mistä mison pullo

omaan talliin

Palautin just AGA:lle melkein täyden 10L Misonin
ku alkoi kismittää vuosivuokran suuruus ja oma käyttöaste.Projektin peltityöt kun on jo viime vuonna kaikki tehty.
Joskus keltaisessa pörssissä joku niitäkin myy mutta onko niiden ostossa jotain sudenkuoppia.
Ei ehkä Mison mutta peltihommiin sopiva kaasu kuitenkin.
Mitkä liikkeet niitä myyvät ulos AGA kun ei enään oikein innosta?

13

9280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyselen

      Paljonko tuon pullon (tilavuus?) vuosivuokra on? Itselläni on hitsauskoneen hankinta harkinnassa mutta käyttö on hyvin satunnaista. Oletko Woikoskelta kysynyt putelia?

      • sama kun äsken

        vanha sopimus jota kiireessä jatkoin vielä vuodella vuosi sitten pullo 10L 150€ vuosi

        Vertailuksi otin Voikoskelta kaverin kautta n. 15L argonin. Hinta 120€ kolme vuotta!!!!

        En vissiin sillon aikanaan osannu tinkiä


      • omaksiWoikoskelta

        Vuokran noustessa piti ostaa pullo omaksi. Täytön on hoitanut pari kertaa Woikoski, tulee siitäkin painetarkastus ym kuluja, mutta silti edullisempi kuin jouten seisoskeleva vuokrapullo.


      • viisaammat
        omaksiWoikoskelta kirjoitti:

        Vuokran noustessa piti ostaa pullo omaksi. Täytön on hoitanut pari kertaa Woikoski, tulee siitäkin painetarkastus ym kuluja, mutta silti edullisempi kuin jouten seisoskeleva vuokrapullo.

        miten Misoni on parempaa kuin hiilidioksiini yksityiskäytössä?
        Molempia olen käyttänyt,mutta kun pullojen katsastus muuttui 10-vuotiseksi.Niin ei tullut mieleenkään ostaa omaa misonipulloa,koska häkä on huomattavasti edullisempaa käyttää.
        Ostin paikallisesta sammutinhuollosta käytetyn 40-litran häkäpullon jossa oli katsastusta jäljellä 9-vuotta hintaan 250e täytettynä,ja samassa paikassa onnistuu täyttö 10 minuutissa käytännössä aina.Tämä tapahtui v.2005
        Häkä pullossa ei ole yleensä ongelmia katsastuksessa,mulla on toinen 10-litran pullo joka on valmistettu v.1937,pitkä ja kapea missä lukee suomen hiilihappoteollisuus,eikä sen katsastuksessa ollut mitään ongelmia.


      • nuo´´
        viisaammat kirjoitti:

        miten Misoni on parempaa kuin hiilidioksiini yksityiskäytössä?
        Molempia olen käyttänyt,mutta kun pullojen katsastus muuttui 10-vuotiseksi.Niin ei tullut mieleenkään ostaa omaa misonipulloa,koska häkä on huomattavasti edullisempaa käyttää.
        Ostin paikallisesta sammutinhuollosta käytetyn 40-litran häkäpullon jossa oli katsastusta jäljellä 9-vuotta hintaan 250e täytettynä,ja samassa paikassa onnistuu täyttö 10 minuutissa käytännössä aina.Tämä tapahtui v.2005
        Häkä pullossa ei ole yleensä ongelmia katsastuksessa,mulla on toinen 10-litran pullo joka on valmistettu v.1937,pitkä ja kapea missä lukee suomen hiilihappoteollisuus,eikä sen katsastuksessa ollut mitään ongelmia.

        käytössä miksikään mene jos ei kolhita/kaadeta/lyödä lekalla/lämmitetä pillillä. Niissähän on sisällä muuta kuin happea jolloin ruostumista ei sieltä päin tapahdu. Venttiilit saattavat välillä hajota väännettäessä liian kireälle jolloin venttiilin nailoniholkki menettää muotonsa.
        En ole koskaan kuullut tästä co2-kaasusta käytettävän tuota häkä-nimitystä. Hiilimonoksidi ja hiilidioksidi ovat eri tavaraa kuitenkin. Lopputulos on toki sama hengitettynä.


      • Hepa61
        nuo´´ kirjoitti:

        käytössä miksikään mene jos ei kolhita/kaadeta/lyödä lekalla/lämmitetä pillillä. Niissähän on sisällä muuta kuin happea jolloin ruostumista ei sieltä päin tapahdu. Venttiilit saattavat välillä hajota väännettäessä liian kireälle jolloin venttiilin nailoniholkki menettää muotonsa.
        En ole koskaan kuullut tästä co2-kaasusta käytettävän tuota häkä-nimitystä. Hiilimonoksidi ja hiilidioksidi ovat eri tavaraa kuitenkin. Lopputulos on toki sama hengitettynä.

        Terve kaikille!
        Itse ostin aikanaan oman hiilidioksidipullon juuri vuokrahintojen kalleuden vuoksi vähäisessä yksityiskäytössä. Jostain olen saanut käsityksen, että hiilidioksidi on jopa parempaa ruosteista rautaa hitsatessa, mutta mihin väittämä perustuu; ei tietoo. Hyvin sillä ainakin saa saumat kiinni ruosteiseen rautaan, eikä käryt juurikaan sen kummosempia, kuin misonilla. Oman pullon täyttö käy ilmeiseti "missä vaan" mutta hinnoista en tiedä kuin Woikosken, missä täyttö maksoi alle muistaakseni alle 50€ (iso pulllo, minkä tilavuuttakaan en kyllä muista, voisi olla vaikkapa 40 ltr?? )

        Eli hiilidioksidi käy omassa käytössä vallan mainiosti.


      • Nimetön
        Hepa61 kirjoitti:

        Terve kaikille!
        Itse ostin aikanaan oman hiilidioksidipullon juuri vuokrahintojen kalleuden vuoksi vähäisessä yksityiskäytössä. Jostain olen saanut käsityksen, että hiilidioksidi on jopa parempaa ruosteista rautaa hitsatessa, mutta mihin väittämä perustuu; ei tietoo. Hyvin sillä ainakin saa saumat kiinni ruosteiseen rautaan, eikä käryt juurikaan sen kummosempia, kuin misonilla. Oman pullon täyttö käy ilmeiseti "missä vaan" mutta hinnoista en tiedä kuin Woikosken, missä täyttö maksoi alle muistaakseni alle 50€ (iso pulllo, minkä tilavuuttakaan en kyllä muista, voisi olla vaikkapa 40 ltr?? )

        Eli hiilidioksidi käy omassa käytössä vallan mainiosti.

        elikkä käytännössä yksityiskäytössä lähes jokainen joka käyttää misonia,niin ainoa hyötyjä on kaasun myyjä.Tai on se pullo komeamman värinen,jos siitä haluaa maksaa.Joskus tuli kokeiltua kaljakaasuakin,ei siinäkään mitään eroa ole,tavalliseen hiilidioksiidiin.
        Ferriitistä tuli tehtyä telitraileri,ja sen hitsasin misonilla ja rosterilangalla,hyvin on kestäny,ei ole mistään korjattu.Tuli komea kärry kun ei tarvinnu maalata


      • Heikki
        Hepa61 kirjoitti:

        Terve kaikille!
        Itse ostin aikanaan oman hiilidioksidipullon juuri vuokrahintojen kalleuden vuoksi vähäisessä yksityiskäytössä. Jostain olen saanut käsityksen, että hiilidioksidi on jopa parempaa ruosteista rautaa hitsatessa, mutta mihin väittämä perustuu; ei tietoo. Hyvin sillä ainakin saa saumat kiinni ruosteiseen rautaan, eikä käryt juurikaan sen kummosempia, kuin misonilla. Oman pullon täyttö käy ilmeiseti "missä vaan" mutta hinnoista en tiedä kuin Woikosken, missä täyttö maksoi alle muistaakseni alle 50€ (iso pulllo, minkä tilavuuttakaan en kyllä muista, voisi olla vaikkapa 40 ltr?? )

        Eli hiilidioksidi käy omassa käytössä vallan mainiosti.

        Kyllä ruosteet pitää hioa pois jos meinaa jotain kunnolla hitsata, sen ny sanoo järkikin.
        Ei hiilidioksidilla hitsata kuin jotain auton pohjaa. Ainakin jos jotain hiukankin paksumpaa pitää hitsata, pitää olla seoskaasu.
        Itsellä Woikosken vastaava joku sk25 tms.
        Olen myös aiemmin hitsannut hiilidioksidilla, mutta enää en vaihda. Kaasulla on niin suuri merkitys migillä hitsattaessa.
        Mulla vissiin 5-vuoden vuokrasopimus, happi, asetti ja seoskaasu. Vuokran hintaa en muista. Varmaan joku 400-500 euroa kaikista kolmesta pullosta.
        Kun on kunnon laitteet ei sitä enää muistele hintoja. Ja jos vähän virabelii jollekin, pitää muistaa ottaa hintaa myös kaasusta.


    • Ultra 5

      Minulla on jäänyt tarpeettomaksi Mison Ultra 5 kg:n pullo. Pullo on "ikuisvukrapullo", jonka vaihto onnistuu AGAlla. Tässä pullossa ei ole mitään vuosivuokria,tarkastusmaksuja, eikä muitakaan kuluja, maksat ainoastaan kaasusta. Hyvä vaihtoehto, mikäli kaasun kulutus on satunnaista ja vähäistä.
      Veikkaisin AGA:n hinnan olevan tällä hetkellä n. 350-400 euroa. Tästä olisin valmis luopumaan 250 eurolla.

      • Hitsarihemmo

        Moi !
        Vieläkö Ikuisuusvukrapullo on Yli vuoden jälkeen myynnissä ??
        Ilmoitatko täällä tai compaqpc(a)dlc.fi Olisin kiinnostunut ostamaan.


    • hitsariHesasta

      Vähän myöhäs mut kuitenkin.
      Itse ostin 11L AlBee pullon joka on omistuspullo ja enkä maksa muusta kuin kaasusta, mittarit myös itsessään.

    • Spatter

      Omistuspullo on minulle tullut edullisimmaksi. Juoksevia kuluja kun ei tule.
      Kaasu kyllä on kallista.

      Varmuutta kaasuvirtaukseen saa ostamalla alle kympin maksavan tarkistusmittarin (rotametrin).

      8l/min riittää autotallihitsauksessa. Ulkona ei ihan vähällä kannata hitsata jos vähänkin tuulee.

      Muutaman kerran olen täyttänyt adapterilla kaverin täydestä isosta pullosta.

    • limssaa hitsaillen

      Pieneen käyttöön riittää vallan mainiosti "limssakaasu" jota saa tokmannilta kympin pottu. vaatii vain adaperin pullon ja mittarin väliin. vink vink...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe