myheritage.com ONKO MENOSSA KONKKAAN

FamilyTree Builder käyttäjä

FamilyTree Builder sukututkimusohjelman tekijä www.myheritage.com on outo tapaus.
Olen käyttänyt ohjelmaa ja pidän sitä erittäin hyvänä kun on suomenkielinen ja ilmainen.
Onglmani alkoivat kun ohjelma oli menossa nettiin siirtämään sivuni ilmaispalveluun.
Jossakin vaihessa kiintoilevyni rikkoutui ja jouduin asentamaan ohjelman uudestaan. Se kysyin salasanaa asennusvaiheessa ja kysyin sitä tukipalvelulta, muuta en saanut mitään vastausta.
Olen kysynyt varmaankin kohta kolmekymmentä kertaa eikä mitään vastausta.
Onko muilla samoja kokemuksia?

49

9192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama kuin edellinen

      Koneen kännistyksen jälkeen on tämä ohjelma muuttamassa kotisivuni google.fi:in http://search.myheritage.com./ ja sivulla on kyllä lisänä Googlen hakuikkuna, mutta heidän palvelimensa kautta.
      Norton kyllä ilmoittaa tästä joka kerta, mutta ei aina pysty estämään sitä.
      Tämä on vähän epäilyttävä ominaisuus ja antaa epäluotettavan kuvan koko palvelusta, joka pyörii sukututkimuksen lisäksi vahvasti viihteen puolella.

      • Mathilda Metso

        Vaikuttaa todella mukavalta käytettävältä, mutta tunkee väkisin oman hakuikkunansa Googlen päälle. Erityisesti Firefoxin kanssa olen ihmeessä, kun en saa millään tuota ominaisuutta eliminoiduksi. Vaikuttaa todella epäilyttävältä. En ole usaltanut panna tietojani nettiin.


      • Mathilda Metso kirjoitti:

        Vaikuttaa todella mukavalta käytettävältä, mutta tunkee väkisin oman hakuikkunansa Googlen päälle. Erityisesti Firefoxin kanssa olen ihmeessä, kun en saa millään tuota ominaisuutta eliminoiduksi. Vaikuttaa todella epäilyttävältä. En ole usaltanut panna tietojani nettiin.

        Firefoxia vaan Opera ver. 10 on huomattavasti parempi,minulla tuli tuo sama ongelma Firefoxilla kunnes vaihdoin Operaan ongelma poistui.


      • ???
        Mathilda Metso kirjoitti:

        Vaikuttaa todella mukavalta käytettävältä, mutta tunkee väkisin oman hakuikkunansa Googlen päälle. Erityisesti Firefoxin kanssa olen ihmeessä, kun en saa millään tuota ominaisuutta eliminoiduksi. Vaikuttaa todella epäilyttävältä. En ole usaltanut panna tietojani nettiin.

        Onko kukaan keksinyt miten saada ko. ohjelma poistettua?


    • oona4567

      että mite hemmetissä sieltä voi poistaa sen tunnuksen..se o ihan huijausta en edes kirjoittanut sinen tietojani tai mitään ni yhtääkkiä ne tietää mun etu ja sukunimet sun muut tiedot musta hyvä etteivät tilinumeroa tiedä sentään..jotai huijareita neki on..eikä yhdelläkään sivulla ole mitään tietoa miten sieltä saa tunnukset pois..olen lähettänyt sähköpostiaki niille et poistakaa tunnukseni mtu mitää ei tapahdu! apuaaa

      • Genealooki

        ...rupesin varovaiseksi siinä vaiheessa, kun ohjelma rupesi kyselemään luottokortin numeroita sun muita. Ja kysyi vielä lähtiessäni jotenkin,että "mikä mättää, kerro huolesi, lupaamme olla kertomatta". Poistin ohjelman koneeltani ennenkuin mitään pahempaa ehti tapahtua. Taisipa virustorjutaohjelmakin antaa pari varoitusta sivustolla käydessäni.

        Että tämmönen tapaus


      • Tyytyväinen käyttäjä
        Genealooki kirjoitti:

        ...rupesin varovaiseksi siinä vaiheessa, kun ohjelma rupesi kyselemään luottokortin numeroita sun muita. Ja kysyi vielä lähtiessäni jotenkin,että "mikä mättää, kerro huolesi, lupaamme olla kertomatta". Poistin ohjelman koneeltani ennenkuin mitään pahempaa ehti tapahtua. Taisipa virustorjutaohjelmakin antaa pari varoitusta sivustolla käydessäni.

        Että tämmönen tapaus

        Hei,
        Minulla on tulleet samat ongelmat vastaan. Sukuohjelman asennusvaiheessa saa olla tarkkana, kun aloitus-sivu on valmiiksi ruksattu myheritage sivulle. Kun huomaa poistaa tuon ruksin, niin kaikki toimi hyvin.
        Maksua tulee vasta kun sukupuu ylittää 250 nimeä.
        Luotan palveluun täysin useamman vuoden kokemuksella, mutta sivulle ei kannata päästää jäseniksi kaikkia pyrkijöitä. Eräs Kanadassa asuva suomalaismies alkoi surutta kopioimaan koko sukupuutani, nämä tapaukset ovat riskitekijä. :( Ties kuinka monta sukupuuta on hänen koneellaan.
        Sukupuuohjelma on mielestäni paras mitä on markkinoilla. Muut ovat täysiä mopoja!!!!
        Vaikka maksaisit ohjelmasta et saa yhtä hyvää ohjelmaa kuin Myheritage on!
        Elikä suosittelen !


      • kusettajat

        Täyttä kusetusta!Ilmoittaa julkisesti ilmainen palvelu!Laitat vain nimesi tämänjälkeen kysytäänkin sähköpostiosoitettasi ja maksuja tarjotaan ,että voi katsella.Petosta koko myheri.


      • EijaMari
        Tyytyväinen käyttäjä kirjoitti:

        Hei,
        Minulla on tulleet samat ongelmat vastaan. Sukuohjelman asennusvaiheessa saa olla tarkkana, kun aloitus-sivu on valmiiksi ruksattu myheritage sivulle. Kun huomaa poistaa tuon ruksin, niin kaikki toimi hyvin.
        Maksua tulee vasta kun sukupuu ylittää 250 nimeä.
        Luotan palveluun täysin useamman vuoden kokemuksella, mutta sivulle ei kannata päästää jäseniksi kaikkia pyrkijöitä. Eräs Kanadassa asuva suomalaismies alkoi surutta kopioimaan koko sukupuutani, nämä tapaukset ovat riskitekijä. :( Ties kuinka monta sukupuuta on hänen koneellaan.
        Sukupuuohjelma on mielestäni paras mitä on markkinoilla. Muut ovat täysiä mopoja!!!!
        Vaikka maksaisit ohjelmasta et saa yhtä hyvää ohjelmaa kuin Myheritage on!
        Elikä suosittelen !

        Minusta on mielenkiintoista, että 250 nimeen asti ilmainen ja sitten maksaakin maltaita. Sukuni on yli 10.000 henkilöä ja lopettivat tarjoilut, koska ei ollut antaa minulle noin paljon kapasiteettia. Hinta oli muistaakseni 6000 henkilöön ja todella kallis.

        JA parempiakin ohjelmia on kyllä ja edullisesti ladattavissa omalle koneelle. mm Heredis on kytkettävissä vaikkapa Family Tree -ohjelmaan ja nettiin. Helposti katkaistavissa tuo yhteys.

        My Heritage tunkee sukunimiä sinne sun tänne, eli on amerikkalaista tyyliä kristillisyydessään. ;)


      • Ihmeellistä

        Hitaasti ja huonosti Heritag vastaa ongelmatilanteisiin, lisäksi uskon ,että täällä Suomen päässä on oma ryhmä joka on kytköksessä DNA tutkijoiden kanssa .Sivustokaappauksiin reagoidaan huonosti, niitä on ollut minullakin 5 vuoden aikan ainakin 4-5, ainakin yksi epäilty kaappaaja on ilmeisesti mukana Heritag porukassa ?? Itse pitää yrittää poistaa ongelmat, haiskahtaa epäluotettavalta bisnekseltä ym. Kaikki paheni kun maksullinen Heritag ja ilmainen Geni ja DNA yhdistyivät pari-kolme vuotta sitten. Genissä paljon virheellistä tietoa matseissa ja sotkevat vaan YKSITYISEN heritag sukupuun ohjelmaa ja tulee regordeista vääriä tietoja puuhun, joita saa sitten yrittää epätoivoisesti poistaa. Itse käyn yksitellen mielelläni henkilöt puuhuni, ei pidä luottaa liikaa matsien tietoihin. Bisnes is bisnes.
        Harmi kun niin kiva sukututkimus ohjelma on saanut huonoa mainetta jaa kunniaa, jatkan kuitenkin kun olen maksanut myös vuosittaiset lisämaksut miljoonien tietopankkiin, joka myös aika kallis, toistasatta euroa kertamaksuna. Ei viitsisi kesken lopettaa.
        Suosittelen kuitenkin Heritagea helppona ohjelmana uusille, pitäkää asetukset tarkasti kohdallaan ,vaikka niihinkin on päästy sormeilemaan ,yksityisyys ei päde tässäkään ohjelmassa, mikään ei ole tänä päivänä varmaa ja turvallista!!


      • rajatietoja
        Tyytyväinen käyttäjä kirjoitti:

        Hei,
        Minulla on tulleet samat ongelmat vastaan. Sukuohjelman asennusvaiheessa saa olla tarkkana, kun aloitus-sivu on valmiiksi ruksattu myheritage sivulle. Kun huomaa poistaa tuon ruksin, niin kaikki toimi hyvin.
        Maksua tulee vasta kun sukupuu ylittää 250 nimeä.
        Luotan palveluun täysin useamman vuoden kokemuksella, mutta sivulle ei kannata päästää jäseniksi kaikkia pyrkijöitä. Eräs Kanadassa asuva suomalaismies alkoi surutta kopioimaan koko sukupuutani, nämä tapaukset ovat riskitekijä. :( Ties kuinka monta sukupuuta on hänen koneellaan.
        Sukupuuohjelma on mielestäni paras mitä on markkinoilla. Muut ovat täysiä mopoja!!!!
        Vaikka maksaisit ohjelmasta et saa yhtä hyvää ohjelmaa kuin Myheritage on!
        Elikä suosittelen !

        Myheritage on hyvä aluksi ja sen ongelmat tulevat esiin vasta sitten kun olet laittanut sukupuusi nettiin.
        Se antaa muiden puista löytyneitä tietoja ym. joita voi sitten itseleen laittaa puuhunsa jatkoksi.

        Ongelma ei ole muuten pieni kun osa jotka kalastelee omaan puuhunsa henkilöitä ja tietoja joita ei pysty edes estämään.

        Itselläni on Myheritage ohjelma ja saan valtavasti eri henkilöiden puista osumia joilla ei kuitenkaan ole yhteyttä sukuuni lainkaan.

        Osa joilla yhteys löytyy eivät kuitenkaan ota yhteyttä tai muutekaan pysty esittämään sitä yhteyttä asiakirjoista tai muistakaan lähteistä.

        Aluksi pitää olla tiedot 1800luvulle asti jotta voi edetä arkistojen ym. kautta. Ongelma tulee kuitenkin jossain vaiheessa kun sekoitetaan henkilöitä joilla on sama nimi. Jos sukunimi on pysynyt samana mutta löytyy etunimi kaimoja kannattaa olla tarkkana niiden suhteen. Osalla taas ei ole sukunimeä ollut joten yhteys ei löydy senkään takia helposti.
        Sotilasnimet ja porvarien nimet tulivat muotiin 1850 luvulla kun Krimin sota ja ruotuarmeija aloitti suomessa taas toimintansa.
        Tällä nimellä ei ole juuri yhteyttä kaikkiin samannimisiin sukuihin suoraan.
        1800 luvun alkuun jos pääsee niin 1700 luku tuottaa jo paljon ongelmia.
        Ensinnäkin monet eivät huomioi muutamaa muuta asiaa tutkimuksissaan. 1752 kuninkaan kirje sotilasnimistä ja kielto sukunimien ja aatelisten sekä porvarien nimien kiellosta sotilasniminä. Tämä on tärkeä huomio. Monet sotilaat ovat saaneet sotilasnimen eikä se tai sen mukaan eteneminen ole johdonmukaista kun niitä oli ruotuarmeijan komppanjoilla usein samat nimet käytössä. Toinen virhe tulee isojakojen ym. tilojen jakojen kautta. Alueet olivat usein yhteisomistuksessa ja jaot merkitsivät ettei uusille asuinpaikoille menneet ole helposti löydettävissä jos heidän nimensä oli Anders Anderson ja talolle annettiin nimi vaikka Anttila oli sen ensimmäinen isäntä siis Anders Anttila mutta jos haluaa tietää mistä tämä Anders on sinne muuttanut tulisi katsoa muuttokirjoja ja kirkonkirjoja alueelta josta on muuttanut. Mutta jos hänen isänsä oli esim. sotilas vaikka nimeltään Jort hän löytää ehkä lapset ym. muistakirjoista mutta sekään ei auta jos ei tiedä mistä tämä sotilas on tullut Ruotsista,Norjasta,Tanskasta,Virosta,Liivinmaalta,Inkeristä,Saksasta,Briteistä.... Palkka sotilaita tuli laivojen mukana joten asiaa ei ole niin helppo selvittää.
        Jos taas on sukunimi asia on mutkikkaampi. Kirjoitusvirheet ja erinlaiset kirjoitusasut voi olla kompastuskivi.
        Papit ym. ovat olleet näitä kirjoja kirjoittamassa ja puhuttelu nimi ja kastenimi ei aina kohtaa. Syntyneiden luettelot arkistolaitoksen tietoina auttaa jos osaa etsiä. Esim. Pitäjien ja läänien muutokset tulee selvittää myös. Cangasniemi,Cristina,Mikkelin pitäjä,Juva,Sulkava,Pieksämäki... vastaavasti länsi-suomessa.
        1743 rauhassa määriteltiin Ruotsi-Suomen rajat uusiksi ja tämä sotkee myös asioita paljon. 1721 rajat menivät myös uusiksi ja sekin sotkee asioita. 1700-1721 välinen aika vasta sotkeekin kun maa oli sodassa ja valloitettuna Suomen alueita myöten. Inkerin ja Liivinmaan eli Baltian ja Karjalan alueiden historiasta sen verran 1600-1700 luvulta on tietoja joiden mukaan alueille muutti länsisuomesta ja hämeestä sekä savosta uudis asukkaita 1655-61 kun ortogoksit ja paikalliset talonpojat ym. karkoitettiin alueilta ja heitä siirtyi Venäjän puolelle sankoin joukoin ja ne jotka jäi tapettiin kuten hekin tappoivat Ruotsi-Suomen talonpoikia Venäläisten yllyttäminä. Eli jos haluaa olla tarkka asioissa tulee ottaa huomioon monta asiaa jos ongelmilta haluaa väärien tietojen kautta välttyä. Kirkkoja paloi ja kirjat sen mukana joten asiakirjoja ei ole kaikilta alueilta. Esim. Mikkelin kirkko paloi 7.8-1806 ja kirkonkirjat sen mukana ja sota aikana niitä vietiin myös 1788-90 kun siellä sodittiin ja 1808-10 samoin.
        No, jos asioitten etsiminen on hankalaa voin lohduttaa tiedolla ettei se ollut kokonaan katasrofi. Nimittäin pitäjän kirjoihin kopioitiin kirkon kirjojen tietoja ja ne eivät tuhoutuneet kaikki. Esim. Hirvensalmi jonka tiedot meni kirkon palossa kaikki 1820 luvulla ei ole ongelma kun asiakirjat on sieltäkin St Michels Sockan eli Mikkelin pitäjän kirjoissa ylhäällä. Kangasniemi ym. keskisuomen alueet siis kuuluivat omaan seurakuntaan vaikka muutoliikeistä löytyy tiedot kun henkilöt menivät naimisiin ja muuttivat aluille tai alueilta pois.

        Geneanet on myös aika hyvä mutta sen ongelma on lähinnä se ettei se luo osumia sukuihin joita siellä on. Eli sinne pitää viedä valmiit tiedot omasta sukupuustaan. Kukaan tosin ei valvo tai tarkasta onko ne oikein. Osaksi se johtuu sukupuiden haltijoista mutta osin varmaan siitä että joillakin on samat tiedot joita ei haluta yhdistää muihin tietoihin. Tosin harva on heistäkään laittanut lähdettä tai asiakirjasta kopioa sinne joista asiat voisi tarkistaa.
        Menestystä tutkimuksiin ja välttäkää virheitä tiedoissanne.


      • geneako
        EijaMari kirjoitti:

        Minusta on mielenkiintoista, että 250 nimeen asti ilmainen ja sitten maksaakin maltaita. Sukuni on yli 10.000 henkilöä ja lopettivat tarjoilut, koska ei ollut antaa minulle noin paljon kapasiteettia. Hinta oli muistaakseni 6000 henkilöön ja todella kallis.

        JA parempiakin ohjelmia on kyllä ja edullisesti ladattavissa omalle koneelle. mm Heredis on kytkettävissä vaikkapa Family Tree -ohjelmaan ja nettiin. Helposti katkaistavissa tuo yhteys.

        My Heritage tunkee sukunimiä sinne sun tänne, eli on amerikkalaista tyyliä kristillisyydessään. ;)

        Kannattaako tuonne sukutietojaan kirjata jos ei ymmärrä mihin tiedot päätyy ja kuka niitä käyttää? Eli tuo myheritage pohjautuu mormoonien keräämiin sukutietoihin suomesta ja kaikki mitä kirjataan lisää päätyvät heidän tiedostoihin ja sitä kautta Yhdysvaltojen viranomaisille jne.


      • Anemi
        Tyytyväinen käyttäjä kirjoitti:

        Hei,
        Minulla on tulleet samat ongelmat vastaan. Sukuohjelman asennusvaiheessa saa olla tarkkana, kun aloitus-sivu on valmiiksi ruksattu myheritage sivulle. Kun huomaa poistaa tuon ruksin, niin kaikki toimi hyvin.
        Maksua tulee vasta kun sukupuu ylittää 250 nimeä.
        Luotan palveluun täysin useamman vuoden kokemuksella, mutta sivulle ei kannata päästää jäseniksi kaikkia pyrkijöitä. Eräs Kanadassa asuva suomalaismies alkoi surutta kopioimaan koko sukupuutani, nämä tapaukset ovat riskitekijä. :( Ties kuinka monta sukupuuta on hänen koneellaan.
        Sukupuuohjelma on mielestäni paras mitä on markkinoilla. Muut ovat täysiä mopoja!!!!
        Vaikka maksaisit ohjelmasta et saa yhtä hyvää ohjelmaa kuin Myheritage on!
        Elikä suosittelen !

        Todella hieno ohjelma jos ei käytä sitä omaa päätään. Tämä ohjelma vain välittää muiden sukupuiden tietoja joita ihmiset ovat sinne laittaneet.
        Voiko helpommin sekoittaa tietoja suvuista kun liittymällä ko. sivustoon ja tekaisemalla sinne sukupuun johon lisää sopivasti väärää tietoa.
        Olin eräässä tilaisuudessa jossa kuulin erään nuoren miehen kehuvan kuinka hänen sukupuuhunsa tarjotaan ko. yrityksestä sukulaisia, naureskellen hän kertoi sukupuunsa rakentamisen alkaneen kun olivat kaveriensa kanssa hakeneet erään 1962 kuolleen miehen syntymä ja kuolin ajat nimineen malmin hautausmaalta .
        Tällainen rekisteri olisi todellakin hyvä jos tiedot jotka siihen tulavat mutta näin ei ole. Olen itse lopettanut ko. median käytön saatuani niin paljon väärää tiedon tarjontaa.
        Ehkä ihmiset käyttävät firman välittämää tietoa saadakseen sukupuutaan rakennettua helpolla, onko siinä mitään järkeä liittää sukupuuhunsa kopioimalla varmistamatta henkilöiden tietoja.


    • NotMyHeritage

      Älkää nyt helvetissä ladatko sukututkimustanne MyHeritageen.

      Teette ilmaisen sukututkimuksen ja annatte sen firman yksityisomistukseen. Voitte kyllä ilmaiseksi ladata tietonne sinne, mutta sen jälkeen niitä ei saa ilmaiseksi ulos sieltä, vaan niistä joudutaan maksamaan.

      Toisin sanottuna annatte oman sukututkimuksenne ilmaiseksi yhtiölle, joka laskuttaa siitä. On kai aika yksinkertaista ymmärtää miksi tämä ei ole hyvä idea.

      Suomalainen sukututkimus ei ole ulkomaisten firmojen omaisuutta. Ei ole mitään syytä antaa tuollaista tietoa ulkomaalaisen firman omistukseen eikä ole mitään syytä maksaa siitä ulkomaalaiselle firmalle. Jos laitatte tietojanne tuonne niin juuri niin siinä käy.

      Älkää antako sukututkimuksianne ulkomaalaisen firman yksityisomaisuudeksi. Tulette katumaan sitä. Ihan oikeasti.

      • Usotsie

        Se ei ole varsinaisesti firma vaikka se siltä ehkä näyttääkin...sukutietojen kerääjä Yhdysvalloissa on mormoonikirkko Utahissa.


    • laakso2

      Minä olen käyttänyt ohjelmaa, ja hyvin näyttää toimivan. Olen sen kautta saanut paljon tietoja helposti kun siellä on isoja puita joillakin joista voi omat sukulaisensa tiedot kopsia, en todellakaan olisi tähän hommaan koskaan jaksanut alkaa jos ei olisi noin hyvää ohjelmaa. Ja aion todellakin tilata sieltä itselleni sukupuun kun saan sen valmiiksi, en ala sitäkään itse piirustelemaan.
      Ei mun mielestä siinä ole mitään pahaa että meidän suvun tiedot siellä on, sieltäpä löytävät sitten toisetkin jotka aloittavat minun jälkeeni, ei nimet ja syntymä- ja kuolinajat ole mitään salaisuuksia.

      • Anemi

        Voi onneton. Sinne kopioit tiedot jotka ovat sitä sun tätä. Tietämättä kuka sinulle puppua syöttää.
        Voi pyhä yksinkertaisuus. Kaltaisiasi rahastetaan huu haa tiedoilla.


    • Pate471

      Niin kehukaa vain mutta tosiasia on että tuo on huijareiden yksi parhaimpia pyramiidihuijauksia mitä on olemassa. Onhan siellä parhaat gurut värkkäämässä ja käärivät sievoiset voitot liiveihinsä kaikilta hölmöiltä jotaka saavat narutettua mukaan. Rehellisyyttä siitä firmasta ette löydä vaikka kuinka itkisitte ja poraisitte.
      Olen käynyt vakavaa keskustelua sivunpitäjien kanssa.

    • I. Robot

      Itse olen käyttänyt kauan tuota ohjelmaa, nimen omaan ilmaista versiota, enkä aio päivittää maksulliseen. Miten minua "pyramidihuijataan" ????? Vainoharhaista! En ole maksanut mitään enkä maksa mutta saan tietoja muidenkin sukupuista. Minä saan, he antavat. Miten he siitä hyötyvät?

    • PöllöKERHO

      Tuota ainakin My heritage fuusioitui GENIn kanssa, että tuo voi merkata mitä vain...

    • Maksullinen?

      Aloitin pari päivää sitten sukupuun rakentamisen, kohta siellä on 200 nimeä. Joku tuossa ylempänä sanoi, että muuttuu maksulliseksi kun henkilöluku ylittää 250? Siis mitä? Kuinka? Onko totta?
      Miksi Kirsti Pohjonen - ilmeisesti alan jo aikamoinen sukututkimuksen ammattilainen - käyttää MyHeriagea, jos se on vaarallinen ja epäilyttävä? Kirstin puussa on jotain 20 000 nimeä.

      • Auttoiko?

        http://www.myheritage.com/help/fi/2012/05/mika-on-perustilin-kiintio-verkossa/

        Jos olet perussivuston jäsen (ei maksava jäsen), puuhun liitettävien henkilöiden määrä on 250 ja muistitilaa on 250 MB. Tämä sisältää kaikki sukupuut sivustolla riippumatta siitä, onko ne luotu verkossa tai Family Tree Builder’lla ja julkaistu sivulle myöhemmin.

        Jos haluat laajentaa tiliäsi, avaa selaimessa MyHeritage.com ja varmista, että olet sisään kirjautuneena. Mene perhesivustollesi. Sivustollasi koti-lehdellä ylhäällä vasemmalla on banneri tason nostamiseksi, tai klikkaa koti-lehden ylävalikosta > Sivustotili.


      • Nyt on sormi suussa.
        Auttoiko? kirjoitti:

        http://www.myheritage.com/help/fi/2012/05/mika-on-perustilin-kiintio-verkossa/

        Jos olet perussivuston jäsen (ei maksava jäsen), puuhun liitettävien henkilöiden määrä on 250 ja muistitilaa on 250 MB. Tämä sisältää kaikki sukupuut sivustolla riippumatta siitä, onko ne luotu verkossa tai Family Tree Builder’lla ja julkaistu sivulle myöhemmin.

        Jos haluat laajentaa tiliäsi, avaa selaimessa MyHeritage.com ja varmista, että olet sisään kirjautuneena. Mene perhesivustollesi. Sivustollasi koti-lehdellä ylhäällä vasemmalla on banneri tason nostamiseksi, tai klikkaa koti-lehden ylävalikosta > Sivustotili.

        MyHeritagesta soitettiin, kun en ollut vastannut emailiini tulleeseen tarjoukseen Premiumista. Kerroin olevani työtön ja hinta laski, eli 4,25€/kk vuoden ajan. (500Mt, 500 kuvaa, 2500 hlöä)
        Nyt olen vähän sormi suussa. Entä sen vuoden jälkeen, pääseeköhän sopimuksesta irti? Huomiseen aikaa päättää!


      • Leijuliini

        Hei! MyHeritage.comissa on kaksi Kirsti Pohjosta. Minä olen ilmeisesti se Kirsti Pohjonen johon viestissäsi viittaat. Minulla on tiedostossani tosiaankin yli 20 000
        nimeä mutta mikään ammattilainen en ole, vaatimaton harrastelija vain.
        Käytän MyHeritage.comia koska se on edullinen, toimii hyvin, en usko että minua huijataan, en tippaankaan välitä siitä jos joku toinen sukututkija hyötyy työstäni koska itsekin saan ohjelman kautta erittäin paljon hyötyä muiden työstä.

        terveisin
        Kirsti Pohjonen


      • Anemi

        Voi voi Kirsti.
        Kuinka monen sukupuuhusi liittämän henkilön tietoja olet tarkastanut.
        Et varmasti kaikkien se on tuohon määrään mahdotonta. Näin ei dokumentaarinen sukututkimus toimi. Eli et voi tietää ketkä todella avat ns. sukulaisiasi( onko kymmenien avioliittojen kautta löydetty nimi sukulainen ? Tarpeeksi kauaksi kun haet sieltä voi löytyä IDI AMIN )
        Ole itse tutkinut sukutietojani 35 vuoden ajan ja kun liityin kokeeksi ko. mediaan sain ensimmäisten kuukausien aikana jo useita vääriä tietoja ja ikävä kyllä näitä tietoja olivat jo kopioineet useammat sukupuiden rakentajat.
        Järjen käyttö ei ole kiellettyä tässäkään.


      • Nemi80
        Leijuliini kirjoitti:

        Hei! MyHeritage.comissa on kaksi Kirsti Pohjosta. Minä olen ilmeisesti se Kirsti Pohjonen johon viestissäsi viittaat. Minulla on tiedostossani tosiaankin yli 20 000
        nimeä mutta mikään ammattilainen en ole, vaatimaton harrastelija vain.
        Käytän MyHeritage.comia koska se on edullinen, toimii hyvin, en usko että minua huijataan, en tippaankaan välitä siitä jos joku toinen sukututkija hyötyy työstäni koska itsekin saan ohjelman kautta erittäin paljon hyötyä muiden työstä.

        terveisin
        Kirsti Pohjonen

        Olisi kiva kun antaisit tietojasi muidenkin käyttöön etkä pitäisi takanasi :-(
        Juuri yritin omaa sukuani tutkia ja anta antoi sinun nimesi mutta tietojhin en pääsyt :-(


      • Anonyymi
        Leijuliini kirjoitti:

        Hei! MyHeritage.comissa on kaksi Kirsti Pohjosta. Minä olen ilmeisesti se Kirsti Pohjonen johon viestissäsi viittaat. Minulla on tiedostossani tosiaankin yli 20 000
        nimeä mutta mikään ammattilainen en ole, vaatimaton harrastelija vain.
        Käytän MyHeritage.comia koska se on edullinen, toimii hyvin, en usko että minua huijataan, en tippaankaan välitä siitä jos joku toinen sukututkija hyötyy työstäni koska itsekin saan ohjelman kautta erittäin paljon hyötyä muiden työstä.

        terveisin
        Kirsti Pohjonen

        Hei Kirsti,

        Ilmeisesti päivität sukupuuhusi myös henkilökohtaisia tietoja elossa olevista henkilöistä ilman heidän suostumustaan? Kuten esimerkiksi kokonimet sekä syntymävuodet?


    • taximum

      Kokeilin ladata reilun 150000 henkilön gedcomon koneellani olevaan MyHeritageen.
      Hyvin toimii. Se 250 henkilön raja koskee siis nettiin ladattavia henkilöitä.

    • Synkronointiongelma!

      Tein ensin Family Treen ja tallensin "Jokunen"-projektiksi. Sen jälkeen julkaisin Jokunen Web Site.
      Menin tyhmä vaihtamaan sen Jaska Jokunen Web Siteksi, ja nyt en pysty enää sykronoimaan. (En muista miten vaihdoin nimen.)

      Mikä neuvoksi? Voiko joku kiltti neuvoa nopeasti?

    • Poistanko Web Siten?

      Henkilömäärä jostain syystä melkein tuplaantui, kun tänään sain Premium-version. MyHertitage tuki neuvoi istall software, ja linkki uudelleenasennukseen. Uskallanko siis mennä Heritageasetuksiin kun siinä on varoitus, että tiedot poistetaan pysyvästi. Siellähän on aktiivijäseniäkin, emailosoitteetkin häipyvät, eiks niin?

      Asetuksissa lukee, että minulla on kaksi sukupuuta yden sukupuun alla samalla nimellä (210 hlöä ja 216 hlöä), vaikka toisen olen siis poistanut.

    • Pettynyt7

      Olen täysin järkyttynyt koko MyHeritagesta. En saanut mitenkään päivitettyä sitä Premium-versioon Visa-kortillani, enkä mutsinkaan kortilla.
      Joo, ja sieltä soitettiin parikin kertaa ja yritettiin auttaa. Onneksi mun pankkikortti lukkiutui joten en menettänyt ollenkaan rahaa. Lähettivät e-maileja ja sinne oli mahdollisuus maksaa pankkisiirrolla. Otin riskin syystä, että haluan aivan välttämättä päästä perille isän suvusta. Pankkivirkailija huomasi, että MyHeritagen nimissä multa oli yritetty huijata rahaa eri puolilta maailmaa isoja summia. Maksoin siis pankkisiirrolla ja tulen kertomaan tänne, pääsinkö edes koko Premiumiin. Lähetän kyseiselle tyypille myös mailin, missä vaadin häntä selvittämään asian ja kerron, että firmaltanne menee pian maine jos tällaista tapahtuu jatkuvasti-olette pelkkiä huijareita. Pelottava paikka jos näin on.

    • Ilenna48

      Hei, olen käyttänyt ilmaisversiota ja se mahdollisesti riittää, mutta tulevaisuus näyttää. Ei ole tullut mitään ongelmia castaan. MyHeritage kyllä yrittää kaupata maksullista lisätilaa, mutta sivuuten sen ilmoituksen.
      Hyvä on saada tietoja ja kokemuksia teiltä muilta! En millään osaa ajatella, että tuon firman henkilöt ja ohjelman laatijat yrittäisi sitten jossain vaiheessa "huijata", koska sehän olisi toiminnan loppu automaattisesti. Voiko olla mahdollista, että joku muu taho saman nimisenä yrittää saada sellaisia tietoja, jotka ei mitenkään tänne kuulu, esim. pankkitili- tms. Maksuthan pitäis hoitua tällekin niin kuin muille, eli tilinumerosi ei tulee missään vaiheessa muille näkyviin kokonaisuudessaan? Kuten kappojen kuitissa, muutamia numeroita ja sitten *****.

    • sukututkija jo 10 v.

      Olen käyttänyt My Heritage ohjelmaa kaksi vuotta ja sukupuussani on jo yli 5000 nimeä. Tämä on tosi mukavaa ajankulua, kun voipi kuvia ym. laittaa ohjelmaan. Aikomus on tilata iso juliste yhtiöltä sitten, kun olen tarpeeksi paljon sukuani selvittänyt. Amerikassa on paljon sukulaisia ja tämän mainion ohjelman avulla pääsee heistä perille. Tosin kaikki maksaa, mutta eihän maailmassa ole mitään ilmaista ja ei se nyt niin kallista ole tämä ohjelma. Meneehän sitä viinaan ja tupakkiin sekä muihinkin turhuuksiin paljon enemmänkin.
      Eihän tässä nyt ole mistään muusta kysymys, kuin vain siitä, että laajempi tietous aina maksaa. Tottakait se maksaa, ei kukaan tarjoa teille mitään ilmaiseksi.

      Se, joka on laatinut tämän ohjelman, on huippuälykäs ollut ynnä tiimi.
      Suosittelen tätä My Heritagea. Tottakait se firma rikastuu, kun koko maailman ihmiset suorittaa sinne miljoonia maksuja, mutta ainahan tässä maailmassa pitää jostain maksaa, esim, autoiliusta, huvituksista saati sitten sukututkimus tiedoista.

    • My heritagen
      • kyl on vaikeeta

        Heti alussa, kun maksoin täydellisen jäsenmaksun, jossa voi kerätä nimiä rajattomasti, luvattiin, että saisin ilmaisen sukupuujulisteen kerättyäni kahden vuoden aikana kokoon tarpeeksi ison sukutaulukon. En vaan osaa lähettää tai osaan, mutta aina vaan tulee julisteelle maksusitoumus, jossa tilaus ei etene, ennenkuin maksaa vaaditun julisteen hinnan. Siis onko kukaan saanut ilmaista julistetta ja millä tavalla se pitäisi tilata, että onnistuisi. Maksullisena kyllä onnistuu, mutta ei millään poster tunnusteellakaan. Tunnuksen olen kyllä saanut, mutta mihin sen tilauskessa syöttäisi, kun sitä ilmaista tunnusta ei kysytä missään


    • Myheritage ilmainen

      MyHeritagea voi kokeilla ilmaiseksi 7 pv. Joutuu kuitenkin antamaan luottokorttitiedot. Onko kokemusta, että jos peruu viikon sisällä, peritäänkö luottokortilta summa vai jääkö kokeilu ilmaiseksi?

      • Penao

        Kyllä tuo em mainittu ohjelma on hyvä ja sen saa ilmaiseen käyttöön 250 hengen tietojen tallennukseen asti.
        Jos ja kun aikoo laajentaa ohjelma formaattia se tule maksulliseksi joka on kuitenkin ns kohtuuhintainen ,kun otta sen monipuoleisuuden.
        Tietysti kun pää mies .eli ohjelma toimista toimii Englannista käsin ,lontoon kielellä tulee monelle härmäläiselle kommunikointi vaikeuksia,Mutta yksin kertaiseti sen osto ohjelman saa lopetettua ,kun kuolettaa oman Visa kortti tilin ja avaa pankissa uuden,samalla tavoin kuin hävinnyt visa kortti .Sitä ei tuo ohjelma toimisto pysty avaamaan! Jos et anna sitä uuden tilin n:roa.


      • yllättynyt

        Kannattaa olla tarkkana ilmaispalvelun kanssa. Myöhästyin päivällä kokeilujakson peruuttamisessa ja samantien seuravana päivänä veloitettiin Visalta vuoden maksu. Otin asiakaspalveluun samantien yhteyttä että haluan irtisanoa vuoden maksun ja lopettaa palvelun käytön. Sain nopeasti sähköpostivastauksen, mutta siinä ainoastaan kiitettiin viestistä ja pyydettiin antamaan puhelinnumero yhteydenottoa varten. Ainakaan tämän päivän aikana ei soittoa ole vielä tullut. Kokeiluversion rekisteröinnin yhteydessä tulleessa sähköpostissa ei annettu minkäänlaisia ohjeita kuinka tilaus keskeytetään kokeilujakson aikana. Mutta yrityksen sivuilta luin että sen voi tehdä "Oma tili" kohdasta. Todella epäilyttävä palvelu. Kuoletin Visakortin varmuuden vuoksi.


    • Paukapää

      Miten My heritagen peruminen tapahtuu tietokoneella?

      • näksifäksi

        Saanko kysyä miten saa näkyviin habloryhmän,tein testin josta pitäisi näkyä ydna ja mtdna,mutta molempien kohdalla lukee profillissa N/A siis molempien,jos olen ymmärtänyt oikein ei habloryhmää N/A ole olemassa,pitäisikkö se ladata jostatakin.


    • haitulatii

      Milllä sen ohjelman voi poistaa. Minuakin alkoi kauhistuttaa tietyt jutut just nää maksut minulla myös suuri suku

    • Kivakäyttää

      En rohjennut antaa luottokortin numeroa. Pyysin laskun ja valuuttana EUR. Sähköpostiin tuli lasku PremiumPlus ja 95,-/vuosi. Maksu Nordeaan ja viiden päivän päästä ok.
      Toinen tapa olisi ollut maksaa virtuaalirahalla bitcoin, jolloin suoritus olisi näkynyt valonnopeudella (bittiraha.fi).

      MyHeritage kaikin puolen hienosti toteutettu.

      Suosittelen

    • uppppp

      Up.

    • jjvuvgg

      .....

    • MoUssad

      myheritage on paras ja laajin VAKOILUOHJELMA facebookin jälkeen. Näytä kaikille sukulaisesi ja ystäväsi niin jopa selviää melko tarkkaan mielipiteesi ja poliittinen katsantokantasi.

      • villitsee

        Mikäs noita näin syksylläkin villitsee, eikös se kevät ja lumien sulaminen ollut se aika...


    • ristiritari

      MyHeritagen perusti joukko henkilöitä, joita yhdistää intohimo sukututkimukseen sekä vahva ote Internet-teknologiaan. Visiomme on ollut helpottaa eri puolilla maailmaa olevien ihmisten juurien löytämistä tehokkaan Internetin avulla ja sitä kautta vahvistaa heidän siteitään sekä perheen että ystävien kanssa.

      Vuodesta 2005 on tukikohtanamme ollut kaunis Bnei Atarotin kylä Tel Avivin lähellä Israelissa. Sen perustivat saksalaiset temppeliherrat vuonna 1902 nimeten sen Wilhelmaksi.

      Ympäröivien peltojen, puutarhojen ja Templer-kiinteistöjen, joista yksi on palvellut pääkonttorinamme, inspiroimana olemme käyttäneet huomisen työkaluja eilisen tutkimiseen. Helmikuussa 2012, seurauksena jatkuvasta kasvustamme, muutimme uusiin miellyttäviin tiloihin Or Yehudaan, Israelissa. Meillä on myös USA:n toimistomme Lehissä, Utahissa ja Los Angelesissa Kaliforniassa sekä työntekijöitä ja edustajia monissa maissa ympäri maailmaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe