Ja taas.. Facebook

tegtrh87i7kyu

Näkeekö facebookissa omalla sivuilla vierailleet henkilöt?

15

14119

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luckynro1

      ei pitäisi näkyä. Asetukset kohdassa saa valittua esim. näkeekö muut kun lisäät kuvia tai kavereita.

      Samassa paikassa myös tämä lista:

      Tarinoita seuraavista aiheista ei koskaan julkaista:

      * Tökkäykset
      * Viestit
      * Kenen profiilia katselet
      * Kenen kuvia katselet
      * Kenen muistiinpanoja luet
      * Ryhmä- tai tapahtumakutsun torjuminen
      * Kaveripyynnön torjuminen
      * Henkilöt, jotka poistat kavereistasi
      * Muistiinpanojen ja kuvien poistaminen

      • mk

        Koitin kaivaa tuota asetukset-valikkoa, mutta en löytänyt mistään noita kohtia..:/


    • gnomic

      Tämä samainen asia kalvaa itseänikin. Nimittäin nyt on jo kahdesti käynyt niin, että kun olen käynyt katsomassa jonkun täysin randomin puolitutun profiilia, on tämä kyseinen henkilö seuraavana päivänä pyytänyt minua kaverikseen...

      Kuitenkin usein kysytyistä kysymyksistä löytyy tälläinen

      Voinko mitenkään saada selville, ketkä ovat katsoneet profiiliani? Voivatko muut nähdä kenen profiileja olen käynyt katsomassa?

      Facebookin käyttäjät eivät voi seurata profiilien tai tietyn sisällön katselukertoja eivätkä sitä, ketkä näitä tietoja katsovat. Ulkopuoliset kehittäjät saattavat kuitenkin tarjota sovelluksia, joiden avulla joitakin tällaisia tietoja saa selville. Kun käytät näitä sovelluksia, pidä mielessäsi seuraavat asiat:

      1. Sovellukset eivät voi seurata profiilien tarkasteluja sellaisten käyttäjien kohdalla, jotka ainoastaan käyvät toisen henkilön profiilissa. Facebook on tehnyt tämän teknisesti mahdottomaksi.
      2. Jotta jokin sovellus voi seurata toimiasi, sinun täytyy nimenomaisesti hyväksyä sovelluksen pääsy tietoihisi.
      3. Tämän toiminnon tarjoavan sovelluksen lisääminen on täysin vapaaehtoista. Jos et halua osallistua, älä lisää sovellusta käyttäjätiliisi.

      Eli aika kryptistä. Mikä lasketaan käymiseksi profiilissa? Onko kuvien katselu enemmän kuin käymistä? Mitkä sovellukset voivat seurata toimiani? Uskallanko enää käydä urkkimassa ketään? ;) Miten toimii esim. sellainen sovellus, joka näyttää kuka on viimeksi tarkastellut profiiliasi? Tuleeko se olla molemmilla osapuolilla, ennnekuin se toimii? Vai perustuuko se jonkinlaiseen todennäköisyyteen?

      • miten on?

        mä oon miettiny ihan samaa.
        esim nyt näkee paljon sitä sovellusta "paina fovard niin näet kuka katsoo eniten profiiliasi".

        miten tuo käytännössä toimii? jos olen se, joka katsoo jonkun kaverini profiilia eniten, paljastunko, vaikka en itse käytä ko sovellusta?


      • Anonymus facebook us

        "Nimittäin nyt on jo kahdesti käynyt niin, että kun olen käynyt katsomassa jonkun täysin randomin puolitutun profiilia, on tämä kyseinen henkilö seuraavana päivänä pyytänyt minua kaverikseen..."

        Juuri noin tuntuu tapahtuvan, ja olen keksinyt yhden mahdollisen selityksen. Ne henkilöt, jotka kurkistelevat profiilia tavanomaista enemmän, ilmestyvät useammin kaverien satunnaiseen kuvavalikoimaan. Vaikea kenties uskoa, mutta jostain syystä se näin on. Rupesin joskus miettimään, pitääkö asia paikkansa, ja sitten erään kaverini kanssa kokeilin, mitä tapahtuu jos hän vierailee koko ajan profiilissani. Ja se tapahtui, että hänen kuvansa oli aina ensimmäisenä näkyvissä, vaikken hänen kuvaansa ollut sinne pysyvästi asentanut. Niinpä kun käyt jonkun puolitutun profiilissa, seuraus on luultavasti se, että kohta hän näkee kuvasi sivullaan ja siitä hänelle juolahtaa mieleen, että tuotahan pitää pyytää kaveriksi. Aina tuollaista ei tosin luulisi tapahtuvan, mutta muutaman mystisen kaveripyynnön selitys ko. ilmiö lienee.


      • dghmgh,m
        Anonymus facebook us kirjoitti:

        "Nimittäin nyt on jo kahdesti käynyt niin, että kun olen käynyt katsomassa jonkun täysin randomin puolitutun profiilia, on tämä kyseinen henkilö seuraavana päivänä pyytänyt minua kaverikseen..."

        Juuri noin tuntuu tapahtuvan, ja olen keksinyt yhden mahdollisen selityksen. Ne henkilöt, jotka kurkistelevat profiilia tavanomaista enemmän, ilmestyvät useammin kaverien satunnaiseen kuvavalikoimaan. Vaikea kenties uskoa, mutta jostain syystä se näin on. Rupesin joskus miettimään, pitääkö asia paikkansa, ja sitten erään kaverini kanssa kokeilin, mitä tapahtuu jos hän vierailee koko ajan profiilissani. Ja se tapahtui, että hänen kuvansa oli aina ensimmäisenä näkyvissä, vaikken hänen kuvaansa ollut sinne pysyvästi asentanut. Niinpä kun käyt jonkun puolitutun profiilissa, seuraus on luultavasti se, että kohta hän näkee kuvasi sivullaan ja siitä hänelle juolahtaa mieleen, että tuotahan pitää pyytää kaveriksi. Aina tuollaista ei tosin luulisi tapahtuvan, mutta muutaman mystisen kaveripyynnön selitys ko. ilmiö lienee.

        täytyisi mielestäni tämä puolituttu olla jonkun kaverisi kaveri...ei minulla ainakaan oikeassa yläkulmassa ole kaveriehdotuksissa koskaan ketään muita ihmisiä. Etsi kavereita kohdassa sen sijaan on, enhän tunne kaikkia kavereideni kavereita.


      • fashytsdt
        dghmgh,m kirjoitti:

        täytyisi mielestäni tämä puolituttu olla jonkun kaverisi kaveri...ei minulla ainakaan oikeassa yläkulmassa ole kaveriehdotuksissa koskaan ketään muita ihmisiä. Etsi kavereita kohdassa sen sijaan on, enhän tunne kaikkia kavereideni kavereita.

        jotain epäilyttävää tässä mun mielestäni on. joskus pari vuotta sitten olen hyväksynyt erään henkilön kaverikseni, vanha tuttu lapsuudestani joten en ole pitänyt mitään yhteyttä tähän tai vieraillut hänen sivullaan. kuitenkin eilen kävin naureskelemassa hänen kuvilleen ja tänään huomasin että tyyppi on poistanut mut kavereistaan. outoa. jotain sellaista on varmasti tapahtunut vierailuni jälkeen että hän on muistanut olemassaoloni ja päättänyt poistaa mut ylimääräisenä. näin on käynyt ennenkin, mutta ei aivan näin nopealla aikataululla joten oon sivuuttanut tapahtumat outona yhteensattumana.


      • anni m
        fashytsdt kirjoitti:

        jotain epäilyttävää tässä mun mielestäni on. joskus pari vuotta sitten olen hyväksynyt erään henkilön kaverikseni, vanha tuttu lapsuudestani joten en ole pitänyt mitään yhteyttä tähän tai vieraillut hänen sivullaan. kuitenkin eilen kävin naureskelemassa hänen kuvilleen ja tänään huomasin että tyyppi on poistanut mut kavereistaan. outoa. jotain sellaista on varmasti tapahtunut vierailuni jälkeen että hän on muistanut olemassaoloni ja päättänyt poistaa mut ylimääräisenä. näin on käynyt ennenkin, mutta ei aivan näin nopealla aikataululla joten oon sivuuttanut tapahtumat outona yhteensattumana.

        Mulle on käynyt myös samalla tavalla!
        Joka kerta kun olen jutellut baarissa tai jossain erään tuttuni kanssa, on hänen pärstänsä kuva "kaveriruudussani". Ja se on ihan totta joka kerta kun olemme tavanneet.
        Tiedä sitten, mutta aika outoa sattumaa.


      • salaliittoteoria on
        anni m kirjoitti:

        Mulle on käynyt myös samalla tavalla!
        Joka kerta kun olen jutellut baarissa tai jossain erään tuttuni kanssa, on hänen pärstänsä kuva "kaveriruudussani". Ja se on ihan totta joka kerta kun olemme tavanneet.
        Tiedä sitten, mutta aika outoa sattumaa.

        Ja minä olen huomannut että FB:n omat mainokset oikealla sivulla (ei ne vilkkumainokset - niitä mulla ei edes näy kun olen blokannut pois), tykkää jne. liittyvät tosi usein sellaiseen asiaan, jota olen esim. googlailemalla tutkinut...


      • Höpsö
        Anonymus facebook us kirjoitti:

        "Nimittäin nyt on jo kahdesti käynyt niin, että kun olen käynyt katsomassa jonkun täysin randomin puolitutun profiilia, on tämä kyseinen henkilö seuraavana päivänä pyytänyt minua kaverikseen..."

        Juuri noin tuntuu tapahtuvan, ja olen keksinyt yhden mahdollisen selityksen. Ne henkilöt, jotka kurkistelevat profiilia tavanomaista enemmän, ilmestyvät useammin kaverien satunnaiseen kuvavalikoimaan. Vaikea kenties uskoa, mutta jostain syystä se näin on. Rupesin joskus miettimään, pitääkö asia paikkansa, ja sitten erään kaverini kanssa kokeilin, mitä tapahtuu jos hän vierailee koko ajan profiilissani. Ja se tapahtui, että hänen kuvansa oli aina ensimmäisenä näkyvissä, vaikken hänen kuvaansa ollut sinne pysyvästi asentanut. Niinpä kun käyt jonkun puolitutun profiilissa, seuraus on luultavasti se, että kohta hän näkee kuvasi sivullaan ja siitä hänelle juolahtaa mieleen, että tuotahan pitää pyytää kaveriksi. Aina tuollaista ei tosin luulisi tapahtuvan, mutta muutaman mystisen kaveripyynnön selitys ko. ilmiö lienee.

        "Nimittäin nyt on jo kahdesti käynyt niin, että kun olen käynyt katsomassa jonkun täysin randomin puolitutun profiilia, on tämä kyseinen henkilö seuraavana päivänä pyytänyt minua kaverikseen..."

        Juuri noin tuntuu tapahtuvan, ja olen keksinyt yhden mahdollisen selityksen. Ne henkilöt, jotka kurkistelevat profiilia tavanomaista enemmän, ilmestyvät useammin kaverien satunnaiseen kuvavalikoimaan. Vaikea kenties uskoa, mutta jostain syystä se näin on. Rupesin joskus miettimään, pitääkö asia paikkansa, ja sitten erään kaverini kanssa kokeilin, mitä tapahtuu jos hän vierailee koko ajan profiilissani. Ja se tapahtui, että hänen kuvansa oli aina ensimmäisenä näkyvissä, vaikken hänen kuvaansa ollut sinne pysyvästi asentanut. Niinpä kun käyt jonkun puolitutun profiilissa, seuraus on luultavasti se, että kohta hän näkee kuvasi sivullaan ja siitä hänelle juolahtaa mieleen, että tuotahan pitää pyytää kaveriksi. Aina tuollaista ei tosin luulisi tapahtuvan, mutta muutaman mystisen kaveripyynnön selitys ko. ilmiö lienee. ,,

        Huuhhuu.. Toivottavasti ei oo totta, nimittäin vähän noloo, kun katon välil yhen pojan profiilia.... :)Kiva jos se saa tietää...


    • tiuku_2

      Mitäs sitten, kun facebook ehdottaa siellä oikeassa yläkulmassa jotain jo vahvistettua kaveria, että pitäkää yhteyttä (moikkaa tms.) Mulla tulee usein siihen yksi ja sama kaveri. Voiko se tarkoittaa sitä, että hän katselee säännöllisesti profiiliani? Ja näkyykö mun pärstä samalla lailla ehdotuksena muiden kavereitteni oikeassa yläkulmassa, joitten profiileja olen tutkinut? En tiiä uskaltaako tuolla fb:ssa enää tehdä mitään..

      • :s

        Itsekin olen miettinyt et millä perusteella nuo "pitäkää yhteyttä - lähetä hänelle viesti" -ilmoitukset tulee. Mullekki tulee aina pari samaa henkilöä siihen, oon jo alkanu epäilemään et ne tosiaan tulee sen perustella jos on stalkkaillut toisen profiilia säännöllisesti, mutta ei muuten ole kommentoinut tilapäivityksiin etc.

        Ja sitten ne kaveriehdotukset, mulla tulee siihen sellaisiakin joiden kanssa ei ole montaa yhteistä kaveria, ja joiden profiilia olen käynyt katselemassa useamman kerran (enkä ole lisännyt kaveriksi). Kerran yks vanha tuttu pyys mua heti seuraavana päivänä kaveriks kun olin käynyt katselemassa hänen profiiliaan, eikä yhteisiä kavereita ollut kuin muutama.

        Ei tuolla kohta tosiaan uskalla tehdä mitään, täst lähtien pitää vissii tyytyä katsomaan vain omaa profiilia


      • H

        usein sellaisia kavereita yhteydenpitoon, jotka eivät ole aktiivisia facebookissa. Käyttäjien aktivointi tuo mainostuloja tms.


      • ehkäpä,,
        H kirjoitti:

        usein sellaisia kavereita yhteydenpitoon, jotka eivät ole aktiivisia facebookissa. Käyttäjien aktivointi tuo mainostuloja tms.

        sellaisen kaverin minkä profiilia katson useimmin , niin hänen profiilikuva tulee melkein aina esille siihen oikealle.


      • Ruupertti23
        ehkäpä,, kirjoitti:

        sellaisen kaverin minkä profiilia katson useimmin , niin hänen profiilikuva tulee melkein aina esille siihen oikealle.

        Facebook kirjaa kaiken mitä teet. Poistatutkin asia vain piilotetaan. Tulevaisuudessa koko historia on myynnissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe