yskiminen sattuu ja vihloo

aiaiaiai-20v.

Tulin kipeäksi 22.12; puolen tunnin sisään tuli kova kuume. Kuume nousi lähelle neljääkymmentä, heikotti, kuivaa yskää ja lihakset kipeinä. Olin kuumeessa melkein viikon. Pulssin lääkäri sanoi ettei oireistaan huolimatta voi olla influenssaa, koska sitä ei ole Turun pulssissa vielä muillakaan havaittu (Mikä ihmeen syy?? Mulla ei voi olla kun ei muillakaan)

Olen nyt 2 vk ollut heikkovointinen ja nyt 4 päivää ollut oikeanpuoleinen keuhko tosi kipeä; yskittäisi, mutten voi yskiä kun sattuu niin paljon. Syvään hengittäminen sattuu ja tietyissä asennoissa olo. On kamalaa kun yskittää, niin on vain oltava yskimättä ettei vihlo ikävästi rintaa. Vettä vain tulee silmistä.

Kävin tänään lääkärillä, jossa minut tutki kandi. Kuunteli keuhkot, sanoi että koska eivät krohise, ei tarvitse ottaa röntgenkuvaa. Sanoi, että olen saattanut yskiä toispuolisesti, siksi toinen puoli vain kipeänä ja kipu johtuu lihaksista. Rintaa painellessa en kyllä tunne minkään lihaksen olevan kipeä...

No, kipu yskimistä yrittäessä vain voimistuu päivä päivältä, enkä ymmärrä, miten se voisi johtua oikean puolen lihasten ärtymisestä?? Jos en kerran ole yskinyt kivun vuoksi päiviin, miksi 'lihakset' ärtyvät silti kokoajan enemmän? Voiko olla joku muu vaiva? Lääkäri(kandi) käski ottaa buranaa.

6

6766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhden kandin

      mielipiteeseen, varsinkaan ensivussa. Yritä päästä huomenna vielä lääkäriin, sillä kukaan muu ei tiedä, eikä ehkä välitäkään huonosta olostasi kuin sinä itse. Semmoista se vaan on nykyaikainen lääkärissä käynti, itse on puolensa pidettävä sairaanakin. Keuhkolääkäri osaa parhaiten kuunnella keuhkot, muihin en luota itsekään.

    • oli vastaavaa

      diagnoosi : paheneva astma

      niin ja astmaa ei ollut diagnosoitu aikaisemmin.
      keuhkot pitäisi kuvata vaikka eivät krohise.

      keuhkonkuume voi olla sinulla, tai astma tai kumpikin. pitäisi tuolle tehdä jo jotain kun noin kauan on jatkunut. keuhkokuviin jne.

    • miäh..

      mulla oli vastaavanlaisia vaivoja kuin sinulla 4 kertaa lääkärissä kävin ja lopuksi happi ei enää kulkenut, oli vaikea nukkua oikea kylki oli ainoo miten pysty nukkumaan, joten kuten. kyllä sitä ite vähän hämmästy kun viimestä kertaa lääkäriin menin ja sanoin että antakaa nyt jotain että happi kulkee ja että ees pystyisi yskäsemään. pisti kuvauksiin kun lääkäri katto kuvat niin sitte jo jouduin sairaalaan sisälle. Kaiken maailman kokeita otti vasemmalla keuhkossa tummentuma joka näky kuvissa.

      Sain tietää vasta 2vko.n päästä että mulla oli hinkuyskä. siitä on nyt n.7-8kk ja taas on samoja oireita on ruvennu miettimään et voiko se uusia, no huomenna lääkäriin niin sitten se selviää.

      3vko.a kärsin silloin niistä vaivoista kunnes joku lääkäri otti mut todesta.

      • noissa

        lääkäreissä on uskomatonta porukkaa.
        Ihan sitä ihmettelee, luuleeko ne, että potilaalle voi heittää puuta heinää.
        En ymmärrä, mistä on kysymys, onko tullut valittua väärä ala, vai mikä repii?
        Sekin, että ei voi olla flunssaa, kun ei kellään muullakaan ole, oli juuri näitä toteamuksia, joita ei lääkärin suusta pitäis tulla.
        Nykyään ole jo niin varautunut heidän suhteensa, että jos kohdalle sattuu *ihminen* joskus, niin ällistys on melkoinen.


      • väsynyt yskimiseen
        noissa kirjoitti:

        lääkäreissä on uskomatonta porukkaa.
        Ihan sitä ihmettelee, luuleeko ne, että potilaalle voi heittää puuta heinää.
        En ymmärrä, mistä on kysymys, onko tullut valittua väärä ala, vai mikä repii?
        Sekin, että ei voi olla flunssaa, kun ei kellään muullakaan ole, oli juuri näitä toteamuksia, joita ei lääkärin suusta pitäis tulla.
        Nykyään ole jo niin varautunut heidän suhteensa, että jos kohdalle sattuu *ihminen* joskus, niin ällistys on melkoinen.

        En mäkään ymmärrä meidän lääkäreitä mulla on ollut keuhkot kipeänä uskominen takia 2 viikkoo niin sanoivat vain et kun kuumetta ei ole niin ei tarvii lääkäri hoitoa


      • kipee
        väsynyt yskimiseen kirjoitti:

        En mäkään ymmärrä meidän lääkäreitä mulla on ollut keuhkot kipeänä uskominen takia 2 viikkoo niin sanoivat vain et kun kuumetta ei ole niin ei tarvii lääkäri hoitoa

        Lääkäri sanoi joskus että keuhkoihin ei voi sattua koska tuntoa niissä ei ole nii...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe