AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  / Volvo 850 sähkövika

Volvo 850 sähkövika

16 Vastausta 6 332 Lukukertaa
Moi mikä voisi olla vikana kun volvo hyytyi tienpäälle.Kipinä tulpille tulee ajoittain sitten loppuu uusi puola virranjakajan kansi pyörijä kampiakselintunnistin virtalukonpohja startti ja solenoidi ilmoittaa vikakoodit 223,122,324 osaako kukaan neuvoa volvo 850 2,5 20v 1992

Apua sähkövian etsintään

Tarkoittaako kirjoituksesi että olet uusinut nuo kaikki osat todella?Mikään noista vikakoodeista ei oikein selitä miksi ei käynnisty.Itse epäilen sytytyspuolaa/sytytysyksikköä.Oletko vaihtanut tilalle samanlaisen?On meinaan omanlaisensa,eikä tilalle käy mikä tahansa(ensiöjännite).Startti ja solenoidi liittyy moottorin pyrittämiseen ei
auton sammumiseen tielle.

volvo 850 sänkövika

kyllä kaikki oon uusinu

Korjaamolta päivää .

Pystyisitkö laittamaan selvästi näkyville mitä autolle on tehty
Tässä on kaksi juttua tuolta kotisivulta katso myös tämä auto ei lähde käyntiin.Autossa on niitä antureita kaksi yksi nokka-akselin joka on pakonokan puolella sekä toinen on kampiakselin asentotunnistin.
Vikakoodit on tässä:
Vikakoodia pukkaa Volvosi
Ainakin -95 vuoteen asti, ehkä uudempiinkiin
Vikakoodien luku diagnostiikkapistokkeista:
Virta-avain II-asentoon. A-kanteen kiinnitetty johdon pätkä työnnetään pistokkeeseen, josta halutaan lukea koodit. Sitten lyhyt painallus napista ja ensimmäinen koodi tulostuu ledin vilkuntana. Jos antaa 1-1-1, kaikki on ok.
Jos antaa jonkun muun koodin, painetaan uudellen napista ja näin jatketaan kunnes ensimmäinen koodi toistuu. Nyt voidaan nollata koodit. Painetaan nappi pohjaan noin kuudeksi sekunniksi. Odotetaan kunnes ledi syttyy palamaan. Painetaan uudestaan pohjaan kuudeksi sekunniksi. Tämän jälkeen pitäisi antaa koodin 1-1-1.
Toimii vain -95 saakka.

Pistoke A2/Motronic/Moottori

Koodi Selitys
1-1-1 Ei vikaa
1-1-2 Ohjausyksikkö
1-1-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 1)
1-2-1 Ilmamäärämittari
1-2-2 Imuilman lämpötila (signaali puuttuu/virheellinen)
1-2-3 Moottorin lämpötunnistin
1-2-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 2)
1-3-1 Kampiakselin asennontunnistin (signaali puuttuu)
1-3-2 Akkujännite
1-3-3 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali viallinen)
1-3-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 3)
1-4-2 Ohjausyksikkö
1-4-3 Etummainen nakutustunnistin
1-4-4 Kuormitussignaali
1-4-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 4)
1-5-2 Toisioilmajärjestelmän pumppu
1-5-3 Lambdatunnistin
1-5-4 EGR-järjestelmä (vuoto)
1-5-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 5)
2-1-2 Lambdatunnistin
2-1-3 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali viallinen)
2-1-4 Kampiakselin asennontunnistin (signaali puuttuu ajoittain)
2-2-1 Seossuhde (seos laiha)
2-2-3 Joutokäyntiventtiili
2-2-4 Moottorin lämpötila-anturi (ECT) signaali puuttuu
2-2-5 Ilmastoinnin painetunnistin
2-3-1 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
2-3-2 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
2-3-3 Joutokäynnin ilmamäärä
2-3-4 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali puuttuu)
2-3-5 EGR-alipainesäädin
2-4-1 EGR-järjestelmä (virtaushäiriö)
2-4-3 Kaasuläpän asennontunnistin
2-4-4 Nakutuksenestojärjestelmä
2-4-5 Joutokäyntiventtiili
3-1-1 Auton nopeudentunnistin
3-1-3 EVAP-venttiili
3-1-4 Nokka-akselin asennontunnistin
3-1-5 EVAP-järjestelmä
3-2-2 Ilmamassamittari (signaali alhainen)
3-2-3 Moottorielektroniikan varoitusvalo
3-2-4 Nokka-akselin asennontunnistin (signaali puuttuu ajoittain)
3-2-5 Ohjausyksikkö
3-3-5 Automaattivaihteiston ohjausyksikön signaali
3-4-2 Ilmastoinnin rele
3-4-3 Polttoainepumpun rele
4-1-1 Kaasuläpän asennontunnistin
4-1-3 EGR-lämpötunnistin
4-1-4 Ahtopaine (korkea)
4-1-6 Ahtopaine (alhainen)
4-3-2 Ohjausyksikkö (ylikuumeneminen)
4-3-3 Takimmainen nakutustunnistin
4-3-5 Lambdatnnistin
4-4-2 Toisioilmajärjestelmän pumpun rele
5-1-1 Seossuhde (jatkuva, rikas)
5-1-2 Seossuhde (hetkellinen, rikas)
5-1-3 Ohjausyksikkö (ylikuumeneminen)
5-1-4 Jäähdyttimem tuuletin (ykkösnopeus)
5-1-5 Jäähdyttimen tuuletin (kakkosnopeus)
5-2-1 Lambdatunnistin lämmitin
5-2-3 Ohjausyksikön tuuletin
5-2-4 Automaattivaihteiston momenttisignaali
5-3-5 Ahtopaineen säädin
5-4-1 EVAP-venttiili

Pistoke B1/Ilmastointi

Koodi Selitys
1-1-1 Ei vikaa
1-2-1 Outside temperature sensor ground (GND) short
1-2-2 Outside temperature sensor open circuit or shorted to 12V
1-2-3 Driver's side passenger compartment temperature sensor GND short
1-2-4 Driver's side passenger compartment temperature sensor open circuit or shorted to 12V
1-2-5 Passenger side passenger compartment temperature sensor GND short
1-2-6 Passenger side passenger compartment temperature sensor open circuit or shorted to 12V
1-3-1 Duct temperature sensor left-hand GND short
1-3-2 Duct temperature sensor left-hand open circuit or shorted to 12V
1-3-3 Duct temperature sensor right-hand GND short
1-3-4 Duct temperature sensor right-hand open circuit or shorted to 12V
1-3-5 Engine temperature no frequency signal
1-4-1 Driver's side temperature switch giving faulty control signal
1-4-3 Passenger side temperature switch giving faulty control signal
1-4-5 Air distibution switch faulty control signal
1-5-1 Control signal from fan speed switch missing or too high
1-5-2 Control signal from fan speed signal GND short
2-1-1 Driver's side damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
2-1-2 Driver's side damper motor position sensor GND shorted
2-2-1 Passenger side damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
2-2-2 Passenger side damper motor position sensor GND short
2-3-1 Ventilation damper motor position sensor open sircuit or shorted to 12V
2-3-2 Diagnostic trouble code (DTC) ventilation damper motor position sensor GND short
2-3-3 Floor-defrost damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
2-3-4 Floor-defrost damper motor position sensor GND short
2-3-5 Recirculation damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
2-3-6 Recirculation damper motor position sensor GND short
3-1-1 Driver's side damper motor shorted to GND or 12V
3-1-2 Passenger side damper motor shorted to GND or 12V
3-1-3 Ventilation damper motor shorted to GND or 12V
3-1-4 Floor/defrost damper motor shorted to GND or 12V
3-1-5 Recirculation damper motor shorted to GND or 12V
3-2-1 Driver's side damper motor active too long
3-2-2 Passenger side damper motor active too long
3-2-3 Ventilation damper motor active too long
3-2-4 Floor/defrost damper motor active too long
3-2-5 Recirculation damper motor active too long
4-1-1 Passenger compartment fan overcurrent or sticking
4-1-2 Driver's side passenger compartment temperature sensor intake fan GND short
4-1-3 Driver's side passenger compartment temperature sensor intake fan, no control voltage
4-1-4 Driver's side passenger compartment temperature sensor intake fan sticking
4-1-5 Passenger side passenger compartment temperature sensor intake fan GND short
4-1-6 Passenger side passenger compartment temperature sensor intake fan, no control voltage
4-1-7 Passenger side passenger compartment temperature sensor intake fan sticking
4-1-8 Pwer stage, no control signal
4-1-9 Power stage giving faulty diagnostic signal
4-2-0 Control unit fault in program memory
5-1-1 Self-adjustment damper motor limit positions no carried out

Pistoke B2/Vakionopedensäädin

Koodi Selitys
1-1-1 Ei vikaa
1-1-2 Vechicle speed signal not permitted
1-2-2 No speed signal, or speed has not been over 35mph
2-1-1 Fault in power supply or control module
2-1-2 Fault in circuit to vacuum pump or regulator

Pistoke A3/ABS

Koodi Selitys
1-1-1 Ei vikaa
1-2-1 V.etupyörän nopeudentunnistimen signaali vikaa<40 km/h
1-2-2 O.etupyörän nopeudentunnistimen signaali vikaa<40 km/h
1-2-3 V.takapyörän nopeudentunnistimen signaali vikaa<40 km/h
1-2-4 O.takapyörän nopeudentunnistimen signaali vikaa<40 km/h
1-2-5 Signal faulty from at least one wheel sensor for a long period
1-3-5 Control module faulty
1-4-1 Jarrupolkimen asennontunnistin
1-4-2 Jarruvalokatkaisin
1-4-3 Ohjausyksikkö
1-4-4 Jarrulevyn ylikuumeneminen
1-5-1 Left front wheel sensor, open/short to battery
1-5-2 Right front wheel sensor, open/short to battery
1-5-5 Rear axle sensor open/short to battery
2-1-1 Vasen etupyörä nopeudentunnistin, liike signaali puuttuu
2-1-2 Oikea etupyörä nopeudentunnistin, liike signaali puuttuu
2-1-3 Vasen takapyörä nopeudentunnistin, liike signaali puuttuu
2-1-4 Oikea takapyörä nopeudentunnistin, liike signaali puuttuu
2-1-5 Valve relay, open/short
2-2-1 Vasen etupyörä nopeudentunnistin, ei ABS signaalia
2-2-2 Oikea etupyörä nopeudentunnistin, ei ABS signaalia
2-2-3 Vasen takapyörä nopeudentunnistin, ei ABS signaalia
2-2-4 Oikea takapyörä nopeudentunnistin, ei ABS signaalia
2-3-1 Left front wheel sensor, signal missing
2-3-2 Right front wheel sensor, signal missing
2-3-5 Rear axle sensor, signal missing
3-1-1 Vasen etupyörä nopeudentunnistin, katkos/oikosulku
3-1-2 Oikea etupyörä nopeudentunnistin, katkos/oikosulku
3-1-3 Vasen takapyörä nopeudentunnistin, katkos/oikosulku
3-1-4 Oikea takapyörä nopeudentunnistin, katkos/oikosulku
3-2-1 V.etupyörän nopeudentunnistin, signaali vikaa>40 km/h
3-2-2 O.etupyörän nopeudentunnistin, signaali vikaa>40 km/h
3-2-3 V.takapyörän nopeudentunnistin, signaali vikaa>40 km/h
3-2-4 O.takapyörän nopeudentunnistin, signaali vikaa>40 km/h
4-1-1 Vasemman etujarrun lähtösolenoidi
4-1-2 Vasemman etujarrun tulosolenoidi
4-1-3 Oikean etujarrun lähtösolenoidi
4-1-4 Oikean etujarrun tulosolenoidi
4-1-5 Rear valve open/short
4-2-1 Takajarrujen lähtösolenoidi
4-2-2 Takajarrujen tulosolenoidi
4-2-3 TRACS-solenoidi
4-2-4 TRACS-painetunnistin
4-4-1 Ohjausyksikkö
4-4-2 Hydrauliyksikön pumppu (alhainen paine)
4-4-3 Hydrauliyksikön pumppu (mekaaninen tai sähkövika)
4-4-4 Hydrauliyksikkö (käyttöjännite puuttuu)

Pistoke A1/Vaihteisto

Koodi Selitys
1-1-1 Ei vikaa
1-1-2 S1-solenoidi (oikosulku toiseen virtapiiriin)
1-1-3 Ohjausyksikkö
1-1-4 Valintakatkaisin (katkos)
1-2-1 S1-solenoidi (oikosulku maahan)
1-2-2 S1-solenoidi (katkos)
1-2-3 STH-solenoidi (oikosulku toiseen virtapiiriin)
1-2-4 Valintakatkaisin (oikosulku maahan)
1-3-1 STH-solenoidi (katkos tai oikosulku maahan)
1-3-2 Ohjausyksikkö
1-3-4 Kuormitussignaali
1-4-1 Öljynlämpötunnistin (oikosulku maahan)
1-4-2 Öljynlämpötunnistin (katkos)
1-4-3 Kickdown-katkaisin (oikosulku maahan)
2-1-1 Ohjausyksikkö
2-1-2 S2-solenoidi (oikosulku toiseen virtapiiriin)
2-1-3 Kaasuläpän asennontunnistin (ylijännite)
2-2-1 S2-solenoidi (oikosulku maahan)
2-2-2 S2-solenoidi (katkos)
2-2-3 Kaasuläpän asennontunnistin (alijännite)
2-3-1 Kaasuläpän asennontunnistin (epänormaali signaali)
2-3-2 Auton nobeudentunnistin
2-3-3 Nopeusmittarin signaali
2-3-5 Öljynlämpötunnistin (ylikuuma)
2-4-5 Momentinrajoitus (katkos tai oikosulku maahan)
3-1-1 Pyörintänopeudentunnistin (signaali puuttuu)
3-1-2 Pyörintänopeudentunnistin (epänormaali signaali)
3-1-3 Vaihteen asennontunnistin
3-2-1 Shift time too long
3-2-2 Välityssuhde
3-2-3 Momentinmuuntimen lukitus
3-3-1 SL-solenoidi (oikosulku toiseen virtapiiriin)
3-3-2 SL-solenoidi (katkos)
3-3-3 SL-solenoidi (oikosulku
Toisen 850 fanin kotisivun linkki :
http://koti.mbnet.fi/~fere/volvo/koodit.html

Auto ei käynnisty:
http://www.volvofinns.com/index.php/topic,143.0.html
Millonkas se volvo puranen korjaamon oot perustanna? Muistieni mukaan olit soppapuolen ihmisiä,kaks volvoo oot elläisäs omistanna.Jos pantas useempi moottori levälleen pöyvälle,osat sekasin siihen jäis ,samassa läjässä olis vielä vuuven piästä.Se siitä korjaamosta.

volvo 850 sähkövika

kiitos tiedoista mutta motonetin sytysyksikkö ei käynyt kaksi numeroa väärin vaikka ilmoittaa että käy tässä kai se vika sitten on eikä saa kun maanantaina uuden toivotaan et auto sitten käynnistyy.Hyvää joulua kaikille volvon omistajille ja kiitos avusta toivottavasti auto rupee toimimaan

volvo 850 sähköviat

Ei tunnu löytyvän oikeeta puolaa mistään alkuperäinen numero on 0221601005 mutta ei saa mistään muulla numerolla kun 0221601012 eikä se käy kun johdot ei mee samoin siinä on sininen ja punainen et ehdotuksia mistä löytyy oikee osa osa on boshilainen

Kokeile

1 Volvon oma varaosatiski siellä niitä varaosia on.

2.Tämä kauppuri homma Boshia jos numero tiedossa ja sinulla kun on, niin viestiä vetämään.
http://www.biili.fi/Varaosat.php

sähköviat

Moi nyt on sitten oikee puola mutta ei inahakkaan käyntiin hyvin pyörittää mut ei tuu virtaa tulpille kahteen sulakkeeseen numerot 19,20 en tiedä mitä ovat kun on englaniksi l.h high beam r.h high beam sulakkeet ehjät mut virtaa ei niille tuu vaikka otin kannen auki onko niille joku rele vai mikä mättää t.reima

Ihmettelen

miksi et laittanut ensin kuntoon noita vikoja mistä kodit kertoo. Nim.etsivä mainitsi kyllä et nuo koodit ei selitä miks ei lähde käyntiin mut entä jos nuo viat yhdessä sen aiheuttaa!No,tämä oli mun näkemys... Toivon volvolle pikaista paranemista!

sähköviat

Moi voisiko vika olla sytysboxissa kun eilen illalla oli 30 sekuntia käynnissä ja sit sammu rupee mielenkiinto loppumaan.Rima

Terve

Ne sulakkeet on vasen /oikena pitkien ajovalojen
Toiseksi miksi et tehnyt kun minä sanoin katso vikakoodit luettelosta ja osta sinne nokka-akselille se asentotunnistin musta pyöreähkö osa Boshin numero muistaakseni.
Nokka-akselintunnistin pako Bochin.
C-232 101 023
Made by Cermany.
On siinä pakonokan luona siellä virranjakan oikella yläpuolella, ilmesiseti olet ostanut ja vaihtanut sen kampikselin asentotunnistimen se ei auta tähän hommaan mitään.

Lue viellä tämä

Kuten vikakoodi sanoi singaali puuttu ajoittain täten katso se liittin,putsaa jos vaikka hapettumaa säästät täten muutaman euron jos uutta osaa ei tarvitse laittaa autoon.

sähkövika

Kiitoksia kaikille vastauksia antaneille erityisesti volvo puraselle vika oli siinä nokka-akseli tunnistimessa t.Reima volvo on käynnissä

Hyvä juttu

Vastaisen varalle printtaa tämä teksti hanskalokeroon ,jos joskus rupeaa kettuilemaan Volvosi .Terveisin Volvo Puranen.

Tässä tee-se-itse miehelle yleisimpiä vikoja joista itse voit tarkistaa:

Tarkista käynnistettäessä että venttiilikoneisto ei ole liimautunut auki asentoon.
Tullessa parkkiin käytä 1 minuuttia jälkikäyntiä jolloin ei ole tätä ongelmaa sekä 98 oktaanista tankissa sillä on parempi lämpöarvo kuin 95.
Nykyajan bensoilla on näitä ongelmia kun ei enää käytetä lyijyä.
Vika päällä auttaa vain pitkä starttaus jolloin venttiilit rupeavat liikkumaan normaalisti ja auto käynnistyy.
Tai sitten otat ilmaputsarin auki suodatin pois ja ilmanottoaukoon suihkuta starttipilottia pullossa olevan ohjeen mukaan kun kaveri starttailee ,pitäisi auttaa että kone käynnistyy.

Onko tankissa bensaa ja saako kone sitä.
-Bensapaine pitää olla 3.03 bar.
-Tuotto 1,45-2.41 litraa minuutissa.
-Muistakaa jos otatte tuottoa niin pitäisi pitää sormella vähän
vastapainetta siinä putkessa.Tehty kolaritilanteita varten ,että bensapumppu
sammuu jos ei ole vastapainetta yhtään.Ihan hyvin huomattu tehtaalla eihän sitä
kukaan halua palaan kolariautoonsa.

-Bensasuodatin vaihdettu

-Bensapumpun rele (paloauton värinen 103 kyljessä) kunnossa, kuulet
silloin bensapumpun käyntiääneen.Sijaitsee siellä sulakekotelon pohjalla jossa
muitakin releitä

-Tankin korvausilma systeemi kunnossa, jos epäilet pidä tankinkorkkia
löysällä jolloin korvausilmaa pääsee bensatankkiin.
- Paljon autolla ajettu ,kuumana käyntiin lähtö ongelmia, useimmiten vikaa silloin kannattaa vaihtaa ne polttoainesuuttimet.Toinen seikkaa jos kuumana ei lähde käymään on tämä lisäilmaventtiilin toiminta toisella nimellä tyhjäkäyntimoottori ja rele kunnossa joka on syylärin takana tarkista myös releen liitokset ettei ole hapettumaa.
Tässä alhaalla on kootusti näitä juttuja

-Auto ei starttaa eikä mittarivalot pala:

-Tarkista akun -+ kaapelien kiinnitys ovat tiukasti kiinni eikä ole sitä kengistä
lähtenyttä alumiinihilsettä eli kengät puhtaat.

-Tarkista kun vesitilanne jos on sellaista mallia jossa on ne täyttroput
akun kannessa,
tislattua vettä pitää laittaa.

-Ei vieläkään tule virtaa, pitää yrittää apukaapeleilla käyntiin, sama homma jos
akussa ei ole potkua vaikka jokin virtaa kuluttava laite jäänyt päälle(valot)

-Aja virtaa luovuttava auto lähelle autoasi niin että akkukaapelit riittää hyvin
(pidä aina takakontissa kyseiset piuhat).

-Sammuta auto laita +plus kaapeli eli se punainen johto luovutettavasta autosta
sinne tyhjän akun + kenkään. Nyt tarkkana sitten siitä luovutettavasta autosta
musta johto - kenkään ja tyhjän akun auton moottoritilan johonkin
runkoon josta saa maata hyvin .

-Tämän tarkoituksella on estää kipinöinti jos akku oikosulussa ja akusta syntyy
kaasua joka kipinän voimasta voi räjähtää.

-Käynnistä se luovuttava auto ja kierroksia niin että akku latautuu siitä
tyhjän akun autosta.Käytä (3 minuutti) aikaa ja sammuta auto .

-Yritä käynnistää se tyhjäakkuinen auto. Käynnistyi hyvä homma laita ainoastaan
parkit päälle ja ei mitään kuluttavia sähkövehkeitä päällä että akku varautuu.

-Akku finaalissa, mittaa siellä kennoissa oleva nesteen kunto ominaispainomittarilla,
jos latauskaan auttanut niin uusi akku tilalle.

-Joku varmaakin kysyy miksi sammutimme sen luovuttavan auton;
Siksi kun näistä virtahommista ei koskaan tiedä vaikka kuinka olisi naapuri mukava
mies, niin siinä voi mennä se SYTYTYSBOKSI ja turhaa sitä naapurin kanssa
mennään vihoihin sen 1000€ takia, tällä varmistamme sen.

-Auto ei lähde käyntiin vaikka virtaa akussa ja mittarivalot ei
sammu ja pyörittää aivan hurjana starttia.

-Ajoesto onko päällä? On käytetty kaukosäädintä kun menty
sisään(hyvä) avaimella(huono).???

-Katso konehuoneesta ne tulpan johtojen kiinnitys siihen virranjakajaan
sekä puolanjohdon tarkistus sekä tietenkin ne muittenkin piuhojen
kiinnitys sekä tietenkin kuuntelet että kuinka bensapumppu pelaa kun
käännät avainta siihen 2 asentoon eli mittaritauluun syttyy kaikki valot.

-Sammuta radio ja tuuletin kuulet lyhyen surinan kun käännät avainta.
Sen puoleen kaikki ok.

-Jos satanut kovasti ja muutenkin kostea keli ja näistä syistä auto
ei ole lähtenyt vieläkään käyntiin niin putsatkaa sen virranjakajankansi
ja kiillota se pyörijän rautaosa sekä tarkista siitä virranjakajan kannessa että se
hiili on kunnossa kun paina sitä kevyesti pitäisi painua sisään.

-120tkm välein vaihtaa tämän virranjakajan osat ja sytytyskaapelit niin
ei murheita ainakaan ole.

-Ennakoiden se homma on paljon mukavampaa ja edullisempaa.

-Sekä tietenkin muistakaa että ette luottako siihen ajotietokoneeseen
että jäljellä oleva polttoaine riittä 78km matkalle .Käy helposti
kuin Tuulilasin toimittajalle testiauto käytössä ja ihmetteli että auto ei lähde
käyntiin ,hyvä kun ei purkanut autoa kokonaan .Vika polttoaine loppunut.
Tässä näitä yleisempiä juttuja joita itse voi tehdä ennen kuin sitä hinausautoa tilailette.

-Toiseksi siellä takaluukussa pitäkää aina tämä moniurahihna joka käyttää
noita laturia ohjaustehostinta kompuraa.Helppo tienpäällä vaihtaa ainakin
tähän 850 aikaa menee se 7 minuuttia. Sulakkeita, ajovalo poltin,
Bensapumpun rele jos ette ole vaihtanut siihen sitä vaaleanpunaista,
katsokaa sieltä sulakekotelon alta eli avaa 4 torx ruuvia, nosta kansi ja siellä
näkyy releet numero 103 jos kaikki on ok ja vaalean punaisena kiiltää.
Jossain korvessa auto sammuu niin vaikea on metsästää kyseistä osaa.
Toista on kun sinulla hanskalokerosta kaivat releen ja 3 minuuttia 25 sekuntia ja
matka jatkuu.

-Omistatko stroboskoopin ajoituslampun?
Hyvä väline tarkistaa tuleeko sytytysvirta sytytystulpille.Tasainen valovälähdys,
kaikki ok.Satunainen tai ei välähdä ollenkaan sytytysjohto finaalissa.

-Jos ei olleenkaan tule niihin viiteen johtoon virtaa katso virranjakaja avaa
katso se puoli rauhassa .

-Kaikki näyttää hyvältä niin puolan kimpuun sitten ,en neuvo niitä mittauksia jos jokin
menee väärin niin turhaa sanomista tulee.Mutta jos haluat testata niin
akusta miinuskaapeli irti.

-Ensiökäämi kone 1995- 0.5-1.5 ohmia vastus

-Toisiokäämin vastus moottori B5252S 1994 asti 6-7 kilo-ohmia
muut moottorit 8.9 kilo-ohmia

-Nakutustunnistimet sijaitsevat sylinterilohkossa imusarjan alapuolella,
vaatii sorminäppäryyttä ja pitkääääääääää hermoa tämä vaihto jutska.

-Lisäksi Volvoissa on 2 tunnistinta kampiakselin asentotunnistin.
-Tehtävä on lähettää ohjausyksikölle kampiakselin asennosta
ja moottorin käyntinopeudesta tietoa.
-Sijaitsevat vaihteistokotelossa siellä moottorin vauhtipyörän luona,irrota
miinuskaapeli akusta jos rupeat vaihtamaan.

-Nokka-akselin asentotunnistin jonka kautta tämä ohjausyksikkö saa
tietoa pakoventtiilien liikkeestä ja sitä kautta tarkkaa tietoa männän
kulloisesta liikkeestä ,tarkkaa hommaa jos koneessa on
yli 6000 kierrosta
-Nokka-akselin tunnistin sijaitsee virranjakajan oikealla puolella(auton perän puolella) pakonokka-akselin päässä sellainen musta pyöreäkö osa.

KÄYNISTYS VIOISTA 95% ON SÄHKÖPERÄISIÄ.
Pullikuranen leikkii autoasentajaa syöny vääriä sieniä.
Moi.
Miten korjata volvo 850 v-95 vikakoodi pistoke ei toimi sinne ei tule
virtaa eikä sieltä saa vikakoodi tietoja
yritetiin lukea koodit onko pistokeelle oma sulake vai tuleeko virta ohjauspoksilta ??
 /   /  /  /  / Volvo 850 sähkövika

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta