Tällä palkkamallilla myyjä(A) tuottaisi itselleen yhdellä liittymällä, joka vaihtuu onnistuneesti Saunalahdelle 1e10snt. Saman summan jonka myyjä(B) saa itselleen vaikka on myynnyt 11 liittymää, mutta yksikään niistä ei ole auennut onnistuneesti].
        Ei siis tarvitse myydä kymmeniä liittymiä päivää kohden, jottai saisi tuntipalkan lisäksi myös provikkaa. Pelkästään huolehtimalla, että kertoo asiat tarpeeksi selvästi asiakkaalle parantaa omien myyntien läpimenoa, jolloin voi tienata huomattavasti enemmän kuin työkaveri joka hätiköiden tekee 5x enemmän kauppaa päivää kohden kuin itse.

        Koulutus työhön ei ollut mikään paras mahdollinen aikanaan, kun itse aloitin hommat, eikä omat ennakkoluulot telemarkkinointia kohtaan olleet todellakaan korkealla. Melkoisen hutera fiilis oli soittokoneen edessä istuessa, kun koitti aika ottaa ensimmäinen puhelu (voin tunnustaa, että jännitti niin maan p*rkeleesti). Siitä homma kuitenkin lähti käyntiin, muutaman asiakkaan jälkeen jännitys puhelun hälyttäessä alkoi pikkuhiljaa kaikota, parin päivän päästä spiikkikin sujui jo melkein ulkomuistista ja tulostakin rupesi tulemaan.

        Tällä hetkellä vajaa 8 kuukautta Enialla työskennelleenä voin sanoa, että parempaa työpaikkaa en tähän hätään voisi kuvitella, enkä kadu hetkeäkään, että työhakemuksen lähetin. Myynti luistaa edelleen, provisioiden ansiosta kuukausipalkkakin on kohtuutasoa ja työporukka on mitä mahtavinta! Työvuoroihin pystyy itse vaikuttamaan, lomapäivät onnistuvat erittäin helposti ja mikä parasta, omalla työskentelylläsi pystyt itse vaikuttamaan palkkaasi!

        Suosittelen tätä alaa sekä firmaa lämpimästi kaikille jotka; jaksavat uskoa itseensä, eivät luovuta tiukan paikan tullen, tykkäävät haasteista, nauttivat tuloksista sekä ovat valmiita ylittämään & yllättämään itsensä työn parissa.

        Onko hyvinkin yleistä uusien myyjien polkeminen tuossa yrityksessä? Huonommat soittolistat, ohjeistus mitä sattuu jne.
        Olen kuullut työporukan olevan kovin sisäsiittoista.


      • 4 saler
        enialal kirjoitti:

        Onko hyvinkin yleistä uusien myyjien polkeminen tuossa yrityksessä? Huonommat soittolistat, ohjeistus mitä sattuu jne.
        Olen kuullut työporukan olevan kovin sisäsiittoista.

        ei ole sisäsiittoisuutta.todellakaan ei ketään poljeta.hyvä paikka koville tyypeille,ei mikään nyyhkyjen duunipaikka.pärjäät,jos olet sisukas ja supliikki kaveri.pillittäjille löytyy toisenlaiset mestat.


      • Erkkimies2
        4 saler kirjoitti:

        ei ole sisäsiittoisuutta.todellakaan ei ketään poljeta.hyvä paikka koville tyypeille,ei mikään nyyhkyjen duunipaikka.pärjäät,jos olet sisukas ja supliikki kaveri.pillittäjille löytyy toisenlaiset mestat.

        Työllistää tuollaiset 1000 henkilöä joten melkoisen vaikeaa saada siitä sisäsiittoista..:D


      • 5+9
        Erkkimies2 kirjoitti:

        Työllistää tuollaiset 1000 henkilöä joten melkoisen vaikeaa saada siitä sisäsiittoista..:D

        ihan sitä itteään


      • tiedonhaluinen
        5+9 kirjoitti:

        ihan sitä itteään

        Eipä ole kukaan pitkilleen kirjoittanut ex doneto nyk.enia oy,minkälainen on työnantajana.eikös siellä ole tuntipalkat jo nousseet hyvin ja bonaritkin kohtuulliset?mite toi Elisa Viihde,onko kellään kokemusta sen myynnistä?mollin sivuilla enia oy hakee jatkuvasti elisa viihde myyjiä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1769
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1674
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      64
      1513
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1505
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1485
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1392
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe