mix rauhoittavia ei määrätä =

PERTTIxz

Olen 100 % varma että nää veriteot ja perhesurmat
olisi voitu ehkäistä isolla temesta, tai diapam
annoksella ihan täysin. Sanon että se on lääkärin
vika että nää surmat tapahtui. Minulle ei mikään
lääkäri suomessa määrää bentsodiatsepiinejä.

36

2722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rev.McMoon

      mutta ota huomioon, että bentsot eivät ole patenttilääkkeitä, kun taas valtaosa ssri-lääkkeistä on, ja koululääketieteen tehtävä on ohjata lainsäädäntöä ja käytäntöjä palvelemaan lääketeollisuuden taloudellisia intressejä.

    • klklklklklklklk

      Jos lääkärit määräisivät rutiinisti vahvoja keskushermostolääkkeitä kenelle tahansa, niin sittenhän lisääntyisivät luultavasti kuolonkolarit ja muut liikennevahingot näiden kolmiolääkkeiden käytön seurauksena, samoin kuin erilaiset työ- ja kotitapaturmat ja pienten lasten hoito saattaisi jää retuperälle kun vanhemmat olisivat aineissa koko ajan, tulisi kuolemantapauksia kun otettaisiin viinaa lääkkeiden lisäksi jne. Kyllä niiden lääkkeiden käytölle pitää olla joku syy olemassa. Jos on masennusta, niin sitten MASENNUSLÄÄKKEITÄ (niitä saa kuulemma suuri piirtein kuka tahansa nykyään, kun vaan lääkärissä käy) ja terapiaa, ei rauhoittavia. Ongelmahan on siinä, että nimenomaan monet todella masentuneet ja ongelmaiset ihmiset eivät käy puhumuassa lääkärille. Siinä ei sitten auta mikään. Aina ei myöskään osu pätevä lääkäri kohdalle eikä saa apua, se täytyy myöntää.

      Siihen on joku syy, miksi sinä et saa rauhoittavia. Mihin tarkoitukseen niitä tarvitsisit? Ainakin sinulla on vääristynyt käsitys siitä, että jos ihmisellä ovat asiat pielessä ja tulevaisuuden usko mennyt, ensisijainen hoito siihen on diapam ja temesta... Minulla on aina rauhoittavia itselläni, eikä ole ollut mikään ongelma saada niitä terveyskeskuslääkäriltä. Olen jännittäjä, kärsin ajoittaisista(!) nukahtamisvaikeuksista ja ahdistuneisuudesta. Lääkärit uusivat mukisematta reseptin, koska käytän rauhoittavia varsin kohtuullisesti eli 20-50 tablettia vuodessa.

      • PERTTIxz

        W Jos lääkärit määräisivät rutiinisti vahvoja Wkeskushermostolääkkeitä kenelle tahansa, niin Wsittenhän lisääntyisivät luultavasti Wkuolonkolarit ja muut liikennevahingot näiden Wkolmiolääkkeiden käytön seurauksena

        Kyllä itse ainakin ajoin autoa paremmin silloin kun oli 2 temestaa veressä ja itseluottamus oli parempi, eikä ollut tokkurainen olo ahdistuksen takia eikä paniikki ja ahdistus. Et tiedä miten
        rauhoittavat vaikuttaa. Ei ne tee tokkuraista oloa
        ainakaan itselleni. Temesta antoi itselleni kicksit jo ensimmäisenä päivänä kun sain niitä lääkäriltä. Piristi ja vei masennuksen pois.


        samoin kuin erilaiset työ- ja kotitapaturmat ja pienten lasten hoito saattaisi jää retuperälle kun vanhemmat olisivat aineissa koko ajan

        Itse en pysty seurustelemaan kun ahdistaa niin paljon oma elämä ja ssri-t ja skitsofrenia lääkkeet vaan pahentaa oloa. Bentsot tekee puheliaaksi ja sosiaalisemmaksi.


        , tulisi kuolemantapauksia kun otettaisiin viinaa lääkkeiden lisäksi jne. Kyllä niiden lääkkeiden käytölle pitää olla joku syy olemassa.

        Kyllä mulla ainakin on selkeät syyt. EI hullukaan
        käytä niitä "huvikseen". Temesta parantaa itselläni itseluottamusta ja antaa rohkeutta
        elämään ja olemaan avoimempi myös netissä.
        Poistaa vainoharhat jne, ja antaa energiaa.
        Olen niin jumissa jo monta vuotta kun en saa noita
        rauhoittavia ja mikään muu lääke ei auta.
        Neuroleptit ei anna mitään kicksejä millään annoksella. Ne vain väsyttää niin perkeleesti
        ei paranna mielialaa kuten bentsot. Temestaa
        käytin juuri mielialan parantamiseen, lääkärin
        määräyksellä, ei se väsyttänyt yhtään.


      • aaa-h--aaa
        PERTTIxz kirjoitti:

        W Jos lääkärit määräisivät rutiinisti vahvoja Wkeskushermostolääkkeitä kenelle tahansa, niin Wsittenhän lisääntyisivät luultavasti Wkuolonkolarit ja muut liikennevahingot näiden Wkolmiolääkkeiden käytön seurauksena

        Kyllä itse ainakin ajoin autoa paremmin silloin kun oli 2 temestaa veressä ja itseluottamus oli parempi, eikä ollut tokkurainen olo ahdistuksen takia eikä paniikki ja ahdistus. Et tiedä miten
        rauhoittavat vaikuttaa. Ei ne tee tokkuraista oloa
        ainakaan itselleni. Temesta antoi itselleni kicksit jo ensimmäisenä päivänä kun sain niitä lääkäriltä. Piristi ja vei masennuksen pois.


        samoin kuin erilaiset työ- ja kotitapaturmat ja pienten lasten hoito saattaisi jää retuperälle kun vanhemmat olisivat aineissa koko ajan

        Itse en pysty seurustelemaan kun ahdistaa niin paljon oma elämä ja ssri-t ja skitsofrenia lääkkeet vaan pahentaa oloa. Bentsot tekee puheliaaksi ja sosiaalisemmaksi.


        , tulisi kuolemantapauksia kun otettaisiin viinaa lääkkeiden lisäksi jne. Kyllä niiden lääkkeiden käytölle pitää olla joku syy olemassa.

        Kyllä mulla ainakin on selkeät syyt. EI hullukaan
        käytä niitä "huvikseen". Temesta parantaa itselläni itseluottamusta ja antaa rohkeutta
        elämään ja olemaan avoimempi myös netissä.
        Poistaa vainoharhat jne, ja antaa energiaa.
        Olen niin jumissa jo monta vuotta kun en saa noita
        rauhoittavia ja mikään muu lääke ei auta.
        Neuroleptit ei anna mitään kicksejä millään annoksella. Ne vain väsyttää niin perkeleesti
        ei paranna mielialaa kuten bentsot. Temestaa
        käytin juuri mielialan parantamiseen, lääkärin
        määräyksellä, ei se väsyttänyt yhtään.

        pertti se taitaa olla täysin nyrjähtänyt.

        benzot eivät ole mitään ihmelääkkeitä.niihin jää kaukkuun ja toleranssi kasvaa melko nopeasti.

        siinähän sitten ollaan kun viekkarit iskee porukalle päälle.

        ja kuinkahan moni veriteko on sekakäyttäjän tekemä?benzot viina siinä on kaikkein pahin ja vaarallisin yhdistelmä.benzoilla estot pois ja viinalla rohkeutta,sitten naapuria moralla keuhkoon.ja tämä on faktaa,jonka jokainen päihde- ja mielenterveyspuolen ammattilainen tietää.

        kyllä ne kicksit on saatava muusta kuin lääkkeistä.


      • Perttixz
        aaa-h--aaa kirjoitti:

        pertti se taitaa olla täysin nyrjähtänyt.

        benzot eivät ole mitään ihmelääkkeitä.niihin jää kaukkuun ja toleranssi kasvaa melko nopeasti.

        siinähän sitten ollaan kun viekkarit iskee porukalle päälle.

        ja kuinkahan moni veriteko on sekakäyttäjän tekemä?benzot viina siinä on kaikkein pahin ja vaarallisin yhdistelmä.benzoilla estot pois ja viinalla rohkeutta,sitten naapuria moralla keuhkoon.ja tämä on faktaa,jonka jokainen päihde- ja mielenterveyspuolen ammattilainen tietää.

        kyllä ne kicksit on saatava muusta kuin lääkkeistä.

        Mpertti se taitaa olla täysin nyrjähtänyt.

        Sehän on nyrjähtänyt joka itse haukkuu muita hulluksi, mun mielestä sun elämä on turha.

        Mbenzot eivät ole mitään ihmelääkkeitä.niihin jää Mkaukkuun ja toleranssi kasvaa melko nopeasti.

        Mitä hiton väliä sillä on jos on riippuvainen
        rauhoittavasta lääkkeestä. Ihminenhän on riippuvainen vedestä ja hapesta. Sehän on TÄYSIN
        sama asia.

        msiinähän sitten ollaan kun viekkarit iskee mporukalle päälle.

        Ei viekkareita tarvitse olla jos lääkkeen ottaa
        oikein.

        Mja kuinkahan moni veriteko on sekakäyttäjän Mtekemä?

        EI kovinkaan moni, sitäpaitsi bentsojen laillistaminen ehkäisisi sekäkäyttöä.
        On jokaisen oma asia mitä aineita käyttää.
        Jos aine on laillinen -> on helpompi käyttää.


        benzot viina siinä on kaikkein pahin ja Mvaarallisin yhdistelmä.benzoilla estot pois ja Mviinalla rohkeutta,sitten naapuria moralla keuhkoon.

        Ja tämä ehkäistään sillä että meitä pidetään kun
        pikkulapsia, ettei saa syödä ahdistukseen
        rauhoittavia sen takia että joku on joskus sekakäyttänyt.. yhtä hyvin voisit sanoa että viina pitäisi kieltää koska joku on joskus tappanut jonkun kännissä.


        ja tämä on faktaa,jonka jokainen päihde- ja mielenterveyspuolen ammattilainen tietää.

        Mkyllä ne kicksit on saatava muusta kuin Mlääkkeistä.

        Huomio, tämä on SINUN mielipide. Minkä saatanan
        takia et ymmärrä että ihmiset ovat erilaisia.


      • jaazaa
        Perttixz kirjoitti:

        Mpertti se taitaa olla täysin nyrjähtänyt.

        Sehän on nyrjähtänyt joka itse haukkuu muita hulluksi, mun mielestä sun elämä on turha.

        Mbenzot eivät ole mitään ihmelääkkeitä.niihin jää Mkaukkuun ja toleranssi kasvaa melko nopeasti.

        Mitä hiton väliä sillä on jos on riippuvainen
        rauhoittavasta lääkkeestä. Ihminenhän on riippuvainen vedestä ja hapesta. Sehän on TÄYSIN
        sama asia.

        msiinähän sitten ollaan kun viekkarit iskee mporukalle päälle.

        Ei viekkareita tarvitse olla jos lääkkeen ottaa
        oikein.

        Mja kuinkahan moni veriteko on sekakäyttäjän Mtekemä?

        EI kovinkaan moni, sitäpaitsi bentsojen laillistaminen ehkäisisi sekäkäyttöä.
        On jokaisen oma asia mitä aineita käyttää.
        Jos aine on laillinen -> on helpompi käyttää.


        benzot viina siinä on kaikkein pahin ja Mvaarallisin yhdistelmä.benzoilla estot pois ja Mviinalla rohkeutta,sitten naapuria moralla keuhkoon.

        Ja tämä ehkäistään sillä että meitä pidetään kun
        pikkulapsia, ettei saa syödä ahdistukseen
        rauhoittavia sen takia että joku on joskus sekakäyttänyt.. yhtä hyvin voisit sanoa että viina pitäisi kieltää koska joku on joskus tappanut jonkun kännissä.


        ja tämä on faktaa,jonka jokainen päihde- ja mielenterveyspuolen ammattilainen tietää.

        Mkyllä ne kicksit on saatava muusta kuin Mlääkkeistä.

        Huomio, tämä on SINUN mielipide. Minkä saatanan
        takia et ymmärrä että ihmiset ovat erilaisia.

        ensinnäkin ihmiset ovat täysin erilaisia, jotkut saavat aivan oikean avun lääkkeistä.

        Jos kuitenkin pärjää ilman lääkkeitä, aina parempi mutta joidenkin elämä ei onnistu ilman lääkitystä.

        Riippuvaisiahan me olemme kaikesta, emme pelkästään lääkkeistä.

        Jos lääke pelastaa jonkun ihmisen, eikö se ole hyvä asia?


      • Möööm
        Perttixz kirjoitti:

        Mpertti se taitaa olla täysin nyrjähtänyt.

        Sehän on nyrjähtänyt joka itse haukkuu muita hulluksi, mun mielestä sun elämä on turha.

        Mbenzot eivät ole mitään ihmelääkkeitä.niihin jää Mkaukkuun ja toleranssi kasvaa melko nopeasti.

        Mitä hiton väliä sillä on jos on riippuvainen
        rauhoittavasta lääkkeestä. Ihminenhän on riippuvainen vedestä ja hapesta. Sehän on TÄYSIN
        sama asia.

        msiinähän sitten ollaan kun viekkarit iskee mporukalle päälle.

        Ei viekkareita tarvitse olla jos lääkkeen ottaa
        oikein.

        Mja kuinkahan moni veriteko on sekakäyttäjän Mtekemä?

        EI kovinkaan moni, sitäpaitsi bentsojen laillistaminen ehkäisisi sekäkäyttöä.
        On jokaisen oma asia mitä aineita käyttää.
        Jos aine on laillinen -> on helpompi käyttää.


        benzot viina siinä on kaikkein pahin ja Mvaarallisin yhdistelmä.benzoilla estot pois ja Mviinalla rohkeutta,sitten naapuria moralla keuhkoon.

        Ja tämä ehkäistään sillä että meitä pidetään kun
        pikkulapsia, ettei saa syödä ahdistukseen
        rauhoittavia sen takia että joku on joskus sekakäyttänyt.. yhtä hyvin voisit sanoa että viina pitäisi kieltää koska joku on joskus tappanut jonkun kännissä.


        ja tämä on faktaa,jonka jokainen päihde- ja mielenterveyspuolen ammattilainen tietää.

        Mkyllä ne kicksit on saatava muusta kuin Mlääkkeistä.

        Huomio, tämä on SINUN mielipide. Minkä saatanan
        takia et ymmärrä että ihmiset ovat erilaisia.

        Joo en mäkään voi tajuta mitä väliä sillä on,onko koukussa benzoihin vai johonkin toiseen mömmöön,kun eihän noita masennuslääkkeitä edes ole tarkoittettu koskaan lopetettaviksi ja bentzot kuitenkin yleensä määrätään tilapäisesti,tosin koukkkuun jääneille joudutaan kuitenkin reseptiä uusimaan vuosikausia,joten mitä eroo,kun ne benzsot useimmille kuitenkin paremmin sopii. En kai mäkään kestäis mun tylsää ja vittumaista duunia sekuntttiakaan selvin päin.


      • jurppii
        Perttixz kirjoitti:

        Mpertti se taitaa olla täysin nyrjähtänyt.

        Sehän on nyrjähtänyt joka itse haukkuu muita hulluksi, mun mielestä sun elämä on turha.

        Mbenzot eivät ole mitään ihmelääkkeitä.niihin jää Mkaukkuun ja toleranssi kasvaa melko nopeasti.

        Mitä hiton väliä sillä on jos on riippuvainen
        rauhoittavasta lääkkeestä. Ihminenhän on riippuvainen vedestä ja hapesta. Sehän on TÄYSIN
        sama asia.

        msiinähän sitten ollaan kun viekkarit iskee mporukalle päälle.

        Ei viekkareita tarvitse olla jos lääkkeen ottaa
        oikein.

        Mja kuinkahan moni veriteko on sekakäyttäjän Mtekemä?

        EI kovinkaan moni, sitäpaitsi bentsojen laillistaminen ehkäisisi sekäkäyttöä.
        On jokaisen oma asia mitä aineita käyttää.
        Jos aine on laillinen -> on helpompi käyttää.


        benzot viina siinä on kaikkein pahin ja Mvaarallisin yhdistelmä.benzoilla estot pois ja Mviinalla rohkeutta,sitten naapuria moralla keuhkoon.

        Ja tämä ehkäistään sillä että meitä pidetään kun
        pikkulapsia, ettei saa syödä ahdistukseen
        rauhoittavia sen takia että joku on joskus sekakäyttänyt.. yhtä hyvin voisit sanoa että viina pitäisi kieltää koska joku on joskus tappanut jonkun kännissä.


        ja tämä on faktaa,jonka jokainen päihde- ja mielenterveyspuolen ammattilainen tietää.

        Mkyllä ne kicksit on saatava muusta kuin Mlääkkeistä.

        Huomio, tämä on SINUN mielipide. Minkä saatanan
        takia et ymmärrä että ihmiset ovat erilaisia.

        Mulle määrätään ja syön säännöllisesti pameja, koska ahdistaa ja on paniikkia kroonisesti. Ja kyllä olen sitä mieltä että ne auttaa. Ja on enää vaikea lopettaa, olen kokeillut lopettaa, onnistumatta. Jos on päivänkään ilman niin sitä hyppii seinille. Kyllä mulle kokeiltiin jotain Seroquelia joka ei sopinut ollenkaan. Masennuslääkkeetkään ei korvaa ja auta.


      • sairaalassa
        jurppii kirjoitti:

        Mulle määrätään ja syön säännöllisesti pameja, koska ahdistaa ja on paniikkia kroonisesti. Ja kyllä olen sitä mieltä että ne auttaa. Ja on enää vaikea lopettaa, olen kokeillut lopettaa, onnistumatta. Jos on päivänkään ilman niin sitä hyppii seinille. Kyllä mulle kokeiltiin jotain Seroquelia joka ei sopinut ollenkaan. Masennuslääkkeetkään ei korvaa ja auta.

        sain 5kpl Xanoria/pvä.Terveyskeskuksessa pudottivat heti 3kpl/pvä ja sitten kokonaan.En ilman Xanoreita pysty kulkemaan missään missä paljon porukkaa.Esim kaupassa on käytävä heti aamulla tai en pääse ollenkaan.En näe mitään järkeä tuollaisessa.Yksityiselta sain 300kpl Xanoria ikävä kyllä ei enää varaa käydä yksityisellä.Masennuslääkkeet eivät auta mitään,minkään merkkiset.En halua ihmisiä lähelleni ja täällä pääkaupungissa se ei onnistu,kun ainoastaan yöllä kulkemalla.


      • eriarvoisia
        sairaalassa kirjoitti:

        sain 5kpl Xanoria/pvä.Terveyskeskuksessa pudottivat heti 3kpl/pvä ja sitten kokonaan.En ilman Xanoreita pysty kulkemaan missään missä paljon porukkaa.Esim kaupassa on käytävä heti aamulla tai en pääse ollenkaan.En näe mitään järkeä tuollaisessa.Yksityiselta sain 300kpl Xanoria ikävä kyllä ei enää varaa käydä yksityisellä.Masennuslääkkeet eivät auta mitään,minkään merkkiset.En halua ihmisiä lähelleni ja täällä pääkaupungissa se ei onnistu,kun ainoastaan yöllä kulkemalla.

        yksityislääkäriltä saavat rauhoittavia,yleiseltä puolelta tarjoavat masennuslääkkeitä joista ei mitään hyötyä,rauhoittavia eivät kirjoita,eli omillaan saavat olla he jotka julkista puolta käyttävät.Raha ratkaisee ikävä kyllä.


      • lähdekin liikkeelle
        sairaalassa kirjoitti:

        sain 5kpl Xanoria/pvä.Terveyskeskuksessa pudottivat heti 3kpl/pvä ja sitten kokonaan.En ilman Xanoreita pysty kulkemaan missään missä paljon porukkaa.Esim kaupassa on käytävä heti aamulla tai en pääse ollenkaan.En näe mitään järkeä tuollaisessa.Yksityiselta sain 300kpl Xanoria ikävä kyllä ei enää varaa käydä yksityisellä.Masennuslääkkeet eivät auta mitään,minkään merkkiset.En halua ihmisiä lähelleni ja täällä pääkaupungissa se ei onnistu,kun ainoastaan yöllä kulkemalla.

        jo aamuyöstä. Saithan sinä kuitenkin sieltä toisesta paikasta rauhoittavia, ihan julkisen sektorin paikkahan se on.


    • koulukiusattu

      Itsekään en ole saanut julkiselta puolelta rauhoittavia. SSRI:t eivät auta sosiaalisten tilanteiden pelkoon yhtään, ainoa vaikutus on seksikykyjen katoaminen ja tunteiden turtuminen. Mikään ei tunnu miltään; kun naapuri hyppäsi ikkunastaan kadulle, katsoin vain, että siinähän hyppäsi, kukahan muuttaa tilalle.

      Olen omat rauhoittavani joutunut ostamaan kadulta, kun lääkärit eivät suostu määräämään. Hyvin kyllä tehoavat, ei siinä mitään, voin suositella muillekin sosiaalisista vaikeuksista kärsiville. Nappi naamaan, niin estot katoavat ja ryhmässäkin on helppoa ottaa puheenvuoro itselle. Puhumisterapiaa ja käyttäytymisterapiaa on kokeiltu molempia, mutta eiväthän ne ole auttaneet, kun se vika on niin syvällä pään sisällä; koulukiusaamistausta katsokaas.

      • Finalpam

        Sitä tässä itekkin ihmettelen miksi eivät kirjoita. Kävin noin kuukausi sitten yksityisellä kertomassa ajoittaisista uniongelmista, stressistä joka on kasvanut niin, etten suoriudu töistäni ilman lääkkeitä. Tätä ennen ollut reseptillä mm diapameja, tenoxeja ja xanoreita. En kuitenkaan ole mikään lääkkeiden suurkuluttaja, välillä saattaa mennä kuukausia ettei tarvitse ottaa, välillä taas tarvitsee. Lääkäri toteaa vain kylmästi, etten ole mikään pilleriautomaatti ja yrittää tuputtaa ketipinoreja ym ssri jätettä. No tuntuu noiden lääkäreiden ammattitaito olevan sitä luokkaa, että teki taas yhden työttömän lisää.


      • Finalpam kirjoitti:

        Sitä tässä itekkin ihmettelen miksi eivät kirjoita. Kävin noin kuukausi sitten yksityisellä kertomassa ajoittaisista uniongelmista, stressistä joka on kasvanut niin, etten suoriudu töistäni ilman lääkkeitä. Tätä ennen ollut reseptillä mm diapameja, tenoxeja ja xanoreita. En kuitenkaan ole mikään lääkkeiden suurkuluttaja, välillä saattaa mennä kuukausia ettei tarvitse ottaa, välillä taas tarvitsee. Lääkäri toteaa vain kylmästi, etten ole mikään pilleriautomaatti ja yrittää tuputtaa ketipinoreja ym ssri jätettä. No tuntuu noiden lääkäreiden ammattitaito olevan sitä luokkaa, että teki taas yhden työttömän lisää.

        Ei bentsoja saa lopettaa nopeasti. Koska bentsojen vieroitusoireet voivat olla tappavia.

        Itse olen kyllä 6v saanut bentsoja ihan pyytämättäkin.

        Parhaimmillaan on menny 6mg/vrk xanoria ja nykyään riittää 2,5mg/vrk rivatrilliä.

        Ikinä en ole mitään kiksejä bentsoista saanut. Mutta hyvin on auttaneet. Siihen mihin ne on määrätty.


      • 60 ja rapiat
        ateisti81 kirjoitti:

        Ei bentsoja saa lopettaa nopeasti. Koska bentsojen vieroitusoireet voivat olla tappavia.

        Itse olen kyllä 6v saanut bentsoja ihan pyytämättäkin.

        Parhaimmillaan on menny 6mg/vrk xanoria ja nykyään riittää 2,5mg/vrk rivatrilliä.

        Ikinä en ole mitään kiksejä bentsoista saanut. Mutta hyvin on auttaneet. Siihen mihin ne on määrätty.

        Minulla annostus on 1-2 mg vuorokaudessa Xanoria. Olen ottanut sitä 1980-luvun lopulta saakka, muutakin on kokeiltu, mutta sivuvaikutuksia on ollut liikaa.

        En yleensä ota 2 mg kuin vapaapäivinä, työpäivinä riittää vähempikin, jopa 0.5 mg.

        Ei auta pahimpiin paniikkikohtauksiin, mutta muutoin kyllä vähän. Olen tottunut elämään ahdistuneena. Työterveyshuollossa lääkettä ei ole koskaan kyseenalaistettu. Saan reseptin vuodeksi kerrallaan.

        Toivoisin, etten koskaan joudu tilanteeseen, että lääkäri ei kirjoita tarvitsemaani lääkettä.

        Mitä väliä muuten sillä enää tässä iässä on, mitä otan?


      • Anonyymi
        Finalpam kirjoitti:

        Sitä tässä itekkin ihmettelen miksi eivät kirjoita. Kävin noin kuukausi sitten yksityisellä kertomassa ajoittaisista uniongelmista, stressistä joka on kasvanut niin, etten suoriudu töistäni ilman lääkkeitä. Tätä ennen ollut reseptillä mm diapameja, tenoxeja ja xanoreita. En kuitenkaan ole mikään lääkkeiden suurkuluttaja, välillä saattaa mennä kuukausia ettei tarvitse ottaa, välillä taas tarvitsee. Lääkäri toteaa vain kylmästi, etten ole mikään pilleriautomaatti ja yrittää tuputtaa ketipinoreja ym ssri jätettä. No tuntuu noiden lääkäreiden ammattitaito olevan sitä luokkaa, että teki taas yhden työttömän lisää.

        Stressiin ja univaikeuksiin bentsoja? Järkevämpää olisi HOITAA stressiä ja unettomuutta, ei syödä niihin bentsoja, jotka hoitaa vain oireita.

        Jos on tosiaan tilanne ettei selviydy töistä ilman jotain bentsoa niin kannattaa miettiä onko se sinulle oikea työ tai miettiä sairaslomaa tai ainakin merkittäviä elämäntapamuutoksia.

        Unettomuutta ja stressiä kannattaa ensisijaisesti hoitaa lääkkeettömästi. toisinsanoen. Kysyä mikä sinut tuohon on ajanut ja miettiä mitä sille tekisi. Elämäntapakeinoilla. Stressinhallintaa, päivärytmiä, unettomuuden lääkkeettömiä hoitokeinoja, itsestä huolta pitämistä. Joogaa hitto mielummin vaikka kuin pillereitä.

        Bentsoilla sairastutat itsesi vain pahemmin ja saat päälle bentsojen haitat.


    • uuukkkj

      Mä sain nyt bentsoja jos auttaisi paniikkiin/sosiaaliseen pelkoon.

      Säikähdin, kun varoitellaan että voi aiheuttaa riippuvuutta. Ehkä siinä syy, miksei helpollla kirjoiteta reseptejä?

      Ja on se kolmiokin siihen pakkaukseen jostain syystä laitettu...
      Mulla ei autoa ole, mutta huomasin kyllä että tasapaino häiriintyi, ei tahtonut jooga sujua niin kuin yleensä.

      Ehkä se lievittyyy kun keho tottuu, mutta toisaalta en haluaisi mitään riippuvuutta kun en vielä tiedä, kuinka hyvin auttaa. Kai nämäkin vaikuttaa eri ihmisiin vähän erilailla.

      • 60 ja rapiat

        Jos ei ole aiemmin saanut bentsoja, ei niitä pidä mielestäni aloittaakaan. Mutta jos niitä on aikanaan määrätty ja ne ovat ok, niin en käsitä sitä, miksi niiden käyttö pitäisi mukamas yhtäkkiä lopettaa.


      • Anonyymi
        60 ja rapiat kirjoitti:

        Jos ei ole aiemmin saanut bentsoja, ei niitä pidä mielestäni aloittaakaan. Mutta jos niitä on aikanaan määrätty ja ne ovat ok, niin en käsitä sitä, miksi niiden käyttö pitäisi mukamas yhtäkkiä lopettaa.

        Taas joku kaksinaismoralistinen heppu, joka haluaa nuoremman ikäluokan kärsivän, mutta suo helpotuksen samanikäisille.


    • gtrew

      Nooo... En nyt sanois ettei kannata alottaa. Niitä ei vaan kannata syödä joka päivä. Oishan se jo ihan huippuu jos kerran viikossa pääsis käymään ulkona! Mut eeei nehän aiheuttaa RIIPPUVUUTTA. t. katkera ;/

      • Anonyymi

        Joo sama täällä. Ahdistus on nniin voimakasta että ei pysty kotoa oikein poistumaan mutta se on hienoa ettei määrätä sellaisia lääkkeitä jotka tiedän että auttaisi 100% varmuudella. Ei. Ei. Ei. Psykiatri ämmien omien päähän pinttymien ja patoutumien mukaan mennään! He ovat kuulemma nähneet riippuvuuksia jo tarpeeksi jne! Kiva juttu että minä joudun siitä kärsimään?!!!!

        Mutta tiettekö mitä kannattaa tehdä? Sanoa etten periaatteessa käytä sitten muitakaan psyykelääkkeitä ja vedota niiden todellisiin huom todellisiin ja rajuihin sivuvaikutuksiin!!!! Vai haluatteko kuolla esim antipsykoottien aiheuttamaan diabetekseen ym????!!!!!


        Mut bentsodiatsepiinit on pahasta, hahahahahah. Voin sanoa että tämä on viime ja tämän vuosikymmenen pahin kusetus!!!! Bentsoista oikein käytettynä ei ole oikeastaan kuin hyötyä mutta toista ovat nämä lääkefirmoille tärkeät antipsykootit jne! Ja niihin muuten todellisuudessa jää riippuvaiseksi, toisin kuin valehdellaan, ei henkisesti ei koskaa kellään ei tule sitä oloa ikävä!!!! Mutta fyysisesti jää! Psykiatri yksinkertaisesti valehtelee kun väittää kaikkea muuta!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sama täällä. Ahdistus on nniin voimakasta että ei pysty kotoa oikein poistumaan mutta se on hienoa ettei määrätä sellaisia lääkkeitä jotka tiedän että auttaisi 100% varmuudella. Ei. Ei. Ei. Psykiatri ämmien omien päähän pinttymien ja patoutumien mukaan mennään! He ovat kuulemma nähneet riippuvuuksia jo tarpeeksi jne! Kiva juttu että minä joudun siitä kärsimään?!!!!

        Mutta tiettekö mitä kannattaa tehdä? Sanoa etten periaatteessa käytä sitten muitakaan psyykelääkkeitä ja vedota niiden todellisiin huom todellisiin ja rajuihin sivuvaikutuksiin!!!! Vai haluatteko kuolla esim antipsykoottien aiheuttamaan diabetekseen ym????!!!!!


        Mut bentsodiatsepiinit on pahasta, hahahahahah. Voin sanoa että tämä on viime ja tämän vuosikymmenen pahin kusetus!!!! Bentsoista oikein käytettynä ei ole oikeastaan kuin hyötyä mutta toista ovat nämä lääkefirmoille tärkeät antipsykootit jne! Ja niihin muuten todellisuudessa jää riippuvaiseksi, toisin kuin valehdellaan, ei henkisesti ei koskaa kellään ei tule sitä oloa ikävä!!!! Mutta fyysisesti jää! Psykiatri yksinkertaisesti valehtelee kun väittää kaikkea muuta!!!!!!!!!

        Mitä sä nykyään syöt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sama täällä. Ahdistus on nniin voimakasta että ei pysty kotoa oikein poistumaan mutta se on hienoa ettei määrätä sellaisia lääkkeitä jotka tiedän että auttaisi 100% varmuudella. Ei. Ei. Ei. Psykiatri ämmien omien päähän pinttymien ja patoutumien mukaan mennään! He ovat kuulemma nähneet riippuvuuksia jo tarpeeksi jne! Kiva juttu että minä joudun siitä kärsimään?!!!!

        Mutta tiettekö mitä kannattaa tehdä? Sanoa etten periaatteessa käytä sitten muitakaan psyykelääkkeitä ja vedota niiden todellisiin huom todellisiin ja rajuihin sivuvaikutuksiin!!!! Vai haluatteko kuolla esim antipsykoottien aiheuttamaan diabetekseen ym????!!!!!


        Mut bentsodiatsepiinit on pahasta, hahahahahah. Voin sanoa että tämä on viime ja tämän vuosikymmenen pahin kusetus!!!! Bentsoista oikein käytettynä ei ole oikeastaan kuin hyötyä mutta toista ovat nämä lääkefirmoille tärkeät antipsykootit jne! Ja niihin muuten todellisuudessa jää riippuvaiseksi, toisin kuin valehdellaan, ei henkisesti ei koskaa kellään ei tule sitä oloa ikävä!!!! Mutta fyysisesti jää! Psykiatri yksinkertaisesti valehtelee kun väittää kaikkea muuta!!!!!!!!!

        Voi elämä mitä katkeraa tilitystä.

        En yhtään ihmettele että niitä ei nykypäivänä määrätä. Jos joku ei pääse ilman bentsoja lähtemään kotoaan, niin kyllä niihin varmaan aika nopeaa tulee aika hirveä riippuvuus kun alkaa aina ottamaan niitä kun kotoa lähtee. Kaikilla ei vaan pysy hallinnassa se että ottaa vaan tarvittaessa, ja tarvittaessa voi olla kohta sama kuin kokoajan. Järkevintä olisi kohdata pelot ja lähteä sinne ulos koska ei sitä voi pillereillä loputtomasti itseään lääkitä ahdistavien kokemusten varalta.

        Ja sitten kun tulee riippuvuus, niin sitten vasta kamala olo onkin. Ja vieroitusoireissa. Vieroitusoireissa on ihan pientä se mitä nyt koet, koet ahdistukset silloin tuhannesti pahempana. Sitä kutsutaan nimellä rebound - oireet.

        ole vain iloinen että lääkärisi ei määrää niitä jos sinulle ei ennen ole niitä määrätty.

        Jos lääkäri taas lopettaa respan uusimisen miten sattuu, niin silloin lääkäri on typerä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi elämä mitä katkeraa tilitystä.

        En yhtään ihmettele että niitä ei nykypäivänä määrätä. Jos joku ei pääse ilman bentsoja lähtemään kotoaan, niin kyllä niihin varmaan aika nopeaa tulee aika hirveä riippuvuus kun alkaa aina ottamaan niitä kun kotoa lähtee. Kaikilla ei vaan pysy hallinnassa se että ottaa vaan tarvittaessa, ja tarvittaessa voi olla kohta sama kuin kokoajan. Järkevintä olisi kohdata pelot ja lähteä sinne ulos koska ei sitä voi pillereillä loputtomasti itseään lääkitä ahdistavien kokemusten varalta.

        Ja sitten kun tulee riippuvuus, niin sitten vasta kamala olo onkin. Ja vieroitusoireissa. Vieroitusoireissa on ihan pientä se mitä nyt koet, koet ahdistukset silloin tuhannesti pahempana. Sitä kutsutaan nimellä rebound - oireet.

        ole vain iloinen että lääkärisi ei määrää niitä jos sinulle ei ennen ole niitä määrätty.

        Jos lääkäri taas lopettaa respan uusimisen miten sattuu, niin silloin lääkäri on typerä.

        Se, ettei kaikilla pysy, ei oikeuta kieltämään lääkeapua joka ikiseltä. Jokainen lääkkeitä mielivä on kokeillut altistamista jo, eikä sillä kykene tilannettaan parantamaan.
        Katkera tlitys tulee nimenomaan siitä, kun on olemassa apu, jota itse ei saa. Jos apua saisi, ja saisi oman elämän kuntoon, katkeruus häviäisi itsestään.
        Kaikilla tuo sun maalailema kauhuskenaario pahemmista oireista ei toteudu. Itsellä paniikki on huomattavasti voimakkaampi kuin lääkkeen vieroitusoireet, ja se estää normaalin elämän.
        Toivottavasti sinulle tuli parempi olo, kun sait lyödä lyötyä.


    • Anonyymi

      Tuo no niin 100% väärä väite. Tekoja ei ehkäistä sillä että ihmiset lääkitään suurin piirtein tilaan etteivät he tiedä mitä tekevät.
      Eri asia on tietty jos joku tekee jotain sen takia ettei ole saanut pyytämiään lääkkeitä tai apua.
      Kuinka monta elämää on mennyt pyllylleen rauhottavien ja viinan takiakin, se ei ole avain onneen että syö jotain pillereitä.

      Ylipäänsä ihminen joka voi huonosti niin saattaa keksiä jotain hölmöä. Ei ole hyvä olla oman itsen kanssa ja se sitten käännetään ulkopuolisia kohtaan.
      Sellaisissa tilanteissa usein nämä ikävät teot tapahtuvat.

      • Anonyymi

        Eihän ihmisiä lääkitä sellaisiksi, etteivät tiedä mitä tekevät. Eri sairauksia lääkitään, että henkilön tila paranisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ihmisiä lääkitä sellaisiksi, etteivät tiedä mitä tekevät. Eri sairauksia lääkitään, että henkilön tila paranisi.

        Tämä. Ahdistunut palaa normaaliksi itsekseen, tai lähelle sitä. Uskaltaa lähteä kotoa ja puhua ihmisille. Ehkä harrastaa taas jotakin ja näin saada kokemuksia siitä, että hei mä pystyn.
        Antipsykooteilla se zombiuttaminen ja tiedottomaksi lääkitseminen tapahtuu. Niillä aidot tunnereaktiot jumiutuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä. Ahdistunut palaa normaaliksi itsekseen, tai lähelle sitä. Uskaltaa lähteä kotoa ja puhua ihmisille. Ehkä harrastaa taas jotakin ja näin saada kokemuksia siitä, että hei mä pystyn.
        Antipsykooteilla se zombiuttaminen ja tiedottomaksi lääkitseminen tapahtuu. Niillä aidot tunnereaktiot jumiutuvat.

        tai: olisi voitu estää, - kun ei huumaavia lääkkeitä edes määrättäisi, lähes "joka toiselle"

        onhan monien surmien takana ollutkin "lääkepäihteet"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tai: olisi voitu estää, - kun ei huumaavia lääkkeitä edes määrättäisi, lähes "joka toiselle"

        onhan monien surmien takana ollutkin "lääkepäihteet"

        Mitä sille alkuperäiselle ongelmalle sitten olisi tehty? Kun lääkkeettömät konstit on kokeiltu tai niitä ei kykene kokeilemaan ilman apua?


    • Anonyymi

      Vai että bentsoilla ehkäistäisiin perhesurmia. Ei oikein sinun teoria kyllä pidä paikkansa. Ehkä varmaan aluksi niistä tulee joillekin rauhoittunut olo, mutta joillakin pistää kuupan enemmän sekaisin ja tulee paradoksaalisia reaktioita eli levottomuutta. Sitten niihin tulee pirullinen koukku ja vieroitusoireita. Kun on vieroitusoireissa, ei ole oma itsensä. Tolet voi nousta.

      Niille bentsojen määrääminen jolla on vaikkapa säännöllistä alkoholinkäyttöä on vähän niin ja näin. Kohta ollaan sekakäyttäjiä. Ja silloin vasta kuuppa onkin sekaisin.

      • Anonyymi

        Toi nyt on täyttä huuhaata.


      • Anonyymi

        Toi on täysin totta. Mä käytin vuosia sitten sekaisin viinaa ja bentsoja, muitakin lääkkeitä siinä mukana. Ja olin oikeasti kuuppa sekaisin.
        Onnekseni siitä selvisin vaikka monesti täpärällä oli. En halua enää ikinä palata samaan, suoraan sanoen helv.....iin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on täysin totta. Mä käytin vuosia sitten sekaisin viinaa ja bentsoja, muitakin lääkkeitä siinä mukana. Ja olin oikeasti kuuppa sekaisin.
        Onnekseni siitä selvisin vaikka monesti täpärällä oli. En halua enää ikinä palata samaan, suoraan sanoen helv.....iin.

        Varmaan monet surmat ja väkivallanteot tehdään alkoholin vaikutuksen alla tai sekakäytössä (bentsot viina). Siinä voi estot kyllä kadota ja sekoiltua tulee. Vieroitusoireissa bentsoista voi nuppi myös seota.

        Bentsoja on usein niiden veressä ketkä täältä pillerien seurauksena on lähtenyt. Esim muutamakin kuuluisakin julkkis on kuollut ja ovat käyttäneet opiaatteja ja bentsoja. Tappava yhdistelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on täysin totta. Mä käytin vuosia sitten sekaisin viinaa ja bentsoja, muitakin lääkkeitä siinä mukana. Ja olin oikeasti kuuppa sekaisin.
        Onnekseni siitä selvisin vaikka monesti täpärällä oli. En halua enää ikinä palata samaan, suoraan sanoen helv.....iin.

        Ja onnea selviämisestäsi, kyllä yhdet bentsoviekkarit kokeneena voin sanoa että helppoa ei ole varsinkaan pillereitä lopettaa. Silkkaa helvettiä

        Bentsoajoilta muisti takkuaa osalta ajalta. Elin sumussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on täysin totta. Mä käytin vuosia sitten sekaisin viinaa ja bentsoja, muitakin lääkkeitä siinä mukana. Ja olin oikeasti kuuppa sekaisin.
        Onnekseni siitä selvisin vaikka monesti täpärällä oli. En halua enää ikinä palata samaan, suoraan sanoen helv.....iin.

        Niitä ei tarvitse käyttää sekaisin. Sekakäyttäjiltä kuuluisikin ottaa lääkkeet pois. Eikä mennä nykyisellä systeemillä, että kaikilta kielletään kun yksi porukkaa töpeksii.


    • Anonyymi

      Jenkeissähän on saatu oikein "hienoja" tuloksia, kun bentsoja ja opiaattipohjaisia lääkkeitä on jaeltu hövelisti kaikille, jotka ovat kehdanneet pyytää. On saatu aikaiseksi sen tason lääkkeiden väärinkäyttö epidempia, että ei muusta väliä. Nämä lääkekoukkuun jääneet eivät lopulta enää ole pillereitä saaneet laillisia teitä, niin ovat ajautuneet sitten käyttämään heroiinia ja muita opiaatteja. Mistäs muualta aineet on hankittu, kuin kadulta. Yliannostuksista on tullut arkipäivää useammassakin osavaltioissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe