Pueraria mirifica-kokeilu

Ariaana

Päätin tilata noita pueraria mirifica-pillereitä ja kokeilla onko niistä mihinkään. Aattelin tänne kertoa kokemuksistani, jos jotakuta kiinnostaa vaikuttaako ne ja miten. Päivittelen tietoja vähä myöhemmin ku oon päässy alkuun niitten kanssa.

71

10029

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ariaana

      No niin, viikko kapseleiden syöntiä takana. Lupauksenahan oli terveempi iho ja hiukset ja muistaakseni 98 %:n varmuudella rintojen koon kasvu 3-6 kk:n jälkeen.

      Vielä ei siis tuloksia oo näkyvissä, mutta fiiliksistä voin sen verran kertoo, että pari päivää alotuksen jälkeen huulet kuivu paljon eli nestehukkaa tuli, mutta se korjaantu juomalla tarpeeks vettä. Juon noin 2 litraa päivässä, mitä muut kokeilleet muistaakseni kehottikin. Lisäks rinnat on välillä ihan hiukkasen kipeet, niin kun joskus kuukautisten aikaan, mutta se ei haittaa kun se on niin pientä.

      Otin mitat ittestäni ennen alottamista ja mittaan kuukauden välein, joten niitä sitten muutaman viikon kuluttua.

      Lisää tuntoja taas viikon päästä.

    • Ariaana

      Toisen viikon aikana ei oo suurempaa muutosta tapahtunu, ainakaan mitään mitä olisin huomannu. Toi rintojen kipuilu on hiukkasen vähentyny ja harventunu eli hyvää kuuluu.

      Yhdet rintaliivit istu huonosti eli rinnat tursus yläpuolelta rumasti, mutta siihen saattaa vaikuttaa myös kuukautiset, kun rinnathan vähä turpoo sillon. Suhtaudun melko rauhallisesti tähän kaikkeen, ettei tuu kovia pettymyksiä lopussa.

      Ei siis mullistavia uutisia. Lisää taas viikon päästä!

    • Ariaana

      No kolmas viikko on sujunu normaaliin tapaan, mutta enää rintoja ei kivistele lainkaan. Eli parempaan suuntaan menny. Mitään muuta ei oo ilmenny.

      Ens viikolla mittaan taas itteni sitten alotuksen. Saa nähdä onko neljä viikkoo vaikuttanu mitenkään.

      En ainakaan odota viä mitään tuloksia ku niitä pitäis ainakin kolme kuukautta käyttää. Mutta sen näkee ens viikolla...

    • Ariaana

      Tänään neljä viikkoo takana ja ensimmäisen mittauksen aika. Tuloksena oli miellyttävä hieman yli sentin suurempi rinnanympärys. Tapani mukaan pysyn edelleen rauhallisena ja otan huomioon sen, että saatoin seistä eri tavalla tai pidättää hengitystä tai mitata hieman eri kohdasta jne jne.

      Mutta positiivisella mielellä oon koska ainakaan mitään huonoa ei ole tullut eteen. Rintojen kipuilu on kadonnu eikä kapselit oo vaikuttanu millään muulla tavoin.

      Ihosta ja hiuksista en osaa edelleenkään sanoa mitään, ehkä senkin takia, koska molemmat on aina ollut mulla hyväkuntoiset. Ei ihmeellisemmin finnejä tai kuivuutta tai hiusten karheutta yms.

      Mutta eteenpäin.

      • nananas1

        hei minkä ikäinen olet? Olen harkinnut kans kyseisten pillerien kokeilemista, mutta sivuilla sanottiin niiden sopivan yli 20-vuotiaille ja itse olen vasta 19, joten vähän mietityttää uskallanko jos tulee jonkinlaisia haittavaikutuksia. Mutta jos vain viitsit kerro muutoksista olen hyvin kiinnostunut kuulemaan jonkun omakohtaisia kokemuksia tuotteesta ettei menisi sitten rahat hukkaan. tsemppiä!


      • voi käyttää
        nananas1 kirjoitti:

        hei minkä ikäinen olet? Olen harkinnut kans kyseisten pillerien kokeilemista, mutta sivuilla sanottiin niiden sopivan yli 20-vuotiaille ja itse olen vasta 19, joten vähän mietityttää uskallanko jos tulee jonkinlaisia haittavaikutuksia. Mutta jos vain viitsit kerro muutoksista olen hyvin kiinnostunut kuulemaan jonkun omakohtaisia kokemuksia tuotteesta ettei menisi sitten rahat hukkaan. tsemppiä!

        jo Puerariaa. Kysynyt olen ja ostin :)
        Jossain myös luin et vasta 20 vuotias, mutta se oli eri valmiste jota itse tilasin.


      • Ariaana
        nananas1 kirjoitti:

        hei minkä ikäinen olet? Olen harkinnut kans kyseisten pillerien kokeilemista, mutta sivuilla sanottiin niiden sopivan yli 20-vuotiaille ja itse olen vasta 19, joten vähän mietityttää uskallanko jos tulee jonkinlaisia haittavaikutuksia. Mutta jos vain viitsit kerro muutoksista olen hyvin kiinnostunut kuulemaan jonkun omakohtaisia kokemuksia tuotteesta ettei menisi sitten rahat hukkaan. tsemppiä!

        Sori kun kesti vastata! Oon 24-vuotias.


    • Ariaana

      Viides viikko jäi väliin kun en päässyt koneelle. Mutta mitään tosi mielenkiintoista ei ole ehtiny tapahtua.

      Edelleenkään ei näy mitään haittoja.

      Ihosta voisin ehkä sanoa sen, että silloin harvoin kun näppy naamaan tulee, niin se jää sellaiseksi pieneksi punaiseksi ja katoaa nopeammin kuin aiemmin. Mulle tulee harvoin muutenkin finnejä, mutta useimmiten ne on ollut niitä ällöjä rasvapäitä ja niistä jää ikävä punanen arpi, mutta nyt ne ei kehity rasvapäiks ja lähtee suht nopeasti. Eikä jää punasta arpee.

      Hiusten kunnosta en osaa vielä kummemmin sanoa, mutta musta tuntuu, että päänahka rasvottuu vähemmän. Ei tarvi käydä joka toinen päivä sitä pesemässä. Niin ku aiemmin.

      Että hyvää taas kuuluu =)

      Ja kiitos kiinnostuneille lukemisesta ja kysymyksistä, niitä saa lähettää ni vastaan mahdollisimman pian.

    • Ariaana

      Tuli mieleen kertoa lisätietoa tabujen käytöstä.

      Ne on sellasia kapseleita, minkä sisässä on vaaleeta jauhoo. Ohjeen mukaan niitä otetaan kaks päivässä: aamulla puoli tuntia ennen aamupalaa ja illalla ennen nukkumaanmenoa eli siis tyhjään mahaa periaatteessa.

      Ja parhaan hyödyn saa kun ottaa kapselin kalsiumpitoisen juoman kanssa eli vaikka maito tai piimä.

      Ite oon ottanu paljon veden kanssa ku en juo kauheesti maitoa ja etenkin illalla en halua hampaiden pesun jälkeen enää tunkee maitoo suuhun. Mutta sehän onkin vain suositus, ei pakko.

      Muuta ei nyt tässä tule mieleen.

      • nananas1

        jään innolla odottamaan lisää uutisia. Kuulostaa kyllä liian hyvältä ollakseen totta että rinnat saa pillereillä kasvatettua mutta saa nähdä on sitä omituisempiakin asioita maailmassa tapahtunut.


    • Ariaana

      En kirjotellu muutamaan viikkoon ku ei ollu mitään uutisia eikä ollu tullu kysymyksiä.

      No nii, jo on pari kuukautta menny ja hyvältä näyttää ja tuntuu. Mittailin itteäni tossa pari päivää sitten ja mittanauha näytti, että olis rinnanympärys suurentunu noin 1cm. Ja kyllä ne jokseenkin tuntuukin isommilta.

      Mies ei ole vielä mitään huomannu tai ainakaan sanonu.

      Mulla taitaa olla kaapissa yhdet rintaliivit, jotka on ollu isot (ostin tyhmyyskohtauksessani vahingossa väärät...), joten pidän niitä sitten tän kuurin lopussa tulikokeena.

      Ei muuta ku etiäpäin sano mummo lumessa!

    • Ariaana

      Heippa taas! En ole nyt muutamaan viikkoon kirjoitellut mitään kun ei ole ollut mitään mitä kirjoittaa. Olo on normaali. Palaamme asiaan!

      • Iloinen äiti

        Molskis vain kaikille. Pueraria kyllä todellakin toimii, ihme juttu. Oon 2 lapsen äippä ja rinnat kyllä todellakin tarvis "buustia" 3,5 kuukautta takana ja nyt alkaa jotain näkyvääkin olemaan, kiinteytynyt, "noussut" on rinnat, ehkä kokoakin on hieman tullut jo, ei kuitenkaan rintsikoiden vaihtoon vielä ole tarvetta. Uskon ja toivon että kun puolen vuoden kuuri on takana niin kasvuakin on tullut lisää :) Itse aion ottaa kuukauden tauon jälkeen ainakin yhden purkin vielä. Katsotaan :) Ihme miten vähän tästä on missään.. luulis että isompikin "buumi" olisi. Tai sit kaikki on vain hiljaa.


    • Ariaana

      Huh! Onpas tääs viikot vierähtäny. Oon suurinpiirtein nyt kuurin puolessa välissä. Tilasin niitä purkkeja kolme kappaletta ja yhdessä purkissa on 100 tabua, joten laskujeni mukaan niitä riittää noin viideks kuukaudeks.

      Huomasin ilokseni tuossa yksi päivä, että rinnat on tainnu pikkasen kasvaa. En muista mitä olin tekemässä, mutta huomasin ajattelevani, että "hitsin tissit on tiellä." Enkä tarkota huonosti tiellä. =)

      Kuulostaa tosi typerältä, mutta itsepä tiedän ettei ne aiemmin sillai oo ollu käsien "tiellä." Enkä mitenkään väitä, että se nyt olis joku todiste. Oli vaan hauska huomata, että rinnat on sen kokoset.

      Iho tuntuu kanssa hieman sileämmältä ja kuulaammalta. Hieman terveemmältä voisin jopa sanoa.

      Että pienin askelin eteenpäin. Vielä on matkaa jäljellä, mutta hyvällä mallilla asiat.

      Palaan astialle nyt mahdollisesti hieman useammin, jos loppua kohden alkaa muutokset paremmin näkymään.

      • jenkainen

        hei jes! Olen ihan innoissani kun löysin sun ketjus täältä. itsekin olen testannut tuota ja jotain pientä muutosta olen havainnut. Pitäis varmaan jatkaa, että sais näkyvempiä tuloksia. Paljonko muuten 3 purkkia tuli maksamaan?

        Koita jaksaa postailla tuloksia, ne inspiroi!!!


      • kesken jäi

        Söin samaisia kapseleita toista kuukautta, kunnes kuukautisia ei enää kuulunut. Pelästyin, oonko raskaana ja lopetin kuurin. K:set alkoivat 10 pv myöhässä ja olivat kivuliaammat kuin ennen. Samoin rinnat kipuilevat koko ajan, ei vain ennen kk:a, vaikka kuurin lopetuksesta on jo kuukausi. Nyt en tiedä uskallanko jatkaa kuuria uudestaan. Olisihan se kiva saada vähän lisää kokoa rintoihin, mutta onko se turvallista. Onko muilla ollut vaikutusta kuukautisiin? Luin yhdeltä sivulta, että pitäis aloittaa kuuri 1. kk-päivänä ja jatkaa 15 pv, pitää taukoa ja taas uudestaan .


      • yksi käyttäjä..
        kesken jäi kirjoitti:

        Söin samaisia kapseleita toista kuukautta, kunnes kuukautisia ei enää kuulunut. Pelästyin, oonko raskaana ja lopetin kuurin. K:set alkoivat 10 pv myöhässä ja olivat kivuliaammat kuin ennen. Samoin rinnat kipuilevat koko ajan, ei vain ennen kk:a, vaikka kuurin lopetuksesta on jo kuukausi. Nyt en tiedä uskallanko jatkaa kuuria uudestaan. Olisihan se kiva saada vähän lisää kokoa rintoihin, mutta onko se turvallista. Onko muilla ollut vaikutusta kuukautisiin? Luin yhdeltä sivulta, että pitäis aloittaa kuuri 1. kk-päivänä ja jatkaa 15 pv, pitää taukoa ja taas uudestaan .

        Käytän Puerariaa vv-vaivoihin mm. hikoiluun on auttanut.
        Olen käyttänyt jo puolisen vuotta. Alussa käytin sitä
        suurempaa annostusta, mutta pudotin annoksen
        1/pv ja välillä pidän välipäivänkin. Suuremmalla annostuksella tuli
        pitkittyneitä vuotoja. Olen muuten sen ikäinen, että vuotojen pitäis jo muutenkin olla loppuneet kokonaan, mutta Pueraria on ilmeisesti herättänyt hormoonitoimintani. Rinnat olivat ensi viikkoina vähän kipeät, mutta ei enää. Ovat myöskin jonnin verran kasvaneet.


      • yksi käyttäjä..
        yksi käyttäjä.. kirjoitti:

        Käytän Puerariaa vv-vaivoihin mm. hikoiluun on auttanut.
        Olen käyttänyt jo puolisen vuotta. Alussa käytin sitä
        suurempaa annostusta, mutta pudotin annoksen
        1/pv ja välillä pidän välipäivänkin. Suuremmalla annostuksella tuli
        pitkittyneitä vuotoja. Olen muuten sen ikäinen, että vuotojen pitäis jo muutenkin olla loppuneet kokonaan, mutta Pueraria on ilmeisesti herättänyt hormoonitoimintani. Rinnat olivat ensi viikkoina vähän kipeät, mutta ei enää. Ovat myöskin jonnin verran kasvaneet.

        Olen muuten itsekkin lukenut englannin kielisiltä sivuilta,
        että menkkaikäisten täytyy pitää taukoa juuri niin, kuin kirjoitkin.
        Pueraria on aika vahvaa luonnon estrogeeniä..


      • suurempien perässä
        kesken jäi kirjoitti:

        Söin samaisia kapseleita toista kuukautta, kunnes kuukautisia ei enää kuulunut. Pelästyin, oonko raskaana ja lopetin kuurin. K:set alkoivat 10 pv myöhässä ja olivat kivuliaammat kuin ennen. Samoin rinnat kipuilevat koko ajan, ei vain ennen kk:a, vaikka kuurin lopetuksesta on jo kuukausi. Nyt en tiedä uskallanko jatkaa kuuria uudestaan. Olisihan se kiva saada vähän lisää kokoa rintoihin, mutta onko se turvallista. Onko muilla ollut vaikutusta kuukautisiin? Luin yhdeltä sivulta, että pitäis aloittaa kuuri 1. kk-päivänä ja jatkaa 15 pv, pitää taukoa ja taas uudestaan .

        Heippa. Minä käytin tuota puerariaa 6 kuukautta ja nyt tauko päällä. Rinnat kasvoi hiukka yli kuppikoon, karkeasti sanottuna. Mitään mittauksia en tarkempia tehnyt koko aikana. Mulla ensimmäiset kuukautiset oli 8pv myöhässä ja kun alkoi niin oli hiukka normaalia runsaammat ja kesti pisempään, mutta ei mitenkään kivuliaat vaan ehkä helpommat ku ennen. seuraavien kuukautisten aikana kierto palas ihan normaaliks ja oli ihan normaalit.. nyt on kaikki kuukautiset ollu ekojen jälkeen norm. Rinnat oli kyllä hiukka arat joku 3-4 viikkoa, sitpä en olossa huomannut kyllä mitään erikoisempaa. Alussa tissit ehkä kiinteyty pikkusen, mutta kasvua tapahtu oikeestaan vasta 4-6 kuukauden aikana, tai näin ainakin mulla. nyt oon 2.5 viikkoa ollut ilman, ei muutoksia tisseissä, olossa tai muutenkaan. Ihan tyytyväinen olen. Hiusten rasvoittuminen muuten väheni hirveästi kuurin aikana, nyt alkanu taas pikkusen nopeammin rasvottuun mut ei kuitenkaan niin ku ennen. ton puolen vuoden aikana laihduin n.4kg, sitä en tiiä oliko puerarialla yhteyttä siihen. Harkinnassa nyt sitten ottaako pienen paussin jälkee uuden "kuurin". Mukava lukea muidenkin kokemuksia.


      • yksi käyttäjä..
        suurempien perässä kirjoitti:

        Heippa. Minä käytin tuota puerariaa 6 kuukautta ja nyt tauko päällä. Rinnat kasvoi hiukka yli kuppikoon, karkeasti sanottuna. Mitään mittauksia en tarkempia tehnyt koko aikana. Mulla ensimmäiset kuukautiset oli 8pv myöhässä ja kun alkoi niin oli hiukka normaalia runsaammat ja kesti pisempään, mutta ei mitenkään kivuliaat vaan ehkä helpommat ku ennen. seuraavien kuukautisten aikana kierto palas ihan normaaliks ja oli ihan normaalit.. nyt on kaikki kuukautiset ollu ekojen jälkeen norm. Rinnat oli kyllä hiukka arat joku 3-4 viikkoa, sitpä en olossa huomannut kyllä mitään erikoisempaa. Alussa tissit ehkä kiinteyty pikkusen, mutta kasvua tapahtu oikeestaan vasta 4-6 kuukauden aikana, tai näin ainakin mulla. nyt oon 2.5 viikkoa ollut ilman, ei muutoksia tisseissä, olossa tai muutenkaan. Ihan tyytyväinen olen. Hiusten rasvoittuminen muuten väheni hirveästi kuurin aikana, nyt alkanu taas pikkusen nopeammin rasvottuun mut ei kuitenkaan niin ku ennen. ton puolen vuoden aikana laihduin n.4kg, sitä en tiiä oliko puerarialla yhteyttä siihen. Harkinnassa nyt sitten ottaako pienen paussin jälkee uuden "kuurin". Mukava lukea muidenkin kokemuksia.

        Elikkä painoni on myös pudonnut käytön aikana 6kg.
        Hiukset myös pysyneet puhtaampina tänä aikana.


      • utelias vaan..

        No mikäs on tilanne Puerarian käytössä?


      • tautau
        utelias vaan.. kirjoitti:

        No mikäs on tilanne Puerarian käytössä?

        olen käyttänyt Puerariaa myt kolme kuukautta.Minulla rintojen koko kasvanut,sen huomaa kun aina olleen aika pienet eli aiemmin käytin 75b liivejä nyt pitää olla 80b,rinnat kiiiteämmät ja täyteläisemmät,mieskin sanoi että onkos tissit kasvanu,korjas fiksuna, että kyllä ne oli aiemminki hyvät:))hassuja noi miehet.Jooo ja ehkä olen hieman tasaisempi nykyään,en niin äkkipikainen.Painoon ei ole vaikuttanut.Aika näppärä pilleri.Ai niin aamuisin tuntuu rinnissa kivistystä,mut kun liikkuu niin äkkiä se häviää.Itse olen 37 vuotias kolmen tytön äiti,ja imetys kyllä näkyi siis näkyi rinnoissa,nyt ne on taas kivan täyteläiset.Hyvää jatkoa kaikille


      • missä luuraat?

        Hop Hop pian kirjoittamaan tuloksistasi..


      • ympärysmitta
        tautau kirjoitti:

        olen käyttänyt Puerariaa myt kolme kuukautta.Minulla rintojen koko kasvanut,sen huomaa kun aina olleen aika pienet eli aiemmin käytin 75b liivejä nyt pitää olla 80b,rinnat kiiiteämmät ja täyteläisemmät,mieskin sanoi että onkos tissit kasvanu,korjas fiksuna, että kyllä ne oli aiemminki hyvät:))hassuja noi miehet.Jooo ja ehkä olen hieman tasaisempi nykyään,en niin äkkipikainen.Painoon ei ole vaikuttanut.Aika näppärä pilleri.Ai niin aamuisin tuntuu rinnissa kivistystä,mut kun liikkuu niin äkkiä se häviää.Itse olen 37 vuotias kolmen tytön äiti,ja imetys kyllä näkyi siis näkyi rinnoissa,nyt ne on taas kivan täyteläiset.Hyvää jatkoa kaikille

        Voihan se noinkin toimia suurentuneille rinnoille, mutta kirjain kertoo kuppikoon, numero ympärysmitan rinnan alta. Eli toimisiko nyt 75c?


    • ............

      itselläkin tilata noita kokeeksi, kun eivät kalliita olleet. Alle 30 euroa purkki. Voisin myös kirjoitella tänne omista kokemuksista kyseisen tuotteen suhteen sitten kun pillerit saapuvat. Tai perustan oman ketjun. Ja lukisin mielelläni lisää muiden kokemuksista :)

      • Valima_

        Olen 15-vuotta, kohta 16. Rinnat ovat aina olleeet ongelma. Ja lueskelinkin netistä apua ongelmaan. Tietääkös kukaan, voiko tämän ikäinen käyttää kyseisiä pillereitä, vai onko jotain riskejä? Toivoisin, että löytäisin pian apua ongelmaani. Luin netistä 13-vuotiaan pienirintaisudesta(tiedön, että kasvu vielä alussa) ja hän kertoi, että oma äiti oli tilannut tytölle näitä pillereitä. Halusin jotenkin vahvistaa kyseisen tytön itseluottamusta. Tekevätkö pillerit pahaa 13-vuotiaalle, kehittyneelle tytölle?.. : )) Kiitän jo alkuun vastauksesta.


      • Seljankukka
        Valima_ kirjoitti:

        Olen 15-vuotta, kohta 16. Rinnat ovat aina olleeet ongelma. Ja lueskelinkin netistä apua ongelmaan. Tietääkös kukaan, voiko tämän ikäinen käyttää kyseisiä pillereitä, vai onko jotain riskejä? Toivoisin, että löytäisin pian apua ongelmaani. Luin netistä 13-vuotiaan pienirintaisudesta(tiedön, että kasvu vielä alussa) ja hän kertoi, että oma äiti oli tilannut tytölle näitä pillereitä. Halusin jotenkin vahvistaa kyseisen tytön itseluottamusta. Tekevätkö pillerit pahaa 13-vuotiaalle, kehittyneelle tytölle?.. : )) Kiitän jo alkuun vastauksesta.

        Suosittelen odottamaan vähintäänkin pari vuotta. Ihminen voi kasvaa vielä n. 22-vuotiaaksi asti, hyvällä tuurilla hitusen rinnatkin. Itse olen 21, enkä ole kasvanut muualta kuin ehkä mahan seudulta, mutta tuon ikäisenä - ja erityisesti 13-vuotiaana- keho ja mieli etsii vielä tasapainoa. Murrosiän hormonitoimintaan kun vielä lisää jotain estrogeenin kaltaisia matskuja, niin en tiedä onko se kovin hyvä juttu. Ja sunkin ikäisestä voi suhtautuminen omaan kehoon muuttua paremmaksi. Kaipa se suhtautuminen muuttuu koko naisen elämän ajan, yleensä siis vähemmän kriittiseksi.

        Hei, mua kiinnostaa tuon tuotteen kokonaisvaltaisuus. Mulla nimittäin muun muassa aika rasvoittuvat kasvot ja hiukset. Mistä olette ihmiset tilanneet?


    • Positiivisia kokemuk

      Pueraria mirificasta ainostaan positiivisia kokemuksia. Olen syönyt kapseleita nyt 8 kuukauden ajan. Alussa rinnat muuttuvait araksi ja kynnet alkoivat kasvaa vauhdilla sekä hiukset ovat kestävämmät ja kostestasapaino on kunnossa. Koossa en huomannut eroa kuin vasta noin 6 kk jälkeen, jolloin myös muuta alkoivat huomautella. Eräs miespuolinen vuosien takaa luuli minun hankkineen silikoonit kun rinnat olivat selvästi suurentuneet. Kuppikokoni on kasvanut 8 kukkaudessa C65:stä D65:een. Aion jatkaa vielä seuraavat 8 kk, että pääsen tavoitekokooni.

    • Littlesmall
    • pienirintainen

      Heips! Onko täällä ketään käyttäjiä tai niitä jotka käyttivät ?? Olisi kiva tietää kokemuksia ja sivustoja(mahdollisesti suomenkielisiä) että mistä voisi tilata. Kun nuo ulkomaiset on hieman omituisia... Kiitos etukäteen!

      • pienirintainen

        Tarkoitan tuota Pueraria mirificasta.


    • hr,ä,räjärt,ä

      Itse olen kokeillut noita pillereitä. Ne aiheuttivat minulle JUMALATTOMAN kivuliaat kuukautiset! Yleensä minulla kuukautiskivut kestivät päivän pari, tuo kipu oli koko menkkojen ajan. itkin vain kokoajan sängyssä. Muutenkin tuo tuote on vissiin kielletty kokonaan Suomessa. En suosittele siis.

    • pienirintainen

      Ikävää, että sulla huonoja kokemuksia tuotteesta. Minä nyt lähinnä hain niitä positiivisiä, joita tämän ketjun alussa oli, siispä odotan jos niitä tulisi. Itse olen paljon luoskellut eri keskusteluita ja kyllä monet sitä on suomeen saanut vaikka kuinka olisi kiellettyä. No saa nähdä, en ole vielä tilannut, mutta kovasti on harkinnan alla.

    • annamariam

      Päätin kirjoittaa tänne, kun täällä ainoastaan oli kokemusta rintojen kasvatukseen puerariasta. Vanha ketju, mutta ei sen niin väliä.
      Siispä, tilasin tuossa 28.2 Pueraria Mirifica 500mg 100caps ja paketti tuli tänään, kotiovelle saakka. Aloin siis tänään käyttämään tuotetta ja päätin, että voisin kirjoittaa viikottain kokemuksiani tänne.

    • annamariam

      1. viikko takana.
      Ei mitään kummallista oo tapahtunut. Ainut vaan minkä olen huomannut, niin rinnat on hieman turvoksissa. Ei mitenkään huomattavasti, sillai kuin olisi menkat alkamassa. Sivuvaikutuksia ei ole. Mutta juu, jatkuu. :)

    • annamariam

      2. viikko takana.
      Ekan viikon jälkeen alkoi tuntua kipuilua rinnoissa. Siis sellaista oikein huomattavaa. Päivisin ei sillai paljon, mutta illalla pm jälkeen nukkumaan mentäessä rinnat on kipeät. On myös huomattavissa kiinteytymistä ja pyöreyttä. Vaikka oon vasta pari viikkoa niitä popsinu, niin kun lähtökohta on puolikas 70A ja melkein täys laatta, niin muutoksen kyllä huomaa. Kynnet on hieman vahvemmat ja kasvaneet nopeammin, ei lohkeile niin kuin ennen. Ihosta en osaa sanoo tässä vaiheessa mitään, kun se on muutenki hyvässä kunnossa. Ensviikkoon siis!

      • Adele

        Hei! Voikohan tuota Pueraria mirificaa syödä samaan aikaan kuin e-pillereitä? Käytän Yaz-pillereitä. Onkohan niillä mitään ikäviä yhteisvaikutuksia?


    • Nolli92

      Hei, mistä olette tilanneet Pueraria Mirificaa? Oletteko huomanneet käytössä haittavaikutuksia ja onko sitä tutkittu millään tavalla? Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

    • niina3

      Moikka kaikki !
      Mua houkuttais kans tilata noita ja kokeilla!
      Kiinnostais vaan tietää että onko jotain yhteisvaikutuksia e-pillereiden kanssa??

    • testii

      vanha keskustelu mut vastaan silti.tilasin kyseisiä purnukoita 3 kpl ja 3 pötköä rasvaa! siis tätä Pueraria Mirifica uutetta rasvana ja pillereinä kun anoreksia vei rinnat :( nyt muuten paino normi ja harrastan lihastreeniä mutta tissit pysyy pienenä.nyt on 80 b kuppi ja rinnat hyvinkin löysät.kerron kyl sit joskus kun pillerit saapuu onko tuloksia tullut :) myös ruokavalio testi menossa.syön tiettyi ruokia paljon kuten soijaa yms.toisaalta mulle helppoa kun oon lakto-ovo eli en syö lihaa :) muut tuotteet kuten granaattiomppo :D outoa kyllä.niitäkin aion syödä ja korjata ruokavaliota niin et lihaksia tulisi treenin tuloksena ja rinnat kasvaisi kokoa :) rintoja treenaan niin et treenaan vain syviä rintalihaksia ettei ne kutistu treenistä......mutta joo ne mun pillerit voi tulla 3-4 viikon päästä vasta....sain semmoisen tiedon.toivon et toimii, joillekki tulee allergisia reaktioita.jos mulle tulee jotain myyn ne kyl pois......joillekkin tulee samentin phemoinen iho, hyvät kynnet ja vahvat hiukset ja ne isot rinnat :) joillekkin kamalat menkkakivut ja paha olo.ihmiskohtaista mut lähdin kokeilee.kerron miten menee sit kun saan ne joskus :) laitan tarkat mitat tänne ensin ja sitten kerron tuloksia ni katotaan toimiiko :D :D oon koe eläimenä.heh.

    • testii

      mä oon nyt käyttänyt noita ja kuukaudessa on tapahtunut muutos.rintojen ympärys kasvanut 1 cm. :) rinnat tuntuu"täyttyneelle" mutta ei kipeet yhtään.menkoista tulleet TOSI KIPEET :( mut koitan kestää jos se on vain ohimenevää..onko kellää lisää kokemuksia näistä? :)

    • jehku

      Kertokaapa lisää tuloksistanne! milenekiintoiselta kuulostaa. Miksi tämä mahtaa olla kielletty Suomessa?

    • vivian1

      Mistä olette tilanneet kyseisiä pillereitä?:)

    • Miettikää ensin

      Eikös ole ihmejuttu, että luontaistuotteet eivät lopu koskaan, vaan niitä tulee aina lisää ja lisää, kun yhdestä luovut käytännössä tarpeettomana, on jo toinen kolkuttelemassa ovea.

      Vaihdevuosiin tuota Aasiassa jotkut käyttävät, mutta se on papujensukuinen ja esim. härkäpapu voi olla joillekin jopa hengenvaarallinen (autoimmuunisairaille).

      Miksi se tissien koko ja miesten miellyttäminen, on teille niin tärkeää, että suostutte riskeeraamaan terveytenne, syömällä mömmöjä, joista ette tiedä, eikä kukaan tiedä, mitä ne voivat tehdä terveydellenne ? Eikö olisi helpompaa hyväksyä itsensä sellaisena, kuin on, kauneus on ihan muuta, kuin tissien koko.

      • Olga1963

        Hei, olen tällä hetkellä Thaimaassa ja Bangkokissa menin luontaistuotekauppaa ja kysyin vaihdevuosiin jotain tabuja. Oli muistaakseni 3 erillaista tuotetta ja Puerarian valitsin kun lupasi parhaan avun vv:n. Nyt syönyt vähän yli viikon ja öisiä hikoilukohtauksai ei ole tullut, tosin söin tähän asti Celloa suomessa joka sekin auttoi mutta ei poistanut kokonaan yöhikoilua. Päivisin minulla harvemmin on tullut hikoilu puuskia ja täällä on niin kuuma ett hikoilee koko ajan. Nyt vasta aloin googlettamaan mitä olin ostanut ja tuo rintojen kasvujuttu tuli ihan yllätyksenä. Ok, jos näin tapatuu mutta otan tällä hetkellä vain 1 tab/pvä, purkin ohjeen mukaan pitisi ottaa 3/pvä sen suhteen en usko että mitään kasvua tapahtuu. Purkki maksoi täällä n. 5 euro/100 kps, joten taidan ostaa niitä lisää kun lähden suomeen. Hormoonikorvaushoito ei minulle sopinut keltarauhashormoonin takia, joten luontaistuotteet on ainut mahdollisuus näihin vaivoihin. Minä ainakin haluan nukkua yöt heräämättä 2-3 kertaa yössä siihen että hiki kaatuu päälle, aamulla on väsynyt ja kärtyinen. Olen täällä vielä 5 vk, joten laitan infoa jossain vaiheessa onko tapahtunut mitään. Hiuksista ja ihosta en voi kommentoida kun on niin eri ilmasto kuin kotisuomessa mutta ei ne huonmminkaan voi. Ihoni on täällä aina parempi kun on pieni kosteus koko ajan.


      • Olga1963
        Olga1963 kirjoitti:

        Hei, olen tällä hetkellä Thaimaassa ja Bangkokissa menin luontaistuotekauppaa ja kysyin vaihdevuosiin jotain tabuja. Oli muistaakseni 3 erillaista tuotetta ja Puerarian valitsin kun lupasi parhaan avun vv:n. Nyt syönyt vähän yli viikon ja öisiä hikoilukohtauksai ei ole tullut, tosin söin tähän asti Celloa suomessa joka sekin auttoi mutta ei poistanut kokonaan yöhikoilua. Päivisin minulla harvemmin on tullut hikoilu puuskia ja täällä on niin kuuma ett hikoilee koko ajan. Nyt vasta aloin googlettamaan mitä olin ostanut ja tuo rintojen kasvujuttu tuli ihan yllätyksenä. Ok, jos näin tapatuu mutta otan tällä hetkellä vain 1 tab/pvä, purkin ohjeen mukaan pitisi ottaa 3/pvä sen suhteen en usko että mitään kasvua tapahtuu. Purkki maksoi täällä n. 5 euro/100 kps, joten taidan ostaa niitä lisää kun lähden suomeen. Hormoonikorvaushoito ei minulle sopinut keltarauhashormoonin takia, joten luontaistuotteet on ainut mahdollisuus näihin vaivoihin. Minä ainakin haluan nukkua yöt heräämättä 2-3 kertaa yössä siihen että hiki kaatuu päälle, aamulla on väsynyt ja kärtyinen. Olen täällä vielä 5 vk, joten laitan infoa jossain vaiheessa onko tapahtunut mitään. Hiuksista ja ihosta en voi kommentoida kun on niin eri ilmasto kuin kotisuomessa mutta ei ne huonmminkaan voi. Ihoni on täällä aina parempi kun on pieni kosteus koko ajan.

        Sitten hieman päivitystä. Tabelettaja olen nyt syönyt yli 3 viikkoa ja yöllä ns. 'Kuumia aaltoja' ei ole ollut, tosin joskus on kuuma jos ilmastointi ei ole tarpeeksi kylmällä. Päivisihän täällä on niin kuuma ettei tiedä mistä syystä hikoilee. Ja mitä rintoihin tulee, ovat samalla lailla turvoksiksissa kuin aikoinaan ennen kuukautisia, joten isommat ja kiinteämmät.
        Tiedä sitten miten kauan vaikutus kestää, onko vain sen aikaa kun tabletteja syö koska uskon että muutos on vain hormonaalinen eikä todellista kasvua ole tapahtuntu. Siirryin käyttämään 3 tablettia päivässä mutta nyt otan vaihtelevasti 1-2 tabl. päivässä, purkkeja ostin vielä 2 kpl lisää kun hinta yhteensä 12 euroa/200 kpl.


    • iibis

      Täällä on ollut useampikin alle 20-vuotias hlö kyselemässä pueraria mirifican vaikutuksista esim. e-pillereiden kanssa. Tässä ote iHerb-sivustolta ko. tuotteesta:

      "Warnings

      Keep out of reach of children. Caution: This product should not be used by children, women younger than 20 years old, anyone who is using prescribed birth-control, taking hormone replacement therapy, women with cystic growths of the breast, ovary, uterus or estrogen-related cancers. Do not use if pregnant, nursing, or on medication. Do not use if safety seal is damaged or missing."

      Eli musta juttu on aika selkeä; alle 20-vuotiaille sekä hormonaalista ehkäisyä käyttäville ei pueraria mirificaa.

      • MinäTäälläHeiVaan

        Osaako kukaan tarkemmin kertoa, että miksei noita saisi syödä samanaikaisesti e-pillereiden kanssa? Itselläni menee nimittäin tällä hetkellä molempia.


      • Anonyymi
        MinäTäälläHeiVaan kirjoitti:

        Osaako kukaan tarkemmin kertoa, että miksei noita saisi syödä samanaikaisesti e-pillereiden kanssa? Itselläni menee nimittäin tällä hetkellä molempia.

        E-pillereissä on hormooneja ja tässä tuotteessa on myös hormoonien lailla toimivaa ainesta. Yhteiskäytössä saat liian suuren annoksen ja kaikki haittavaikutukset kasvaa.


    • Janna281

      Uusia kokemuksia aineesta ja sen tilaamisesta kaivataan! :)

    • Janna228

      Olisiko tuoreita kokemuksia aineesta tai sen tilaamisesta? :)

    • NainenVaan123

      Itse olen syönyt pueraria mirifica -kapseleita nyt noin parisen kuukautta. Rinnat ovat aavistuksen verran aiempaa täyteläisemmät, mutta myös vyötärönympärys on kasvanut. Sivuvaikutuksena on ilmennyt myös järkyttävä ja jatkuva väsymys, vaikka nukkuisi kellon ympäri. En siis välttämättä suosittele kenellekään...

    • Anonyymi

      Kyseessä on tuote, jossa "luonnon naishormooneja" eli käyttötarkoitus on ensisijaisesti hormoonien puute, joka alkaa vaihdevuosi ikäisenä. Mikäli ei ole vielä hormoonien puutetta, niiden käyttäminen sotkee oman elimistön toiminnan. Nuorena kun hormoonit vaikuttavat vahvasti kasvuun ja kehitykseen, niiden pitoisuuksien muutokset voivat aiheuttaa suurimpia haittoja. Ja liian suuret hormoonipitoisuudet voivat aiheuttaa haittoja ihan kaikenikäisenä.

      Hormooneilla rinnat voivat turvota KÄYTÖNAJAKSI, eivät varsinaisesti kasvaa pysyvästi. Osa mahdollisista haittavaikutuksista taas voi aiheuttaa pysyvämpiäkin ongelmia.

    • Anonyymi

      Vuosikymmenen vanha ketju mutta vieläkö joku käyttää PM? Mitä tälle "ihme rohdolle" kuuluu nykypäivänä? Vieläkö se on pannassa EUssa?

    • Anonyymi

      Vielä on pannassa EU:n alueella, mutta tilattua saa netistä. Nyt käyttänyt noin kuukauden ja rinnanympärys kasvanut. Rintojen kohdalta aluksi 113cm, nyt 118. Toimii, jatkan kunnes tavoitteessani.

    • Anonyymi

      Ite tilasin ulkomailta jauheena. Rinnat kipeytyy ja muuten rutikuiva paikat pysyy koosteena. Ikää 59, myös kuukautiset säännölliset.

    • Anonyymi

      Minä miehenä haluan rinnat ja aloitin Pueraria mirifica pillereiden syönnin viikko sitten. Syön annoksena 3000mg päivässä. Vuoden ajan kokeilen, jos jotain tulosta tulisi. Ja jos tulee, niin jatkan syöntiä. Saas nähdä, miten käy..

      • Anonyymi

        No onko ollut vaikutusta, mä ainakin huomasin, annos 2kapselia aamulla ja 1 illalla... a500mg


    • Anonyymi

      Olisko kenelläkään uutta tietoa PM:stä?? Mielenkiintoista myös saada päivityksiä niiltä ketkä ovat kokeilleet vähän kauemmin? Onko suomesta saatavana nykyään? Ja onko jotain vastaavaa tuotetta olemassa??
      'Naiseudesta haaveileva'

    • Anonyymi

      Hei,
      Ajattelin myös itse kirjoitella kokemuksia Puerariasta tänne vaikka jo ikivanha ketju onkin. Olen itse transmies. Olen aloittanut oman transprosessini luontaisilla hoidoilla enkä edes aio mennä transpolin julkiseen kyykytykseen syömään myrkkyjä.
      Vartaloltani olen todella tiukassa kunnossa ja rasvaprosentti on tarkan dieetin takia melko pieni. Peppu on jo iso ja naisellisen pyöreä,kiitos ahkeran saliohjelmani. Rinnat vielä puuttuu ja sitten alan olla itseeni melko tyytyväinen.
      Epäilyni puerariaa kohtaan oli alussa aika iso koska minulla ei ole vartalossani luontaista rasvaa joka saisi rintojen kasvun näyttämään nopeammin tuloksia.
      Aloitin käytön noin 5 viikkoa sitten ja jo nyt voin ilokseni huomata muutoksia rintojeni osalta. Kokoa ei toki vielä ole tullut hirveästi mutta rintojen muoto on jo selvästi alkanut muuttua naisellisempaan suuntaan. Nännit ovat turvonneet noin 3 kertaisiksi ja alkaneet kasvamaan suipponevasti eteenpäin. Pyöreyttä ja kiinteyttä on tullut rintoihin jonka huomaan sivuprofiilissani. Rinnat ovat siis jo selvästi terhakkaammat ja pelkällä t-paidalla ollessani rinnat jo nöpöttävät aivan selvästi.
      Rasvan kertymisestä lantion seudulle en vielä osaa sanoa koska peppuni on aika massiivinen lihaksien takia joten aivan pientä muutosta en huomaa kuin sitten vasta vaatekkokojen muuttuessa.
      Mitään sivuoireita en toistaiseksi ole huomannut paitsi että nukun nyt pidempään kuin aikaisemmin. Tämä tosin johtunee siitä että käytän antiandrogeeneinä red reishi uutetta ja saw palmetto kapseleita.
      Laittelen taas jossain välissä lisää tietoja kehityksestä tänne,jos vaikka muutkin transprosessia harkitsevat kiinnostuisivat turvallisemmasta tavasta muokata kehoaan.
      Oma annokseni on 2xpäivässä 500mg pueraria kapseleita.
      Tilasin 5 kuukauden kuurin thaimaasta ja tuli kotiin neljässä päivässä eikä mitään ongelmia tullien kanssa.

      • Anonyymi

        Kiitos päivityksestä!!
        Mielelläni kuulisin jatkossakin kokemuksistasi.
        Saisko linkin mistä tilasit?


    • Anonyymi

      Jatkoa transmiehen päivitykseen. Nyt takana reilu 2 kk puerarialla 1000mg päivä. Rinnanympärystä kokeilin mitata niin 2-3cm on tullut lisää ympärysmittaa. Luku tuntuu toki pieneltä mutta nännien alue on todella reilusti kohonnut sekä nännit suurentuneet.Myös rasvakudosta on tullut rintaalueelle. Eilen huomasin ensimmäistä kertaa yleisessä saunassa että sain katseita rintoihin. Nännit on todella herkät varsinkin kun pusero hankaa niitä.Olen tyytyväinen tahtiin ja uskon ensi kesänä omistavani jo mukavasti bikinien täytettä.

      • Anonyymi

        Hei! Mistä linkistä / sivulta tilasit kyseiset PM pillerit?
        - 22v transmies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei! Mistä linkistä / sivulta tilasit kyseiset PM pillerit?
        - 22v transmies

        Minäkin linkkiä vailla!?! Transfeminiini 65v.


    • Anonyymi

      Nyt olen tuonut itse thaimaasta matkoiltani aina lääkkeet. Googlaamalla löytyy runsaasti toimittajia thaimaasta sekä noita jenkkilän luontaistukkuja.
      https://naturallythaishop.com/ ainakin toimittaa noita.
      jos etsitte hormoneja niin www.hrt.cafe.com sieltä saa tilattua reseptin vaativia hormoneja. Itse käytän noita thaimaan toimittajia koska luotoo noihin intian ja brasilian toimittajiin ei ole kovin korkealla.

    • Anonyymi

      Tilasin thaimaasta estradiogelit ja spironolaktonet. 3kk kuuri maksoi noin 22eur/kuukausi. En nyt tarkkoja suomen apteekin hintoja tiedä mutta mielestäni tuohon hintaan ei paljoa kannata juosta transpolilla kyykytettävänä ja psygologien arvailtavina. Maksaahan nuo hormoonit suomessakin melkein saman. Nyt viikko takana hrt hoitoa. Yksityisellä lääkärillä ajattelin käydä arvot mittaamassa 3 kk päästä että on jotain tehoa lääkityksessä.
      Lääkkeet tuli 7 päivässä thaimaasta.Ei mitään ongelmia tullin kanssa vaikka paketin joutuikin tullaamaan. Laserit olen maksanut itse ja vielä olisi muutama kerta tarvis käydä. Silarit tulee ehkä ensi vuonna ajankohtaiseksi mutta pitää antaa omien rintojen ensiksi kasvaa niin muotoutuu luonnollisemmin.

    • Anonyymi

      Transmiehen päivitys jatkoa. Kuuria nyt jatkunut taukoamatta kohta 5 kk. Rinnat on nyt jo sen kokoiset ettei saa ilman binderiä piiloon. Kuppikoko c vaikka kehoni muoto muuttunut hoikemmaksi kuntoilun ja hormoonien myötä. Nännit on kasvaneet valtavasti ja tulleet todella herkiksi. Huomaan myös lantioni muodon muuttuneen ja vatsarasvojen siirtyvän alemmas yläreisiin. Uumaakin on tullut joka näyttää ihanalta istuvien vaatteiden kanssa. Mieliala muutoksia ei ole pahemmin onneksi ollut vaan olo on hyvinkin tasapainoinen nykyään. Kasvoissani olen huomannut sen että rasvoittuneisuus on kokonaan hävinnyt ja meikkien laitto paljon helpompaa. Hiukset on tuuhentuneet runsaasti ja jotenkin tuntuu että ne kasvaa nopeammin. Tällä tahdilla uskallan uskoa että ensi kesänä saan d-kupin bikinit päälleni rantsulle.

    • Anonyymi

      Aika rohkeita olette kokeilemaan valmistetta, joka on Suomessa kielletty sen vuoksi, että aineen pitkäaikaisvaikutuksista on liian vähän tieteellistä näyttöä. Juu, kyllähän sitä kokeilla voi ja suositella kuka tahansa, puhua mitä sattuu, mutta kannattaako maallikoita uskoa ja muutaman viikon tai kuukauden kokemuksiin luottaa. Kyseessä lienee kasviestrogeeni. Entä jos käytät sitä liika suurina annoksina ja liian kauan ja saat vaikka rintasyövän? Riski tähän ehkä on olemassa, joten varovainen kannattaa olla. Rintasyövän kehittyminen saattaa kestää vuosikausia, ennen kuin se näkyy mammografiassa tai löytyy tunnustelemalla, joten näistä muutaman kuukauden testeistä: "Ei tunnu miltään. Hyvältä näyttää." ei ole kenellekään oikeaa hyötyä. Riskillä pelaamista.

      • Anonyymi

        Aika moni otti koronapiikin vaikka sen pitkäaikaisvaikutuksia ei ole tutkittu lainkaan, syystä että ne paljastuvat vasta ajan myötä. Puerarira Mirifica on luonnon luoma.


    • Anonyymi

      Tähän ketjuun toivoisin uusia päivityksiä!! Onko jotain uutta tietoa?
      Mistä kannattaa tilata? Ym...
      Onko joku muu vaihtoehtoinen samoin vaikuttava luontaistuote??
      Rintojen kasvuun ja naisellisiin piirteisiin sitä olen itse käyttänyt, silloin tällöin.
      Tehosta en ole ihan varma.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe