Mitä käy jos läppäpytyn läpät menee rikki?

Ukkeli

Mitä siis käy jos läppäpytyn läpät menee rikki?

14

17316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mopoMan

      tulee vaan 'tavallinen' viilattu sylinteri. Ei mitää mene rikki. Lasikuituläppiä saa kaikista prätkäliikkeistä...

      • ..........

        Tulee vain toimimaton mopo. Jos imupuoli on läppäohjattu, ei mopo toimi risoilla läpillä ollenkaan, tai jos toimii, niin hyvin huonosti.


      • mopoMan
        .......... kirjoitti:

        Tulee vain toimimaton mopo. Jos imupuoli on läppäohjattu, ei mopo toimi risoilla läpillä ollenkaan, tai jos toimii, niin hyvin huonosti.

        mulla aikanaan hajos Boycen-lasikuituläpät ja ei se juuri 80-kamojen toimintaan vaikuttanu...


      • .........
        mopoMan kirjoitti:

        mulla aikanaan hajos Boycen-lasikuituläpät ja ei se juuri 80-kamojen toimintaan vaikuttanu...

        Niin, PV:ssä kun imupuoli ei ole kokonaan läppäohjattu, vaan muiden wanhojen Suzukien tapaan eräänlainen puoliläppis. Täysläppäkoneessa (esim. Rabasa, Minarelli, suunnilleen kaikki crossipyörät vuoden 1981 jälkeen) loppuu moottorin toiminta läppien hajoamiseen.


      • mopoMan
        ......... kirjoitti:

        Niin, PV:ssä kun imupuoli ei ole kokonaan läppäohjattu, vaan muiden wanhojen Suzukien tapaan eräänlainen puoliläppis. Täysläppäkoneessa (esim. Rabasa, Minarelli, suunnilleen kaikki crossipyörät vuoden 1981 jälkeen) loppuu moottorin toiminta läppien hajoamiseen.

        että toimiminen lakkaisi. PV:ssä se sitä ei todella tehnyt. Läppien tehtävä on estää pakokaasuista aiheutuvan vastapaineen kulkeutumista imusarjaan.


      • .........
        mopoMan kirjoitti:

        että toimiminen lakkaisi. PV:ssä se sitä ei todella tehnyt. Läppien tehtävä on estää pakokaasuista aiheutuvan vastapaineen kulkeutumista imusarjaan.

        Ei ole. Läpillä ei ole mitään tekemistä pakokaasun tai vastapaineen kanssa, vaan kampikammion paineen.

        Kaksitahtimoottorin huuhtelu toimii kampikammion paineella. Mäntäohjatussa moottorissa männän helma sulkee imukanavan huuhtelutahdin alkaessa, jolloin alaspäin liikkuvan männän kampikammioon synnyttämä paine ei karkaa takaisin kaasuttimeen imukanavan kautta, vaan se ohjautuu huuhtelukanavia pitkin palotilaan. Läppäohjatussa moottorissa männänhelman virkaa hoitavat läpät, jotka toimivat kampikammion paineenvaihteluilla.


      • mopoMan
        ......... kirjoitti:

        Ei ole. Läpillä ei ole mitään tekemistä pakokaasun tai vastapaineen kanssa, vaan kampikammion paineen.

        Kaksitahtimoottorin huuhtelu toimii kampikammion paineella. Mäntäohjatussa moottorissa männän helma sulkee imukanavan huuhtelutahdin alkaessa, jolloin alaspäin liikkuvan männän kampikammioon synnyttämä paine ei karkaa takaisin kaasuttimeen imukanavan kautta, vaan se ohjautuu huuhtelukanavia pitkin palotilaan. Läppäohjatussa moottorissa männänhelman virkaa hoitavat läpät, jotka toimivat kampikammion paineenvaihteluilla.

        tuon heität... Autoteknikkona edellämainitun tiedän! Mistähän kampikammion huuhtelu mahtaa tulla, pakokaasuista - mihin niiden karkaamista läpillä estetään! Itse sanoit saman asian eri sanoin...


      • .........
        mopoMan kirjoitti:

        tuon heität... Autoteknikkona edellämainitun tiedän! Mistähän kampikammion huuhtelu mahtaa tulla, pakokaasuista - mihin niiden karkaamista läpillä estetään! Itse sanoit saman asian eri sanoin...

        Jep jep... Kerrohan nyt "autoteknikko" ihan omin sanoin miten se kaksitahtimoottori toimii? Sinun todellisuudessasi se kun tuntuu olevan ihan eri laiten kun tässä meidän muiden todellisuudessa.

        P.S. Kampikammion huuhtelu tapahtuu männän liikkeen aiheuttamalla paineella, pakokaasuilla ei ole asian kanssa yhtään mitään tekemistä.


      • ololololo
        mopoMan kirjoitti:

        tuon heität... Autoteknikkona edellämainitun tiedän! Mistähän kampikammion huuhtelu mahtaa tulla, pakokaasuista - mihin niiden karkaamista läpillä estetään! Itse sanoit saman asian eri sanoin...

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksitahtimoottori

        Siinäpä ns. autoteknikolle.
        MopoMan:ille tiedoksi vielä, että 1 sylinterisissä moottoreissa ei ole imusarjaa, vaan ns. imukaula.
        Ja pakokaasun paineet ei millään ilveellä pääse vaikuttamaan kampikammioon ja sitäkautta läppäkanaviin, vaan paineen aiheuttaa männän alaspäin suuntautuva liike. Väitätkö todella, että jos läppäkanavat puuttuvat, pääsee kaasuttimeen pakokaasua? Niin ainakin tekstistäsi ymmärsin.

        Ja kampikammiohuuhtelu tarkoittaa sitä, että ilmapolttoaineseos joutuu menemään kaasuttimesta kampikammioon, siellä vallitsevan alipaineen takia (jonka aiheuttaa männän ylöspäin suuntautuva liike), ennen kuin se huuhtelukanavia pitkin pääsee palotilaan!

        Tiedänyt onko hän kovin pätevä "autoteknikko", kun opiskelin ajoneuvoasentajaksi, niin heti ensimmäisessä jaksossa kävimme läpi 2-TAHTI periaatteen!


      • LOL ololololo
        ololololo kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksitahtimoottori

        Siinäpä ns. autoteknikolle.
        MopoMan:ille tiedoksi vielä, että 1 sylinterisissä moottoreissa ei ole imusarjaa, vaan ns. imukaula.
        Ja pakokaasun paineet ei millään ilveellä pääse vaikuttamaan kampikammioon ja sitäkautta läppäkanaviin, vaan paineen aiheuttaa männän alaspäin suuntautuva liike. Väitätkö todella, että jos läppäkanavat puuttuvat, pääsee kaasuttimeen pakokaasua? Niin ainakin tekstistäsi ymmärsin.

        Ja kampikammiohuuhtelu tarkoittaa sitä, että ilmapolttoaineseos joutuu menemään kaasuttimesta kampikammioon, siellä vallitsevan alipaineen takia (jonka aiheuttaa männän ylöspäin suuntautuva liike), ennen kuin se huuhtelukanavia pitkin pääsee palotilaan!

        Tiedänyt onko hän kovin pätevä "autoteknikko", kun opiskelin ajoneuvoasentajaksi, niin heti ensimmäisessä jaksossa kävimme läpi 2-TAHTI periaatteen!

        Uskallan olla eri mieltä kanssasi olololol, mulla rabasan kone ja läpät meni nii kaskummaa pakokaasut tuli ilmanputsarinkautta...


    • keijo3

      jos läpät on hajonnu niin tulisko lähteä käyntiin? ku itellä lähtee,mutta ei vastaa kaasuun ollenkaan röpöttää ja sammuu..

      • Insinööri

        Voi lähteä käyntiin mut tosi huonost.. Ittel meni läpät niin sain työntämäl käyntiin mut ei pysyny käynnis vaan röpötti ja sammu kaasuu


    • 93857 pv

      tehot häviää eikä kulje enää paljoo mitää

    • Anonyymi

      Vittu saatana voin ny sanoo onnenks et nyt nää saatana tehtävät on iha vittua ja kukaa ei tajuu kui vittua nää o että onnee vaa ne jokka menee näihin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe