Volvo 850 sähkövika

reikku71

Moi mikä voisi olla vikana kun volvo hyytyi tienpäälle.Kipinä tulpille tulee ajoittain sitten loppuu uusi puola virranjakajan kansi pyörijä kampiakselintunnistin virtalukonpohja startti ja solenoidi ilmoittaa vikakoodit 223,122,324 osaako kukaan neuvoa volvo 850 2,5 20v 1992

16

9726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsivä

      Tarkoittaako kirjoituksesi että olet uusinut nuo kaikki osat todella?Mikään noista vikakoodeista ei oikein selitä miksi ei käynnisty.Itse epäilen sytytyspuolaa/sytytysyksikköä.Oletko vaihtanut tilalle samanlaisen?On meinaan omanlaisensa,eikä tilalle käy mikä tahansa(ensiöjännite).Startti ja solenoidi liittyy moottorin pyrittämiseen ei
      auton sammumiseen tielle.

      • reikku71

        kyllä kaikki oon uusinu


      • volvo_puranen
        reikku71 kirjoitti:

        kyllä kaikki oon uusinu

        Pystyisitkö laittamaan selvästi näkyville mitä autolle on tehty
        Tässä on kaksi juttua tuolta kotisivulta katso myös tämä auto ei lähde käyntiin.Autossa on niitä antureita kaksi yksi nokka-akselin joka on pakonokan puolella sekä toinen on kampiakselin asentotunnistin.
        Vikakoodit on tässä:
        Vikakoodia pukkaa Volvosi
        Ainakin -95 vuoteen asti, ehkä uudempiinkiin
        Vikakoodien luku diagnostiikkapistokkeista:
        Virta-avain II-asentoon. A-kanteen kiinnitetty johdon pätkä työnnetään pistokkeeseen, josta halutaan lukea koodit. Sitten lyhyt painallus napista ja ensimmäinen koodi tulostuu ledin vilkuntana. Jos antaa 1-1-1, kaikki on ok.
        Jos antaa jonkun muun koodin, painetaan uudellen napista ja näin jatketaan kunnes ensimmäinen koodi toistuu. Nyt voidaan nollata koodit. Painetaan nappi pohjaan noin kuudeksi sekunniksi. Odotetaan kunnes ledi syttyy palamaan. Painetaan uudestaan pohjaan kuudeksi sekunniksi. Tämän jälkeen pitäisi antaa koodin 1-1-1.
        Toimii vain -95 saakka.




        Pistoke A2/Motronic/Moottori

        Koodi Selitys
        1-1-1 Ei vikaa
        1-1-2 Ohjausyksikkö
        1-1-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 1)
        1-2-1 Ilmamäärämittari
        1-2-2 Imuilman lämpötila (signaali puuttuu/virheellinen)
        1-2-3 Moottorin lämpötunnistin
        1-2-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 2)
        1-3-1 Kampiakselin asennontunnistin (signaali puuttuu)
        1-3-2 Akkujännite
        1-3-3 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali viallinen)
        1-3-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 3)
        1-4-2 Ohjausyksikkö
        1-4-3 Etummainen nakutustunnistin
        1-4-4 Kuormitussignaali
        1-4-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 4)
        1-5-2 Toisioilmajärjestelmän pumppu
        1-5-3 Lambdatunnistin
        1-5-4 EGR-järjestelmä (vuoto)
        1-5-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 5)
        2-1-2 Lambdatunnistin
        2-1-3 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali viallinen)
        2-1-4 Kampiakselin asennontunnistin (signaali puuttuu ajoittain)
        2-2-1 Seossuhde (seos laiha)
        2-2-3 Joutokäyntiventtiili
        2-2-4 Moottorin lämpötila-anturi (ECT) signaali puuttuu
        2-2-5 Ilmastoinnin painetunnistin
        2-3-1 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
        2-3-2 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
        2-3-3 Joutokäynnin ilmamäärä
        2-3-4 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali puuttuu)
        2-3-5 EGR-alipainesäädin
        2-4-1 EGR-järjestelmä (virtaushäiriö)
        2-4-3 Kaasuläpän asennontunnistin
        2-4-4 Nakutuksenestojärjestelmä
        2-4-5 Joutokäyntiventtiili
        3-1-1 Auton nopeudentunnistin
        3-1-3 EVAP-venttiili
        3-1-4 Nokka-akselin asennontunnistin
        3-1-5 EVAP-järjestelmä
        3-2-2 Ilmamassamittari (signaali alhainen)
        3-2-3 Moottorielektroniikan varoitusvalo
        3-2-4 Nokka-akselin asennontunnistin (signaali puuttuu ajoittain)
        3-2-5 Ohjausyksikkö
        3-3-5 Automaattivaihteiston ohjausyksikön signaali
        3-4-2 Ilmastoinnin rele
        3-4-3 Polttoainepumpun rele
        4-1-1 Kaasuläpän asennontunnistin
        4-1-3 EGR-lämpötunnistin
        4-1-4 Ahtopaine (korkea)
        4-1-6 Ahtopaine (alhainen)
        4-3-2 Ohjausyksikkö (ylikuumeneminen)
        4-3-3 Takimmainen nakutustunnistin
        4-3-5 Lambdatnnistin
        4-4-2 Toisioilmajärjestelmän pumpun rele
        5-1-1 Seossuhde (jatkuva, rikas)
        5-1-2 Seossuhde (hetkellinen, rikas)
        5-1-3 Ohjausyksikkö (ylikuumeneminen)
        5-1-4 Jäähdyttimem tuuletin (ykkösnopeus)
        5-1-5 Jäähdyttimen tuuletin (kakkosnopeus)
        5-2-1 Lambdatunnistin lämmitin
        5-2-3 Ohjausyksikön tuuletin
        5-2-4 Automaattivaihteiston momenttisignaali
        5-3-5 Ahtopaineen säädin
        5-4-1 EVAP-venttiili

        Pistoke B1/Ilmastointi

        Koodi Selitys
        1-1-1 Ei vikaa
        1-2-1 Outside temperature sensor ground (GND) short
        1-2-2 Outside temperature sensor open circuit or shorted to 12V
        1-2-3 Driver's side passenger compartment temperature sensor GND short
        1-2-4 Driver's side passenger compartment temperature sensor open circuit or shorted to 12V
        1-2-5 Passenger side passenger compartment temperature sensor GND short
        1-2-6 Passenger side passenger compartment temperature sensor open circuit or shorted to 12V
        1-3-1 Duct temperature sensor left-hand GND short
        1-3-2 Duct temperature sensor left-hand open circuit or shorted to 12V
        1-3-3 Duct temperature sensor right-hand GND short
        1-3-4 Duct temperature sensor right-hand open circuit or shorted to 12V
        1-3-5 Engine temperature no frequency signal
        1-4-1 Driver's side temperature switch giving faulty control signal
        1-4-3 Passenger side temperature switch giving faulty control signal
        1-4-5 Air distibution switch faulty control signal
        1-5-1 Control signal from fan speed switch missing or too high
        1-5-2 Control signal from fan speed signal GND short
        2-1-1 Driver's side damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
        2-1-2 Driver's side damper motor position sensor GND shorted
        2-2-1 Passenger side damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
        2-2-2 Passenger side damper motor position sensor GND short
        2-3-1 Ventilation damper motor position sensor open sircuit or shorted to 12V
        2-3-2 Diagnostic trouble code (DTC) ventilation damper motor position sensor GND short
        2-3-3 Floor-defrost damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
        2-3-4 Floor-defrost damper motor position sensor GND short
        2-3-5 Recirculation damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
        2-3-6 Recirculation damper motor position sensor GND short
        3-1-1 Driver's side damper motor shorted to GND or 12V
        3-1-2 Passenger side damper motor shorted to GND or 12V
        3-1-3 Ventilation damper motor shorted to GND or 12V
        3-1-4 Floor/defrost damper motor shorted to GND or 12V
        3-1-5 Recirculation damper motor shorted to GND or 12V
        3-2-1 Driver's side damper motor active too long
        3-2-2 Passenger side damper motor active too long
        3-2-3 Ventilation damper motor active too long
        3-2-4 Floor/defrost damper motor active too long
        3-2-5 Recirculation damper motor active too long
        4-1-1 Passenger compartment fan overcurrent or sticking
        4-1-2 Driver's side passenger compartment temperature sensor intake fan GND short
        4-1-3 Driver's side passenger compartment temperature sensor intake fan, no control voltage
        4-1-4 Driver's side passenger compartment temperature sensor intake fan sticking
        4-1-5 Passenger side passenger compartment temperature sensor intake fan GND short
        4-1-6 Passenger side passenger compartment temperature sensor intake fan, no control voltage
        4-1-7 Passenger side passenger compartment temperature sensor intake fan sticking
        4-1-8 Pwer stage, no control signal
        4-1-9 Power stage giving faulty diagnostic signal
        4-2-0 Control unit fault in program memory
        5-1-1 Self-adjustment damper motor limit positions no carried out

        Pistoke B2/Vakionopedensäädin

        Koodi Selitys
        1-1-1 Ei vikaa
        1-1-2 Vechicle speed signal not permitted
        1-2-2 No speed signal, or speed has not been over 35mph
        2-1-1 Fault in power supply or control module
        2-1-2 Fault in circuit to vacuum pump or regulator

        Pistoke A3/ABS

        Koodi Selitys
        1-1-1 Ei vikaa
        1-2-1 V.etupyörän nopeudentunnistimen signaali vikaa40 km/h
        4-1-1 Vasemman etujarrun lähtösolenoidi
        4-1-2 Vasemman etujarrun tulosolenoidi
        4-1-3 Oikean etujarrun lähtösolenoidi
        4-1-4 Oikean etujarrun tulosolenoidi
        4-1-5 Rear valve open/short
        4-2-1 Takajarrujen lähtösolenoidi
        4-2-2 Takajarrujen tulosolenoidi
        4-2-3 TRACS-solenoidi
        4-2-4 TRACS-painetunnistin
        4-4-1 Ohjausyksikkö
        4-4-2 Hydrauliyksikön pumppu (alhainen paine)
        4-4-3 Hydrauliyksikön pumppu (mekaaninen tai sähkövika)
        4-4-4 Hydrauliyksikkö (käyttöjännite puuttuu)

        Pistoke A1/Vaihteisto

        Koodi Selitys
        1-1-1 Ei vikaa
        1-1-2 S1-solenoidi (oikosulku toiseen virtapiiriin)
        1-1-3 Ohjausyksikkö
        1-1-4 Valintakatkaisin (katkos)
        1-2-1 S1-solenoidi (oikosulku maahan)
        1-2-2 S1-solenoidi (katkos)
        1-2-3 STH-solenoidi (oikosulku toiseen virtapiiriin)
        1-2-4 Valintakatkaisin (oikosulku maahan)
        1-3-1 STH-solenoidi (katkos tai oikosulku maahan)
        1-3-2 Ohjausyksikkö
        1-3-4 Kuormitussignaali
        1-4-1 Öljynlämpötunnistin (oikosulku maahan)
        1-4-2 Öljynlämpötunnistin (katkos)
        1-4-3 Kickdown-katkaisin (oikosulku maahan)
        2-1-1 Ohjausyksikkö
        2-1-2 S2-solenoidi (oikosulku toiseen virtapiiriin)
        2-1-3 Kaasuläpän asennontunnistin (ylijännite)
        2-2-1 S2-solenoidi (oikosulku maahan)
        2-2-2 S2-solenoidi (katkos)
        2-2-3 Kaasuläpän asennontunnistin (alijännite)
        2-3-1 Kaasuläpän asennontunnistin (epänormaali signaali)
        2-3-2 Auton nobeudentunnistin
        2-3-3 Nopeusmittarin signaali
        2-3-5 Öljynlämpötunnistin (ylikuuma)
        2-4-5 Momentinrajoitus (katkos tai oikosulku maahan)
        3-1-1 Pyörintänopeudentunnistin (signaali puuttuu)
        3-1-2 Pyörintänopeudentunnistin (epänormaali signaali)
        3-1-3 Vaihteen asennontunnistin
        3-2-1 Shift time too long
        3-2-2 Välityssuhde
        3-2-3 Momentinmuuntimen lukitus
        3-3-1 SL-solenoidi (oikosulku toiseen virtapiiriin)
        3-3-2 SL-solenoidi (katkos)
        3-3-3 SL-solenoidi (oikosulku
        Toisen 850 fanin kotisivun linkki :
        http://koti.mbnet.fi/~fere/volvo/koodit.html

        Auto ei käynnisty:
        http://www.volvofinns.com/index.php/topic,143.0.html


      • kipunakiivaana
        volvo_puranen kirjoitti:

        Pystyisitkö laittamaan selvästi näkyville mitä autolle on tehty
        Tässä on kaksi juttua tuolta kotisivulta katso myös tämä auto ei lähde käyntiin.Autossa on niitä antureita kaksi yksi nokka-akselin joka on pakonokan puolella sekä toinen on kampiakselin asentotunnistin.
        Vikakoodit on tässä:
        Vikakoodia pukkaa Volvosi
        Ainakin -95 vuoteen asti, ehkä uudempiinkiin
        Vikakoodien luku diagnostiikkapistokkeista:
        Virta-avain II-asentoon. A-kanteen kiinnitetty johdon pätkä työnnetään pistokkeeseen, josta halutaan lukea koodit. Sitten lyhyt painallus napista ja ensimmäinen koodi tulostuu ledin vilkuntana. Jos antaa 1-1-1, kaikki on ok.
        Jos antaa jonkun muun koodin, painetaan uudellen napista ja näin jatketaan kunnes ensimmäinen koodi toistuu. Nyt voidaan nollata koodit. Painetaan nappi pohjaan noin kuudeksi sekunniksi. Odotetaan kunnes ledi syttyy palamaan. Painetaan uudestaan pohjaan kuudeksi sekunniksi. Tämän jälkeen pitäisi antaa koodin 1-1-1.
        Toimii vain -95 saakka.




        Pistoke A2/Motronic/Moottori

        Koodi Selitys
        1-1-1 Ei vikaa
        1-1-2 Ohjausyksikkö
        1-1-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 1)
        1-2-1 Ilmamäärämittari
        1-2-2 Imuilman lämpötila (signaali puuttuu/virheellinen)
        1-2-3 Moottorin lämpötunnistin
        1-2-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 2)
        1-3-1 Kampiakselin asennontunnistin (signaali puuttuu)
        1-3-2 Akkujännite
        1-3-3 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali viallinen)
        1-3-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 3)
        1-4-2 Ohjausyksikkö
        1-4-3 Etummainen nakutustunnistin
        1-4-4 Kuormitussignaali
        1-4-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 4)
        1-5-2 Toisioilmajärjestelmän pumppu
        1-5-3 Lambdatunnistin
        1-5-4 EGR-järjestelmä (vuoto)
        1-5-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 5)
        2-1-2 Lambdatunnistin
        2-1-3 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali viallinen)
        2-1-4 Kampiakselin asennontunnistin (signaali puuttuu ajoittain)
        2-2-1 Seossuhde (seos laiha)
        2-2-3 Joutokäyntiventtiili
        2-2-4 Moottorin lämpötila-anturi (ECT) signaali puuttuu
        2-2-5 Ilmastoinnin painetunnistin
        2-3-1 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
        2-3-2 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
        2-3-3 Joutokäynnin ilmamäärä
        2-3-4 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali puuttuu)
        2-3-5 EGR-alipainesäädin
        2-4-1 EGR-järjestelmä (virtaushäiriö)
        2-4-3 Kaasuläpän asennontunnistin
        2-4-4 Nakutuksenestojärjestelmä
        2-4-5 Joutokäyntiventtiili
        3-1-1 Auton nopeudentunnistin
        3-1-3 EVAP-venttiili
        3-1-4 Nokka-akselin asennontunnistin
        3-1-5 EVAP-järjestelmä
        3-2-2 Ilmamassamittari (signaali alhainen)
        3-2-3 Moottorielektroniikan varoitusvalo
        3-2-4 Nokka-akselin asennontunnistin (signaali puuttuu ajoittain)
        3-2-5 Ohjausyksikkö
        3-3-5 Automaattivaihteiston ohjausyksikön signaali
        3-4-2 Ilmastoinnin rele
        3-4-3 Polttoainepumpun rele
        4-1-1 Kaasuläpän asennontunnistin
        4-1-3 EGR-lämpötunnistin
        4-1-4 Ahtopaine (korkea)
        4-1-6 Ahtopaine (alhainen)
        4-3-2 Ohjausyksikkö (ylikuumeneminen)
        4-3-3 Takimmainen nakutustunnistin
        4-3-5 Lambdatnnistin
        4-4-2 Toisioilmajärjestelmän pumpun rele
        5-1-1 Seossuhde (jatkuva, rikas)
        5-1-2 Seossuhde (hetkellinen, rikas)
        5-1-3 Ohjausyksikkö (ylikuumeneminen)
        5-1-4 Jäähdyttimem tuuletin (ykkösnopeus)
        5-1-5 Jäähdyttimen tuuletin (kakkosnopeus)
        5-2-1 Lambdatunnistin lämmitin
        5-2-3 Ohjausyksikön tuuletin
        5-2-4 Automaattivaihteiston momenttisignaali
        5-3-5 Ahtopaineen säädin
        5-4-1 EVAP-venttiili

        Pistoke B1/Ilmastointi

        Koodi Selitys
        1-1-1 Ei vikaa
        1-2-1 Outside temperature sensor ground (GND) short
        1-2-2 Outside temperature sensor open circuit or shorted to 12V
        1-2-3 Driver's side passenger compartment temperature sensor GND short
        1-2-4 Driver's side passenger compartment temperature sensor open circuit or shorted to 12V
        1-2-5 Passenger side passenger compartment temperature sensor GND short
        1-2-6 Passenger side passenger compartment temperature sensor open circuit or shorted to 12V
        1-3-1 Duct temperature sensor left-hand GND short
        1-3-2 Duct temperature sensor left-hand open circuit or shorted to 12V
        1-3-3 Duct temperature sensor right-hand GND short
        1-3-4 Duct temperature sensor right-hand open circuit or shorted to 12V
        1-3-5 Engine temperature no frequency signal
        1-4-1 Driver's side temperature switch giving faulty control signal
        1-4-3 Passenger side temperature switch giving faulty control signal
        1-4-5 Air distibution switch faulty control signal
        1-5-1 Control signal from fan speed switch missing or too high
        1-5-2 Control signal from fan speed signal GND short
        2-1-1 Driver's side damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
        2-1-2 Driver's side damper motor position sensor GND shorted
        2-2-1 Passenger side damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
        2-2-2 Passenger side damper motor position sensor GND short
        2-3-1 Ventilation damper motor position sensor open sircuit or shorted to 12V
        2-3-2 Diagnostic trouble code (DTC) ventilation damper motor position sensor GND short
        2-3-3 Floor-defrost damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
        2-3-4 Floor-defrost damper motor position sensor GND short
        2-3-5 Recirculation damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
        2-3-6 Recirculation damper motor position sensor GND short
        3-1-1 Driver's side damper motor shorted to GND or 12V
        3-1-2 Passenger side damper motor shorted to GND or 12V
        3-1-3 Ventilation damper motor shorted to GND or 12V
        3-1-4 Floor/defrost damper motor shorted to GND or 12V
        3-1-5 Recirculation damper motor shorted to GND or 12V
        3-2-1 Driver's side damper motor active too long
        3-2-2 Passenger side damper motor active too long
        3-2-3 Ventilation damper motor active too long
        3-2-4 Floor/defrost damper motor active too long
        3-2-5 Recirculation damper motor active too long
        4-1-1 Passenger compartment fan overcurrent or sticking
        4-1-2 Driver's side passenger compartment temperature sensor intake fan GND short
        4-1-3 Driver's side passenger compartment temperature sensor intake fan, no control voltage
        4-1-4 Driver's side passenger compartment temperature sensor intake fan sticking
        4-1-5 Passenger side passenger compartment temperature sensor intake fan GND short
        4-1-6 Passenger side passenger compartment temperature sensor intake fan, no control voltage
        4-1-7 Passenger side passenger compartment temperature sensor intake fan sticking
        4-1-8 Pwer stage, no control signal
        4-1-9 Power stage giving faulty diagnostic signal
        4-2-0 Control unit fault in program memory
        5-1-1 Self-adjustment damper motor limit positions no carried out

        Pistoke B2/Vakionopedensäädin

        Koodi Selitys
        1-1-1 Ei vikaa
        1-1-2 Vechicle speed signal not permitted
        1-2-2 No speed signal, or speed has not been over 35mph
        2-1-1 Fault in power supply or control module
        2-1-2 Fault in circuit to vacuum pump or regulator

        Pistoke A3/ABS

        Koodi Selitys
        1-1-1 Ei vikaa
        1-2-1 V.etupyörän nopeudentunnistimen signaali vikaa40 km/h
        4-1-1 Vasemman etujarrun lähtösolenoidi
        4-1-2 Vasemman etujarrun tulosolenoidi
        4-1-3 Oikean etujarrun lähtösolenoidi
        4-1-4 Oikean etujarrun tulosolenoidi
        4-1-5 Rear valve open/short
        4-2-1 Takajarrujen lähtösolenoidi
        4-2-2 Takajarrujen tulosolenoidi
        4-2-3 TRACS-solenoidi
        4-2-4 TRACS-painetunnistin
        4-4-1 Ohjausyksikkö
        4-4-2 Hydrauliyksikön pumppu (alhainen paine)
        4-4-3 Hydrauliyksikön pumppu (mekaaninen tai sähkövika)
        4-4-4 Hydrauliyksikkö (käyttöjännite puuttuu)

        Pistoke A1/Vaihteisto

        Koodi Selitys
        1-1-1 Ei vikaa
        1-1-2 S1-solenoidi (oikosulku toiseen virtapiiriin)
        1-1-3 Ohjausyksikkö
        1-1-4 Valintakatkaisin (katkos)
        1-2-1 S1-solenoidi (oikosulku maahan)
        1-2-2 S1-solenoidi (katkos)
        1-2-3 STH-solenoidi (oikosulku toiseen virtapiiriin)
        1-2-4 Valintakatkaisin (oikosulku maahan)
        1-3-1 STH-solenoidi (katkos tai oikosulku maahan)
        1-3-2 Ohjausyksikkö
        1-3-4 Kuormitussignaali
        1-4-1 Öljynlämpötunnistin (oikosulku maahan)
        1-4-2 Öljynlämpötunnistin (katkos)
        1-4-3 Kickdown-katkaisin (oikosulku maahan)
        2-1-1 Ohjausyksikkö
        2-1-2 S2-solenoidi (oikosulku toiseen virtapiiriin)
        2-1-3 Kaasuläpän asennontunnistin (ylijännite)
        2-2-1 S2-solenoidi (oikosulku maahan)
        2-2-2 S2-solenoidi (katkos)
        2-2-3 Kaasuläpän asennontunnistin (alijännite)
        2-3-1 Kaasuläpän asennontunnistin (epänormaali signaali)
        2-3-2 Auton nobeudentunnistin
        2-3-3 Nopeusmittarin signaali
        2-3-5 Öljynlämpötunnistin (ylikuuma)
        2-4-5 Momentinrajoitus (katkos tai oikosulku maahan)
        3-1-1 Pyörintänopeudentunnistin (signaali puuttuu)
        3-1-2 Pyörintänopeudentunnistin (epänormaali signaali)
        3-1-3 Vaihteen asennontunnistin
        3-2-1 Shift time too long
        3-2-2 Välityssuhde
        3-2-3 Momentinmuuntimen lukitus
        3-3-1 SL-solenoidi (oikosulku toiseen virtapiiriin)
        3-3-2 SL-solenoidi (katkos)
        3-3-3 SL-solenoidi (oikosulku
        Toisen 850 fanin kotisivun linkki :
        http://koti.mbnet.fi/~fere/volvo/koodit.html

        Auto ei käynnisty:
        http://www.volvofinns.com/index.php/topic,143.0.html

        Millonkas se volvo puranen korjaamon oot perustanna? Muistieni mukaan olit soppapuolen ihmisiä,kaks volvoo oot elläisäs omistanna.Jos pantas useempi moottori levälleen pöyvälle,osat sekasin siihen jäis ,samassa läjässä olis vielä vuuven piästä.Se siitä korjaamosta.


    • reikku71

      kiitos tiedoista mutta motonetin sytysyksikkö ei käynyt kaksi numeroa väärin vaikka ilmoittaa että käy tässä kai se vika sitten on eikä saa kun maanantaina uuden toivotaan et auto sitten käynnistyy.Hyvää joulua kaikille volvon omistajille ja kiitos avusta toivottavasti auto rupee toimimaan

    • reikku71

      Ei tunnu löytyvän oikeeta puolaa mistään alkuperäinen numero on 0221601005 mutta ei saa mistään muulla numerolla kun 0221601012 eikä se käy kun johdot ei mee samoin siinä on sininen ja punainen et ehdotuksia mistä löytyy oikee osa osa on boshilainen

      • volvo_puranen

        1 Volvon oma varaosatiski siellä niitä varaosia on.

        2.Tämä kauppuri homma Boshia jos numero tiedossa ja sinulla kun on, niin viestiä vetämään.
        http://www.biili.fi/Varaosat.php


    • reikku71

      Moi nyt on sitten oikee puola mutta ei inahakkaan käyntiin hyvin pyörittää mut ei tuu virtaa tulpille kahteen sulakkeeseen numerot 19,20 en tiedä mitä ovat kun on englaniksi l.h high beam r.h high beam sulakkeet ehjät mut virtaa ei niille tuu vaikka otin kannen auki onko niille joku rele vai mikä mättää t.reima

      • antsa

        miksi et laittanut ensin kuntoon noita vikoja mistä kodit kertoo. Nim.etsivä mainitsi kyllä et nuo koodit ei selitä miks ei lähde käyntiin mut entä jos nuo viat yhdessä sen aiheuttaa!No,tämä oli mun näkemys... Toivon volvolle pikaista paranemista!


    • reikku71

      Moi voisiko vika olla sytysboxissa kun eilen illalla oli 30 sekuntia käynnissä ja sit sammu rupee mielenkiinto loppumaan.Rima

      • volvo_puranen

        Ne sulakkeet on vasen /oikena pitkien ajovalojen
        Toiseksi miksi et tehnyt kun minä sanoin katso vikakoodit luettelosta ja osta sinne nokka-akselille se asentotunnistin musta pyöreähkö osa Boshin numero muistaakseni.
        Nokka-akselintunnistin pako Bochin.
        C-232 101 023
        Made by Cermany.
        On siinä pakonokan luona siellä virranjakan oikella yläpuolella, ilmesiseti olet ostanut ja vaihtanut sen kampikselin asentotunnistimen se ei auta tähän hommaan mitään.


      • volvo_puranen
        volvo_puranen kirjoitti:

        Ne sulakkeet on vasen /oikena pitkien ajovalojen
        Toiseksi miksi et tehnyt kun minä sanoin katso vikakoodit luettelosta ja osta sinne nokka-akselille se asentotunnistin musta pyöreähkö osa Boshin numero muistaakseni.
        Nokka-akselintunnistin pako Bochin.
        C-232 101 023
        Made by Cermany.
        On siinä pakonokan luona siellä virranjakan oikella yläpuolella, ilmesiseti olet ostanut ja vaihtanut sen kampikselin asentotunnistimen se ei auta tähän hommaan mitään.

        Kuten vikakoodi sanoi singaali puuttu ajoittain täten katso se liittin,putsaa jos vaikka hapettumaa säästät täten muutaman euron jos uutta osaa ei tarvitse laittaa autoon.


      • reikku71
        volvo_puranen kirjoitti:

        Ne sulakkeet on vasen /oikena pitkien ajovalojen
        Toiseksi miksi et tehnyt kun minä sanoin katso vikakoodit luettelosta ja osta sinne nokka-akselille se asentotunnistin musta pyöreähkö osa Boshin numero muistaakseni.
        Nokka-akselintunnistin pako Bochin.
        C-232 101 023
        Made by Cermany.
        On siinä pakonokan luona siellä virranjakan oikella yläpuolella, ilmesiseti olet ostanut ja vaihtanut sen kampikselin asentotunnistimen se ei auta tähän hommaan mitään.

        Kiitoksia kaikille vastauksia antaneille erityisesti volvo puraselle vika oli siinä nokka-akseli tunnistimessa t.Reima volvo on käynnissä


      • volvo_puranen
        reikku71 kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille vastauksia antaneille erityisesti volvo puraselle vika oli siinä nokka-akseli tunnistimessa t.Reima volvo on käynnissä

        Vastaisen varalle printtaa tämä teksti hanskalokeroon ,jos joskus rupeaa kettuilemaan Volvosi .Terveisin Volvo Puranen.

        Tässä tee-se-itse miehelle yleisimpiä vikoja joista itse voit tarkistaa:

        Tarkista käynnistettäessä että venttiilikoneisto ei ole liimautunut auki asentoon.
        Tullessa parkkiin käytä 1 minuuttia jälkikäyntiä jolloin ei ole tätä ongelmaa sekä 98 oktaanista tankissa sillä on parempi lämpöarvo kuin 95.
        Nykyajan bensoilla on näitä ongelmia kun ei enää käytetä lyijyä.
        Vika päällä auttaa vain pitkä starttaus jolloin venttiilit rupeavat liikkumaan normaalisti ja auto käynnistyy.
        Tai sitten otat ilmaputsarin auki suodatin pois ja ilmanottoaukoon suihkuta starttipilottia pullossa olevan ohjeen mukaan kun kaveri starttailee ,pitäisi auttaa että kone käynnistyy.

        Onko tankissa bensaa ja saako kone sitä.
        -Bensapaine pitää olla 3.03 bar.
        -Tuotto 1,45-2.41 litraa minuutissa.
        -Muistakaa jos otatte tuottoa niin pitäisi pitää sormella vähän
        vastapainetta siinä putkessa.Tehty kolaritilanteita varten ,että bensapumppu
        sammuu jos ei ole vastapainetta yhtään.Ihan hyvin huomattu tehtaalla eihän sitä
        kukaan halua palaan kolariautoonsa.

        -Bensasuodatin vaihdettu

        -Bensapumpun rele (paloauton värinen 103 kyljessä) kunnossa, kuulet
        silloin bensapumpun käyntiääneen.Sijaitsee siellä sulakekotelon pohjalla jossa
        muitakin releitä

        -Tankin korvausilma systeemi kunnossa, jos epäilet pidä tankinkorkkia
        löysällä jolloin korvausilmaa pääsee bensatankkiin.
        - Paljon autolla ajettu ,kuumana käyntiin lähtö ongelmia, useimmiten vikaa silloin kannattaa vaihtaa ne polttoainesuuttimet.Toinen seikkaa jos kuumana ei lähde käymään on tämä lisäilmaventtiilin toiminta toisella nimellä tyhjäkäyntimoottori ja rele kunnossa joka on syylärin takana tarkista myös releen liitokset ettei ole hapettumaa.
        Tässä alhaalla on kootusti näitä juttuja

        -Auto ei starttaa eikä mittarivalot pala:

        -Tarkista akun - kaapelien kiinnitys ovat tiukasti kiinni eikä ole sitä kengistä
        lähtenyttä alumiinihilsettä eli kengät puhtaat.

        -Tarkista kun vesitilanne jos on sellaista mallia jossa on ne täyttroput
        akun kannessa,
        tislattua vettä pitää laittaa.

        -Ei vieläkään tule virtaa, pitää yrittää apukaapeleilla käyntiin, sama homma jos
        akussa ei ole potkua vaikka jokin virtaa kuluttava laite jäänyt päälle(valot)

        -Aja virtaa luovuttava auto lähelle autoasi niin että akkukaapelit riittää hyvin
        (pidä aina takakontissa kyseiset piuhat).

        -Sammuta auto laita plus kaapeli eli se punainen johto luovutettavasta autosta
        sinne tyhjän akun kenkään. Nyt tarkkana sitten siitä luovutettavasta autosta
        musta johto - kenkään ja tyhjän akun auton moottoritilan johonkin
        runkoon josta saa maata hyvin .

        -Tämän tarkoituksella on estää kipinöinti jos akku oikosulussa ja akusta syntyy
        kaasua joka kipinän voimasta voi räjähtää.

        -Käynnistä se luovuttava auto ja kierroksia niin että akku latautuu siitä
        tyhjän akun autosta.Käytä (3 minuutti) aikaa ja sammuta auto .

        -Yritä käynnistää se tyhjäakkuinen auto. Käynnistyi hyvä homma laita ainoastaan
        parkit päälle ja ei mitään kuluttavia sähkövehkeitä päällä että akku varautuu.

        -Akku finaalissa, mittaa siellä kennoissa oleva nesteen kunto ominaispainomittarilla,
        jos latauskaan auttanut niin uusi akku tilalle.

        -Joku varmaakin kysyy miksi sammutimme sen luovuttavan auton;
        Siksi kun näistä virtahommista ei koskaan tiedä vaikka kuinka olisi naapuri mukava
        mies, niin siinä voi mennä se SYTYTYSBOKSI ja turhaa sitä naapurin kanssa
        mennään vihoihin sen 1000€ takia, tällä varmistamme sen.

        -Auto ei lähde käyntiin vaikka virtaa akussa ja mittarivalot ei
        sammu ja pyörittää aivan hurjana starttia.

        -Ajoesto onko päällä? On käytetty kaukosäädintä kun menty
        sisään(hyvä) avaimella(huono).???

        -Katso konehuoneesta ne tulpan johtojen kiinnitys siihen virranjakajaan
        sekä puolanjohdon tarkistus sekä tietenkin ne muittenkin piuhojen
        kiinnitys sekä tietenkin kuuntelet että kuinka bensapumppu pelaa kun
        käännät avainta siihen 2 asentoon eli mittaritauluun syttyy kaikki valot.

        -Sammuta radio ja tuuletin kuulet lyhyen surinan kun käännät avainta.
        Sen puoleen kaikki ok.

        -Jos satanut kovasti ja muutenkin kostea keli ja näistä syistä auto
        ei ole lähtenyt vieläkään käyntiin niin putsatkaa sen virranjakajankansi
        ja kiillota se pyörijän rautaosa sekä tarkista siitä virranjakajan kannessa että se
        hiili on kunnossa kun paina sitä kevyesti pitäisi painua sisään.

        -120tkm välein vaihtaa tämän virranjakajan osat ja sytytyskaapelit niin
        ei murheita ainakaan ole.

        -Ennakoiden se homma on paljon mukavampaa ja edullisempaa.

        -Sekä tietenkin muistakaa että ette luottako siihen ajotietokoneeseen
        että jäljellä oleva polttoaine riittä 78km matkalle .Käy helposti
        kuin Tuulilasin toimittajalle testiauto käytössä ja ihmetteli että auto ei lähde
        käyntiin ,hyvä kun ei purkanut autoa kokonaan .Vika polttoaine loppunut.
        Tässä näitä yleisempiä juttuja joita itse voi tehdä ennen kuin sitä hinausautoa tilailette.

        -Toiseksi siellä takaluukussa pitäkää aina tämä moniurahihna joka käyttää
        noita laturia ohjaustehostinta kompuraa.Helppo tienpäällä vaihtaa ainakin
        tähän 850 aikaa menee se 7 minuuttia. Sulakkeita, ajovalo poltin,
        Bensapumpun rele jos ette ole vaihtanut siihen sitä vaaleanpunaista,
        katsokaa sieltä sulakekotelon alta eli avaa 4 torx ruuvia, nosta kansi ja siellä
        näkyy releet numero 103 jos kaikki on ok ja vaalean punaisena kiiltää.
        Jossain korvessa auto sammuu niin vaikea on metsästää kyseistä osaa.
        Toista on kun sinulla hanskalokerosta kaivat releen ja 3 minuuttia 25 sekuntia ja
        matka jatkuu.

        -Omistatko stroboskoopin ajoituslampun?
        Hyvä väline tarkistaa tuleeko sytytysvirta sytytystulpille.Tasainen valovälähdys,
        kaikki ok.Satunainen tai ei välähdä ollenkaan sytytysjohto finaalissa.

        -Jos ei olleenkaan tule niihin viiteen johtoon virtaa katso virranjakaja avaa
        katso se puoli rauhassa .

        -Kaikki näyttää hyvältä niin puolan kimpuun sitten ,en neuvo niitä mittauksia jos jokin
        menee väärin niin turhaa sanomista tulee.Mutta jos haluat testata niin
        akusta miinuskaapeli irti.

        -Ensiökäämi kone 1995- 0.5-1.5 ohmia vastus

        -Toisiokäämin vastus moottori B5252S 1994 asti 6-7 kilo-ohmia
        muut moottorit 8.9 kilo-ohmia

        -Nakutustunnistimet sijaitsevat sylinterilohkossa imusarjan alapuolella,
        vaatii sorminäppäryyttä ja pitkääääääääää hermoa tämä vaihto jutska.

        -Lisäksi Volvoissa on 2 tunnistinta kampiakselin asentotunnistin.
        -Tehtävä on lähettää ohjausyksikölle kampiakselin asennosta
        ja moottorin käyntinopeudesta tietoa.
        -Sijaitsevat vaihteistokotelossa siellä moottorin vauhtipyörän luona,irrota
        miinuskaapeli akusta jos rupeat vaihtamaan.

        -Nokka-akselin asentotunnistin jonka kautta tämä ohjausyksikkö saa
        tietoa pakoventtiilien liikkeestä ja sitä kautta tarkkaa tietoa männän
        kulloisesta liikkeestä ,tarkkaa hommaa jos koneessa on
        yli 6000 kierrosta
        -Nokka-akselin tunnistin sijaitsee virranjakajan oikealla puolella(auton perän puolella) pakonokka-akselin päässä sellainen musta pyöreäkö osa.

        KÄYNISTYS VIOISTA 95% ON SÄHKÖPERÄISIÄ.


      • sopan sekottama
        volvo_puranen kirjoitti:

        Vastaisen varalle printtaa tämä teksti hanskalokeroon ,jos joskus rupeaa kettuilemaan Volvosi .Terveisin Volvo Puranen.

        Tässä tee-se-itse miehelle yleisimpiä vikoja joista itse voit tarkistaa:

        Tarkista käynnistettäessä että venttiilikoneisto ei ole liimautunut auki asentoon.
        Tullessa parkkiin käytä 1 minuuttia jälkikäyntiä jolloin ei ole tätä ongelmaa sekä 98 oktaanista tankissa sillä on parempi lämpöarvo kuin 95.
        Nykyajan bensoilla on näitä ongelmia kun ei enää käytetä lyijyä.
        Vika päällä auttaa vain pitkä starttaus jolloin venttiilit rupeavat liikkumaan normaalisti ja auto käynnistyy.
        Tai sitten otat ilmaputsarin auki suodatin pois ja ilmanottoaukoon suihkuta starttipilottia pullossa olevan ohjeen mukaan kun kaveri starttailee ,pitäisi auttaa että kone käynnistyy.

        Onko tankissa bensaa ja saako kone sitä.
        -Bensapaine pitää olla 3.03 bar.
        -Tuotto 1,45-2.41 litraa minuutissa.
        -Muistakaa jos otatte tuottoa niin pitäisi pitää sormella vähän
        vastapainetta siinä putkessa.Tehty kolaritilanteita varten ,että bensapumppu
        sammuu jos ei ole vastapainetta yhtään.Ihan hyvin huomattu tehtaalla eihän sitä
        kukaan halua palaan kolariautoonsa.

        -Bensasuodatin vaihdettu

        -Bensapumpun rele (paloauton värinen 103 kyljessä) kunnossa, kuulet
        silloin bensapumpun käyntiääneen.Sijaitsee siellä sulakekotelon pohjalla jossa
        muitakin releitä

        -Tankin korvausilma systeemi kunnossa, jos epäilet pidä tankinkorkkia
        löysällä jolloin korvausilmaa pääsee bensatankkiin.
        - Paljon autolla ajettu ,kuumana käyntiin lähtö ongelmia, useimmiten vikaa silloin kannattaa vaihtaa ne polttoainesuuttimet.Toinen seikkaa jos kuumana ei lähde käymään on tämä lisäilmaventtiilin toiminta toisella nimellä tyhjäkäyntimoottori ja rele kunnossa joka on syylärin takana tarkista myös releen liitokset ettei ole hapettumaa.
        Tässä alhaalla on kootusti näitä juttuja

        -Auto ei starttaa eikä mittarivalot pala:

        -Tarkista akun - kaapelien kiinnitys ovat tiukasti kiinni eikä ole sitä kengistä
        lähtenyttä alumiinihilsettä eli kengät puhtaat.

        -Tarkista kun vesitilanne jos on sellaista mallia jossa on ne täyttroput
        akun kannessa,
        tislattua vettä pitää laittaa.

        -Ei vieläkään tule virtaa, pitää yrittää apukaapeleilla käyntiin, sama homma jos
        akussa ei ole potkua vaikka jokin virtaa kuluttava laite jäänyt päälle(valot)

        -Aja virtaa luovuttava auto lähelle autoasi niin että akkukaapelit riittää hyvin
        (pidä aina takakontissa kyseiset piuhat).

        -Sammuta auto laita plus kaapeli eli se punainen johto luovutettavasta autosta
        sinne tyhjän akun kenkään. Nyt tarkkana sitten siitä luovutettavasta autosta
        musta johto - kenkään ja tyhjän akun auton moottoritilan johonkin
        runkoon josta saa maata hyvin .

        -Tämän tarkoituksella on estää kipinöinti jos akku oikosulussa ja akusta syntyy
        kaasua joka kipinän voimasta voi räjähtää.

        -Käynnistä se luovuttava auto ja kierroksia niin että akku latautuu siitä
        tyhjän akun autosta.Käytä (3 minuutti) aikaa ja sammuta auto .

        -Yritä käynnistää se tyhjäakkuinen auto. Käynnistyi hyvä homma laita ainoastaan
        parkit päälle ja ei mitään kuluttavia sähkövehkeitä päällä että akku varautuu.

        -Akku finaalissa, mittaa siellä kennoissa oleva nesteen kunto ominaispainomittarilla,
        jos latauskaan auttanut niin uusi akku tilalle.

        -Joku varmaakin kysyy miksi sammutimme sen luovuttavan auton;
        Siksi kun näistä virtahommista ei koskaan tiedä vaikka kuinka olisi naapuri mukava
        mies, niin siinä voi mennä se SYTYTYSBOKSI ja turhaa sitä naapurin kanssa
        mennään vihoihin sen 1000€ takia, tällä varmistamme sen.

        -Auto ei lähde käyntiin vaikka virtaa akussa ja mittarivalot ei
        sammu ja pyörittää aivan hurjana starttia.

        -Ajoesto onko päällä? On käytetty kaukosäädintä kun menty
        sisään(hyvä) avaimella(huono).???

        -Katso konehuoneesta ne tulpan johtojen kiinnitys siihen virranjakajaan
        sekä puolanjohdon tarkistus sekä tietenkin ne muittenkin piuhojen
        kiinnitys sekä tietenkin kuuntelet että kuinka bensapumppu pelaa kun
        käännät avainta siihen 2 asentoon eli mittaritauluun syttyy kaikki valot.

        -Sammuta radio ja tuuletin kuulet lyhyen surinan kun käännät avainta.
        Sen puoleen kaikki ok.

        -Jos satanut kovasti ja muutenkin kostea keli ja näistä syistä auto
        ei ole lähtenyt vieläkään käyntiin niin putsatkaa sen virranjakajankansi
        ja kiillota se pyörijän rautaosa sekä tarkista siitä virranjakajan kannessa että se
        hiili on kunnossa kun paina sitä kevyesti pitäisi painua sisään.

        -120tkm välein vaihtaa tämän virranjakajan osat ja sytytyskaapelit niin
        ei murheita ainakaan ole.

        -Ennakoiden se homma on paljon mukavampaa ja edullisempaa.

        -Sekä tietenkin muistakaa että ette luottako siihen ajotietokoneeseen
        että jäljellä oleva polttoaine riittä 78km matkalle .Käy helposti
        kuin Tuulilasin toimittajalle testiauto käytössä ja ihmetteli että auto ei lähde
        käyntiin ,hyvä kun ei purkanut autoa kokonaan .Vika polttoaine loppunut.
        Tässä näitä yleisempiä juttuja joita itse voi tehdä ennen kuin sitä hinausautoa tilailette.

        -Toiseksi siellä takaluukussa pitäkää aina tämä moniurahihna joka käyttää
        noita laturia ohjaustehostinta kompuraa.Helppo tienpäällä vaihtaa ainakin
        tähän 850 aikaa menee se 7 minuuttia. Sulakkeita, ajovalo poltin,
        Bensapumpun rele jos ette ole vaihtanut siihen sitä vaaleanpunaista,
        katsokaa sieltä sulakekotelon alta eli avaa 4 torx ruuvia, nosta kansi ja siellä
        näkyy releet numero 103 jos kaikki on ok ja vaalean punaisena kiiltää.
        Jossain korvessa auto sammuu niin vaikea on metsästää kyseistä osaa.
        Toista on kun sinulla hanskalokerosta kaivat releen ja 3 minuuttia 25 sekuntia ja
        matka jatkuu.

        -Omistatko stroboskoopin ajoituslampun?
        Hyvä väline tarkistaa tuleeko sytytysvirta sytytystulpille.Tasainen valovälähdys,
        kaikki ok.Satunainen tai ei välähdä ollenkaan sytytysjohto finaalissa.

        -Jos ei olleenkaan tule niihin viiteen johtoon virtaa katso virranjakaja avaa
        katso se puoli rauhassa .

        -Kaikki näyttää hyvältä niin puolan kimpuun sitten ,en neuvo niitä mittauksia jos jokin
        menee väärin niin turhaa sanomista tulee.Mutta jos haluat testata niin
        akusta miinuskaapeli irti.

        -Ensiökäämi kone 1995- 0.5-1.5 ohmia vastus

        -Toisiokäämin vastus moottori B5252S 1994 asti 6-7 kilo-ohmia
        muut moottorit 8.9 kilo-ohmia

        -Nakutustunnistimet sijaitsevat sylinterilohkossa imusarjan alapuolella,
        vaatii sorminäppäryyttä ja pitkääääääääää hermoa tämä vaihto jutska.

        -Lisäksi Volvoissa on 2 tunnistinta kampiakselin asentotunnistin.
        -Tehtävä on lähettää ohjausyksikölle kampiakselin asennosta
        ja moottorin käyntinopeudesta tietoa.
        -Sijaitsevat vaihteistokotelossa siellä moottorin vauhtipyörän luona,irrota
        miinuskaapeli akusta jos rupeat vaihtamaan.

        -Nokka-akselin asentotunnistin jonka kautta tämä ohjausyksikkö saa
        tietoa pakoventtiilien liikkeestä ja sitä kautta tarkkaa tietoa männän
        kulloisesta liikkeestä ,tarkkaa hommaa jos koneessa on
        yli 6000 kierrosta
        -Nokka-akselin tunnistin sijaitsee virranjakajan oikealla puolella(auton perän puolella) pakonokka-akselin päässä sellainen musta pyöreäkö osa.

        KÄYNISTYS VIOISTA 95% ON SÄHKÖPERÄISIÄ.

        Pullikuranen leikkii autoasentajaa syöny vääriä sieniä.


    • spo1

      Moi.
      Miten korjata volvo 850 v-95 vikakoodi pistoke ei toimi sinne ei tule
      virtaa eikä sieltä saa vikakoodi tietoja
      yritetiin lukea koodit onko pistokeelle oma sulake vai tuleeko virta ohjauspoksilta ??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe