Enkelit käyvät luonani

Rudolv

Hei!

En ole minkään sortin uskovainen ja olen ollut viimeiseen asti pakana. Silti minua on viime kesästä asti pitäneet hallussaan vallat "joen" toiselta puolelta.
En ikinä unohda sitä, kun enkeli laskeutui ensi kerran mun viereeni. Istuin silloin kuistilla ja mun luokseni virtasi ylhäältä käsittämättömän kaunis lämpö. Hänen pyhyytensä ja kirkkautensa kietoi mut itseensä ja herätti mut. Samassa paikassa oli mun luonani käyneet varjot. Ne olivat ja ovat ihan yhtä paljon oikeita kuin kaikki valkeuskin.
Kumpikin puoli käy mulle koko ajan vahvemmaksi ja mulle on annettu kerrottavaksi, ettei niistä saa sulkea kumpaakaan pois. Ei voi olla kirkkautta ilman pimeyttä ja päinvastoin.
Mulle kerrottiin hyvin selvästi, että tehtäväni on kertoa teille näistä asioista. Ensin mun oppaakseni ilmestyi suuruudessaan valkoinen enkeli ja hän johdatti mut henkien maailmaan. Sain myös oikeuden selvänäköön ja tuntea sitä, mitä muut eivät koe. Näen sydämiin ja tämän elämän taa.

Tänä maanantaina mulle ilmestyi musta enkeli. Se kiusasi minua jo aiemminkin. Olen astmaatikko ja inhoan tupakanpolttoa. Minut pakotettiin tapaninpäivän iltana pukemaan päälleni ja lähtemään keskustaan ostamaan piippu, tupakkaa ja tulitikut. Se maistui helvetin hyvältä.

Maanantai-iltana enkeli kertoi minulle lopulta nimensä kiusattuaan minua ensin tuntitolkulla kutituksillaan. Pakotettuaan minut polvilleni hän ilmestyi haarniskassaan ja kokoparrassaan, löi mustanpunaisen miekan eteeni ja lausui: ********

Minulle on kerrottu, että luonani tullaan edelleen vierailemaan ja minusta pidetään huolta. Tehtäväni on auttaa ihmisiä tuntemaan elämän kokonaisuus. Valoa on kirkasta ja tummaa. Niin se vaan on. Tahdotte te tai ette.
Otan riemuiten vastaan palautetta, kysymyksiä sekä pyyntöjä enkeleilleni.

86

3909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LiptonT

      naislääkäri kertoi ufomiesten vierailevan öisin hänen luonaan.Olen aivan yhtä vakuuttunut myös sinun kokemuksestasi.Ihmismielen salaisuuksiin perehtyneet asiantuntijat voinevat antaa selityksen näille tapahtumille.Kovin usein heidän järkiperäistä tulkintaansa ei suostuta kylläkään kuuntelemaan,siihen uskomisesta puhumattakaan.

      • kyseessä olevan

        lääkärin koulutuksen saaneen ihmisen,joten varmastikin kokemuksen täytyi olla oikea?Eikö niin?Tämä vain pienenä lisäyksenä.


      • oli myös
        kyseessä olevan kirjoitti:

        lääkärin koulutuksen saaneen ihmisen,joten varmastikin kokemuksen täytyi olla oikea?Eikö niin?Tämä vain pienenä lisäyksenä.

        tutkittavana,josko mielenterveydellisiä ongelmia löytyisi.Vahvoja syitä kun oli sellaisia epäillä.Kappas vaan,eipä kuitenkaan pystytty mitään paljastamaan olevan vialla.Olisiko syy ollut vaikkapa koulutuksessa joten tiesi vastata oikealla tavalla kysymyksiin testeissä ja näytellä onnistuneesti normaalia.


    • Enk-el

      Meillä jokaisella on omat valon ja pimeyden enkelimme, jotka ovat auttamassa meitä löytämään sydämeemme kätketyn totuuden; sen, että kaikki tyynni olemme Jumalan lapsia, yhtä Jumalan kanssa, että olemme JUMALA, ehdottomasti.
      Jeesuskin, niinhän meille on kerrottu, kävi myös oman taistelunsa noiden kahden voiman, valon ja pimeyden (ne ovat samaa Valoa, jota emme voi havaita aisteillamme, mutta josta KAIKKI ON) välillä. Ja meille jokaiselle tulee takuuvarmasti jossain vaiheessa eteen tuo hetki, jolloin meidän on valittava kumpaa 'voimaa' haluamme lähteä seuraamaan.
      Kun hyväksymme sen, että meissä itsessämme ovat nuo molemmat puolet ja että ne kuuluvat tähän kaksinaisuuden maailman ominaisuuksiin, niin voimme ymmärtää myös sen, että voimme itse valita kumman puolen annamme ohjata meitä valinnoissamme.

      Olemme lähestymässä tämänkaltaiseksi luomamme maailman (se on todellakin 'ajatustemme summa'!) kokemuksien päätepistettä ja jokainen joudumme valintatilanteeseen; valitsemmeko Valon ja RAKKAUDEN eli sen "valkean enkelin" opastaman tien vaiko pimeyden ja PELON eli "mustan enkelin" tien. Molemmat "tiet" johtavat kuitenkin, ennemmin tai myöhemmin, samaan päämäärään eli Sydämen Salaisuuden löytämiseen, mutta tuo jälkimmäinen on pitempi, vaikeampi, tuskaisempi eli kaikkea sitä, mitä olemme kokeneet kärsimyksenä tähänkin astisissa elämissämme. Valinta on vapaa!
      Tiedän, että nämä asiat ovat hyvin monelle vielä vaikeita ymmärtää, mutta aikaa on todellakin niin vähän tuohon 'erotteluhetkeen', että ei ole aikaa enää kaunistella asioita, vaan on puhuttava niistä suoraan.
      En tiedä, oletko, Rudolf, noita 80-luvun jälkeen syntyneitä "indigoja", jotka ovat tulleet vartavasten tänne auttajiksi ja tiedon välittäjiksi; auttamaan ihmiskuntaa astumaan jälleen Valon tielle ja täysin uudenlaiseen maailmaan. Toivottavasti! T. eräs En-kel(i)

      • Enk-el

        Kirjoitin tuossa edellä hieman virheellisesti, että näitä "indigoja" alkoi syntymään 80-luvun jälkeen. Tarkitin sanoa, että heitä alkoi tulla maailmaan 80-luvulta lähtien. Tosin heitä on aina ollut, mutta selvästi vähemmässä määrin kuin nyt tässä muutoksen ajassa. Hehän ovat sellaisia sieluja, jotka ovat saavuttaneet jo ns. Valaistumisen ja ovat näin ollen valmiita "uuteen maailmaan", mutta he ovat tahtoneet tulla vapaaehtoisesti tarkoituksenaan auttaa meitä muita vielä 'pimeydessä' tarpojia valitsemaan Valon/Rakkauden tien.


      • jenny.
        Enk-el kirjoitti:

        Kirjoitin tuossa edellä hieman virheellisesti, että näitä "indigoja" alkoi syntymään 80-luvun jälkeen. Tarkitin sanoa, että heitä alkoi tulla maailmaan 80-luvulta lähtien. Tosin heitä on aina ollut, mutta selvästi vähemmässä määrin kuin nyt tässä muutoksen ajassa. Hehän ovat sellaisia sieluja, jotka ovat saavuttaneet jo ns. Valaistumisen ja ovat näin ollen valmiita "uuteen maailmaan", mutta he ovat tahtoneet tulla vapaaehtoisesti tarkoituksenaan auttaa meitä muita vielä 'pimeydessä' tarpojia valitsemaan Valon/Rakkauden tien.

        Käsittääkseni olen itse jonkinasteinen indigon ja "kristallilapsen" sekoitus.:)

        Minussa on näiden molempien piirteitä. (Joskus luulin olevani "pelkkä" indigo.)


      • Aritta
        Enk-el kirjoitti:

        Kirjoitin tuossa edellä hieman virheellisesti, että näitä "indigoja" alkoi syntymään 80-luvun jälkeen. Tarkitin sanoa, että heitä alkoi tulla maailmaan 80-luvulta lähtien. Tosin heitä on aina ollut, mutta selvästi vähemmässä määrin kuin nyt tässä muutoksen ajassa. Hehän ovat sellaisia sieluja, jotka ovat saavuttaneet jo ns. Valaistumisen ja ovat näin ollen valmiita "uuteen maailmaan", mutta he ovat tahtoneet tulla vapaaehtoisesti tarkoituksenaan auttaa meitä muita vielä 'pimeydessä' tarpojia valitsemaan Valon/Rakkauden tien.

        alkoi tulla maailmaan 50-luvun puolivälissä. Heitä kutsutaan violeteiksi.
        Luultavasti olen yksi heistä.
        Ainakin tuntomerkkien mukaan. :-)


    • jenny.

      Hienoa, että jaoit tuon kokemuksen kanssamme.:)

      Tuo on muuten ollut oma teoriani jo pitkän aikaa - nimittäin että "ilman (korostunutta) pimeyttä ei voi olla (korostunutta) hyvyyttä/valoa"...

      Jännää, että nyt ikäänkuin vahvistit sen.:)

      Tuosta "miekka-enkelistä" tuli ensimmäiseksi mieleen Arkkienkeli Mikael, mutta nuo "nimenpeittotähtesti" tuolla eivät ainakaan määrältään täsmää tuohon nimeen.

      Kerro ihmeessä lisää kokemuksistasi tänne!

      Ja hyvää uutta vuotta sinullekin!:)

    • Aritta

      Enkelikertomuksia saisi olla vaikka kuinka paljon koska ne tuovat valoa maailmaan.

    • ole Enkeleitä

      vaan demoneja ja ne koittaa saada sinut valtaansa ja hukutettua helvettiin kuoleman jälkkeen.
      Anna elämäsi Jeesukselle, niin niiden toiminta loppuu siihen ja sinä saat Jumalallista apua elämäääsi ja toivon iankaikkisesta elämästä kuoleman jälkeen taivaassa.

      • muuta kuin

        oman mielikuvituksenne,tai jollain tavalla vaurioituneiden aivojen tuotetta.Tarpeeksi kauan itselleen uskottelemalla,esimerkiksi,alkaa nähdä ja kuulla sitä mitä tahtoo.Tuolla jo on mainittu ettei järkiperäiset selitykset tehoa tiettyyn ihmistyyppiin,tuskimpa teihinkään.


    • ottoalli

      Hyvä ,kun avoimesti kerroit,mutta sanon niin rakkaasti kun osaan ja pystyn että JUMALA EI KOSKAAN KUTSU TYÖHÖNSÄ UUDESTISYNTYMÄTÖNTÄ ts.VANHURSKAUTTAMATONTA ihmistä vaan aina niin että ensin sisälle J:lan valtakuntaan.Sitten Hän myös opettaa ja kouluttaa ja tämä kaikki tapahtuu Raamatun Sanan pohjalta.
      Ei tarvita mitään uutta ilmoitusta sillä Raamatussa on kaikki.
      Tässä tilanteessa sinun pitäisi ehdottomasti
      mennä kristittyjen sielunhoitajain juttusille.
      He neuvovat siitä eteenpäin.Soita vaikka
      Ev.lut.Kansanlähetys ,Hausjärvellä,Ryttylässä
      puh.019-77920 ,pyydä keskuksesta jollekin sielunhoitajalle.Netissä maakunnalliset toimipisteet; WWW.sekl.fi
      Jumala ei pakota mihinkään,saatana pakottaa.

      Pieni lainaus "Pyhäkön lamppu"- lehdestä (6/08)Esko Murron haastattelusta.Hän tutki Lutherin paholais-kuvaa."Tässä maailmassa paholainen näyttäytyy ennen kaikkea valkeuden enkeliksi pukeutuneena. Luther puhuu mustasta ja valkoisesta perkeleestä saman sielunvihollisen erilaisina toimintatapoina. Musta perkele on ehkä se, jota me ensimmäisenä ajattelemme, kun puhutaan paholaisesta. Selkeästi paha, pelottava olento, joka houkuttelee ihmisiä tekemään räikeitä julkisyntejä ja hyökkää suoraan ihmistä kohti. Luther sanoo, että valkoinen perkele on oikeastaan pahempi. Se näyttäytyy ihmisille hyvänä, kauniina, jopa järkevänä, mutta johtaa ihmiset pois totuudesta"

      • Aritta

        mutta tuo mitä kirjoitit on vain sitä mihin uskovaiset uskovat. Se ei ole totta.

        Kaikilla on mahdollisuus olla enkeleihinsä yhteydessä, kaikilla on enkelit, ei yksin uudestisyntyneillä uskovaisilla. Muhamettilaisilla on enkelit, Jehovan todistajilla on enkelit vaikkeivät he niihin uskokaan, hinduilla, buddhisteilla, ateisteilla on enkelinsä.

        Varmasti haluat vain hyvää viestilläsi mutta olen varma siitä että aloittajalla ei ole mitään hätää.


    • titti rii

      En minä ainakaan usko että tosissasi olet ollut kun tuon kirjoitit ja tänne postasit.

      Taidat vaan kokeilla että kuinka hyväuskoisia ihmisiä tällä palstalla on. ;)

      Ja sitten saat naureskella palstalaisille kun he rupeavat väittelemään keskenään näistä sinun "enkelikokemuksistasi".

      • tätä on liikkeellä

        Kyllä mies tosissaan on. Me eletään nyt ajassa, jossa jokaisen on valittava puolensa. Joka ei vielä ole valinnut, eikä tiedä minkä puolen valitsisi,saa kyllä tarjouksia. Varsinkin, jos viattomasti ja avoimin mielin on valmis ottamaan vastaan! Sellaista viedään kuin pässiä narussa. Ja ne toiset, jotka ovat jo tuossa narussa, huutavat uusille tulokkaille hurraata!
        Taistelu pimeyden ja valkeuden välillä on jatkunut Paratiisista saakka ja jatkuu yhä. Suuri ja lopullinen yhteenotto on jo aivan lähellä, joten kiirettä pitää.
        Rudolv on saanut houkuttelevan tarjouksen joen toiselta puolelta, kuten hän kuvaa. Hänelle luvataan ihmeellinen tulevaisuus suurena viisauden opettajana, erikoisena ja ainutlaatuisena oppaana, joka on parempi muita. Mutta asialla on myös huonot puolensa. Lopulta kaikki oma ajattelu ja toiminta kielletään. On toteltava näitä enkeleitä, vastaansanomatta. Muuten käy huonosti.
        Kaikilla ihmisillä on kyllä kyky tähän kaikkeen, mutta tuo on ehdottomasti kielletty. Ihmisen omaksi parhaaksi. Kyse on niin suurista ja vahvoista voimista, ettei ihminen pysty niitä hallitsemaan eikä hyppäämään pois kyydistä, vaikka tahtoisikin. Hänestä tulee tuon enkelin orja. Sillä on nimikin: langennut enkeli. Se lupaa paljon, mutta antaa erittäin vähän. Oikeastaan ei mitään, vaan ottaa pois kaiken, koska se haluaa tuhota sielun. Viedä sen mukanaan pimeyteen ja samalla niin monta muuta sielua kuin mahdollista.


      • Aritta

        että hän ei ole tosissaan, mistäpä sitä voi tietää, mutta hänen kokemuksensa ei ole mitenkään utopistinen. Monella on samanlaisia kokemuksia.


      • Aritta
        tätä on liikkeellä kirjoitti:

        Kyllä mies tosissaan on. Me eletään nyt ajassa, jossa jokaisen on valittava puolensa. Joka ei vielä ole valinnut, eikä tiedä minkä puolen valitsisi,saa kyllä tarjouksia. Varsinkin, jos viattomasti ja avoimin mielin on valmis ottamaan vastaan! Sellaista viedään kuin pässiä narussa. Ja ne toiset, jotka ovat jo tuossa narussa, huutavat uusille tulokkaille hurraata!
        Taistelu pimeyden ja valkeuden välillä on jatkunut Paratiisista saakka ja jatkuu yhä. Suuri ja lopullinen yhteenotto on jo aivan lähellä, joten kiirettä pitää.
        Rudolv on saanut houkuttelevan tarjouksen joen toiselta puolelta, kuten hän kuvaa. Hänelle luvataan ihmeellinen tulevaisuus suurena viisauden opettajana, erikoisena ja ainutlaatuisena oppaana, joka on parempi muita. Mutta asialla on myös huonot puolensa. Lopulta kaikki oma ajattelu ja toiminta kielletään. On toteltava näitä enkeleitä, vastaansanomatta. Muuten käy huonosti.
        Kaikilla ihmisillä on kyllä kyky tähän kaikkeen, mutta tuo on ehdottomasti kielletty. Ihmisen omaksi parhaaksi. Kyse on niin suurista ja vahvoista voimista, ettei ihminen pysty niitä hallitsemaan eikä hyppäämään pois kyydistä, vaikka tahtoisikin. Hänestä tulee tuon enkelin orja. Sillä on nimikin: langennut enkeli. Se lupaa paljon, mutta antaa erittäin vähän. Oikeastaan ei mitään, vaan ottaa pois kaiken, koska se haluaa tuhota sielun. Viedä sen mukanaan pimeyteen ja samalla niin monta muuta sielua kuin mahdollista.

        ainoa voima mikä on liikkeellä. Mitään muuta voimaa ei ole.


      • titti rii
        tätä on liikkeellä kirjoitti:

        Kyllä mies tosissaan on. Me eletään nyt ajassa, jossa jokaisen on valittava puolensa. Joka ei vielä ole valinnut, eikä tiedä minkä puolen valitsisi,saa kyllä tarjouksia. Varsinkin, jos viattomasti ja avoimin mielin on valmis ottamaan vastaan! Sellaista viedään kuin pässiä narussa. Ja ne toiset, jotka ovat jo tuossa narussa, huutavat uusille tulokkaille hurraata!
        Taistelu pimeyden ja valkeuden välillä on jatkunut Paratiisista saakka ja jatkuu yhä. Suuri ja lopullinen yhteenotto on jo aivan lähellä, joten kiirettä pitää.
        Rudolv on saanut houkuttelevan tarjouksen joen toiselta puolelta, kuten hän kuvaa. Hänelle luvataan ihmeellinen tulevaisuus suurena viisauden opettajana, erikoisena ja ainutlaatuisena oppaana, joka on parempi muita. Mutta asialla on myös huonot puolensa. Lopulta kaikki oma ajattelu ja toiminta kielletään. On toteltava näitä enkeleitä, vastaansanomatta. Muuten käy huonosti.
        Kaikilla ihmisillä on kyllä kyky tähän kaikkeen, mutta tuo on ehdottomasti kielletty. Ihmisen omaksi parhaaksi. Kyse on niin suurista ja vahvoista voimista, ettei ihminen pysty niitä hallitsemaan eikä hyppäämään pois kyydistä, vaikka tahtoisikin. Hänestä tulee tuon enkelin orja. Sillä on nimikin: langennut enkeli. Se lupaa paljon, mutta antaa erittäin vähän. Oikeastaan ei mitään, vaan ottaa pois kaiken, koska se haluaa tuhota sielun. Viedä sen mukanaan pimeyteen ja samalla niin monta muuta sielua kuin mahdollista.

        Täällä netissä voi kuka tahansa kertoa mitä tahansa,ei ole kaikkiin tarinoihin luottamista.

        Ei ole tuon aloittajankaan kertomuksen todenperäisyydestä mitään takeita.Trollaaminen ei ole mitenkään harvinaista keskustelupalstoilla.

        Aina löytyy ihmisiä jotka saa uskomaan keksityn tarinan.Ja sekös trolleja naurattaa.

        Minäkin voisin keksiä jonkun enkelikertomuksen ja postata sen tänne,varmasti monet uskoisivat sen todeksi.Mutta en tee kuitenkaan niin,koska se olisi valehtelemista.

        Uskon kyllä enkeleiden olemassaoloon,ja kyllä joillakin ihmisillä on oikeasti kokemuksia enkeleistä,mutta tuo aloittajan kertomus oli niin mielikuvituksellinen että epäilykseni heräsivät.
        Musta enkeli muka pakotti astmaatikon ostamaan piipun ja ruveta tupakoimaan,ja hyvää oli ollut... hohhoijaa,uskokaa jos haluatte.


      • ottoalli
        titti rii kirjoitti:

        Täällä netissä voi kuka tahansa kertoa mitä tahansa,ei ole kaikkiin tarinoihin luottamista.

        Ei ole tuon aloittajankaan kertomuksen todenperäisyydestä mitään takeita.Trollaaminen ei ole mitenkään harvinaista keskustelupalstoilla.

        Aina löytyy ihmisiä jotka saa uskomaan keksityn tarinan.Ja sekös trolleja naurattaa.

        Minäkin voisin keksiä jonkun enkelikertomuksen ja postata sen tänne,varmasti monet uskoisivat sen todeksi.Mutta en tee kuitenkaan niin,koska se olisi valehtelemista.

        Uskon kyllä enkeleiden olemassaoloon,ja kyllä joillakin ihmisillä on oikeasti kokemuksia enkeleistä,mutta tuo aloittajan kertomus oli niin mielikuvituksellinen että epäilykseni heräsivät.
        Musta enkeli muka pakotti astmaatikon ostamaan piipun ja ruveta tupakoimaan,ja hyvää oli ollut... hohhoijaa,uskokaa jos haluatte.

        Huomaatko,että tässä keskustelussa sinulle heitetään neuvoa kahden erilaisen valtakunnan suunnasta? Ja sitten on niitä, jotka eivät usko juttuusi ollenkaan. Oikeestaan hekin ovat siinä toisessa.
        Vaikka tarinasi olisi keksittykin, se on silti tavallaan totta, koska vastaavia tarinoita on paljon liikkeellä, monina eri versioina. Luther ainakin jo 1500-luvulla sai kokea samantapaista.
        Jos haluat lisää tietoa tästä kahden valtakunnan problematiikasta,niin joulun alla siitä puhuttiin ;klikkaa "sekalaista seurakuntaa"
        tältä samalta enkelipalstalta.


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        Huomaatko,että tässä keskustelussa sinulle heitetään neuvoa kahden erilaisen valtakunnan suunnasta? Ja sitten on niitä, jotka eivät usko juttuusi ollenkaan. Oikeestaan hekin ovat siinä toisessa.
        Vaikka tarinasi olisi keksittykin, se on silti tavallaan totta, koska vastaavia tarinoita on paljon liikkeellä, monina eri versioina. Luther ainakin jo 1500-luvulla sai kokea samantapaista.
        Jos haluat lisää tietoa tästä kahden valtakunnan problematiikasta,niin joulun alla siitä puhuttiin ;klikkaa "sekalaista seurakuntaa"
        tältä samalta enkelipalstalta.

        niin minun tietoni tulee valosta ja Jumalasta. Alan pikkuhiljaa kyllästyä uskovaisten tuomitseviin lauseisiin.


      • titti rii
        ottoalli kirjoitti:

        Huomaatko,että tässä keskustelussa sinulle heitetään neuvoa kahden erilaisen valtakunnan suunnasta? Ja sitten on niitä, jotka eivät usko juttuusi ollenkaan. Oikeestaan hekin ovat siinä toisessa.
        Vaikka tarinasi olisi keksittykin, se on silti tavallaan totta, koska vastaavia tarinoita on paljon liikkeellä, monina eri versioina. Luther ainakin jo 1500-luvulla sai kokea samantapaista.
        Jos haluat lisää tietoa tästä kahden valtakunnan problematiikasta,niin joulun alla siitä puhuttiin ;klikkaa "sekalaista seurakuntaa"
        tältä samalta enkelipalstalta.

        En ole rudolv.

        Väitelkää te "kahden eri valtakunnan" väki keskenänne,minä pysyn siitä sopasta erossa.


      • ottoalli
        titti rii kirjoitti:

        En ole rudolv.

        Väitelkää te "kahden eri valtakunnan" väki keskenänne,minä pysyn siitä sopasta erossa.

        mutta kun ei ole mitään puolueetonta välitilaa,vaikka niin moni meistä toivoo ja ajattelee.


      • titti rii
        ottoalli kirjoitti:

        mutta kun ei ole mitään puolueetonta välitilaa,vaikka niin moni meistä toivoo ja ajattelee.

        No minä nyt kuitenkaan en aio teidän "valtakuntienvälisiin" väittelyihinne osallistua.

        Sotikaa ja sopikaa keskenänne.


      • tietämätön.
        Aritta kirjoitti:

        ainoa voima mikä on liikkeellä. Mitään muuta voimaa ei ole.

        On kaksi voimaa, Jumalan ja paholaisen!


      • Aritta
        tietämätön. kirjoitti:

        On kaksi voimaa, Jumalan ja paholaisen!

        kun et ymmärrä että paholaista ei ole olemassakaan.


      • yritetään90
        Aritta kirjoitti:

        kun et ymmärrä että paholaista ei ole olemassakaan.

        mutta ikäväksemme se on olemassa.

        Mutta se ei ole Jumalan kanssa edes samalla viivalla.

        Se on kuin pesukone.
        Osa kaikkea luotua.
        Samalla tavalla kärsii helvetissä kuin muutkin.


      • Aritta
        yritetään90 kirjoitti:

        mutta ikäväksemme se on olemassa.

        Mutta se ei ole Jumalan kanssa edes samalla viivalla.

        Se on kuin pesukone.
        Osa kaikkea luotua.
        Samalla tavalla kärsii helvetissä kuin muutkin.

        voin todeta että sitä ei kuitenkaan ole olemassa.


      • Ajatusmaailmaltasi.
        Aritta kirjoitti:

        kun et ymmärrä että paholaista ei ole olemassakaan.

        Et voi taata ja vakuuttaa etteikö paholaista ole, aivan yhtä joustamaton omissa "tiedoissasi" kun sanot uskovaisten olevan..
        Joskun me kaikki näemme totuuden, eri näkökulmista katsominen on hyvästä, mutta sinä kiistät asiat niin jyrkästi, että ihmettelen miksi solvaat uskovaisia jotka kertovat jollain lailla perustaen asiansa raamattuun.
        Samalla tavalla uskovaisetkin voivat olla oikeassa, kuten sinä tiedät olevasi oikeassa.


      • Aritta
        Ajatusmaailmaltasi. kirjoitti:

        Et voi taata ja vakuuttaa etteikö paholaista ole, aivan yhtä joustamaton omissa "tiedoissasi" kun sanot uskovaisten olevan..
        Joskun me kaikki näemme totuuden, eri näkökulmista katsominen on hyvästä, mutta sinä kiistät asiat niin jyrkästi, että ihmettelen miksi solvaat uskovaisia jotka kertovat jollain lailla perustaen asiansa raamattuun.
        Samalla tavalla uskovaisetkin voivat olla oikeassa, kuten sinä tiedät olevasi oikeassa.

        on kun uskoo Jumalaan (hyvä) ja saatanaan (paha). Minun maailmani on vain valkoinen.

        Ja tarkoitukseni ei ole solvata kunnon kristittyjä. Muista uskovaisista en välitä.


    • aivan helpolla

      kysymyksellä jonka voit riemuiten välittää siipiveikoillesi.He varmaankin tuntevat tämän kirjoittajan, joka ei ole vaikeimpia tehtäviä.Voivat varmaankin paljastaa sinulle asuinpaikkani ja ammattini,sekä kertoa miten menetellä älykkäästi alkavana vuonna.Vastaus tämän viikon aikana.Kiitos.

      • varmuuden vuoksi

        kysymys vanhempieni voinnista,pitkään aikaan kun en ole tavannut heitä.Entä vanhin sisareni,kuinka hänellä.Tälläiset arkipäivän asiat lienee taivaallisille erittäin helppoja vastata.Eikö vain?


      • jenny.

        Miksi ihmeessä (suojelus)enkelit kaivelisivat tuollaista tietoa esille, ellei sille ole jotain JÄRKEVÄÄ tarkoitusta??

        Eli eivät ne enkelit mitään "pomppu-veikkoja" kuitenkaan ole, tyyliin että voisit pompottaa niitä mielin määrin maailman typerimpiin juttuihin.

        Heidän/niiden on tarkoitus auttaa ihmistä TODELLISESSA hädässä.


      • kehoiteta
        jenny. kirjoitti:

        Miksi ihmeessä (suojelus)enkelit kaivelisivat tuollaista tietoa esille, ellei sille ole jotain JÄRKEVÄÄ tarkoitusta??

        Eli eivät ne enkelit mitään "pomppu-veikkoja" kuitenkaan ole, tyyliin että voisit pompottaa niitä mielin määrin maailman typerimpiin juttuihin.

        Heidän/niiden on tarkoitus auttaa ihmistä TODELLISESSA hädässä.

        koettelemaan henget?Siinähän ne muun rupattelun lomassa nuokin asiat selviäisi,parin piipullisen polton aikana.Kaikki kirjoittajat ei ole minkään lajin lahkolaisia,muutamat saattaa olla muuten uskontoon perehtyneitä.Enemmän kuin monet uskovaiset.


      • olla liian
        varmuuden vuoksi kirjoitti:

        kysymys vanhempieni voinnista,pitkään aikaan kun en ole tavannut heitä.Entä vanhin sisareni,kuinka hänellä.Tälläiset arkipäivän asiat lienee taivaallisille erittäin helppoja vastata.Eikö vain?

        yksinkertaisia käsittämään näiden viestien tarkoitusta.Selitys:En ole uskovainen,mutta mikäli kirjoituksen kohde vastaa oikein kysymyksiini,lupaan harkita suuremman voiman etsimistä.Ensin kuitenkin tarkistan,miten muuten tieto on voitu saada.Minua vihastuttaa kaikenlainen huuhaa,mitä tämänkin sivun kirjoittajat lähes poikkeuksetta edustaa.Jäikö vielä epäselvää?


      • tutkaillut
        olla liian kirjoitti:

        yksinkertaisia käsittämään näiden viestien tarkoitusta.Selitys:En ole uskovainen,mutta mikäli kirjoituksen kohde vastaa oikein kysymyksiini,lupaan harkita suuremman voiman etsimistä.Ensin kuitenkin tarkistan,miten muuten tieto on voitu saada.Minua vihastuttaa kaikenlainen huuhaa,mitä tämänkin sivun kirjoittajat lähes poikkeuksetta edustaa.Jäikö vielä epäselvää?

        Ehkä kuulun liian yksinkertaisiin, mutta huomaan kyllä sinun harmistuksesi. Itse tiedän, että nämä yliluonnolliset voimat ja vallat ovat olemassa ja toimivat. Ja tietävät melko tarkasti sinunkin asiasi. Itse en halua olla niiden kanssa tekemisissä, sillä ihmisellä ei ole mahdollisuutta niitä hallita, vaikka hän niin luuleekin. Jos saat vastaukset kysymyksiisi, joka on periaatteessa täysin mahdollista, älä silti edes harkitse etsiä itsellesi näitä "suurempia voimia". Et tule koskaan hallitsemaan niitä, vaan ne alkavat hallita sinua.
        Ja miten ajattelet voivasi tarkistaa, miten tiedot on saatu? Vaikka tutkisit lopun ikääsi, tuskin pääset puusta pitkään. Sillä miten voi selittää esim selvänäköisyyden tai telepatian? Taikka vainajahenkien toiminnan, niiden, jotka tietävät kaiken ihmisen elämästä ja osaavat jopa puhua samalla äänellä, kuin joku edesmennyt ihminen? Siis teeskentelevät näin olevansa tuon ihmisen todellinen henki. Entä ne matkat, kun sielu irtoaa ruumiista, käy vaikka toisessa maassa ja palaa taas takaisin. Kaikkea tuollaista on olemassa, ne eivät ole huuhaata, mutta kuten joku jo täällä sivustolla sanoikin, nuo ovat mielenterveydelle vaarallisia ja ovat vieneet monia suljettuihin sairaaloihin. Tieteellisesti tai kokeellisesti niitä ei voi tutkia.
        On siis kaksi vaarallista tapaa suhtautua näihin asioihin: joko uskoa, ettei näitä ole olemassa tai kiinnostua niistä aivan liian paljon...


      • etsiä tuo
        tutkaillut kirjoitti:

        Ehkä kuulun liian yksinkertaisiin, mutta huomaan kyllä sinun harmistuksesi. Itse tiedän, että nämä yliluonnolliset voimat ja vallat ovat olemassa ja toimivat. Ja tietävät melko tarkasti sinunkin asiasi. Itse en halua olla niiden kanssa tekemisissä, sillä ihmisellä ei ole mahdollisuutta niitä hallita, vaikka hän niin luuleekin. Jos saat vastaukset kysymyksiisi, joka on periaatteessa täysin mahdollista, älä silti edes harkitse etsiä itsellesi näitä "suurempia voimia". Et tule koskaan hallitsemaan niitä, vaan ne alkavat hallita sinua.
        Ja miten ajattelet voivasi tarkistaa, miten tiedot on saatu? Vaikka tutkisit lopun ikääsi, tuskin pääset puusta pitkään. Sillä miten voi selittää esim selvänäköisyyden tai telepatian? Taikka vainajahenkien toiminnan, niiden, jotka tietävät kaiken ihmisen elämästä ja osaavat jopa puhua samalla äänellä, kuin joku edesmennyt ihminen? Siis teeskentelevät näin olevansa tuon ihmisen todellinen henki. Entä ne matkat, kun sielu irtoaa ruumiista, käy vaikka toisessa maassa ja palaa taas takaisin. Kaikkea tuollaista on olemassa, ne eivät ole huuhaata, mutta kuten joku jo täällä sivustolla sanoikin, nuo ovat mielenterveydelle vaarallisia ja ovat vieneet monia suljettuihin sairaaloihin. Tieteellisesti tai kokeellisesti niitä ei voi tutkia.
        On siis kaksi vaarallista tapaa suhtautua näihin asioihin: joko uskoa, ettei näitä ole olemassa tai kiinnostua niistä aivan liian paljon...

        raamatun Jumala,mikäli vastaukset on oikeita.Tietojen saamisen tarkistaminen muulla tavoin tarkoittaa onko esimerkiksi henkilökohtaiset tietoni saatavissa jollain tapaa.Ymmärsittekö nyt? Enempiä selittelemättä: olen vähintäinkin hyvin selvillä raamatun tekstistä ja sen tulkinnasta.En kaipaa neuvoja tässä asiassa.Ymmärsittekö tämän?


      • väärällä palstalla,
        etsiä tuo kirjoitti:

        raamatun Jumala,mikäli vastaukset on oikeita.Tietojen saamisen tarkistaminen muulla tavoin tarkoittaa onko esimerkiksi henkilökohtaiset tietoni saatavissa jollain tapaa.Ymmärsittekö nyt? Enempiä selittelemättä: olen vähintäinkin hyvin selvillä raamatun tekstistä ja sen tulkinnasta.En kaipaa neuvoja tässä asiassa.Ymmärsittekö tämän?

        alkujaan tosin täällä sattumalta.Se raamattu jonka tunnen kieltää enkeleiden kumartamisen ja suoran avuksi huutamisen.Koskm en nyt kuitenkaan ole uskovainen,ja mikäli edes tämä mielenterveys säilyy,sellaiseksi en tule,on aivan sama millä uskontopalstalla kirjoitan.


      • rudolv
        varmuuden vuoksi kirjoitti:

        kysymys vanhempieni voinnista,pitkään aikaan kun en ole tavannut heitä.Entä vanhin sisareni,kuinka hänellä.Tälläiset arkipäivän asiat lienee taivaallisille erittäin helppoja vastata.Eikö vain?

        Miksi mä alkaisin sinunlaistesi ihmisten kanssa leikkimään? Tuntuu kuin huutelisit jostain juoksuhaudasta. Olet hyvin epäuskoinen, ja siksi ainut ohjeeni Sinulle on, että pidät niistä lähisimmistäsi huolta. Ja hanki itsellesi jokin vähemmän karkea harrastus, jossa voit kehittää itseäsi myös henkisellä tasolla.


      • rudolv
        olla liian kirjoitti:

        yksinkertaisia käsittämään näiden viestien tarkoitusta.Selitys:En ole uskovainen,mutta mikäli kirjoituksen kohde vastaa oikein kysymyksiini,lupaan harkita suuremman voiman etsimistä.Ensin kuitenkin tarkistan,miten muuten tieto on voitu saada.Minua vihastuttaa kaikenlainen huuhaa,mitä tämänkin sivun kirjoittajat lähes poikkeuksetta edustaa.Jäikö vielä epäselvää?

        Opettethan vielä kirjoittamaan suomeasi oikein! Siinähän Sinulle on oiva puhde!


    • sunnyriver

      Vaan Raamattu on harvinaisen selkeä näissä asioissa:
      Jumalan enkeli on totaalisen hyvä, uskoville ja
      joskus muillekin ihmisille avuksi lähetetty.
      Eli jos törmäät itseäsi kiusaaviin tai muuten epämääräisiin olioihin, pysy kaukana hakeudu
      Jumalan turvaan. On olemassa todellisia Jumalan enkeleitä ja valakeuden enkeleiksi pukeutuvia Luciferin kätyreitä. Mielenterveytesi on sen verran kallis asia, että ei kannata kuunnella
      selityksiä, että näihin pimeyden olioihin on oltava yhteydessä.
      Pimeys ja valkeus ovat olemassa, mutta
      ihmisen tehtävä täällä maan päällä on tehdä pesäero pimeyden ja varjojen kanssa ja
      hakeutua suojelevan, rakastavan Jumalan turviin
      ikuisiksi ajoiksi.

      • ottoalli

        Se oli selvää textiä,kiitos Jumalalle


      • Aritta

        Mutta me jotka emme usko kristinuskovien raamatun tulkintaan voimme käyttää samaa sanaa näistä valo-olennoista joita mekin oikeasti olemme.


      • -:-
        Aritta kirjoitti:

        Mutta me jotka emme usko kristinuskovien raamatun tulkintaan voimme käyttää samaa sanaa näistä valo-olennoista joita mekin oikeasti olemme.

        Vieläkö laahustat täällä näillä sivuilla kiusaamassa uskovia kristittyjä, ja samalla itseäsi!

        Vain rukokset ja elävä Jumala voi pelastaa sinut helvettiin joutumisella, niin kauan olet jaksanut kiusata jankuttaa näillä sivuilla Jumalaa vastaan. Itsepäisyytesi malja alkaa täyttyä.

        Mitä jos lukisit vaikka Luukkaan evankeliumin, ja
        sydämessäsi yrittäisit ymmärtää sen.

        Teit mitä teit rukoilen puolestasi A, siihen minut on kutsuttu Herrani Jeesuksen Kristuksen nimessä. Vaikka mitä muuta väität jankutat tähän päälle A. Moikka!


      • Aritta
        -:- kirjoitti:

        Vieläkö laahustat täällä näillä sivuilla kiusaamassa uskovia kristittyjä, ja samalla itseäsi!

        Vain rukokset ja elävä Jumala voi pelastaa sinut helvettiin joutumisella, niin kauan olet jaksanut kiusata jankuttaa näillä sivuilla Jumalaa vastaan. Itsepäisyytesi malja alkaa täyttyä.

        Mitä jos lukisit vaikka Luukkaan evankeliumin, ja
        sydämessäsi yrittäisit ymmärtää sen.

        Teit mitä teit rukoilen puolestasi A, siihen minut on kutsuttu Herrani Jeesuksen Kristuksen nimessä. Vaikka mitä muuta väität jankutat tähän päälle A. Moikka!

        vaikka se lukisi minut.

        Siinäpähän rukoilet jos ei sinulla ole tärkeämpää tekemistä. Turhaan kuitenkin kulutat aikaasi minun vuokseni.

        Moikka!


      • -:-
        Aritta kirjoitti:

        vaikka se lukisi minut.

        Siinäpähän rukoilet jos ei sinulla ole tärkeämpää tekemistä. Turhaan kuitenkin kulutat aikaasi minun vuokseni.

        Moikka!

        sisältä ja päältä. Kohta.

        sillä Jumala näkee KAIKEN


      • Aritta
        -:- kirjoitti:

        sisältä ja päältä. Kohta.

        sillä Jumala näkee KAIKEN

        Miksi Luukkaan? Yleensä uskovaiset aina ehdottavat Johannesta.

        Me olemme Jumalasta.


      • pohdittavaksi
        Aritta kirjoitti:

        Miksi Luukkaan? Yleensä uskovaiset aina ehdottavat Johannesta.

        Me olemme Jumalasta.

        Eräs Raamattua tutkinut opettaja ainakin on tullut siihen tulokseen, että Johanneksen evank on kirjoitettu jo pitkään uskossa olleille. Se ei ole varsinaisesti evankelioiva, vaan horjuvaa uskoa vahvistava kirjoitus. Joh 3:16 :kin pitäisi lukea "ettei yksikään, joka jatkaa uskomista Häneen, hukkuisi..". Johannes kirjoitti sen silloin, kun kaikki muut Jeesuksen lähimmät opetuslapset ilmeisesti oli jo tapettu uskonsa vuoksi, ja uudetkin uskovat olivat vainottuja ja luopumassa uskosta.

        Matteuksen evank taas on kirjoitettu vasta uskoontulleille. Vain Markus ja Luukas on tarkoitettu evankelioiviksi, siis niille, jotka eivät ole uudestisyntyneet, eli tulleet sisälle Taivasten Valtakuntaan, jota Jeesus julisti. "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" Mark 1:15. Tämä on Luukkaan ja Markuksen sanoma.

        Ne, jotka ovat tehneet parannuksen, siis lakanneet omin voimin pyrkimästä Jumalan valtakuntaan ja uskoneet kohdalleen Jeesuksen valmistaman sovituksen, ne ovat Jumalasta. Muita Jeesus ei voi tunnustaa omikseen.


      • Aritta
        pohdittavaksi kirjoitti:

        Eräs Raamattua tutkinut opettaja ainakin on tullut siihen tulokseen, että Johanneksen evank on kirjoitettu jo pitkään uskossa olleille. Se ei ole varsinaisesti evankelioiva, vaan horjuvaa uskoa vahvistava kirjoitus. Joh 3:16 :kin pitäisi lukea "ettei yksikään, joka jatkaa uskomista Häneen, hukkuisi..". Johannes kirjoitti sen silloin, kun kaikki muut Jeesuksen lähimmät opetuslapset ilmeisesti oli jo tapettu uskonsa vuoksi, ja uudetkin uskovat olivat vainottuja ja luopumassa uskosta.

        Matteuksen evank taas on kirjoitettu vasta uskoontulleille. Vain Markus ja Luukas on tarkoitettu evankelioiviksi, siis niille, jotka eivät ole uudestisyntyneet, eli tulleet sisälle Taivasten Valtakuntaan, jota Jeesus julisti. "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" Mark 1:15. Tämä on Luukkaan ja Markuksen sanoma.

        Ne, jotka ovat tehneet parannuksen, siis lakanneet omin voimin pyrkimästä Jumalan valtakuntaan ja uskoneet kohdalleen Jeesuksen valmistaman sovituksen, ne ovat Jumalasta. Muita Jeesus ei voi tunnustaa omikseen.

        on yritettävä selittää miksi evankeliumit eroavat toisistaan. :-)

        Kaikki olemme Jumalasta koska mitään muuta ei ole kuin Jumala.


      • selität
        Aritta kirjoitti:

        on yritettävä selittää miksi evankeliumit eroavat toisistaan. :-)

        Kaikki olemme Jumalasta koska mitään muuta ei ole kuin Jumala.

        että teillä uususkonnon harjoittajilla on niin poikkeavasti erilaisia käsityksiä uskomustenne laadusta?

        Niin, jotenkinhan se on selitettävä ne eroavaisuudet...


      • Aritta
        selität kirjoitti:

        että teillä uususkonnon harjoittajilla on niin poikkeavasti erilaisia käsityksiä uskomustenne laadusta?

        Niin, jotenkinhan se on selitettävä ne eroavaisuudet...

        on ilmeisesti samansorttinen juttu kuin kristinusko ja muut uskonnot. Sitä on niin monen sorttista kuin on harjoittajaakin.

        Minä kerron vain siitä minkä minä tiedän.


      • apostolitkin
        Aritta kirjoitti:

        on ilmeisesti samansorttinen juttu kuin kristinusko ja muut uskonnot. Sitä on niin monen sorttista kuin on harjoittajaakin.

        Minä kerron vain siitä minkä minä tiedän.

        kertoivat siitä minkä tiesivät ja minkä näkivät. Jokainen omalta näkökulmaltaan, josta piirtyy monipuolinen kuva Jeesuksesta. Yhden ihmisen kertomana kuva jäisi pahasti vajaaksi. Neljä näkökulmaa on rikkaampi kuin yksi.


      • Aritta
        apostolitkin kirjoitti:

        kertoivat siitä minkä tiesivät ja minkä näkivät. Jokainen omalta näkökulmaltaan, josta piirtyy monipuolinen kuva Jeesuksesta. Yhden ihmisen kertomana kuva jäisi pahasti vajaaksi. Neljä näkökulmaa on rikkaampi kuin yksi.

        raamattuun päässeet kertomaan mitään.


    • esimerkki

      siitä miten saada joukot haltuunsa!

      Kun on 'oikea' ihminen kertomassa, kaikki on mahdottoman mielenkiintoista, kerro lisää, kovasti kiinnostaa!
      Olkootpa sitten niitä pimeyden enkeleitäkin mukana.

      Mutta kun uskova kertoo pimeyden enkeleistä, heti hyökätään haukkumaan että uskovat näkevät vain pahuutta joka puolella.

      • Tappelevat olemassaolosta

        Kyllä on höpöhöpöjuttua enkeleistä. Eikö pelkkä ihminen riitä omine egoineen, siinä on ihan kylliksi.
        Vai vielä jumalia ja enkeleitä: kas kun ei tonttuja ja joulupukkeja näin joulun tienoilla?


      • Aritta

        Kun ei-uskova kertoo pimeyden enkeleistä ei hän yleensä tarkoita saatanaa kavereineen mitä taas uskova tarkoittaa.


      • ottoalli
        Tappelevat olemassaolosta kirjoitti:

        Kyllä on höpöhöpöjuttua enkeleistä. Eikö pelkkä ihminen riitä omine egoineen, siinä on ihan kylliksi.
        Vai vielä jumalia ja enkeleitä: kas kun ei tonttuja ja joulupukkeja näin joulun tienoilla?

        Joskus keskustelupalsta voi näyttää taistelutantereelta, mutta tosiasia on, että kahden eri valtakunnan edustajia täällä kirjoittaa.
        Jos kristityt vaikenee ja poistuu täältä, jäljelle jää nämä "henkioppaiden tarjoajat",jotka käytännössä ovat saatanan valtakunnan edustajia.He lutraavat niiden riivaajahenkien kanssa, joita meidän Herramme ajoi ulos sidotuista ihmisistä.
        Heitänkin vastakysymyksen: kuka puolustaa esim. lapsia ja nuoria, jotka näiltä palstoilta etsii oikeaa tietoa enkeleistä, jos heille työnnetään ainoastaan henkioppaita??

        "Maailmassa on tarpeeksi pimeää niille, jotka eivät halua nähdä, ja tarpeeksi valoa niille, jotka haluavat nähdä."


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        Joskus keskustelupalsta voi näyttää taistelutantereelta, mutta tosiasia on, että kahden eri valtakunnan edustajia täällä kirjoittaa.
        Jos kristityt vaikenee ja poistuu täältä, jäljelle jää nämä "henkioppaiden tarjoajat",jotka käytännössä ovat saatanan valtakunnan edustajia.He lutraavat niiden riivaajahenkien kanssa, joita meidän Herramme ajoi ulos sidotuista ihmisistä.
        Heitänkin vastakysymyksen: kuka puolustaa esim. lapsia ja nuoria, jotka näiltä palstoilta etsii oikeaa tietoa enkeleistä, jos heille työnnetään ainoastaan henkioppaita??

        "Maailmassa on tarpeeksi pimeää niille, jotka eivät halua nähdä, ja tarpeeksi valoa niille, jotka haluavat nähdä."

        jotka emme usko sinun tavallasi.

        Et sinä voi tietää minkä vallan puolella me olemme. Anteeksi vain mutta olet erittäin tuomitseva ihminen ja olen onnellinen ettei Jumala tule tuomitsemaan sinua koska hän ei tuomitse ketään.

        Kyllä sinä saat tuoda esille oman uskosi tasapainoksi (mieluimmin ilman saatanaa ja helvettiä), mutta älä erehdy joka kerta kutsumaan toisin uskovia pimeän vallan porukaksi koska sitä et tiedä.


      • Rinkeli
        ottoalli kirjoitti:

        Joskus keskustelupalsta voi näyttää taistelutantereelta, mutta tosiasia on, että kahden eri valtakunnan edustajia täällä kirjoittaa.
        Jos kristityt vaikenee ja poistuu täältä, jäljelle jää nämä "henkioppaiden tarjoajat",jotka käytännössä ovat saatanan valtakunnan edustajia.He lutraavat niiden riivaajahenkien kanssa, joita meidän Herramme ajoi ulos sidotuista ihmisistä.
        Heitänkin vastakysymyksen: kuka puolustaa esim. lapsia ja nuoria, jotka näiltä palstoilta etsii oikeaa tietoa enkeleistä, jos heille työnnetään ainoastaan henkioppaita??

        "Maailmassa on tarpeeksi pimeää niille, jotka eivät halua nähdä, ja tarpeeksi valoa niille, jotka haluavat nähdä."

        Olen kohdannut niin valon, kuin pimeydenenkeleitä, tosin edellämainitut esiintyvät niin vainajina, kuin henkioppaina.
        Typerät ihmiset menevät helposti lankaan.


      • Essi
        Aritta kirjoitti:

        Kun ei-uskova kertoo pimeyden enkeleistä ei hän yleensä tarkoita saatanaa kavereineen mitä taas uskova tarkoittaa.

        hän sitten tarkoittaa ? Mitä muuta pimeyden enkelit voisivat olla kuin demoneja ? Siis ihan vilpittömästi haluaisin vain tietää . Ja mitä eroa on enkeleillä ja henkioppailla vai onko ne sama asia? Tiedosta kiitollinen etsijä.


      • ottoalli
        Essi kirjoitti:

        hän sitten tarkoittaa ? Mitä muuta pimeyden enkelit voisivat olla kuin demoneja ? Siis ihan vilpittömästi haluaisin vain tietää . Ja mitä eroa on enkeleillä ja henkioppailla vai onko ne sama asia? Tiedosta kiitollinen etsijä.

        käyppä lukasemassa :henkioppaalleni ja sieltä alhaalta ; laatua kyllä kyllä
        Mutta kun rukoilet niin osoita aina rukouksesi Jeesukselle. Se on turvallista.
        Älä vaan lähde niitä henkioppaita huhuileen.

        ja oli siellä jossain se lutherin teksti.Nyt en muista missä,mutta juuri tästä

        Siunausta ESSI


      • Aritta
        Essi kirjoitti:

        hän sitten tarkoittaa ? Mitä muuta pimeyden enkelit voisivat olla kuin demoneja ? Siis ihan vilpittömästi haluaisin vain tietää . Ja mitä eroa on enkeleillä ja henkioppailla vai onko ne sama asia? Tiedosta kiitollinen etsijä.

        enkeleihin mutta voisin ajatella että ne jotka näkevät sellaisia näkevät jonkinlaista illuusiota pimeydestä. Pahuus ja hyvyys ovat molemmat illuusiota.

        Sitten minä en oikeastaan kutsu enkeleitä enkeleiksi vaan valo-olennoiksi. Enkeli-nimitys tulee raamatusta ja on sen kirjoittajien keksimä nimitys, mutta kaikki olemme valo-olentoja tai siis vain valoa ja kun olemme käyneet karmankierron läpi tulemme menemään takaisin ykseyteen vain valona.


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        käyppä lukasemassa :henkioppaalleni ja sieltä alhaalta ; laatua kyllä kyllä
        Mutta kun rukoilet niin osoita aina rukouksesi Jeesukselle. Se on turvallista.
        Älä vaan lähde niitä henkioppaita huhuileen.

        ja oli siellä jossain se lutherin teksti.Nyt en muista missä,mutta juuri tästä

        Siunausta ESSI

        mitä rukoilee, mutta minä kyllä rukoilisin suoraan Jumalalle. Miksi täytyy pitää niin paljon välikäsiä.

        Kävin tässä pari vuotta sitten ystäväni kanssa eräässä vapaakirkossa ja siellä piti jättää rukousanomus papille joka sitten rukoili Jumalalle tai Jeesukselle tai mille nyt sitten rukoilikin. Muutenkin tunsin että tunnelma oli ahtaan tuntuinen siellä kirkossa. Kun tulin kotiin menin koirieni kanssa ulos ja katsoin tähtitaivasta ja tiesin että ei tarvitse mennä mihinkään kirkkoon ollakseen osa Jumalaa. Tunsin oikeaa vapautta.


      • ottoalli
        Aritta kirjoitti:

        mitä rukoilee, mutta minä kyllä rukoilisin suoraan Jumalalle. Miksi täytyy pitää niin paljon välikäsiä.

        Kävin tässä pari vuotta sitten ystäväni kanssa eräässä vapaakirkossa ja siellä piti jättää rukousanomus papille joka sitten rukoili Jumalalle tai Jeesukselle tai mille nyt sitten rukoilikin. Muutenkin tunsin että tunnelma oli ahtaan tuntuinen siellä kirkossa. Kun tulin kotiin menin koirieni kanssa ulos ja katsoin tähtitaivasta ja tiesin että ei tarvitse mennä mihinkään kirkkoon ollakseen osa Jumalaa. Tunsin oikeaa vapautta.

        ketä pitää meidän suomalaistenkin rukoilla ;
        "Sillä yksi on Jumala,yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Jeesus Kristus
        tämä ohje on kirjoitettu ; Paavalin ensimmäinen kirje Timoteukselle ;2;5

        Teet hyvin jos luet Jumalan Sanaa Raamattua. Myös terve Jumalan pelko on paikallaan. Se lisää elämän päiviä mutta avosuinen pilkkaaja , niin kuinkas semmosen saattaa käydä ?
        Kun synnin mittarit tulee jonkun kohdalla täyteen, sitten tulee hautajaiset.
        No täällä netissähän sitä tuskin huomaa,, jos yksi nimimerkki häviää.


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        ketä pitää meidän suomalaistenkin rukoilla ;
        "Sillä yksi on Jumala,yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Jeesus Kristus
        tämä ohje on kirjoitettu ; Paavalin ensimmäinen kirje Timoteukselle ;2;5

        Teet hyvin jos luet Jumalan Sanaa Raamattua. Myös terve Jumalan pelko on paikallaan. Se lisää elämän päiviä mutta avosuinen pilkkaaja , niin kuinkas semmosen saattaa käydä ?
        Kun synnin mittarit tulee jonkun kohdalla täyteen, sitten tulee hautajaiset.
        No täällä netissähän sitä tuskin huomaa,, jos yksi nimimerkki häviää.

        Enkä myöskään tule enää sitä lukemaan.

        Enkä myöskään usko että Jeesusta pitää rukoilla koska uskon että hän on ihan samanarvoinen kuin mitä me kaikki olemme. Ei sen enempää eikä myöskään vähempää. Olemme kaikki Jumalasta.

        Jos Jumalaa pitäisi pelätä niin silloin hän olisi saatana. Kuka pelkää rakkautta? Juu, ne jotka pelkäävät valoa. Ja niihin tuntuu kuuluvan moni uskovainen. Niin tuomitsevia he ovat että eivät näe Jumalan rakkautta, vain vihaa ja pelkoa. En halua olla heidän joukossaan.

        Enkä ole tippaakaan syntinen ja silti Jumala rakastaa minua. Eikös ole ihmeellistä? :-)

        Ja mikä nimimerkki häviää ja miksi?


      • yksinkertaisuus!
        Aritta kirjoitti:

        jotka emme usko sinun tavallasi.

        Et sinä voi tietää minkä vallan puolella me olemme. Anteeksi vain mutta olet erittäin tuomitseva ihminen ja olen onnellinen ettei Jumala tule tuomitsemaan sinua koska hän ei tuomitse ketään.

        Kyllä sinä saat tuoda esille oman uskosi tasapainoksi (mieluimmin ilman saatanaa ja helvettiä), mutta älä erehdy joka kerta kutsumaan toisin uskovia pimeän vallan porukaksi koska sitä et tiedä.

        Mistä tiedät, ettei Jumala tuomitse ketään???
        Hän nimenomaan tuomitsee, jokaisen tekojensa mukaan.
        Vielä Hän kutsuu ihmisiä parannukseen osoittamalla mahtinsa näillä luonnon mullistuksilla.
        Et tiedä sitäkään, että Jumalan Pyhät, Jeesukseen uskovat ja Hänen seuraajansa, tuntevat eri henget!
        Eivät kaikki itseään uskovina pitävät, ellei Pyhä Henki sitä ilmoita. Kirjoituksista löytyy totuus, Raamatusta.
        Et taida itse tietää, millä tuhon tiellä kuljet. Pahalainen tekeytyy enkeliksi ja eksyttä ihmisiä, ellei tunneta kirjoituksia. Raamattu on ihmisille ohjekirja. Siellä kerrotaan tulevia tapahtumia. Ilmestyskirjan ennustukset käyvät jo osittain toteen.
        Ja lopuksi tulee se viimeinen tuomio. Osa, pieni osa pääsee taivaaseen ja loput helvettiin. Se valinta tehdään ihan itse täällä ajassa. Eli lähdetkö seuraamaan Jeesusta vai haluatko nauttia elämyksillä tehden, mitä itse haluat.


      • Aritta
        yksinkertaisuus! kirjoitti:

        Mistä tiedät, ettei Jumala tuomitse ketään???
        Hän nimenomaan tuomitsee, jokaisen tekojensa mukaan.
        Vielä Hän kutsuu ihmisiä parannukseen osoittamalla mahtinsa näillä luonnon mullistuksilla.
        Et tiedä sitäkään, että Jumalan Pyhät, Jeesukseen uskovat ja Hänen seuraajansa, tuntevat eri henget!
        Eivät kaikki itseään uskovina pitävät, ellei Pyhä Henki sitä ilmoita. Kirjoituksista löytyy totuus, Raamatusta.
        Et taida itse tietää, millä tuhon tiellä kuljet. Pahalainen tekeytyy enkeliksi ja eksyttä ihmisiä, ellei tunneta kirjoituksia. Raamattu on ihmisille ohjekirja. Siellä kerrotaan tulevia tapahtumia. Ilmestyskirjan ennustukset käyvät jo osittain toteen.
        Ja lopuksi tulee se viimeinen tuomio. Osa, pieni osa pääsee taivaaseen ja loput helvettiin. Se valinta tehdään ihan itse täällä ajassa. Eli lähdetkö seuraamaan Jeesusta vai haluatko nauttia elämyksillä tehden, mitä itse haluat.

        että Jumala on niin v:mäinen?

        Sitäpaitsi me olemme osa Jumalaa. Miksi lähettäisimme itsemme helvettiin?

        Heitä se raamattu roskikseen ja ala elää.


      • Miten kauas
        Aritta kirjoitti:

        Enkä myöskään tule enää sitä lukemaan.

        Enkä myöskään usko että Jeesusta pitää rukoilla koska uskon että hän on ihan samanarvoinen kuin mitä me kaikki olemme. Ei sen enempää eikä myöskään vähempää. Olemme kaikki Jumalasta.

        Jos Jumalaa pitäisi pelätä niin silloin hän olisi saatana. Kuka pelkää rakkautta? Juu, ne jotka pelkäävät valoa. Ja niihin tuntuu kuuluvan moni uskovainen. Niin tuomitsevia he ovat että eivät näe Jumalan rakkautta, vain vihaa ja pelkoa. En halua olla heidän joukossaan.

        Enkä ole tippaakaan syntinen ja silti Jumala rakastaa minua. Eikös ole ihmeellistä? :-)

        Ja mikä nimimerkki häviää ja miksi?

        Totuudesta voi ihminen saatanan pettämänä joutua.


      • Aritta
        Miten kauas kirjoitti:

        Totuudesta voi ihminen saatanan pettämänä joutua.

        mielipiteesi. Sinulla ei ole aavistustakaan.


      • -:-
        Aritta kirjoitti:

        enkeleihin mutta voisin ajatella että ne jotka näkevät sellaisia näkevät jonkinlaista illuusiota pimeydestä. Pahuus ja hyvyys ovat molemmat illuusiota.

        Sitten minä en oikeastaan kutsu enkeleitä enkeleiksi vaan valo-olennoiksi. Enkeli-nimitys tulee raamatusta ja on sen kirjoittajien keksimä nimitys, mutta kaikki olemme valo-olentoja tai siis vain valoa ja kun olemme käyneet karmankierron läpi tulemme menemään takaisin ykseyteen vain valona.

        Kauanko jaksat jankuttaa, toimit niinkuin sanelukoje etkö ota vastaan vieläkään tippaakaan sanomaa Jeesuksen lunastustyöstä joka on myös sinulle tarkoitettu.

        Koita nyt silti. Muistan sua sanoit sitten taas mitä ihan ikinä vaan perään


      • Aritta
        -:- kirjoitti:

        Kauanko jaksat jankuttaa, toimit niinkuin sanelukoje etkö ota vastaan vieläkään tippaakaan sanomaa Jeesuksen lunastustyöstä joka on myös sinulle tarkoitettu.

        Koita nyt silti. Muistan sua sanoit sitten taas mitä ihan ikinä vaan perään

        mutta en usko mihinkään Jeesuksen lunastustyöhön. Uskon vain sellaiseen jonka tunnen olevan totta sisimmässäni.


      • -:-
        Aritta kirjoitti:

        mutta en usko mihinkään Jeesuksen lunastustyöhön. Uskon vain sellaiseen jonka tunnen olevan totta sisimmässäni.

        sisimmässäsi. Kokosydäminen sorrry suru sulle.


      • Aritta
        -:- kirjoitti:

        sisimmässäsi. Kokosydäminen sorrry suru sulle.

        Jumala on luonut muutaman miljardin pikkupiruja?


      • -:-
        Aritta kirjoitti:

        Jumala on luonut muutaman miljardin pikkupiruja?

        en.


      • Aritta
        -:- kirjoitti:

        en.

        se on Jumalan ääni jonka kuulen sisimmässäni.


    • LiptonT

      vanha veijari Rudolv? Ethän vain sattumalta uutta saman kaltaista tarinaa.Ehkä toisella nimimerkillä kuitenkin.No,kun kerran kysyntää on,niin kirjoittele pois.Kansa saa tahtomaansa.Et liene mitenkään harvinainen ilmiö näillä sivuilla,joten tämä ei ole mitenkään juuri sinua vastaan suunnattu.

    • kanifani

      Hei. Mielenkiintoista että tässä maailmassa on muitakin ihmisiä kenelle voi ilmestyä äkkiä enkeli eteen. Sillä ole käynyt sellaisella noin 60 vuotiaalla miehellä hieronnassa ja hän on sellainen että hän osaa kertoa asioita henkimaailmasta. Hän on todella mukava. Halusin vastata viestiisi koska olen kokenut samaa...en ole kovin vanha vasta 11 mutta kun kolme vuotta sitten isoäitini kuoli se oli todella raskasta sillä hän asui melkein naapurissa. Sen jälkeen olen tuntenut välillä kaikkea outoa. Eräänä päivänä tulin koulusta ja aloin lukemaan kokeisiin keittiössä koska huoneessani oloni on jotenki ahdistunut niin laitoin telkkarin pienelle koska muuten oli niin hiljasta. sitten aloin keskittyä vaan telkkariin ja sitten se meni pois päältä ja sitten laitoi pääni takaisiin kirjaan niin sitten telkkari meni päälle. Ja muutamaa päivää myöhemmin menin sille miehelle ketä osaa puhua enkelien kanssa niin kerroin asiasta ja hän sainoi että isoäitini oli sammuttanut television hetkeksi että olisin lukenut kokeisiin.. Hän myös kertoi että minä alan "nähdä" joulu-maaliskuussa. Epäilen että saisin sen aistin syntymäpäivänäni eli 19.1 eli vähän ajan päästä. Minua kiinostaisi kuulla kokemuksiasi lisää.Voin myös itse kertoa kokemuksiani..Ja myös pikkuveljeni ja serkkuni "näkevät" ainakin joka päivä isoäitini ja kertovat aina illalla mitä he yrittävät kertoa meille.

      • sekoa noihin

        pahan viettelyksiin.
        Pyydä Jeesusta auttamaan. Etsi joku uskova ihminen, joka autta oikealle tielle, niin ei tarvitse pelätä.
        Paha yrittää saada sinut kokemaan itsesi tärkeäksi. Saisit ns. mainetta yms.
        Tämä mukava ihminen palvelee pahoja henkiä. Niitä ei ole lupa tutkia, sillä ne ovat demoneita. Sillä tiellä voi mielen tasapino joutua järkkymään. Pahaa henkeä pelkää ja se aiheuttaa riitoja.
        Jumalan Henki ei koskaan tee pahaa, vain langenut ihminen voi tehdä. Ja langennut enkeli, Saatana.
        nyt on menossa kova taistelu ihmisten sieluista. Jeesus palaa pian ja pahalainen tietää aikansa olevan vähissä.


    • rudolv

      On ollut hyvin mielenkiintoista lukea mielipiteitänne. Yhtäältä olette näppärästi lytänneet mielenterveyteni ja kokemukseni; toisaalta taas olette antaneet minulle tukea ja tuoneet julki omia kokemuksianne. Ne ovat kummatkin olleet minulle opettavaisia ja kiitän niistä kaikista.
      Eniten minua huolestuttaa se kiihko, jolla te käytte niitä kokemuksia kohtaan, joista teillä itsellänne ei ole havaintoa.

      Hyvät ihmiset, minä en kehoita teitä hylkäämään opinkappaleenne enkä hyväksi katsomianne ajatustapoja. Pyydän teitä ainoastaan suomaan edes ajatuksen sille, että täällä voisi edes mahdollisesti olla muitakin, oman kokemuskenttäänne ulottumattomia, todellisuuksia. En puhu tässä kristinuskosta, joka on mielestäni liialti sitova lakioppi. Sen alkuperäinen tarkoitus ja sanoma on uskovaisten käsissä kadonnut.

      Minun mielenterveyteni on kliinisissä testeissä todettu olevan hyvä. En myöskään suostu lytättäväksi valehtelijana. Se, minkä teille aiemmassa viestissäni kerroin, tapahtui minulle. Jos sitä joku epäilee, niin epäilkööt. En ala tuntemukistani kenenkään kanssa väittelemään. Minua kiinnostaa suuresti se, että millä oikeudella ja tiedolla te kiellätte se, mitä MINÄ tunsin? Minulla ei ole mitään syytä valehdella teille. En ole aiemmin harrastanut nettikirjoittelua ja tämän kokemuksen jälkeen tulen suhtautumaan siihen varauksella.

      Minkä ihmeen tähden pitää olla ensimmäisenä nauramassa ja pilkkaamassa, kun joku kertoo kokemuksistaan? Sitä en ymmärrä. Onneksi olen iso poika ja osaan elää teidänlaistenne kanssa. Teidän itsenne vuoksi toivon arvostelijoilleni parasta menestystä. Yrittäkää olla itsellenne ja läheisillenne armollisempia kuin minulle ja toisille keskusteilijollenne.

      Niin joo. En ole indigolapsi. Olen syntynyt 70-luvulla. Tosin aurani on kuulemma syvän indigo, chakrani toimivat kumpaankin suuntaan: valkea ja musta valoa, saan lähettää niistä kumpaakin. Näen
      sekä valkeuden että pimeyden. Minulle on annettu tehtäväksi olla tässä välillä, eikä minulla ole oikeutta valita niiden välillä. Minulle on käyty kertomassa, että olen sekä "portti" että valontuoja.

      Mikäli Sinulla on minulle henkilökohtaista asiaa, voit ottaa yhteyttä osoitteeseen: [email protected] . Huomioinet, etten epäröi ilmoittaa herjauksista poliisille.

      • Aritta

        olet indigo.


      • rudolv
        Aritta kirjoitti:

        olet indigo.

        Kiitos Aritta. Tämä alkaa täsmätä. Niin se vissiinkin on. Olen indigo.


      • jenny.

        Sanottiinko sinulle nimenomaan, että olet/tulet olemaan "Valon TUOJA"...?

        Ihan vaan mielenkiinnosta, koska Valon tuoja on myös eräs "lempinimi" lusiferille...

        Ja miksikä se tuon viestin tuoja itsensä esitteli..?


    • kysyn.

      Onko läheisissäsi tai suvussasi ketään ennustajaa, enneunien näkijää tai muuta parapsykologiaa harrastavaa? Olitko tehnyt mitään tavallisuudesta poikkeavaa tai tapahtuiko sinulle jotakin erityistä ennen tuota viimekesäistä tapahtumaa? Olitko tavannut ketään sellaista henkilöä, jolla on joku henkinen kyky?

    • helvettiin?

      Nuo henget eivät ole taivaan enkeleitä, vaan paholaisen henkiä.
      Sinä ratkaiset, kenen seurassa kuljet. Tahto on itselläsi. Jeesuksen veressä on voima ajaa pahat henget pois. Se voima pitää ne pois. Paitsi, jos tahdot korottaa itseäsi.
      Jumalan tiellä korostetaan Jumalaa, Jeesusta ja Hänen Pyhää Henkään. Se tie dellyyttää nöyrtymistä pieneksi. Toisaalta saa lahjaksi paljon hyvää. Parasta niistä taivas. Sitä ennen alkaa lähimmäisen huomioimisen aika. Jumalan Henki ohjaa meitä, kun kuljemme rukoillen.

      • haluan varoittaa

        eksyin sattumalta palstalle, ja luin tämän ketjun; olkaa varuillanne noiden pimeyden (ja valkeudenkin) enkeleiden kanssa, lupaavat vaikka mitä!!
        Jeesuksessa on ainoa pelastus, älkää menkö mukaan vainajahenkien ym.pölinöihin!


    • Lukemattakaan

      On selvä että olet väärien henkien käytössä!
      Ennenkaikkea Hyvä henki, joka tulee Jumalasta ei pakota ottamaan mitään.
      Paha henki joka on saatanasta, pakottaa ottamaan ensin tuon valkeuden enkeliksi pukeutuneen saatanan lähettilään, jotta sinun tulisi tavata muitakin "henkienkeleitä".
      Voi Rudolv, sinut on johdettu harhaan ja taidat olla henkivaltojen kiusattuna.
      Mene Seurakuntaan Jossa seurakunnan pastori, ja seurakunnan vanhimmat, ajavat rukouksin riivaajahenget pois Jeesuksen Kristuksen nimessä.
      Jumala ei pakota Jeesus ei pakota, hyvähenki ei pakota toimimaan ja kiristä "armolahjojen" saannilla tai pois ottamisilla.
      Pahahenki joka on saatanasta pystyy antamaan ihmiselle "samankaltaisia" lahjoja kuin Jumalan Pyhähenki.
      Saatanan antanat lahjat vievät kuulijansa kohti Helvettiä, sillä on antautunut väärän hengen palvelijaksi. Näin voi käydä tietämättään, kun tavoittelee konkreettista ja näkyvää todistetta, itselleen siitä että Jumala on, ja on aina Hallitseva maailamnakaikkeutta.

      Tapauksesi kuullostaa Helena Konttisen tapaukselta, riivattu hän olikin.
      Olet kai kuullut sanonna jos "pirulle antaa pikkusormen se vie koko sielun"!

    • STK-08

      En ole lukenut mitä muut tähän asiaan ovat kommentoineet mutta minä sanon, että kirjoituksestasi voi päätellä enkelivierailuista ettei ne ole kristillistä.
      Raamatussa ilmoitetaan ettei enkeleitä saa palvoa. Ihmiset ei voi katsoa rajan yli (ei ainakaan monesti), ihmiset ei nään toisen sisimpään. Ja Musta enkeli on ihan selvästi syvyydestä. Nuo henkivallat kiusaa sinua ja ne saadaan vain Jeesuksen nimellä pois.
      En tiedä onko juttusi edes totta, mutta voi olla. Elä usko enkeliäsi.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe