Frakki, ostaako vaiko vuokrata?

Toukohäät

Onko joku vertaillut frakin hintaa vuokrattuna vs. ostettuna. Vuokrahinnat taitaa pyöriä (Helsingissä) noin 150 eurossa. Omaksi frakin saanee jollain 700-800 eurolla (oma veikkaus)?

8

9206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jykä-007

      ei maksa noin paljoa. Jollain max 400 eurolla saa netistä tilaamalla. Olin bestmanina ja kaverini tilasi. Piti vaan ottaa tärkeimmät mitat (siis vartalo-) ja lähettää ne tilauksen mukana jotta tulee oikee.

    • Andreas-----

      Itse tuli ostettua frakki koska ajattelin että osto on sama kuin vuokraisi frakin 2-3 kertaa. Ts. jos on vaikka itse bestmanina joskus tms.

      Tilasin itse netin kautta sellaisesta putiikista kuin www.henkterhorst.fi. Homma toimi hyvin eli voin suositella.

    • sulhomies

      En itse vuokraisi 200 eurolla jos oman saa n. 400 eurolla..

    • smokki

      sen voin sanoa, että osta smokki!

    • sdfsd

      Smokki kun ei vaan satu käymään mikäli kutsussa lukee juhlapuku.. daiju!

    • hyt4

      Ehdottomasti osta itsellesi laaduka villa frakki. Älä erehdy ostamaan keinokuituista tai sekoitekankaista frakkia!!! Näitäkin kaupataan nykyään Suomessa. Mikä siinä on kun hinnat nousevat ja laatu huononee.?

    • masa671

      Onko kellään kokemusta http://www.mytuxedo.co.uk sivustosta. Näyttävät frakki ja smokkisetit olevan melko edullisia. Entäs laatu ja koot?

    • Doc.

      Tilasin 100 % villaisen frakkisetin 250 punnalla ko.sivustolta. Plussaa - erittäin nopea toimitus - maksoin ylimääräistä 2-5 päivän toimituksesta ja alle kahdessa vuorokaudessa frakki oli paikalla.

      Laatu - no Ladan hinnalla ei kannata odottaa Merskua. Villa oli ohutta ja herkästi rypistyvää. Setin mukana tullut paita ei ollut totuttu kovike-etumuksinen frakkipaita, johon saa irtonapit, vaan sileäetumuksinen pystykauluksinen paita - suosittelen tilaamaan hieman kalliimman kovike-etumuksisen paidan. Toisaalta sileäetumuksinen paita on helppo pesettään. Mutta jos frakkia tarvitsee vain muutaman kerran elämässään kesähäissä - ei sijoitus välttämättä ole huono. Kiiltonahkakengät tuntuivat olevan ok. vähällä käytöllä.

      Kuitenkin olisin ehkä jälkiviisaasti investoinut hieman enemmän ja parempaan laatuun.

      Suositukseni: Hää- ja bestman -frakiksi, Vanhojen tansseihin ja satunnaisiin akateemisiin opiskelijajuhliin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe