Suositelkaa halpaa (alle 1000e) mutta hyvää moposkootteria!

MiukuMauku@

Rahaa rajallinen määrä, joten ei valitettavasti ole varaa 1000euroa parempaan skootteriin. Käytettyäkään en osta. Mitä siis suosittelisitte? Mielellään sellainen skootteri, joka sopii lyhytjalkaiselle. Hehhe. :) Olen miettinyt tätä: http://www.mopo.fi/jincheng/14 mutta onko hyvä? Te joilla on tämä tai on ollut, niin kertokaa kaikki! Hyvät ja huonot mielipiteet. :) En ala virittelemään tms.

41

3931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummo lumihangessa

      ihan 'soivalta' peliltä toi jinkku. Jos muistaa huoltaa ja ennenkaikkea osaa kyl tollasen voi ostaa. Ite oon ajanu kinkillä neljävuotta ilman vikoja. Ja muista - kaiken saa rikki...

      • scooterguy

        vähä vaikee uskoo tota ku itte en päässy ees viikkoa ilman vikoja uudenkarhella kinkillä ja 3 kuukautta ku olin ajanu ni se oliki jo ihan paskana


      • kuski paska
        scooterguy kirjoitti:

        vähä vaikee uskoo tota ku itte en päässy ees viikkoa ilman vikoja uudenkarhella kinkillä ja 3 kuukautta ku olin ajanu ni se oliki jo ihan paskana

        eiköhän se ole ajotavasta kiinni, jos uuden pyörän ostat ja sen on jo paskana eli jälleenmyynti arvo nolla niin mitä se sun mielestä kertoo sillon käyttäjästä???


    • asfjgnpiaeugr

      http://www.mopo.fi/jincheng/12/ Ois varmaan tuo jinkku
      http://www.myllymaki.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&groupID=301&action=viewPromotion&itemcode=MASTER0007
      Tuo Fude
      tai sitten perusmalli pidemmällä akselivälillä
      http://www.myllymaki.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=81100V

      mysö Honda Shadow- klooni sopinee http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=sko1190

      tekniikaltaan kaiki ovat lähes samoja , tuo ulkonäkö ja istuinkorkeus vaihtelee.
      Mulla on pari vuotta ollut jo kaäytössä Baotian 49QT-7D joka siis on samannäköinen kun soliferin käsitys asiasta http://s7v1.scene7.com/is/image/Stockmann/228360?$210fio$ hobby hall myy
      ja sitten tietenkin on vielä tuo Anttila
      http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=395081&shopId=10006&findPath=true&compartmentId=10048&categoryId=10374&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

      • asgrgerg

        tuosta listasta suosisin tunnettuja , hyvämaineisia kauppoja kuten Anttila, Hobby Hall. Ihan vaan sen takia , että asiakaspalvelu toimii ja osamaksukin on mahdollinen.


    • ennen ostoa

      Kannattaa mennä ehdottomasti kokeilemaan ennen ostoa. En tilaisi kaukaa koska todennäköisesti joudut korjailemaan.

      • EHDOTTOMASTI kannattaa koejaa/istua ennen ostopäätöksen tekoa... vaikka silmämääräisesti istuinkorkeus kaikissa on samaa niin yllätyt kun koeistut muutamia ennen ostoa.


    • Saat toimivan,luotettavan

      Hyvän käytetyn tuolla rahalla,Peugeot,Yamaha,Honda
      Muista että nuo kiinalaiset ovat kertakäyttö kamaa.

      Osta ennemmin laadukas,käytetty.

      Vaikka kinuskeja saa uutena 700e,en edes ajattelisi
      asiaa,nähnyt kuinka ne ovat korjaamolla takuuaikana
      usein.
      Takuun jälkeen onkin voi voi,kun kokoajan saa osia ostella.

      • tohvelisankari

        kinkit todella. Mulla huollettuna, päivittäin ajettuna neljänvuoden monikertakäyttökamaa. Vielä nätisti käy ja kukkuu. Kyllä noi laatuvehkeetkin laukee. Mulla Yamaha tosin prätkä laski kytkimestä öljyt - kilometrejä 500. Toinen etuiskari vaihdettiin alle 1500-km... Takuu noissa 'kaluissa' on sama, eli ainakin mä ostaisin uuden koska eihän sillä ajeta ku muutama vuosi.


      • os..
        tohvelisankari kirjoitti:

        kinkit todella. Mulla huollettuna, päivittäin ajettuna neljänvuoden monikertakäyttökamaa. Vielä nätisti käy ja kukkuu. Kyllä noi laatuvehkeetkin laukee. Mulla Yamaha tosin prätkä laski kytkimestä öljyt - kilometrejä 500. Toinen etuiskari vaihdettiin alle 1500-km... Takuu noissa 'kaluissa' on sama, eli ainakin mä ostaisin uuden koska eihän sillä ajeta ku muutama vuosi.

        jos sillä ajetaan vaan 1-4 vuotta. Minulla on Piaggio Typhoon vuoden -98 mallia ja ajattu liki 20000 km. Ei sen loppu ole lähelläkään. Voi kestää vielä saman matkan. Mitään vakavaa kulumista ei ole näkyvissä. Vain pakoputken alkukäyrä ruostui äskettäin.


      • sukiDAD
        os.. kirjoitti:

        jos sillä ajetaan vaan 1-4 vuotta. Minulla on Piaggio Typhoon vuoden -98 mallia ja ajattu liki 20000 km. Ei sen loppu ole lähelläkään. Voi kestää vielä saman matkan. Mitään vakavaa kulumista ei ole näkyvissä. Vain pakoputken alkukäyrä ruostui äskettäin.

        Piaggio on erittäin laadukas merkki.
        Typhoon-malli on ominaisuuksiltaan erinomainen ja tekniikaltaan kestävä. Ja lisäksi ulkonäöltään käytännöllisen tyylikäs. Ei mitään turhia kikkailuja.
        Sikäli siis hintansa väärti.


    • sukiDAD

      Kuten aiemmin kirjoittelin Titan-merkkistä sqtteria miettivälle, niin tässä sama teksti:

      Otsikolla tarkoitan sitä että päällisin puolin Titan näyttää olevan lähes identtinen Sukida GOS-mallin kanssa. Eikä teknisissä tiedoissakaan ollut juuri poikkeavuuksia.

      Sukidan osalta voin sanoa sen verran että lähtee käyntiin herkästi talvipakkasillakin. Jokseenkin "muovisenoloinen" ja kalliimpiin verrattuna vähän "hontelo", mutta ajelut sujuu ihan mallikkaasti.
      Ainoa selkeästi negatiivinen puoli on istuimen muotoilu. Se on ainakin omalle kropalleni epäergonominen ja liian etukenoinen. Asentoa saa korjailla tuon tuosta ja takapuoli puutuu jo 5 kilometrin ajon jälkeen.
      Ajattelin jos kesällä hieman tuunaisin sitä paremmaksi. Siis istuinta.

      Sukidan saa parhaimmillaan alle tonnin (alle tai vähän yli 800 euroa). Itse ostin Sukidan Anttilan kautta 850 eurolla. Suomen Polkupyörätukussa (virallisena maahantuojana) vaativat siitä kuitenkin sen tonnin.    

      • kiinalainen on ok - asenne ...

        Ihan kokemuksesta sanon kaikille kiinalaisia mollaaville, että ei se nyt ole todellakaan huono hankinta. Ajamiseen se sopii , mutta sillä ei brassailla kavereille. Kulkuvälineeksi mainio, nelitahtisena hiljainen käyntiääni ja huollettuna ja kunnolla sisäänajettuna luotettava peli. SukiDad puhuu asiaa ja omaan Baotian skootteriini olen ollut todella tyytyväinen. Sehän maksoi uutena 700 €. Olen aikuinen , yli nelikymppinen ja tiedän mistä puhun.


    • MiukuMauku@

      Eli siis tuo sukidan moposkootteri (http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=395081&shopId=10006&findPath=true&compartmentId=10048&categoryId=10374&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay#) on lähes samanlainen kuin JC 50 QT-20 Sudoku?

      Olen 155cm joten todella lyhyt. Siksi kiinnostaisi tietää, että yltääkö siinä jalat maahan? Eli siis jos istun siinä päällä, niin saanhan jalat maahan? Kokeilin Fude Raceakin, mutta siinä sain mennä ihan istuimen päähän jotta sain varpaani kunnolla maahan. Se on mielestäni turvallisuusriski. Siksi hankin skootterin, jossa mulla varmasti yltää edes ne päkiät maahan. :)

      • MiukuMauku@

        Miten hyvin tuo huoltopelaa? Löytyykö varaosia helposti? Meillä ei kukaan perheessä ole mikään mopoihminen joten meistä ei kukaan osaa alkaa korjailemaan mitään jos jokin rikki menee. Perusasiat ovat sitten asia erikseen. Mutta missäpäin noita huoltopaikkoja on?


      • mummo lumihangessa
        MiukuMauku@ kirjoitti:

        Miten hyvin tuo huoltopelaa? Löytyykö varaosia helposti? Meillä ei kukaan perheessä ole mikään mopoihminen joten meistä ei kukaan osaa alkaa korjailemaan mitään jos jokin rikki menee. Perusasiat ovat sitten asia erikseen. Mutta missäpäin noita huoltopaikkoja on?

        on pääsääntöisesti kiven alla. Mullakin - ostin mopon Keravalta ja lähin huolto on Porvoossa... Kannattaa opetella korjaamaan ja huoltamaan siis itse. Varmasti joku kaveri osaa neuvoa. Ja täälläkin palstalla varmasti avuliaita.


      • sen verran
        MiukuMauku@ kirjoitti:

        Miten hyvin tuo huoltopelaa? Löytyykö varaosia helposti? Meillä ei kukaan perheessä ole mikään mopoihminen joten meistä ei kukaan osaa alkaa korjailemaan mitään jos jokin rikki menee. Perusasiat ovat sitten asia erikseen. Mutta missäpäin noita huoltopaikkoja on?

        Ostin polkupyörätukusta sukidan ja oli aivan täys pa**a. Myin sen pois kun oli 800 mittarissa ja ostin samasta paikasta sc1 skodun ja se ny on toiminu ihan hyvin.


      • sukiDAD

        No juu, minusta tuntuu että pääosin kaikki nykyiset markkinoilla olevat kiinalaiset skootterimallit ovat syntyneet yhdestä ja samasta kantaemosta ja niitä valmistetaan yhdellä kaikenkattavalla lisenssillä.
        Tekniikka niissä on todennäköisesti aivan identtinen ja ulkokuoressakin vain näennäisiä vaihteluja.

        Kiinalaismalleja on kyllä kehuttu matalaprofiilisiksi, vaikka rengaskoko on vakiona 12 tuumaa. Verrattuna esim. Piaggion Typhooniin, jossa rengaskoko on vain 10 tuumaa, istuinkorkeus on siinä kuitenkin länsimaisen korkea. Johtunee tavarasäiliön tilavuudesta.

        Sukidan ja sen sukuhaarojen osalta istuinkorkeuden mataluus johtuu niinikään tavarasäiliön koosta. Se on nimittäin huomattavasti ahtaampi, koska sinne ei mahdu edes avokypärä ilman että satula on survottava kiinni.

        Itse olen 180 senttinen äijä, ja tottakai minun jalkani yltävät hyvin maahan, itseasiassa Sukida on melkein liian matala minulle, mutta sinun kokoiselle voi olla tosiaan vaikeuksia ylettää maahan. Pituuseroa on sentään 35 senttiä.

        Toisin sanoen länsimopot ovat poikkeuksetta kiinalaisia korkeampia, joten vähän hankalaan välikäteen olet joutunut. Yksi vaihtoehto olisi tietysti vanha kunnon Honda Monkey, jos niitä mistään saa...

        Jos rengaskoon vaihto olisi helpommin tehty kuin sanottu, silloinhan ei olisi ongelmaa istuinkorkeuden sovittamisessa, eli jos 12 tuuman renkaat voisi kivuttomasti vaihtaa 10 tuumaisiin, saisi kiinalaisista vielä matalampia, ja silloin varmaan sinullekin sellainen olisi onnen omiaan.

        Jos vaan jollakulla asiantuntijalla on mielipiteitä tuosta rengaskoon vaihtamisesta niin viestiä vaan sekaan.


      • sukiDAD
        mummo lumihangessa kirjoitti:

        on pääsääntöisesti kiven alla. Mullakin - ostin mopon Keravalta ja lähin huolto on Porvoossa... Kannattaa opetella korjaamaan ja huoltamaan siis itse. Varmasti joku kaveri osaa neuvoa. Ja täälläkin palstalla varmasti avuliaita.

        juu, samaa mieltä tuosta huollosta. Tavallaan "monopoli"-asemassa on Suomen Polkupyörätukku, joka tuo Sukidaa maahan. Huoltolisenssien jakelusta en ole perillä, mutta ei varmana löydy joka kaupungista merkkihuoltoa.
        Laajennettu takuuhan taas edellyttää että kolme ensimmäistä huoltoa tulee suorittaa nimenomaan merkkihuollossa.


      • sukiDAD

        Kun tuossa tiirailin tuota Jincheng-sivuja, niin siellähän oli kuin olikin perinteisen Monkeyn malleja. Eli ihan perinteisiä ketjuvetoisia ja käsivaihteisia pikkumopseja.
        Hinnatkin liikkunevat alle tonnissa, ainakin tuolla sivulla http://mopoviki.suntuubi.com/?cat=9
        on jotain viitteellisiä hintatietoja.

        Toki kysymys on pitkälti siitä, tykkääkö tuonmallisesta ajopelistä. On jokatapauksessa perinteinen ja enemmän perusmekaaninen kuin modernisti täsmäelektroninen vaihtoehto.


      • sukiDAD
        sukiDAD kirjoitti:

        Kun tuossa tiirailin tuota Jincheng-sivuja, niin siellähän oli kuin olikin perinteisen Monkeyn malleja. Eli ihan perinteisiä ketjuvetoisia ja käsivaihteisia pikkumopseja.
        Hinnatkin liikkunevat alle tonnissa, ainakin tuolla sivulla http://mopoviki.suntuubi.com/?cat=9
        on jotain viitteellisiä hintatietoja.

        Toki kysymys on pitkälti siitä, tykkääkö tuonmallisesta ajopelistä. On jokatapauksessa perinteinen ja enemmän perusmekaaninen kuin modernisti täsmäelektroninen vaihtoehto.

        Tulipa ajatusvirhe edell. viestiin, eli ei siis käsi- vaan jalkavaihteisia.


      • mie taas
        sukiDAD kirjoitti:

        No juu, minusta tuntuu että pääosin kaikki nykyiset markkinoilla olevat kiinalaiset skootterimallit ovat syntyneet yhdestä ja samasta kantaemosta ja niitä valmistetaan yhdellä kaikenkattavalla lisenssillä.
        Tekniikka niissä on todennäköisesti aivan identtinen ja ulkokuoressakin vain näennäisiä vaihteluja.

        Kiinalaismalleja on kyllä kehuttu matalaprofiilisiksi, vaikka rengaskoko on vakiona 12 tuumaa. Verrattuna esim. Piaggion Typhooniin, jossa rengaskoko on vain 10 tuumaa, istuinkorkeus on siinä kuitenkin länsimaisen korkea. Johtunee tavarasäiliön tilavuudesta.

        Sukidan ja sen sukuhaarojen osalta istuinkorkeuden mataluus johtuu niinikään tavarasäiliön koosta. Se on nimittäin huomattavasti ahtaampi, koska sinne ei mahdu edes avokypärä ilman että satula on survottava kiinni.

        Itse olen 180 senttinen äijä, ja tottakai minun jalkani yltävät hyvin maahan, itseasiassa Sukida on melkein liian matala minulle, mutta sinun kokoiselle voi olla tosiaan vaikeuksia ylettää maahan. Pituuseroa on sentään 35 senttiä.

        Toisin sanoen länsimopot ovat poikkeuksetta kiinalaisia korkeampia, joten vähän hankalaan välikäteen olet joutunut. Yksi vaihtoehto olisi tietysti vanha kunnon Honda Monkey, jos niitä mistään saa...

        Jos rengaskoon vaihto olisi helpommin tehty kuin sanottu, silloinhan ei olisi ongelmaa istuinkorkeuden sovittamisessa, eli jos 12 tuuman renkaat voisi kivuttomasti vaihtaa 10 tuumaisiin, saisi kiinalaisista vielä matalampia, ja silloin varmaan sinullekin sellainen olisi onnen omiaan.

        Jos vaan jollakulla asiantuntijalla on mielipiteitä tuosta rengaskoon vaihtamisesta niin viestiä vaan sekaan.

        mulla edessä on Baotianissa 120/70-12, takana 130/70/12 ja rekisteriotteessa lukee vaihtoehtona taakse 10" rengas mekaanisella jarrulla.Vakiona levyt edessä ja takana.


      • scooterguy
        MiukuMauku@ kirjoitti:

        Miten hyvin tuo huoltopelaa? Löytyykö varaosia helposti? Meillä ei kukaan perheessä ole mikään mopoihminen joten meistä ei kukaan osaa alkaa korjailemaan mitään jos jokin rikki menee. Perusasiat ovat sitten asia erikseen. Mutta missäpäin noita huoltopaikkoja on?

        jos perheessä kukaan ei ymmärrä moposta mitää ni ei kannata kinkkiä ostaa ku siinä on niitä pikkuvikoja nii paljo et se sit voi seisoo siel korjaamol puolet ajokaudesta ni menee vähä rahat hukkaan


      • rgergheth
        scooterguy kirjoitti:

        jos perheessä kukaan ei ymmärrä moposta mitää ni ei kannata kinkkiä ostaa ku siinä on niitä pikkuvikoja nii paljo et se sit voi seisoo siel korjaamol puolet ajokaudesta ni menee vähä rahat hukkaan

        Kiinalainen skootterin on toiminut mulal ongelmitta huhtikuusta 2007, että silleen scootergay...


      • mummo lumihangessa
        rgergheth kirjoitti:

        Kiinalainen skootterin on toiminut mulal ongelmitta huhtikuusta 2007, että silleen scootergay...

        mun kinkki onki toiminu maaliskuusta 2006!.. - vieläpä päivittäin, päivin - öin.


    • kukapas muu taas
      • 110KG

        Ihan hyvin kiinalainen pelaa harraste ajoneuvona. Neljättä kesää, ja kyllä se on hauska. Jos nyt ei ihan peukalo keskellä kämmentä ole,ihan on OK. Hintansa väärttejä pelejä.En suostuisi maksamaan kolmin- nelinkertaista hintaa pelkästä merkistä, joka koulun pihalla voisi herättää huomiota.


      • Just näin
        110KG kirjoitti:

        Ihan hyvin kiinalainen pelaa harraste ajoneuvona. Neljättä kesää, ja kyllä se on hauska. Jos nyt ei ihan peukalo keskellä kämmentä ole,ihan on OK. Hintansa väärttejä pelejä.En suostuisi maksamaan kolmin- nelinkertaista hintaa pelkästä merkistä, joka koulun pihalla voisi herättää huomiota.

        Ainakin me varttuneemmat ajelemme kiinalaislla skoottereillamme tyytyväisinä. Varaosat saa edullisimmin Saksasta tilaamalla, huolimatta siitä , että postikulut kotiovelle ovat noin 24 €.


    • sukiDAD

      Viestiketjuun viitaten, eli täällä todennäköisesti alkaa samanlainen versus-keskustelu kuin nasta- ja kitkarengasväen keskuudessa... Täällä van itä kohtaa lännen.
      Oikeastaan keskusteluna se ei jaa muuta kuin periaatteellisia mielipiteitä eikä niinkään faktapohjaista ensikäden tietoa.

      Tosiasiahan on kuitenkin se että olipa mekaaninen laite peräisin mistä hyvänsä, se on kuitenkin mekaaninen, jossa on käytössä kuluvia osia ja jotka tulee ajan myötä korvata uusilla.
      Se että halpatuontilaitteissa viimeistely on aina toisarvoista ei ole yhtä kuin teknisesti huono laite. Tottakai hintavissa laitteissa on pyritty ensiluokkaiseen työhön, mutta sekään ei poissulje sitä tosiasiaa että laite saattaa rikkoutua lyhyenkin käytön jäljiltä.
      Kaikki on suhteellista. Enkä väitä että halpatuontilaitteita pitäisi puolustella hampaat irvessä kielteisiä tosiasioita noteeraamatta, mutta toisaalta kaikilla lähtökohta ei ole saada parasta tai edes toiseksi parasta.

      Halpatuontilaitteiden osalta ostaja tekee tietoisen valinnan ja niintein varautuu jo valmiiksi siihen että laite ei ole välttämättä pitkäikäinen tai ominaisuuksiltaan varmakäyttöinen.
      ja yksi merkittävä tekijä on sekin että halpatuontilaitteen tee-se-itse -kynnys on huomattavasti matalampi, joten se ei kirpaise kovinkaan pahasti jos ominpäin tuunailee laitetta.

      Ja olenpa tavannut muutamia "onnellisia", jotka ovat uhranneet varojaan "merkkilaitteisiin" ja sitten kiroilleet niiden multiteknisyydestä aiheutuneita vikoja tai toimintaongelmia.

      • dhetherth

        Eli se mitä skootterissa ei ole , ei voi mennä rikki.Tää versus -keskustelu on pohjalta aikuiset vs. teinit, kuten aina.
        Ideahan oli löytää uusi edullinen skootteri eikä hampaat irvessa kuritettua kiertopalkintoa.
        Keewaylla näkyy olevan yksi hintahaarukkaan mahtuva kaksitahtinen : http://www.keeway.fi/home/page.asp?sid=2094&mid=2&PageId=51496
        Keeway Hurricane.
        Mulla ei oo kokemuksia kaksitahtisista koska itse ajan nelitahdilla, mutta sellaisiakin on siis tarjoll tuossa hintaluokassa.


      • sukiDAD
        dhetherth kirjoitti:

        Eli se mitä skootterissa ei ole , ei voi mennä rikki.Tää versus -keskustelu on pohjalta aikuiset vs. teinit, kuten aina.
        Ideahan oli löytää uusi edullinen skootteri eikä hampaat irvessa kuritettua kiertopalkintoa.
        Keewaylla näkyy olevan yksi hintahaarukkaan mahtuva kaksitahtinen : http://www.keeway.fi/home/page.asp?sid=2094&mid=2&PageId=51496
        Keeway Hurricane.
        Mulla ei oo kokemuksia kaksitahtisista koska itse ajan nelitahdilla, mutta sellaisiakin on siis tarjoll tuossa hintaluokassa.

        No juu, tavallaan niin moni muukin asia ajautuu siihen että riidan aiheena ei ole enää itse asia vaan ihmiset niiden takana...

        Ja palataksemme siis alkuperäiseen topikkiin;
        itseänikin kiinnostaisi tietää mitä merkittävää eroa on kaksi- ja nelitahtisella variaattoriskootterilla.
        Nykyinen härvelini on nelitahtivari ja sitä aikaisemmat kokemukset perustuvat perinteisiin ketjuvetoisiin.


      • sukiDAD kirjoitti:

        No juu, tavallaan niin moni muukin asia ajautuu siihen että riidan aiheena ei ole enää itse asia vaan ihmiset niiden takana...

        Ja palataksemme siis alkuperäiseen topikkiin;
        itseänikin kiinnostaisi tietää mitä merkittävää eroa on kaksi- ja nelitahtisella variaattoriskootterilla.
        Nykyinen härvelini on nelitahtivari ja sitä aikaisemmat kokemukset perustuvat perinteisiin ketjuvetoisiin.

        suurimmat erothan on käytännössä nämä:
        2-tahtinen vääntää paremmin/tehokkaampi, on kova äänisempi, joutuu lisäämään 2-t öljyä tuoreöljysäiliöön, ei moottoriöljyjen vaihtoa
        nelitahtisessä taasen:
        vääntää huonommin(huomaa ylämäessä ja liikkeelle lähdössä), hiljaisempi, venttiilien säätö :( aika ajoin, moottoriöljyjen vaihto, huolto hankalampi vs. 2-tahtinen,
        komsiikomsaa molemmat hyviä omallalaillaan... toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä sanoisin...


    • MiukuMauku@

      Mun ymmärtääkseni se on ainakin skootteri, joka sopis tämmöiselle lyhytjalkaiselle. Voi olla, että olen väärässä. Mutta onko sitten varmempi ostaa keeway hurricane, jota pystyy huoltamaan ihan omassa kotikaupungissani vai tuo Sudoku, joka täytyisi peräkärryllä raahata 120km päähän huoltoon? Tässä tapauksessa keeway houkuttelee rutkasti enemmän. Luin kuitenkin, että keewayn tavaratilaan ei mahdu paljoakaan. Kypärä ei mene sinne. Mutta onko näin?

      Kertokaa jotain. Suljin tuon hurricanen aluksi pois vaihtoehdoista, mutta ehkä se voisi olla sittenkin ihan hyvä vaihtoehto. :) Keewayt on kuulemma toiminu ainaki kaverilla ihan suht koht hyvin, ettei oo tullu kauheesti vikoja. Mutta mitä mieltä te ootte, joilla on ollu se? Haluaisin mieluiten niiltä vastauksia, jotka ei ite oo menny tekemään siihen moposkootteriin muutoksia tms. Että ei mitään "se on laiska kulkeen" - viestejä koska mulle riittää että se mopo _toimii_ ja _kulkee_ Tarkotus ei ole lähteä virittelemään ja tekemään omia säätöjä. Hah, en edes osaisi :D

      • oåinjgope

      • MiukuMauku@
        oåinjgope kirjoitti:

        http://www.jm-racing.fi/luettelot/tm1105baotianvskeeway.pdf
        tuossa pdf-linkki TM vertailuun. Nykyään hurricanessa on 2.9 kw tehoa eli siten eroaa vertailun skootterista.
        Takaboxiin varmaan mahtuu se kypäräkin.

        Olen lukenut tuon kahdesti, ellen kolmesti ennenkin. Ja tuon tekstin jälkeen päätynyt siihen etten ostaisi hurricanea. Mutta kuitenkin kun luin sivuilta arvosteluja hurricanen sivuilta, niin ne "huonot" puolet oli sellaisia jotka ei mua kauheasti haittaa (tyyliin takana istuva matkustaja ei kauheen kauaa viihdy siellä sen penkin takia, kypärä ei mahdu kypärätilaan) yms. Hurricanessa myös se varashälytin ja kaukokäynnistys on plussaa! Mutta en tiedä, fuden istuinkorkeus on 6cm korkeampi. Voi olla liikaa mun jaloille. :I Tuo Fude (arvostelussa )näyttää ihan soliferilta. Solifereista taas oon kuullu suurimmaks osaksi pelkkää huonoa.


      • sc_1
        MiukuMauku@ kirjoitti:

        Olen lukenut tuon kahdesti, ellen kolmesti ennenkin. Ja tuon tekstin jälkeen päätynyt siihen etten ostaisi hurricanea. Mutta kuitenkin kun luin sivuilta arvosteluja hurricanen sivuilta, niin ne "huonot" puolet oli sellaisia jotka ei mua kauheasti haittaa (tyyliin takana istuva matkustaja ei kauheen kauaa viihdy siellä sen penkin takia, kypärä ei mahdu kypärätilaan) yms. Hurricanessa myös se varashälytin ja kaukokäynnistys on plussaa! Mutta en tiedä, fuden istuinkorkeus on 6cm korkeampi. Voi olla liikaa mun jaloille. :I Tuo Fude (arvostelussa )näyttää ihan soliferilta. Solifereista taas oon kuullu suurimmaks osaksi pelkkää huonoa.

        Siis tuo Fude ja Solifer on 100% samoja ja valmistetaan samalla Baotianin tehtaalla. Eri tarrat vaan. Oon joskus kuullut myyjiltä uskomantonta skeidan puhumista Soliferin Oulun tehtaalta mut siinä ei oo mitään perää vaan pistävät eturankaan paikalleen yms. niinku muutki saman vehkeen maahantuojat. Tuotahan tuo vielä tosi moni muukin. Keewayta pidän itse parempana mut ei oo mitään faktoja takana.


      • kappas-vaan
        sc_1 kirjoitti:

        Siis tuo Fude ja Solifer on 100% samoja ja valmistetaan samalla Baotianin tehtaalla. Eri tarrat vaan. Oon joskus kuullut myyjiltä uskomantonta skeidan puhumista Soliferin Oulun tehtaalta mut siinä ei oo mitään perää vaan pistävät eturankaan paikalleen yms. niinku muutki saman vehkeen maahantuojat. Tuotahan tuo vielä tosi moni muukin. Keewayta pidän itse parempana mut ei oo mitään faktoja takana.

        Ovat siis omaa sukua Baotian, mistä ei oo mulla pahaa sanottavaa.


      • JINGCHENG
        kappas-vaan kirjoitti:

        Ovat siis omaa sukua Baotian, mistä ei oo mulla pahaa sanottavaa.

        mulla on toi jinkku ja hyvin on 2 vuotta kulkenu seiso 2 viikkoo pakkasessa ja lähti heti käyntiin ei oo viel ollu mtn vikoja ja seki on hyvä puoli et variaattorissa ei oo holkkii niin et suoralla voi päästä mittarin mukaan 70 ja alamäkeen ei ees mittari riitä (loppuu 80km/h) ainoo huono puoli on takajarru se on vähän tehoton mut eihän ne jarrut tärkeet oo


      • nitro
        JINGCHENG kirjoitti:

        mulla on toi jinkku ja hyvin on 2 vuotta kulkenu seiso 2 viikkoo pakkasessa ja lähti heti käyntiin ei oo viel ollu mtn vikoja ja seki on hyvä puoli et variaattorissa ei oo holkkii niin et suoralla voi päästä mittarin mukaan 70 ja alamäkeen ei ees mittari riitä (loppuu 80km/h) ainoo huono puoli on takajarru se on vähän tehoton mut eihän ne jarrut tärkeet oo

        Kumma kun sun vari pysyy kasassa . Ilman holkkia.


    • wgaeg

      älä osta skootteria osta www.nettimoto.com joku enduro kuten masai jo oot lyhyt

    • paras

      OSTAKAA YMAHA AEROX !!! PARAS SKOOTTERI MITÄ VOI OLLA!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe