OP-Euro A rahastot

mika nnk

Eli tuossa parivuotta sitten sain kutsun täytettyäni 18 vuotta osuuspankkiin keskustelemaan raha-asioista.En tiedä mitään rahastoista enkä osakkeista mutta minulle vakuutettiin että jos haluan että rahat pysyvät tallessa niin tuonne op-euro rahastoon kannattaa laittaa osa säästöistä. Painotin viellä että en halua ottaa mitään riskejä vaan tärkeintä on että pääoma säilyy vaikkakaan ei kasvaisikaan kovaa korkoa. Itse ehdotin määräaikaista säästötiliä mutta pankkivirkalija tyrmäsi sen heti alkuunsa.
Tuollaisen sopimuksen sitten tein ja nyt kun katsoin niin n500e miinuksella.

Eli tarkoittaako että olen nyt hävinnyt 500e. Kannattaako rahoja vielä pitää tuolla vai ottaa noi vähät rahani pois mitä siellä on viellä jäljellä. Ei tuolta pankistakaan mitään uskalla kysyä ku kusettavat vaa entistä kauheemmin.

14

4929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et ole

      vielä hävinnyt, mutta jos nyt nostat rahat pois niin tuon verran tulee takkiin. Jos et tosiaan tarvitse niitä niin anna olla, kyllä ne taas nousee.

      • tappio.

        lunasti tai ei.

        Ei kannata sijoittaa jos ei ymmärrä asioista mitään.

        Kannattaisi ottaa selvää ettei ainakaan osta sellaista mistä pankki hyötyy eniten.

        Ja on se kumma kun suomalaiset pelkäävät kuollakseen tappiota. Ei se ole ihme että kansa on köyhää kun osakkeita ja rahastoja pidetään vähintään uhkapelinä tai huijauksena.


    • xyzxyz

      Kyllä asia on todellakin niin, että OP:n "Turvallisen tuoton rahastona" mainostama OP-EURon vuosi 2008 meni pahasti penkin alle. Viimeinen 12 kk näyttää tuottaneen tappiota yli 6 %.

      Joku voisi kutsua tuota esimerkiksi harhaanjohtavaksi mainonnaksi.

      Ainut lohtu lienee se, että rahastossa on varoja 1,7 miljardia euroa (edelleen, yllättävää kyllä). Eli et ole todellakaan ainut OP:n toimintaan pettynyt.

    • pettynyt

      Itselleni mainostettiin samalla tapaa, ja hävisin 500euroa. Nostin rahat pois, koska pankissa sanottiin, että OP-Euro A rahasto on heikolla, ja jos se sieltä joskus alkaa nousta, niin aikaa ei tiedä kuinka kauan kestää. En halunnut menettää enää yhtään. Sen jälkeen vaihdoin pankkia. OSUUSPANKKI MYÖNSI ETTÄ OP EURO A:TA OLI "KAUPATTU" RISKITTÖMÄNÄ, mutta kuulemma mikä tahansa muu pankki olisi tehnyt samoin. Ja he olivat kuulemma alkaneet syksyllä soitella ihmisille, että kannattaisi siirtää rahat pois! Harmi vaan kun mulle ei sitä puhelua tullut! Aika outoa että pankki ei sitten kuitenkaan ota vastuuta sen enempää, että ihmiset menettävät rahansa, kun ovat sijoittaneet riskittömäksi luvattuun paikkaan.

      • täteihin

        Kun menet siihen sivukonttoriin, niin KUKAAN ei siellä tiedä mitään niistä rahastoista, mitä kauppaavat. Pankin tädille on vain annettu seuraava ohje: "Myy näitä rahastoja asiakkaille, jotka haluavat tehdä määräaikaistalletuksen". Niin yksinkertaista se on.

        Eli pankin täti ON MYYJÄ. Hän ei todellakaan neuvo, että NYT EI olisi hyvä aika ostaa. Myyjä aina myy, kaikissa tilanteissa.


      • -Teukka-
        täteihin kirjoitti:

        Kun menet siihen sivukonttoriin, niin KUKAAN ei siellä tiedä mitään niistä rahastoista, mitä kauppaavat. Pankin tädille on vain annettu seuraava ohje: "Myy näitä rahastoja asiakkaille, jotka haluavat tehdä määräaikaistalletuksen". Niin yksinkertaista se on.

        Eli pankin täti ON MYYJÄ. Hän ei todellakaan neuvo, että NYT EI olisi hyvä aika ostaa. Myyjä aina myy, kaikissa tilanteissa.

        OP-Euro on rahamarkkinarahasto ja todellakin tässä mielessä tarkoitettu "parkkipaikaksi" rahoille. Siis ennalta määrittelemättömäksi sijoitusajaksi, pienen tuoton, mutta myös lähes olemattoman riskin sijoitukseksi.

        OP:ssa kuitenkin oli ryhdytty ahneiksi. Hallinointipalkkio oli hilattu niin ylös, että normaalin tuoton saavuttamiseksi jouduttiin salkkuun ottamaan myös riskillisiä yrityslainoja. Tämähän ei ole pankkitädin syy, vaan viime kädessä rahastonhoitajan syy. Toivottavasti tästä nyt opitaan ainakin se, että pitäisi tietää mihin rahansa laittaa. Tällöin välttyy ainakin siltä, että syyttäisi jotakuta toista huonoista sijoituspäätöksistä.


      • OPssa kärsinyt
        täteihin kirjoitti:

        Kun menet siihen sivukonttoriin, niin KUKAAN ei siellä tiedä mitään niistä rahastoista, mitä kauppaavat. Pankin tädille on vain annettu seuraava ohje: "Myy näitä rahastoja asiakkaille, jotka haluavat tehdä määräaikaistalletuksen". Niin yksinkertaista se on.

        Eli pankin täti ON MYYJÄ. Hän ei todellakaan neuvo, että NYT EI olisi hyvä aika ostaa. Myyjä aina myy, kaikissa tilanteissa.

        Aivan samaa mieltä. Tuhlasivat 15 minuuttia aikaani, väkisin tuputtamalla minulle tuotteita mitä en halua. Piti lopuksi sanoa, että mitä helvetin asiakaspalvelua tämä on. Tyrkytätte paskaa, vaikka mä sanoin että haluan tehdä määräaikaisen talletuksen ja sillä selvä. Eikö teillä kuunnella asiakasta ollenkaan?!


      • jack123+123

        euro rahasto on nyt miinuksella, nyt kannaataa lisätä pääomaa koska pohjat on nähty lähes.
        -10% alhaalla eli 19€ saat noin puolenvuoden päästä saat vähintään 20€ vuodessa ollaan sevästi plussan puolella. YKSINKERTAINEN NEUVO ÄLÄ PANIKOI.


    • surkea rahasto
    • malttia vaan

      Väärin! OP Eurossa ei ole kovia kuluja! Vuosittainen hallinnointipalkkio on 0,30%, muita kuluja ei mene. Sensijaan osakerahastopuolella löytyy kovempiakin kuluja, mutta sielläkin vain 3% luokkaa, ja rahastosijoittajien tuotot ovat vasta edessäpäin.

      OP Euro A:n pääomat liikkuu 733 miljoonassa eurossa joten kovin pienestä rahastosta ei ole kysymys. Tuotot on tällä hetkellä alhaalla, mutta riski on myöskin pieni. Sijoittaminen on lisäksi helppoa, koska ammattilaiset hoitaa sijoituspolitiikan: Ei tarvi muuta kun tallettaa rahaa ja odotella tuottoja :D

      • fsdfsfdfsdfsd

        Etkö osaa lukea vai oletko tyhmä?


      • TotuusMastex

        "vain 3% luokkaa, ja rahastosijoittajien tuotot ovat vasta edessäpäin."

        Vedä rahastohuijari v päähän. 3% on kaikki liikaa tyhjästä huijattua maksua jolle asiakas ei saa mitään vastinetta. Ammattilaiset ei hoida mitään muutakuin uskottelevat tekevänsä jotain ja huijaavat valtaosan sijoittajien tuotoista itselleen.

        Että turpa kiinni apina. Täällä tiedetään tasan tarkkaan mikä on pelin henki.

        Elkää sijoittako rahastoihin vaan ostakaa osakkeet suoraan itse.


      • vakutus

        taidat olla kuukauden op palveluksessa puhut puuta heinää älä levitä tommista valetta OP EURO A EI TUOTA yhtään senttiä ota op kirja saat 0.25%ei täysin varmaa
        pankissa on puurot ja vellit täysin sekaisin siellä kaikki on jotain johtajia ja pääliköitä .palvelumaksu nousee kantakaa sinne rahanne kyllä sinne mahtuu
        sielä on puu kaupan ja maanviljeliöden tuotot .


    • vakutus

      voi mika nyt olet pistänyt rahasi kyllä täydelliseen paskaan.tekivät vaimolle henkivakutuksen sama euro a määräaikainen 5.1.siinäolisi mennyt kaikki pidin vuoden kunne ruinasiva.pirin itselläni kirjaa 5vuotta kaikki olisi mennyt op euro a
      olisi syönyt koko potin.1% olisi tuottanut 1%.Mielestäni lännen op ei enää myy koko
      paskaa sillä on huijattu vanhoja ihmisiä ja paljon.jätä koko paska pankki ja koita opetella sijottamista kysele vaikka se on vaikeaa onko tietokonetta jos ei niin mene vaikka kirjastoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe