HIRVENLIHAN KILOHINTA?

...hirveä...

Moikka!

Mitähän mahtaa maksaa hirven paistiliha (kg)???
Tuttavani on myymässä sitä minulle, mutta mikä on käypä hinta???Siis etten mene retkuun...

Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.
Ninni

114

68962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopo

      jos en väärin muista, niin kaupassa oli paistin hinta... enpäs sanokaan. väärin olisi mennyt kuitenkin. kysele kaupasta, niin saat varman hinnan. mutta 20 euroa voit hyvin maksaa hyvästä paistikilosta. hinta on kaupassa yli sen, ehkä jopa tuplasti.

    • JiiTee

      Helsingin hinnat (kauppahalli):

      Sisäfile 55 euroa/kg
      Ulkofile 45
      Sisäpaisti 30
      Ulkopaisti 25
      Kulmapaisti 25
      Paahtopaisti 25
      Lapa 20
      Potka 14

      • ...hirveä...

        KIITOS!
        Auttaa paljon.
        N.


      • Anonyymi
        ...hirveä... kirjoitti:

        KIITOS!
        Auttaa paljon.
        N.

        Muistakaa että kaupassa myytävä liha on tarkastettua ja arvonlisäverollista. Hulluutta maksaa samoja hintoja yksityisille myyjille.


    • sukulaisille

      Minä oon myyny sukulaisille 7€/kg.
      Työkaverille paistia 10€/kg.

      • petri

        hei
        ostaisin hirvenlihaa n.10kg jos sinulla on myydä...tämä ei ole feikki vaan mulla on yritys joka tarjoaa asiakkaille palveluja ja meillä olisi "hirvijahti" esillä erään ryhmän kanssa ja haluaisin tarjota heille oikeaa hirveä...asun läheellä Kouvolaa joten jos matka ei ole älytön niin ilmoita minulle mahd pian

        t:Petri kansikas pun 0400-691619


      • sarvekas
        petri kirjoitti:

        hei
        ostaisin hirvenlihaa n.10kg jos sinulla on myydä...tämä ei ole feikki vaan mulla on yritys joka tarjoaa asiakkaille palveluja ja meillä olisi "hirvijahti" esillä erään ryhmän kanssa ja haluaisin tarjota heille oikeaa hirveä...asun läheellä Kouvolaa joten jos matka ei ole älytön niin ilmoita minulle mahd pian

        t:Petri kansikas pun 0400-691619

        18 piikkiset lapiosarvet,kallo valkaistu ja lakattu taustalevykin löytyy,pitää vain ruuvata kalloon kiinni.Jos tiedät jonkun voisin luopua tilanpuutteen vuoksi!Lihaakin on mutta niin on sen syöjiäkin.


      • mehtämies
        petri kirjoitti:

        hei
        ostaisin hirvenlihaa n.10kg jos sinulla on myydä...tämä ei ole feikki vaan mulla on yritys joka tarjoaa asiakkaille palveluja ja meillä olisi "hirvijahti" esillä erään ryhmän kanssa ja haluaisin tarjota heille oikeaa hirveä...asun läheellä Kouvolaa joten jos matka ei ole älytön niin ilmoita minulle mahd pian

        t:Petri kansikas pun 0400-691619

        Vieläkö olet lihaa vailla, voisin myydä halavalla!


      • Make

        Sulla on hyvät hinnat ja tulee reilusti takkiin Onnea vaan. Itse en "osta " ystäviä hirvenlihalla


      • Anonyymi

        Eihän tolla saa ees nautaa. Jos on paloitellu hirven. Puhistanu ja pussittanu pakkaseen, nylkeny, hakenu mettästä, maksanu kaikki pakolliset maksut.......no. ei alta 40 kilo meillä myydä kellekkään. Kyllä kai pitäs ilmatteeksi antaa. Siispä syömme itse


      • Anonyymi

        Mä olen antanut sukulaisille ilman!!! Muille maksaa.


      • Anonyymi
        mehtämies kirjoitti:

        Vieläkö olet lihaa vailla, voisin myydä halavalla!

        minää ostaisin mikä numero


      • Anonyymi
        mehtämies kirjoitti:

        Vieläkö olet lihaa vailla, voisin myydä halavalla!

        Ostaisin myös hirvenlihaa 10 kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tolla saa ees nautaa. Jos on paloitellu hirven. Puhistanu ja pussittanu pakkaseen, nylkeny, hakenu mettästä, maksanu kaikki pakolliset maksut.......no. ei alta 40 kilo meillä myydä kellekkään. Kyllä kai pitäs ilmatteeksi antaa. Siispä syömme itse

        Jos kaikki kulut laskee niin 50/kg tulee helposti hintaa. Mutta sen minkä itselle metsästä saa on joidenkin mielestä ilmaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki kulut laskee niin 50/kg tulee helposti hintaa. Mutta sen minkä itselle metsästä saa on joidenkin mielestä ilmaista.

        Nykyään vedotaan ns. kausaaliperiaatteeseen eli aiheuttaja maksaa. Jos laitetaan tuon liiallisen riistakannan todelliset kustannukset yhteiskunnalle kuten uusien motareiden alikulkurummut ja sillat, metsätaloudelle aiheutuneet kulut, valtion toimistokulut, riistaonettomuudet jne olisi yhden ison sarvipään lupa noin 800€


    • ukko-Tapio

      Miksei tuttavasi myy lihoja kauppaan myytäväksi niin kuin muut.Outoa,että jollakulla seuran jäsenellä on liikaa lihaa.Muista ettei sitä lihaa ole tutkittu.

      • ...hirveä...

        No varmaan siksi myy, että saisin kerran vuodessa tehdä hirvipaistin. Ei kuulemma mahdu enää kahteen pakkaseen, kun lihaa on tullut niin paljon. Ja uskon, että lihaa on myyty suurimmaksi osaksi kauppoihin...

        Ja itseasiassa olisi antanut, mutta haluan maksaa siitä jotain.;) Että semmosta.


      • täyttä
        ...hirveä... kirjoitti:

        No varmaan siksi myy, että saisin kerran vuodessa tehdä hirvipaistin. Ei kuulemma mahdu enää kahteen pakkaseen, kun lihaa on tullut niin paljon. Ja uskon, että lihaa on myyty suurimmaksi osaksi kauppoihin...

        Ja itseasiassa olisi antanut, mutta haluan maksaa siitä jotain.;) Että semmosta.

        ensi pelkäät että menet retkuun sitten oletki jo saamassa.Aivan peestä sun juttus.Kaupasta saa valvottua naudan ja possun lihaa mikä on turvallista syödä.En söisi hirvenlihaa vaikka annettaisiin,yäk.


      • viiraa
        täyttä kirjoitti:

        ensi pelkäät että menet retkuun sitten oletki jo saamassa.Aivan peestä sun juttus.Kaupasta saa valvottua naudan ja possun lihaa mikä on turvallista syödä.En söisi hirvenlihaa vaikka annettaisiin,yäk.

        Oletko ostanut englantilaistakin tutkittua nautaa :))


      • taitaa
        viiraa kirjoitti:

        Oletko ostanut englantilaistakin tutkittua nautaa :))

        ...jollain muulla.Uskon elintarvikevirastoon ja sen valvontaan.Mutta että laittaisin suuhuni tai antaisin lapsille tutkimatonta lihaa...


      • ukko-Tapio
        ...hirveä... kirjoitti:

        No varmaan siksi myy, että saisin kerran vuodessa tehdä hirvipaistin. Ei kuulemma mahdu enää kahteen pakkaseen, kun lihaa on tullut niin paljon. Ja uskon, että lihaa on myyty suurimmaksi osaksi kauppoihin...

        Ja itseasiassa olisi antanut, mutta haluan maksaa siitä jotain.;) Että semmosta.

        Että myit osan kauppoihin mutteivät huolineet kaikkia lihojasi,tai siis myöhemmin omin päin ampumiasi lihoja ei voinut myydä.Ja nyt tiedusteet millä hinnalla kannattaa myydä.


      • ...hirveä...
        ukko-Tapio kirjoitti:

        Että myit osan kauppoihin mutteivät huolineet kaikkia lihojasi,tai siis myöhemmin omin päin ampumiasi lihoja ei voinut myydä.Ja nyt tiedusteet millä hinnalla kannattaa myydä.

        ihmetyttää... Kysyin vaan lihan hintaa, kun en tiedä itse. Olen nainen ja koskaan en ole edes pitänyt asetta kädessäni, saati tehnyt edes hirvenlihasta mitään syötävää. Ajattelin tehdä vierailleni kerrankin kun sitä nyt sattui olemaan tyrkyllä, mutta taidanpa jättää väliin kun nousi tämmönen haloo.

        Hallista saa hyvää sikaa, lammasta ja nautaa.
        Pitäkää hirvenlihanne.

        Ystävällisin terveisin
        "hirvi"


      • aivan
        taitaa kirjoitti:

        ...jollain muulla.Uskon elintarvikevirastoon ja sen valvontaan.Mutta että laittaisin suuhuni tai antaisin lapsille tutkimatonta lihaa...

        Tietenkin. Suomessahan on uskonnonvapaus tietääkseni.


      • täjä
        ...hirveä... kirjoitti:

        No varmaan siksi myy, että saisin kerran vuodessa tehdä hirvipaistin. Ei kuulemma mahdu enää kahteen pakkaseen, kun lihaa on tullut niin paljon. Ja uskon, että lihaa on myyty suurimmaksi osaksi kauppoihin...

        Ja itseasiassa olisi antanut, mutta haluan maksaa siitä jotain.;) Että semmosta.

        Ijät ajat on tarkastamatonta hirveä syöty. Kaikki sitä syöneet ovat kyllä tiettävästi kuolleet.
        Kyllä voi hyvinkin antaa, eihän siitä kannata maksaa. Eihän se siitä kulu.


      • jorkku
        aivan kirjoitti:

        Tietenkin. Suomessahan on uskonnonvapaus tietääkseni.

        elintarvikevirasto jokin lahko?!!!


      • Lahtari
        täyttä kirjoitti:

        ensi pelkäät että menet retkuun sitten oletki jo saamassa.Aivan peestä sun juttus.Kaupasta saa valvottua naudan ja possun lihaa mikä on turvallista syödä.En söisi hirvenlihaa vaikka annettaisiin,yäk.

        Olen syönyt hirven lihaa viimeiset 30 vuotta, ja hengissä olen vieläkin ja tulen syömään sitä vastaisuudessakin, meidän seurassa käsitellään lihat hygienisesti, varmasti olisi kauppaankin kelpaavaa.


      • tussari
        täyttä kirjoitti:

        ensi pelkäät että menet retkuun sitten oletki jo saamassa.Aivan peestä sun juttus.Kaupasta saa valvottua naudan ja possun lihaa mikä on turvallista syödä.En söisi hirvenlihaa vaikka annettaisiin,yäk.

        niin et syö kun ei oo mulla on 4hirvee taas pakkasessa ottaako pannuun


      • metsästäjä88
        täyttä kirjoitti:

        ensi pelkäät että menet retkuun sitten oletki jo saamassa.Aivan peestä sun juttus.Kaupasta saa valvottua naudan ja possun lihaa mikä on turvallista syödä.En söisi hirvenlihaa vaikka annettaisiin,yäk.

        Ihan vain tiedoksi niin hirvenlihakanta tutkitaan kyllä ihan kuin nauta ja muukin lihakanta. Muuten sitä ei edes jaettaisi metsästäjille.


      • Hirvestäjäkin
        taitaa kirjoitti:

        ...jollain muulla.Uskon elintarvikevirastoon ja sen valvontaan.Mutta että laittaisin suuhuni tai antaisin lapsille tutkimatonta lihaa...

        Niin, missä on sanottu, että hirvenliha on tarkastamatonta. Eläinlääkäri tulee pyynnöstä tarkastamaan lihan ja sitten liha on tarkastettua. Ota asioista selvää, ennenkuin esität "asiantuntevia" kommenttejasi!


      • Tutkimukset
        täyttä kirjoitti:

        ensi pelkäät että menet retkuun sitten oletki jo saamassa.Aivan peestä sun juttus.Kaupasta saa valvottua naudan ja possun lihaa mikä on turvallista syödä.En söisi hirvenlihaa vaikka annettaisiin,yäk.

        Olet varmasti syönyt lukemattomia kertoja saksalaista siipikarja lihaa. Myös se on tutkittua ja sitä myydään ja ihmiset ostavat vaikka saksassa siipikarja pumpataan antibiootteja täyteen. Se niistä tutkimuksista ja siitä kuinka ihmisten käyttäytymistä ohjataan. Liha on siis tutkimusten mukaan turvallista syödä, koska se ei sisällä tauteja, mutta antibioottien vaikutuksilla ei niin väliä.


      • Anonyymi
        jorkku kirjoitti:

        elintarvikevirasto jokin lahko?!!!

        On... Yhtälailla ovat hirvieläinten metsästäjätkin... Ei nuihin kukatahansa pääse vaikka metsästäisi elääkseen.


      • Anonyymi
        täyttä kirjoitti:

        ensi pelkäät että menet retkuun sitten oletki jo saamassa.Aivan peestä sun juttus.Kaupasta saa valvottua naudan ja possun lihaa mikä on turvallista syödä.En söisi hirvenlihaa vaikka annettaisiin,yäk.

        Maailmasta ku loppuu ruoka nii söisit vaikka omaa paskaas. Että en sanois varsinkaa hirven lihalle ,yäk.


      • Anonyymi
        ...hirveä... kirjoitti:

        ihmetyttää... Kysyin vaan lihan hintaa, kun en tiedä itse. Olen nainen ja koskaan en ole edes pitänyt asetta kädessäni, saati tehnyt edes hirvenlihasta mitään syötävää. Ajattelin tehdä vierailleni kerrankin kun sitä nyt sattui olemaan tyrkyllä, mutta taidanpa jättää väliin kun nousi tämmönen haloo.

        Hallista saa hyvää sikaa, lammasta ja nautaa.
        Pitäkää hirvenlihanne.

        Ystävällisin terveisin
        "hirvi"

        Mitä eroa on syödä hirveä kun lehmää? Kyllä on taas niin älytöntä keskustelua ja muutaman kommentit ylittää tajuntani. Selittääkö joku minulle mikä tekee hirvenlihan syönnistaää lähes rikollisen. Muutama suosittelevat että osta mielummin kaupasta lammasta, nautaa ym. MIKSI?


      • Anonyymi
        viiraa kirjoitti:

        Oletko ostanut englantilaistakin tutkittua nautaa :))

        HULLUN LEHMÄN LIHAAKO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eroa on syödä hirveä kun lehmää? Kyllä on taas niin älytöntä keskustelua ja muutaman kommentit ylittää tajuntani. Selittääkö joku minulle mikä tekee hirvenlihan syönnistaää lähes rikollisen. Muutama suosittelevat että osta mielummin kaupasta lammasta, nautaa ym. MIKSI?

        Hirvenlihan syöminen on ekoteko jos mikä. Ei ole kaadettu sademetsää nautojen kasvatukseen. Ei valtavaa hiilijalanjälkeä kun paistit lennätetään tuhansia kilometrejä. Ei hormooni ja lääke jäämiä lihassa.
        Hirvestäjät nauttivat parhaasta lihasta, luonnosta ja teveyttä edistävästä liikunnasta. Joskus tätä metsän kultaa liikenee muillekin kuin metsästäjien lähipiiriin. Ilman hirvenmetsästystä
        metsien taimistojen tuhot ja liikenneonnettomuudet lisääntyisi järkyttäviin määriin.


      • Anonyymi
        ...hirveä... kirjoitti:

        ihmetyttää... Kysyin vaan lihan hintaa, kun en tiedä itse. Olen nainen ja koskaan en ole edes pitänyt asetta kädessäni, saati tehnyt edes hirvenlihasta mitään syötävää. Ajattelin tehdä vierailleni kerrankin kun sitä nyt sattui olemaan tyrkyllä, mutta taidanpa jättää väliin kun nousi tämmönen haloo.

        Hallista saa hyvää sikaa, lammasta ja nautaa.
        Pitäkää hirvenlihanne.

        Ystävällisin terveisin
        "hirvi"

        Perse reikää syö luuseri heh


    • ohje

      No niin, hirvimiehet ja -naiset. Antakaahan hyvä hirvipaistin ohje. Ostin lihaa. Maksoin siitä 10€/1,628kg.

      Asiallisia vastauksia, pliis.

      • JiiTee

      • Anonyymi

        esim. 1kg hirvenlihaa ja 1kg possun kasleri lihaa.(savaista)kuumassa pannussa ruskistetaan voissa. Sitten uuniin miedolle lämmölle. 120astetta yön yli.


      • Anonyymi

        Ostasin myös lihaa, ohjetta ei miulla kyllä ole antaa . Hylun odotusta.


    • K-kaupan Väiski

      Taitaa olla hyväkin tuttu kun noin epäilet? Toivottavasti kynii sulta hyvät massit!

      • lkj

        hirveetä tämä keskustelu.sinä yks et 100 varmasti tiedä mitä lastesi suihin olet tunkenut.


    • ei kiskota...

      mulla hirven liha maksaa 5 eeroo oli se sitte paistii tai jauhelihaa... hirven metsästys on mulle harrastus eikä mikään rahastus homma. ensin otan itelle niin paljo ku tarviin ja sit myyn tutuille sen mukaan mitä jahtiin on menny... tutuille ostajillekki voi sen verran olla joustava ettei liikaa kisko.... jää hyvä mieli molemmille...ETTÄ SILLEESTI

      • Kaupparatsu

        Laita yhteystietoja... Mä voin ostaa kaikki sun lihat ;)


      • Anonyymi

        myisitkö 5 kg ?


      • Anonyymi

        Fiksu juttu. Olisimpa naapuri tai sukulainen


    • Vouti

      hirveä, paloiteltuna luineen 7 € kilo
      ruhona 6 € kilo ja hyvin menee kaupaksi,
      jos haluaan niin eläinlääkäri tarkistaa
      ja lyö leiman ,tekee noin 0,5 € lisää kilolle!

    • Lihastaja

      Itse olen myynyt paistit/fileet/jauhelihat kaikki 15 ekua/kilo. Lihaa menis niin paljon kun vaan sais haalittua!

    • Garmin Astro 320

      Myin syksyä myöten paistia 10e kg.Muita kohtia 7e kg.Purkitan loppuja ja teetän balkaniksi.Kuhmossa ammattilainen lihansavustamo joka osaa homman.TAIPALEEN LIHAJALOSTE

      • Hirvenliha

        Kyllä niitä kunnon ostajia jotka osaa arvostaa lihaa sekä metsästäjää,löytyy.
        Foorumissa kirjoitta saiturit joille pitäisi ilmaiseksi antaa ja melkein kotio viedävalmiiksi pussitettuna ja laput kyljessä sekä valmistusohjeet, hakekoot "luomu" lihansa mistä lystäävät.
        Ja seli seli hinnoista mikä olis sopiva ja mikä ei.
        Kyllä te varmaan tällä tavalla narraatte jonkun halvalla myymään (Kerran netissä luki).
        Tingitkää kauppiaitten kanssa ne eivät muuta tee kuin voittoa.
        Suokaa kalastajille, metsästäjille ja kaikille muille jotka itse tekevät työn, myymästään tuotteesta mielummin se voitto niin saatte taatusti tuoretta ja varmasti hyvää palvelua kaupan päälle.


    • lihask

      pala kuin pala 50€/kg sisäfileen syön ite jauheliha 30€/kg


      ja meillä ei tinkaaminen auta

    • Joppe

      Hirven paistiliha näyttää maksavan 30 eurosta ylöspäin. Kohtuullisena "tuottajahintana" leikatusta ja trimmatusta paistista pidän 22 e/kilo, tai enemmän.

    • REPA12

      maksoin torstaina citymarket järvenpää 38 €/ 1150 g painoisesta palasta.
      hitto mikä hinta-
      kauppahallissa-
      Sisäfile 55 euroa/kg
      Ulkofile 45
      Sisäpaisti 30
      Ulkopaisti 25
      Kulmapaisti 25
      Paahtopaisti 25
      Lapa 20
      Potka 14
      jos koko hirvikanta otetaan huomioon oli kaadettuja hirviä 66000 ja paino keskim. uros 335 ja vasa 150 kg eli lihaa 16,3 milj kg
      -myynti per keskikilo 20 €= VEROTONTA TULOA METSÄMIEHILLE
      320 MILJ €/VUOSI TAI JOPA ENEMMÄN!!!
      MIKSI EI LAITETA VEROLLE KAATOJEN MUKAAN, JOLLA KATETTAISIIN LAPSILISIEN ALENNUS.
      OTTAKAA KANTAA.

      • Hirvi metässä

        Mutta läheppä hakemaan lihaa metästä. Taitaa jäädä hakematta.


      • isäntä

        Kuka hullu ny kakaroita menee tekeen, ihan turha huutaa lapsilisien perään. Minä poika juopottelen, nautin ja teen hirvestä monenlaista. Ja possun etuselekää kans, ylikystänä tietysti.


      • Paljonpieniny

        Vasasta kertyy lihaa,kun myyntilihaksi tehdään.n 40-60 kg ja aikuisesta ,70-110 kg.että laskelma hieman yläkanttihin.


      • Oikaisu

        Joo, kyllä on taas asiantuntijan keskipainot aikalailla heitetty yläkanttiin.....ainakin 150%. Että sellainen asiantuntija taas tässäkin.


      • EIköTosiaan

        Eivätkö metsästäjät tosiaan maksa veroa lihamyyntienstä tuotoista??


      • Eihirveämyydä

        En tiedä yhtäkään hirvimiestä, joka olisi myynyt hirvenlihojaan, kyllä ne on yleensä kolarihirviä, mitä myydään.


      • Anonyymi

        Oho! Taitaa olla pieni laskuvirhe. Missäpäin hirvenvasan lihapaino luineen on 150kg? Minä sanoisin 75- 85kg keskimäärin.


      • Anonyymi

        Paljon siitä lihakilosta metsästäjä maksaakin: polttoaineet, seuran jäsenmaksut, valtiolle hirviluvat, panokset, metsästyskortti joka vuosi. Jos sulla on koira, se pitää elättää ympäri vuoden, ostaa varusteita... jne.

        Lihakilolle tulee siis hintaa. Riippuu vielä montako kiloa saat kaadettua. Yleensähän hirvimiehet syövät hirvenlihansa itse, ei ne sitä myy 20e/kg.

        Minusta Repa12:n ehdotus, että hirvimiesten pitäisi vielä maksaa vero kaatojen mukaan on kohtuutonta. Viesti kielii ymmärtämättömyydestä.


      • Anonyymi

        Valta osa lihasta menee metsästäjien ja maanomistajien perheiden omaan käyttöön. Se on sopiva korvaus siitä kovasta ja pitkäjänteisestä työstä, ajasta ja kuluista jonka joka metsästäjä maksaa omasta pussistaan hirvijahdin aikana. Harva tuntuu ymmärtävän miten valtavan panoksen metsästäjät vapaaehtoisesti antavat ympäristön ja yhteiskunnan hyväksi.


    • vaihtokauppias

      No on Repa tosi ketku kauppias, jos elopainon mukaan saa lihansa myydyksi. Huoletta voit jakaa esittämäsi massat kolmella.

      Mikä hoppu se on rahalla myyrä, kun voi vaihtaa tavaran tavaraan ja tarkastamatonta lihaa voi tuupata kumipussi päällä.

    • näin on tosi

      Kyllä, Repa 12:n arvailumassat saa jakaa jopa neljällä, jos syötäviä lihakiloja määritetään.

      Yleisesti on vallalla käsitys, että hirvi painaa tonnin, ollen läpeensä luutonta umpipaistia.

    • kalastaja 1

      en ole pitkään aikaan saanut hirvenlihaa, kun olen saanut metsästäjä kavereilta, olen kyllä ollut valmis maksamaan pyydetyn hinnan. olen itse kalastaja ja kejuttaa viedä naapureille ilmaiseksi kalaa, se pitäisi jopa fileoida ja poistaa ruodot. kuitenkin kuluja syntyy niin kotitarve metsästäjälle kuin kalastajallekin.hirvimiehelle jopa valtiolle pitkä euro joka hirvestä.

    • lihan leikkaaja

      Mistä nin painavia hirviä 335kg uros ,vasa 150 .Harvoin uroksen teuraspaino ylittää 200kg ja vasatovatyleensä siinnä 80kg

    • Metsänjorma

      Vanha aihe, mutta mä maksan hirvenlihasta n. 200 e/kg.. Halpa hinta perustuu siihen, että metsästän sen itse. Silti, jos tulee tarve jollekin tutulle lihaa saada, niin otan pari kymppiä ja jos aletaan tinkimään, niin liha ei vaihda omistajaa.

      Ja ennenku joku puupää alottaa ihmettelyn, niin tuo omakustannushinta koostuu mm. metsästyslupa, hirvilupa, kivääri, patruunat, ratamaksut, metsästysvaatteet, maastokelpoinen auto, useita tankkeja bensaa/dieseliä, auton kaikki muut kulut (vakuutus, renkaat, huollot), metsästyseväät, vhf-luvat, vhf-puhelin, kuulosuojaimet, jäsenmaksut, ym ym..

      Reiluna miehenä en ole hinnoitellut sitä, että istun metsässä toistasataa tuntia vuodessa, joista osan aikaa palellen ja ihmettelen korppien lentoa, kun voisi olla kotona kattomassa vormuloita.

      Eli jos joku tuttava suostuu myymään lihaa, niin maksa reilusti!

    • dirlillidil

      Kyllä näin on kaksisataa euroa kilolta ei oo mikään hinta kun laskee kaikki henkilö kohtaset luvat, varusteet, lailliset aseet,patruunat,kulkemiset,ruuat ynm. kaukana kairassa päivä tolkulla. Eihän ne tajua kuluja jotka eivät kehtaa/laiskoja siellä kulkea helppohan se on petonipunkerista huudella hintoja kun ei oo ikinä ulkona käyty.
      Voe yvä isä päevää älkää myykö mehtä miehet alle kaksisataa kilo.

      • ukkorähjä

        dirlillidil kirjoitat, että kaksisataa euroa kilolta, kuinka sä tuolaisia kilohintoja saat.
        Täällä kehäkolmosen sisällä tiedämme, että maalaisisännät saavat metsästä ilmaista hirvenlihaa.


      • elämäMaksaa1

        Kainuussa on hintakehitys mennyt siten, että 7-9 vuotta sitten sai hirven paistilihaa seuroilta jopa 5-7 euro/ kilo. Tuolloin oli lupia julman paljon .... yli kaksi kertaa mitä nyt. Tänään se käypä hinta on 12-..... euron välillä. Hajonta on suurta ja myyjät vähissä.


    • Siinäpäneansiot

      Sanomalehdestä luin jutun siitä, miten paljon (tai vähän) se hirvenliha maksaa metsästäjälle itselleen. Aika yllättävä tutkimustulos, 26,5e/kg. Kaikki jotka halvemmalla saavat, saavat keskihintaa halvemmalla ja metsästäjälle ei jää muuta, kuin hyväkunto ja punaiset posket. Että se siitä verotettavasta "tulosta"!

    • Hirvimies22

      Moikka,
      Meidän seura myy hirvenlihaa 7,00eur/kg leikkaamattomana ja itse lahtivajalta noudettuna. Eli pitää itse paloitella kotona. Jos hinnasta sovitaan, teemme paisti- ja filepalat valmiiksi, jauhamme jauhelihan sekä sahaamme kyljet halutulla tavalla. Niinkuin all inclusive.

      Hinta vaihtelee lupamäärästä, vuodesta, seurasta ja alueesta riippuen 6-12 eur/kg välillä, leikkaamattomana luineen.
      Näillä myyntituloilla katetaan seuran kuluja mm hirvilupamaksut, maavuokrat, työkalut, hirvitornien ylläpito, pressut, pussit, köydet, ilmoituskulut jne .
      Hirviseurat ja hirvimiehet eivät saa voittoa eivätkä rikastu vaan tämä harrastus ja "metsänhoitotyö" sekä "liikenneturvallisuuden hoito" maksaa kullekin paljon aikaa ja rahaa. Mutta kivaa hommaa tämä on ja siksi tätä tehdäänkin.

      • Joulutulossa

        Moikka,
        Missä päin olette?
        Laitatko yhteystiedot, Kiitos!


    • luomuhirvi

      Eikös hirvi ole luomuajoten sen luulisi olevan vähän kalliimpaa.

      • Luonnonravinto

        Hirvi ei voi olla luomua, ellei se ole tarhattu hirvi. Luomun vaatimus on, että pitää tietää mitä hirvi on syönyt. Lisäksi kaiken syötävän pitää olla luomua.

        Koska hirvestä ei voi sanoa mistä pajusta tai miltä viljapellolta se on syötävän popsinut, niin sitä ei voi sanoa luomuksi.


      • Anonyymi
        Luonnonravinto kirjoitti:

        Hirvi ei voi olla luomua, ellei se ole tarhattu hirvi. Luomun vaatimus on, että pitää tietää mitä hirvi on syönyt. Lisäksi kaiken syötävän pitää olla luomua.

        Koska hirvestä ei voi sanoa mistä pajusta tai miltä viljapellolta se on syötävän popsinut, niin sitä ei voi sanoa luomuksi.

        Onneksemme hirviliha ei olekaan luomua eli LUONNONMUKAISESTI TUOTETTUA,
        vaan se on ei-tuotettua villieläinlihaa.
        EI TUOTETTUA => tuotannon päästöt ja saasteet jää tuottamatta.


    • TuorettaHirveä

      Saa metsästä kiväärillä.

    • Omatoiminen

      Aseeni toimii hyvin. Löysin kuolleen hirven metsästä. Kilohinta = 0€

    • Halpaaa

      Ampumakohdan ympäriltä lihan hinta 0€/kg

    • Kokeiltuon

      Pohjanmaalla Kylmänenfood,maksaa ruhosta metsästäjälle,alle 7 ekua ja eläimetp itää toimittaa itse teuratamolle.
      Kulut jos vähentää menee miinukslle hyvänmatkaa.
      Ei hirvenpyynnillä tienaa,mutta kiva sosiaalinen harrastus ja harrastuksethan maksaa.

    • Metsänjorma

      Aiemmin mainittu 200 eur/kilo on vielä aika alakanttiin. Siihen kun vielä ostat keski-ikäisenä 50 ha metsämaata ja jaat hankintakustannuksen oletetuilla metsästysvuosilla, joita jäljellä ni jo pomppaa kilohinta. Sitten, jos aiot tehdä lihalla businestä eli myydä sitä, niin pitää olla direktiivien mukainen lahtivaja, jossa asialliset kylmäsäilytys ja käsittelytilat. Meidän seuralla siihenkin upposi 150k eur..

    • Lidlinlihallaminä

      Hirvenmetsästys on harrastus, eli kaikki myyntiinmenevä seuran seuraavan vuoden lupakiintiöstä pois. 200€ kilo, harrastuksen parissa pyöriviä "metsästäjiä" seurailtuna tuo kilohinta ei ole heille mahdollinen.

    • eisalakaataja

      Olen sitä mieltä että metsästäjälle kilohinta olisi n.30€ kilolta, kun lasketaan kustannuksia: seuran jäsenmaksu, metsästyskortti, osallistuminen jahtiin, panokset, polttoainekulut, eväät ym. Ja vielä kaatoryypyt ja työn arvo. Nämä kun sitten jaetaan lihaosuudella niin saadaan jonkinlainen kilohinta. Terv. R

    • Jonkunlainenvastaus

      Hirvenlihan hintaan vaikuttaa moni muuttuja. Asutko lähellä pyyntialuetta,kuljetko kimppakyydillä,oletko maanomistaja...mielestäni 50e/kg luutonta lihaa ei ole liian kallis. Jos olet hirviporukan vetäjä niin kulusi ovat todennäköisesti vielä kovemmat mitä ei muut suostu hyvittämään. Koiramiehenä jos olet porukassa niin sitten iltamyöhällä odottelet koiran haukun loppua (klo.23.45--) ja kun saat koiran kiinni lopultakin niin heti puhelin soi kun kaverit on seuranneet "trakkerista"saunomisen lomassa miten käy saadaanko koirasi aamuksi metsälle taas mukaan.

    • Jonkunlainenvastaus

      Koiranpidossa olen huomannut myös sellaista että koiran pitää pelata heti ensi aamusta lähtien tai muut sanoo että sulla on "koirakesäkunnossa". Koiran ylläpitokuluja en ole kuullut minkään porukan kustantavan. Ennemmin sanotaan että "kenelläkään ei ole pakko laittaa koiraa". Eli lihan kilohinta on taatusti halvinta normi metsästäjälle joka menee porukan mukana joka toivoo muiden ampuvan hirvet. Eläinlääkäri kulut puuttuu vielä tästä keskustelusta jos koiralle tulee jokin haaveri tai muuten sairastuminen.

    • Hirvimees

      Ite mettämiehenä sain yhteensä 30kg lihaa ja maksoin siitä 50e . Tuosta setistä myin yhen kilon kaverille. Sanoin että 10e ni makso sitte 20. Eli kilohinnaksi tuli n. 1euro viimesyksyn lihoissa.

    • Lihaa_saa

      Prisman lihahyllyssä oli hirven paistia 3-5kg köntteinä 24,90€/kg. Taidan mennä hakemaan yhden köntsän.

    • kaupparatsu

      No voihan persana. Kyllä on hajontaa hinnoissa. Se taitaa tulla nyt eteen se hirvikiväärin osto. Ja sitten ei kun vaan metälle, niin selviää paljonko lihakilolle tulee hintaa. Meinaan naakimallahan se olisi se hirvi löydettävä. Ja yksin luvattomasti ammuttava ja yksin veret laskettava ja yksin nylettävä ja yksin suolistettava ja yksin paloteltava ja yksin kuskattava pois metästä, ennenkuin voisi päästää maholliset ostajat saalinjaolle.

      Mahtaiskohan se tulla hintoihinsa, kun summaa kaikenlaiset menoerät yhteen, vaikka ei laskisi omalle työlleen mitään.

      Patruunan hinta taitaa olla se pienin kustannuksista. Mutta sitten se lihan rahtaus jostain hiien korvesta kymmenien kilometrien takaa pensa-autolla. Vaan ellei nimismiestä näkyisi mailla eikä halameilla, niin kaikki myyntitulo tulisi nettona lämiskään. Ja saattaisi jäähä voittoakin ellei pensakulut olisi kovin suuret.
      Vaan sittenhän se kaatohomma tulisi huomattavasti kalliimmaksi, jos nimismies tulisi kolokuttelemaan ovelle ja haastaisi käräjille. Ensin menisi ase ja auto ja metästyskortti, sitten saisi sakot tai joutusi linnaan, lihat menisi valtiolle, ja lopuksi menisi pitkä pullo kossua. Että kaikinpuolin kallis paskareissu.

    • otatkochanssin

      . Vaan ellei nimismiestä näkyisi mailla eikä halameilla,//mutta jos nakyy,,sitten se kilohinta pompsahtaa uusiin ulottuvuuksiin..

    • Anonyymi

      Ei tähän vuoden aikaan ennen jahtia kannata vanhasta lihasta maksaa kymppiä enempää kilolta.

      • Anonyymi

        Älkää ostako hurttien ajamaa stessi hirveä,,,,,maistuu kamalalle... kyttäämällä tapettu ns rauhallinen hirvenliha on todellakin parempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää ostako hurttien ajamaa stessi hirveä,,,,,maistuu kamalalle... kyttäämällä tapettu ns rauhallinen hirvenliha on todellakin parempaa.

        Kaikki hirvet ovat nykyisin stressaantuneita, koska sudet ahdistelee niitä taukoamatta.


    • Anonyymi

      Siitä lähdetään että verottomana tarkastamatomana yksityisen myymä hirvenliha on saatava halvemmalla kuin naudanliha marketissa, muutoin sen ostamisessa ei ole mitään järkeä.

      • Anonyymi

        Paljonko metsästäjä voi pyytää tänä päivänä hirven lihasta, kun myy esim. Työkavereilleen?(jauheliha, paisti, fileet yms.)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko metsästäjä voi pyytää tänä päivänä hirven lihasta, kun myy esim. Työkavereilleen?(jauheliha, paisti, fileet yms.)

        Sopiva hinta paistista 50€/kg ja jauheliha 25 egee kilo.


      • Anonyymi
        susihukka41 kirjoitti:

        Sopiva hinta paistista 50€/kg ja jauheliha 25 egee kilo.

        On ne hirvenlihat niin kovan työn takana, etten myy kiloakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ne hirvenlihat niin kovan työn takana, etten myy kiloakaan.

        Johan Citymarketkin myy jauhista 15€/kg, paistit n. 25-30€/kg 🤔. Itse pyydän tutuilta jiilihasta kympin ja paistista 20€/kg. Eriasia sitten paljostako raaskii luopua 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan Citymarketkin myy jauhista 15€/kg, paistit n. 25-30€/kg 🤔. Itse pyydän tutuilta jiilihasta kympin ja paistista 20€/kg. Eriasia sitten paljostako raaskii luopua 😂

        Terve, onko paistit kalvottomia? Vai käsittelemätön paketti? Eikö sekin hintaan voisi vaikuttaa?


    • Anonyymi

      Hirven ja peuran lihaa löytyy Pirkanmaalta puh. 045 6990146

    • Anonyymi

      riistanliha on todella kallista!
      tuhansia kiloja koiranruokaa, tuhansia litroja polttoainetta, aseet, jahtikämpät,veneet, luvat, maasturit, koiranpennut, kamppeet ja kumpparit…
      ei kannata laskea lihalle kilohintaa.
      metsästys on parasta mitä pystyy housut jalassa tekemään.

      • Anonyymi

        Yötaivaan katselu järeällä optiikalla on parempaa, jopa housut pois- luokassa, kunhan vain köli kestää ulkoilmaa.


    • Anonyymi

      Laskeskelin että jos ottaa kaikki hirvenmetsästykseen liittyvät ”työt” huomioon, niin pitäisi saada vähintään 100€ kilolta, niin pääsisi noin 10 euron tuntipalkalle. Tuossa ei ole otettu huomioon metsästysautoa, kivääriä, panoksia, lupamaksuja, eikä metsästysvaatteita.

      • Anonyymi

        Laskeskelin 4 vuoden kulut, sain kilohinnaksi 47.50€ luullista lihaa. Jos lasken 10€ tuntipalkkaa itselle niin hinta 97.50€ /kg. Minulla on kaksi hirvikoiraa, "työtunteja" kertyy kouluttamisesta. Saishan tuolla hintaa paljon sikanautaa.


    • Anonyymi

      Hyvä ja kallis harraste. Isoissa seurueissa eripuraa.

    • Anonyymi

      Vanhall'piialle oon antanut ihan ilmaisena, antamisen ilosta.
      Rahaa tuo sivuaa sen verran, että 20-senttistä on heiluteltu eestaas.

    • Anonyymi

      Parikymppiä on jo hyvä hinta! Minä maksoin paistikilostani, joka oli yli kilon kuitenkin 15€!

    • Anonyymi

      Koiramiehen näkökulmaa hinta-asiaan: pennun hinta 800-1200€, kouluttamiseen metsässä menee aikaa 1-3vuotta, suurelta osin varsinaisen metsästys ajan ulkopuolella , tutkalaitteet, koiran ylläpito (ruuat, eläinlääkärikulut, vakuutukset jne..) Lisäksi tietty kaikki vastaavat varusteet ja maksut itselle mitä muillekin metsästäjille. Kilohinta lihalle on jotain käsittämätöntä. Mutta lihan takia en tätä (koira hommaa) harrastakkaan, sen on vain plussaa. Arvostan metsältä saatavan hirvenlihan niin korkealle etten myy grammaakaan mistään hinnasta, vaan käytän itse. Halvimman lihan saa AINA kaupan lihatiskiltä.

      • Anonyymi

        No jokainen hinnoittelee harrastuksen tavallaan. Meillä metsästäjiä vähän ja lupia paljon. Kaksi hirveä per metsästäjä tulee joten sillä lihamäärällä ei yksi osakas tee mitään, vaan osan jättää itselleen ja loput myy.
        Koko vuoden metsästysharrastuksen niin bensoineen kuin muine kuluineen kuittaan hirven lihan myynnillä ja jää vielä ylimääräistäkin.


    • Anonyymi

      10 E KILO

      • Anonyymi

        Aika pöljä täytyy olla jos hirvenlihastaan luopuu 10 euroa kilo. No toki itse saa omat lihansa antaa vaikka ilmaiseksi.


    • Anonyymi

      ┈┈┈┈▕▔╱▔▔▔━▁
      ┈┈┈▕▔╱╱╱👁┈╲▂▔▔╲
      ┈┈▕▔╱╱╱╱💧▂▂▂▂▂▂▏
      ┈▕▔╱▕▕╱╱╱┈▽▽▽▽▽
      ▕▔╱┊┈╲╲╲╲▂△△△△
      ▔╱┊┈╱▕╲▂▂▂▂▂▂╱
      ╱┊┈╱┉▕┉┋╲┈

    • Anonyymi

      Kyyjärveltä löytyy Hullun hirven tautia sairastavien hirvien soppalihaa "PORUKOILLE" halvalla! Näistä taudin kantajista ilmoiteltiin lehdessä,Kyyjärviset joutuvat lähettämään yli vuoden ikäisiltä hirvenpäät tutkimusvirastoon tutkittavaksi.
      Alueella on seuroja joilla vielä on kaadettavaa,saattaa löytyä myytävääkin.
      Kysyvä ei tieltä eksy!

    • Anonyymi

      laskin hirvelle hinnan 5t aikaa kulumettässä ja lihat kotiin,ei maksa ku vaivaa ja mitä sitä lihaa tutkii kun itse kaataa ja leikellessä silmäilee haisteloo,,voihan sitä joltaki tollolta rahaaaki pyytää ken haluaa en minä

    • Anonyymi

      mitäköhä see krematorion ukko pyytää yöllä ihmislihasta kilo,taitaa olla vaa sitä vuode vanhaatippurislihaa jälellä,huuteloovat laduilla

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe