Kovat alavatsakivut

Tiinaa89

hei. Eli minulla on ollu tosi kovia alavatsakipuja, ja melkein kokoajan pistelee, keskeltä vatsaa vihloo inhottavasti ja kummaltaki puolen (vas. ja oik.) puoleiset munasarjat myös välistä kippeenä..
Pillereitä syön, eli en voi olla raskaana :/
ei ole pahoinvointia ollu, jotka voisivat liittyä raskauteen.
Kellään ollu samanlaisia oireita?
Olisko kellään ihanalla jonkinlaista vastausta tähän? Gynelle aika ens kuussa, mut ois tosi kiva jos joku osaisi sanoa mistä tämä johtuis?

17

15582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä80

      Jos on jatkuvasti todella kovia kipuja, niin en odottaisi lääkäriä kuukautta! Eli mars nyt johonkin päivystykseen selvittämään mistä on kyse, voi olla ties mikä tulehdus, joka voi saada pahaakin jälkeä aikaan jos hoidon kanssa viivyttelee.

    • endotar

      ...menkkojen aikana? Ennen menkkoja? Vai ihanko jatkuvia kipuja? Onko niitä esiintynyt kauan?

      • muttei ihan

        Mulla siis saman tyyppistä, tai ainakin saman otsikon alle kuuluvaa vaivaa, joten en viitsinyt uutta ketjua aloittaa.

        Eli alavatsakipuja, kuukautiskipujen tyyppistä. Vihlovaa, pitkäkestoista, lähes päivittäistä(no ehkä ei ihan, joka toinen päivä..), riippumaton kuukautiskierron ajankohdasta. Voi kestää koko päivän, joskus useammankin päivän.

        Satunnaisesti "alavatsakramppeja". Eli kouristava vihlaisu, joka vie melkeen jalat alta. (joutuu tukeutumaan seinään tms.) Näitä nykyään harvemmin, aiemmin oli melkeen kerran kuussa.

        Sitä minä vaan mietin, että mitä tää vois olla, vai onko mitään. No joo, turha tietenki teiltä kysellä. Ette oo alan eksperttejä. Vastaus varmaan on "mene lääkärille". Menen menen, kunhan vaan saan aikaseksi. Haluaisin vaan tietää onko tää kuin normaalia. Onko (ollu) muilla samaa vikaa? Ja oisko kotikonsteja tarjolla?

        -Kiitos


      • mutta ei ihan
        muttei ihan kirjoitti:

        Mulla siis saman tyyppistä, tai ainakin saman otsikon alle kuuluvaa vaivaa, joten en viitsinyt uutta ketjua aloittaa.

        Eli alavatsakipuja, kuukautiskipujen tyyppistä. Vihlovaa, pitkäkestoista, lähes päivittäistä(no ehkä ei ihan, joka toinen päivä..), riippumaton kuukautiskierron ajankohdasta. Voi kestää koko päivän, joskus useammankin päivän.

        Satunnaisesti "alavatsakramppeja". Eli kouristava vihlaisu, joka vie melkeen jalat alta. (joutuu tukeutumaan seinään tms.) Näitä nykyään harvemmin, aiemmin oli melkeen kerran kuussa.

        Sitä minä vaan mietin, että mitä tää vois olla, vai onko mitään. No joo, turha tietenki teiltä kysellä. Ette oo alan eksperttejä. Vastaus varmaan on "mene lääkärille". Menen menen, kunhan vaan saan aikaseksi. Haluaisin vaan tietää onko tää kuin normaalia. Onko (ollu) muilla samaa vikaa? Ja oisko kotikonsteja tarjolla?

        -Kiitos

        Unohdin sanoa vielä sen, että käytän e-pillereitä, oon normaalipainoinen jne muutenki suht normaali... ja elokuussa oli kolmet menkat. 1.viikon 2.kolmen päivän ja 3.viiden päivän mittaset. Sekään ei liene ihan normaalia, mutta toisaalta ei niin epänormaaliakaan. Pelkkä stressihän voi saada kummallisuuksia aikaan.


      • Tiinaa89
        mutta ei ihan kirjoitti:

        Unohdin sanoa vielä sen, että käytän e-pillereitä, oon normaalipainoinen jne muutenki suht normaali... ja elokuussa oli kolmet menkat. 1.viikon 2.kolmen päivän ja 3.viiden päivän mittaset. Sekään ei liene ihan normaalia, mutta toisaalta ei niin epänormaaliakaan. Pelkkä stressihän voi saada kummallisuuksia aikaan.

        Minäkin käytän e-pillereitä, ja olen normaalipainoinen. Menkatkin tullu normaalisti,kestivät sen 3 päivää.
        Mun vatsakivut ovat vähän niinkuin kuukautiskipuja, tänään on vain jonkinverran pistelly mahaan, pelkästään munasarjoja vihlaillu pikkuisen.
        Menen kyllä lääkäriin, mut olis tosi kiva kun sais ennen sitä tietää et onko jollakin ollu samantapasia oireita, ja mistä ne ovat johtuneet?
        Kiitos


      • Tiinaa89

        Siis menkkojen aikana ei ole paljoakaan kipua, mutta niiden jälkeen alkaa taas vihlonnat.
        Kivut saattaa olla toisena päivänä kovat, ja taas toisenapäivänä saattavat olla melkein kokonaan pois.. Näitä on nyt kestäny sen 2viikkoa. Lääkäri ei sanonu mitään kun kävin, paineskeli mahaa ja sano et käy labrassa antaan näytteet et onko virtsaputken tulehus, mut se oli puhas, eli ei ollu sitä. En sitten tiedä, kauheaa tämmönen ku ei tiedä mistä johtuu.?


      • endotar
        Tiinaa89 kirjoitti:

        Siis menkkojen aikana ei ole paljoakaan kipua, mutta niiden jälkeen alkaa taas vihlonnat.
        Kivut saattaa olla toisena päivänä kovat, ja taas toisenapäivänä saattavat olla melkein kokonaan pois.. Näitä on nyt kestäny sen 2viikkoa. Lääkäri ei sanonu mitään kun kävin, paineskeli mahaa ja sano et käy labrassa antaan näytteet et onko virtsaputken tulehus, mut se oli puhas, eli ei ollu sitä. En sitten tiedä, kauheaa tämmönen ku ei tiedä mistä johtuu.?

        ...et mistä johtuu. Kai pääset seuraavaksi ultraan? Ja muihin lisätutkimuksiin?

        Mullakin tuli ekaks mieleen virtsatietulehdus, mut ei sit ollu ku labrat ok. Ite sairastan endometrioosia, siinä voi kipuja olla pitkin kiertoa mutta pääasiassa ja kovimmat ennen menkkoja/menkkojen aikaan. Aikoinaan kun söin e-pillereitä, niin en tiennyt koko moisesta sairaudestani. Kipeä olin silti menkkojen aikana, luulin niiden olevan normaaleja menkkakipuja. Kun lopetin pillerit, niin sit alkoi kipuja esiintyä pitkin kiertoa. Laparoskopioista (vatsaontelon täyhystys) oon saanut avun ainakin joksikin aikaa.

        Toivottavasti löydät pian vastauksen kipuhisi ja saat apua!


      • Tiinaa89
        endotar kirjoitti:

        ...et mistä johtuu. Kai pääset seuraavaksi ultraan? Ja muihin lisätutkimuksiin?

        Mullakin tuli ekaks mieleen virtsatietulehdus, mut ei sit ollu ku labrat ok. Ite sairastan endometrioosia, siinä voi kipuja olla pitkin kiertoa mutta pääasiassa ja kovimmat ennen menkkoja/menkkojen aikaan. Aikoinaan kun söin e-pillereitä, niin en tiennyt koko moisesta sairaudestani. Kipeä olin silti menkkojen aikana, luulin niiden olevan normaaleja menkkakipuja. Kun lopetin pillerit, niin sit alkoi kipuja esiintyä pitkin kiertoa. Laparoskopioista (vatsaontelon täyhystys) oon saanut avun ainakin joksikin aikaa.

        Toivottavasti löydät pian vastauksen kipuhisi ja saat apua!

        Hyvin outoa, mun kivut on kadonnut melkein kokonaan, välistä tuntuu jotain pistelyä, mut kivut ovat kadonneet lähes kokonaan. *hymyilee*
        huh, niitä kestikin melkeen kuukauden..
        Saapas nähdä alkaako uudestaan samat oireet, ja koska, tai alkavaltko ollenkaan :)
        Silti käyn kyllä tutkituttamassa et mikä siin on voinu sit olla, ja saavat ultralla kattoo et kaikki on ok :)


      • kiii
        muttei ihan kirjoitti:

        Mulla siis saman tyyppistä, tai ainakin saman otsikon alle kuuluvaa vaivaa, joten en viitsinyt uutta ketjua aloittaa.

        Eli alavatsakipuja, kuukautiskipujen tyyppistä. Vihlovaa, pitkäkestoista, lähes päivittäistä(no ehkä ei ihan, joka toinen päivä..), riippumaton kuukautiskierron ajankohdasta. Voi kestää koko päivän, joskus useammankin päivän.

        Satunnaisesti "alavatsakramppeja". Eli kouristava vihlaisu, joka vie melkeen jalat alta. (joutuu tukeutumaan seinään tms.) Näitä nykyään harvemmin, aiemmin oli melkeen kerran kuussa.

        Sitä minä vaan mietin, että mitä tää vois olla, vai onko mitään. No joo, turha tietenki teiltä kysellä. Ette oo alan eksperttejä. Vastaus varmaan on "mene lääkärille". Menen menen, kunhan vaan saan aikaseksi. Haluaisin vaan tietää onko tää kuin normaalia. Onko (ollu) muilla samaa vikaa? Ja oisko kotikonsteja tarjolla?

        -Kiitos

        Kuulostaa tutulta! Itselläni todettiin tuollaisten oireiden yhteydessä kohtutulehdus, mikä oli levinnyt molempiin munasarjoihin... :( Kannattaa hoitaa nopeasti!!!


    • ...

      Mul on kans kauheesti kovii alavatsakipui ja vatsakipui muutenki, pahaolo tulee melkee aina ku vatsaa sattuu, lääkäris käyty 4 krt eikä oo löydetty mitn ;s alkaa jo huolestuttaa tää tilanne ;s pillereitäki syön.

      • :/

        Moikka! mulla oli pitkän aikaa kovia kipuja alavatsassa semmosia kuukautiskipujen tyylisiä. Lopulta sitte menin pissatesteihin kaikki siellä kunnossa mutta sitten menin gynelle ottamaan papa ja klamydia näytteen klamydia löytyi ja papa oli kolmosluokkaa että äkkiä lääkäriin!


      • ...
        :/ kirjoitti:

        Moikka! mulla oli pitkän aikaa kovia kipuja alavatsassa semmosia kuukautiskipujen tyylisiä. Lopulta sitte menin pissatesteihin kaikki siellä kunnossa mutta sitten menin gynelle ottamaan papa ja klamydia näytteen klamydia löytyi ja papa oli kolmosluokkaa että äkkiä lääkäriin!

        Mulla oli täsmälleen samat oireet kuukausi siten. Niitä kesti pari viikkoa ennen ku menin lääkärii. Todettiin klamydia, sain lääkkeet heti, ja seuraavana päivänä hävis kivut kokonaan. Että kannattaa tarkistuttaa asia. :)


      • pelon vallassa
        ... kirjoitti:

        Mulla oli täsmälleen samat oireet kuukausi siten. Niitä kesti pari viikkoa ennen ku menin lääkärii. Todettiin klamydia, sain lääkkeet heti, ja seuraavana päivänä hävis kivut kokonaan. Että kannattaa tarkistuttaa asia. :)

        mulla on samanlaisia oireita ollut nyt 2,5 kk ja lähes päivittäin. Gynellä oon käynyt eikä ultrassakaan todettu mitään, kaikki ok siis. Mikä siis voisi olla? Kivut välillä tosi pahat. Tänään kävin terveyskeskuslääkärin vastaanotolla, ei oikein keksinyt mitään. Labraan pisti, otettiin monta pulloa verta (jotain tulehdusarvoja, keliakiaa yms). En kuitenkaan usko että mitään näistä olisi. Kivut ovat sellaisia pistäviä, kouraisevia. Jotakuinkin munasarjojen kohdalla, mutta niissähän ei mitään näkynyt. Auttakaa!


      • Midzi81
        pelon vallassa kirjoitti:

        mulla on samanlaisia oireita ollut nyt 2,5 kk ja lähes päivittäin. Gynellä oon käynyt eikä ultrassakaan todettu mitään, kaikki ok siis. Mikä siis voisi olla? Kivut välillä tosi pahat. Tänään kävin terveyskeskuslääkärin vastaanotolla, ei oikein keksinyt mitään. Labraan pisti, otettiin monta pulloa verta (jotain tulehdusarvoja, keliakiaa yms). En kuitenkaan usko että mitään näistä olisi. Kivut ovat sellaisia pistäviä, kouraisevia. Jotakuinkin munasarjojen kohdalla, mutta niissähän ei mitään näkynyt. Auttakaa!

        Hei,

        Mulla on kans ollut yli 2kk vatsakipuja, välillä löysää vatsaa jne. Alavatsakipuja lähes päivittäin. Papa oli 2kk sitten oireiden alettua luokka 2. Mulla oli myös hiivatulehdus (johon sain päivän lääkekuurin ja käytin voiteita lisäksi), ei vaan siitä aiheudu nuo vatsakivut. Itse epäilen esim. adenovirusta. Siinä voi olla esim. silmätulehdus monta kuukautta. Jossain Duodecimin sivuilla luki, että mm. juuri Adenovirus voisi aiheuttaa papa 2:sta. Sukupuolitautia mulla ei voi olla, olen ollut koko ajan samassa suhteessa. Jotain kuukausi sitten tulehdusarvot olivat normaalit.

        Tänään olen taas menossa sairaanhoitajalle katsomaan tulehdusarvot jne uudelleen. Näkee sitten onko tulehdusta vai voisiko kyseessä olla edelleen jokin virus.


      • Midzi81
        Midzi81 kirjoitti:

        Hei,

        Mulla on kans ollut yli 2kk vatsakipuja, välillä löysää vatsaa jne. Alavatsakipuja lähes päivittäin. Papa oli 2kk sitten oireiden alettua luokka 2. Mulla oli myös hiivatulehdus (johon sain päivän lääkekuurin ja käytin voiteita lisäksi), ei vaan siitä aiheudu nuo vatsakivut. Itse epäilen esim. adenovirusta. Siinä voi olla esim. silmätulehdus monta kuukautta. Jossain Duodecimin sivuilla luki, että mm. juuri Adenovirus voisi aiheuttaa papa 2:sta. Sukupuolitautia mulla ei voi olla, olen ollut koko ajan samassa suhteessa. Jotain kuukausi sitten tulehdusarvot olivat normaalit.

        Tänään olen taas menossa sairaanhoitajalle katsomaan tulehdusarvot jne uudelleen. Näkee sitten onko tulehdusta vai voisiko kyseessä olla edelleen jokin virus.

        Kävin juuri sairaanhoitajalla. CRP oli normaali. Pakko olla sitten kyseessä jokin virus, joka vaan jostain syystä tulee aina uudelleen ja uudelleen.

        T. Miia


    • nindeliina

      Minulla oli ollut kahden viikon ajan vastaavanlaisia kipuja, mutta ne eivät kuitenkaan olleet kovia. Sellaista nipistelyä ja outoja tuntemuksia molemmin puolin alavatsaa ja myöhemmin myös keskellä alavatsaa. Itse oletin kipuilun olevan jotain munasarjoissa, pahimpana pelkona munasarjatulehdus ja lapsettomuus...

      Parin kolmen päivän päästä kipuilun alettua soitin työterveyshuoltoon, mutta sieltä käännytettiin terveyskeskukseen. Neuvolan täti kuulosti kiireiseltä ja arveli että menkat alkaa, eikä kannata huolestua. Terveyskeskuksesta puolestaan sanottiin että ei ole lääkäriaikoja eikä kannata tulla ollenkaan kun labra ei ole edes tänään toiminnassa. Neuvoi ottamaan tarvittaessa yhteyttä lähes 40 km päässä olevaan naapuripaikkakunnan ilta/viikonloppupäivystykseen, joka ei kyllä sekään ota mielellään sisään pikkuvaivojen takia.

      Kolmesti tyrmättynä jäin odottelemaan, josko kyseessä olisi vain ne menkat ja jos se menisi ohi, vaikkei kipuilu normaalia kuukautiskipua ollutkaan. No menkat alkoivat, mutta tuntemukset eivät hävinneet, mutta lievittyivät jonkin verran. Gynekologiaikaakaan en varannut vielä, kun menkat kuulemma haittaavat joidenkin tutkimusten tekemistä. Loppujen lopuksi meni melkein kaksi viikkoa ennen kuin pääsin yksityiselle gynekologille. Yllätykseksi gyne puoli oli kuitenkin kunnossa, sieltä ei mitään syytä löytynyt ja lääkäri ei ollut huolissaan asiasta. Samat tuntemukset kuitenkin edelleen jatkuivat joten otin seuraavana päivänä yhteyttä jälleen terveyskeskukseen ja ystävällinen sairaanhoitaja otti minut vastaanotolleen. Vaikka labra ei ollut edelleenkään toiminnassa, pikatestin perusteella diagnosoitiin virtsatietulehdus. En sitä itse edes osannut epäillä kun ei ole ollut kirvelyä, mikä siihen yleensä liitetään, eikä osannut muuten se gynekologikaan.

      Ihmettelen vaan miksi ei sairaanhoitaja ottanut minua edes pikatesteihin jo silloin ensimmäisen soiton jälkeen, kun syy olisi selvinnyt jo silloin, eikä olisi tarvinnut turhaan odotella kahta viikkoa epätietoisena ja pelätä pahinta. Nyt täytyy vain toivoa että lääkitys tehoaa ja että tulehdus ei ole edennyt munuaisiin saakka...

      • Kipuja

        Hei,

        Koetetaan me naiset kestää nää kaikki vaivat, koettelumuksista huolimatta :)
        Mulla itselläni on ollut nyt n. kahden kuukauden ajan aina kierron välissä aivan mielettömät kivut, maha on sekaisin ja kun yrittää syödä jotain, niin menee sellainen hetki, niin vessa kutsuu kipujen vuoksi.
        Alavatsakipua ja juuri tuolla oikealla puolella, mikä sit joskus pistelee ja sattuu toisellekkin puolelle ja keskelle ja todellakin kovat ovat kivut.
        Menkat tulivat viimeksi suurin piirtein ajallaan ja jatkuvat vieläkin, mut multa otettiin kaikki sukupuolitaudit mukaanlukien hiv/aids, eikä missään ollut mitään.
        Nyt sitten tässä kippurellaan ja ihmetellään, kun välillä oireet laantuvat ja *ah sitä ihanuutta!* Mutta sitten yöllä kun nukkumassa, niin taas alkaa.
        Lääkärille tästä on lähdettävä ja toivottavasti siellä sit on asiantunteva lääkäri&henkilökunta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe