Fiat Stilo Multiwagon?

Kertokaa kokemuksia

Olen ostamassa ns. keskikokoista farkkua ja yhtenä vaihtoehtona on Fiat Stilo Multiwagon. Kertokaapa kokemuksia kyseisestä autosta, positiivisia ja negatiivisia. Lähinnä hakusessa on vuosimallit 2005-2006. Onko Stilo vikaherkkä vai perusvarma, eli joutuuko autoa pitämään enemmän korjaamolla kuin omassa autotallissa? Minkä hintaisia huollot ja ylläpitokustannukset ovat, eli onko kallista ajamista vai hyvinkin taloudellista?

Mitä itse olen katsellut ja vertaillut eri automerkkejä ja malleja, niin Stilo pärjäisi ainakin varustelun osalta hyvin. Lisäksi samalla hinnalla saisi 2005-2006 vuosimallisen ja alle 100 tkm ajetun Stilon, kuin mitä joutuisi maksamaan 2-4 vuotta vanhemmista ja enemmän ajetuista "kilpailijoista". Jopa tuon hintaluokan "rapeat ranskikset" ovat huomattavasti kalliimpia. Eli kertooko hinta jotain laadusta vai onko kyse enemmänkin vanhoista ennakkoluuloista, jotka heijastuvat suoraan vaihtoauton hintaan?

Kiitos asiallisista vastauksista!

33

7271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-stilosti

      Merkin ja mallin arvostus alhainen. Ajelin kaksi vuotta uudehkolla -05 Stilo Multiwagonilla 1,6 moottorilla. Ei vikoja tuona aikana. Normaalit huollot. Ostin käytettynä. Mittarissa tuolloin vain 7 tuhatta. Myydessä n. 40. Liian halvalla joutui myymään ja vaihtamaan perheenlisäyksen takia tila-autoon. Hinta-laatusuhde käytettynä ostaessa hyvä. Mielestäni kelpo käyttöauto. Tilava, mukava ja hyvä varustelu. Sopii pidemmillekin matkoille. Sähkötehosteista ohjausta jotkut "asiantuntijat" moittii. Miestäni ohjaus on kevyt, mutta vakaa. Herkät polkimet vaatii tottumista. Penkit makuasia. Tykkäsin istua korkeammalla. Sivupeilit pienehköt. Suosittelen koeajoa.

    • Farkku

      Vaihdoin Stilon viidenvuoden käytön jälkeen uuteen, edelleen Fiattiin. Stilo toimi moitteetta viisi vuotta. Hintalaatusuhde kohdalla.Suosittelen lähempää tutustumista.

    • Uuten ostin

      Nyt olen ajanut 105 tuhatta ja edullisia kilometrejä on ollut. Vuotava jäähdytin vaihdettiin takuuseen ja vuotavaan pissapoikaan laitettiin takaiskuventtiili ? tai joku sellainen. Muuten on toiminut aivan moitteettomasti, pelaa kovilla pakkasillakin eikä ole ollut mitään sähkö- tai kosteusongelmia. Huollot siedettävän hintaisia kun teettää esim jossain AD huollossa, lamppujen vaihto itse tavalliselle tumpelolle ylivoimaista, joutuu vaihdattamaan rahalla. Tavaratila mahtava, nimimerkki "Ennakkoluuloja" tuossa edellä jo kuvailikin osuvasti auton ominaisuuksia.

    • Fiat

      Toi diesel multivagon on paras ja varmin malli näistä.Mikäli löydät halvan ja vähän ajetun diesel stilon niin osta pois.

    • Tilaa ja varusteita kyllä hyvin hintaan nähden.Korjauskustannukset kalliita ja oman ostin kun sillä oli ajettu 41000km ja nyt mittarissa 89000.Vuosimalli on 04 ja koiran luut vaihdettu kaksi kertaa ja moottorin ohjausyksikkö kerran mikä tosin on taas jo hajoamassa!Että kyllä ainakin mun viimeinen italiaano.Vaikka edellinen tempra oli parempi vaikka oli pikkuvikoja mutta oli myös parempi ajaa.

      • XXXXXXXXXXXX

        ... molemmat omistaneena voin sanoa, että kyllä stilo on parempi ajaa kuin tempra...


      • ajolleen
        XXXXXXXXXXXX kirjoitti:

        ... molemmat omistaneena voin sanoa, että kyllä stilo on parempi ajaa kuin tempra...

        En ole omistanut Stiloa enkä Tempraa mutta vanhan Croman joka oli ainakin mahtavan tunnokas ja vakaa ajettava. Kun lukee 90-luvun autolehtiä niin Tempran ajettavuutta on kyllä kehuttu testeissä mielettömästi, samoin samalla alustalla olevaa Tipoa. Koeajoin kaverin -89 Tipon reilu vuosi sitten ja kyllä oli junamaisen vakaa. Olen kyllä koeajanut Stilonkin mutta koeajo oli lyhyehkö joten vaikea sanoa Stilosta enempää. Testeissä ohjausta on kyllä moitittu. Ennen vuosikymmenet Fiatit olivat ajettavuudeltaan malliksi muille.


      • XXXXXXXXXXXXXX
        ajolleen kirjoitti:

        En ole omistanut Stiloa enkä Tempraa mutta vanhan Croman joka oli ainakin mahtavan tunnokas ja vakaa ajettava. Kun lukee 90-luvun autolehtiä niin Tempran ajettavuutta on kyllä kehuttu testeissä mielettömästi, samoin samalla alustalla olevaa Tipoa. Koeajoin kaverin -89 Tipon reilu vuosi sitten ja kyllä oli junamaisen vakaa. Olen kyllä koeajanut Stilonkin mutta koeajo oli lyhyehkö joten vaikea sanoa Stilosta enempää. Testeissä ohjausta on kyllä moitittu. Ennen vuosikymmenet Fiatit olivat ajettavuudeltaan malliksi muille.

        ... kyllähän Tempra varmasti aikakautensa autoksi oli hyvä ajaa. Ohjaus siinä oli tunnokas ja hyvä, parempi varmasti kuin monessa nykyautossa, jossa ohjaus on tunnottomaksi ylitehostettu.

        Stilon ohjausta on testeissä moitittu - ehkä siinä vähän aihettakin on. Mielestäni suurin syy noihin moitteisiin kuitenkin on pielessä olevat aurauskulmat. Stiloissa (ja monissa muissakin uusissa autoissa) aurauskulmat eivät välttämättä ole tehtaalta lähtiessä täysin oikeissa arvoissa - ja autohan on silloin erikoinen ja kiikkerä ajettava. Jos stilossa kaikki paikat ovat kunnossa ja oikeissa säädöissä, niin kyllä se ohjauksen puolesta aivan siedettävä ajettava on - sen vuoksi sitä ei tarvitse jättää ostamatta.

        Jos vertaa stiloa ja tempraa ajettavuudelleen, niin kyllähän temprasssa suunnitteluikä näkyy ja tuntuu. Melua on enemmän (etenkin suuremmissa nopeuksissa), rengasäänien lisäksi myös moottori meluaa, jousitus ei ole yhtä hienostunut, tuuli suhisee pilareissa, nitisee sieltä ja täältä, vauhdin kasvaessa stilo kulkee levollisemmin.


    • XXXXXXXXXXXXXXX

      .... dieselissä tuo ajovalopolttimoiden vaihto on melkeinpä korjaamokeikka, jos ei itsellä ole harrastuneisuutta auton raplaamiseen. Muuten sillä kyllä ajelee - jos siistin vähän ajetun löydät, niin todennäköisesti hinta-laatu suhde on parempi kuin monessa muussa. Itse kallistuisin dieselin kannalle. Webaston ja sen kaukosäätimen kunto kannattaa tutkia ennen ostoa - ovat kalliita korjata.

      • ---------------

        Kyllä minä olen vaihtanut lähivalot ilman mitään purkamisia omasta diesel MultiWagonista. Aikaa kului kumpaankin puoleen ehkä n. 15min. Pakko myöntää, että pari kirosanaa saattoi lipsahtaa, kun vaihdoin akun puolelta lamppua.


      • XXXXXXXXXXXXXXXX
        --------------- kirjoitti:

        Kyllä minä olen vaihtanut lähivalot ilman mitään purkamisia omasta diesel MultiWagonista. Aikaa kului kumpaankin puoleen ehkä n. 15min. Pakko myöntää, että pari kirosanaa saattoi lipsahtaa, kun vaihdoin akun puolelta lamppua.

        ... gynekologeja


    • katsomassa

      Käy osoitteessa http://www.ftcf.org/ katsomassa. Siellä on Stilosta tietoja ja myyntipalstalta saattaa löytyä sopiva auto.

    • Hintavertailua

      Ihan en menisi allekirjoittamaan tuota lausahdusta, että Stilo olisi jotenkin erityisen halpa. Hinta siinä varmasti putoaa nopeasti ja erityisesti vaihdossa verotetaan maineesta. Tässä pientä vertailua Nettiautossa olevista pyyntihinnoista. Ja tiedän, autoissa on yksilöllisiä eroja, joten hinnat eivät anna aiheesta mitään absoluuttista totuttaa, mutta kuitenkin suunnan sille, missä mennään. Otin vaan esimerkkihontoja n. 100 tkm ajetuista farkuista vuosimallista 2004.

      FIAT STILO MULTIWAGON 1.6, 2004, 108 tkm, 6 900€
      Citroen Xsara Break 1.6, 2004, 98 tkm, 6 800€
      Daeqwoo Nubira Wagon, 1.6, 2004, 120 tkm, 7 700€
      Ford Focus Wagon 1.6, 2004, 107 tkm, 8 430€
      Opel Astra Carawan 1.6, 2004, 97 tkm, 6 999€
      Peugeot 307 SW 1.6, 2004, 103 tkm, 8 400€
      Renault Megane Break 1.6, 2004, 102 tkm, 6 900€
      Toyota Corolla Stw 1.6, 2004, 108 tkm, 10 900€
      Volkswagen Golf Variant 1.6, 2004, 96 tkm, 10 000€
      Volvo V40 1.8, 2004, 77 tkm, 12 980€

      Tässä nyt jotain hintoja näistä Stilion kokoluokan autoista. Eli kyllähän Stilo sijoittuu hintansa puolesta otoksen alapäähän, mutta oikeastaan vain Corolla, Golf ja Volvo ovat omassa hintaluokassaan, muuten on kohtuullisen tasaista.

      • Hinnoissa on eroja!

        Kuten keskustelun avaaja mainitsi, hän oli katsomassa vuosien 2005-2006 Stiloja. Niissä hintaeroa on todella paljon. Tein ajankuluksi saman tyyppisen laskelman, kuin sinä, mutta vuosimallina onkin 2006 ja kyse on bensakoneista. Katsohan hintoja!

        Citroen Xsara Break 1.6, 42tkm, 11 400 €
        Chevrolet Nubira Wagon 1.8, 95 tkm, 10 800 €
        FIAT STILO MULTIWAGON 1.4, 83 tkm, 6950 €
        Ford Focus Wagon 1.6, 103 tkm, 10 900 €
        Opel Astra Wagon 1.6, 86 tkm, 11 900 €
        Peugeot 307 Wagon 1.6, 118 tkm, 12 300 €
        Renault Megane Break 1.6, 107 tkm, 10 030 €
        Skoda Fabia Combi 1.4, 74 000 km, 11 750 €
        Toyota Corolla Wagon 1.4, 101 tkm, 13 900 €
        VW Golf Variant 1.6, 106 km, 12 900 €
        Volvo V50 1.6, 117 tkm, 14 900 €

        Eli voitaneen sanoa, että kyllä se Stilo Multiwagon on melko edullinen. Itselläni ei ole Stilosta kokemusta, joten en osaa sanoa, kohtaavatko hinta ja laatu. Mutta kyllä tuolla 4000-5000 eurolla, mitä säästää moniin muihin verrattuna, käyttää Fiatia muutaman kerran korjaamollakin.

        Johtopäätös on, että siinä missä muiden autojen hinta putoaa liikkeestä ulos ajettaessa, niin Stilon hinta on suorastaan romahtanut. Mutta alun romahduksen jälkeen hinta ei jatka enää kovaa alamäkeä, vaan tasoittuu.


      • Yes way!

        Sinulla ei mene hissi ihan ylös asti.

        Kysyjä oli ostamassa käytettyä autoa ja noista listaamistasi Stilo oli sieltä halvemmasta päästä. Vai meinaatko, että KoRollaattori tarjoaa liki puolet korkeamman hintansa vastapainoksi huimasti parempaa ajettavuutta, tiloja tms?

        Vai meinasitko ns. tehdä tilin autokaupalla, perinteiseen tyyliin:

        1. Ostetaan auto hintaan 25 kiloeuroa (listahinta ilman varusteita 22 k€)

        2. Maksetaan laina pois esim. 5 vuodessa.

        3. Nyt sinulla on velaton auto, jonka voisit myydä 10 kiloeurolla, joka on puhdasta voittoa, koska laina on jo maksettu pois = tienasit autolla 10 tonnia / 5 vuotta.

        4. Ostat tilalle uuden 25 k€ listahintaisen auton ( 3 tonnia varusteisiin), jolloin saat vanhasta 8 tonnin hyvityksen liikkeessä = tienaat 8 tonnia / 5 vuotta.

        Yhteensä tienisti 10 8 tonnia / 5 vuotta = 3600 €/vuosi, mistä pois bensakulut = tienasit autolla 2 tonnia / vuosi. Muita kulujahan autosta ei ole / ne ovat rahaa, "joka menisi muutenkin" (autenttinen lausunto toiselta tyhjäpäältä).

        Kyllä, tällä logiikalla, missä hankinta- ja rahoitus=korkokulut unohdetaan kannattaa ostaa ns. hyvin arvonsa pitävä merkki, jolla sekä osto- että myyntihinta on muutaman tonnin korkeampi.


    • maahantuoja ei

      Ajelin Stilolla (Multiwagon 1,9 JTD) 200.000 km. Vikoja: starttimoottori hajosi (takuuseen), takaluukun pumput (takuuseen). Näiden lisäksi ohjaustehostin lakkasi toimimasta, koska sähköjohtojen suojaksi asennettu suojaputki nirhasi johdon poikki. Korjaus 700 €. Maahantuoja: "Takuu päättynyt, normaalia kulumista, kosteat olosuhteet jne, ei korvata." Asia kuluttajariitalautakunnassa. Päätös tulossa syksyllä.

      Johtopäätökset: auto on hyvä, hyvin vähän vikoja, mutta olennaisimmasta viasta myyjä/maahantuoja vetäytyi vastuusta. Koska Delta-Auton omistus on Venäjällä, Suomen kuluttajansuojalainsäädäntö ei näytä olevan maahantuojan tiedossa.

    • MW Stilo

      Minulla on Stilo Multiwagon 1.4l(95hv)-04 ollut käytössä 4 vuoden ajan.Takuuaikana ilmenneitä vikoja 3:takaluukun kaasujouset,pissapojan moottori ja vaihdelaatikon jäykkyys yli -15 asteen pakkasessa.Vikaantuneet osat vaihdettiin takuuseen ja vaihdelootaan uudet öljyt,jonka jälkeen stilo pelittänyt ilman ylimääräisiä korjaamokäyntejä 75000km.
      Stilo selvästi aliarvostettu merkki.Pyysin huvikseni vaihtotarjouksia(3kpl) 16000-22000€ autoihin pääkaupunkiseudulla ja hyvitys stilosta välillä 5700-6200€.
      Käy ihmeessä koeajolla tutustumassa stiloon. Voit saada erinomaisella tila-hinta suhteella varustetun perusvarman farkun kohtuu edullisesti.
      Esim: http://www.yr-auto.fi/autotietosivu.asp?vid=ZLI587

      • MisterMeeeersu

        Muuten stilo ok,mutta on liikaa Ladan näkönen,ja muutenkin paska autoksi.


      • ...merda
        MisterMeeeersu kirjoitti:

        Muuten stilo ok,mutta on liikaa Ladan näkönen,ja muutenkin paska autoksi.

        Eikö mersut näytä ihan ladalta, vai ladat mersulta. Klassinen 2107 laatokka kromimaskilla, vaikea erottaa mesestä.


      • mersumiehillä
        MisterMeeeersu kirjoitti:

        Muuten stilo ok,mutta on liikaa Ladan näkönen,ja muutenkin paska autoksi.

        Joo, kannattaa tosiaan mersumiesten tulla nykyään selittämään ylivertaisesta laadusta.

        Hinta/laatu-suhde (nimenomaan näin päin) on kyllä, edelleen, varsin komea.


      • MCMLXIX
        MisterMeeeersu kirjoitti:

        Muuten stilo ok,mutta on liikaa Ladan näkönen,ja muutenkin paska autoksi.

        Takapään muotoilu on muistuttaa V40 Volvoa.. Johtunee varmaan saman tyyppisistä takavaloista.


      • ex-stilosti
        MCMLXIX kirjoitti:

        Takapään muotoilu on muistuttaa V40 Volvoa.. Johtunee varmaan saman tyyppisistä takavaloista.

        Stilo oli ennen Volvoa. Mielestäni 3-ovinen Stilo on muotoilultaan edelleen yksi tyylikkäimmistä kulkineista. 5-ovinen ja farkku ei niinkään.


      • tuli..
        ex-stilosti kirjoitti:

        Stilo oli ennen Volvoa. Mielestäni 3-ovinen Stilo on muotoilultaan edelleen yksi tyylikkäimmistä kulkineista. 5-ovinen ja farkku ei niinkään.

        ..markkinoille olikohan v.1996.


      • Meersuuuuu
        mersumiehillä kirjoitti:

        Joo, kannattaa tosiaan mersumiesten tulla nykyään selittämään ylivertaisesta laadusta.

        Hinta/laatu-suhde (nimenomaan näin päin) on kyllä, edelleen, varsin komea.

        Ja kun vaihtaa aina 3vuoden välein aina uuteen niin ei kerkii kyllästyä,eri se on Stilo miehillä.,pidetään ainaskin 12vuotta samaa paskaa,mutt kun ei oo rahhoo niin ei oo,näin se on,mulla on sitakin,ylimäärästä rahaa meinaan,miksi ajaisin sitten ajaisin jollain kivireellä..,täh?


      • ehkä näyttivät
        ...merda kirjoitti:

        Eikö mersut näytä ihan ladalta, vai ladat mersulta. Klassinen 2107 laatokka kromimaskilla, vaikea erottaa mesestä.

        30v sitten,mutta tämän vuoden sportti Mersu,jo on auton näkönen,tilasin jo,.


      • ex-stilosti
        tuli.. kirjoitti:

        ..markkinoille olikohan v.1996.

        Sekoilin Volvoissa. Tarkoitin siis pientä Volvoa C30 mallia, joka muistuttaa peräpäästä Stilon 3-ovista. Oisko ilmaantunu n. 2006.


    • Fiat petojen sukua

      Mulla multi wagon 130 (133hv)vm- 03 98 t ajettu,ei mitään valittamista,ollaan tykätty autosta,mutta tienpäällä fiat merkkiin kohdistuu omituisia käyttäytymisiä :)) Ei ennen kuin oli Ford Mondeo :) On aivan pakko päästä ohitse,vaikka tämä meidän kyllä kulkee ja kiihtyy aivan riittävästi.Polttimon vaihto on nopeaa,kun tietää mitä tekee :) Eka kerralla meni 2 tuntia nyt teen sen noin 15 min,liikkeessä ottavat 100e 2e polttimon vaihdosta.Jos ei itse pysty saamaan keulaa ylös,renkaat pois,maskista noin 12 ruuvia irti lampuista 6(3 per lamppu) lampun tuen 4 ruuvia (2 per puoli ),lokareita vähän irti,maski kokonaan irti,ajovalo syliin ja vaihat palaneen :)) helppoa kun osaa,muuten tulee kalliiksi.Yritin muillakin konsteilla ,mut toi oli helpoin ja kivuttomin.Hinta laatu suhde tuntuu toimivan,tosin toi jälleen myynti arvo sit toinen juttu,tiedä sit jos vaihtaa uudempaan fiattiin,kuinka sit hyvitetään.

      • HLaatta

        Skat maksaa satasta. AD-huolto www.MKAH.fi tais ottaa muutaman kympin kahden polttimon vaihdosta, ku kerran sinne vein. Cromaa käytin siellä kans viel viime syksynä eikä se tosiaankaan ollu satasta.

        Ite vaihdoin ne Stiloon lopulta alakautta, pyörä ja sisälokari irti, muuta ikinä irrottanut.


    • Uno Mirafiori

      En pitäis Stiloa mitenkään hunompana kuin muut vastaavat autot, Hinta käytettynä on alhaisempi kuin esim VW , mutta niin se on uutenakin. Osittain vanhasta maineesta huono jälleenmyyntiarvo .Pakkohan tuo on myöntää että esim. 80-luvun Ritmot ja Regatat ruostuivat käsiin, ja joidenkin mallien luotettaavuus on ollut huono.
      Itse ostin omani 82 tkm ajettuna,nyt on mittarissa 125 tkm , kahden vuoden ajan ajettu .
      Moottorin ohjainboksi joutui vaihtaa, hinta 774 € eli vitun kallis. Kaassuläppä jumittunut 2 kertaamutta itse kun puhdistaa sen kustannuksia ei tule. HUOM !! Esim joissakin Volvo v70 sama ongelma joten ei mikään "ihmevika" .
      Hinta /laatu / käyttöarvo on mielestäni hyvinkin kohdallaan.Kulutus tolla 1.6 litraisella hieman kova , keskikulutus menee helposti 7,5-8,5 kohdille sekalaisessa ajossa.
      Vertaamitä joudut esim VW:n Fordin ja Toyotan vastaavista maksamaan, kokeile, vertaa ominaisuuksia ja päätä itse. Jos Fiattiin joutuu 3 vuoden ajan sijoittaa korjauksiin muutama satanen l enemmän seon kuitenkin edullinen. JA esim Fordin ruosumisongelmaa Fiateissa ei ole ollut sitten Unon aikojen.

      • F.iat

        Jututin katsastusmiestä kun oli 07 stilo pukilla.Epäilin ruostetta Stilon pohjassa josko tarttis ruostesuoja auto tässä vaiheessA mutta katsastusmies totesi stilon pohjan niin hyvin ruostesuojatuksi että vielä ei ollun mitään tarvetta kyseiselle toimenpiteelle.


    • huolto

      Hei,

      Tässä threadissa mainittu moottoriohjausyksikkö on tyyppivika, mutta onneksi korjattavissa ok.

      www.elkotron.fi

    • stiloko

      Tässä melko vanhassa ketjussa on keskusteltu aika paljon 2004 ja vanhemmista Stioista joten kysäisenpä hiukan uudemmista malleista eli melko halvalla saa nykyään viimeisenkin valmistusvuoden (2007) Stilo wagonia - onko tietoo ovatko ongelmat samoja kuin vanhemmissakin malleissa. Erityisesti kiinnostaa jakohinan vaihtoväli (onko yhä 60tkm/3v), onko tässä "facelift" mallissa ajovalojen polttimoiden vaihto yhä yhtä hankalaa, entä tuo moottoriohjausboxi yhä ongelma (jostain luin että ohjausboxi ongelmat olis olleet v. 2004 malleihin asti). Mistä muuten voi (esim. koeajolla) tietää onko moinen boxi menossa?

      Suht vakavasti harkitsen -07 Stilo MW:n ostamista, kilometrejä n.120tkm, hihna vaihdettu 80tkm, milloin sitä en tiiä mutta jos 3v vaihtoväli (2007-2010-2013) niin periaatteessa hihna pitäsi kai vaihtaa nyt eikä heti...

      Jos jotain vinkkejä on antaa lissää tarkastuskohteiksi (vaikka keskusteluketju on toki jo aika kattava) niin vinkkiä otan mielelläni vastaan =)

    • Uno Mirafiori

      kyllä sillä remmillä sen 60 tkm voi ajaa..tai 4 vuotta. Muutamalta asentajalta kysynyt tuota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4320
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4225
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3996
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2837
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2531
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2108
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2094
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2013
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1659
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe