AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / RCI - lomaosakkeista

RCI - lomaosakkeista

27 Vastausta 2 985 Lukukertaa
Oletko viettänyt lomaviikkoa seuraavissa viikko-osakkeissa Kanarian saarilla, kerro kokemuksistasi.

Kohteet:

Los Claveles Los Cristianos

Anfi Beach Club Gran Canaria

Olen menossa

Hiihtolomalla menossa Anfiin RCI-viikkovaihodlla. Sen jälkeen osaan kertoa lisää.

RCI

Kerro sitten kun olet tehnyt lomareissun

meillä on RCI osake floridassa

Ostimme muutamia vuosia sitten floridasta rci lomaosakkeen 2 huoneistoa toisessa 90 neliötä ja toisessa 50 neliötä.
Huoneisto oli alkujaan meillä käytössä kaksi viikkoa per vuosi, olemme sittemmin ostaneet lisää viikkoja ja tällähetkellä meillä käytössä
3 vkoa-2-vkoa 3 vkoa. olemme tosi tyytyväisiä hankntaan, kaikki kulumme saamme hoidettua vuokraamalla huoneistoja tuttavillemme, lisäksi maksamme osavaltioveron 12 % vuokrasummasta.

hulluja

Oikein suoraan sanottuna hulluja on monen moisia.

Niin on??

suomalainen on ollut "hullu" kun mennyt Floridaan, tämä on vain joidenkin mielipide. Hieno osavaltio ja aikaisemmalla kirjoittajalla hieno ratkaisu, onnittelen.

Rci n osake

Niin eihän se ole persaukisten hommaa, ostella tälläisia, sitäpaitsi taso on toista mihin Suomessa olemme tottuneet.
ja vuokratuotto katta kulumme ja rci maksumme huolimatta siitä että maksamme siitä myöskin verot.
Uima-altaita on useita, kuntosalit, elokuvateatterit, aktiviteettejä,ja saamme lomailla aivan rauhassa.
Lähdemme taas sinne 3 viikoksi maaliskuussa, lennot maksoivat edestakaisin per hlö/ 567 euroa

Hienoa Martti

pärjäilee, euro on edelleen vahva, ostovoimaa on. Laadukasta lomaa teille, me menemme Lappiin vaikka se onkin kallis oma maa. Hiihtoloma alkaa hiihtokeskuksessa ylihuomenna.

Lomaoseke floridassa

Meillä on viikot kiitospäivän tienoilla ja sitten itsenaisyyspaivan siis USA n katselin tossa saldoa viime vuodelta , niin vastikkeiden ja vuokrien jalkeen meille jai rahaa saastoon hiukan yli 7 tuhatta dollaria , siis verojen jalkeen.
pitaisi etsia kuitit mita makoimme mutta muistaakseni ensimmainen paketti 3 vkoa maksoi kahden huoneiston osalta n 18 tuhatta USD lisaksi saimme yhden bonusviikon kaupantekiaiseksi.
Myohemmin ostetut ovat olleet n 20-30% edullisempia.
NYtkin nakyy olevan siella myynnissa erilaisia vikkoja kun ehdin niin laitan hintoja tanne sivulle

hiluna

Hienoa Helena ja MÄRTTI,odotellaan kun kiireiltäsi ehdit.

mitä katetaan yhtiövastikkeilla

Mihin käytetään yhtiövastikkeet, toisin sanoen mitä vastikkeilla maksetaan?

Kuinka paljon

Ei ole RCI- lomaosakkeita vaan vaihtokohteita.
Kuinka paljon maksoit lomaosakkeista Floridassa, edestakaisista matkoista, vaihtomaksusta ja hoitovastike/viikko. Olisi mukava tietää.

Onhan se tietysti mahdollista ostaa

lomaosakkeita, mutta kun katselee vaihtojärjestöjen vaihtojen ja lisäviikkojen tarjontaa tuossa osavaltiossa, niin ei voi tulla kuin siihen tulokseen, että ainakin omaan tai lähipiirin käyttöön niiden hankkiminen on turhaa. Ei tarvitse muuta kuin omistaa jokunen rospuuttoviikko kotimaasta, niin saa lomailla aivan riittävästi Floridassa. Vuokrausbisnes on sitten kokonaan eri asia.

Anfi

Hiihtoloma on mennyt kerroppa minkälainen kohde oli, kiinnostunut?

Hiihtoloma Anfisssa

Lomalta Anfista palattiin lauantaina. Olin majoittuneena yhden makuuhuoneen huoneistoon, joka oli ihan reilun kokoinen ja hyvin varusteltu (tiskikone-pyykinpesukone-pakastin-kahvinkeitin-mikroaaltouuni jne) löytyivät keittiöstä. Lisäksi laitteisiin olivat pulverit ym suodattimet valmiina. Kylpyhuone oli reilukokoinen sisältäen sekä suihkun että ammeen.
Parveke oli reilu käsittäen pöydän ja tuolit sekä pari aurinkotuolia pehmusteineen.

Allasalueelta löytyi lämmitetyt uima-altaat sekä pieni lämmin poreallas. Lisäksi suojaisa hiekkaranta oli heti portin ulkopuolella. Kuntosali, nettikahvio, minigolf ja hieronta ym. parturi jumppapalveluita oli alueella. Miesten hiusten leikkaus oli 15 euroa. Vuokrasimme auton alueelta. VW Fox 6 vrk hinta oli 192 eur.

Alue näytti koostuvan useasta peräkkäisestä lomaklubista. Kaikkien alueelle pääsi huoneen avaimella. Alue oli vartioitu ja sisään pääsi vain huoneen korttia näyttämällä.

Aluella oli lasten klubi sekä muuta ohjattua vapaa-ajan toimintaa, kuten vesijumppaa, vesipooloa ja sukelluslaitteiden kokeiluja. Lisäksi iltaisin oli jokin show tms esitys.
Hotellin ulkopuolella oli kukkuloita, joilla saattoi tehdä pitkiä vaelluksia polkuja pitkin.

Huoneet siivottiin lähes päivittäin.
Kauppoja ja ravintoloita löytyi.

Suomalaisia oli, mutta vähän. Anfia on ilmeisesti myyty paljon norjalaisille, koska ohjeet löytyivät norjaksi.

Kaikenkaikkiaan paikka oli ihan mukiinmenevä ja voin suositella lomailua siellä. Ainoa miinus tai oikeastaan huonoa tuuria oli, että huoneistosta ei ollut merinäköalaa. (Suurimmassa osassa on).

Mitä haluiaisit vielä tietää ?

tuli varmasti

kuinka monta henkilöä teitä oli. kuinka paljon matkat maksoi. minkä hintanen lomaosake/vko, kuinka monta viikkoa.

Hiihtoloma Anfissa

Olen kolmantena vuonna peräkkäin Gran Canarialla hiihtolomalla viikolla 9. Kaksi edellistä vuotta on oltu tavallisten matkanjärjestäjien reissuilla 2- ja 3- tähden hotelleissa Inglesissä ja Maspalomasissa. Kustannukset ovat olleet kaikilla reissuilla samaa tasoa. Koska oli hiihtoloma, ostin lennot tällä viimeisellä matkalla Finnmatkoilta. Pelkät matkakustannukset olivat alle 600 €/hlö sisältäen lennnon+ateriat lennoilla sekä kuljetukset Puerto Ricoon. Sieltä oli lyhyt taksimatka Anfiin (noin 4 €). Muita kustannuksia oli RCI-vaihtomaksu ja RCI-jäsenmaksu. Tarkkaan en muista summia. Reissussa meitä oli noin 3 henkilöä. Arvio on , että kustannuksia näistä maksuista tulee noin 100 €/hlö.

Mitä tulee oman lomaosakkeen kustannuksiin Suomessa, niin minulla oli 2 viikkoa talletettuna valmiiksi, joten vuokrasin tämän vuoden oman viikkoni netin myyntipaikkojen kautta ulkopuolisille, ja sitä kautta katettua omasta viikosta myös aikaisempina vuosina maksettuja vastikkeita.

Pääomakustannuksia en ole laskenut. Lainarahaa en käyttänyt sen hankintaan.

lopettaisit jo

jos ei muista montako kaveria oli reissulla mukana kannattaa mennä nukkumaan.aamulla voi muisti olla parempi.

Lennolla yli 200

loma-asunnoissa hotellissa 2/huone ja osakkeissa 2 ja 4, josta tulee n. 3/huoneisto. Yksinkertaista ilman kalkulaattoria laskettuna.

Vastaus Anfista

Olen kiitollinen näistä tiedoista. Olen menossa sinne ensi jouluna 2 viikkoa kuuden hengen huoneistio joten varmaan tilaa on riittävästi.

tahtoo tietää

voisitko kertoa lisää huoneistiosta.

Höh

Et osunut oikeaan. Minulle tuli aikanaan säännöllisesti erilaisia tarjouksia lomaosake-esittelyihin kuten Tampereelle Lapinniemeen. Laitoin ne aina roskiin.

Vuosia sitten jokin urheilupomo kehui telkkarissa, että heidän perheelle lomaoseke Vierumäellä hiihtolomaviikolla on ollut hyvä hankinta. Kävimme usein vuosittain 1-2 kertaa Vierumäellä ja viihdyimme siellä aina hyvin.
Joitain vuosia sitten sain pienen perinnön, ja halusin sijoittaa sen omaan virkistykseen. Katsoin netistä Vierumäen lomaoseke tarjontaa ja otin itse yhteyttä myyntiin. Hiihtolomaviikolla oli vapaa osake. Kävimme katsomassa paikan päällä. Meitä ei painostettu mitenkään. Tein kaupat.

Sitä, oliko hankinta järkevä, en osaa sanoa. Olemme yhden kerran käyttäneet viikkoa itse.
Sen jälkeen lapsen urheiluharrastukseen liittyen hiihtolomalla on ollut muuta ohjelmaa. Olen tallettanut viikon. Talletettujen viikkojen käyttö on osoittaunut hankalaksi. Olen pari kertaa yrittänyt saada vaihtoloman ulkomaille koulun syyslomaviikolle jonnekin etelän kohteisiin. Kertaakaan en ole onnistunut.
Viimeksi kysyin Pariisia ja RCI:n virkailija nikotteli langan toisessa päässä, että sinne pitää jonottaa vähintään vuosi. Jos on löytynyt sopiva vaihto viikko, lentoja ei ole saanut mistään. Lisäksi oman osakkeen kanssa vastaavan tasoista kahden makuuhuoneen huoneistoa on ollut vaikea löytää. Samanlaisia kokemuksia on muillakin kouluikäisten lasten vanhemmilla.

Lisäksi vastikkeet ovat ainakin tuplaantuneet siitä kun hankin viikon.

Systeemi on varmaan ihan toimiva, jos voi joustaa loma-aikojen suhteen. Niin kauan lomat on sovitettava koulujen loma-aikoihin, järkevintä olisi käyttää sitä omaa hiihtolomaa varten hankittua viikkoa.

Kuvittelen meidän käyttävän omaa viikkoa jatkossa mahdollisimman paljon itse. Toivottavasti Vierumäki kehittyy. Se on Etelä-Suomesta lyhyen ajomatkan päässä.

minkä toimijan paikka

kuka/mikä on päätoimija vierumäellä?

Päätoimija

Lomaosakkeita ja päätoimijoita voi ihmetellä Vierumäen nettisivuilla. www.vierumaki.fi. Kun ostin viikko-osakkeen, hintaan sisältyi 3 vuoden jäsenyys RCI-viikkojärjestelmässä.

Vierumäki on

Rakennuttaja on Vierumäen Urheiluopisto. Eli ei HCR.

Virheellistä tietoa

ei ole rakentaja, vaan kyllä siellä on yksityisrahoitteinen kiinteistöyhtiö. Viikko-osakkaita on kuitenkin RCI:n jäseninä, käykää katsomassa Vierumäen sivuilla. Hauskaa liikuntalomaa

Käytä turhat

RCI tai intervallin vaihtoa ei minusta kannaata tehdä etelän lomakohteisiin koska pääset paljon edullisimmin seuramatkan mukana. RCI vaihtoa kannattaa käyttää kaupunki kohteissa tai jos menet omalla autolla ja sinulla on aikaa olet ainakin kuukauden reissulla niin suunnittele reitti ja varaa muutama viikko (huilausviikkoja)sopivan ajomatkan päähän. Näin olen tehnyt kiertäessäni britaniassa ja muualla ja olen ollut erittäin tyytyväinen matkaani. Uusi suunnitelma on tällä kertaa via baltikan kautta romaniaan, bulkariaan, kreikkaan ja turkkiin.
Osake myynnissä:
Anfi Beac Glub, 4 hengen huoneisto. Huoneisto 546 viikko 5. siis alkaa viikon 4. puolella lauantaina ja siitä viikko eteenpäin.(joka vuosi samaan aikaan. Jos ei halua mennä voi viikon tallettaa ja mennä myöhemmin joko Anfille tai jonnekin muualle)
Olen omistanut sen jo yli 10 vuotta. Siinä on 1 mh Oh. + keittiösyvennös. Oikein hieno. Anfille ei ole enää myynnissä kiinteitä viikko-osakkeita sanoi esittelijä siellä. olin siellä pari viikkoa sitten. Hieno on paikka ja viihtyisä.
Maksoin osakkeesta 13 500 € (1 kerta/ vuosi on hoitomaksu n. 500 € sisältää sen viikon oleskelun siellä)
Myyn sen 10 000 €
Tästä ei ole merinäköalaa mutta on iso parveke. Hissillä kun laskeutuu tulee heti allasalueelle sähköpostioisoite: evastorppa.heli@gmail.com
 /   /  / RCI - lomaosakkeista

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta