Jos ajaa taksia renkenä 10 vuotta niin sen jälkeen voi hakea taksiluvan, joka maksaa n. 5000 euroa.
Tämän jälkeen voi perustaa taksiyhtiön ja myydä luvan 100 t. eurolla?
Taksiyhtiö: Pitääkö paikkansa?
33
4347
Vastaukset
- Alla jo oleva
Taksilupa maksaa sen viranomaismaksun verran, eli muutaman satasen. Jos saat luvan, voit toki muuttaa sen yhtiömuotoon, mutta et voi sitä lupaa myydä. Nämä mitä nykyään on myynnissä, on ns. vanhaan aikaan perustettuja juttuja ja ne maksavatkin helvetin paljon enemmän kuin 5 tonttua...
Toki kun luvan saat, tulee päälle kaikenmoisia liittymismaksuja jotka riippuu sitten paikkakunnasta ja niiden organisaatioista.... - ei pidä kaikilta...
...osin paikkaansa. Myyntioikeus koskee vain ns. vanhoja yhtiöitä, niiden myyntihinta liikkuu nyt jossakin 100 t tienoilla. Luvan hintaan sisältyy myös auto ja taksivarusteet, eli ei sille luvalle paljonkaan jää hintaa. Tämäkin oikeus myydä taksilupa, loppuu muutaman vuoden päästä.
Eli sinun lupasi tulevat olemaan henkilökohtaiset, myyntikelvottomat.- Alalla jo oleva
No kyllä sille aika helvetisti jää hintaa, kun otetaan huomioon että vanhan auton arvo ei ole suurilla kilometreillä kummoinen (pari vuotta vanha mersu kenties 20-25 tonnia), siihen käytetyt laitteet kenties pari tonnia, niin sille itse luvalle jää aivan helvetin paljon hintaa.....
- Mitäs sanot...
Alalla jo oleva kirjoitti:
No kyllä sille aika helvetisti jää hintaa, kun otetaan huomioon että vanhan auton arvo ei ole suurilla kilometreillä kummoinen (pari vuotta vanha mersu kenties 20-25 tonnia), siihen käytetyt laitteet kenties pari tonnia, niin sille itse luvalle jää aivan helvetin paljon hintaa.....
"itse luvalle jää aivan helvetin paljon hintaa....."
Takavuosina pelkästä liikenneluvasta maksettiin yli MILJOONA markkaa (Nykyeuroissa 170.000€) Silloin taksin vuotuinen liikevaihto oli jotain 300-400.000 mk/v.
Yleisesti ottaen yritysten myyntihinta noudattelee jotakin vuosiliikevaihdon luokkaa. Jos aikoinaan maksettiin taksiyhtiöistä jopa kolmen vuoden liikevaihdon hinta, nyt maksetaan n. puolen vuoden liikevaihtoa vastaava hinta.
Ja sinä sanot että on helvetin paljon??!!
Paljonko on paljon? - Alalla jo oleva
Mitäs sanot... kirjoitti:
"itse luvalle jää aivan helvetin paljon hintaa....."
Takavuosina pelkästä liikenneluvasta maksettiin yli MILJOONA markkaa (Nykyeuroissa 170.000€) Silloin taksin vuotuinen liikevaihto oli jotain 300-400.000 mk/v.
Yleisesti ottaen yritysten myyntihinta noudattelee jotakin vuosiliikevaihdon luokkaa. Jos aikoinaan maksettiin taksiyhtiöistä jopa kolmen vuoden liikevaihdon hinta, nyt maksetaan n. puolen vuoden liikevaihtoa vastaava hinta.
Ja sinä sanot että on helvetin paljon??!!
Paljonko on paljon?No sillä nyt ole paskankaan väliä, minkä verran SUHTEESSA MIHINKIN on aikanaan maksettu. Yhtiö tai itsenäinen yrittäjä, tulot ovat samat, verotus hieman erilainen. En näe mitään järkeä maksaa esim. 100 000 euroa yhtiömuotoisesta, jossa ns. kaluston arvo summasta on max. 30 tonnia.
Siinä maksat 70 tonnia siitä että saat yhtiön, puhtaalta pöydältä aloittava saa järkihintaisen auton ja kaikki jutskat edullisimmillaan jopa 30 tonnilla. Tietysti jos välttämättä haluaa päästä aloittamaan heti ja tekemään massiivisen määrän velkaa, niin mikäs siinä, good luck....näinä aikoina varsinkin se kannattaa.... - yhtiöstä on
Alalla jo oleva kirjoitti:
No sillä nyt ole paskankaan väliä, minkä verran SUHTEESSA MIHINKIN on aikanaan maksettu. Yhtiö tai itsenäinen yrittäjä, tulot ovat samat, verotus hieman erilainen. En näe mitään järkeä maksaa esim. 100 000 euroa yhtiömuotoisesta, jossa ns. kaluston arvo summasta on max. 30 tonnia.
Siinä maksat 70 tonnia siitä että saat yhtiön, puhtaalta pöydältä aloittava saa järkihintaisen auton ja kaikki jutskat edullisimmillaan jopa 30 tonnilla. Tietysti jos välttämättä haluaa päästä aloittamaan heti ja tekemään massiivisen määrän velkaa, niin mikäs siinä, good luck....näinä aikoina varsinkin se kannattaa....90-100 t auton arvo.
2011 kuulemma loppuu, en vaan usko siihen...tilalle tulee uusi malli jossa lääniltä voi ostaa yhtiömuotoisia lupia vaikka kuinka monta kunhan pätäkkää löytyy... - saddi
Mitäs sanot... kirjoitti:
"itse luvalle jää aivan helvetin paljon hintaa....."
Takavuosina pelkästä liikenneluvasta maksettiin yli MILJOONA markkaa (Nykyeuroissa 170.000€) Silloin taksin vuotuinen liikevaihto oli jotain 300-400.000 mk/v.
Yleisesti ottaen yritysten myyntihinta noudattelee jotakin vuosiliikevaihdon luokkaa. Jos aikoinaan maksettiin taksiyhtiöistä jopa kolmen vuoden liikevaihdon hinta, nyt maksetaan n. puolen vuoden liikevaihtoa vastaava hinta.
Ja sinä sanot että on helvetin paljon??!!
Paljonko on paljon?Lupahinta on tosiaankin muutaman satasen,ei satoja tuhansija! Firman hinta autoineen tai ilan saattaa tosiaankin olla paljon enemmän! Tässähän tosiaankin keskusteltiin vain taksiluvan hinnasta!
- Anonyymi
Alalla jo oleva kirjoitti:
No sillä nyt ole paskankaan väliä, minkä verran SUHTEESSA MIHINKIN on aikanaan maksettu. Yhtiö tai itsenäinen yrittäjä, tulot ovat samat, verotus hieman erilainen. En näe mitään järkeä maksaa esim. 100 000 euroa yhtiömuotoisesta, jossa ns. kaluston arvo summasta on max. 30 tonnia.
Siinä maksat 70 tonnia siitä että saat yhtiön, puhtaalta pöydältä aloittava saa järkihintaisen auton ja kaikki jutskat edullisimmillaan jopa 30 tonnilla. Tietysti jos välttämättä haluaa päästä aloittamaan heti ja tekemään massiivisen määrän velkaa, niin mikäs siinä, good luck....näinä aikoina varsinkin se kannattaa....Yhtiölupiem ostaminen on aina ollut ja on nykyäänkin järjetön ratkaisu. Voi sanoa ettei yksikään yhtiö ole päässyt velattomaksi-läheskään. Ne jotka selvisivät , selvisivät myymällä pois velkoineen -jos sittenkään kokonaan. Ennen niitä osti kuumakallet jotka eivät malttaneet olla alalla tarpeeksi kauan saadakseen omat. Nykyään ostaminen on taloudellinen itsemurha.
- Anonyymi
Alalla jo oleva kirjoitti:
No sillä nyt ole paskankaan väliä, minkä verran SUHTEESSA MIHINKIN on aikanaan maksettu. Yhtiö tai itsenäinen yrittäjä, tulot ovat samat, verotus hieman erilainen. En näe mitään järkeä maksaa esim. 100 000 euroa yhtiömuotoisesta, jossa ns. kaluston arvo summasta on max. 30 tonnia.
Siinä maksat 70 tonnia siitä että saat yhtiön, puhtaalta pöydältä aloittava saa järkihintaisen auton ja kaikki jutskat edullisimmillaan jopa 30 tonnilla. Tietysti jos välttämättä haluaa päästä aloittamaan heti ja tekemään massiivisen määrän velkaa, niin mikäs siinä, good luck....näinä aikoina varsinkin se kannattaa....Se on niinkuin paska ja helvetti, jonkun apinan mielestä.
- Sepi
Lupa maksaa 290,00e, eikä sitä voi myydä. Taksiyhtiön voi perustaa ja myydä ihan niin kuin minkä tahansa yhtiön mutta liikennelupa ei mene yhtiön mukana vaan raukeaa.
Ennen vuotta 1992 perustettuja yhtiöitä voi vielä myydä siirtymäaikana mutta niiden todeliset hinnat eivät ole tuota mainitsemaasi sataa tonnia. Siirtymäajan umpeuduttua paperi on arvoton, mielestäni se on arvoton jo nyt koska
Vain täydellinen idiootti maksaa taksiluvasta yhtään yli tuon 290e.- millä yhtiö vaihtaa omistajaa
....ostin muutama kuukausi sitten kolmen auton yhtiön jonka hinta oli 290 teur autot. Kukaan ei tiedä varmasti miten käy siirtymäajan jälkeen mutta todennäköisesti kauppa tulee jatkumaan tavalla tai toisella vielä senkin jälkeen. Taksiluvat on rekisteröity osakeyhtiölle ja kukaan ei voi ottaa ne pois, ei edes kaikkivaltias lääni. Osakeyhtiön voi myydä ja ostaa, ei sillä ole mitään mekitystä omistaako se nyt sattumalta taksiluvan tai jotain muuta.
- hinta
millä yhtiö vaihtaa omistajaa kirjoitti:
....ostin muutama kuukausi sitten kolmen auton yhtiön jonka hinta oli 290 teur autot. Kukaan ei tiedä varmasti miten käy siirtymäajan jälkeen mutta todennäköisesti kauppa tulee jatkumaan tavalla tai toisella vielä senkin jälkeen. Taksiluvat on rekisteröity osakeyhtiölle ja kukaan ei voi ottaa ne pois, ei edes kaikkivaltias lääni. Osakeyhtiön voi myydä ja ostaa, ei sillä ole mitään mekitystä omistaako se nyt sattumalta taksiluvan tai jotain muuta.
Maksamasi hinta on järjetön mutta ei siitä enempää. Yhtiöiden luvista kuitenkin hieman.
"ei edes kaikkivaltias lääni" Kerrankin totta. Lääninhallitukset lopetettaan kuluvan vuoden lopussa. Tilalle saattaa tulla joku muu "virasto, joka noudattaakin lakia eri tapaan:) - maksaa
hinta kirjoitti:
Maksamasi hinta on järjetön mutta ei siitä enempää. Yhtiöiden luvista kuitenkin hieman.
"ei edes kaikkivaltias lääni" Kerrankin totta. Lääninhallitukset lopetettaan kuluvan vuoden lopussa. Tilalle saattaa tulla joku muu "virasto, joka noudattaakin lakia eri tapaan:)Kukaan ei tietenkään voi estää jos joku on niin hölmö että maksaa järjettömän hinnan luvista.
- Sepi
millä yhtiö vaihtaa omistajaa kirjoitti:
....ostin muutama kuukausi sitten kolmen auton yhtiön jonka hinta oli 290 teur autot. Kukaan ei tiedä varmasti miten käy siirtymäajan jälkeen mutta todennäköisesti kauppa tulee jatkumaan tavalla tai toisella vielä senkin jälkeen. Taksiluvat on rekisteröity osakeyhtiölle ja kukaan ei voi ottaa ne pois, ei edes kaikkivaltias lääni. Osakeyhtiön voi myydä ja ostaa, ei sillä ole mitään mekitystä omistaako se nyt sattumalta taksiluvan tai jotain muuta.
Vaikka luvat ovatkin yhtiön niin ei ne kuitenkaan ole ihan vapaasti siirrettävissä. Jos myyt yhtiön niin uuden liikenteestä vastaavan henkilön on kuitenkin täytettävä luvan edellyttämät vaatimukset, muuten luvat raukeaa.
Maksamasi hinta on muuten täysin järjetön palvelualan yrityksestä jolla ei voi kunnollista bisnestä tehdä missään olosuhteissa. sinulla tulee olemaan suuria vaikeuksia saada edes sijoittamasi pääoma tällä alalla takaisin ja jos sen joskus takaisin saisitkin niin se tulee viemään vähintään 10-15 vuotta. Ne autotkin kun on vaihdettava säännöllisin väliajoin ja sekin rumba syö niitä mahdollisia voittovaroja säännöllisesti. Sijoitetun pääoman tuotosta ei vielä voi edes puhua. Oletko koskaan miettinyt minkälaisen bisneksen olisi pyöräyttänyt käyntiin vastaavalla summalla jollain toisella alalla? - Alalla jo oleva
Sepi kirjoitti:
Vaikka luvat ovatkin yhtiön niin ei ne kuitenkaan ole ihan vapaasti siirrettävissä. Jos myyt yhtiön niin uuden liikenteestä vastaavan henkilön on kuitenkin täytettävä luvan edellyttämät vaatimukset, muuten luvat raukeaa.
Maksamasi hinta on muuten täysin järjetön palvelualan yrityksestä jolla ei voi kunnollista bisnestä tehdä missään olosuhteissa. sinulla tulee olemaan suuria vaikeuksia saada edes sijoittamasi pääoma tällä alalla takaisin ja jos sen joskus takaisin saisitkin niin se tulee viemään vähintään 10-15 vuotta. Ne autotkin kun on vaihdettava säännöllisin väliajoin ja sekin rumba syö niitä mahdollisia voittovaroja säännöllisesti. Sijoitetun pääoman tuotosta ei vielä voi edes puhua. Oletko koskaan miettinyt minkälaisen bisneksen olisi pyöräyttänyt käyntiin vastaavalla summalla jollain toisella alalla?Edes alalla olevilla kuljettajilla ei ole kunnollista käsitystä siitä mitä tämä bisnes on. Luulevat että kyllä sitä fyrkkaa jää ihan hirveesti, kunhan vaan maksaa bensat pois kassan päältä niin loput jää itselle.
Mutta onnea niille, jotka maksavat mansikoita noista yritysmuotoisista. Siinähän kärvistelette.... - on n.
Sepi kirjoitti:
Vaikka luvat ovatkin yhtiön niin ei ne kuitenkaan ole ihan vapaasti siirrettävissä. Jos myyt yhtiön niin uuden liikenteestä vastaavan henkilön on kuitenkin täytettävä luvan edellyttämät vaatimukset, muuten luvat raukeaa.
Maksamasi hinta on muuten täysin järjetön palvelualan yrityksestä jolla ei voi kunnollista bisnestä tehdä missään olosuhteissa. sinulla tulee olemaan suuria vaikeuksia saada edes sijoittamasi pääoma tällä alalla takaisin ja jos sen joskus takaisin saisitkin niin se tulee viemään vähintään 10-15 vuotta. Ne autotkin kun on vaihdettava säännöllisin väliajoin ja sekin rumba syö niitä mahdollisia voittovaroja säännöllisesti. Sijoitetun pääoman tuotosta ei vielä voi edes puhua. Oletko koskaan miettinyt minkälaisen bisneksen olisi pyöräyttänyt käyntiin vastaavalla summalla jollain toisella alalla?25% ennen rahoituskuluja ja rahoituskulujen jälkeen n 20%.
HYVÄ, sanoisin tässä markkinatilanteessa... toki pidemäällä aikavälillä tulee häviämään pörssin sijoituksille jotka tulevat olemaan 5v perspektiivissä yli 250% (=50%/vuosi) kunhan tämä notkahdus hellittää ja mennään taas ylöspäin. Joskin riskit ovat ehkä puolet suuremmat kun taksi-puuhassa.
Itse en aja juuri ollenkaan (n 5 vuoroa/kk).
Muutet kolmen auton pyörittämiseen menee mulla n 30 tuntia/kk sis. palkanlaskennan ja kirjanpidon. Siitä otan itselleni palkka yhtiöstä 50eur/tunti. Muuta homma tietty tän lisäksi koska ei voi nyt oikein olettaa että ihminen elää n 80 tunnin työllä per kk. - Sepi
on n. kirjoitti:
25% ennen rahoituskuluja ja rahoituskulujen jälkeen n 20%.
HYVÄ, sanoisin tässä markkinatilanteessa... toki pidemäällä aikavälillä tulee häviämään pörssin sijoituksille jotka tulevat olemaan 5v perspektiivissä yli 250% (=50%/vuosi) kunhan tämä notkahdus hellittää ja mennään taas ylöspäin. Joskin riskit ovat ehkä puolet suuremmat kun taksi-puuhassa.
Itse en aja juuri ollenkaan (n 5 vuoroa/kk).
Muutet kolmen auton pyörittämiseen menee mulla n 30 tuntia/kk sis. palkanlaskennan ja kirjanpidon. Siitä otan itselleni palkka yhtiöstä 50eur/tunti. Muuta homma tietty tän lisäksi koska ei voi nyt oikein olettaa että ihminen elää n 80 tunnin työllä per kk.Rahoituskuluina tarkoitat taseessa olevan kaluston korkoja ja poistoja? Siitä mitä viivan alle jää maksat vielä tuon mainitsemasi 290 000 euron tulonhankkimislainan kulut joka ei tietenkään näy yrityksesi taseessa, eli et saa siitä itsellesi juuri muuta kuin mainitsemasi palkan jonka itsellesi nostat. Muut ulos pumppaamasi osingot käytät tulonhankkimislainan lyhennyksiin ja korkoihin.
Voittovaroja joudut myös jättämään firmaan 2-3 vuoden välein tapahtuvia kalustohankintoja varten.
Miten muuten voit nyt jo puhua tuottoprosenteista vaikka edellisessä viestissä sanoit vasta ostaneesi yhtiön? Miten voit tietää tuottojesi määrän vaikka tilikausi on vielä kesken? - hyvä veli
Sepi kirjoitti:
Rahoituskuluina tarkoitat taseessa olevan kaluston korkoja ja poistoja? Siitä mitä viivan alle jää maksat vielä tuon mainitsemasi 290 000 euron tulonhankkimislainan kulut joka ei tietenkään näy yrityksesi taseessa, eli et saa siitä itsellesi juuri muuta kuin mainitsemasi palkan jonka itsellesi nostat. Muut ulos pumppaamasi osingot käytät tulonhankkimislainan lyhennyksiin ja korkoihin.
Voittovaroja joudut myös jättämään firmaan 2-3 vuoden välein tapahtuvia kalustohankintoja varten.
Miten muuten voit nyt jo puhua tuottoprosenteista vaikka edellisessä viestissä sanoit vasta ostaneesi yhtiön? Miten voit tietää tuottojesi määrän vaikka tilikausi on vielä kesken?Laskelmiin!!
Kaikki liiketoiminta perustuu laskelmiin!!
Tottakai 290 teur on yrityksen taseessa niinkun myöskin 150 teur osakepääoma 250 teur pääomalainaa ja autot jotka ostin yhtiöiden mukana. Toisin kaikki 3 autoa menee vaihtoon tämän kuukauden aikan.
Sijoitettu pääoma on 150 teur 250 teur.
Se että olen lainannut suurimman osan rahoista pankista tarkoittaa tietenkin että mulla on sekä henkilökohtaista velkaa pankkiin että yritykselläni on pääomaehtoista velkaa sijoittaille (mulle ja ulkopuolisille).
Että sillei tällä kertaa ja hyvää jatkoa. - valitsemallasi jne.
hyvä veli kirjoitti:
Laskelmiin!!
Kaikki liiketoiminta perustuu laskelmiin!!
Tottakai 290 teur on yrityksen taseessa niinkun myöskin 150 teur osakepääoma 250 teur pääomalainaa ja autot jotka ostin yhtiöiden mukana. Toisin kaikki 3 autoa menee vaihtoon tämän kuukauden aikan.
Sijoitettu pääoma on 150 teur 250 teur.
Se että olen lainannut suurimman osan rahoista pankista tarkoittaa tietenkin että mulla on sekä henkilökohtaista velkaa pankkiin että yritykselläni on pääomaehtoista velkaa sijoittaille (mulle ja ulkopuolisille).
Että sillei tällä kertaa ja hyvää jatkoa.Onnea vaan valitsemallasi "laskennan" tiellä. Paljonkohan ajattelit jokaisen autosi ajavan bruttoa/kk? Onko kaikiin autoihin kuljettajat? Otitko huomioon mahdollisen kyytien vähenemisen? Onko laskelmissasi otettu huomioon esim. HTD:n mahdollinen entisestään kiristyvä priorisointi kyytien mahollisen vähenemisen vuoksi, että kaikille vuoronsa ajaville taattaisiin kohtuullinen toimeentulo? Jne. jne.
- ole mitään
valitsemallasi jne. kirjoitti:
Onnea vaan valitsemallasi "laskennan" tiellä. Paljonkohan ajattelit jokaisen autosi ajavan bruttoa/kk? Onko kaikiin autoihin kuljettajat? Otitko huomioon mahdollisen kyytien vähenemisen? Onko laskelmissasi otettu huomioon esim. HTD:n mahdollinen entisestään kiristyvä priorisointi kyytien mahollisen vähenemisen vuoksi, että kaikille vuoronsa ajaville taattaisiin kohtuullinen toimeentulo? Jne. jne.
kristallipalloa josta voisi nähdä tulevaisuuden...en tietenkään tiedä miten syväksi lama menee...Htd:n toimet...Muut muutokset alalla (Kovanen, TJP, Kajon, LT)...lähteekö joku kuski pois...no, todnäk joku lähtee ja joku autetaan...mutta kun hommat hoitaa hyvin...maksaa hyvin kuskeille niin kuskeja riittä aina niinkun tälläkin hetkellä on viitisen kuskia jonossa odottamassa!
Autot ajaa n 13-20 teur/kk pääsääntöisesti ihan vuorolistan mukaan sopimusajot...Mielestäni sen mukaan ajetaan mitä listassa lukee ja jos joku kuski haluaa lähteä veivaamaan niin VARSÅ GOD mutta en kannusta enkä pakota siihen! - aabee
lunastaa lääninhallituksen päätös, jossa kerrotaan myönnettiinkö taksilupa vai ei. Jos päätöstä ei lunasta, on ko. summa ulosottokelpoinen...
- Sepi
hyvä veli kirjoitti:
Laskelmiin!!
Kaikki liiketoiminta perustuu laskelmiin!!
Tottakai 290 teur on yrityksen taseessa niinkun myöskin 150 teur osakepääoma 250 teur pääomalainaa ja autot jotka ostin yhtiöiden mukana. Toisin kaikki 3 autoa menee vaihtoon tämän kuukauden aikan.
Sijoitettu pääoma on 150 teur 250 teur.
Se että olen lainannut suurimman osan rahoista pankista tarkoittaa tietenkin että mulla on sekä henkilökohtaista velkaa pankkiin että yritykselläni on pääomaehtoista velkaa sijoittaille (mulle ja ulkopuolisille).
Että sillei tällä kertaa ja hyvää jatkoa.Jos olet ostanut yhtiön osakkeet sen edelliseltä omistajalta niin silloinhan sinä annat tietenkin ne rahat sille osakkeiden myyjälle kauppahintana. Miten ne osakkeiden ostoa varten otetut velat olisivat päätyneet ostettavan yhtiön taseeseen? Osakepääoma siellä tietenkin on ja mahdollinen pääomalaina, mutta ei nekään ole rahana vaan ne on kiinni niissä loppuun ajetuissa autoissa.
- ole ostanut
Sepi kirjoitti:
Jos olet ostanut yhtiön osakkeet sen edelliseltä omistajalta niin silloinhan sinä annat tietenkin ne rahat sille osakkeiden myyjälle kauppahintana. Miten ne osakkeiden ostoa varten otetut velat olisivat päätyneet ostettavan yhtiön taseeseen? Osakepääoma siellä tietenkin on ja mahdollinen pääomalaina, mutta ei nekään ole rahana vaan ne on kiinni niissä loppuun ajetuissa autoissa.
vaan mun yhtiö tietysti. Mitä järkeä olisi ostaa ne omiin nimiin ja sitten maksaisin veroja henkilökohtaisella veroprosentilla niistä kommandiittiyhtiöistä ja avoimista yhtiöistä.
- Sepi
ole ostanut kirjoitti:
vaan mun yhtiö tietysti. Mitä järkeä olisi ostaa ne omiin nimiin ja sitten maksaisin veroja henkilökohtaisella veroprosentilla niistä kommandiittiyhtiöistä ja avoimista yhtiöistä.
Eli jokin muu yhtiö kuin se mistä tässä keskustelussa on kyse?
Edellisestä kirjoituksesta saa kylla sen kuvan että velat olisivat ostettavan taksiyhtiön taseessa jossa ne eivät todellakaan voi olla, eihän se yhtiö ole itseään ostanut vaan joku kolmas osapuoli eli sinä tai edustamasi jokin toinen yhtiö.
Oletko muuten tietoinen että osakeyhtiö voi jakaa osinkoa vain oman nettovarallisuutensa puitteissa. Mitä enemmän taseessa on velkaa sitä vähemmän voit jakaa osinkoa. - se on
Sepi kirjoitti:
Eli jokin muu yhtiö kuin se mistä tässä keskustelussa on kyse?
Edellisestä kirjoituksesta saa kylla sen kuvan että velat olisivat ostettavan taksiyhtiön taseessa jossa ne eivät todellakaan voi olla, eihän se yhtiö ole itseään ostanut vaan joku kolmas osapuoli eli sinä tai edustamasi jokin toinen yhtiö.
Oletko muuten tietoinen että osakeyhtiö voi jakaa osinkoa vain oman nettovarallisuutensa puitteissa. Mitä enemmän taseessa on velkaa sitä vähemmän voit jakaa osinkoa.!!!
- ???
ole mitään kirjoitti:
kristallipalloa josta voisi nähdä tulevaisuuden...en tietenkään tiedä miten syväksi lama menee...Htd:n toimet...Muut muutokset alalla (Kovanen, TJP, Kajon, LT)...lähteekö joku kuski pois...no, todnäk joku lähtee ja joku autetaan...mutta kun hommat hoitaa hyvin...maksaa hyvin kuskeille niin kuskeja riittä aina niinkun tälläkin hetkellä on viitisen kuskia jonossa odottamassa!
Autot ajaa n 13-20 teur/kk pääsääntöisesti ihan vuorolistan mukaan sopimusajot...Mielestäni sen mukaan ajetaan mitä listassa lukee ja jos joku kuski haluaa lähteä veivaamaan niin VARSÅ GOD mutta en kannusta enkä pakota siihen!Itse olen ajanut "maaseudun" invavarusteltua taksia 3 vuoden ajan. Kuukausiajot keskimäärin n.28000eur. ja hyvin kerkee itse kaiken ajamaan, pois lukien lomareissut sun muut pakoliset perhe toimet. Pari vuotta ajattelin vielä jatkaa, sitten pitäisi olla sen verta pesämunaa että voi siirtää ajohommat kuskille. Senkin jälkeen jää tosin ihan sievoiset kk tulot itsellekkin. Kaupungeissa ajetaan huhun mukaan enemmän?
- varmaan tietää
Sepi kirjoitti:
Eli jokin muu yhtiö kuin se mistä tässä keskustelussa on kyse?
Edellisestä kirjoituksesta saa kylla sen kuvan että velat olisivat ostettavan taksiyhtiön taseessa jossa ne eivät todellakaan voi olla, eihän se yhtiö ole itseään ostanut vaan joku kolmas osapuoli eli sinä tai edustamasi jokin toinen yhtiö.
Oletko muuten tietoinen että osakeyhtiö voi jakaa osinkoa vain oman nettovarallisuutensa puitteissa. Mitä enemmän taseessa on velkaa sitä vähemmän voit jakaa osinkoa.ainakin sitten kun teettää lakisääteisen tilintarkastuksen :) Pelkään pahoin että joutuvat ottamaan itse takaaamaan firmansa lisälainoja että taseet pysyvät sellaisina ettei osakeyhtiötä ajeta konkkaan.
- tietääkö joku
hei
mitä nyt 2012 maksaa taksilupa oy
ja kannattaako homma tai ylipäätään ostaa
saako oy vielä lupineen myydä - hehhhhee
ei kannata paska homma, keksi jotain oikeeta työtä
- Kuski222
mitä nyt 2014 maksaa taksilupa oy turussa? 50t?
- sdfgtjhykul
Firman hintaan vaikuttaa aika moni eri asia, eli ei kukaan pysty sanomaan mitään tiettyä hintaa. Firmoja on erilaisia ja niillä on erilaiset taseet. Tase määrittää hintaa aika pitkälle. Itse liikenneluvalle en laskisi juurikaan arvoa.
- Anonyymi
sdfgtjhykul kirjoitti:
Firman hintaan vaikuttaa aika moni eri asia, eli ei kukaan pysty sanomaan mitään tiettyä hintaa. Firmoja on erilaisia ja niillä on erilaiset taseet. Tase määrittää hintaa aika pitkälle. Itse liikenneluvalle en laskisi juurikaan arvoa.
Nykyään maksa päästä mukaan kunnon takdikeskuksiin kymmeniä tuhansia euroja että halpaa oli ennen uudistusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään maksa päästä mukaan kunnon takdikeskuksiin kymmeniä tuhansia euroja että halpaa oli ennen uudistusta.
Sina sai lupa perustaa taksi koska anne berner oli sita mielta etta uusi taksi keksii hyvia uusia liiketoimintoja ja palvelua asiakkaalle. Nyt sina halua vanha taksikeskus? Ei ummarra.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1482612Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha231988- 241986
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.891786Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?671540Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se201306Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo371202- 111198
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan361188Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k101167