AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  / Viiltävä ja pistävä kipu lapaluun kohdalla..

Viiltävä ja pistävä kipu lapaluun kohdalla..

13 Vastausta 21 995 Lukukertaa
Mistä voisi johtua tällainen kipu, kun hengittäessä, siis koko ajan, pistää lapaluun kohdalle selkään. Särkylääkkeet ei auta, mobilat ei auta, tänään kävin sydänfilmissä ja tulos oli normaali. Viimeksi kipu kesti n. 5 päivää, nyt on vuorokausi takana, enkä saanut lääkärille aikaa kuin viikon kuluttua. Kipu on niin kova ettei pysty nukkumaan.

Kipu

Mulla sama vaiva, istuessa, kävellessä, koko ajan pistää,polttaa..syyksi arveltu että lapaluun tienoon lihakset ovat jumissa, tosin hierontakaan ei tuonut apua..en tiedä..vie ilon elämästä..
olen huomannu erilaisten selkäkipujen ja niistä johtuneiden viikoja kestävien migreenien hävinneen aina kun jaksan/ ehdin harrastaa uimista. siinä saa kättä pyöritellä ympäriinsä nii lukot häviää. kannattaa kokeilla koska kyllähän kaikki keinot kannattaa testata

niska?

Niskan välilevynpullistuma saattaa usein säteillä nimenomaan lapaluun seutuun. pahentaako pään kääntely oiretta, tuntuu kädessä puutumista/pistelyä/kipua?

ratkaisu?

http://www.suomenlatu.fi/lajit/keppijumppa/

Olisiko tuosta apua jumiutuneisiin lihaksiin?

fasettilukkohan se

Moikka!
Itse kärsin kolarin seurauksena samasta vaivasta; kyse on todennäköisesti selkärangan nikamien lukkiintumisesta eli fasettilukosta, jolloin
hermo jää puristuksiin nikamien väliin ja aiheuttaa kipua.
Hankkiudu lääkäriin muun vian poissulkemiseksi, sitten naprapaatille tai fysioterapeutille, joka saa lukon auki.
Kokeile ensiapuna pitkiä kävelylenkkejä tai pyörälenkkiä, jumppaa tms., niin kipu helpottaa
vähäksi aikaa.

sama juttu

Minulla sama juttu mutta jatkunut jo kuukauden. Ketuttaa kun särkee koko ajan... No, torstaina reumalääkärin pakeille, josko olisi yksi oire selkärankareumasta?
soitelkaa tähän numeroon niin hoidan lukot auki 0466281191 tarvittaessa kotikäynnit.
Mullakin tuli tuo eilen kun olin kipeenä. Makasin sängyssä yks 5 tuntia niin tuolta lapaluun kohta tuli kipeäks. Siihen sattuu vain silloin kun käännän vartaloa tai jotenkin pyöritän kättä.
lääkkeetön, tehokas ja nopea apu on kipukoukku.
puinen, sopivan kaarevaksi muotoiltu pää, jonka työntää kipeään kohtaan lähelle selkärankaa ja nojaa samalla esim. sohvanselkämykseen tai muuhun PEHMEÄÄN alustaan. Kun koukku on kohdillaan, pelkkä hengitysliike riittää hoitamaan lukon auki.

Parempi ja ennen kaikkea tehokkaampi kuin mikään särkylääke.
Vaatii muutaman päivän aktiivista käyttöä, mutta kun on paikat jumissa, kyllä se aika silloin tuohon löytyy, niin kipeää ainakin itsellä jumi tekee.

Voipa sillä koukulla varovasti painella auki kaikki rangan viereiset jumit, mutta varovasti.
toimii kuin assan vessa, loistavasti.
Minulla oli pitkään pistävä kipu oikean lapaluun kohdalla. Siihen pistettiin kortisonia ei auttanu, kävin myös hierojalla ei auttanut. Ja sitten kipu ylty ja oikea käsi tuli kauheen kippeeksi, eikä ennää pystyny käveleen muuten, kuin pitämällä kädet ylhäällä pään takana! Ja sitten selvisihän se mistä johtu oli 6/7 nikaman välissä tosi iso välilevynpullistuma mikä sitten leikattiin ja kivut jäi leikkuupöydälle.
Ei hitto..on niin hirveät kivut kokoajan lapaluiden seudulla..fysikaalista aikaa oottelen..Tuota kipukoukkua meinaan kysellä laitelainaaamosta heti huomenna.
Mulla se kipu on aivan sietämätöntä..Panacod auttaa hetkeksi..vaan se väsytää niin kovasti..elääkin pitäisi jaksaa.. Joskus mietin mikä tunteista on vahvin..viha, rakkaus..vaiko ikuinen kipu..Voimia sinulle Nainen 56 <3
Sitä fysikaalista aikaa odotellessasi tutkipa tuota!

Oon 15v ja mullaki iha sairaat kivut lapaluun kohalla. Joskus kipu on tosi heuomaamatonta ja joskus kipu lakkaa kokonaan pariks päivää tai viikoks mut sit taas esim nyt kipu on pahimmillaan hyvä ku melkee itkuki tulee. Ihan sama missä asennossa on, mikää ei tunnu auttavan. Kipu on jatkunu jo melkee vuoden. Kävin näyttää terkkarilla mut se ei osannu sanoo muuta ku et venytellä mut ei sekää auta vaikka joka päivä venyttelen ja harrastan tanssia yms.
 /   /  / Viiltävä ja pistävä kipu lapaluun kohdalla..
Norvital TESTOMAX

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta