AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

Esperi Care

40 Vastausta 6 655 Lukukertaa
Kyselisin muilta Esperi Caren palkkalistoilla olevilta,että onko ollut ongelmia palkkojen saamisessa? Olen tuntityöläinen ja palkat tulee miten sattuu. esim. jos lista loppuu vaikka 31.12. niin palkka tulee vasta 31.1. tai 15.2! Ja palkkakuitteja ei ole pitkään aikaan tullut päivää ennen tiliä niinkuin normaalisti pitäs tulla...vituttaa...!!!

epäreilua

Samaa olen kuullut muidenkin tuntityöntekijöiden valittavan. Kuinka paljon saat tehdä tunteja?

Esperi care

Tunteja teen 82-110...

Esperin tavara merkki maksamattomat palkat!

Yritys pimittää lisien, lomakorvausten maksussa. Palkat tulee miten sattuu ja jää epähuomiossa maksamatta. Sitten kun penäät maksuja niin aina löytyy joku vastaus hups kuinkas näin kävi. Alan epäluotettavin palkan maksaja ja työnantaja. kokemusta on todella kiitettävästi...

ilmottakaa

Joku instanssihan näitä paikkoja valvoo.Luulen ainakin ,että työsuojelupiiristä saa lisätietoja mihin valittaa.Jos kuulutte liittoon kysykää siletä.Sielähän on lakimiehet näitä palkkariitoja selvittämässä.Huonoin keino on ,että antaa vaan vahingon kiertää.

Esperi Care

Asia on laitettu eteenpäin viisaampien selvitettäväksi...

esperin palkanmaksu

Olen vakituinen työntekijä. saan palkkani ajoissa. Esimiehen pitäisi laittaa tuntilistat ajoissa palkkatoimistoon ennen palkanmaksupäivää. Kuun puolivälissä ja lopussa, kaksi viikkoa ennen mieluiten heti kun keikka päättyy, niin varmasti on ajoissa. keikkalaisellakin täytyy elää. Sama ongelma on muuallakin keikkaa tekevillä. Itse tein keikkaa pitkään useissa kaupungessa ja eräässä vuokrafirmassa, sain odottaa palkkoja.

Ja sama meno jatkuu...

Nyt mennään heinäkuuta mutta sama meno senkun jatkuu.. Olin keikkalaisena vajaa puoli vuotta kunnes mitta tuli täyteen ja lähdin lätkimään.Alkuvuoden palkat tulivat kuten pitikin ja samoin palkkakuitit.Loppukeväästä hankaluudet tulivat. Palkkaa ei tullut ja kun asiasta kyselin niin sanottiin vaan että oletko merkinnyt ne tunnit oikeaan paikkaan, "oma mokasi". Vaikeudet jatkuivat.Palkkaa sai odottaa monta viikkoa ja taaskaan kukaan ei ottanu vastuuta.Esimiehenä täysin avuton ja kädetön ihminen. Kun kyseli rahojensa perään niin luvattiin hoitaa asia ja vaikka mitä. Mutta mitään ei tapahtunut.

Nyt heinäkuun puolessa välissä karhuan vieläkin saataviani toukokuulta.

työnhaussa

Kiitos. Hyvästä ketjusta. Tulin valituksi Esperiin mutta tämän luettuani, nostan kytkintä ennen kuin aloitinkaan. Esperi näyttää myös maksavan melko lailla heikosti vs. pk-seudun muihin työpaikkoihin.

Oletko kuullut palkanlaskentaohjelmista

Nykyään lisät ym. on ohjelmissa valmiina - jos työnantaja haluaa. Erehdyksiä voi sattua, varsinkin jos palvelu on äärimmilleen kilpailutettu. Mutta mikäli työnantaja haluaa huolehtia palkkojen maksusta oikein ja ajoissa, on se mahdollista. ainakin pääkaupunkiseudulta löytyy työnantajia, jotka tähän pystyvät.

Esperin listoilla..

Itse olen ollut reilu vuoden verran Esperillä keikkalaisena opintojen ohella. Ja palkanmaksusta minulla on vain hyvää sanottavaa omakohtaisesti. Palkkatosite tulee postissa päivää, kahta ennen. ja tili on aina ollut työnvertainen lisineen päivineen. vähän ihmetyttää, miten myös muutama esperillä työskentelevä tuttuni ei kuulemma saa tarpeeksi lisiä yms.. mutta siis omalla kohdallani ei mitään ongelmia ole ilmaantunut.
Esperin toimistossa pitäisi olla tuntityöläisten lista jossa näkyy heidän palkanmaksu päivät, kuukausipalkkalaisilla on oma listansa jossa myös näkyy palkanmaksu päivät. Mutta outoa on se,että palkka maksetaan kolmen viikon jaksoissa. Vaikka kk palkka on isompi. Kk palkka jaettuna neljällä ja viikko palkka kerrottuna kolmella onkin todellinen kk palkka. Itse olen esperillä töissä ...saan lisäksi soviteltua pvä rahaa ja jos rahat ei riitä, niin haen toimeentulotukea jotta saan kunnon rahat ihan niinkuin kuuluukin. Mullaon oikeudet toimeentulotukeen ihan niinkuin monella muullakin kansalaisella. Byrokratia on ongelmallinen ja siksi siitä pitää ottaa kaikki irti. Olen yh-äiti ja elätän täysikäistä tyttöäni kotona joka käy lukiota. Joten en jätä mitään arvailujen varaan.. Vuokrat ovat tosin rästissä pienen palkan takia ja kelalle olen velkaa asumistuissa 640€ juurikin esperin palkkajärjestelmän takia. Ei huoli mitään aina voi ottaa rennosti, koska ketään ei heitetä asunnosta ulos työnantajan palkkajärjestelmän takia. Laki on puolellani sekä asianajaja...
Millainen se on muuten työpaikkana? Onko henkilöstöresurssit riittävät ja maksetaanko siellä pienempää palkkaa hoitajille kun esimerkiksi muualla.
Yksityisissä useinkin on aika paljon huonompi palkka hoitohenkilökunnalla ja työn määrä kuulemma valtava henkilöstöön nähden. Sekä siivous, ruoanlaitto yms sekätyöt roskien viemisestä kuuluu hoitajille.

Asukkailla on kuitenkin kovat kuukausihinnat ja maksut palveluista, mutta henkilöstölle maksetaan kuulemma aika pientä palkkaa. Kertokaa millaista palkkaa saatte tunnilta tai kuukaudessa.

Nythän esimerkiksi useassa paikassa sh- palkka nousee muualla jo lähes 2600€ ja ylikin lisien kanssa ja lähihoitajan kuuukausipalkka ilmeisemmin n. 2200€.

Tuntipalkoissakin keikkalaisilla on isojakin eroja, joku maksaa reilun kympin tunnilta kun taas jossain maksetaan parikymmentäkin €uroa tunnilta. Maksetaan keikkalaisille enemmän kun ns. kuukausipalkkalaisille. Joskus voi olla edullisempi tehdä keikkaa kuin olla kuukausipalkalla - vähemmän työtä ns. kuukaudessa.

Nythän on valinnanvapaus vaihtaa helpostikin työpaikkaa ja katsoa kuka maksaa hyvin raskaasta työstä ja henkilöstöresurseissakin on eroja, sekä työyhteisöjen laadussa sekä miten potilaita hoidetaan ja kohdellaan.
Tai millaista on johtaminen osaamattomassa työyhteisössä.

Vertailkaa hyvät kollegat työpaikkojanne, johtamista ja työn raskautta ja etenkin palkkausta. Tuntuu kovin oudolta, että palkkoja ei maksettaisi ajallaan. Onhan organisaatio iso vai eikä seilläkään ole asintuntevaa ja osaavaa henkilöstöä riittävästi kun palkanmaksu myöhässä.

Yksityisiä laitoksia tulee kuin sieniä sateella mutta ono niiden palkkaus yms edut sittenkään vertailukelpoisia julkisen puolen palkkauksen yms etujen kanssa? Kannattaa miettiä tarkkaan ja palkkakin on tärkeä osa aina lisääntyvässä työnmäärässä.
Esperillä lähihoitajan palkka on G17- eli alin mahdollinen lähihoitajan palkka yksityisellä alalla. Siihen kuuluu sitten lisäksi "esperilisä" joka nostaa olevinaan palkan G19- jota se ei kuitenkaan nosta, vaan sen pitäisi olla erillinen lisä palkassa, eikä nostamassa palkkatasoa toiseen.. Erittäin pettynyt entinen työntekijä..
ota liittoon yhteyttä heti, tämä firma on tiedossa useilla paikkakunnilla. ehdotan lähde äkkiä pois, joustavuutta perätään työntekijältä niin että olet pian nahkasi myynyt ns. firmalle. yhdeksän hyvää luvataan, mikään ei firmassa toimi. esimiehet vaihtuvat todella usein, koko henkilökunta vaihtuu. yhteishenki kärsii työyhteisössä, selkään puukottajia riittää. Laajentavat koko ajan toimintaansa eri kaupungeissa, kuitenkan palvelu ei ole laadukasta. ihmettelen miksi usein kilpailutuksen voittaa Esperi, halvalla ei saa hyvää.
Itse olin Esperissä kuukauden, kaikki tuntityöntekijät valittivat palkoista ja niin kävi minullekin, en saanut palkanmaksupäivänä. Lopetin hommat samantien, yksinhuoltajan en voi odotella rahoja!
KARMEIN TYÖPAIKKA IKINÄ, alkaa olee niin mitta täys niitä paskaa jauhavista kurpista, uhuhuhuhuhuhu... päälikkö kauhee
oman kokemuksen perusteella voin todeta, että henkilöstö vaihtuu, tulevat näkevät ja lähtevät. Kaikki perus asiat hakusessa. Kannattaa kartottaa muitakin vaihtoehtoja!
Esperille. Tuskin millekään muulle yksityiselle. Sen verran paha maku jäi paikasta. Tampereen naapurikunnan Esperi kyseessä.
Kuulemma liian vähän hoitajiakin.Bisnestä vaan takovat rahaa.
Itse todella pitkään esperillä työskennelleenä (ensin tuntipallkaisena ja muutama vuosi sitten kk-palkkaiseksi siirtyneenä ) jaksan ihmetellä näitä ainaisia valituksia kaikesta mahdollisesta Esperiä koskevasta... Itselläni ei ole kertaakaan ollut ongelmia palkanmaksussa, esimies on mahtava, työkaverit mukavia eikä muitakkaan ongelmia tule mieleen! Työkavereiltani olen kuullut myös pelkkää hyvää! Itsehän voi aika paljon vaikuttaa omaan ja muiden työssäviihtyvyyteen! Ja toki siinä vaiheessa, jos ei viihdy, niin kannattaa pikimmiten vaihtaa paikkaa! =)
Esperistä huonoja kokemuksia täälläkin. En enää ikinä mene töihin kyseiseen firmaan, huijataan vaan työntekijöitä palkoissa ja työajoissa ym... Enpä ole aiemmin törmännyt vastaavaan...
Ylitöitä ei saisi tehdä ja ei myöskään saisi merkata työvuorolistaan, jos on joutunut joustamaan työajoissa..
Ilmankos sinne on jatkuva työntekijöiden haku päällä ja toistuvasti samat yksiköt hakevat team vastaavia, sairaanhoitajia jne. Myös ylätason henkilöstö tuntuu vaihtuvan hyvin pikaisesti.

Onkohan tuo pitkäjänteistä ja järkevää johtoa siellä. Ainakin heidän sivuillaa, Mol;in sivuilla tuon tuosta samat paikat auki. Jotainhan s ekertoo johtamisen laadusta.

Kyllä työ täytyy olla pitkäjänteisempää eikä se, että ihmiset vaihtuu jatkuvasti johda ainakaan parempiin tuloksiin vaan päinvastoin antavat heikon ja huonon kuvan organisaatiosta.

Onko siellä palkka huonompi myös ja aiemmista viesteistä ymmärsin, että palkkahenkilöstö ei ole ajan tasalla vai listantekijätkö? Kun palkka myöhässä tai ei makseta. Onko henkilöstöä riittävästi?

Hoitomaksuthan ovat heillä varmaan Suomen kalleimpia, joten luulisi riittävän raha heillä, jollei se mene bonuksiin johtajille?
On keikkalaisten pohjapalkka huonompi kuin esim. vuokratyöfirmoissa tai vakituisilla työntekijöillä.
#keikkalainen#. Keikkalaisen tuntipalkka on parempi, koska siihen lasketaan lomaraha mukaan.Jossain jopa 20-30 € tunti sh.

Tarkastelkaa tuntipalkkoja ja kuukausipalkkoja, sillä niissä on todella paljon eroja.
Yksityiset maksaa huonosti monessa paikassa.

Joten antakaa työpanoksenne sinne, missä maksetaan kunnolla työstä palkkaa. Eikä pimitetä tai käytetät hoitajia hyväksi.

Palkkahan vaikuttaa myös eläkkeisiin myöhemmin.
Vaatimaton lomakorvaus ei kyllä korvaa oikeaa lomaa. Eikä sitä kuulua laskea tuntipalkkaan, kun aletaan vertailla tuntipalkkoja. Ennemmin otan loman lomana, kuin muutaman hullun euron silloin tällöin.
Olen itsekin Esperin listoilla,keikkailen,vakituista paikkaa en ole edes hakenut.Viihdyn ja palkka on tullut ajallaan.Harmittaa vain muutaman hoitajan asenne,työhön.
Morjen! Ite oon siirtynyt Esperille vanhana työntekijänä yritysoston "kaupanpäällisenä".
..olen vakituinen, kuukausipalkkainen yötyötä tekevä lähihoitaja oikeutettuna 5v kokemuslisään. Peruspalkka viimeisimmän palkkakuittini mukaan on 1905,69+henkiläkohtainen palkanosa 53,92. Kuulutaan palkkaluokkaan G17 ja alueeseen 2. täällä 05-alueella.

Palkat maksetaan tosiaankin sen aiemmin mainitun listan mukaan aina viimeinen ja 15pv ..kuukausipalkkalaisille on oma listansa kuin tuntipalkkaisille ja on meilläkin muutama vakkari tuntipalkkanen maininnu että pitkät välit tuntuu olevan palkoissa. Itselläkin välillä tulee dilemma laskujen kanssa, kun palkanmaksulistassa on sellaisia kuukausia, jolloin tulee vain pelkkä kuukausipalkka ilman lisiä kuun lopussa tai vuorolisiä ei tule ensinkään 15pv vaan vasta seuraavan kuun puolivälissä. Vittumaista sanoisinko..

Itellan NetPostiin tulee palkkakuitti ajallaan, suosittelen :)

"Meillä Esperissä" tehdäänkin näin, että vakkareita tuntipalkkalaisia pyöritetään vajailla listoilla näin, että saattaa olla esim.alta 80h/3vkon listassa, työajan tasoittuminen on juurikin tuo 3vkoa..sitten pyöritetään sijaisia siinä ohella!?
Itse olen tehnyt lähes säännöllisesti ylitöitä vapaaviikollani, koska sijaisia ei ole aina ollut extempore saatavilla syystä että ovat joko opiskelijoita tai muualla vakituisena tai keikkaavat monessa eri paikassa.. no, nyt on johdolta tullut yksikön esimiehelle narinaa asiasta että pitäisi korvata ajallisesti..ei rahassa, koska olen yötyöläisenä allekirjoittanut sopimuksen työajan tasoittumisesta 15viikon jaksossa..keväällä jo sanoin yleisesti, että milloinkahan heräävät palkkaamaan sisäisen sijaisen, kun sairaslomia nyt vaan on naisvaltaisessa paikassa jatkuvasti..aina on joku flunssa tai jonkun lapsi sairas. Ei siinä, en moiti tai epäile että olisi mitään sairaslomien hyväksikäyttöä. Vaan olen näreissäni siitä, että laitettais niille vajailla listoilla oleville "varallaolo"-päiviä, jotta saadaan heidän listat täytettyä eikä merkitä sitä vapaapäivänä listaan. Sitten jos ei sijaista saada lyhyellä varoitusajalla olisi myös yötyöläisellä mahdollisuus rahassa korvattaviin ylitöihin.

Muualla "meillä Esperissä" vastaavaa??
En suosittele kenellekään Esperi Careen töihin menemistä.
- palkkaus muita huonompi
- henkilöstömitoitus huono, vaikituisia työntekijöitä niin vähän kuin vaan mahdollista, sijaisia, jotka tekevät lyhennettyä työpäivää
- hoitajan toimenkuvaan kuuluu kaikki
- työntekijöitä syytetään kaikesta, vaikka työnantaja ei antaisi / tarjoaisi minkäänlaisia järjellisiä työskententelyolosuhteita
- johtaminen byrokraattista ja käskyttävää (mielipiteitä ei saisi esittää, eikä työntekijän kuulu oikeastaan mitään miettiä, kun pomo sanoo mitä pitää tehdä)
- johto voi uhkailla työntekijöitä
- johdolla on oikeus haukkua yksittäistä työntekijää muiden läsnä
- luottamusmies (?) tai työsuojeluasiat eivät toimi
....
Tämän kaiken allekirjoitan aivan täysin juuri esperistä mm.näistä syistä itse eronneena.Esimies on täysin kykenemätön tehtäväänsä. Asiakkaat eivät myöskään aina saa sitä mistä maksavat mutta sitähän he eivät ressukat tajua. Mutta jos joku harkitsee tänne töihin menemistä niin neuvon harkitsemaan ja mikäli menee niin melko hyvin sujuu jos muistaa pitää suunsa kiinni ja olla tyytyväinen siihen mitä tarjotaan vaikka se olisikin liian vähän tai kenties jopa väärin. Lupaa omiin mielipiteisiin ei ole tai joudut ehkä tosiaan jopa niiden muiden läsnä ollessa miettimään ääneen onkohan sinusta kuitenkaan tähän työhön, kun avaudut tuohon malliin. Rakentavaa keskustelua ei täällä osata ainoastaan työntekijä tekee virheitä. johto tekee kaiken virheettömästi.
Olen Esperillä ja työntekijöinä käytetään kouluttamatonta henkilökuntaa ja pyhävuoroissa etenkin. Suuri osa työnosuudesta menee pyykkihuoltoon ja ruokailuihin liittyviin töihin. Asukkaiden hoito jää vähemmälle.
Just näin!!
Hoitaja;
5.11.2013

Olet 100% oikeassa.Suomessa on lakimiehiä jotka ovat erikoistuneet "työsuojeluun" ja näin voi pyytää työnantajaa vastuuseen huonosta kohtelusta,eriarvoisuudesta jne..

TYönantajalla on ollut tapana erottaa uusi tekijä ennen koeajan päättymistä,siksi työntekijät vaihtuu...Olisi kiva tietää irtisanotuilta että kuinka kauvan puljussa oli...

Mollin sivuilla ainakin näkee mitä yksiköt hakee jatkuvasti tekijöitä,ja miksi juuri tämä firma toi ulomalita työntekijöitä koska suomalaiset hoitajat ovat kuulemma niin ynseitä ja eivät ole palvelualttiita,,jostain näin luin..
Esperissä taitaa olla niin, et jos työsuojelullisiin asioihin pitäisi puuttua ja on yhteydessä johtoon, niin saa kenkää... Siellä kun ei tunnusteta sellaisen työsuojelullisen ongelman olemassaoloa (varsinkaan, kun ja jos se ongelma on siellä johdossa), vaan se vika ja ne viat on siinä asiasta valittavassa henkilössä. Siellähän luullaan, et heillä on kaikki niin loistavasti (jatkuvasti vaihtuva henkilöstö ei vaan ole tajunnut sitä, et miten loistava työpaikka esperi on) :)
Esperin lakimies on tainnut erikoistua siihen irtisanomiseen :)
- osaa tehdä ihan nätisti sen - nyökytellen, et jos tää ilmapiiri ei ole sinusta hyvä, niin sitten tämä ei vaan ole sinun työpaikkasi...
Teen keikkaa Esperillä. Olen toukokuussa valmistuva lähihoitaja. Peruspalkaksi oli merkitty ensimmäiseen palkkalaskelmaan 1648,74 euroa
Tuntipalkka oli 10.11 euroa. Tuntuu kovin pieneltä tämä palkka jonka mukaan lasketaan tehdyt tunnit. Mitä te saatte tunnilta?
Toihan on kouluttamattoman palkka.Tarkista netistä palkkasi.Avustava saa jo 1700bruton.
Lähäri saa jo ainaski 11e tunti vähintään. Soita liittoon ja katso palkkataulukko.
NIIN paska PAIKKA! Älkää ikinä menkö sinne töihin! Kokemusta meinaan on kyseisestä firmasta!
Työvuorojen suunnittelu näin kesäsijaiselle on aivan päin helvettiä ainakin toimipisteessä, jossa itse työskentelen. On listoja, joina tehdään kolme viikkoa putkeen töitä yhdellä vapaapäivällä ja perään sitten taas päinvastaisia listoja tyyliin viikon vapaa + kolme työpäivää + viisi vapaata + kaksi työpäivää jne.

Lisäksi palkanmaksussa ihmeellisiä epäselvyyksiä ja työsopimus, saatu palkka ja työtunnit ovat räikeässä ristiriidassa. Esimieheltä näistä tiedusteltaessa vastaukset ovat luokkaa "en tiedä, kysy joltain muulta" tai "voi voi". jumalauta että voi ottaa päähän paljon, niinkin paljon etten jaksa taistella enää tämän paskafirman kanssa oikeuksistani. Ei enää montaa vuoroa tuolla onneksi.

Kiitos mutta ei kiitos. Ei enää ikinä Esperille.

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta