Mondex Total

Sarokkaalla

Näytti olevan uusi Mondexin verkkokiuas Sarokkaalla turussa pystytettynä kiuasrivistöön. Ei hassumman näköinen ollenkaan, ihan tyylikkään grafiitin musta - paljon parempi kuin Mondexin sivujen kuvissa. IKIn rinnalla näyttää vähän pieneltä, mutta (ilokseni) myös täysin erilaiselta. Kiviä menee kuulemma 60-80kg, joten lämmitysaika lienee aika paljon pienempi kuin IKIssä. Hintatasoltaan oli selkeästi edullisempi kuin IKI.

Vielä kun joku tuollaisen pistäisi saunaansa ja kuultaisiin kommentit löylyistä, niin vois oikeasti harkita hankkimista.

21

5179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      mitä se makso?
      onko se rosteria vai mitä materiaalia se on?

      • sarokkaalla

        Itellä on vähän omat aleprosentit tonne, mutta sanotaanko niin että tommoset 600€-700€, niin 9kw malli manuaaliohjauksella olis lähteny kotio.

        Ei ollu rosteria.. tai sitte ovat saaneet rosterista grafiitin mustaa versiota jostain :)


    • testattu!

      Vierailin perheeni kanssa vanhempieni luona Joulunaikana ja isä oli viimeinkin kantanut lähes 20 vuotta palvelleen laatikon pihalle ja hankkinut tilalle 6.6 kW:n Totalin ulkoisella ohjauskeskuksella. Kiukaan asentaminen oli kuulemma sujunut sähkäriltä mallikkaasti ja nopeasti, ohjauskeskuksen asentaminen oli tehty saunasta pukuhuoneeseen suhteellisen huomaamattomasti pintavetona. Ohjauskeskus vaikutti helppokäyttöiseltä, sauna lähti päälle yhdellä napin painalluksella.

      Kiuas lämpeni suunnilleen puolessa tunnissa, sauna on suunnilleen 6 -7 kuutioinen varustettuna lasiovella ja pienellä ikkunalla. Kiuas vaikutti todella tehokkaalta ja ensimmäisten löylyjen jälkeen sammutimmekin kiukaan. Ohjauskeskus näytti termostaatin lämmittävän noin 80% teholla. Sammuttamisen jälkeen heittelimme kiukaalle vettä reipas 20 minuuttia ja löylyä riitti mahtavasti lattiasta kattoon, ero oli huomattava verrattuna edelliseen kiukaaseen.

      Ikillä tai harvian Kivi-kiukaalla en ole koskaan saunonut, joten niiden löylyihin en osaa Totalin löylyjä verrata. Kiukaasta jäi kaikin puolin laadukas ja viimeistelty vaikutelma. Jos kahden neliön kylpyhuoneeseeni mahtuisi sauna harkitsisin vakavasti kiukaaksi Totalia.

      • kytketty & koitettu

        Omaan saunaan sain eilen 9kW totalin paikalleen. Illalla käryttelylämmittely, ja nyt aamulla kävin pikasaunassa huvikseni. Aika nopsaan lämpenee ottaen huomioon kivimäärän, ja löylyt on kyllä kosteat ja voimakkaat. Uskaltaisin jopa suositella - hintaansa nähden hyvä vekotin.


      • Pelittäjä taas
        kytketty & koitettu kirjoitti:

        Omaan saunaan sain eilen 9kW totalin paikalleen. Illalla käryttelylämmittely, ja nyt aamulla kävin pikasaunassa huvikseni. Aika nopsaan lämpenee ottaen huomioon kivimäärän, ja löylyt on kyllä kosteat ja voimakkaat. Uskaltaisin jopa suositella - hintaansa nähden hyvä vekotin.

        Total on vähän kuin köyhän miehen iki. Toimi ihan hyvin kaverilla. Löylyt olivat mondexmaisen pehmeät. Ikin löylyissä useammin vierailleena kallistun kuitenkin vielä ikin suuntaan. Löylyt hieman "muhkeammat" Ikillä. Toki tuohon vaikuttaa moni muukin asia kuin vain kiuas.


      • kytketty & koitettu
        Pelittäjä taas kirjoitti:

        Total on vähän kuin köyhän miehen iki. Toimi ihan hyvin kaverilla. Löylyt olivat mondexmaisen pehmeät. Ikin löylyissä useammin vierailleena kallistun kuitenkin vielä ikin suuntaan. Löylyt hieman "muhkeammat" Ikillä. Toki tuohon vaikuttaa moni muukin asia kuin vain kiuas.

        Illalla lämmittelin paremmalla aikaa uutta Totalia. 55C tuli saunaan tommosessa 40min ajassa, sitte saunaan. Puolen tunnin saunasessio, ämpärillinen vettä ja kosteus 50-75% välillä koko ajan - onpa mehevät löylyt! Kokolailla tyytyväinen olen hankintaani! IKIäkin harkitsin, mutta korkeampi hankintahinta, terävä verkko (nuorin meillä 3v) ja paljon hitaampi lämpenemisaika vähän epäilytti. Eihän tää kiillä silleen ku IKI, mutta se bling bling olikin jo vähän mennyttä aikaa? Valot kun vielä rakentaisivat tähän, niin olis hyvä.


      • Kerjääjä
        kytketty & koitettu kirjoitti:

        Illalla lämmittelin paremmalla aikaa uutta Totalia. 55C tuli saunaan tommosessa 40min ajassa, sitte saunaan. Puolen tunnin saunasessio, ämpärillinen vettä ja kosteus 50-75% välillä koko ajan - onpa mehevät löylyt! Kokolailla tyytyväinen olen hankintaani! IKIäkin harkitsin, mutta korkeampi hankintahinta, terävä verkko (nuorin meillä 3v) ja paljon hitaampi lämpenemisaika vähän epäilytti. Eihän tää kiillä silleen ku IKI, mutta se bling bling olikin jo vähän mennyttä aikaa? Valot kun vielä rakentaisivat tähän, niin olis hyvä.

        Mistä lähtien RST on ollu bling blingiä=)
        Laadukkaimpia materiaaleja ja kehdataan sanoa noin. Aika urpoa! Mondex on juuri sopiva vaihtoehto köyhemmälle väelle. Veikkaan että ne ketkä edelleen haluavat laatua ostavat Ikin Sarokkaalta ja tuulipuku kansa hakee totalinsa joko Sarokkaan Ale-laarista tai tarjoustalosta. Itse en kehtaisi kopio laseja, kenkiä, farkkuja, kiukaita ym. vierailleni esitellä.

        Tottakai se on hyvä kun se on ikistä kopioitu. Vaikkakin halvalla;)


      • kytketty & koitettu
        Kerjääjä kirjoitti:

        Mistä lähtien RST on ollu bling blingiä=)
        Laadukkaimpia materiaaleja ja kehdataan sanoa noin. Aika urpoa! Mondex on juuri sopiva vaihtoehto köyhemmälle väelle. Veikkaan että ne ketkä edelleen haluavat laatua ostavat Ikin Sarokkaalta ja tuulipuku kansa hakee totalinsa joko Sarokkaan Ale-laarista tai tarjoustalosta. Itse en kehtaisi kopio laseja, kenkiä, farkkuja, kiukaita ym. vierailleni esitellä.

        Tottakai se on hyvä kun se on ikistä kopioitu. Vaikkakin halvalla;)

        Mistä lähtien RST on ollut tarpeellinen saunassa? Siitä lähtien se on ollut blingblingiä. Ei se rikkaampaa tee jos vähän kiiltää - se on harakoiden hommaa toi kiiltävien keräily.


      • kaksjapuolih
        Kerjääjä kirjoitti:

        Mistä lähtien RST on ollu bling blingiä=)
        Laadukkaimpia materiaaleja ja kehdataan sanoa noin. Aika urpoa! Mondex on juuri sopiva vaihtoehto köyhemmälle väelle. Veikkaan että ne ketkä edelleen haluavat laatua ostavat Ikin Sarokkaalta ja tuulipuku kansa hakee totalinsa joko Sarokkaan Ale-laarista tai tarjoustalosta. Itse en kehtaisi kopio laseja, kenkiä, farkkuja, kiukaita ym. vierailleni esitellä.

        Tottakai se on hyvä kun se on ikistä kopioitu. Vaikkakin halvalla;)

        Ainakaan ikipitkää lämmitysaikaa eivät ole kopioineet!


      • paskanjauhaja 56
        kaksjapuolih kirjoitti:

        Ainakaan ikipitkää lämmitysaikaa eivät ole kopioineet!

        siispä siis taas eräs valmistaja nimeltään mondex, yrittää puffata omaa rumilustaan verkkokiuasmarkkinoille haukkumalla ainoaa alkuperäistä ja parasta. Halpa kopio mikä halpa kopio ja aivan VITUN ruma luonnossa (tämä on siis oma mielipide, ja ei haukunta). Hienosti on fotoshopattu kuvat nettisivuilla kyl... ;)- siitä plussaa mainostoimistolle

        Muiden haukkumisella ei siis yleensä pitkälle pötki.


      • kytketty & koitettu
        paskanjauhaja 56 kirjoitti:

        siispä siis taas eräs valmistaja nimeltään mondex, yrittää puffata omaa rumilustaan verkkokiuasmarkkinoille haukkumalla ainoaa alkuperäistä ja parasta. Halpa kopio mikä halpa kopio ja aivan VITUN ruma luonnossa (tämä on siis oma mielipide, ja ei haukunta). Hienosti on fotoshopattu kuvat nettisivuilla kyl... ;)- siitä plussaa mainostoimistolle

        Muiden haukkumisella ei siis yleensä pitkälle pötki.

        Tuo viimeinen lauseesi summaa koko viestisi aika hienosti pakettiin. Ettei vaan olisi ominaisuuksien vertailu (EI siis haukkuminen) osunut maailman parhaaseen?


      • *******
        paskanjauhaja 56 kirjoitti:

        siispä siis taas eräs valmistaja nimeltään mondex, yrittää puffata omaa rumilustaan verkkokiuasmarkkinoille haukkumalla ainoaa alkuperäistä ja parasta. Halpa kopio mikä halpa kopio ja aivan VITUN ruma luonnossa (tämä on siis oma mielipide, ja ei haukunta). Hienosti on fotoshopattu kuvat nettisivuilla kyl... ;)- siitä plussaa mainostoimistolle

        Muiden haukkumisella ei siis yleensä pitkälle pötki.

        Hieno viesti, ei voi muuta sanoa - nimimerkki pisteenä iin päällä!

        Eli sinun mielestäsi on haukkumista jos todetaan, että toinen kivikasa lämpenee toista nopeammin..?


      • Total tulossa
        paskanjauhaja 56 kirjoitti:

        siispä siis taas eräs valmistaja nimeltään mondex, yrittää puffata omaa rumilustaan verkkokiuasmarkkinoille haukkumalla ainoaa alkuperäistä ja parasta. Halpa kopio mikä halpa kopio ja aivan VITUN ruma luonnossa (tämä on siis oma mielipide, ja ei haukunta). Hienosti on fotoshopattu kuvat nettisivuilla kyl... ;)- siitä plussaa mainostoimistolle

        Muiden haukkumisella ei siis yleensä pitkälle pötki.

        ulkonäkö kuten muijallasikin on katsojan silmässä. Mielestäni ihan ok tuo Total. Hyvä että tulee kilpailua, joka on meidän kuluttajien etu. Kiukaissa sinänsä ei voi olla isosti eroa, kun ovat putkivastuksilla lämmitettyä kiveä. Mondexissa lisänä vuolukiveä edessä, joka on ihan jees. Mistäs ne kuvat ottaa, jos ei itse tuotteestaan. Mikä merkki on paras kaikille, sitä ei voi kukaan sanoa, vaihtoehto on hieno juttu!


    • Tyytyväinen asiakas

      Pari viikkoa on jo saunottu, vanhakin kiuas oli Mondex, lohko 8kw, sekin Sarokkaalta hankittu. Vaihdettiin Totaliin ja pakko tunnustaa, että on mielettömän hyvä kiuas. Kiitoksia valmistajalle ja nyyjälle :)

    • Saunamies -68

      Hankin Mondex Total 9,0 kW E Nature kiukaan Sarokkaalta. Ainoa kiuas joka takaa lämmön riittävyyden saunassa on tuo kiuas E-mallina. Lämmitysaika meillä n. 40 min ja saunassa lämpötila 55 astetta. Saunassa silloin ns. kuivalämpö ja kiukaasta lähtee erilaisia löylyjä leppoisasta tiukkaan ja vielä lisäksi kosteaa vuolukivilöylyä. Lämpötila nousee kosteuden myötä. Aivan mahtava ostos ja kuitenkin hinta kilpailukykyinen muihin.
      Vihdoinkin joku teki koko perheen kiukaan! Sarokkaalla lisäksi huippuammattitaitoinen myyjä. Olisin ostanut 6,6 kW kiukaan, jonka myyjä neuvoi isompaan. Kiviä meni 4 ltk.
      Lappiin laitan samanlaisen mökille. Kiitos Sarokas ja Mondex.

      • kastosonava

        Olipa just sellainen ostoskanavatyyppinen mainos...(Sarokkaan?)

        Jos oli mainos. Voihan tuo Mondex hyväkin olla.


      • RST - G
        kastosonava kirjoitti:

        Olipa just sellainen ostoskanavatyyppinen mainos...(Sarokkaan?)

        Jos oli mainos. Voihan tuo Mondex hyväkin olla.

        Ei nyt satasen parin takia kannata ikiä jättää hankkimatta. Ihan sama miten päin asiat kääntelee niin Iki nyt on kuitenkin sen 500eur laadukkaampi kuin mondex. Toki jos on siitä parista huntista kiinni niin sit mondex tai harvia tai joku muu kopio?


      • hölmöillä?
        RST - G kirjoitti:

        Ei nyt satasen parin takia kannata ikiä jättää hankkimatta. Ihan sama miten päin asiat kääntelee niin Iki nyt on kuitenkin sen 500eur laadukkaampi kuin mondex. Toki jos on siitä parista huntista kiinni niin sit mondex tai harvia tai joku muu kopio?

        itse en ainakaan maksa rosteriverkosta ja pidemmästä lämmitysajasta puolta enempää!


      • minä ajan mersua
        hölmöillä? kirjoitti:

        itse en ainakaan maksa rosteriverkosta ja pidemmästä lämmitysajasta puolta enempää!

        taidat ajaa ladalla ja minä mersulla ;)...


      • statussymboli
        minä ajan mersua kirjoitti:

        taidat ajaa ladalla ja minä mersulla ;)...

        Taidat ajaa Hummerilla ja minä Quatro Audilla. Molemmilla pääsee tavoitteeseen ja Hummerilla varmasti hieman pidemmälle sinne minne ei tarvitse päästä. Mutta se että haluaako maksaa jostain itselle turhasta (RST) ominaisuudesta puolet enemmän, on jokaisen oma asia. Varsinkin jos puolella rahalla saa taloudellisemman ja nopeamman tuotteen.

        Itse en halua maksaa tuplia itselleni turhasta ominaisuudesta!


    • peltoelwis

      Olen ny reilun vuoden tommosella mustalla Mondex Totalilla lämmitelly ja voin sanoa että paras kiuas mihin olen koskaan vettä heittäny. Vuolukivi ominaisuus mahdollistaa kosteuden säätelyn juuri omanmielen mukaiseksi. Vielä kun ostin kiukaan uutena, yhdeltä urakoitsijalta, kun hänen asiakas oli muuttanut mieltään.... Hintaa jäi 180 €. Mutta ei tule mulle koskaan muuta kiuasta, jos vielä saunaa rakennan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1675
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1545
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      46
      1411
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1333
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1278
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      10
      1153
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe