Tietääkö kukaan

sukunimeltään MYKRÄ

nimisestä kuvataiteilijasta. Tämä on vaikuttanut Hämeenkyrössä joskus ehkä 30-, 40- ja/tai 50-luvuilla. Hän on miespuolinen, todennäköisesti Karjalan poikia.

Niiden parin kolmen teoksen perusteella, jotka olen nähnyt, hän ei ole ollut ihan tusinataiteilija. Luultavimmin hän on kierrellyt pitäjällä ja maalannut pyynnöstä rakennuksia ja pihapiirejä. Myös perinteisiä maisemamaalauksia löytynee hänen jäljiltään, rantaa niittyä jokea järveä yksittäisiä latoja ynnä muita kohteita, tiedättehän.

Nopean googlettamisen jälkeen hänestä ei löydy tietoja netistä. Jos joku ystävällinen sielu tuntee tai tietää hänestä jotain, pyytäisin häntä kirjoittamaan tänne tietonsa. Henkilökohtaisesti en omista Mykrän töitä ja tuskin niillä on suurempaa rahallista arvoakaan, mutta tulin uteliaaksi nähtyäni muutaman hänen työnsä. Tuskin takavuosina joka "klottarille" tuli mieleen maalata öljyväreillä. Oletan, että hän myös itse kehysti työnsä. Jään odottelemaan.

6

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taulua..ei muuta tietoa

      Meillä on kaksi Mykrän taulua, sen enempää en tiedä, olen myös kuullut että hän on vaikuttanut Hämeenkyrössä.

    • ei 1

      Mulla on kans yksi P. Mykrän taulu jossa kuutamossa joku veneilee. En tiedä kans siitä muuta kun että liittyy jotenkin Hämeenkyröön ja Hämeenkyröstä sen olen joskus 10vuotta sitten ostanutkin.

      • Kirvulainen

        Pekka Mykrä, Kirvun Tietävälän kylästä. Oli ainakin talvisodan aikana evakossa Hämeenkyrössä.


      • Mykrästä utelias
        Kirvulainen kirjoitti:

        Pekka Mykrä, Kirvun Tietävälän kylästä. Oli ainakin talvisodan aikana evakossa Hämeenkyrössä.

        Kiitos tästä tiedosta, terveisin aloittaja!


      • tuolla

    • mummumannista

      Mulla kan sen tauluja,toinen PURIMOSTA ja toinen tekeillä olevasta koulurakennuksesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe