Paineen/painon tunne kyljessä/ylävatsassa syövän oire??

Hanne

Olen 26-vuotias nainen ja minulla on nyt vajaan parin viikon ajan oikealla kyljessä ja ylävatsan alueella ollut painon tunnetta. Tunne häviää yleensä, kun kävelen ja seison, mutta on istuessa tai maatessa kylkiluiden alla on painon tunnetta. Keskustelupalstoja lukiessa ja googlettaessa aiheesta, tulee voimakkaasti esille syöpä, joko maksa- tai munuaissyöpä. Olen jo varannut lääkärille ajan, mutta huolestuttaa toden teolla. Muita oireita minulle ei oikeastaan ole, ei kuumeilua, ei kipuja tai vatsavaivoja. Voiko kukaan kertoa/tietää mihin muuhun paineen tunne kyljessä voi viitata kuin vain syöpään??

62

97687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      jännää, mulla nimittäin ihan samanlainen oire. Ollut noin reilun kuukauden. ei ole suurta kipua, mutta tuntuu kun jokin painaisi. jossain muualla, olisiko juuri tällä palstalla joku kirjoittaa ihan samaa. mua kans mietityttää todella paljon. olen menossa hiljattain uä tutkimuksiin, myös sen takia että minulla on patit kaulalla ja kainalossa. pelkään että jos minulla on joku imusolmukesyöpä. sairastan kilpirauhasen liikatoimintaa. minulla on myös pieniä patteja jotka liikkuu tuon oik.kylkiluun päällä. Olen muuten 21-vuotias nainen.

      • sahanlaitaa

        Mulla oli oikeastaan munasarjasyövän ainut oire (väsymyksen ohella) juuri tämmöinen omituinen painon ja "ylimääräisyyden" tunne ylävatsalla, pallean kohdalla ja vähän alempanakin. Tuntui erityisesti kun meni lattialle makaamaan vatsalleen, kovaa alustaa vasten. kasvain oli siis levinnyt vatsaonteloon asti.


      • .............
        sahanlaitaa kirjoitti:

        Mulla oli oikeastaan munasarjasyövän ainut oire (väsymyksen ohella) juuri tämmöinen omituinen painon ja "ylimääräisyyden" tunne ylävatsalla, pallean kohdalla ja vähän alempanakin. Tuntui erityisesti kun meni lattialle makaamaan vatsalleen, kovaa alustaa vasten. kasvain oli siis levinnyt vatsaonteloon asti.

        minulla se tuntuu lähinnä kylkiluun kohdalla, ehkä hieman ylempänäkin tai ainakin ylemmän luun kohdalla. ja siinä päällä tuntuu pienia palloja, mutta puristava ja polttava tunne tuntuu olevan luun alla. olen käynyt gynellä viimeksi n. puolv. siiten ja kaikki oli ok.


      • sitten....
        ............. kirjoitti:

        minulla se tuntuu lähinnä kylkiluun kohdalla, ehkä hieman ylempänäkin tai ainakin ylemmän luun kohdalla. ja siinä päällä tuntuu pienia palloja, mutta puristava ja polttava tunne tuntuu olevan luun alla. olen käynyt gynellä viimeksi n. puolv. siiten ja kaikki oli ok.

        munasarjasyöpää. jos kylkiluissa jotain??
        itsekin tosin kävin gynellä säännöllisesti, ei huomannut mitään. ultralla sitten vasta.


      • .............
        sitten.... kirjoitti:

        munasarjasyöpää. jos kylkiluissa jotain??
        itsekin tosin kävin gynellä säännöllisesti, ei huomannut mitään. ultralla sitten vasta.

        voi harmi! saatiinko kuitenkin hoidettua?


      • sahanlaitaa
        ............. kirjoitti:

        voi harmi! saatiinko kuitenkin hoidettua?

        saatiin hoidettua leikkauksella ja sytostaateilla. nyt jo lähes kolme vuotta terveenä. :)t: n25


      • .........
        sahanlaitaa kirjoitti:

        saatiin hoidettua leikkauksella ja sytostaateilla. nyt jo lähes kolme vuotta terveenä. :)t: n25

        todella hieno homma!:)


      • Hammastynyt
        sitten.... kirjoitti:

        munasarjasyöpää. jos kylkiluissa jotain??
        itsekin tosin kävin gynellä säännöllisesti, ei huomannut mitään. ultralla sitten vasta.

        Suomessa ei gynekologi ultraa munasarjoja normaalin vuosikontrollin yhteydessa?
        Mina asun Belgiassa ja kayn vuosittain saksalaisen gynekologin tarkastuksessa.
        Hanelle on normaalia, etta joka vuosi otetaan irtosulunayte, munasajoista ultra (sen han tekee itse siina vastaanotolla) ja kaydaan mammografiassa


      • UÄ-laitetta,
        Hammastynyt kirjoitti:

        Suomessa ei gynekologi ultraa munasarjoja normaalin vuosikontrollin yhteydessa?
        Mina asun Belgiassa ja kayn vuosittain saksalaisen gynekologin tarkastuksessa.
        Hanelle on normaalia, etta joka vuosi otetaan irtosulunayte, munasajoista ultra (sen han tekee itse siina vastaanotolla) ja kaydaan mammografiassa

        omani ultraa vagin.joka kerta, vuosittaisessa tarkastuksessa. Yksityissektorilla käyn.


      • painetta

        Ilmavaivat...sain lääkkeet ja loppu siihen :)


    • Hanne

      Eli kävin tänään lääkärissä, ja hän lähetti minut sappikiviepäilyn vuoksi ylävatsan ultraan. Joten odotellaan lopullista diagnoosia...

      • ...........

        aijaa. mulla huomenna uä. sä et siis vielä ole käynyt? kerro sitten miten kävi!


      • ..............
        ........... kirjoitti:

        aijaa. mulla huomenna uä. sä et siis vielä ole käynyt? kerro sitten miten kävi!

        Kävin tänään uä kuvauksessa. Siellä katsottiin tuo kylkiluu jossa on ollut painon tunnetta, mutta eipä sieltä mitään löytynyt. Eikä lääkäri sanonut siihen mitään, ei siis mitään osannut sanoa. Eipä tainnut oikein kiinnostaa tai ei ottanut vakavasti. Mut moni sanoo että jos on vaikka ilmaa suolessa tai suoli vähän mutkalla niin voi olla näitä oireita.


      • Hanne
        .............. kirjoitti:

        Kävin tänään uä kuvauksessa. Siellä katsottiin tuo kylkiluu jossa on ollut painon tunnetta, mutta eipä sieltä mitään löytynyt. Eikä lääkäri sanonut siihen mitään, ei siis mitään osannut sanoa. Eipä tainnut oikein kiinnostaa tai ei ottanut vakavasti. Mut moni sanoo että jos on vaikka ilmaa suolessa tai suoli vähän mutkalla niin voi olla näitä oireita.

        Hyvä tietysti ettei löytynyt mitään vakavaa. Omalta kohdaltani tosin melkein toivoisin, että sappikivet löytyisivät, tietäisipä sitten mistä oireet johtuvat. Eikö lääkäri ehdottanut sinulle mitään jatkotutkimuksiakaan? Olen kuullut, että tähystys olisi sitten ultraäänen jälkeen seuraava mahdollinen tutkimus... Riippuu varmaankin oireista...


      • ...........
        Hanne kirjoitti:

        Hyvä tietysti ettei löytynyt mitään vakavaa. Omalta kohdaltani tosin melkein toivoisin, että sappikivet löytyisivät, tietäisipä sitten mistä oireet johtuvat. Eikö lääkäri ehdottanut sinulle mitään jatkotutkimuksiakaan? Olen kuullut, että tähystys olisi sitten ultraäänen jälkeen seuraava mahdollinen tutkimus... Riippuu varmaankin oireista...

        ei mitään. kysyin että voisko olla tulehdus tai sappikivet tai jotain, että pitäisikö tutkia jotenkin muuten niin se muistaakseni sanoi vaa että ei siel mitään oo tai jotain ettei kannata. ei se juuri ottanut tosissaa. sano et voi olla jokin lihas jumis. ku ei se mulla ole nii kauheeta kipua, tuntuu vain et jokin puristaa istuessa ja sit vähän sellaista kuumottavaa tunnetta. Mut sain kyl sellaisen kuvan ettei se oikein osannu. mut etkös säkin mee lääkäriin, kerro sitten mitä sulle sanottiin!


      • Hanne
        ........... kirjoitti:

        ei mitään. kysyin että voisko olla tulehdus tai sappikivet tai jotain, että pitäisikö tutkia jotenkin muuten niin se muistaakseni sanoi vaa että ei siel mitään oo tai jotain ettei kannata. ei se juuri ottanut tosissaa. sano et voi olla jokin lihas jumis. ku ei se mulla ole nii kauheeta kipua, tuntuu vain et jokin puristaa istuessa ja sit vähän sellaista kuumottavaa tunnetta. Mut sain kyl sellaisen kuvan ettei se oikein osannu. mut etkös säkin mee lääkäriin, kerro sitten mitä sulle sanottiin!

        ... ultraan ja vielä uudenvuodenaattona:) Saapahan sitten tietää (toivottavasti) mikä vaivaa. Uskon kyllä, ettei tässä mitään vakavaa taida olla. Varmaankin samanlaista mitä sulla on ollut. Joten mukavaa joulunaikaa ja ilmoittelen löytyikö tutkimuksista mitään erikoista.


    • hermostuttaa

      mulla on ollut tässä jonkin aikaa aivat samanlaiset oireet ja gynellä sitten todettiin oik. munasarjassa iso kysta! Nyt sitten verikokeille ja katsotaan onko vaaraton vai ei.

      • ..........

        huomasiko gyne sen ihan muuten vain vaiko tehtiinkö sinulle uä?


      • hermostunut
        .......... kirjoitti:

        huomasiko gyne sen ihan muuten vain vaiko tehtiinkö sinulle uä?

        Olin ensin työpaikkalääkärillä, joka teki peruusteellisen tutkimuksen. Hän oli sitä mieltä, että kannattaa mennä gynelle, koska alavatsassa oli aristusta. Gynegologini teki ultralla tutkimuksen, jossa totesi heti ison kystan oik. puolella. Ensi viikolla verikokeeseen ja jatko riippuu tuloksesta, onko syöpäarvot koholla vai ei. Ei paras mahdollinen lähtökohta uuteenvuoteen, mutta ilmoittelen sitten mitä löytyi. Edellisesta gynekäynnistä aikaa n. 10 kk ja silloin kaikki ok.


      • ...........
        hermostunut kirjoitti:

        Olin ensin työpaikkalääkärillä, joka teki peruusteellisen tutkimuksen. Hän oli sitä mieltä, että kannattaa mennä gynelle, koska alavatsassa oli aristusta. Gynegologini teki ultralla tutkimuksen, jossa totesi heti ison kystan oik. puolella. Ensi viikolla verikokeeseen ja jatko riippuu tuloksesta, onko syöpäarvot koholla vai ei. Ei paras mahdollinen lähtökohta uuteenvuoteen, mutta ilmoittelen sitten mitä löytyi. Edellisesta gynekäynnistä aikaa n. 10 kk ja silloin kaikki ok.

        oletko sinä joka viimeksi kirjoitit tuo hanne? kun hannen piti käydä lääkärissä uuden vuoden aattona, olisi kiva tietää mitä hänelle sanottiin! onko muuten kysta vaarallinen? onko se jokin kasvain?


      • hermostunut
        ........... kirjoitti:

        oletko sinä joka viimeksi kirjoitit tuo hanne? kun hannen piti käydä lääkärissä uuden vuoden aattona, olisi kiva tietää mitä hänelle sanottiin! onko muuten kysta vaarallinen? onko se jokin kasvain?

        En ole Hanne ja itsekin odottelin hänen käyntiään tällä palstalla. Kysta tietääkseni on vaaraton nestekasvain mikä usein poistuu itsestään. Minulla lääkäri tosin epäili kystassa näkyvän jotain muutakin, joten tästä syystä hermostuttaa.


      • Hanne
        hermostunut kirjoitti:

        En ole Hanne ja itsekin odottelin hänen käyntiään tällä palstalla. Kysta tietääkseni on vaaraton nestekasvain mikä usein poistuu itsestään. Minulla lääkäri tosin epäili kystassa näkyvän jotain muutakin, joten tästä syystä hermostuttaa.

        ...niin kuin ajattelin eikä mitään muutakaan normaalista poikkeavaa löytynyt. Pahoinvointi on jatkunut ajoittain, joten täytyy ottaa uudestaan yhteyttä lääkäriin, jotta tämä asia selviäisi. Tsemppiä hermostuneelle, minäkin olen kuullut, että kysta on useimmiten harmiton, mutta epätietoisuus tietysti vaivaa eniten.


    • oireet eli

      oikean alimman kylkiluun alla tuntuu niin kuin se muljahtaisi sen kylkiluun päälle. Paineen tunne on maatesa selällään ja kun olen ottanut viina niin seuraavana päivänä tuntuu tosi voimakkalta paineen tunne.
      On ylävatsan alue tutkittu ultraäänellä, vatsa tähystetty ja verikokeet ja maksakokeet eikä niissä ole mitään normaalista poikkeavaa.
      Tämä paine on tuntunut ainakin 3kk:ta.

      Lääkärit ovat sanoneet, että voi johtua jostain selänlihaksen jumista ja toinen lääkäri sanoi johtuvan suoleen kertyneestä ilmasta. Tämä suoli koukkaa just tuosta oikean alimmankylkiluun alta.
      Olisi kiva tietää onko tullut mitään selvyyttä oireistasi?

      t mies 53v

      • :(((

        Mulla myös inhottavaa paineen tunnetta kyljissä. Ollu jo jonku yli 3 vko. enempi ja vähempi. Kummallakin puolella mutta ainakin näin istuessa tuntuu enemmän oikeassa kyljessä. Välillä tuntuu kuin olisi korsetti vedetty tiukasti ympärille. Kiristää, puristaa ja tuntuu hirvee paine. Sain ajan vasta ens viikon pe. Toiv. ei huonone. Jos sanoo että jumia vaan niin oikeeseti ARRRGH. mikään venyttelyt, jumpat, asennot ei auta. Enkä oo tehny mitn. nostelua tai muuta mikä rasittas. Joka päivä ku tuntuu ni ei oo mitn. kivaa. vtu :( viikko viellä kärvistelyä.


    • Apua kaivataan!

      Morjens, Olen 21-vuotias nuori urheilullinen miehenalku. Mulla alko juuri tämmöinen paineen tunne ja kipu oikeassa kyljessä (kylkiluiden sisällä. tuntuu myös selän puolella) noin kuukausi sitten ihan yhtäkkiä kun aamulla heräsin baarireissun jälkeen. Painetta tuntui viikon verran, jonka jälkeen se lähti. Kun olin seuraavan kerran juhlimassa ja nautin lakoholia, oireet alkoivat jälleen seuraavana aamuna. Nyt tosiaan kulunut se melkeen viisi viikkoa, ja oire tuli nyt vain yhden oluen jälkeen. En tietenkään ole varma juuri alkoholin yheydestä oiresiin, mutta siltä se vaikuttaa. Nyt pari päivää jälleen kouristellut ja painetta, välillä jopa pistävää kipua tuntuu kyljessä. Kivut ovat juuri siinä maksan/sappirakon/haiman alueella. Varasin itselleni ajan 18.5. mutta kannattaako koittaa päästä aikasemmin? Olisi kiva jos joku osais jeesii! Kiitos!

      • äiskä-päiskä

        Kävin eilen työterveyslääkärillä ja ilmoitin sairastavani maksasyöpää, kun viikon on painanut "laajentunut maksa"alimpiin kylkiluihin , oikealle, jo viikon. Mulla ei tunnu maatessa, pahin istuallaan. Lääkäri näki verikoetulokseni, naurahti ja sanoi, ettei sulla maksasyöpä ole. (Afos, bilirubiini ja Alat normaaleja) Pitäisi myös kuulemma kellastua ja laihtua.
        En oikein usko...Hetikö sitä keltaiseksi menisi? Sain ultraääneen ajan vasta 13. heinäkuuta eli mukavat kolme LOMAviikoa edessä...
        Minulta on leikattu tähystyksessä sappikivi ja -rakko poistettu 3 vuotta sitten. Liittyisiköhän siihen? Ahdistavaa...
        Olen reilu viiskymppinen.


      • joutavaa
        äiskä-päiskä kirjoitti:

        Kävin eilen työterveyslääkärillä ja ilmoitin sairastavani maksasyöpää, kun viikon on painanut "laajentunut maksa"alimpiin kylkiluihin , oikealle, jo viikon. Mulla ei tunnu maatessa, pahin istuallaan. Lääkäri näki verikoetulokseni, naurahti ja sanoi, ettei sulla maksasyöpä ole. (Afos, bilirubiini ja Alat normaaleja) Pitäisi myös kuulemma kellastua ja laihtua.
        En oikein usko...Hetikö sitä keltaiseksi menisi? Sain ultraääneen ajan vasta 13. heinäkuuta eli mukavat kolme LOMAviikoa edessä...
        Minulta on leikattu tähystyksessä sappikivi ja -rakko poistettu 3 vuotta sitten. Liittyisiköhän siihen? Ahdistavaa...
        Olen reilu viiskymppinen.

        mikä oli diaknoosi äiskä-päiskällä? mulla samoja oireita.


      • luovutan
        joutavaa kirjoitti:

        mikä oli diaknoosi äiskä-päiskällä? mulla samoja oireita.

        Hmm, minulla on ollut viimeset 3,5 vuotta vaivana viiltävää ja polttvaa oikean kyljen/selän kipua ja paineen sekä ylimääräisen möykyn tunne oikean puolen kylkiluiden alla. Välillä kun painelen osun johonkin pari senttiä leveään hyvin kipään möykkyyn, sitten se taas siirtyy kylkiluiden alle. Parissa viikossa pahentunut, niin että istuminen sattuu ja hyvän nukkuma asennon löytäminen vie hetken. Kipu säteilee myös oikean lavan alle ja silloin hengittäminen tuntuu raskaalta. Veri- ja virtsanäytteet oli priima kunnossa, ei allergioita, ei mitään. Nyt olis perjantaina koululääkärille aika, katsotaan maksa- ja munuaisarvot. Alkaa pikkuhiljaa mennä usko ja tulla vainoharhaseksi, kun jo saanut kuulla lääkärin suusta, että hän ei oikeasti tiedä mitä tämä on. Ultraääntä ei ole tehty, mutta se varmaan on sitten seuraava jos ei arvoissa ole mitään vikaa. Ja olen 17v. tyttö.


      • JosephM
        luovutan kirjoitti:

        Hmm, minulla on ollut viimeset 3,5 vuotta vaivana viiltävää ja polttvaa oikean kyljen/selän kipua ja paineen sekä ylimääräisen möykyn tunne oikean puolen kylkiluiden alla. Välillä kun painelen osun johonkin pari senttiä leveään hyvin kipään möykkyyn, sitten se taas siirtyy kylkiluiden alle. Parissa viikossa pahentunut, niin että istuminen sattuu ja hyvän nukkuma asennon löytäminen vie hetken. Kipu säteilee myös oikean lavan alle ja silloin hengittäminen tuntuu raskaalta. Veri- ja virtsanäytteet oli priima kunnossa, ei allergioita, ei mitään. Nyt olis perjantaina koululääkärille aika, katsotaan maksa- ja munuaisarvot. Alkaa pikkuhiljaa mennä usko ja tulla vainoharhaseksi, kun jo saanut kuulla lääkärin suusta, että hän ei oikeasti tiedä mitä tämä on. Ultraääntä ei ole tehty, mutta se varmaan on sitten seuraava jos ei arvoissa ole mitään vikaa. Ja olen 17v. tyttö.

        Mulla on ollut nyt ensi syksyllä 2 vuotta paineen tunne tai jonkun ylimääräisen Vasemman puolen kyljen alla, ja näyttää selvästi että kylki on koholla mutta lääkäri sanoo sen olevan synnynnäistä, paine säteilee kylkiluusta alaspäin ympyränmuotoiselle alueelle välillä sitä ei huomaa kun tekee asioita mutta khyllähän se aina siellä on, mitään ilmeisiä imusolukkeita ei ole turvonnut mutta viimeksi kun kävin verikokeissa mikään muu ei ollut koholla kun tulehdusarvo mutta sekin mitättömän pienesti, kaikki alkoi flunssan jälkeen, voiko tämä olla jotenkin paksusuolen, mahalaukun taikka pernan ongelma, tai munuaisten, lääjärit eivät sano mitää eivätkä suostu ottamaan UÄ:hän, dääm raasepori, täällähän kuoli se 10 v poikakin hieman aikaa sitten, puolituttu...


    • ..

      Pääsethän sinä yksityiselle ultraan.

      Mistään vakavasta tuskin on kyse jos olet oireillut noinkin kauan

    • painaa

      Tämähän kuulostaa ylleiseltä vaivalta. Minulla myös oikea ylävatsa täynnä. Samat selostukset minullekin sanottu että on varmaan ilmaa suolessa. Vaivaa jatkunut noin 1,5, vuotta. Ultrattiin ylävatsa, tutkittiin helico ja keliakia sekä verikokeet. Ei mitään niissä. Jäi nyt mietityttämään tuo munasarjahommeli, kun alavatsakin turpoilee nykyää... En tiedä, ei jaksaisi koko ajan juosta jossain lääkärissä.

      • katrin1

        Oikean kylkikaaren alla kulkee paksusuoli, joka voi esim. kiinteä uloste painaa ikävästi kyljestä.


      • 40jarisathampaat

        No. Sitten joku virheellisesti kirjoitti, että gatroskopia tehdään. Paksusuoli toimenpide on kolonoskopia. Kerran tehty. Mulla näitä oireita mistä täällä keskustellaan. Pakko vaan mennä lääkäriin usein harmittaa jos vain kulutan omaa ja lääkärin aikaa. Edellisestä lääkäri reissusta jäi huono mieli kun vatsa oli järkyttävän kipeä ja ei jatko tutkimuksia. Nyt kivut palanneet, mutta tällä kertaa nimenomaan vasemman kyljen alapuolella. Pelkään ehkä haimaa? Vaikken ole juonut suuria määriä pitkään aikaan. Katroskopiaan en hymyillen mene. Kolonoskopiakin oli kiusallinen.


    • jännittää

      Täällä myös yksi, jolla ongelmana paineentunnetta oikean kylkikaaren alla... Onko kukaan kokeillut mitään ruokavaliota tähän ongelmaan? Jos siis oikeasti olisikin vain ilmaa vatsassa. Ensi viikolla meinasin lampsia taas uudemman kerran lekurin pakeille, jos saisi tuon ultran ja tähystyksen. Mulla on jonkin verran tylppää vihlovaa kipuakin alueella. Täytyy varmaan kysellä myös tuosta munasarjavaihtoehdostakin, kesäkuussa on kyllä viimeksi ultrattu ja silloin nähty vain silloiseen kierronvaiheeseen liittyvä iso keltarauhaskysta, et josko sellainen ois sitten jäänyt vaivaamaan eikä olisi surkastunut. Tiedäppä näistä, kun ei ole lääkäri... Välillä ei nekään tunnu tietävän :)

      Syöpä kyllä jännittää kovasti...

    • mikäon?

      Hei! Oisi kiva tietää mitä aikaisemmille kirjoittajille kuuluu ja löydettiinkö mitään?
      Itse olen kohta 30:nen nainen ja ollut outoa paineen tunnetta vasemman kylkikaaren/pallean kohdilla noin kk:n verran, tuntuu päivittäin. Reilu vuosi sitten alkoi myös vasemmalla puolella alavatsassa kipuilu, joka ei kuitenkaan ole päivittäistä. Sekä uutena oireena myös vatsan nipistely navan kohilta molemmin puolin,sitä ei sentään tunnu päivittäin. Hiukan huolestuttaa mikä on, äiti kun kuoli haimasyöpään :/ Kai se on pian varattava lääkäri aikaa, en vaan millään haluis tähystykseen.

      • kaksi5

        Minkä ikäisenä äitisi kuoli haimasyöpään ja mitä oireita hänellä oli?


    • mikäon?

      58-vuotiaana, alkuun oireena oli närästyksenomaiset tuntemukset ja oksentelua. Mutta siinä voi kuulema olla minkälaisia oireita tahansa..vatsakipuja ym.
      Itse kävin nyt kipujeni takia lääkärissä joka passitti ultraan ja löytyikin sappirakko täynnä sappikiviä, ilmeisesti epämääräiset kivut on niistä.. nyt ootellaan leikkaukseen pääsyä.

      • 55wee

        hei voiko kipu olla myös vasemmalla kylkiluiden alla.?


    • kaikki hyvin nyt

      Painontunnetta oli.
      Ultrattiin ja löytyi möykky munuaisesta.
      Koko munuainen leikattiin pois.
      Sitten odoteltiin tuloksia.
      Joo syöpähän se oli.
      Kaikki tässä elämässä on näemmä mahdollista.
      Olen nuori ja vielä toista sukupuolta ,kun tyypillinen potilas.

    • mikäon?

      Kaikki hyvin nyt: Kuka noista aikasemmista kirjoittajista oot? Toivottavasti sun syöpä saadaan hoidettua ja hyvä että ees syy vaivaan selvisi vaikkei diagnoosi olekaan "mukavaa" kuultavaa. Jaksamisia myös sulle.

      • kaikki hyvin nyt

        mikäon? En ole kukaan aiemmin kirjoittanut.
        Minun tapauksesta on jo vuosia.
        Kohta 10 vuoden kontrollit takana.


    • mkkkkkk

      19 v. Nuori mies. Itselläni alavatsassa paineen tunne, tuntuu kuin vatsa "muljahtelisi" välillä. Ulostamisen aika tulee vain ripulia ja papanoita mutta mitään kiireellistä hätää ei ole vessaan tullut. Välillä tuntuu jopa että vaikka kuinka vääntää niin ei tuu mitään ulos. Ei oo vatsahappobakteerit auttanu.. Mikäköhän vois olla. :\

      • Mies 30v

        Hei mkkkkkk ja muut. Itselläni ollut kanssa painetta oikealla puolella kyljen alla. Tuntuisi kun siellä oilisi pieni ilmapallo. Itse luulisin, että kyseessä on suolistoon kerääntynyttä ilmaa. Kotoolta löytyy suolitsontyhjennyslääkettä (laxoberon) jota saa vapaasti ilman reseptiä. Pitää kokeilla ja suosittelen sitä myös jos on ulostamisen kanssa ollut ongelmaa eli jos olet syönyt esim. liharuokia niin joskus ne saattavat aiheuttaa jonkunlaista tukkeumaa varsinkin jos liha on kovin säikeistä tai kypsennetty kuivaksi. Ajattelin tänään kokeilla laxoberonia ja toivon, että paineen tunne häviää sillä. Oireesta olen kärsinyt yli viiikon ja tuntuu nimenomaan istuessa.


    • SAMOJA OIREITA?

      Mullakin ylävatsalla painontunnetta kuin olisi tiukka vyö vatsan ympärillä. Hengenahdistusta ja kuvotuksen tunnetta. Oireet voimistuu ruoan jälkeen, ylävatsa turpoaa huimasti ja kestää todella pitkään. Jos nauttinut alkoholia nämä oireet ovat paljon voimakkaampia. Tarve röyhtäillä, jotta helpottaisi. Jaksamaton olo. Lisäksi kaulassa tunne oikealla puolella ikään kuin suonta vetäisi. Jatkunut vuosia.

      • Närynen

        Mulla refluksitauti ja samoja oireita...yllättävän paljon oireita liittyy ihan normi närästyksen lisäksi. Lääkkeitä syöny yli vuoden putkeen, mutta eivät auta kunnolla jos en katso mitä syön. Vatsaan kertyy ilmaa, joka osaltaan pahentaa oireita meinas lääkäri.


    • voi ei

      kyllä se on mitä todennäköisimmin syöpä. arkun ostoon, sukulaisillekin kun kertoo ajoissa niin ehtii käsitellä asiaa.

    • ilmoittaudun mukaan

      Googlasin oireeni: puristus alimmissa kylkiluissa - ja täällä ollaan. Meitä on näköjään useita. Mulla tätä on jatkunut jo kuukausia ja yleensä se tuntuu vaan makuulla ollessa. Lääkärissä en ole käynyt.

      • sattuu

        Minulla puristava kipu takana kylkiluissa. Sappi poistettu,taas kuvattu kylkeä,maksaa ja nyt mietitään jatkoa. Kipu on helvetillinen!


    • peipponen1

      Minulla myös painontunnetta ylävatsassa. Inhottava olo ylhäällä ollessa ja haittaa hengitystä makoillessa.. jossain vaiheessa raskauden aikana tai jälkeen (en nyt muista milloin) ultraaja löysi munasarjani vierestä kystan. Totesi vaan, että niitä aina silloin tällöin tulee ja menee, ei tartte huolehtia. Ja näinpä asia on jäänyt sit huolehtimatta.. Nyt vaan todella iskee pelko, että mitähän siellä mahassa oikein kasvaa, kun rinnastakin löytyi patti?! ..no, huomenna kuulen, mitä rinnasta löytyi..
      Ärsyttää, etten ole aiemmin mennyt lääkäriin valittamaan, mutta olosuhteet ovat olleet sellaiset, että olen löytänyt oireille järkiselitykset.. kuten imetyksen ja liiallisen syömisen.. menkat ei ole vielä synnytyksen jälkeen alkaneen, joten kai se voi turvottaa? (Lapsi nyt 1, 5v)

    • Puristaa

      Mitä sairaalassa on löytynyt. Onko oireiden takana ollut mitään vakavaa.

    • voimaha

      Minulla paineen tunnetta alavatsassa oikealla (paikannan paksusuolen alkuosaan tämän tunteen). Alkoi toukokuussa ja jatkunut tänne saakka. Paineen tunne on voimakkaimmillaan makuuasennossa, varsinkin vasemmalla kyljellä maatessa. Kipuja ei ole. Välillä paineen tunne on poissa ja sitte taas palaa. Kävin elokuussa lääkärillä joka paineli vatsan ja lähetti munasarjojen ultraääneen. Siellä kävin ja ei löytynyt munasarjoista mitään, ihmetteli ultraaja vaan että miksihän tänne lähettivät kun sijainnin perusteella vaikuttaa suolistoperäiseltä oirelulta. Pelottaa ihan järjettömän paljon että siellä nyt on joku syöpä joka on ehtiny muhia jo toukokuusta asti :( ! Huomenna soitan lääkäriin ja vaadin pääsyä tähystykseen...

    • mikko1998

      Olen 18v poika ja mulla on paineentunne vasemmassa kyljessä kylkiluiden alla, välillä molemmilla puolilla ja välillä oikealla puolella, ruokahaluuttomuuttakin on. oire on ollut viimesyksystä asti

      • johnyboy92

        hei mikko! mulla samoja oireita... Mulla helpottaa kun makaa sängyllä ja pahin ko istuu tuolilla. Onko sulla selvinnyt mitä sitä aiheutti?


    • TerveellinenElämä

      http://magneettimedia.com/minullako-sappikivia/
      Lukekaa seuraava teksti. Monen oireet sopivat että sappi ei toimi kunnolla. Se aiheuttaa ongelmia muissa sisäelimissä. Kokeilkaa puhdistusta!

      Lääkärien mielestä ravinto ei vaikuta terveyteen.

      • Lähdekritiikki

        Magneettimedia on tunnettu huuhaa-sivusto. Käytetään kouluissa lähdekritiikkiä opetettaessa esimerkkinä epäluotettavasta lähteestä.


      • Eipäs2
        Lähdekritiikki kirjoitti:

        Magneettimedia on tunnettu huuhaa-sivusto. Käytetään kouluissa lähdekritiikkiä opetettaessa esimerkkinä epäluotettavasta lähteestä.

        Mikä huuhaa..? Magneettimedia on ollut tähän mennessä luotettavin sivusto


      • der-Endlösung

        Tietysti magneettimedian mukaan der Putz on mainio hoito niin sisäiseen kuin ulkoiseenkin vaivaan, sen jälkeen olo on sehr frei, kuin der Endlösung olisi saavutettu.


    • Anonyymi

      Minulla alkoi kipu / paineen tunne oik.kylkikaaressa/sen alla. Tunsin, että läski lumpsahtaa kulkiluun ja sängyn väliin. Tämä vain vatsallaan maatessa, tietyissä asennoissa. Googlailin ja tutkin, vastaa oireet melko vahvasti Tiezen syndroomaa. On erittäin yleinen, vaaraton tulehdustila kylkikaaressa/ruston liitoksessa. Pystyasento ja liike lopettaa oireet.

      Tämä tod.näk. useemmalla syynä täällä. On niin samantyylisiä viestejä, eikä syytä löydy. Moni lääkäri ei tätä tunnista.

      • Anonyymi

        Mullakin on. Ollut useita kertoja. Ilkeä tunne tulee ja menee.
        Ehkä se on tämä Tiezen, vaikka mulla se tuntuu aina nimenomaan alimpien kylkiluiden kohdalla. Kiitos diagnoosista ja oli kiva löytää täältä kohtalotovereita.


    • Anonyymi

      Lihavuuteen. Maksa voi rasvoittua.

    • Anonyymi

      Onko Ap löytänyt syyn oireilleen? Täällä samasta vaivasta kärsivä…..

    • Anonyymi

      Esität erittäin hyvän kysymyksen!

      Juuri nyt minulla ei ole aikaa ja voimavaroja vastata tähän todella kattavasti mutta teen juuri nyt työtä internetsivuston parissa jossa kyseistä aihetta käsitellään.

      Sen sanon että tähän on todella vaikea vastata tavalla joka olisi tyydyttävä meille kummallekin. Huolesi on aiheellinen mutta ne TEOT jotka sinä mahdollisesti päädyt sen perusteella tekemään eivät välttämättä ole.

      Enempää en valitettavasti juuri nyt tällä hetkellä voi ilmaista joskin työskentelen aika kuumeisesti juuri nimenomaan tämän kyseisen aiheen parissa. Eli Sorry ;=((

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe