Teuvan Mökki-ja Sorvituote Oy

Nimimerkki on jo rekisteröi...

Terve

Onko kellään kokemuksia Teuvan Mökki-ja Sorvituote Oy:stä.

Joku halpa saunamökki ois tarkotus saada ja tuota mainostavat ainakin talvikäyttöisenä sisäkoolaus paketilla.
http://www.saunat.net/2008/metsola30/metsola30.htm

Ennen kun lähdetään aiheesta sivuraitelle niin ,mitään kallista ei kannata ehdottaa budjetti on noi kymppitonni. Mikään remontti reiskakaan en ole, joten tarttis olla helppo pystyttää ite.

50

27121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • völjari

      Tuon firman tuotteet ovat suunnattu itsepystyttäjille ja mulle kotikäteviköille, joten kaipa sen pystyyn saa sekä katon alle... ei siinä mitään.

      Jos tutkit vähän Valmistusmateriaalit sivua, huomaat että aineet ovat todella ohuita. Itse asiassa niin ohuita, ettei hirttä saisi edes hirreksi kutsua (70 mm alaraja). Lattiamateriaaleista mainitaan lattiavasojen maksimikooksi 50x125, tämä tarkoittaa todella pientä jänneväliä tai laatan päälle rakentamista. Mitään rossipohjaa siihen tuskin ei voi toteuttaa, eli pilariperustuksella alapohjaa ei taida talvikäyttöiseksi saada.
      Samoin taitaa käydä eristetyn yläpohjan kanssa. Se että onko yläpohja eli katto eristetty muuttaa rakennetta huomattavasti, pitäisi olla tuuletusvalit ja korokkeet yms.

      Tuosta sisäkoolauspaketista ja sen hinnasta ei ole mitään tietoa, en ihmettele jos se vaikka tuplaisi hinnan. Onko sisäkoolauspaketissa rossipohjatarpeet, katon tarpeet?

      • jokunimimerkkihirviömikäeio...

        Tarjoan teille Metsola 30, malli 6, 58*145 hirsivahvuudella,
        puuosatoimituspakettina hintaan 6240 eur. Lisäksi kattohuovan hinta on 340 eur. sekä kiuaspaketin hinta 890 eur.

        Puuosatoimituspaketin sisältö :

        - Hirsi 58*145
        - Ovet
        - Avattavat ikkunat
        - Ulko- ja sisäkattopaneelit
        - Katto- ja lattianiskat
        - Lattialankut
        - Lauteet
        - Pääty- ja räystäslaudat
        - Naulat
        - Kokoamisohjeet
        - Rakennuspiirustukset

        Kiuaspaketti sisältää Parra 12- kiukaan, 30 l vesisäiliön sekä 2900 mm:n eristetyn savuhormin.

        Lisäksi kauttamme on mahdollista hankkia palosuojalevyt kiukaan alle sekä taakse, joiden hinta on 117 eur. / 2 kpl.

        Suosittelen laitettavaksi mökkiin myös 50 mm:n sisäkoolauspaketin, jolloin mökki voidaan pitää talvellakin lämpimänä. 50 mm:n sisäkoolauspaketin hinta on 1200 eur. Koolauspaketti sisältää koolauspuut, -raudat sekä hirsipaneelin sisäpuolelle.

        Asiakkaan hankittavaksi jää mm. pohjien teko, kasaus, pintakäsittely, mahdolliset eristetavarat ( koolaus, sekä kattoon ja lattiaan mahtuu 125 mm:n eristeet ) sekä oven pintahelat.

        Tällästä settiä ne tarjoo en sit tiiä minkä verran noi eristeet maksaa pitänee hankkia jostain muualta.


      • völjari
        jokunimimerkkihirviömikäeio... kirjoitti:

        Tarjoan teille Metsola 30, malli 6, 58*145 hirsivahvuudella,
        puuosatoimituspakettina hintaan 6240 eur. Lisäksi kattohuovan hinta on 340 eur. sekä kiuaspaketin hinta 890 eur.

        Puuosatoimituspaketin sisältö :

        - Hirsi 58*145
        - Ovet
        - Avattavat ikkunat
        - Ulko- ja sisäkattopaneelit
        - Katto- ja lattianiskat
        - Lattialankut
        - Lauteet
        - Pääty- ja räystäslaudat
        - Naulat
        - Kokoamisohjeet
        - Rakennuspiirustukset

        Kiuaspaketti sisältää Parra 12- kiukaan, 30 l vesisäiliön sekä 2900 mm:n eristetyn savuhormin.

        Lisäksi kauttamme on mahdollista hankkia palosuojalevyt kiukaan alle sekä taakse, joiden hinta on 117 eur. / 2 kpl.

        Suosittelen laitettavaksi mökkiin myös 50 mm:n sisäkoolauspaketin, jolloin mökki voidaan pitää talvellakin lämpimänä. 50 mm:n sisäkoolauspaketin hinta on 1200 eur. Koolauspaketti sisältää koolauspuut, -raudat sekä hirsipaneelin sisäpuolelle.

        Asiakkaan hankittavaksi jää mm. pohjien teko, kasaus, pintakäsittely, mahdolliset eristetavarat ( koolaus, sekä kattoon ja lattiaan mahtuu 125 mm:n eristeet ) sekä oven pintahelat.

        Tällästä settiä ne tarjoo en sit tiiä minkä verran noi eristeet maksaa pitänee hankkia jostain muualta.

        50 mm millin villa maksaa jotain 4€/m2. Lattian ja katon eristämisestä tuon kohdalla ei oikein osaa sanoa... mitä siellä sitten oikeasti pitää tehdä ja hankkia jotta ne villat pysyy paikallaan. Jos olisi kuvat, niin siitä se heti selviäisi.

        Ohut paneeli 50mm villa 58 mm hirsi ei vielä kovin talvilämmin ole. Joku nohevampi laskee tuolle äkkiä u ja k arvot?

        Kehikon pystyttäminen on kertalukua helpompaa kuin sen taakse rakentaa toimiva koolaus ja panelointi.

        Oletettavasti saunan viemäröinti kaikkine kilkkeineen jää myös ostajan murheeksi.


      • apupoju2
        völjari kirjoitti:

        50 mm millin villa maksaa jotain 4€/m2. Lattian ja katon eristämisestä tuon kohdalla ei oikein osaa sanoa... mitä siellä sitten oikeasti pitää tehdä ja hankkia jotta ne villat pysyy paikallaan. Jos olisi kuvat, niin siitä se heti selviäisi.

        Ohut paneeli 50mm villa 58 mm hirsi ei vielä kovin talvilämmin ole. Joku nohevampi laskee tuolle äkkiä u ja k arvot?

        Kehikon pystyttäminen on kertalukua helpompaa kuin sen taakse rakentaa toimiva koolaus ja panelointi.

        Oletettavasti saunan viemäröinti kaikkine kilkkeineen jää myös ostajan murheeksi.

        Tuolta löytyy u-arvoja taulukkomuodossa eri vaihtoehdoille, soveltamalla myös noin ohuelle

        http://www.suomirakentaa.fi/WebRoot/355940/Local.aspx?id=358738

        Noinkin ohut "hirsi" viiskymppisen villan kanssa hakkaa u-arvossa kuustuumaisen hirren.


      • nimim.hirviö2
        jokunimimerkkihirviömikäeio... kirjoitti:

        Tarjoan teille Metsola 30, malli 6, 58*145 hirsivahvuudella,
        puuosatoimituspakettina hintaan 6240 eur. Lisäksi kattohuovan hinta on 340 eur. sekä kiuaspaketin hinta 890 eur.

        Puuosatoimituspaketin sisältö :

        - Hirsi 58*145
        - Ovet
        - Avattavat ikkunat
        - Ulko- ja sisäkattopaneelit
        - Katto- ja lattianiskat
        - Lattialankut
        - Lauteet
        - Pääty- ja räystäslaudat
        - Naulat
        - Kokoamisohjeet
        - Rakennuspiirustukset

        Kiuaspaketti sisältää Parra 12- kiukaan, 30 l vesisäiliön sekä 2900 mm:n eristetyn savuhormin.

        Lisäksi kauttamme on mahdollista hankkia palosuojalevyt kiukaan alle sekä taakse, joiden hinta on 117 eur. / 2 kpl.

        Suosittelen laitettavaksi mökkiin myös 50 mm:n sisäkoolauspaketin, jolloin mökki voidaan pitää talvellakin lämpimänä. 50 mm:n sisäkoolauspaketin hinta on 1200 eur. Koolauspaketti sisältää koolauspuut, -raudat sekä hirsipaneelin sisäpuolelle.

        Asiakkaan hankittavaksi jää mm. pohjien teko, kasaus, pintakäsittely, mahdolliset eristetavarat ( koolaus, sekä kattoon ja lattiaan mahtuu 125 mm:n eristeet ) sekä oven pintahelat.

        Tällästä settiä ne tarjoo en sit tiiä minkä verran noi eristeet maksaa pitänee hankkia jostain muualta.

        kysyppäs esim. ikkunoista ja ulko-ovista, niihin ei mitkään talvi, talvikoolaus, eristys tms. paketit auta...


    • valmismökki

      Onks toi sun kymppitonni katto? Jos sul on vähänkin pelivaraa, nii kato vaik Lehmuskorven Mökit sivuilt. Siält saa pitkäl kympil valmiiks kasatun. On hyvää tavaraa, olen ite tykänny.

      • jokuaivansairasnimimerkkihi...

        Joo oon ollu sinnekkin päin yhteydessä eivät vain kuskaa parvellisia jalaksilla ovat liian korkeita.


    • seurailijax

      Sitä minä ihmettelen, että kun näillä palstoilla tuota teuvalaista aina parjataan, että miten se niin hiiskatin huonoa tavaraa tekevä yritys vain toimii ja porskuttaa... Että mikähän tässäkin lienee oikea totuus.

      • pystyhirsinikkari

        on monesti asiattomiakin kirjoituksia.
        Puolet on kyllä asiallisiakin ja se on hyvä.
        Onhan varmaan moittimisenkin aihetta ja sekin hyvä että kritiikkiä tulee ainakin jos se on totuuteen ja tietoon perustuvaa.
        Joskus on niinkin että hyvätkin värkit pilataan huolimattomalla työllä ja siitä syytetään valmistajaa.
        Itse pyrin ottamaan selvää monista mielipiteistä enkä usko yhtä totuutta vaan otan kaikkien kannat huomioon ja vertailen mielessäni ja ehkä päädyn vielä eri ratkaisuun mitä muilla on.Jos oma ratkaisu on huono niin siitä saan vain syyttää itseäni ja otan siitä opikseni.


      • halvimman!

        Kauppa käy niillä jotka halvalla myy, muusta ei ole väliä.


      • völjari

        Olen koettanut pitää periaatteenani, että ei kritiikkiä kritiikin ilosta. Mutta tämä nettielämä on kuitenkin niin addiktoivaa entiselle duunarille, että ei pysy mies kuosissaan. Ja varsinkin kun illat vielä menee tuolla korkeamman opin ahjossa itseriittoista nuorisoa kuunnellen.

        Koetin kuitenkin nostaa esiin vain ilmeisiä ongelmia, joita voi tulla vastaan tai jotka ovat selvästi silmäänpistäviä. Alkaen siitä, että standardin vastaisesti kutsutaan lankkua hirreksi.

        Kun ei ole nähnyt kuvia eli piirustuksia, ei todellakaan voi sanoa mitään varmaa miten se talvikäyttöisyys siinä toteutuu, mutta jotenkn se koukkaa myyntipuheista takavasemmalta valttikortiksi. Veikkaan, että moni muukin näitä hommia tehnyt näkee tässä erinäisen kimpun mahdollisia ongelmia.


      • völjari
        völjari kirjoitti:

        Olen koettanut pitää periaatteenani, että ei kritiikkiä kritiikin ilosta. Mutta tämä nettielämä on kuitenkin niin addiktoivaa entiselle duunarille, että ei pysy mies kuosissaan. Ja varsinkin kun illat vielä menee tuolla korkeamman opin ahjossa itseriittoista nuorisoa kuunnellen.

        Koetin kuitenkin nostaa esiin vain ilmeisiä ongelmia, joita voi tulla vastaan tai jotka ovat selvästi silmäänpistäviä. Alkaen siitä, että standardin vastaisesti kutsutaan lankkua hirreksi.

        Kun ei ole nähnyt kuvia eli piirustuksia, ei todellakaan voi sanoa mitään varmaa miten se talvikäyttöisyys siinä toteutuu, mutta jotenkn se koukkaa myyntipuheista takavasemmalta valttikortiksi. Veikkaan, että moni muukin näitä hommia tehnyt näkee tässä erinäisen kimpun mahdollisia ongelmia.

        että ihmiset haaveilee ja haluaa kesäpaikan itselleen. Itse ollaan vaimon kanssa "hartiapankilla" tehty monivuotisena (loputtomana) työsiirtolana mutta pienellä budjetilla ilman velkaa. Kaikille se ei tietystikään sovi, kaikki sitä ei halua, mutta olkoon niillä siihen oikeus jotka haluavat.


      • Nimetön

        aina halvin. Seinät kannattaa tehä laudasta joka höyläkoneen läpi mennessään muuttuu hirreksi vaikka se siellä höylän kidassa vielä ohentuukin.
        Se joka kunnon hirrestä tekee, niin pannaan heti sivuun kun se on pikkasen kalliimpi.
        Kattokaas kun mökki pitää kaikilla olla.
        On se hyvä kun joku myy lautaa hirtenä, niin köyhätkin saa mökin.
        Teuvalainen tienaa hyvin kun köyhiä on palio.


      • Halavalla'

        Kun tehrään ohkaisesta laudasta seinät niin se tulee halapa. Sitä sitte sanotaan hirsimökiksi, vaikkei se ole muuta kun pärekori.
        Hirren vahvuus ilmoitethan ovelasti esim 45x170 mm. Asiakkaalle jää mielhen tuo viimeinen luku 170 mm, jota luulhan seinän paksuudeksi, vaikkei se oo kun hirsien korkeus.
        Kun niitä 170 mm korkeita hirsiä ladothan päälletysten niin seinän vahvuureksi tuloo se pienee luku, jokei oo kun 45 mm, siis 4½ cm. Se ei oo hirttä, eikä häävin lankkuakaan vaan lautaa.


    • Rakennusmestari

      Laitettiin viime vuonna saman firman mökki pystyyn pohjanmaalle.Voin sanoa suoraan että kyseistä mökkiä ei saada talvella lämpöiseksi. Ensinnäkin hirsien pystytyksessä ei ole vaarnatappeja joten seiniin tulee kylmäsiltoja.Samalla voit tutkia ikkuna- ja ovirakennetta. Kesällä jotenkin toimii, talvella ei. Hirren paksuudesta voit tehdä johtopäätöksiä. Mielestäni min. paksuus tulee olla 125mm ja jokainen hirsivarvi tiivistetään pellavalla ja lyödään riittävästi vaarnatappeja.
      Yläpohjan ja alapohjan eristyskyky ei riitä talvella. Kyseinen mökki sopii ns.kesämökiksi.

      • völjari

        karat vai oliko kormein kiinnitys jollain muulla tavalla?


    • rakennusmestari

      Huvittaa lukea hirsimökkien valmistajien mainontaa. Hienoja kuvia päältäpäin, hyvännäköinen mökki. Todellisuus iskee kun paketti on pihalla. Ajatelkaa itse, hirsirunko voi olla jopa 32 mm paksua(myydään kevythirtenä. HUH HUH.

      • avaajanimimerkkihirviö

        Kiitos Völjärille ja Rakennusmestareille asiantuntevista kommenteista. Pyyhin tuon Teuvalaisen ainakin pois vaihtoehto listalta.
        Availen sitten uutta ketjua kun saan tarkempaa tietoa muilta valmistajilta kyselemistä tuotteista. Aika hitaasti tuntuvat yleensä vastailevan.


      • völjari

        Huvittavin mitä minä olen nähnyt on "hirsinen kompostikehys", se oli 20 millin tai allekkin salvettua lautaa. No, käsitteitä pitäisi täsmentää. Kaikki on suhteellista. Meillä on leikkimökki 70 x 145 hirrestä ja toinen samanlainen työnalla.


      • eläketupalainen
        avaajanimimerkkihirviö kirjoitti:

        Kiitos Völjärille ja Rakennusmestareille asiantuntevista kommenteista. Pyyhin tuon Teuvalaisen ainakin pois vaihtoehto listalta.
        Availen sitten uutta ketjua kun saan tarkempaa tietoa muilta valmistajilta kyselemistä tuotteista. Aika hitaasti tuntuvat yleensä vastailevan.

        tarjousta tuolta pystyhirsinikkarilta.
        Minä ainakin olen tyytyväinen työn laatuun eikä hintakaan ollut paha.
        Vähän uutta näkökantaa siinä vaaditaan mutta jos ajattelee asiaa niin aika luonnolliselta tuo pystyhirsi tuntuu.Jos vielä joskus rakennutan lisää niin samoinpäin tulee hirret.
        En uskalla siltä lupaa kysymättä pistää sen yhteystietoja tänne mutta kyllä se joskus on täällä yhteystietonsa julki tuonut.


      • jokuaivansairasnimimerkkihi...
        eläketupalainen kirjoitti:

        tarjousta tuolta pystyhirsinikkarilta.
        Minä ainakin olen tyytyväinen työn laatuun eikä hintakaan ollut paha.
        Vähän uutta näkökantaa siinä vaaditaan mutta jos ajattelee asiaa niin aika luonnolliselta tuo pystyhirsi tuntuu.Jos vielä joskus rakennutan lisää niin samoinpäin tulee hirret.
        En uskalla siltä lupaa kysymättä pistää sen yhteystietoja tänne mutta kyllä se joskus on täällä yhteystietonsa julki tuonut.

        En tiedä ketä mahdat tarkoittaa pystyhirsinikkarilla. Mutta ilman muuta kaikkia tarjouksia kuunnellaan ja pitääkin reilusti tarjota jos on tarjottavaa.


      • völjari
        jokuaivansairasnimimerkkihi... kirjoitti:

        En tiedä ketä mahdat tarkoittaa pystyhirsinikkarilla. Mutta ilman muuta kaikkia tarjouksia kuunnellaan ja pitääkin reilusti tarjota jos on tarjottavaa.

        http://www.pystyhirsi.fi/


      • aivansairaanpitkänimimerrki

      • pystyhirsinikkari
        aivansairaanpitkänimimerrki kirjoitti:

        Kiitoksia vinkinstä laitoin viestiä sinnepäin ja kyselin tarjousta.

        käyppä lukemassa.
        Mitään erillistä mallistoa ei minulla ole koska pystyhirsirakentamiseen käy mikä malli tahansa ja muutokset helppo toteuttaa.Saat juuri sellaisen kuin itse haluat.


      • teuva
        völjari kirjoitti:

        Huvittavin mitä minä olen nähnyt on "hirsinen kompostikehys", se oli 20 millin tai allekkin salvettua lautaa. No, käsitteitä pitäisi täsmentää. Kaikki on suhteellista. Meillä on leikkimökki 70 x 145 hirrestä ja toinen samanlainen työnalla.

        kuka hitto tekee leikkimökin 70 hirrestä (olisko sellanen jonka naapuri oli tehny vaan laudasta)


      • völjari
        teuva kirjoitti:

        kuka hitto tekee leikkimökin 70 hirrestä (olisko sellanen jonka naapuri oli tehny vaan laudasta)

        Ekan tein tutkiakseni ja kokeillakseni jousiruuvien käyttö (vaaranuksena). Toinen syntyy lähipiirin lasten "painostuksesta" eli sosiaalisista syistä. Se on tarkoitus koota vielä pikkuväen kanssa porukkaan niin että syntyy mielikuva hirsirakentamisesta.


      • utedass
        teuva kirjoitti:

        kuka hitto tekee leikkimökin 70 hirrestä (olisko sellanen jonka naapuri oli tehny vaan laudasta)

        Vankilassa tekevät noita kolmentuuman hirsileikkimökkejä työtoiminnassa. Ja Finwood myy pyöröhirsileikkimökkejä.

        Yhden nilsiäläisen rakennusurakoitsijan penskoilla on pihassaan leikkimökki neljätuumaisesta hirrestä.


      • vanki
        utedass kirjoitti:

        Vankilassa tekevät noita kolmentuuman hirsileikkimökkejä työtoiminnassa. Ja Finwood myy pyöröhirsileikkimökkejä.

        Yhden nilsiäläisen rakennusurakoitsijan penskoilla on pihassaan leikkimökki neljätuumaisesta hirrestä.

        völjäri vai mikä se nyt olikaan opettaa mukulansa vankilan tavoille mikä saattaa olla kyllä kauaskatsoisesti ihan viisasta


    • Entinen hirsikauppias

      Teuvan mökit ovat luokassaan, "halpis-mökit", parhaasta päästä, aivan hyviä. Toimittaja on myös luotettava.
      Materiaalivahvuudet ovat myös halpistavaraa, lattialauta, kattopontti, ikkunat 1-kertaiset jne. eivät täytä virallisia hirsirakennuksille asetettuja vaatimuksia.Kaikki ovat vahvuudeltaan rimaa hipovia.
      Turhaa on luulla, että 58mm hirsi 50mm eriste seinässä tekisi jostakin talviasuttavaa jos saunan lattia on eristämätön ja alta avoin. Voidaan sanoa että tuollaisessa mökissä on mahdollista pistäytyä talvellakin, mutta ei asua.
      Ylä- ja alapohjan riittävät eristeet, ikkunat ja ovet ovat ratkaisevampia.

      Jos haluaa todella talvimökin, on etsittävä valmistaja, joka noudattaa materiaaleissaan, toimitustavassaan hirsitaloille asetettua standardia SFS 4895 sekä Hirsitaloteollisuus ry:n 3/2001 vaatimuksia.
      Teuvan tuotteet eivät luettelokunnossa näitä täytä alkuunsakaan.

      Tällöin mökkipaketin (puuosa/ikkuna/ovitoimituksen) hinta yli kaksinkertaistuu, mutta voit olla varma haluamastasi lopputuloksesta. Pärjäät mökilläsi talvellakin kuin ok-talossasi.

      Hirsitaloteollisuus ry: jäsentehtaat selviävät yhdistyksen nettisivuilta.

      Mutta jos haluat edullisen ranta- tai pihasaunan ja mökin, jota käytät keväästä syksyyn silloin tällöin, niin Teuva on hyvä ratkaisu. Minä olen päätynyt tähän. Ja ruuvipaaluperustukseen.
      Kokonaisbudjettini Metsola 15:lle on 8500 euroa.

      • pystyttäny

        Pistin viime kesänä (kokeneen rakentajan kanssa) pystyyn teuvan metsola 15 saunamökin ja oon ollu pirun tyytyväinen pakettiin. en tehny talvikäyttöön vaan villat pelkästään kattoon. Täällä kun on noita ison lompakon omaavia ammattirakentajia ni poislukien väitän ostostani edelleen helvetin hyväksi.


      • Entinen hirsikauppias
        pystyttäny kirjoitti:

        Pistin viime kesänä (kokeneen rakentajan kanssa) pystyyn teuvan metsola 15 saunamökin ja oon ollu pirun tyytyväinen pakettiin. en tehny talvikäyttöön vaan villat pelkästään kattoon. Täällä kun on noita ison lompakon omaavia ammattirakentajia ni poislukien väitän ostostani edelleen helvetin hyväksi.

        Metsola 15 on pystyssä ja koesaunottu. Hyvät tuli löylyt.
        3 viikon projekti pohjasta valmiiksi omien opiskelijapoikien ja vaimon kanssa. Niin että loma riitti tähän hommaan hyvin.
        58 mm "hirsi" näyttää jo hirreltä ja on riittävän tukeva kesäsaunaan.
        Hyvä toimitus, palvelu ystävällistä, pikku puutteet/reklamaatiot hoidettiin tehtaalta heti. Tavarat ykkösluokkaa, pystytysohjeet hyvät ja ymmärrettävät.
        Vastaa hintaansa, ja kokonaisbudjetti 8500 euroa piti.
        Suosittelen hankkimaan.


    • jamppa 15

      minäkin Pistin viime kesänä vaimon kanssa pystyyn teuvan metsola 15 saunamökin ja olen myös tyytyväinen pakettiin. minäkään en tehny talvikäyttöön vaan villat pelkästään kattoon ja pukuhuoneen lattiaan.ja pystyttämiseen ei todellakaan tarvi ammattimiestä.

      • E.Toljander

        kun joku tekee "päreestäkin" seiniä. Kaikilla on näin ollen mahdollisuus päästä "hirsi"mökin omistajaksi.


      • 58mm
        E.Toljander kirjoitti:

        kun joku tekee "päreestäkin" seiniä. Kaikilla on näin ollen mahdollisuus päästä "hirsi"mökin omistajaksi.

        mersukin on hinta-/laatusuhteeltaan paras auto vai mitä


      • yksi kiinnostunut
        58mm kirjoitti:

        mersukin on hinta-/laatusuhteeltaan paras auto vai mitä

        mutta väitelkääpä lisää onko teuvalaisille kilpailijoita hinta-laatusuhteissa


      • Entinen hirsikauppia
        yksi kiinnostunut kirjoitti:

        mutta väitelkääpä lisää onko teuvalaisille kilpailijoita hinta-laatusuhteissa

        Vaikea on löytää hinta-laatusuhteeltaan parempaa. Nyt on ollut hyvä vertailla kun oma Metsola 15 on valmis. Tietysti joku pikkuveistäjä voi tehdä edullisemmin, mutta mikä on takuu onnistumisesta.......
        ja oman vaivannäön määrä vain kasvaa


      • Joku...
        Entinen hirsikauppia kirjoitti:

        Vaikea on löytää hinta-laatusuhteeltaan parempaa. Nyt on ollut hyvä vertailla kun oma Metsola 15 on valmis. Tietysti joku pikkuveistäjä voi tehdä edullisemmin, mutta mikä on takuu onnistumisesta.......
        ja oman vaivannäön määrä vain kasvaa

        Teuvan Mökki-ja Sorvituote Oy:stä mulla on ihan hyviä kokemuksia, mökit on laadultaan hyviä.


      • Hessu Lappajärveltä
        Joku... kirjoitti:

        Teuvan Mökki-ja Sorvituote Oy:stä mulla on ihan hyviä kokemuksia, mökit on laadultaan hyviä.

        Ostin vajaksi/vessaksi ensiksi Teuvalaisen kevythirsimökin. Pistin sen pystyyn siskonmiehen kanssa, osasi jopa tälläinen koulujakäynytkin sen kasata parissa päivässä. Osat olivat viimeisen päälle mitoissa. Tästä innostuneena ostin Metsola 15 saunan, jonka kasaamiseen otin pari kaveria(ammattimiestä). Ekovillalevyt 125 mm kattoon ja pukuhuoneen lattiaan. Tuli tosi hyvä, pystyy saunomaan vielä syksyllä myöhään. Ja taas oli osat mittatarkkoja,ei mitään ongelmia. Eihän Teuvalainen mikään talviasuttava supermalli ole, mutta hinta/laatusuhteeltaan aivan loistava. Sen verran kaverit lisäsivät alkuperäiseen pakettiin, että tekivät ns. vasat päätyihin, tuli näyttävyyttä lisää melkoisesti. Suosittelen jos käyttöä on kesäisin/syksyisin.


      • vähällä saa jotain
        Hessu Lappajärveltä kirjoitti:

        Ostin vajaksi/vessaksi ensiksi Teuvalaisen kevythirsimökin. Pistin sen pystyyn siskonmiehen kanssa, osasi jopa tälläinen koulujakäynytkin sen kasata parissa päivässä. Osat olivat viimeisen päälle mitoissa. Tästä innostuneena ostin Metsola 15 saunan, jonka kasaamiseen otin pari kaveria(ammattimiestä). Ekovillalevyt 125 mm kattoon ja pukuhuoneen lattiaan. Tuli tosi hyvä, pystyy saunomaan vielä syksyllä myöhään. Ja taas oli osat mittatarkkoja,ei mitään ongelmia. Eihän Teuvalainen mikään talviasuttava supermalli ole, mutta hinta/laatusuhteeltaan aivan loistava. Sen verran kaverit lisäsivät alkuperäiseen pakettiin, että tekivät ns. vasat päätyihin, tuli näyttävyyttä lisää melkoisesti. Suosittelen jos käyttöä on kesäisin/syksyisin.

        Täti osti Teuvan pojilta kyseltyään tarjouksia isommilta toimittajilta. Saunamökissä oli hintaeroa noin 20% näihin valtakunnallisissa lehdissä mainostaviin. Paketti tuli ja siinä oli vähän epätarkkuutta, mutta hyvä kirvesmies sai homman pelittämään. Se mitä tuli ylimääräistä työtä, niin tuli kyllä säästettyä pakettihinnassa. Siellä se kenottaa järven rannalla, ei ole talvikäyttöä, joten eiköhän se mene. Tässä vähään tyytymisessä taitaa olla teuvalaisten salaisuus.


      • 9´9´9
        vähällä saa jotain kirjoitti:

        Täti osti Teuvan pojilta kyseltyään tarjouksia isommilta toimittajilta. Saunamökissä oli hintaeroa noin 20% näihin valtakunnallisissa lehdissä mainostaviin. Paketti tuli ja siinä oli vähän epätarkkuutta, mutta hyvä kirvesmies sai homman pelittämään. Se mitä tuli ylimääräistä työtä, niin tuli kyllä säästettyä pakettihinnassa. Siellä se kenottaa järven rannalla, ei ole talvikäyttöä, joten eiköhän se mene. Tässä vähään tyytymisessä taitaa olla teuvalaisten salaisuus.

        mukamas täydellinen toimitus sisältö. hintoja vaikea vertailla jos ei tiedä mitä kaikkea puuttuu.
        toimitus ei ole todellakaan täydellinen eikä määrämittaan sahattua. valmiiksi pätkittyinä ovat vain kattoniskat ja lattianiskat. lautaa joutuu hommaamaan rossipohjan alle että saa tuulensuoja levyt kiinni. värkki huonoa muutenkin. itse olen jokusen pystyttänyt ja en hommaisi ainakaan itselle sorvin mökkiä ja mitä oon vertaillu hintoja niin muualta saa halvemmalla.


      • ?
        9´9´9 kirjoitti:

        mukamas täydellinen toimitus sisältö. hintoja vaikea vertailla jos ei tiedä mitä kaikkea puuttuu.
        toimitus ei ole todellakaan täydellinen eikä määrämittaan sahattua. valmiiksi pätkittyinä ovat vain kattoniskat ja lattianiskat. lautaa joutuu hommaamaan rossipohjan alle että saa tuulensuoja levyt kiinni. värkki huonoa muutenkin. itse olen jokusen pystyttänyt ja en hommaisi ainakaan itselle sorvin mökkiä ja mitä oon vertaillu hintoja niin muualta saa halvemmalla.

        Kertokaahan lisää muista puutteista/virheistä.


    • työstot

      Päätykolmiot sahaamatta! sahaappa siinä sitten moottorisahalla katolla. Ja muitakin omituisia loveamisia, mitkä sitää tehdä itse, esim. kattoniskat. Työstöt pitäisi olla tehty jo tehtaalla,

    • Rakentaja

      Me ostettiin ko. puljusta puucee talon rakentamisen ajaksi. Ovi lakkas menemästä kiinni talvella ja räystäslaudat on homepilkkuja täynnä, vaikka puut käsiteltiin homeenestolla ja maalattiin. Valkoisen maalin läpi silti hometta =(. Vieressä seisoo samaan aikaan rakennettu UKT varasto, käsitelty ja maalattu samalla tavalla ja siinä ei oo mitään!

      Onneks puucee oli halpa (460) ja toimii silti nyt tän rakennusajan. Bajamaja tms. olis maksanut 500€/vuosi tyhjennys...

    • Tarjous haukka

      Kannattaa ottaa heiltä "avaimet käteen" toimitus, niin ei tartte itte mitään kokastella. Halavalla tekevät kun on ohkaasista värkiistä.

    • Tölöntyö

      Metsola 15 -paketti tuli alkukeväästä 2011, pohjapilarit jo valmiiksi edellissyksynä tehtynä. Erittäin kokenut hirsiveistäjä pystytti saunamökin reilussa viikossa ja tässä hänen kommenttinsa:
      Kehikko laadukkaasti tehty, pontit ja salvokset erittäin mittatarkat. Vesikatteen ponttilaudat heikkolaatuiset ja rimaa hipovan ohuet, muuten sisäkattopaneelit sekä lattialankut hyvälaatuiset ja riittävän paksuiset. Myös ovet ja ikkunat (2x) riittävän laadukkaat. Selkeät kokoamisohjeet.

      Tähänastiset kokemukset: saunamökki tehtiin vartavasten sulan maan ajan saunaksi/nukkumatilaksi mökin sisällä olevan saunan korvikkeeksi kesäkaudeksi. Sellaiseen se mielestäni hinta- laatusuhteeltaan soveltuu erinomaisesti. On väärässä päässä säästämistä ja osittaista harhaluuloa kuvitella, että siitä saataisiin kelvollinen ja riittävän lämmin mökki/saunamökki talviajaksi. Se ei ole oikea hirsimökki, mutta miksi rakentaa sellainen kesäsaunamökiksi, jos vieressä esimerkiksi seisoo oikea hirsimökki. Jos taas haluaa hirttä, silloin kannattaa hankkia oikea hirsimökki/sauna.
      Kyseiseen tarkoitukseensa nähden ja ko. reunaehdoilla erinomainen vaihtoehto näillä kokemuksilla. Saunan lattiarakenne toteutettiin niin, että tuuletusta varten hirsikerran ja lattialankun väliin jätettiin kahdeksan millin tuuletusrako. Lauteiden yläpuolelle tehtiin tuuletusta ja kuivausta varten reikä lautasventtiilille.
      Puulattia jätettin alunperin käsittelemättä. Viime kesän lopulla se hiottiin ja puhdistettiin asianmukaisesti. Sen jälkeen lattia käsiteltiin Tikkurilan uudella, kosteisiin puulattioihin soveltuvalla lattiaöljyllä venelakan jouduttua pannaan. Kokemuksia lattiaöljystä ei ole esim. talvenkestävyydestä.

    • Tölöntyö

      Jatkoa Metsola 15-paketin kokemuksiin.
      Ensimmäiset saunomiset rantasaunassa saunottu tälle keväälle ja uitu vielä jäiden seassa.
      Kun tuossa aiemmin kerroin, ettei Tikkurilan lattiaöljyn talvehtimisesta ole kokemuksia, nyt on. Minkäänlaisia ongelmia ei lattiaöljy ole talven mittaan kokenut: ei hilseilyä, halkeilua tms. Se tuntuu myös edelleen miellyttävältä vaikka venelakkaan verrattuna jalkaan (ei ole liukas).

    • keski-suomalainen

      Toinen talvi jo menossa tässä Teuvan mökissä. 58mm puuseinä, ei lisäeristystä. Laatalle tehtiin niin hyvin on pärjänny ku 3 patteria on aitassa. Nössöt etelä vetelät... t. keski-suomalainen

    • Tölöntyö

      Jatkoa jatkoa Metsola 15 -paketin kokemuksiin. Mitään ongelmia ei rakenteiden osalta ole ollut tähän asti ja talvehtiminenkin on sujunut hyvin.
      Sekä saunan että saunatuvan ovet paisuivat tänä päättyneenä talvena (edellistalvena eivät), mutta sama vika oli varastonkin ovissa. Syynä lienee todella märkä syksy ja talvi. Nyt kevään korvalla kevätahava on tehnyt tehtävänsä ja ovet ovat antaneet jo lähes täysin periksi ja menevät vaivatta kiinni.
      Poikkeuksellinen kostea talvi ilman lunta näkyy muuten selvästi myös nurmikossa. Kosteutta rakastava sammal sai mahtavan yliotteen.

    • Hinta kohillaan

      Hyvää ja ystävällistä palvelua!
      Hyvät rakennuspiirrokset ja hyvä suunnittelu.
      (Kokemusta on myös muista hirsitoimittajista, eikä niin hyvää sanottavaa )

      • Hintakohillaan

        Vedin hirsiä työpaikalla ja sain potkut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe