Helsingin merimiesammattikoulu 1981-82

wolf

Seilaako enään kukaan teistä täällä, jotka olitte Täkki-linjalla 1981- 82? Mitäs elämäänne kuuluu , lähdittekö merille ja kuka meni minnekin? Varsinkin asuntolassa asuvista olisi kiva kuulla. En muista enään kaikkien nimiä ja osa kasvoistakin on unohtunut, mutta jos itse muistat olleesi siellä Hilskan höykytettävänä, niin ilmoita itsestäsi.

24

3888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • beted

      Joo vuonna 85-86 sama koulu ja myöskin HILSKA, Kuusisto; ja hullu reksi! ja mitä lie itse en pitkään laivoilla viihtyny finwellw ja finnjet!

      • "Tsäkä"

        Onko vielä ensinmäisen vuosikurssin oppilaita kokki linjalta etenkin talousopettaja Aila Koiviston luokalta. Olisi kiva kuulla kuka vielä toimii alalla merillä/maissa.


      • Litski
        "Tsäkä" kirjoitti:

        Onko vielä ensinmäisen vuosikurssin oppilaita kokki linjalta etenkin talousopettaja Aila Koiviston luokalta. Olisi kiva kuulla kuka vielä toimii alalla merillä/maissa.

        Hilska riehui jo näinä vuosina...ja maihin jäin...


      • vesperi
        Litski kirjoitti:

        Hilska riehui jo näinä vuosina...ja maihin jäin...

        Toukokuussa loppui koulu ja Hesan mylly oli jobeja pullollaan.


      • morot
        "Tsäkä" kirjoitti:

        Onko vielä ensinmäisen vuosikurssin oppilaita kokki linjalta etenkin talousopettaja Aila Koiviston luokalta. Olisi kiva kuulla kuka vielä toimii alalla merillä/maissa.

        Kokkiluokalla oltiin Ailan ja Paula Haarnin hyvässä koulutuksessa. Missä ovat "hönö", Ralion Vesa ja Hännisen Pekka ym. kumppanit? Suurosen Vesaa olen aina silloin tällöin (?) nähnyt.
        terveisin Häkkisen Jukka alias Koppinen.


      • ent. sähkö
        morot kirjoitti:

        Kokkiluokalla oltiin Ailan ja Paula Haarnin hyvässä koulutuksessa. Missä ovat "hönö", Ralion Vesa ja Hännisen Pekka ym. kumppanit? Suurosen Vesaa olen aina silloin tällöin (?) nähnyt.
        terveisin Häkkisen Jukka alias Koppinen.

        Siellähän sitä tuli oltua Uinon kivilaivassa.
        Vane oli työnopettaja, oli mukava mies. Englannin opettajasta jäi mieleen tiukat nahkahousut.
        Tiukkaa oli myös kuri, sisälle ei päässyt kymmenen jälkeen.
        Taisi tulla pari yötä vietettyä ulkona.
        Myös asuntolassa aiheutti närää nigerialainen Stanley, jolla oli avaimet ja sai kulkea miten halusi.
        "Stanley go home" kirjoitti Maukka vessan oveen.
        Tulihan sitä muutama vuosi seilattua, ensin Finnlinesillä, Nesteellä ja Nielsenillä, joka olikin paras yhtiö kaikin puolin. Sitten maahommat vei voiton.


      • Erkki h 61

        Minä kävin 84-85 Hauskaa oli asuntolassa, en mennyt merille. Olis kiva nähdä joskus Koulukamuja


      • Klmi
        Erkki h 61 kirjoitti:

        Minä kävin 84-85 Hauskaa oli asuntolassa, en mennyt merille. Olis kiva nähdä joskus Koulukamuja

        Imatra?


      • Hurja-Harju

        Kuka olet beted? Ollaan oltu samaan aikaan! Oliko Erkki h 61 kans?


    • Ilkka H sähkölinja

      Moi!
      Tuli oltua mukana vuosina 1972 - 1973 sähkölinjalla.
      Oltiin Peunan Jorman kanssa kämppiksiä. Seliasi eläkeikään asti nykyisin poroharrastaja Sodankylässä.
      Itse en lähtetny seilaamaan vaan armeijaan. Armeijan suorituksen jälkeen Savon Voimalle töihin. Alukis ihan muuntoasemanhoitja. Siitä sitten eri vaiheiden jälkeen asiantuntija hommiin mittauspalveluun. Nyt kohta 40 vuotta olleena.
      Me oltiin Jorman kanssa opiskelut aloittamassa Lengradissa vuosina 1969 - 1972.
      Ja siitä se ura urkeni.
      Muistakoo kukaan Kokon Penaa joka oli vaksina. Näytettiin elokuvia ynm. Me pidimme Jorman kanssa kioskia aulassa ja Penan avaimilla pääsi sisälle.
      Voi kun ei muista millään kaikkien nimiä. Mutta tekut jotka muistaa ja tunnistaa.

      Ilkka H

      • jukkis3

        MUISTAAKSENI OLIN VUONNA 80-81 KOKKILINJALLA , ,ASIA MIKÄ JÄI MIELEENI OLI TYTTÖ JOKA ISTUI VIERESSÄNI ,ETUNIMI OLI PAULA .KOTOISIN JOSTAIN ITÄSUOMESTA ,SUKUNIMEÄ EN MUISTA ,EN KEHDANNUT KOSKAAN KYSYÄ ,UJOJA KUIN OLTIIN JA NUORIA,MISSÄHÄN PÄIN PAULA YM.SEN VUOSIKURSSIN OPPILAAT ON TÄLLÄ HETKELLÄ.,JOS JOKU TUNNISTAA TÄMÄN NIIN VASTAA TÄLLE PALSTALLE.ITSE ILIN NOIN.10 VUTTA.KAIKENKAIKKIAAN MERILLÄ JOISTA SILJA LINELLA ERI LAIVOISSA NOIN PUOLET .ILMATAR,WELLAMO,AALLOTAR,ORION,HEBE,WILKE,VIIMEISIN FINLADIALLA KOKKIKOULUN JÄLKEEN JOSTA JÄIN MAIHIN -83 JA OLEN OLLUT YRITTÄJÄNÄ NÄIHIN PÄIVIIN ASTI.


      • maakrapuli

        Älä huuda.


      • ASCIImaisteri
        maakrapuli kirjoitti:

        Älä huuda.

        Kuulolaite reistailee?


      • Anonyymi
        jukkis3 kirjoitti:

        MUISTAAKSENI OLIN VUONNA 80-81 KOKKILINJALLA , ,ASIA MIKÄ JÄI MIELEENI OLI TYTTÖ JOKA ISTUI VIERESSÄNI ,ETUNIMI OLI PAULA .KOTOISIN JOSTAIN ITÄSUOMESTA ,SUKUNIMEÄ EN MUISTA ,EN KEHDANNUT KOSKAAN KYSYÄ ,UJOJA KUIN OLTIIN JA NUORIA,MISSÄHÄN PÄIN PAULA YM.SEN VUOSIKURSSIN OPPILAAT ON TÄLLÄ HETKELLÄ.,JOS JOKU TUNNISTAA TÄMÄN NIIN VASTAA TÄLLE PALSTALLE.ITSE ILIN NOIN.10 VUTTA.KAIKENKAIKKIAAN MERILLÄ JOISTA SILJA LINELLA ERI LAIVOISSA NOIN PUOLET .ILMATAR,WELLAMO,AALLOTAR,ORION,HEBE,WILKE,VIIMEISIN FINLADIALLA KOKKIKOULUN JÄLKEEN JOSTA JÄIN MAIHIN -83 JA OLEN OLLUT YRITTÄJÄNÄ NÄIHIN PÄIVIIN ASTI.

        Morjens vaan ite kävin kokkilinjan 80-81 larussa vattuniemessä. Opettaja oli Heljä Fernelius . Terveisin Hannu Forsström facessa kotiruoka Forsström.


      • Anonyymi
        jukkis3 kirjoitti:

        MUISTAAKSENI OLIN VUONNA 80-81 KOKKILINJALLA , ,ASIA MIKÄ JÄI MIELEENI OLI TYTTÖ JOKA ISTUI VIERESSÄNI ,ETUNIMI OLI PAULA .KOTOISIN JOSTAIN ITÄSUOMESTA ,SUKUNIMEÄ EN MUISTA ,EN KEHDANNUT KOSKAAN KYSYÄ ,UJOJA KUIN OLTIIN JA NUORIA,MISSÄHÄN PÄIN PAULA YM.SEN VUOSIKURSSIN OPPILAAT ON TÄLLÄ HETKELLÄ.,JOS JOKU TUNNISTAA TÄMÄN NIIN VASTAA TÄLLE PALSTALLE.ITSE ILIN NOIN.10 VUTTA.KAIKENKAIKKIAAN MERILLÄ JOISTA SILJA LINELLA ERI LAIVOISSA NOIN PUOLET .ILMATAR,WELLAMO,AALLOTAR,ORION,HEBE,WILKE,VIIMEISIN FINLADIALLA KOKKIKOULUN JÄLKEEN JOSTA JÄIN MAIHIN -83 JA OLEN OLLUT YRITTÄJÄNÄ NÄIHIN PÄIVIIN ASTI.

        Olen 2 merimiehen sisko ,Veljeni jo kuoleet. Molemat siirtyivät aikanaan Ruotisinlipun alle maailman meriä seilaaman.Nuorempi Veljen Masa Helsingistä eka pesti oli Vaasa line joskus v 1967.Kävi minusta teki toisenkin matkan sillä tai useammn?.Oli myös Finladia se alkuperäinen. Vasta kirjat minulla muistona kyllä kaikista laivoista.Kuoli mottorimiehenä 1997 sydänkohtaus ruotsissa Malmö.Toi maailman minulle kotiini,kortein,tarinoineen.Eli itselläni ei koskaan ole ollut mahdollisuus matkustaa.1 kerta Usa, Keran Espanja.Jokainenhan Tallina ja Ruotsi käynyt. Siskon pojan Sepon laivoja en muista joka on nyt 68v, myös mottori mies,kävi sen merimieskoulun.Lopetti seilaamisen kun perusti perheen joskus 1975? Mutta seilannut on omalla paatilla europassa perheineen kuin lähellä elii Malmö,Talina jne..Taidatte olla niin nuorta porukkaa.Veljeni jos eläisi vanhin olisi Ola 86v. Kuoli Malmö 2 vuotta sitten.Masa olisi 76v.Kuoli Malmö 26 v,sitten. Käykää Äänimeri sivut,Laivoja, Merimiesten tarinoita.Aivan mahtava sivusto kuvineen Sieltä löysin itse Masan eli Matin kuvan laivalta.Niin paljon hyviä tarinoita,niin paljon laivoja,kuvinen, niin paljon eri reissulta merimiesten kuvia.Aivan mietön sivusto. Hyvää aikaa ja parempaa vuotta ensivuodelle.merimies Veljien kuivalla maalla pikku sisko pian 70v.


    • Sähömies

      Juu sähkölinjalla. Tuon jälkeen tekn. kouluun ja sitten korkeakouluun joka keskeytyi kun kutsu kävi ilmailuopistoon. Nykyisin finskillä kipparina eikä harmita tuo uran vaihto mereltä ilmaan.

    • Propelikorva

      Idi oli jumalaa suurempi!

    • Siellä81

      Juu muistan. Idin farkku Peugeotilla oli ajettu yli miljoona kilsaa. Koneopin tunneilla oppilaat sitä ahkerasti huolsi. Idi kun nojas tauluun, niin jäi kädestä märkä jälki. Oli kuulemma joku malarian jälkitauti. Hilska taas oli vahva kuin härkä. Nosti kerran kaks tappelijaa riveleistä ilmaan yhtäaikaa.

    • Siellä84

      Kiippa käsiproteeseineen oli ihme haamu.

    • Anonyymi

      On aikaa kulunut, kun tällä palstalla on kommentoitu. Aloitus on ihan OK. Olin itse kokkilinjalla 1974-1975. Opettajina mm. Heljä Fernelius, Teuvo Sutinen, Pentti Kokko, Harry Haaparanta - Haapis. Muistan engalannin opettajan nahkashousut - Raija
      Markworth ( en ole varma kirjoitinko nimen oikein). Sitten oli Kaiu, vanha talousopettaja.
      Kurssillani oli sellaisia tyyppejä kuin mm.: Jyrki Kaakkomäki, Veikko Mastokankangas, Esko Nieminen, Marja-Terttu Lipsonen, Kaija Vainio.
      T. EK

    • Anonyymi

      Alkoi kiinnosta itseänikin. Jos kahdessa vuodessa saa kipparin paperit niin onko työnsaanti taattua?

      • Anonyymi

        No onhan se. Kannattaa hakea Helsingin merimiesammattikouluun heti!


    • Anonyymi

      Kotkaan paperit 1980, en päässyt olin 15 v. Lukioon jouduin.

    • Anonyymi

      Täkki linjalla olin minäkin, ja Hilskan opissa. Hilska kutsui meitä kahta tyttöä takatuuppareiksi :D ja töni isolla mahallaan meitä eteenpäin. Hilska oli hyvä opettaja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe