magneetti

vaihdelaatikon kylkeen

mihin kohtaan laitetaan, ja minkä kokonen sen magneetin pitää olla, että saa digipiirturin pysähtymään?

39

6856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......................

      sen pitää olla jalkapallon kokoinen ja muotoinen ja se pitää työntää persaukkoon!!!

      • ?=?

        Mistä niitä saa ostettu noin isoja?


    • HSJDHFJALFk

      revit vaan vittuun koko piirturin ja heität ikkunasta ulos.

    • jos laittsisit

      ihan vaan kytkimen siihen piirturille menevä´n anturijohdon väliin....

      Tosin jossain uusissa autoissa voi olla piirturi, nopeusmittari, ja mahdollinen nopeusrajoitin ja vakionopeudensääädin, niin silloin mahdollinen kytkin sopivassa paikkaa lamauttaa kaikki nuo (kuten myös magneetti) mutta kun taasen ABS:n ja ESP:n tunnisimet huomaa auton liikkuvan, niin syttyy merkkivaloja, ja taatusti jää viirhe muistiin.

      Mutta tosiaan, autoissa joissa on piirturi omassa järjestelmäässä, tuo olisi ihan kätevä systeemi, niin voisi sitten laittaa sen piirtuin tauolle kun pyörii keskustassa

      • Ei onnistu digin huijaus

        Mangneetilla eikä katkaisimilla. Anturi sähköisesti sinetöity, eli se siitä katkaisimesta ja mangneetti ei toimi, koska ajoneuvo(EBS) vertailee nopeutta ABS:n ja piirturin välillä ja jos tässä heittoa niin tallentuu vika jota ei saa pois muuten kuin testerillä! Joten helpoin tapa on pitää ne tauvot!:-)


      • Puhelet...
        Ei onnistu digin huijaus kirjoitti:

        Mangneetilla eikä katkaisimilla. Anturi sähköisesti sinetöity, eli se siitä katkaisimesta ja mangneetti ei toimi, koska ajoneuvo(EBS) vertailee nopeutta ABS:n ja piirturin välillä ja jos tässä heittoa niin tallentuu vika jota ei saa pois muuten kuin testerillä! Joten helpoin tapa on pitää ne tauvot!:-)

        Ei ainakaan liikkuva poliisi ole kaniastani mitään virheitä löytänyt vaikka ovat puolen vuoden sisällä pysäyttäneet 2 kertaa, ja magneettia on käytetty jo vuoden päivät. mutta hirveästi en silti suosittele käyttämään ajon aikana sillä voi hieman epäillys nousta poliisilla jos piirturi piirtää taukoa, lisäksi aluvaihtaja ei toimi kunnolla magneetin kanssa eli jos lykkäät 80km/H pienelle puolelle niin laatikko vaihtaa myös pienelle puolelle, eikä myöskään kilometrit kerry magneetilla ajon aikana. Oiva apuväline on kyllä puruissa ja lastauksissa!


      • erggrew
        Puhelet... kirjoitti:

        Ei ainakaan liikkuva poliisi ole kaniastani mitään virheitä löytänyt vaikka ovat puolen vuoden sisällä pysäyttäneet 2 kertaa, ja magneettia on käytetty jo vuoden päivät. mutta hirveästi en silti suosittele käyttämään ajon aikana sillä voi hieman epäillys nousta poliisilla jos piirturi piirtää taukoa, lisäksi aluvaihtaja ei toimi kunnolla magneetin kanssa eli jos lykkäät 80km/H pienelle puolelle niin laatikko vaihtaa myös pienelle puolelle, eikä myöskään kilometrit kerry magneetilla ajon aikana. Oiva apuväline on kyllä puruissa ja lastauksissa!

        Ihan 2013 vuoden Mese vaihtaa myös pienelle puolelle vaikka 90km/h vauhdissa jos vaihtaa pienelle puolelle itse, vaikka kaikki olisi kunnossa...

        Ainut taitaa olla DAF jossa on semmonen hämärä nappulalla toimiva aluevaihtaja, siinä ei saa aluetta vaihdettua jos on nopeuttaliikaa lisäksi vaihteet 1-4 ja 5-8 on samoissa "lovissa" eikä alue vaihdu ikinä vaihde päällä, vaikka ois kytkin pohjassa..

        Kuulema joku Scania on käyttänyt samalaista "nappialuetta" tiedä sitte


      • KJHY

        Persreikään vaseliiniin voideltunna koko XXXL


    • noudat lakia

      Miksi sinun pitää täällä kysellä mkeinoja piirturin manipuloimiseksi.

      Anna sen piirturin tallettaa kaikki niinkuin kuuluukin ja opette noudattamaan lakia.

      Ranskassa saisit noista toimenpiteistä sakkoa 25.000,- euroo, mutta suomessa pääset varmaan muutamalla kympillä, kun täällä sakot riippuvat tuloista. Sulla on varmasti pienet tulot kun pitäs rukata piirturia voidaksesi tehdä enemmän.

      • lokapoikia

        yritetään kaikkea mahdollista huijausta.
        Kokeilkaa myös lyijyä, oikeaan paikkaan sopivasti annosteltuna lopettaa tuollaiset typeryydet.


    • keltanokka

      liimaa jääkaappi magneetti keskelle ottaa vedä vittu päähäs ja lähe norjaa

    • kuljettaja1

      ei kö teillä idiooteillä oo järkee päässä ku ku pitää tuo täällä netissä paljastaa...

      • Diginen piirturi

        Todella hyvä juttu että nämä rikolliset kikkailut saadaan edes pikkasen vähemmälle. Toivottavasti mahdollisimman moni poliisi on lukenut tämänkin viestiketjun ja tieto kulkisi KAIKILLE liikennettä valvoville viranomaisille. Ammattiautoilijoiden rikosten määrä on muutenkin törkeän suuri joten kaikki apu lisävilpin ja rikosten tekemiseen tulee estää. Kuskit vetää täällä herneet nenään kun arvostellaan autojen kaatumisia,kolareita sun muita mutta alan moraali on,niin jokainen voi sen tämänkin ketjun aloittaneesta kirjoituksesta päätellä. Liikenteessä ollaan olevinaan niin hyviä ja mestareita ja vikahan on aina muissa kun ammattiautoilijoissa mutta tärkeintä on se miten parhaiten pystyt lakia rikkomaan tyyliin magneetti piirturinanturiin,rajoitinta vasten ajaminen,työ/lepoaikalain rikkominen,ylikuormat jne. Näitä riittää!!! Todella luotettavaa,rehellistä ja turvallista porukkaa tuolla tienpäällä!!


      • + - 0
        Diginen piirturi kirjoitti:

        Todella hyvä juttu että nämä rikolliset kikkailut saadaan edes pikkasen vähemmälle. Toivottavasti mahdollisimman moni poliisi on lukenut tämänkin viestiketjun ja tieto kulkisi KAIKILLE liikennettä valvoville viranomaisille. Ammattiautoilijoiden rikosten määrä on muutenkin törkeän suuri joten kaikki apu lisävilpin ja rikosten tekemiseen tulee estää. Kuskit vetää täällä herneet nenään kun arvostellaan autojen kaatumisia,kolareita sun muita mutta alan moraali on,niin jokainen voi sen tämänkin ketjun aloittaneesta kirjoituksesta päätellä. Liikenteessä ollaan olevinaan niin hyviä ja mestareita ja vikahan on aina muissa kun ammattiautoilijoissa mutta tärkeintä on se miten parhaiten pystyt lakia rikkomaan tyyliin magneetti piirturinanturiin,rajoitinta vasten ajaminen,työ/lepoaikalain rikkominen,ylikuormat jne. Näitä riittää!!! Todella luotettavaa,rehellistä ja turvallista porukkaa tuolla tienpäällä!!

        kun keksii ohittaa mangneetilla nykyiset tietokoneautot? Ei muutakun kämmeneen mahtuva mangneetti vaihdelaatikon kylkeen nopeudenluku anturin kylkeen,johan toppas tietojen kulku! Ainut huonopuoli:kierrokset rajoittuu ja jotain pientä muuta joka estää maantiellä ajon täyttä nopeutta,mutta tuo hyödyn siihen olennaiseen:purkutapahtumassa jos joutuu siirtään metrin pätkiä niin kone piirtää aina minuutin ajosuoritteen joka liikahduksesta,myös taukopaikoilla jos joutuu metrin siirtämään niin jo valmiiksi vietetty esim,3h tauko katoaa bitti avaruuteen! ei muutakun alusta taas!
        Toinen esimerkki: Ajoaika sallii vielä purkauksen,mutta siirtyminen levähdysaluueelle n.2km aiheuttaa jo sakon,elikkä jälleen mangneetti kehiin! Aiheuttiko kenties jollekkin vaaratilanteen?


      • Diginen Piirturi
        + - 0 kirjoitti:

        kun keksii ohittaa mangneetilla nykyiset tietokoneautot? Ei muutakun kämmeneen mahtuva mangneetti vaihdelaatikon kylkeen nopeudenluku anturin kylkeen,johan toppas tietojen kulku! Ainut huonopuoli:kierrokset rajoittuu ja jotain pientä muuta joka estää maantiellä ajon täyttä nopeutta,mutta tuo hyödyn siihen olennaiseen:purkutapahtumassa jos joutuu siirtään metrin pätkiä niin kone piirtää aina minuutin ajosuoritteen joka liikahduksesta,myös taukopaikoilla jos joutuu metrin siirtämään niin jo valmiiksi vietetty esim,3h tauko katoaa bitti avaruuteen! ei muutakun alusta taas!
        Toinen esimerkki: Ajoaika sallii vielä purkauksen,mutta siirtyminen levähdysaluueelle n.2km aiheuttaa jo sakon,elikkä jälleen mangneetti kehiin! Aiheuttiko kenties jollekkin vaaratilanteen?

        Ajamalla silmät ristissä vaikkapa vuorokauden ympäri magneetin avulla on siis ihan terve ja turvallinen tapa harjoittaa ammattiautoilua??!! Tätä tapahtuu kun KULJETTAJA ihan vapaaehtoisesti OTTAA VASTUUN kuljetuksesta tekemällä rikoksia ja vieläpä ilman mitään rahallista korvausta tästä lainrikkomisesta!

        >>"Toinen esimerkki: Ajoaika sallii vielä purkauksen,mutta siirtyminen levähdysaluueelle n.2km aiheuttaa jo sakon,elikkä jälleen mangneetti kehiin! Aiheuttiko kenties jollekkin vaaratilanteen?"


      • + - 0
        Diginen Piirturi kirjoitti:

        Ajamalla silmät ristissä vaikkapa vuorokauden ympäri magneetin avulla on siis ihan terve ja turvallinen tapa harjoittaa ammattiautoilua??!! Tätä tapahtuu kun KULJETTAJA ihan vapaaehtoisesti OTTAA VASTUUN kuljetuksesta tekemällä rikoksia ja vieläpä ilman mitään rahallista korvausta tästä lainrikkomisesta!

        >>"Toinen esimerkki: Ajoaika sallii vielä purkauksen,mutta siirtyminen levähdysaluueelle n.2km aiheuttaa jo sakon,elikkä jälleen mangneetti kehiin! Aiheuttiko kenties jollekkin vaaratilanteen?"

        Ei sitä voi eikä kannata pitää vauhdissa kiinni koska moottori ei ota kierroksia monta muutakin tapahtumaa on jotka estävät ajamisen maantiellä(onneksi,muuten käytettäisiin monessa yrityksessä enemmän hyväksi jopa pomojen neuvosta)
        Minullekkin melko uusi asia tämä mangneetti,kaverini sai sakot kyseisestä siirtymästä tehdas-alueelta levähdys aluueelle! Digipiirturi oli "piirtänyt" ajoa parin metrin liikutteluista siirtyminen n.2km liikennevaloineen,joista kertyi n12min ylittävä ajoaika! Sai sakot parin päivän päästä ratsiassa jossa digip.kortti luettiin poliisin toimesta (ei käyttäytynyt epäasiallisesti poliiseja kohtaan)

        Elikkä alkaessaan käyttämään mangneettia kerkeää tuon reissun ajaa taukopaikalle "laillisesti" KOSKA digipiirturin ONGELMA josta ei ole puhuttu tarpeeksi: Kone piirtää joka pysähdyksessä ylimääräisen minuutin ajoaikaan,elikkä mietippä montako kertaa 9 h ajoajan aikan noita minuutteja kertyy purkutapahtumissa/ruuhkaliikenteessä?
        TÄYSIN hyvällä omallatunnolla pidän tuon kapistuksen paikalla esimerkki siirtymän aikana,se jopa säännöllisellä reitillä auttaa ajamaan kiirehtimättä(kuorma on purettava ennen 9h taukoa)


      • Diginen Piirturi
        + - 0 kirjoitti:

        Ei sitä voi eikä kannata pitää vauhdissa kiinni koska moottori ei ota kierroksia monta muutakin tapahtumaa on jotka estävät ajamisen maantiellä(onneksi,muuten käytettäisiin monessa yrityksessä enemmän hyväksi jopa pomojen neuvosta)
        Minullekkin melko uusi asia tämä mangneetti,kaverini sai sakot kyseisestä siirtymästä tehdas-alueelta levähdys aluueelle! Digipiirturi oli "piirtänyt" ajoa parin metrin liikutteluista siirtyminen n.2km liikennevaloineen,joista kertyi n12min ylittävä ajoaika! Sai sakot parin päivän päästä ratsiassa jossa digip.kortti luettiin poliisin toimesta (ei käyttäytynyt epäasiallisesti poliiseja kohtaan)

        Elikkä alkaessaan käyttämään mangneettia kerkeää tuon reissun ajaa taukopaikalle "laillisesti" KOSKA digipiirturin ONGELMA josta ei ole puhuttu tarpeeksi: Kone piirtää joka pysähdyksessä ylimääräisen minuutin ajoaikaan,elikkä mietippä montako kertaa 9 h ajoajan aikan noita minuutteja kertyy purkutapahtumissa/ruuhkaliikenteessä?
        TÄYSIN hyvällä omallatunnolla pidän tuon kapistuksen paikalla esimerkki siirtymän aikana,se jopa säännöllisellä reitillä auttaa ajamaan kiirehtimättä(kuorma on purettava ennen 9h taukoa)

        Mitä kerrot selitykseksi poliisille kun ne pysäyttävät sinut suoraan ajosta ja piirturi on kokoajan "piirtänyt" taukoa?? Auton kun ei kuljettajan tauon aikana juurikaan luulisi liikkuvan! Toivottavasti lainsäädäntö luokittelee tämän magneetilla kikkailun rinnastettavaksi asiakirjaväärennökseksi samoin kuin paperikiekon väärennökset ja kikkailut. Magneetillahan pyritään huijaamaan ajo/työaikalainvalvontaa joka on siis luotu kaikkien turvallisuuden lisäämiseksi niin kuljettajan kuin muidenkin tielläliikkujien. Valitettavan suurelle osalle kuljettajia TURVALLISUUS ei ole mikään tekijä kun aletaan rattia pyörittää. Onneksi nykyään tiedonkulku on niin nopeaa ja tehokasta että suurin osa "kaatuneen rekannosto tukkii tien"-tyyppisistä tilanteista tulee julki. Silmät ristissä väsyneenä ylipitkiä päiviä ajaneet ja autonsa kaataneet tai kolareineet kuljettajat saavat ansaitsemansa huomion.

        Vaikka nykyinen ajo/työaikalaki luo omat ongelmansa tulisi logistiikkaketjuja parantaa ettei kuljettajien tarvitsisi itse ottaa vastuuta magneettien ja muiden kyseenalaisten ja laittomien keinojen avulla kuljetusten perillesaamiseksi. Tämä on mahdollista JOS siihen olisi halua. Nyt usein tämän halun vie liian alhaiselle tasolle vedetyt palkat(urakka/km-palkkaus). Pidentämällä rikollisella tavalla päivää tienaat enemmän on vastaus usein kun kysyy perustetta miksi rikot lakia vapaaehtoisesti työsi takia!


      • tyhmiltä rahat pois
        Diginen Piirturi kirjoitti:

        Mitä kerrot selitykseksi poliisille kun ne pysäyttävät sinut suoraan ajosta ja piirturi on kokoajan "piirtänyt" taukoa?? Auton kun ei kuljettajan tauon aikana juurikaan luulisi liikkuvan! Toivottavasti lainsäädäntö luokittelee tämän magneetilla kikkailun rinnastettavaksi asiakirjaväärennökseksi samoin kuin paperikiekon väärennökset ja kikkailut. Magneetillahan pyritään huijaamaan ajo/työaikalainvalvontaa joka on siis luotu kaikkien turvallisuuden lisäämiseksi niin kuljettajan kuin muidenkin tielläliikkujien. Valitettavan suurelle osalle kuljettajia TURVALLISUUS ei ole mikään tekijä kun aletaan rattia pyörittää. Onneksi nykyään tiedonkulku on niin nopeaa ja tehokasta että suurin osa "kaatuneen rekannosto tukkii tien"-tyyppisistä tilanteista tulee julki. Silmät ristissä väsyneenä ylipitkiä päiviä ajaneet ja autonsa kaataneet tai kolareineet kuljettajat saavat ansaitsemansa huomion.

        Vaikka nykyinen ajo/työaikalaki luo omat ongelmansa tulisi logistiikkaketjuja parantaa ettei kuljettajien tarvitsisi itse ottaa vastuuta magneettien ja muiden kyseenalaisten ja laittomien keinojen avulla kuljetusten perillesaamiseksi. Tämä on mahdollista JOS siihen olisi halua. Nyt usein tämän halun vie liian alhaiselle tasolle vedetyt palkat(urakka/km-palkkaus). Pidentämällä rikollisella tavalla päivää tienaat enemmän on vastaus usein kun kysyy perustetta miksi rikot lakia vapaaehtoisesti työsi takia!

        monet sanoi poliisi kun kuljettaja kortin takavarikoi. No typeryksiä on aina ollut. Ja kun työt loppuu tuosta syystä on edessä karenssi ennen kuin saa edes työttömyys korvausta.


      • mip
        tyhmiltä rahat pois kirjoitti:

        monet sanoi poliisi kun kuljettaja kortin takavarikoi. No typeryksiä on aina ollut. Ja kun työt loppuu tuosta syystä on edessä karenssi ennen kuin saa edes työttömyys korvausta.

        Kyl on viisaita neuvoja mutta jättääkö monikaan autoaan parin km. päähään kotoaan 9ksi h. ja kävelee tai soittaa taksin tai jonkun hakeen kyl luulen että ajetaan kotiin ja sit parin pv päästä maksellaan meinaan jos olis henk.autoissakin digi digi


    • magneetin

      ...käyttöä, vaikka ymmärränkin hyvin, mistä tarve tulee. Digipiirturin specsit kun on määritelty niin typerästi. Säädöksissä kun sanotaan, että jokainen minuutti, jonka aikana auto liikkuu vähänkin, on kokonaan kirjattava ajoajaksi. Lisäksi jokainen minuutti, jonka molemmin puolin olevat minuutit on kirjattava ajoajaksi, on myös kirjattava ajoajaksi. Hommassahan on ajateltu sitä, että pysähtelevässä ruuhkassa ajaminen ja liikennevaloissa seisominen kuuluukin olla ajoaikaa. Sen sijaan huomioimatta on jäänyt se, että terminaaleilla toimiminen kerryttää kohtuuttomasti "tyhjää" ajoaikaa.

      Otetaan vähän esimerkkejä:
      Saavut terminaalille ja pysäytät auton mennäksesi avaamaan takaovet. Tähän kuluu aikaa alle kaksi minuuttia, joten pysähdys menee kokonaan ajoajaksi. Peruutat laituriin ja käyt irrottamassa perävaunun ja avaamassa kontin takaovet. Taas meni alle kaksi minuuttia, joten tämäkin pysähdys laskettiin ajoaikaan. Nyt otat vetäjän laituriin ja käännät jalkalavan jalat alas. Taas meni alle kaksi minuuttia, kun jo lähdet ajamaan autoa pois jalkalavan alta. Ajoaika ei siis katkennut vielä kertaakaan. Seuraavaksi auto uuden jalkalavan alle ja jalat ylös. Taaskaan ei ajoaika katkennut. Sitten toinen perävaunu perään ja letkut kiinni. Vieläkään ei ajoaika katkennut. Helposti lähemmäs puoli tuntia ajoaikaa, vaikka autoa on vain siirretty muutamia lyhyitä pätkiä.

      Itsellä edellä kuvattu on ihan normaalia yövaihdoilla. Houkutus jollain magneetilla kikkailuun terminaalien pihoilla olisi kyllä suuri. Ei sen vuoksi, että saisi ajaa enemmän, vaan sen vuoksi, että tämä "tyhjästä" tullut ajoaika syö pois mahdollisuuden pitää paluumatkalla tauko lähimmällä yöllä auki olevalla huoltiksella, kun 4,5 tunnin ajoaika täyttyy puoli tuntia liian aikaisin näiden molemmissa päissä tulevien ylimääräisten minuuttien takia. Koko lenkille 9 tunnin ajoaika riittää kyllä hyvin. Ei oikein kiinnostaisi potkia kiviä terminaalin pihassa tai jossain metsäparkilla. Vaihtoehtona on pitää mennen tullen kolmevarttiset, mutta se taas jo aiheuttaa usein ongelmia kuljetuksen aikataulujen kanssa. Puoli tuntia mennen tullen vielä menee hyvin ja sen pidän, vaikka kuinka olisi kiire.

      Kuitenkin ajoaika-asetuksen mukaan kuorman purkamiseen tai lastaamiseen liittyvät toistuvat siirrot eivät ole ajoaikaa. Piirturin voi tietysti laittaa OUT-toiminnolle (VDO:n piirturin valikoista löytyy kohdasta "syöttö ajoneuvo" ja sieltä "OUT alkaa" ja homman päätyttyä "OUT päättyy".), mutta se ei silti pysäytä ajoajan kertymistä, enkä tiedä kelpaako selitys poliisille siltikään. Tästä kun saisi selkeät ohjeet, että miten tämä digipiirturin kanssa pitäisi hoitaa? Osa porukasta on ratkaissut ongelman noilla magneettikikkailuilla.

    • MAGNEETTILLA LIIKUJA

      magneettia Ajaminen tai ilman kuljettajakortia ajaminen ei näy pirturissa vaan auton omassa tietokoneessa asentaja voi ne poistaa jos jotain ne häiritsee

    • Magneetti kehiin

      Hyvä, hyvä
      Tuli isolasku magneetin käytöstä automaattivaihtajalla varustetussa autossa.
      Magneetti laatikonkylkeen ja menoksi, täysivauhti päälle, magneetti aiheutti jonkin virheimpulssin tietokoneälylle ja pisti pienenpykälän päälle, meni kone, kytkin, laatikko, perästä isolautaspyörä ja toinen vetonapa.

    • fgh6yjm

      Akt lehdessä on tarkat ohjeet.

    • älytön jättiläinen

      hyvä että näistä keskustellaan itse mieluiten otan rehelliset sakot ja tuen täten kotomaata kuin alan viritteleen magneetteja!ennen lepo aika lakia on ihan varma että on ollut todella vaarallisia"väsyjä"kuljettajia ja olenpa kuullut vanhan ajan kovasta yrittäjästä joka jaksoi rahan puutteessa ajaa 4kertaa 300km huikosen mutta piru vie viidennellä nukahti rattiin ja kalusto kelvottomaan kuntoon!onneksi tälläiset legendat on lailla lopetettu ja jos tämä on pakko mielle magneetein saada takaisin on varmaan väärällä alalla.itse kylläkin rikon ajo aikoja joka ikinen päivä 10-25minuutilla en siten etten pitäisi taukoja vaan että pidän ne silloin kun ne Minulle passaa en ahtailla koulubussien tai vaarallisien liikenteen kannalta paikkojen kohdilla kun boksi huutaa punasta!liikenteen vaarantamisesta saa myös sakot ja ei ole mielenterveydellisesti järkevää pelätä sakkoja ja kortin=työn pois ottamista joka ikinen työ päivä se syö virkeän ja valppaan mielen ja jos antaa ajatuksen sille taukovalon vilkkuessa että sillä rikkomuksella aiheutan turman niin rikkeen myönnän mutta itse tiedän ja voin elää sen asian kans että 10-25min ei kohdillaan olisi tilanteita muuttanut!ammatti kuljettajanhan pitää itse ilman lepo aikakojakin älytä milloin on liian väsy/kyvytön kuljettamaan!

    • v65v5v

      Meillä on sovittu siten että taukoja ei pidetä ollenkaan. Säästyy ajoaikaa paljon ja tavara liikkuu. No läpipalkalla ajetaan mutta kun tunteja tulee paljon niin se tilikin on iso.

      • quulapää

        ajatko ruskeita autoja lapväärtistä?


    • juupajoen eipä

      mihin kohtaan mopinvartta olisi paras kiinniittää magneetti, että voisi mopata 10 h yhtäsoittoa

    • scania r 720

      tiiijättekö sit et toi magneetti on vakiona uudesta lähtien pienessä kolossa vetolaatikon alla olevassa kumimatossa ainakin meijjän ajokeissa onn

      • f1025

        Hölmöjä olette, aina jää vika koodi kun laitatte magneetin anturiin, ainankin saksan puolella jo lukeevat piirturin vikakoodit autoista, ja siinä ei selittelyt auta.


      • 43hqoi
        f1025 kirjoitti:

        Hölmöjä olette, aina jää vika koodi kun laitatte magneetin anturiin, ainankin saksan puolella jo lukeevat piirturin vikakoodit autoista, ja siinä ei selittelyt auta.

        Mitäs sitä tarvii selitellä jos autossa on joskus vikoja?


    • gyiyyyfuyfyfiyi
      • löpöö

        Linkki ei toimi voitko laittaa uudestaan


    • hu juu

      Poliisi ukko Roima kyllä neuvoo mihin laitetaan. Siis dirpäivillä.
      Kyllä kaikki tietää että niitä käytetään.

    • 511562145286+

      Nopeusanturin kohdalle, löytyy esim. vaihdelaaikon kyljestä

      ja 10 newtonin magneetti riittää hyvin

      Jos autossa o automaatti, tai vaiherobotti, ei tuo toimi.

      Huomaa myös että laite lamauttaa myös mittariston, eli nopeutta pitää tarkkailla sitten esim navgiaattorista.

      Samasta kertaa myös rajoitin menee pois pelistä

      Mutta tuo ei kuitenkaan hajota mitään, tai tee virhekoodeja, koska auto kuitenkin luulee että se on paikallaan moottori käynnissä

      • 12+13

        Olet väärässä. Eräissä uusissa autoissa tulee virhekoodi.


      • luu-5
        12+13 kirjoitti:

        Olet väärässä. Eräissä uusissa autoissa tulee virhekoodi.

        poliisiauton tuulilasiin


      • vfdmvfkldvlökfd
        12+13 kirjoitti:

        Olet väärässä. Eräissä uusissa autoissa tulee virhekoodi.

        fvfkdvkldfklvkfdv


      • frefrewf
        12+13 kirjoitti:

        Olet väärässä. Eräissä uusissa autoissa tulee virhekoodi.

        Jos KAIKKI laitteet luulee että auto on paikallaan, niin mikä vikakoodi siitä muka tulee...

        tosin jos on esim. automaattivaihteisto, tai vaikkapa auevaihtaja, niin ei se hyvä oo


    • Helpompi laittaa vain kytkin joka blokkaa nopeussignaalin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe