Omenaviinietikan tehosta!

tietämätönihminen

joo siis ois kysymyksiä tosta omenaviinietikasta kun on näköjään ollu siitä täällä puhetta..

te jotka olette sitä pidemmän aikaa käyttänyt ja tuloksiin tyytyväisiä niin miten pitkään suunilleen kesti että alkoi auttaa? tai siis miten nopeasti ne tulokset näkyivät?
siksi vain että tiedän itse meinaako koko aine tehota itsellä.. ajattelin alkaa kokeilemaan kun niitä ongelmia itselläkin on..

sitten toinen, tehoaako se vain finneihin vai auttaako myös arpiin? vastailkaas jotka paremmintietää

31

18123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      mä huomasin jo samana päivänä ihossa eroa kun sitä kokeilin.. iho ei ollu enää niin kuiva ja punotus oli enää tosi vähästä.. mulla se on auttanu ainaki arpiin.. finneistä en osaa niin sanoa ku niitä ei oo nyt vähään aikaan ollu muutenkaan enää paljo yhtään mut uskoisin et se niihinki tehoo.
      aika ihme aineelta vaikuttaa =)

      • ....

        toisaalta tuntuu et se saattaa vähän kuivattaa ihoa, varsinki jos jättää kasvovoiteen pois.. mutta mulla se on auttanu kans palauttaa ihon kosteustasapainoo normaalimmaks, ennen oli tosi pintakuiva iho, mikä saatto kans olla osasyy finneihin


      • fghjkl
        .... kirjoitti:

        toisaalta tuntuu et se saattaa vähän kuivattaa ihoa, varsinki jos jättää kasvovoiteen pois.. mutta mulla se on auttanu kans palauttaa ihon kosteustasapainoo normaalimmaks, ennen oli tosi pintakuiva iho, mikä saatto kans olla osasyy finneihin

        no toitte se mullakin auttais.. itse asiassa ehdinkin jo kokeila, vähän kirveli mut voi johtuu siitäkin että olin just kuorinu ihon... en oo vielä hirveesti eroa huomannu paitsi näyttäis siltä että huokoset ois vähän pienemmät.. noh mut oon totunu et tulokset tulee vähän myöhemmin jtn pitää kattoo ja odottaa


      • .......................
        fghjkl kirjoitti:

        no toitte se mullakin auttais.. itse asiassa ehdinkin jo kokeila, vähän kirveli mut voi johtuu siitäkin että olin just kuorinu ihon... en oo vielä hirveesti eroa huomannu paitsi näyttäis siltä että huokoset ois vähän pienemmät.. noh mut oon totunu et tulokset tulee vähän myöhemmin jtn pitää kattoo ja odottaa

        Varokaa laittamasta kaulan iholle. Mulle tuli ihottumaa. Etikka kannattaa myös laimentaa ettei ole liian vahvaa. Mulla ei ole etikan käytön jälkeen ollut finnejä. En kahtena päivänä käyttänyt ja tuli kaksi finniä. Jatkoin heti käyttöä ja yhtään uutta finniä ei ole tullut. Tässäkö tää oli ratkaisu!!! ;o)

        T. Yli kuukausi etikkaa takana


      • roan syönyt
        ....................... kirjoitti:

        Varokaa laittamasta kaulan iholle. Mulle tuli ihottumaa. Etikka kannattaa myös laimentaa ettei ole liian vahvaa. Mulla ei ole etikan käytön jälkeen ollut finnejä. En kahtena päivänä käyttänyt ja tuli kaksi finniä. Jatkoin heti käyttöä ja yhtään uutta finniä ei ole tullut. Tässäkö tää oli ratkaisu!!! ;o)

        T. Yli kuukausi etikkaa takana

        kauan käytit sitä ennen kun kaikki finnit katosi? Mulla oli otsassa finnejä ja olen käyttänyt nyt kohta 2 vkoa, pienet finnit lähti heti mutta noihin isompiin ei oikein tehoa. Arvetkin on haalistunut jonkin verran. Sitten leuassa oli jtn epätasaisuutta niin tuntuu et se lisääntyi, on siis jtn valkoisia pikku pisteitä.. No jatkan käyttöä, ei tosta nyt mitään haittaakaan ollu ja mulla kirveli vaan jos iho oli ärsyyntynyt/rikki, niin kun nyt nuhan takia, niin en siihen nenän viereen sitä laitakaan.


      • Omppu
        fghjkl kirjoitti:

        no toitte se mullakin auttais.. itse asiassa ehdinkin jo kokeila, vähän kirveli mut voi johtuu siitäkin että olin just kuorinu ihon... en oo vielä hirveesti eroa huomannu paitsi näyttäis siltä että huokoset ois vähän pienemmät.. noh mut oon totunu et tulokset tulee vähän myöhemmin jtn pitää kattoo ja odottaa

        Kyllä mullakin kirvelee joka kerta jos iho on rikki, mutta ainakin mulla se kirvely kestää yhdessä kohtaa vaan sekunnin murto-osan. Sen kyllä kestän jos ihohuokoset supistuu.. :)

        Etikan hajun kanssa on enemmänkin kestämistä, itse kävelen silmät kiinni ympäri kämppää kun levitän etikkaa.. :D Muuten silmät vuotaa. No, sekin onneksi haihtuu pian!


    • elorduy

      kiinnostaa tietää tästä vähän enemmän ku en oo aikasemmin kuullut. eli miten homma toimii? ja mikä tärkeintä miten sitä käytetään?

      • onko miten normaalia

        pitääkö laimentaa jos kirvelee ihoo? ei nyt hirveesti eikä se häiritse ja lähtee pois kuhan laittaa kosteusvoiteen mutta kuitenkin


      • *¤*

        ei sen käyttöön kait mitään sellasta just "oikeeta" tapaa oo miten sitä pitäis käyttää.. siitä voi tehdä joko laimeemman tai vahvemman seoksen ja oon myös lukenu et jotku on käyttäny ihan laimentamattomana.

        itse oon tehny näin:
        Keitin aluks vettä, sitten laitoin noin 2dl mukiin sitä vettä jäähtymään ja lisäsin noin 3tl omenaviinietikkaa ja annoin sen vähän jäähtyä ja kaadoin sellaseen pieneen pulloon. Sit oon säilyttäny sitä liuosta jääkaapissa ni ei tarvii aina tehä uutta.
        Oon käyttäny sitä liuosta vähän kun kasvoveden tapaan, eli puhdistuksen jälkeen laittanu sitä vanulappuun ja kostuttanu sil kasvot, sitten antanu sen vaikuttaa jonkun aikaa ja levittäny sen jälkeen kasvovoiteen päälle.. Alus tein silleen et huuhtelin sit naaman jonku ajan päästä ja laitoin kasvovoidetta, mut nyt oon jättäny sen viinietikan vaan naamaan.

        Mun mielest sen liuoksen vahvuuden voi tehä ihan oman mielen mukaan ja sen et miten hyvin iho sietää sitä.


      • ...
        *¤* kirjoitti:

        ei sen käyttöön kait mitään sellasta just "oikeeta" tapaa oo miten sitä pitäis käyttää.. siitä voi tehdä joko laimeemman tai vahvemman seoksen ja oon myös lukenu et jotku on käyttäny ihan laimentamattomana.

        itse oon tehny näin:
        Keitin aluks vettä, sitten laitoin noin 2dl mukiin sitä vettä jäähtymään ja lisäsin noin 3tl omenaviinietikkaa ja annoin sen vähän jäähtyä ja kaadoin sellaseen pieneen pulloon. Sit oon säilyttäny sitä liuosta jääkaapissa ni ei tarvii aina tehä uutta.
        Oon käyttäny sitä liuosta vähän kun kasvoveden tapaan, eli puhdistuksen jälkeen laittanu sitä vanulappuun ja kostuttanu sil kasvot, sitten antanu sen vaikuttaa jonkun aikaa ja levittäny sen jälkeen kasvovoiteen päälle.. Alus tein silleen et huuhtelin sit naaman jonku ajan päästä ja laitoin kasvovoidetta, mut nyt oon jättäny sen viinietikan vaan naamaan.

        Mun mielest sen liuoksen vahvuuden voi tehä ihan oman mielen mukaan ja sen et miten hyvin iho sietää sitä.

        Voiko etikkaa käyttää roaccutan -kuurin aikana vai onko siitä jotain haittaa?

        Ja sitten vielä että käykö ihan tavallinen viinietikka, jos ei omenaviinietikkaa satu löytymään?


      • elorduy
        *¤* kirjoitti:

        ei sen käyttöön kait mitään sellasta just "oikeeta" tapaa oo miten sitä pitäis käyttää.. siitä voi tehdä joko laimeemman tai vahvemman seoksen ja oon myös lukenu et jotku on käyttäny ihan laimentamattomana.

        itse oon tehny näin:
        Keitin aluks vettä, sitten laitoin noin 2dl mukiin sitä vettä jäähtymään ja lisäsin noin 3tl omenaviinietikkaa ja annoin sen vähän jäähtyä ja kaadoin sellaseen pieneen pulloon. Sit oon säilyttäny sitä liuosta jääkaapissa ni ei tarvii aina tehä uutta.
        Oon käyttäny sitä liuosta vähän kun kasvoveden tapaan, eli puhdistuksen jälkeen laittanu sitä vanulappuun ja kostuttanu sil kasvot, sitten antanu sen vaikuttaa jonkun aikaa ja levittäny sen jälkeen kasvovoiteen päälle.. Alus tein silleen et huuhtelin sit naaman jonku ajan päästä ja laitoin kasvovoidetta, mut nyt oon jättäny sen viinietikan vaan naamaan.

        Mun mielest sen liuoksen vahvuuden voi tehä ihan oman mielen mukaan ja sen et miten hyvin iho sietää sitä.

        Kiitos neuvoista. pitää itsekin kokeilla:)


      • *¤*
        ... kirjoitti:

        Voiko etikkaa käyttää roaccutan -kuurin aikana vai onko siitä jotain haittaa?

        Ja sitten vielä että käykö ihan tavallinen viinietikka, jos ei omenaviinietikkaa satu löytymään?

        mä en ainakaan tiiä et mitä haittaa siitä olis jos roan kans käyttää samaan aikaan, toisaalta ainaki roa kuivattaa aika paljon ihoo et kannattaa ainaki tehä aika laimee siitä liuoksesta...
        Kyllä muutkin viinietikat käy mut just nimenomaan sillä omenaviinietikalla on todettu olevan parhaat vaikutukset ihoon, en sitten tiedä miksi =)


      • guiopå
        elorduy kirjoitti:

        Kiitos neuvoista. pitää itsekin kokeilla:)

        jep kiitti tosi paljon, oon nyt kokeillu muutaman päivän, huokoset on vähän pienentyny muuta eroo en oo viel huomannu mut keep going.. ehkä tää ois vihdoin ratkasu mun iho ongelmiin... toivottavasti


      • *¤*
        guiopå kirjoitti:

        jep kiitti tosi paljon, oon nyt kokeillu muutaman päivän, huokoset on vähän pienentyny muuta eroo en oo viel huomannu mut keep going.. ehkä tää ois vihdoin ratkasu mun iho ongelmiin... toivottavasti

        parasta! =) kyl uskon et ainaki jotain hyötyä on..


      • elorduy
        *¤* kirjoitti:

        parasta! =) kyl uskon et ainaki jotain hyötyä on..

        vihdoin muistin sitä kaupasta ostaa, mutta se haju miten siihen voi tottua ikinä?!:D


      • misikit
        elorduy kirjoitti:

        vihdoin muistin sitä kaupasta ostaa, mutta se haju miten siihen voi tottua ikinä?!:D

        hyvin, mä käytän sitä myös ihan sellasenaan salaatin maustamiseks, nami nami


      • eeoni373
        misikit kirjoitti:

        hyvin, mä käytän sitä myös ihan sellasenaan salaatin maustamiseks, nami nami

        Mistä tuota omenaviinietikkaa saa? Jokaisesta marketista? Luontaistuotekaupasta?

        En ole vielä kaupoista kerinnyt käydä katsomassa (luen nyt vasta ensimmäistä kertaa tuosta etikasta) täältä ois hyvä saada vastaus ensin niin en turhaan joka paikkaa kiertele etsimässä tuota ainetta :)


      • Nimetön
        eeoni373 kirjoitti:

        Mistä tuota omenaviinietikkaa saa? Jokaisesta marketista? Luontaistuotekaupasta?

        En ole vielä kaupoista kerinnyt käydä katsomassa (luen nyt vasta ensimmäistä kertaa tuosta etikasta) täältä ois hyvä saada vastaus ensin niin en turhaan joka paikkaa kiertele etsimässä tuota ainetta :)

        Ihan normi ruokakaupoista..salaattiin on tullut aina laitettua silloin talloin omenaviinietikkaa..NAM:P Mutta itsellanikin ihan teini-ian tuomia iho-ongelmia...ei mitaan kunnon akne ihoa oo, mutta olisi kiva saada iho kuntoon niin ei tarvisi kouluun aina naamaa pakkeloida...ja urheilen paljon niin olis kiva ilman meikkivoidetta urheilla ihmisten ilmoilla. Ja aina kun niin teen on erittain epavarma olo. Pakko kokeilla toimiiko!


    • Omppu

      Minäkin aloitin etikkakokeilun noin viikko sitten. Taputtelen vanulapulla omenaviinietikkaa raakana iholle, annan vaikuttaa ja laitan rasvaa päälle. Iho näyttää tosiaan jo kirkkaammalta, ihohuokoset ovat supistuneet huomattavasti ja melkein uskallan väittää, että arvetkin ovat jo vähän vaalentuneet. Finnejä on vielä, mutta ne ei tulehdu yhtä pahasti kuin aiemmin. Esim. leuka mulla vähän ärtyi etikasta ja punottaa, mutta sen saa niin helposti piiloon tarvittaessa että aivan yks lysti. :)

      Mulle suurin ongelma ihonhoidossa on ollut se, että apteekin aineet kuivattavat liikaa (esim. wicnelact kuorii ihon kokonaan joten pariin päivään ei oikein viitsi edes kaupassa käydä), ja kuivatuksen seurauksena naama on niin kipeä ja herkkä että meikkaaminenkin tuottaa tuskaa.. Omenaviinietikka ei kuivata ainakaan mun ihoa yhtään. Kannattaa kokeilla!

      Mun iholla etikan välitön vaikutus on se, että ihon alta alkaa nousta talia pintaan heti kun sitä levittää (sama vaikutus kuin wicnelactissa). Mulla naama ei kuitenkaan ole (ainakaan vielä, koputan puuta) "räjähtänyt" vaan tuntuu oikeasti paljon paremmalta ja tasapainoisemmalta.

      Nyt vaan toivon sormet ja varpaat ristissä että etikankäyttö auttaisi parantamaan ihon lopullisesti, vasta viikko takana joten en uskalla vielä juhlia.. Mutta suosittelen kyllä kokeilemaan!

    • vv06

      Ihon alta oon nyt saanut pahimmat patit pois, mutta ihon pinta punoittaa aika ikävästi muutamasta kohdasta. Toimiiko tää omenaviinietikka ihan oikeasti? Jotenkin kuulostaa niin uskomattomalta... :)

      Ja kertokaapa, että missä järjestyksessä käytätte kaikkia voiteita ja etikoita?! Ajattelin ite tehdä niin, että suihkun jälkeen etikat, sitten kosteusvoide ja jonkun ajan kuluttua lääkärin määräämä clindoxyl. Miltä kuulostais?

      • Omppu

        Mulle nousi kanssa leukaan pientä ihottumaa taikka sellaista punoittavaa rypylää kun eloin käyttää etikkaa, samoin otsa ei oikein tykännyt etikasta. Näihin kohtiin käytän tosi laimeaa liuosta ja muualle tujumpaa. Nyt olen pari päivää ollut koemielessä käyttämättä etikkaa ja punoitus parani melko pian. Jatkossa yritän välttää näitä herkempiä kohtia.

        Mä kokeilen nyt apteekin sebamediä, ja mietin että jatkanko etikan käyttöä samalla vai kokeilenko käyttää pelkkää sebamediä. Osaako muuten joku sanoa onko toi geeli-hoitovoide tarkoitettu myös kosteusvoiteeksi? Apteekintäti sanoi että on ja sopii myös meikin alle mutta hieman epäilen..

        Aiemmin kun mulla oli kaupan puhdistusaineet käytössä, niin järjestys oli tämä: meikit pois puhdistusaineella, etikka naamaan, kun kuivunut/imeytynyt niin rasva naamaan. Mutta mulla ei ole mitään reseptilääkkeitä joten en tiedä missä järjestyksessä sun kannattaa toimia.


      • testaaja........
        Omppu kirjoitti:

        Mulle nousi kanssa leukaan pientä ihottumaa taikka sellaista punoittavaa rypylää kun eloin käyttää etikkaa, samoin otsa ei oikein tykännyt etikasta. Näihin kohtiin käytän tosi laimeaa liuosta ja muualle tujumpaa. Nyt olen pari päivää ollut koemielessä käyttämättä etikkaa ja punoitus parani melko pian. Jatkossa yritän välttää näitä herkempiä kohtia.

        Mä kokeilen nyt apteekin sebamediä, ja mietin että jatkanko etikan käyttöä samalla vai kokeilenko käyttää pelkkää sebamediä. Osaako muuten joku sanoa onko toi geeli-hoitovoide tarkoitettu myös kosteusvoiteeksi? Apteekintäti sanoi että on ja sopii myös meikin alle mutta hieman epäilen..

        Aiemmin kun mulla oli kaupan puhdistusaineet käytössä, niin järjestys oli tämä: meikit pois puhdistusaineella, etikka naamaan, kun kuivunut/imeytynyt niin rasva naamaan. Mutta mulla ei ole mitään reseptilääkkeitä joten en tiedä missä järjestyksessä sun kannattaa toimia.

        Kokeilin tätä omenaviini etikkaa ja seuraavana aamuna sitte oli tullu lisää pieniä finnejä ja sellasia valkosia mitä voi puristella. Mitä mieltä ootte et kannattaako jatkaa? ja hei ne kokeneet vois kertoa vähän enemmän.


    • Nuunuu23

      Itsellä on ollut teini-iästä (n. 10 vuotta) asti akne ihoa selässä, joskus ollut niin pahana ettei ole pystynyt nojaamaan kunnolla kun ollut niin kivulias. Aloin kättämään apteekin aknetuotteita, jotka auttoivat ja luulin että ohi on. Nyt noin vuosi finnien loppumisen jälkeen tulivat takaisin (ei niin runsaana onneksi). Ajattelin kokeilla etikkahoitoa, kuulostaa kiinnostavalta. TOIVOTTAVASTI TOIMII :) Käytössä luomu-valkoviinietikka.

    • kiintoisaa.

      Miten omenaviinietikka mahtaa vaikuttaa todella herkkään ihoon? vähän vanha ketju mutta kiinnostaa tietää mitä hyötyjä omenaviinietikasta on. :)

    • kokeilu2

      Täällä äsken sivelty naama ekaa kertaa etikalla. Ihan tavallisella etikalla siis, ei omenaviinietikalla... Haju oli kyllä kamala kestää ekat minuutit ja silmät vuoti, mutta se meni nopeasti ohi. Nyt vaan joka päivä sama hoito ja tuloksia odotellessa:)

    • -mes

      Tässä linkki ilmaiseen oppaaseen, josta löysin itse apua akneen ruokavaliomuutoksella. Todella valaiseva opas ravinnon vaikutuksesta tähän iho-ongelmaan. Kirjoittaja on itse taistellut aknen kanssa 10v. kokeillen kaikkea, kunnes tajusi ongelman ratkaisun löytyvän hoitamalla sitä sisäisesti, eikä vasta ongelman noustua pintaan iholle. Tämän lisäksi omalla kohdallani katosi aina vaivannut pömppövatsa (olen hyvin hoikka muuten) sekä ruokavaliotani rajoittaneet yliherkkyydet. Ennen oireita aiheuttaneet ruoka-aineet (esim. raaka porkkana ja avokado) ovat nyt suurinta herkkua ja lähes päivittäisessä ruokavaliossani. :)

      Suosittelen edes vilkaisemaan opasta, vaikka ruokavaliomuutos kuulostaisikin työläältä. Vaan kukapa ei haluaisi näin kiusallisesta vaivasta eroon keinolla millä hyvänsä.

      http://www.nujerraakne.fi/

    • laikkarimu
    • lahtiska

      Kiitti hyvät sivut.

    • Anonyymi

      On todella vanha sivu mutta itse tänään laitoin tota omenaviinietikkaa naamaan, niinkun kasvovetenä, nyt kiristelee kasvoja vaikka laitoin myös kasvovoidetta 2 kertaa!!!, en siis laittanut suoraan pelkkää omenaviinietikkaa vaan laitoin laimennettuna 1/4 etikkaa ja 3/4 vettä, en tiedä vielä auttaako mutta tuntuu että nosti epäpuhtaudet pintaan, nimittäin ennen kun laitoin niin poskissa ei ollut finnejä ja nyt on, semmoisia minifinnejä, mutta kuitenkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe