Uudelleenkoulutus ja vakuutusyhtiö

onko tietoa

Hei kenellä on kokemusta?
Oletteko tietoisia miten vakuutusyhtiö tukee rahallisesti uudelleenkoulutusta ?
Jos olet saanut vakuutusyhtiön kautta uudelleenkoulutuksen, kertoisitko miten korvaavat ja mitä?tiedosta ja vinkeistä olisi apua.

16

16086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ole kuullut

      Oikeastaan ainoa, mikä tulee mieleen, on että olet loukkaantunut jossain siten, että et pysty jatkamaan vanhassa ammatissasi ja vakuutusyhtiö osallistuu silloin uudelleenkoulutuksen kustannuksiin. Tuskin missään muussa tapauksessa.

      • päätös taskussa

        Vak.yhtiöltä on jo päätös, mutta vasta tulossa,olen menossa uudelleen koulutukseen,ja nyt halusinkin kysellä jos joku olisi itse jo aiemmin saanut/ tai tietää mitä kaikkea vak.yhtiö korvaa koulutuksen aikana????
        eli käytäntöä ja kokemusta kellä on tietoa


      • MinttuMari
        päätös taskussa kirjoitti:

        Vak.yhtiöltä on jo päätös, mutta vasta tulossa,olen menossa uudelleen koulutukseen,ja nyt halusinkin kysellä jos joku olisi itse jo aiemmin saanut/ tai tietää mitä kaikkea vak.yhtiö korvaa koulutuksen aikana????
        eli käytäntöä ja kokemusta kellä on tietoa

        Itsellä kanssa sama homma vireillä vakuutuskuntoutuksen kanssa. Minulla on todettu ammattitauti ja en pysty enää työskentelemään samassa ammatissa. VKK:lla on www-sivut ja sieltä saa aika hyvin tietoa korvauksista koulutuksen aikana.


      • mikä on VVK
        MinttuMari kirjoitti:

        Itsellä kanssa sama homma vireillä vakuutuskuntoutuksen kanssa. Minulla on todettu ammattitauti ja en pysty enää työskentelemään samassa ammatissa. VKK:lla on www-sivut ja sieltä saa aika hyvin tietoa korvauksista koulutuksen aikana.

        laitatko tuon miulle mitä tarkoittaa VVK?
        pelkällä haulla en löytänyt


      • MinttuMari
        mikä on VVK kirjoitti:

        laitatko tuon miulle mitä tarkoittaa VVK?
        pelkällä haulla en löytänyt

        Sori, taisin laittaa väärin se on VKK...


      • nooku
        mikä on VVK kirjoitti:

        laitatko tuon miulle mitä tarkoittaa VVK?
        pelkällä haulla en löytänyt

        VKK- Vakuutuskuntoutuskeskus


    • kjg kbg

      Ainakin nuo kaksi tuttavaani, jotka opiskelevat, ovat saaneet kohtuullisen korvauksen (mikä se sitten kenenkin mielestä on) lisäksi rahaa mm tietokoneeseen ja tukea myös kesän ajalta.

      • Vittuuntunut LUUSERI

        Onko kellään kokemusta vak.yhtiö TAPIOLAN uudelleenkoulutuksesta? Itse jouduin jäämään työelämästä pois n.2v sitten selän takia. edellä mainittu yhtiö lupasi tukea/maksaa uudelleenkoulutuksen, mutta en ole edelleenkään päässyt yhtään mihinkään vaikka olen käynyt pääsykokeissa ja läpäissyt ne erinomaisesti. Työkokeilua sentään raaskivat maksaa 1.5kk: ) Ainoa tapa selvitä' tästä ONGELMASTA on ilmeisesti TAPPAA ITSENSÄ!!!


      • Vittuuntunut LUUSERI
        Vittuuntunut LUUSERI kirjoitti:

        Onko kellään kokemusta vak.yhtiö TAPIOLAN uudelleenkoulutuksesta? Itse jouduin jäämään työelämästä pois n.2v sitten selän takia. edellä mainittu yhtiö lupasi tukea/maksaa uudelleenkoulutuksen, mutta en ole edelleenkään päässyt yhtään mihinkään vaikka olen käynyt pääsykokeissa ja läpäissyt ne erinomaisesti. Työkokeilua sentään raaskivat maksaa 1.5kk: ) Ainoa tapa selvitä' tästä ONGELMASTA on ilmeisesti TAPPAA ITSENSÄ!!!

        PS. ja penniäkkään en saa kuntoutustukea! Toivottavasti pyhähenki täyttää minunkin mahan!


      • Ahristaa!!!!
        Vittuuntunut LUUSERI kirjoitti:

        PS. ja penniäkkään en saa kuntoutustukea! Toivottavasti pyhähenki täyttää minunkin mahan!

        oli pakko kirjottaa kun itekkin tappelen just ton kyseisen vakuutusyhtiön kanssa...pelkkiä vitun hylkäyskirjeitä vaan tulee kokoajan postiluukusta...ei tod. kuntoutustukeakaan myönnetä...mulla ikää 32 vuotta ja käsi ja hartia niin paskana et just pystyn vesilasia kallistaan...uudelleenkoulutus olis kai mullakin edessä vaikka tapiolan mukaan pitäis pystyä tekeen omaa työtä...lääkärit on kyllä kovasti eri mieltä kun vakuutusyhtiö asiasta...Mielelläni kans kuulisin kokemuksia jos joku on joskus päässy uudelleenkoulutukseen...


    • p1551paeae

      Tuttuni opiskelee uudelleenkoulutustuella. En tarkkaa summaa muista, mutta jotain 1200-1300e saa kuussa, ja lisäksi opinnot aloittaessaan sai 1000e bonuksen "tietokoneen hankintaan".

      • Ahristaa!!!!

        Mää taitaisin kyllä jo tolla rahalla lähtee opiskeleen jos siihen vaan annettais mahdollisuus...huonolta vaan näyttää...nooh jospa se viä tästä iloks muuttuis...:) huomasin muuten et tossa aikasemmassa kommentissani sanoin olevani 32 vee,oon kuiteskin jo 33...:) taitaa ruveta toi dementiakin vaivaan...


      • olkapäävamma

        tulotason mukaanhan se menee.

        itellä 1270€/kk brutto ja koulun alussa 1000€ opintoihin liittyvien tarvikkeiden hankintaan, jatkossa sitten lukuvuoden alussa 300€ opintomateriaaleihin,

        maksu tulee 11kk vuodessa, heinäkuussa ei maksua tipu.
        kovin paljon joutui tappelemaan että suostuivat tukemaan AMK opintoja.


    • Jamajuri

      No mulla taas semmosia kokemuksia, että eläkevarma maksaa 2000 kuussa, semmoselle alalle joka ei mulle yhtään sovi. Koulussa käyn kun on pakotettu, mutta koskaan en työllisty. Vituttaa ihan huolella. Turhaa pelleilyä, kun sairaus sitä luokkaa, että eläkkeelle pitäs päästä. Tuskin elän 15,vuotta pidempään.

    • veelne

      Mikä vakuutus on kyseessä, eli mikä vakuutus korvaa uudelleen koulutuksen?

      • mikkoinni

        Työeläkeyhtiöt korvaavat jos edellytykset täytttyy


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2413
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1534
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      206
      745
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe