kertokaa nyt te

ketkä olitte 23.2

Naturamed pharman matkalla Venetsiassa, että millaista oli ?
Toimiko kaikki niinkuin pitikin ja mitä se nyt sitten tuli maksamaan ?

86

14210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2/3

      Matka oli erittäin hyvä ja opas oli ainakin minun ryhmässä sanoisinko täydellinen.Asiantunteva ja ystävällinen.Ohjelmaa oli aamusta iltaan ja retkiä tehtiin buranon ja muranon saarille.Venetsiaa kateltiin iltavaloissa ja tehtiin myös päiväretki.lähtöpäivänä käytiin vielä Trevisossa shoppailemassa.Retkipaketteja oli tehty kolmen laisia.Pronssi hopea ja kultapaketteja.Kultapakettiin kuuluu koko ajan retkiä jonnekin päin ja hinta oli 268e.Siihen kuului useita ruokailuja ja drinkkejä.Laivamatkoja ja bussi siirtymiä.Opas oli koko ajan mukana ja kertoi kaikkea mahdollista ja historiaa.Olen tyytyväinen reissuun kaikin puolin.Suosittelen opastettuja retkiä.Itseltä ainakin olis jäänyt muuten paljon näkemättä.

      • Raita

        Miksihän nimimerkki Nallen kultakortti maksoi
        350€, kun sinulla 268€? Mistähän ero johtui?


      • nalle
        Raita kirjoitti:

        Miksihän nimimerkki Nallen kultakortti maksoi
        350€, kun sinulla 268€? Mistähän ero johtui?

        Kultakortti iltaretkineen maksoi 349,00 ja siitä vähennettiin se oma 100 e. Tähän mun korttiin kuului siis 100 e iltapaketti, eli venetsian iltakävely sekä illanvietto. Ne maksoivat 100 e josta kultakortin ostaja sai puolet pois eli maksoin siitä 50 e. Tästä kerääntyi koko summa. Kultakortti ilman näitä retkiä oli 299 e, hopeakortti 259 e ja pronssi 209.Illanvietto ja kävely olivat mielestäni kalliit, 100 e kahdesta illasta. Kultakortin ja hopeakortin hinnanero on melko pieni, kun ajattelee, että pääsee joka retkelle. Mutta jos ei ota kalleinta korttia jää aikaa omille retkille, jotka todella ovat yksinkertaisia liikkumisen kannalta. Itselläni oli ainoa vaihtoehto kultakortti kaikkine lisineen, jotta pääsen turvallisesti liikkumaan retkillä ja näen kaikki paikat. Se on ihan ihmisestä kiinni, mitä kukakin lomaltaan haluaa. Kyllä kortilla sai paljon. kiirettä se kyllä pitää. Jos ostat retkikortin muista tarkistaa lähtöajat seinältä. Ne vaihtuvat niin usein. Ja retkillä jää omaa aikaa kuljeskella ostoksilla. Mutta toivottavasti selvensi. Hyvää matkaa


      • 60violet
        nalle kirjoitti:

        Kultakortti iltaretkineen maksoi 349,00 ja siitä vähennettiin se oma 100 e. Tähän mun korttiin kuului siis 100 e iltapaketti, eli venetsian iltakävely sekä illanvietto. Ne maksoivat 100 e josta kultakortin ostaja sai puolet pois eli maksoin siitä 50 e. Tästä kerääntyi koko summa. Kultakortti ilman näitä retkiä oli 299 e, hopeakortti 259 e ja pronssi 209.Illanvietto ja kävely olivat mielestäni kalliit, 100 e kahdesta illasta. Kultakortin ja hopeakortin hinnanero on melko pieni, kun ajattelee, että pääsee joka retkelle. Mutta jos ei ota kalleinta korttia jää aikaa omille retkille, jotka todella ovat yksinkertaisia liikkumisen kannalta. Itselläni oli ainoa vaihtoehto kultakortti kaikkine lisineen, jotta pääsen turvallisesti liikkumaan retkillä ja näen kaikki paikat. Se on ihan ihmisestä kiinni, mitä kukakin lomaltaan haluaa. Kyllä kortilla sai paljon. kiirettä se kyllä pitää. Jos ostat retkikortin muista tarkistaa lähtöajat seinältä. Ne vaihtuvat niin usein. Ja retkillä jää omaa aikaa kuljeskella ostoksilla. Mutta toivottavasti selvensi. Hyvää matkaa

        sisältyy?Esim. retkiä,aterioita?


      • nalle
        60violet kirjoitti:

        sisältyy?Esim. retkiä,aterioita?

        Pronssikorttiin kuului lauantaina ymmärtääkseni kuljetus bussilla ja veneellä Venetsiaan. kaksi ruokaa eli perjantai ja lauantai ja ma retki trevisioon. Korttien hinnat vaihtelevat koska mulla oli lisäpäivä ja jotkut toiset ovat ottaneet normaali matkan. Trevisiossa on kaupat ma kiinni maanantaisin, joten lisäpäivän ottaneille ei ostoksia kannata jättää sinne. Itse jättäisin saariretken pois ja menisin omin päin Muranoon ja Buranoon, koska Buranossa olisin viihtynyt kauan ja Murano jäi näkemättä kun oli opastetulla retkellä. Kultakortin ja hopeakortin ero on lopulta todella pieni, ja pronssikortti on mielestäni kallis. Erikseen maksaa vielä 100 e illanvietto ja venice by night- Mutta lue näitä juttuja, turun tonttu on selventänyt jossain nämä retket. Hyvää matkaa.


    • -charlotta-

      Firman nimi on siis NaturaMed Pharma. Matkatoimsto Scandinavian Tours, Suomeen avattu toimisto sijaitsee Uudellamaalla Tuusulassa. Lennot MyAir italialaisella lentoyhtiöllä, lento suuntaansa aina Helsingistä 2h40min. Mitään velvoitteita matkalla ei ollut tuotteiden NaturaMed Pharman tilaamiseen, kuten alkuun ounastelin. Huvimatka. Suomesta olimme ensimmäinen ryhmä, jotka matkalle lähtivät. Lentokoneellinen kaikkineen noin 150 henkeä. Perillä ryhmä jaettu neljälle eri oppaalle, meidän ryhmässä oli 44 ihmistä. Ruotsista ja Norjasta vastaavia matkoja on tehty jo pari-kolme vuotta.

      Minulle maksettiin matka 549e. Maksettavaksi jäi itselle lentokenttävero polttoainekulut 55e, peruutusvakuutus 30e ja talletusmaksu 100e. Otimme tuon peruutusmaksun sen takia, että jos pääsen ennen matkaa töihin eikä työnantaja suostu antamaan vapaata, niin voin perua matkan. Talletusmaksun sai takaisin toisena päivänä Venetsiassa. Pojalle matka maksoi aikuisen hinnan 549e 55e 30e=634e. Lapsihinnan olisi saanut vasta, kun joku aikuinen olisi maksanut ensin omasta matkasta täyden hinnan.

      Perillä tehtävät retket sitten maksavatkin; koko ohjelma (kultakortti) olisi maksanut aikuiselta 268e, josta lapsialennus olisi ollut 30%. Pakettiin sisältyi
      -Venetsian laguunin saarten retki (Burano ja pitsit sekä Murano ja lasitehdas)
      -Venice by Night -iltaristeily (pelkkä risteily à 49e)
      - Venetsian retki (karmeliittamuseovierailu, muuten museoon ei pääse lainkaan. kauniita Tiepolon taideteoksia)
      -Juhlaillallinen live-musiikkeineen ja tanssiesityksineen sekä 1/2 pl viiniä
      -Retki Trevisoon (maakuntaan, jossa tarkoitus tehdä ostoksia)

      Hopeapaketin hinta olisi maksanut 219e/aikuinen. Siihen sisältyi
      -laguunin saariretki (Burano ja Murano)
      -matkat Venetsian retkelle (ei siis opastusta eikä mahdollisuutta vierailla karmeliittamuseossa)
      - juhlaillallinen
      -Trevison retki

      Pronssipaketin hinta oli 179e ja lapsialennus siitä oli vain 39e. Otimme pojan kanssa tämän, kun halusimme opastetulle retkelle Venetsiassa. Sisälsi:
      -Venetsian retken
      -juhlaillallisen
      -retken Trevisoon

      Hieman 'pakkopullaa' retkien valmiit paketit olivat. Matkatoimistosta kun kerrottiin, että ohjelmasta saa valita itse, mihin haluaa osallistua. Emme olisi halunneet osallistua juhlaillalliseen, mutta näin siihen piti osallistua, kun sitä ei voinut jättää pois pronssipaketista. Emme sateen takia osallistuneet myöskaan Trevison retkelle eikä siitä annettu mitään hyvitystä pronssipaketin hinnasta. Juju ilmaisesta matkasta piilee juuri näissä retkipakettien hinnoissa ja suhteellisen korkeassa matkan hinnassa kaverille. Mutta jokuhan aina maksaa ilmaiset lounaatkin...

      Kaikkineen matka oli onnistunut. Englannilla pärjäsi aivan hyvin. Jos olisin tiennyt, että sillä pärjää niinkin helposti, niin olisimme jättäneet ostamatta mitään pakettia (kulta/hopea/pronssi) ja kulkeneet omin neuvoin Venetsiassa. Näin jotkut tekivätkin. Tai osallistuivat pelkästään Venice by Night -risteilylle. No, karmelittamuseoon pääsimme tämän ryhmän mukana, mihin itsekseen liikkumalla ei pääse.

      Lento oli siis Venetsiaan Marco Polo-lentokentälle. Hotelli sijaitsi n 30 km päässä Lido di Jesolossa, majoitus neljän tähden hotellissa Le Soleil aivan Adrianmeren rannalla. Joillakin oli jopa merinäköala hotellihuoneesta ja useimmilla oli parveke. Meillä parveke avautui sisäpihalle. Minijääkaappi löytyi myös hotellihuoneesta, joten maitotuotteita olisi voinut ostaa myös hotellihuoneeseen.

      Matkaa sisältyi aamiainen, (ihan hyvä ja monipuolinen) bussikuljetukset lentokentälle ja hotellille. Pizza/pasta ja lasillinen viiniä/limppari maksoivat n 10e Lido di Jesolossa. Poika halusi välttämättä syödä Venetsiassa pizzan ja siellä kinkku-mozzarella-tomaattipizza maksoi 9e ja limppari 5e. Itse söin Venetsiassa sipulikeittoa ja sitruuna-jääteetä 8e 4,50e. Melkein kympin siis sai maksaa enemmän ruoista Venetsiassa.

      Ensimmäisen päivän vietimme Lido di Jesolossa. Hiljainen kausi muuten turistikaupungissa. Saksalaisia käy paljon noilla alueilla, mikä näkyi myös tarjoilijoiden kielitaidossa. Keräsimme mukavan kokoelman simpukoita rannalta, löysimme pinjan käpyjä ja kävelimme rantabulevardilla. Kävimme syömässä pikaruokapaikassa Snack Bar'ssa poika hampurilaisen cocacola ja minä lasillinen punaviiniä ja brie-juusto-kinkkuleivän. Molemmat yhteensä vain n 13e. Hedelmiä ostimme läheisestä supermarketista, jotka olivat kovin makoisia. Paikallinen jäätelö oli myös erinomaista. Minä kävin jopa uimassa Adrianmeressä vaikka aallot olivatkin noin puolimetriä korkeita. Poikaa en päästänyt uimaan, juoksenteli vain rantavedessä. Lähtöpäivänä aallot olivat jo parimetriset.

      Itselleni Italiasta jäi kovin mukava käsitys, paikalliset olivat avuliaita ja varsinkin ruoka oli hyvää. Voisin hyvin matkustaa Italiaan toisenkin kerran..

      pojan kanssa matkannut charlotta

      • Venetsian kävijä

        Näyttää siltä, että tämän matkan "ilmaisuus" perustuu siihen, että monet haluavat kumppaninsa mukaan. Kumppani joutuu maksamaan huomattavan summan. Myös retkipaketit ovat ylihinnoiteltuja. Itse pääsemme mieheni kanssa tuon kumppanin matkan hinnalla kummatkin ja lisäksi aivan keskustan hotelliin.


      • 60violet

        antamistasi Venetsian matkan tiedoista.
        Kunpa muutkin jo käyneet viitsisivät kertoa kokemuksistaan kyseiseltä matkalta.
        Itse vielä odottelen lähtöpäivääni,mutta on tosi kiva kuulla nämä kaikki epäilyt luettuaan,että on tyytyväisiä matkaajia.


      • lomailija

        Eli tässä vähän TODELLISTA faktaa matkasta ja sen järjestelyistä.

        Naturamedillä ja Universal Tours of Scandinaviallahan ei ole MITÄÄN muuta yhdistävää linkkiä, kuin se, että NATURAMED on halunnut järjestää valinnaista (!) ohjelmaa niille asiakkaille, jotka ovat saaneet matkan Venetsiaan heiltä.
        Universalhan on siis pelkästään vastuussa matkan aikana järjestettävistä retkistä, jotka EIVÄT ole missään nimessä pakollisia kenellekkään. Onko retket mielestänne pakkopullaa? Eipähän tarvitse osallistua.

        Minä itse lähdin mukaan m.m Venetsian-reissulle, ja on pakko sanoa, ettei varmasti olisi tullut nähtyä niin paljon yhdessä päivässä omatoimisesti.

        Olin myöskin hyvin positiivisesti yllättynyt saavuttuani Venetsian lentokentälle, miten hyvin kaikki oli järjestetty,(oppaat odottivat meitä A,B,C,ja D ryhmissä, ja veivät meidät kaikki hotellille,jossa huoneet oli jo jaettu kaikille valmiiksi) ja samanlainen hyvä palvelu jatkui koko reissun läpi.

        Venetsiahan on Italian kallein kaupunki uusien tilastojen mukaan, ja myös sen takia aluksi minun mielestäni retket eivät olleet mitä edullisimpia, mutta laskettua kaikki hinnat yhteen (kuljetukset, illalliset,opastus, sisäänpääsyliput j.ne.) olisin varmasti kuluttanut lisää rahaa yksin matkustaessa. Enkä olisi päässyt opastetulle retkelle.

        Venetsiassahan on niin kallista asua hotellissa,että harvat päättävät majoittua itse Venetsian saarelle loman ajaksi. Naturamed oli varannut hotellin koko suomalaiselle ryhmälle (n.180henk) Lido di Jesolosta, tunnetusta rantalomakohteesta.

        Pelkästään bussi ja veneliput sieltä Venetsiaan maksaisivat päivältä noin 20euroa per henkilö. Ja ehkä me suomalaiset emme ole tottuneet Italian hintoihin, mutta tosiasia on, että siellä veroitetaan aivan kaikesta, ja niin myöskin hinnat nousevat, ja siks matkapaketit tuntuivat ensin niin kalleilta.

        Minulla oli aivan mahtava loma, ja he, jotka sitä kritisoivat, ovat aivan varmasti niitä jotka eivät joko lähteneet retkille mukaan, (vaan jäivät hotellille koko loman ajaksi) tai niitä, jotka lähtivät matkaan jo etukäteen vihaisina ja epäilevinä tästä "huiputuksesta". Itsehän te siinä hävisitte!

        Tyytyväinen lomailija,

        Anna.


      • Sikke589

        Kiitokset tosi tarkasta matkakertomuksesta!Tuollaista ollaan juuri kaivattu. Olemme lähdössä 6.4. klo 20.00 MyAirin koneella Marco Polon kentälle. Toivottavasti meilläkin olisi Hotel Le Soleil, 4 tähden hotelli ja aurinko paistaisi edes vähän...

        Terv. Sikke589 ja Optimisti-Jolla
        Oulun seutuvilta


      • relluritu
        lomailija kirjoitti:

        Eli tässä vähän TODELLISTA faktaa matkasta ja sen järjestelyistä.

        Naturamedillä ja Universal Tours of Scandinaviallahan ei ole MITÄÄN muuta yhdistävää linkkiä, kuin se, että NATURAMED on halunnut järjestää valinnaista (!) ohjelmaa niille asiakkaille, jotka ovat saaneet matkan Venetsiaan heiltä.
        Universalhan on siis pelkästään vastuussa matkan aikana järjestettävistä retkistä, jotka EIVÄT ole missään nimessä pakollisia kenellekkään. Onko retket mielestänne pakkopullaa? Eipähän tarvitse osallistua.

        Minä itse lähdin mukaan m.m Venetsian-reissulle, ja on pakko sanoa, ettei varmasti olisi tullut nähtyä niin paljon yhdessä päivässä omatoimisesti.

        Olin myöskin hyvin positiivisesti yllättynyt saavuttuani Venetsian lentokentälle, miten hyvin kaikki oli järjestetty,(oppaat odottivat meitä A,B,C,ja D ryhmissä, ja veivät meidät kaikki hotellille,jossa huoneet oli jo jaettu kaikille valmiiksi) ja samanlainen hyvä palvelu jatkui koko reissun läpi.

        Venetsiahan on Italian kallein kaupunki uusien tilastojen mukaan, ja myös sen takia aluksi minun mielestäni retket eivät olleet mitä edullisimpia, mutta laskettua kaikki hinnat yhteen (kuljetukset, illalliset,opastus, sisäänpääsyliput j.ne.) olisin varmasti kuluttanut lisää rahaa yksin matkustaessa. Enkä olisi päässyt opastetulle retkelle.

        Venetsiassahan on niin kallista asua hotellissa,että harvat päättävät majoittua itse Venetsian saarelle loman ajaksi. Naturamed oli varannut hotellin koko suomalaiselle ryhmälle (n.180henk) Lido di Jesolosta, tunnetusta rantalomakohteesta.

        Pelkästään bussi ja veneliput sieltä Venetsiaan maksaisivat päivältä noin 20euroa per henkilö. Ja ehkä me suomalaiset emme ole tottuneet Italian hintoihin, mutta tosiasia on, että siellä veroitetaan aivan kaikesta, ja niin myöskin hinnat nousevat, ja siks matkapaketit tuntuivat ensin niin kalleilta.

        Minulla oli aivan mahtava loma, ja he, jotka sitä kritisoivat, ovat aivan varmasti niitä jotka eivät joko lähteneet retkille mukaan, (vaan jäivät hotellille koko loman ajaksi) tai niitä, jotka lähtivät matkaan jo etukäteen vihaisina ja epäilevinä tästä "huiputuksesta". Itsehän te siinä hävisitte!

        Tyytyväinen lomailija,

        Anna.

        Olen täysin samaa mieltä Annan kanssa! Loistavasti järjestetty matka! Sait kaiken, mistä olit valmis kohtuullisesti maksamaan, mutta kukaan ei pakottanut sinua ostamaan yhtään mitään. Ennakko-odotuksiin tai lähinnä epäilyksiin nähden aivan LOISTAVA MATKA! Olen iloinen, että päätin uskaltaa.
        Kiitokset Naturamedille!!
        Ritu


      • cashewpähkinä
        Sikke589 kirjoitti:

        Kiitokset tosi tarkasta matkakertomuksesta!Tuollaista ollaan juuri kaivattu. Olemme lähdössä 6.4. klo 20.00 MyAirin koneella Marco Polon kentälle. Toivottavasti meilläkin olisi Hotel Le Soleil, 4 tähden hotelli ja aurinko paistaisi edes vähän...

        Terv. Sikke589 ja Optimisti-Jolla
        Oulun seutuvilta

        Minkähän maalainen lentoyhtiö se on? Itsekin olen toivonut tuota 6.4 matkapäivää. Siitä vaan ei ole tullut vahvistusta. Ilmeisesti siksi kun olen niin sanottu vapaa matkustaja, ilman maksavaa kaveria matkustava.


      • Sikke589
        cashewpähkinä kirjoitti:

        Minkähän maalainen lentoyhtiö se on? Itsekin olen toivonut tuota 6.4 matkapäivää. Siitä vaan ei ole tullut vahvistusta. Ilmeisesti siksi kun olen niin sanottu vapaa matkustaja, ilman maksavaa kaveria matkustava.

        MyAir on italialainen lentoyhtiö.


      • 55 € maksava
        cashewpähkinä kirjoitti:

        Minkähän maalainen lentoyhtiö se on? Itsekin olen toivonut tuota 6.4 matkapäivää. Siitä vaan ei ole tullut vahvistusta. Ilmeisesti siksi kun olen niin sanottu vapaa matkustaja, ilman maksavaa kaveria matkustava.

        Myair on italialainen lentoyhtiö.
        Olen ilmoittautunut lähteväksi jo viime marraskuussa, jolloin lähtöjä oli maaliskuulle, sitten minulle luvattiin että huhtikuulle arvotaan lisää matkalaisia, nyt sain vahvistuksen 5.10. lähdölle, siis jos olet, kuten olin ymmärtäväni, lähettänyt matkatoivomuksesi tämän vuoden puolella (ja olet lähdössä yksin ilman yhdenhengenhuonelisää) luulen ettet vielä tänä keväänä pääse mukaan. Voin tietysti pelotella turhaan, kun en tiedä arvonnan logiikkaa, otetaanko yhtään huomioon kuinka kauan on "jonottanut". Minulle oli mieluinen järjestely tämä lokakuun aika, sääkin on varmasti parempi kuin maaliskuussa ja töissä käyvänä olin jo varautunut perumaan pikaisesti ilmoitettavan lähtöpäivän. Nyt voin varata lomaviikon syksyksi hyvissä ajoin. Kärsivällisyys palkitaan toivottavasti.


      • 60violet
        55 € maksava kirjoitti:

        Myair on italialainen lentoyhtiö.
        Olen ilmoittautunut lähteväksi jo viime marraskuussa, jolloin lähtöjä oli maaliskuulle, sitten minulle luvattiin että huhtikuulle arvotaan lisää matkalaisia, nyt sain vahvistuksen 5.10. lähdölle, siis jos olet, kuten olin ymmärtäväni, lähettänyt matkatoivomuksesi tämän vuoden puolella (ja olet lähdössä yksin ilman yhdenhengenhuonelisää) luulen ettet vielä tänä keväänä pääse mukaan. Voin tietysti pelotella turhaan, kun en tiedä arvonnan logiikkaa, otetaanko yhtään huomioon kuinka kauan on "jonottanut". Minulle oli mieluinen järjestely tämä lokakuun aika, sääkin on varmasti parempi kuin maaliskuussa ja töissä käyvänä olin jo varautunut perumaan pikaisesti ilmoitettavan lähtöpäivän. Nyt voin varata lomaviikon syksyksi hyvissä ajoin. Kärsivällisyys palkitaan toivottavasti.

        matkalainen ja maksanut jo marraskuussa 155€.Lähtöpäiväksi toivoin 23.3,mutta ovat joka kerta soittaessani sanoneet,että lähtö pv siirtyy huhtikuulle.Nyt sitten vaan odottelen.Olen myös lähdössä yksin.Minulle sanoivat myös,että uusia lähtöjä on myös syksyllä.Niin kauaa en kuitenkaan aio odotella.


      • cashewpähkinä
        Sikke589 kirjoitti:

        MyAir on italialainen lentoyhtiö.

        Kiitti vaivannäöstä. Se selvisikin mulle, kun luin viestejä eteenpäin.


      • cashewpähkinä
        55 € maksava kirjoitti:

        Myair on italialainen lentoyhtiö.
        Olen ilmoittautunut lähteväksi jo viime marraskuussa, jolloin lähtöjä oli maaliskuulle, sitten minulle luvattiin että huhtikuulle arvotaan lisää matkalaisia, nyt sain vahvistuksen 5.10. lähdölle, siis jos olet, kuten olin ymmärtäväni, lähettänyt matkatoivomuksesi tämän vuoden puolella (ja olet lähdössä yksin ilman yhdenhengenhuonelisää) luulen ettet vielä tänä keväänä pääse mukaan. Voin tietysti pelotella turhaan, kun en tiedä arvonnan logiikkaa, otetaanko yhtään huomioon kuinka kauan on "jonottanut". Minulle oli mieluinen järjestely tämä lokakuun aika, sääkin on varmasti parempi kuin maaliskuussa ja töissä käyvänä olin jo varautunut perumaan pikaisesti ilmoitettavan lähtöpäivän. Nyt voin varata lomaviikon syksyksi hyvissä ajoin. Kärsivällisyys palkitaan toivottavasti.

        Hyvä tietää, että matka voi siirtyä syksyyn. Varasin loman 6.4 alkaen. Se on töitten puolesta huono ajankohta. Sitä saa varmasti siirrettyä ja lyhennettyä. Tässähän kerkee sit hyvin opiskeleen matkakirjoja. Illalla pyörii vaan Venetsian kartat silmissä ja öisin eksyilee Venetsian kapeille kujille: )


      • 60violet
        cashewpähkinä kirjoitti:

        Hyvä tietää, että matka voi siirtyä syksyyn. Varasin loman 6.4 alkaen. Se on töitten puolesta huono ajankohta. Sitä saa varmasti siirrettyä ja lyhennettyä. Tässähän kerkee sit hyvin opiskeleen matkakirjoja. Illalla pyörii vaan Venetsian kartat silmissä ja öisin eksyilee Venetsian kapeille kujille: )

        on tultava 30 vuorokautta ennen matkaa,joten tuskin pääset reissuun toivamanasi ajankohtana ilman lisäkustannuksia.
        Viimeinen huhtikuun lähtö on minulle annettujen tietojen mukaan 20.4,eli itse toivon huomenna postin tuovan tietoa.
        Itse voin lähteä koska vaan,mutten kuitenkaan odottele lähes vuotta,jos matka onnistuu vasta syksyllä.


      • -charlotta-
        60violet kirjoitti:

        on tultava 30 vuorokautta ennen matkaa,joten tuskin pääset reissuun toivamanasi ajankohtana ilman lisäkustannuksia.
        Viimeinen huhtikuun lähtö on minulle annettujen tietojen mukaan 20.4,eli itse toivon huomenna postin tuovan tietoa.
        Itse voin lähteä koska vaan,mutten kuitenkaan odottele lähes vuotta,jos matka onnistuu vasta syksyllä.

        voi tulla vaikka viikkoa ennen matkaa. näin oli meitä 2.-5.3. matkanneiden 'ilmaismatkojen' joukossa. itse sain (pojan matkasta täysi hinta) vahvistuksen noin neljä viikkoa ennen lähtöä. olipa joku matkalla siten, että lähtöä edellisenä päivänä matkatoimistosta oli soitettu, että pääsee peruutuspaikalle. että kovin paljon näitä eri käytäntöjä aikataulujen suhteen on heillä olemassa.

        ja siellä perillä kannattaa kyllä tarkistaa hotellin aulan ilmoitustaululta retkien lähtöajankohdat. meidänkin ryhmästä pari henkilöä myöhästyi venetsian matkalta, kun vasta illalla/yöllä venetsia by night risteilyn jälkeen oli tehty päätös aikaistaa retkelle lähtöaikaa. joutuivat tulemaan itse sitten perästä...

        -charlotta-


      • 60violet
        -charlotta- kirjoitti:

        voi tulla vaikka viikkoa ennen matkaa. näin oli meitä 2.-5.3. matkanneiden 'ilmaismatkojen' joukossa. itse sain (pojan matkasta täysi hinta) vahvistuksen noin neljä viikkoa ennen lähtöä. olipa joku matkalla siten, että lähtöä edellisenä päivänä matkatoimistosta oli soitettu, että pääsee peruutuspaikalle. että kovin paljon näitä eri käytäntöjä aikataulujen suhteen on heillä olemassa.

        ja siellä perillä kannattaa kyllä tarkistaa hotellin aulan ilmoitustaululta retkien lähtöajankohdat. meidänkin ryhmästä pari henkilöä myöhästyi venetsian matkalta, kun vasta illalla/yöllä venetsia by night risteilyn jälkeen oli tehty päätös aikaistaa retkelle lähtöaikaa. joutuivat tulemaan itse sitten perästä...

        -charlotta-

        tuokin.Tänään soittaessani olikin viimeinen lähtöpäivä muuttunut 27.4,joten taas tiedot muuttuivat.Lupasivat kyllä rahat takaisin,jos haluan peruuttaa koko reissun.
        Harmittaa vaan tämä odottelu.


      • cashewpähkinä
        55 € maksava kirjoitti:

        Myair on italialainen lentoyhtiö.
        Olen ilmoittautunut lähteväksi jo viime marraskuussa, jolloin lähtöjä oli maaliskuulle, sitten minulle luvattiin että huhtikuulle arvotaan lisää matkalaisia, nyt sain vahvistuksen 5.10. lähdölle, siis jos olet, kuten olin ymmärtäväni, lähettänyt matkatoivomuksesi tämän vuoden puolella (ja olet lähdössä yksin ilman yhdenhengenhuonelisää) luulen ettet vielä tänä keväänä pääse mukaan. Voin tietysti pelotella turhaan, kun en tiedä arvonnan logiikkaa, otetaanko yhtään huomioon kuinka kauan on "jonottanut". Minulle oli mieluinen järjestely tämä lokakuun aika, sääkin on varmasti parempi kuin maaliskuussa ja töissä käyvänä olin jo varautunut perumaan pikaisesti ilmoitettavan lähtöpäivän. Nyt voin varata lomaviikon syksyksi hyvissä ajoin. Kärsivällisyys palkitaan toivottavasti.

        Lokakuussa siellä olis kyllä lämpimämpää keskimäärin kuin huhtikuussa. Sadetilastoja en ole vielä katsellut lokakuun kohdalta. Marraskuu ois vähän niin ja näin viitsiskö sinne lähteä. Mullekkin se lokakuu nyt tuntus sopivan paremmin. Olen käynyt Venetsiassa reilut 20v. sitten interreilillä. Juotiin kahvit Marcuksen aukiolla ja totesin et meidän on pakko mennä syömään toiseen kaupunkiin. Silloin oli vaan kiire mennä ilman karttoja ja etukäteisselvittelyjä. Toisen kerran mentiin sinne autolomalla päähänpistosta. Silloin meitä kusetettiin armottamasti vesitaxin ja parkkihallin osalta. Silloin se harmitti, mut jälkeen päin ajatellen oli hulppeaa ajella pitkin kanavia ja nauttia maisemista. Nyt on saanut paljon lisätietoa Venetsiasta ja se on taas alkanut kiinnostaa matkakohteena, jossa voisi yöpyäkin sen 3-4 yötä. En tiedä vielä tehdäänkö Venetsiaan muita suoria lentoja Suomesta kuin MyAirin lennot.


      • mietteitä...
        55 € maksava kirjoitti:

        Myair on italialainen lentoyhtiö.
        Olen ilmoittautunut lähteväksi jo viime marraskuussa, jolloin lähtöjä oli maaliskuulle, sitten minulle luvattiin että huhtikuulle arvotaan lisää matkalaisia, nyt sain vahvistuksen 5.10. lähdölle, siis jos olet, kuten olin ymmärtäväni, lähettänyt matkatoivomuksesi tämän vuoden puolella (ja olet lähdössä yksin ilman yhdenhengenhuonelisää) luulen ettet vielä tänä keväänä pääse mukaan. Voin tietysti pelotella turhaan, kun en tiedä arvonnan logiikkaa, otetaanko yhtään huomioon kuinka kauan on "jonottanut". Minulle oli mieluinen järjestely tämä lokakuun aika, sääkin on varmasti parempi kuin maaliskuussa ja töissä käyvänä olin jo varautunut perumaan pikaisesti ilmoitettavan lähtöpäivän. Nyt voin varata lomaviikon syksyksi hyvissä ajoin. Kärsivällisyys palkitaan toivottavasti.

        Niin nyt erityis. sinulle,kun availit tietoja,miten,milloin niitä matkoja toteutetaan.
        (Kaikille muillekin jok ikisestä kuulumis. tapahtumista ym!!!) Jotenkin alan toivoa omaltakin kohdaltani lokakuuta ajankohdaksi. Yksinhän meidän perheestä suuntaisin ja jäänee ainoaksi mahdollis..Lisäksi pian selviää mahdollinen muuttommekin. Olin jo luovuttamassa koko ajatuksen reissusta. Näkisipä teidän muiden jo siellä käyneiden kuvia! Eiköhän joku pistä esille. Jos muutto ei tapahdukaan,kenties L de Jesolossa jo keväällä.? Ciao amici!


      • srp

        Kiitos mielenkiintoisesta matkakertomuksestasi.
        Ollaan lähdössä Venetsiaan 6.4.Ja ilmeisesti hotelli on Le Soleil.
        Kertoisitko vielä mitä aamiainen sisälti.


      • nalle
        srp kirjoitti:

        Kiitos mielenkiintoisesta matkakertomuksestasi.
        Ollaan lähdössä Venetsiaan 6.4.Ja ilmeisesti hotelli on Le Soleil.
        Kertoisitko vielä mitä aamiainen sisälti.

        aamiaisella oli kahdenlaisia vaaleita sämpylöitä, kinkkua ja juustoa sekä marmeladeja. Juomaksi kahvia, teetä, hunajaa ym. Voita oli toki sämpylän päälle ja lämpimänä ateriana munakokkelia ja paahdettua pekonia. Oikein riittoisa ja makoisa aamiainen


      • -charlotta-
        srp kirjoitti:

        Kiitos mielenkiintoisesta matkakertomuksestasi.
        Ollaan lähdössä Venetsiaan 6.4.Ja ilmeisesti hotelli on Le Soleil.
        Kertoisitko vielä mitä aamiainen sisälti.

        ...aamiainen oli. Tuoremehuja oli useita, leikkeleitä: juustoa, kinkkua ja vimppana aamuna oli myös meetwurstityyppistämakkaraa. Joskus oli myös tomaattiviipaleita. Jogurttia oli maustettua ja naturel, maissihiutaleita ja jotakin riisimuron tyyppisiä muroja sekä erimakuisia yksittäispakattuja hilloja. Yksittäispakattuja paahtoleipiä otimme aamiaiselta mukaan sekä 'hillonappeja' ja 'suklaa-maapähkinätahnanappeja'. Nämä nautimme välipalaksi sopivassa tilanteessa: viimeisen aamiaispöydän paahtoleivät söimme aamiaiseksi ennen junan saapumista Rovaniemelle, makoisilta maistuivat vaikka olivat matkanneet matkalaukussa ruumassa. Saavuimme siis torstai-iltna Venetsiasta Helsinkiin, josta jatkoimme yöjunalla vielä saman päivän iltana Rovaniemelle.

        Lisäksi aamiaispöydästä löytyi useita erilaisia leipiä (tummaa, viipalesekaleipää sekä sämpylöitä), munakokkelia sekä paistettua pekonia ja tarjoilijat kiersivät aamiaispöydissä kyselemässä mitä juotavaa halusia, teetä, kahvia vaiko kaakaota. Minä tykkäsin kahvista ja poika kaakaosta. Pojan suosikiksi muodostuikin suklaa-maapähkinätahna viipaleleivillä sekä kaakao. Suklaamaapähkinätahnaa hän otti tuliaisiksi myös pikkuveljelleen kotiin saakka. Hieman äkkimakeaa se minun makuun oli, mutta lapset tykkäsivät. Itse tein ranskalaistyyppistä café-au-lait maitokahvia tarjoilijalta saamastani lämmitetystä maidosta ja tummapaahtoisesta kahvista. Kaadoin yhtäaikaa molemmista kannuista ja 'peltivatsani' sai molemmista kannuista yhteensä neljä kupillista makoisaa kahvia. En suosittele kaikille!=) Joillekin sikäläinen kahvi oli ollut liian vahvaa, mutta maidolla siitä sai erinomaista.

        Näillä kyllä pärjäsi iltapäivälle. Eikun reippasti matkaan!

        -charlotta-


      • 60violet
        -charlotta- kirjoitti:

        ...aamiainen oli. Tuoremehuja oli useita, leikkeleitä: juustoa, kinkkua ja vimppana aamuna oli myös meetwurstityyppistämakkaraa. Joskus oli myös tomaattiviipaleita. Jogurttia oli maustettua ja naturel, maissihiutaleita ja jotakin riisimuron tyyppisiä muroja sekä erimakuisia yksittäispakattuja hilloja. Yksittäispakattuja paahtoleipiä otimme aamiaiselta mukaan sekä 'hillonappeja' ja 'suklaa-maapähkinätahnanappeja'. Nämä nautimme välipalaksi sopivassa tilanteessa: viimeisen aamiaispöydän paahtoleivät söimme aamiaiseksi ennen junan saapumista Rovaniemelle, makoisilta maistuivat vaikka olivat matkanneet matkalaukussa ruumassa. Saavuimme siis torstai-iltna Venetsiasta Helsinkiin, josta jatkoimme yöjunalla vielä saman päivän iltana Rovaniemelle.

        Lisäksi aamiaispöydästä löytyi useita erilaisia leipiä (tummaa, viipalesekaleipää sekä sämpylöitä), munakokkelia sekä paistettua pekonia ja tarjoilijat kiersivät aamiaispöydissä kyselemässä mitä juotavaa halusia, teetä, kahvia vaiko kaakaota. Minä tykkäsin kahvista ja poika kaakaosta. Pojan suosikiksi muodostuikin suklaa-maapähkinätahna viipaleleivillä sekä kaakao. Suklaamaapähkinätahnaa hän otti tuliaisiksi myös pikkuveljelleen kotiin saakka. Hieman äkkimakeaa se minun makuun oli, mutta lapset tykkäsivät. Itse tein ranskalaistyyppistä café-au-lait maitokahvia tarjoilijalta saamastani lämmitetystä maidosta ja tummapaahtoisesta kahvista. Kaadoin yhtäaikaa molemmista kannuista ja 'peltivatsani' sai molemmista kannuista yhteensä neljä kupillista makoisaa kahvia. En suosittele kaikille!=) Joillekin sikäläinen kahvi oli ollut liian vahvaa, mutta maidolla siitä sai erinomaista.

        Näillä kyllä pärjäsi iltapäivälle. Eikun reippasti matkaan!

        -charlotta-

        kattavista matkakertomuksistasi.
        Kyselin pronssikortin sisällöstä,mutta löysin sitten jo sinun aiemmin kirjoittamasi todella hyvän kertomuksen.


      • srp

        kiitos teille molemmille.nalle ja charlotta,kun vastasitte aamiais tiedusteluuni.Kuulosti todella hyvältä ja runsaalta.Sillä jaksaakin hyvin aloittaa päivän.


      • huoltaja1
        60violet kirjoitti:

        matkalainen ja maksanut jo marraskuussa 155€.Lähtöpäiväksi toivoin 23.3,mutta ovat joka kerta soittaessani sanoneet,että lähtö pv siirtyy huhtikuulle.Nyt sitten vaan odottelen.Olen myös lähdössä yksin.Minulle sanoivat myös,että uusia lähtöjä on myös syksyllä.Niin kauaa en kuitenkaan aio odotella.

        No nyt sitten olen lähdössä 23.4-09 ja ja palaan 27.4-09 lähtöpäivä on torstai ja joudun maksamaan 64euroo lisää kun ei ollut näitä lyhyemmän matkan matkan aikoja lisää matkani olisi siirtynyt muuten syksyyn.Kertokaa kuka muu on lähdössä.


      • kuin myös
        huoltaja1 kirjoitti:

        No nyt sitten olen lähdössä 23.4-09 ja ja palaan 27.4-09 lähtöpäivä on torstai ja joudun maksamaan 64euroo lisää kun ei ollut näitä lyhyemmän matkan matkan aikoja lisää matkani olisi siirtynyt muuten syksyyn.Kertokaa kuka muu on lähdössä.

        3yön matka olisi siirtynyt syksyyn,joten varasin 23.04 lähdön kun tarjosivat,olen riksun seudulta


      • 60violet
        kuin myös kirjoitti:

        3yön matka olisi siirtynyt syksyyn,joten varasin 23.04 lähdön kun tarjosivat,olen riksun seudulta

        Kolmen yön matkani vaihdoin neljään ja 23.4 sitten olen lähdössä.Muuten matkani olisi myös ajoittunut vasta lokakuulle.


      • Matkan tehnyt
        lomailija kirjoitti:

        Eli tässä vähän TODELLISTA faktaa matkasta ja sen järjestelyistä.

        Naturamedillä ja Universal Tours of Scandinaviallahan ei ole MITÄÄN muuta yhdistävää linkkiä, kuin se, että NATURAMED on halunnut järjestää valinnaista (!) ohjelmaa niille asiakkaille, jotka ovat saaneet matkan Venetsiaan heiltä.
        Universalhan on siis pelkästään vastuussa matkan aikana järjestettävistä retkistä, jotka EIVÄT ole missään nimessä pakollisia kenellekkään. Onko retket mielestänne pakkopullaa? Eipähän tarvitse osallistua.

        Minä itse lähdin mukaan m.m Venetsian-reissulle, ja on pakko sanoa, ettei varmasti olisi tullut nähtyä niin paljon yhdessä päivässä omatoimisesti.

        Olin myöskin hyvin positiivisesti yllättynyt saavuttuani Venetsian lentokentälle, miten hyvin kaikki oli järjestetty,(oppaat odottivat meitä A,B,C,ja D ryhmissä, ja veivät meidät kaikki hotellille,jossa huoneet oli jo jaettu kaikille valmiiksi) ja samanlainen hyvä palvelu jatkui koko reissun läpi.

        Venetsiahan on Italian kallein kaupunki uusien tilastojen mukaan, ja myös sen takia aluksi minun mielestäni retket eivät olleet mitä edullisimpia, mutta laskettua kaikki hinnat yhteen (kuljetukset, illalliset,opastus, sisäänpääsyliput j.ne.) olisin varmasti kuluttanut lisää rahaa yksin matkustaessa. Enkä olisi päässyt opastetulle retkelle.

        Venetsiassahan on niin kallista asua hotellissa,että harvat päättävät majoittua itse Venetsian saarelle loman ajaksi. Naturamed oli varannut hotellin koko suomalaiselle ryhmälle (n.180henk) Lido di Jesolosta, tunnetusta rantalomakohteesta.

        Pelkästään bussi ja veneliput sieltä Venetsiaan maksaisivat päivältä noin 20euroa per henkilö. Ja ehkä me suomalaiset emme ole tottuneet Italian hintoihin, mutta tosiasia on, että siellä veroitetaan aivan kaikesta, ja niin myöskin hinnat nousevat, ja siks matkapaketit tuntuivat ensin niin kalleilta.

        Minulla oli aivan mahtava loma, ja he, jotka sitä kritisoivat, ovat aivan varmasti niitä jotka eivät joko lähteneet retkille mukaan, (vaan jäivät hotellille koko loman ajaksi) tai niitä, jotka lähtivät matkaan jo etukäteen vihaisina ja epäilevinä tästä "huiputuksesta". Itsehän te siinä hävisitte!

        Tyytyväinen lomailija,

        Anna.

        Hei ! Olen kanssasi samaa mieltä kaikki meni oikein hienosti olen tyytyväinen myös.Ps Jokaiella matkallahan pitää ostaa retkipaketit erikseen eikö näin,


      • mmm
        lomailija kirjoitti:

        Eli tässä vähän TODELLISTA faktaa matkasta ja sen järjestelyistä.

        Naturamedillä ja Universal Tours of Scandinaviallahan ei ole MITÄÄN muuta yhdistävää linkkiä, kuin se, että NATURAMED on halunnut järjestää valinnaista (!) ohjelmaa niille asiakkaille, jotka ovat saaneet matkan Venetsiaan heiltä.
        Universalhan on siis pelkästään vastuussa matkan aikana järjestettävistä retkistä, jotka EIVÄT ole missään nimessä pakollisia kenellekkään. Onko retket mielestänne pakkopullaa? Eipähän tarvitse osallistua.

        Minä itse lähdin mukaan m.m Venetsian-reissulle, ja on pakko sanoa, ettei varmasti olisi tullut nähtyä niin paljon yhdessä päivässä omatoimisesti.

        Olin myöskin hyvin positiivisesti yllättynyt saavuttuani Venetsian lentokentälle, miten hyvin kaikki oli järjestetty,(oppaat odottivat meitä A,B,C,ja D ryhmissä, ja veivät meidät kaikki hotellille,jossa huoneet oli jo jaettu kaikille valmiiksi) ja samanlainen hyvä palvelu jatkui koko reissun läpi.

        Venetsiahan on Italian kallein kaupunki uusien tilastojen mukaan, ja myös sen takia aluksi minun mielestäni retket eivät olleet mitä edullisimpia, mutta laskettua kaikki hinnat yhteen (kuljetukset, illalliset,opastus, sisäänpääsyliput j.ne.) olisin varmasti kuluttanut lisää rahaa yksin matkustaessa. Enkä olisi päässyt opastetulle retkelle.

        Venetsiassahan on niin kallista asua hotellissa,että harvat päättävät majoittua itse Venetsian saarelle loman ajaksi. Naturamed oli varannut hotellin koko suomalaiselle ryhmälle (n.180henk) Lido di Jesolosta, tunnetusta rantalomakohteesta.

        Pelkästään bussi ja veneliput sieltä Venetsiaan maksaisivat päivältä noin 20euroa per henkilö. Ja ehkä me suomalaiset emme ole tottuneet Italian hintoihin, mutta tosiasia on, että siellä veroitetaan aivan kaikesta, ja niin myöskin hinnat nousevat, ja siks matkapaketit tuntuivat ensin niin kalleilta.

        Minulla oli aivan mahtava loma, ja he, jotka sitä kritisoivat, ovat aivan varmasti niitä jotka eivät joko lähteneet retkille mukaan, (vaan jäivät hotellille koko loman ajaksi) tai niitä, jotka lähtivät matkaan jo etukäteen vihaisina ja epäilevinä tästä "huiputuksesta". Itsehän te siinä hävisitte!

        Tyytyväinen lomailija,

        Anna.

        Päivälippu julkisiin kulkuneuvoihin maksoi 17 euroa/päivä. Sillä saa ajaa kaikilla julkisilla busseilla ja veneillä saaresta toiseen niin paljon kun päivän aikana ehtii, joten aika edullista verrattuna järjestettyihin reissuihin.


      • osunut.
        lomailija kirjoitti:

        Eli tässä vähän TODELLISTA faktaa matkasta ja sen järjestelyistä.

        Naturamedillä ja Universal Tours of Scandinaviallahan ei ole MITÄÄN muuta yhdistävää linkkiä, kuin se, että NATURAMED on halunnut järjestää valinnaista (!) ohjelmaa niille asiakkaille, jotka ovat saaneet matkan Venetsiaan heiltä.
        Universalhan on siis pelkästään vastuussa matkan aikana järjestettävistä retkistä, jotka EIVÄT ole missään nimessä pakollisia kenellekkään. Onko retket mielestänne pakkopullaa? Eipähän tarvitse osallistua.

        Minä itse lähdin mukaan m.m Venetsian-reissulle, ja on pakko sanoa, ettei varmasti olisi tullut nähtyä niin paljon yhdessä päivässä omatoimisesti.

        Olin myöskin hyvin positiivisesti yllättynyt saavuttuani Venetsian lentokentälle, miten hyvin kaikki oli järjestetty,(oppaat odottivat meitä A,B,C,ja D ryhmissä, ja veivät meidät kaikki hotellille,jossa huoneet oli jo jaettu kaikille valmiiksi) ja samanlainen hyvä palvelu jatkui koko reissun läpi.

        Venetsiahan on Italian kallein kaupunki uusien tilastojen mukaan, ja myös sen takia aluksi minun mielestäni retket eivät olleet mitä edullisimpia, mutta laskettua kaikki hinnat yhteen (kuljetukset, illalliset,opastus, sisäänpääsyliput j.ne.) olisin varmasti kuluttanut lisää rahaa yksin matkustaessa. Enkä olisi päässyt opastetulle retkelle.

        Venetsiassahan on niin kallista asua hotellissa,että harvat päättävät majoittua itse Venetsian saarelle loman ajaksi. Naturamed oli varannut hotellin koko suomalaiselle ryhmälle (n.180henk) Lido di Jesolosta, tunnetusta rantalomakohteesta.

        Pelkästään bussi ja veneliput sieltä Venetsiaan maksaisivat päivältä noin 20euroa per henkilö. Ja ehkä me suomalaiset emme ole tottuneet Italian hintoihin, mutta tosiasia on, että siellä veroitetaan aivan kaikesta, ja niin myöskin hinnat nousevat, ja siks matkapaketit tuntuivat ensin niin kalleilta.

        Minulla oli aivan mahtava loma, ja he, jotka sitä kritisoivat, ovat aivan varmasti niitä jotka eivät joko lähteneet retkille mukaan, (vaan jäivät hotellille koko loman ajaksi) tai niitä, jotka lähtivät matkaan jo etukäteen vihaisina ja epäilevinä tästä "huiputuksesta". Itsehän te siinä hävisitte!

        Tyytyväinen lomailija,

        Anna.

        Epäilet, että kritisoijat ovat VARMASTI niitä, jotka eivät osallistuneet retkille. Väärin tiedetty(?!).

        Me ostimme kultapaketin ja matka oli todellinen pettymys. Oma matkamme meni ihan hyvin, mutta olimme huolissamme myös muista(vanhemmista) matkalaisista. Oppaiden vauhti oli liian kova, meidänkin seurueessa oli eräs, joka käytti keppejä. Opasta ei kiinnostanut pätkääkään, että jaksaako tämä rouva mukana vai ei.
        Venetsian yöreissulta palatessamme eräs mies oli huolissaan vaimostaan kun eivät päässeet(eksyivät toisistaan) samaan bussiin. Opas ei suostunut soittamaan toiseen bussiin kysyäkseen, että onko vaimo siellä. Opas väitti, että joku oppaista oli tullut busseille viimeisenä ja kaikki olivat kyydissä. Tämä ei kuitenkaan pitänyt paikkaansa, koska kyseinen herra oli itsekin tullut oppaiden jälkeen bussille. Onneksi rouva oli toisessa bussissa, mutta miksi vanha mies joutui olemaan huolissaan koko bussimatkan kun asia olisi ollut helppo ja nopea tarkistaa?
        Meidän ryhmästä jäi myös Venetsian päiväretkeltä 2 henkilöä laivasta. Koko alkumatka höpötettiin "meidän laivasta", jota mekin sitten satamasta etsimme tuloksetta. Onneksi näimme yhden oppaan ja hän neuvoi meidät eri laivaan. Elikä "meidän laiva" olikin vaihtunut toiseksi. Mielestämme matkalaisia olisi pitänyt odottaa vielä hetki tai vähintään yhden viidestä oppaasta olisi pitänyt jäädä heitä etsimään. Mutta ei.
        Viimeisenä päivänä menimme viinitilalle ja Trevisioon. Trevisioon saavuttiin juuri silloin(n.klo 15) kun ravintolat sulkivat ovensa KOLMEKSI JA PUOLEKSI TUNNIKSI! Edellinen syöminen oli ollut aamupala hotellissa. Ainoa paikka, mistä sai ruokaa, oli McDonalds!! Inhoan hampurilaisia, mutta syöhän niitäkin nälkäänsä. Ehkä kuitenkin moni olisi mennyt johonkin italialaiseen paikkaan syömään, koska mäkkärin ruoka on samaa täällä Suomessakin.
        Moni valitti myös siitä, että opas kyllä antoi puhnumeronsa(josta muka tavoittaa), mutta opas saattoi olla lomalla matkan aikana! Ei meillekään annettu kuin yhden oppaan nro ja silloin kun hänelle soitimme niin tämä oli vapaapäivällä.
        Niin ajatteleppa, että omatoimimatkailijalta tuo Venetsian reissu maksaa alle 20€/pvä. Ne, jotka ostivat pronssipaketin, maksoivat siitä 189€!! Pronssipakettiin ei kuulunut muuta kuin matkat, ei siis Venetsian opastusta!

        Vähin vaatimus reissuilla on, että matkailija saa jonkinlaisen matkaohjelman käteensä.
        Samaten, että oppailla olisi edes vähäinen empatiakyky ihmisiä kohtaan.

        Saa nähdä, että kuinka pian kirjoitukseni poistetaan.
        Täältä näemmä häviää negatiivista palautetta sisältäviä viestejä, vaikkei tekstissä olisi mitään nimiä, eikä mitään loukkaavaa.


      • cashewpähkinä
        osunut. kirjoitti:

        Epäilet, että kritisoijat ovat VARMASTI niitä, jotka eivät osallistuneet retkille. Väärin tiedetty(?!).

        Me ostimme kultapaketin ja matka oli todellinen pettymys. Oma matkamme meni ihan hyvin, mutta olimme huolissamme myös muista(vanhemmista) matkalaisista. Oppaiden vauhti oli liian kova, meidänkin seurueessa oli eräs, joka käytti keppejä. Opasta ei kiinnostanut pätkääkään, että jaksaako tämä rouva mukana vai ei.
        Venetsian yöreissulta palatessamme eräs mies oli huolissaan vaimostaan kun eivät päässeet(eksyivät toisistaan) samaan bussiin. Opas ei suostunut soittamaan toiseen bussiin kysyäkseen, että onko vaimo siellä. Opas väitti, että joku oppaista oli tullut busseille viimeisenä ja kaikki olivat kyydissä. Tämä ei kuitenkaan pitänyt paikkaansa, koska kyseinen herra oli itsekin tullut oppaiden jälkeen bussille. Onneksi rouva oli toisessa bussissa, mutta miksi vanha mies joutui olemaan huolissaan koko bussimatkan kun asia olisi ollut helppo ja nopea tarkistaa?
        Meidän ryhmästä jäi myös Venetsian päiväretkeltä 2 henkilöä laivasta. Koko alkumatka höpötettiin "meidän laivasta", jota mekin sitten satamasta etsimme tuloksetta. Onneksi näimme yhden oppaan ja hän neuvoi meidät eri laivaan. Elikä "meidän laiva" olikin vaihtunut toiseksi. Mielestämme matkalaisia olisi pitänyt odottaa vielä hetki tai vähintään yhden viidestä oppaasta olisi pitänyt jäädä heitä etsimään. Mutta ei.
        Viimeisenä päivänä menimme viinitilalle ja Trevisioon. Trevisioon saavuttiin juuri silloin(n.klo 15) kun ravintolat sulkivat ovensa KOLMEKSI JA PUOLEKSI TUNNIKSI! Edellinen syöminen oli ollut aamupala hotellissa. Ainoa paikka, mistä sai ruokaa, oli McDonalds!! Inhoan hampurilaisia, mutta syöhän niitäkin nälkäänsä. Ehkä kuitenkin moni olisi mennyt johonkin italialaiseen paikkaan syömään, koska mäkkärin ruoka on samaa täällä Suomessakin.
        Moni valitti myös siitä, että opas kyllä antoi puhnumeronsa(josta muka tavoittaa), mutta opas saattoi olla lomalla matkan aikana! Ei meillekään annettu kuin yhden oppaan nro ja silloin kun hänelle soitimme niin tämä oli vapaapäivällä.
        Niin ajatteleppa, että omatoimimatkailijalta tuo Venetsian reissu maksaa alle 20€/pvä. Ne, jotka ostivat pronssipaketin, maksoivat siitä 189€!! Pronssipakettiin ei kuulunut muuta kuin matkat, ei siis Venetsian opastusta!

        Vähin vaatimus reissuilla on, että matkailija saa jonkinlaisen matkaohjelman käteensä.
        Samaten, että oppailla olisi edes vähäinen empatiakyky ihmisiä kohtaan.

        Saa nähdä, että kuinka pian kirjoitukseni poistetaan.
        Täältä näemmä häviää negatiivista palautetta sisältäviä viestejä, vaikkei tekstissä olisi mitään nimiä, eikä mitään loukkaavaa.

        ovat olleet, joten enköhän jatka samalla linjalla
        perillä. Nyt kun Venetsian lähelle pääsee täytyy kierrellä sitä. Yhden pelkän Venetsian opastuksen olisin voinut ostaa, mutta kun sitä ei myydä, pitäkööt retkensä. Kai sitä Venetsiaa iltavalaistuksessa näkee ominkin reissuin? No toivottavasti olen yhtä topakka paikanpäällä. Meniköhän niihin siirtymiin L.D.J.sta Venetsiaan kauan? Nyt on tuntuma et aamusta kun lähtee ja palaa, niin sit on sen päivän reissut tehty.


      • sanoa,
        cashewpähkinä kirjoitti:

        ovat olleet, joten enköhän jatka samalla linjalla
        perillä. Nyt kun Venetsian lähelle pääsee täytyy kierrellä sitä. Yhden pelkän Venetsian opastuksen olisin voinut ostaa, mutta kun sitä ei myydä, pitäkööt retkensä. Kai sitä Venetsiaa iltavalaistuksessa näkee ominkin reissuin? No toivottavasti olen yhtä topakka paikanpäällä. Meniköhän niihin siirtymiin L.D.J.sta Venetsiaan kauan? Nyt on tuntuma et aamusta kun lähtee ja palaa, niin sit on sen päivän reissut tehty.

        että kuinka kauan LDJ:sta kesti ajaa satamaan ja mitä siitä kesti Venetsiaan paatilla. Olisiko joku katsonut oikein kellosta ja voisi sinulle viisaampana vastata.
        Tuntui ainakin, että matka hurahti nopeasti kun oli tuttuja mukana. Jos sanoisin, että vartti bussissa ja toinen laivassa niin ei varmaan kauas heitä.
        Ihan viisas päätös kulkea itsekseen, näin tekisin näillä tiedoilla itsekin.
        Öinen Venetsia ei suosinut meidän ryhmää; kävi tuuli ja satoi. Onhan paikka kaunis ja historiallinen, mutta mielestäni päiväretki olisi riittänyt. Rahastuksen makua.


      • sipoukko
        sanoa, kirjoitti:

        että kuinka kauan LDJ:sta kesti ajaa satamaan ja mitä siitä kesti Venetsiaan paatilla. Olisiko joku katsonut oikein kellosta ja voisi sinulle viisaampana vastata.
        Tuntui ainakin, että matka hurahti nopeasti kun oli tuttuja mukana. Jos sanoisin, että vartti bussissa ja toinen laivassa niin ei varmaan kauas heitä.
        Ihan viisas päätös kulkea itsekseen, näin tekisin näillä tiedoilla itsekin.
        Öinen Venetsia ei suosinut meidän ryhmää; kävi tuuli ja satoi. Onhan paikka kaunis ja historiallinen, mutta mielestäni päiväretki olisi riittänyt. Rahastuksen makua.

        LDJ:stä Punta Stabbioniin noin puoli tuntia bussilla ja siitä lautalla Venetsiaan noin 45min. Lautta menee aivan lähelle Markuksen aukiota. Jos haluatte arokasta kahvia juoda, käykää seinässä olevan erittäin suuren kellomainoksen alpuolella olevassa baarissa. Siellä kuppi expressoa ja kuppi ns. tavallista kahvia maksoi yht. 17,20€. Hinta/laatusuhde oli yhtäkuin maa/aurinko. Tämä vain pienenä vinkkinä.


      • kahvilasäännöt
        sipoukko kirjoitti:

        LDJ:stä Punta Stabbioniin noin puoli tuntia bussilla ja siitä lautalla Venetsiaan noin 45min. Lautta menee aivan lähelle Markuksen aukiota. Jos haluatte arokasta kahvia juoda, käykää seinässä olevan erittäin suuren kellomainoksen alpuolella olevassa baarissa. Siellä kuppi expressoa ja kuppi ns. tavallista kahvia maksoi yht. 17,20€. Hinta/laatusuhde oli yhtäkuin maa/aurinko. Tämä vain pienenä vinkkinä.

        Jos istuu pöytään niin kahvikuppi maksaa siinä kolme - neljä kertaa enempi kuin että juo se seisoaltaan. Roomassa ei olekkaan usein miten tuoleja lainkaan kahviloissa niin säästyvätpähän keskustelemasta ja kinaamasta turistien kanssa että itstuvatko vaiko seisovatko. Pääsee helpomalla kun on vaan seisomahinta.

        Venetsiassa olen käynyt muutaman kerran, kerran olin viikon siellä. Venetsiassa on usein istuimapaikkoja kahviloissa ja miksipäs ei, turistit näin ollen houkutellaan istumaan ja maksamaan siitä monta kerta enempi kuin mitä he maksavat itse kahvikupista. Istuminen on todellakin kallista Venetsiassa.

        Pari kertaa Venetsiassa käydessäni syntyi jopa riitaa. Kerran kahvilan vanhempi emäntä alkoi riidellä kahvilan nuoren neidon kanssa siitä että hän otti seisomahinnan minulta. Minun oli pakko selvittää tilanne ja sanoin napakasti vanhemmalle rouvalle että minähän sanoin että seison ja aion seisoakkin.

        Kannattaa muuten syödä ja juoda jossain sivummalla Venetsiassa. Mitä keskeisempi paikka sitä kalliimpi.


      • cashewpähkinä
        sipoukko kirjoitti:

        LDJ:stä Punta Stabbioniin noin puoli tuntia bussilla ja siitä lautalla Venetsiaan noin 45min. Lautta menee aivan lähelle Markuksen aukiota. Jos haluatte arokasta kahvia juoda, käykää seinässä olevan erittäin suuren kellomainoksen alpuolella olevassa baarissa. Siellä kuppi expressoa ja kuppi ns. tavallista kahvia maksoi yht. 17,20€. Hinta/laatusuhde oli yhtäkuin maa/aurinko. Tämä vain pienenä vinkkinä.

        50euroo kahvikuppi, niin kuin työkaveri mua viisas, mut siinä on varmaan ollu jo se viereisen kuppilan musiikkilisäkin. Minä otan kofeiinitabletit ja vesipullon matkaan. Jos niissä kirkoissa vois sit vähän jalkojaan lepuuttaa. Ei Markuksen kirkossa, Siellä pitää kai liikua jonossa koko ajan eteenpäin. Sit ku pääsee jonosta sisälle.


      • cashewpähkinä
        -charlotta- kirjoitti:

        voi tulla vaikka viikkoa ennen matkaa. näin oli meitä 2.-5.3. matkanneiden 'ilmaismatkojen' joukossa. itse sain (pojan matkasta täysi hinta) vahvistuksen noin neljä viikkoa ennen lähtöä. olipa joku matkalla siten, että lähtöä edellisenä päivänä matkatoimistosta oli soitettu, että pääsee peruutuspaikalle. että kovin paljon näitä eri käytäntöjä aikataulujen suhteen on heillä olemassa.

        ja siellä perillä kannattaa kyllä tarkistaa hotellin aulan ilmoitustaululta retkien lähtöajankohdat. meidänkin ryhmästä pari henkilöä myöhästyi venetsian matkalta, kun vasta illalla/yöllä venetsia by night risteilyn jälkeen oli tehty päätös aikaistaa retkelle lähtöaikaa. joutuivat tulemaan itse sitten perästä...

        -charlotta-

        matkavahvistusta äidille, vaikka hänelle on luvattu 16.4 lähtö. Epävarmuudensietoharjotuksia tässä muuttuvassa maailmassa? Kohta varmaan Pharma myy jotain stressi-/verenpainetta alentavia pillereitä...


      • Utopia
        cashewpähkinä kirjoitti:

        matkavahvistusta äidille, vaikka hänelle on luvattu 16.4 lähtö. Epävarmuudensietoharjotuksia tässä muuttuvassa maailmassa? Kohta varmaan Pharma myy jotain stressi-/verenpainetta alentavia pillereitä...

        Kysyin torstaina sähköpostitse, että milloin vahvistus tulee 16.4 matkalle. Päiväni vaihdettiin tuoksi ajankohdaksi edellisellä viikolla. Kerroin, että haluaisin tietää ennen pääsiäisen pyhiä. Sieltä vahvistettiinkin matka samantien ja kerrottiin, että vahvistus oli postitettu 8.4. Posti ei kerennyt perille ennen pyhiä mutta jospa sinnekin vahvistus on kuitenkin tulossa.


      • cashewpähkinä
        Utopia kirjoitti:

        Kysyin torstaina sähköpostitse, että milloin vahvistus tulee 16.4 matkalle. Päiväni vaihdettiin tuoksi ajankohdaksi edellisellä viikolla. Kerroin, että haluaisin tietää ennen pääsiäisen pyhiä. Sieltä vahvistettiinkin matka samantien ja kerrottiin, että vahvistus oli postitettu 8.4. Posti ei kerennyt perille ennen pyhiä mutta jospa sinnekin vahvistus on kuitenkin tulossa.

        tiistaina sanoivat keskiviikkona. Todennäköisesti se tulee ti 14.4. -Tässä tsuumailen jo keväisempiä vaatteita komerosta, aika toivottoman näkösiä yhdistelmiä...noo ei se mitään. Pitäsköhän ostaa tenoja, jos siel on wc.t hakusassa;)Aikamoinen kierre siitä tulee, jos menee kahvilasta kahvilaan ja pian kiirekkin, jos wc.t on jossain alakerran perukoilla. -No espresso on varmaan hyvä vaihtoehto.Pienen jumppa-alustan palasen vois ottaa istuimeksi, ku se istuminen on kuulemma niin kallista siellä Venetsiassa.Kai siellä voi jossain kanaalin varrella ainakin istahtaa.


      • cashewpähkinä
        Utopia kirjoitti:

        Kysyin torstaina sähköpostitse, että milloin vahvistus tulee 16.4 matkalle. Päiväni vaihdettiin tuoksi ajankohdaksi edellisellä viikolla. Kerroin, että haluaisin tietää ennen pääsiäisen pyhiä. Sieltä vahvistettiinkin matka samantien ja kerrottiin, että vahvistus oli postitettu 8.4. Posti ei kerennyt perille ennen pyhiä mutta jospa sinnekin vahvistus on kuitenkin tulossa.

        tuli minulle sähköinen matkanvahvistus! Aika jännä sattuma? -Onhan nyt pitkäperjantai.


      • Vasta tullut
        cashewpähkinä kirjoitti:

        50euroo kahvikuppi, niin kuin työkaveri mua viisas, mut siinä on varmaan ollu jo se viereisen kuppilan musiikkilisäkin. Minä otan kofeiinitabletit ja vesipullon matkaan. Jos niissä kirkoissa vois sit vähän jalkojaan lepuuttaa. Ei Markuksen kirkossa, Siellä pitää kai liikua jonossa koko ajan eteenpäin. Sit ku pääsee jonosta sisälle.

        Tied. Mikäli lähdette retkille, kyselkää tarkasti mitä retki sisältää ja ei sisällä, ettei tule yllätyksiä.
        Esim.2 yhdessä Venetsian kahvilassa kahvi 2,00 ja istuminen maksoi 1,00. Istuminen maksaa...
        6.4.09 matkalle meille sattui mahtava aurinkoinen viikko 22-24 C. Hotelli le Soleil on todella siisti hotelli.
        Tiedoksi: lentoyhtiöksi ilmoitettiin MYair, mutta lentokentällä olikin Smart Lynx-kone. Voipi näköjään vaihtua aika äkkiä...


      • cashewpähkinä
        Vasta tullut kirjoitti:

        Tied. Mikäli lähdette retkille, kyselkää tarkasti mitä retki sisältää ja ei sisällä, ettei tule yllätyksiä.
        Esim.2 yhdessä Venetsian kahvilassa kahvi 2,00 ja istuminen maksoi 1,00. Istuminen maksaa...
        6.4.09 matkalle meille sattui mahtava aurinkoinen viikko 22-24 C. Hotelli le Soleil on todella siisti hotelli.
        Tiedoksi: lentoyhtiöksi ilmoitettiin MYair, mutta lentokentällä olikin Smart Lynx-kone. Voipi näköjään vaihtua aika äkkiä...

        Istumisesta. Sekin on välillä varmaan ihan kiinnostavaa vaan katsella menoa ja meininkiä. Kiitos kaikille matkavinkeistä. Oliko museoissa tosiaan niin hämärää, et pitäis ottaa taskulamppu ja kiikarit mukaan, niin kuin matkaoppaassa neuvotaan?


    • Rohkeasti mukaan

      Helmikuun lähtöjä ei ollut, ensimmäinen lähtö oli 2.3 jolla minäkin olin mukana, lentoyhtiö Myair, italialainen. Kaikki asiat meni lupausten mukaan, ilma oli mitä oli eli satoi ja viileää ja kosteaa, mutta sillehän ei mitään voi. Sään mukaiset vaatteet ja lämmintä myös. Hotelli Le Soleil, 4 tähteä. Kannattaa tarkoin miettiä retkipaketteja, kallein paketti oli 268,- ja siinä oli ihan liian paljon ohjelmaa, ei jäänyt omaa aikaa ollenkaan. matka oli oikein mukava ja tuli uusia tuttujakin. Hauskaa matkaa kaikille ja turhat epäilykset pois!!Ja pienistä asioista ei kannata nipottaa!

      • Turuntonttu

        Kirjoitin jo äsken toiselle palstalle ihmettelyjäni kunnen ollut vielä lukenut näitä matkakertomuksia. Onhan täällä muitakin matkallaolleitten kokemuksia, kiitos teille niistä. Aika avuttomasti matkatoimisto on hommansa hoitanut mutten minä ainakaan mitään ihmeitä odottanutkaan näillä hinnoilla, jonkunlaista ammattitaitoa sentään... Ilmaisesta reissustahan tässä ei kuitenkaan ole ollut kysymys vaikkei ostaisikaan retkipaketteja.


      • lentokoneessa

        mitään, kuuluen matkaan..? Millä kielellä siellä kommunikoitiin?


      • -charlotta-
        lentokoneessa kirjoitti:

        mitään, kuuluen matkaan..? Millä kielellä siellä kommunikoitiin?

        MyAir-lennolla tarjottiin joko kahvia/teetä/pullovettä/cocacolaa ilman maksua. Jos halusi kuohuviiniä/olutta, suolakeksiä, juusto- ja/tai kinkkusämpylää niin niistä joutui maksamaan muutaman euron kpl. Halpalehtoyhtiö siis kyseessä. Minulle lennot olivat ensimmäiset, joilla jouduin maksamaan tarjoilusta.

        Henkilökunta oli täysin italialaista, mutta osasivat riittävän hyvin englantia. Muutenkin perillä enkulla pärjäsi vallan mainiosti.

        -charlotta-


      • lähtevä
        -charlotta- kirjoitti:

        MyAir-lennolla tarjottiin joko kahvia/teetä/pullovettä/cocacolaa ilman maksua. Jos halusi kuohuviiniä/olutta, suolakeksiä, juusto- ja/tai kinkkusämpylää niin niistä joutui maksamaan muutaman euron kpl. Halpalehtoyhtiö siis kyseessä. Minulle lennot olivat ensimmäiset, joilla jouduin maksamaan tarjoilusta.

        Henkilökunta oli täysin italialaista, mutta osasivat riittävän hyvin englantia. Muutenkin perillä enkulla pärjäsi vallan mainiosti.

        -charlotta-

        Te,jotka olitte jo Venetsiassa,niin vaatetuksesta kysyisin. Olen matkaillut vähän ja epävarma mitä pitäisi ottaa mukaan. Siellä on tietenkin kosteaa näin keväällä ja kai muulloinkin. Olisi kiva, jos joku antaisi vinkkejä..Oliko siellä kaduilla vettä?Hauska tietää, että on tullut myönteisiä kokemuksia tästä paljon päänvaivaa aiheuttaneesta matkasta!


      • -charlotta-
        lähtevä kirjoitti:

        Te,jotka olitte jo Venetsiassa,niin vaatetuksesta kysyisin. Olen matkaillut vähän ja epävarma mitä pitäisi ottaa mukaan. Siellä on tietenkin kosteaa näin keväällä ja kai muulloinkin. Olisi kiva, jos joku antaisi vinkkejä..Oliko siellä kaduilla vettä?Hauska tietää, että on tullut myönteisiä kokemuksia tästä paljon päänvaivaa aiheuttaneesta matkasta!

        ...oli meidän Venetsian matkalla runsaasti kun pilvinen/sateinen oli sää. Me kuljimme crokseissa ('muovikengissä') avojaloin/sukissa ja ne palvelivat hyvin. Vesilätäköissä kyllä kastuivat kengät kuin kengät. Talvikengissä matkat HKI/VCE/HKI. Osa matkalaisista kyllä liikkui ihan korollisissa nahkakengissä, suurin osa kuitenkin kävelykengissä. Jäähyväisillalliseen on hyvä varata 'iltavaatetus' ja korkokengät jos haluaa tanssilattialle. Pojan kanssa pukeuduimme 'ranta-asuun' kun emme olleet lainkaan varatuneet iltaohjelmaan. Hyvin kuitenkin selvisimme!=)

        Vaatetuksena meillä oli fleece/puuvillahuppari T-paidan päällä ja sateen kestävä goretex-takki. Sekin toimi aika hyvin, vaikka kastuimme kyllä kaikki enemmän tai vähemmän silloin Ventsiassa lähes kaatosateessa. Sateenvarjoja kyllä myydään paikan päällä turisteille muutamalla eurolla ja kertakäyttöisiä sadetakkeja myös.

        Kevyempääkin vaatetta käytimme; caprit olivat yleensä käytössä ja T-paita. Venetsian reissu farkuissa. Hihatonta puseroa en tarvinnut vaikka pakattuna matkassa olikin - meri kun ei ole vielä lämmin.

        Mutta reippasti matkaan - Venetsia on kyllä käymisen arvoinen paikka. Voisin käydä siellä joskus omatoimimatkalla toisenkin kerran!

        -charlotta-


      • lähtevä
        -charlotta- kirjoitti:

        ...oli meidän Venetsian matkalla runsaasti kun pilvinen/sateinen oli sää. Me kuljimme crokseissa ('muovikengissä') avojaloin/sukissa ja ne palvelivat hyvin. Vesilätäköissä kyllä kastuivat kengät kuin kengät. Talvikengissä matkat HKI/VCE/HKI. Osa matkalaisista kyllä liikkui ihan korollisissa nahkakengissä, suurin osa kuitenkin kävelykengissä. Jäähyväisillalliseen on hyvä varata 'iltavaatetus' ja korkokengät jos haluaa tanssilattialle. Pojan kanssa pukeuduimme 'ranta-asuun' kun emme olleet lainkaan varatuneet iltaohjelmaan. Hyvin kuitenkin selvisimme!=)

        Vaatetuksena meillä oli fleece/puuvillahuppari T-paidan päällä ja sateen kestävä goretex-takki. Sekin toimi aika hyvin, vaikka kastuimme kyllä kaikki enemmän tai vähemmän silloin Ventsiassa lähes kaatosateessa. Sateenvarjoja kyllä myydään paikan päällä turisteille muutamalla eurolla ja kertakäyttöisiä sadetakkeja myös.

        Kevyempääkin vaatetta käytimme; caprit olivat yleensä käytössä ja T-paita. Venetsian reissu farkuissa. Hihatonta puseroa en tarvinnut vaikka pakattuna matkassa olikin - meri kun ei ole vielä lämmin.

        Mutta reippasti matkaan - Venetsia on kyllä käymisen arvoinen paikka. Voisin käydä siellä joskus omatoimimatkalla toisenkin kerran!

        -charlotta-

        Kiitos, sinulle, charlotta, vaatetukseen liittyneistä vinkeistä. Tulee kyllä tosi tarpeeseen..Muutenkin on kiva ollut lukea matkakertomustasi, mikä on ollut asiallisesti kerrottuna.


      • mainitsemasi
        -charlotta- kirjoitti:

        ...oli meidän Venetsian matkalla runsaasti kun pilvinen/sateinen oli sää. Me kuljimme crokseissa ('muovikengissä') avojaloin/sukissa ja ne palvelivat hyvin. Vesilätäköissä kyllä kastuivat kengät kuin kengät. Talvikengissä matkat HKI/VCE/HKI. Osa matkalaisista kyllä liikkui ihan korollisissa nahkakengissä, suurin osa kuitenkin kävelykengissä. Jäähyväisillalliseen on hyvä varata 'iltavaatetus' ja korkokengät jos haluaa tanssilattialle. Pojan kanssa pukeuduimme 'ranta-asuun' kun emme olleet lainkaan varatuneet iltaohjelmaan. Hyvin kuitenkin selvisimme!=)

        Vaatetuksena meillä oli fleece/puuvillahuppari T-paidan päällä ja sateen kestävä goretex-takki. Sekin toimi aika hyvin, vaikka kastuimme kyllä kaikki enemmän tai vähemmän silloin Ventsiassa lähes kaatosateessa. Sateenvarjoja kyllä myydään paikan päällä turisteille muutamalla eurolla ja kertakäyttöisiä sadetakkeja myös.

        Kevyempääkin vaatetta käytimme; caprit olivat yleensä käytössä ja T-paita. Venetsian reissu farkuissa. Hihatonta puseroa en tarvinnut vaikka pakattuna matkassa olikin - meri kun ei ole vielä lämmin.

        Mutta reippasti matkaan - Venetsia on kyllä käymisen arvoinen paikka. Voisin käydä siellä joskus omatoimimatkalla toisenkin kerran!

        -charlotta-

        jäähyväisillallinen siis retkipakettiin? Missä se oli? Venetsian puolella vai omassa hotellissa?
        Oliko omassa hotellissa muuten iltaohjelmaa?
        Vastauksista etukäteen kiittäen typykkä =)


      • -charlotta-
        mainitsemasi kirjoitti:

        jäähyväisillallinen siis retkipakettiin? Missä se oli? Venetsian puolella vai omassa hotellissa?
        Oliko omassa hotellissa muuten iltaohjelmaa?
        Vastauksista etukäteen kiittäen typykkä =)

        ...myös jäähyväisillallinen. Bussit veivät ovelta ja toivat takaisin hotellille, eri ravintolassa siis nautimme kolmen lajin illallisen live-musiikin ja tanssiesitysten kera. Mahdollisuus oli myös itse käydä parketilla. Ravintolaillallinen tarjottiin Lido de Jesolossa noin kilometrin päässä Le Soleilista.

        'Kultakortin' ostaneille tarjottiin ateria hotellilla myös ensimmäisen retkipäivän iltana. Muut saivat syödä omatoimisesti. Illallisesta hotellilla en tiedä kuinka laadukas oli mutta aamupala oli ihan ok. Baari oli auki Le Soleilissa ja siellä osa matkustajista viettikin aikaa.

        Kiva kuulla jos 'pakkopulla' on oppailta jäänyt pois. Ehkäpä annoimme sen verran voimakasta kritiikkiä palautepapereissa, että oppaat ovat hätkähtäneet painostavaa tapaa myydä retkipaketteja. Ryhmämmehän oli ensimmäinen Suomesta järjestetty. Mutta opinpa tästä matkasta olemaan tulevilla matkoilla rohkeampi kysymään eri vaihtoehtoja!=)

        -charlotta-


      • nalle
        -charlotta- kirjoitti:

        ...myös jäähyväisillallinen. Bussit veivät ovelta ja toivat takaisin hotellille, eri ravintolassa siis nautimme kolmen lajin illallisen live-musiikin ja tanssiesitysten kera. Mahdollisuus oli myös itse käydä parketilla. Ravintolaillallinen tarjottiin Lido de Jesolossa noin kilometrin päässä Le Soleilista.

        'Kultakortin' ostaneille tarjottiin ateria hotellilla myös ensimmäisen retkipäivän iltana. Muut saivat syödä omatoimisesti. Illallisesta hotellilla en tiedä kuinka laadukas oli mutta aamupala oli ihan ok. Baari oli auki Le Soleilissa ja siellä osa matkustajista viettikin aikaa.

        Kiva kuulla jos 'pakkopulla' on oppailta jäänyt pois. Ehkäpä annoimme sen verran voimakasta kritiikkiä palautepapereissa, että oppaat ovat hätkähtäneet painostavaa tapaa myydä retkipaketteja. Ryhmämmehän oli ensimmäinen Suomesta järjestetty. Mutta opinpa tästä matkasta olemaan tulevilla matkoilla rohkeampi kysymään eri vaihtoehtoja!=)

        -charlotta-

        Pakettiin ei kuulunut jäähyväisillallinen, vaan se ja venetsia by night maksoi 100 e, josta kultakortin ostaja sai 50% alennusta. Selvensin tätä jo aikaisemmin joten en nyt sen enempää kommentoi. Kultakorttiin sisältyi myös ruoka iltaisin ja yhden kerran laivalla päivällä.


      • -charlotta-
        nalle kirjoitti:

        Pakettiin ei kuulunut jäähyväisillallinen, vaan se ja venetsia by night maksoi 100 e, josta kultakortin ostaja sai 50% alennusta. Selvensin tätä jo aikaisemmin joten en nyt sen enempää kommentoi. Kultakorttiin sisältyi myös ruoka iltaisin ja yhden kerran laivalla päivällä.

        ...näemmä tapahtuu retkipakettienkin suhteen. Olin ensimmäisten joukossa matkalla 2.-5.3. ja silloin kyllä jäähyväisillallinen oli 'pakkopullaa' kaikkiin kulta- hopea- pronssikortteihin. Tästä annoinkin kritiikkiä palautepaperissa ja ehkä niin tekivät muutkin, kun se näemmä on poistettu paketeista. Aika moniahan jäi meidän matkalaisista hotellille viimeisenä iltana, kun eivät halunneet osallistua juhlaillalliseen syystä tai toisesta vaikka olikin maksaneet sen. Itse jätimme Trevison matkan väliin sateen takia, kun Suomen päässä piti olla kuivat vaatteet pakkaskeliin käytössä. Muutoksia on tullut myös hintoihin, 2.-5.3. matkanneille kultakortti maksoi 'vain' 268e, hopea 219e ja pronssi 179e. Säästimme siis näissä.

        Mutta ehdottomassti mieleenpainuva kohde Venetsia on käydä liikkuipa siellä ryhmien mukana tai itsekseen. Vakaa aikomukseni on mennä vielä joskus sinne uudelleen, tosin silloin menen omatoimimatkalle joko myöhemmin keväällä tai aikaisin syksyllä. Kesällä siellä on ehkä liiankin kuumaa minun makuun...

        Mukavia matkoja kaikille!

        -charlotta-


      • cashewpähkinä
        -charlotta- kirjoitti:

        ...oli meidän Venetsian matkalla runsaasti kun pilvinen/sateinen oli sää. Me kuljimme crokseissa ('muovikengissä') avojaloin/sukissa ja ne palvelivat hyvin. Vesilätäköissä kyllä kastuivat kengät kuin kengät. Talvikengissä matkat HKI/VCE/HKI. Osa matkalaisista kyllä liikkui ihan korollisissa nahkakengissä, suurin osa kuitenkin kävelykengissä. Jäähyväisillalliseen on hyvä varata 'iltavaatetus' ja korkokengät jos haluaa tanssilattialle. Pojan kanssa pukeuduimme 'ranta-asuun' kun emme olleet lainkaan varatuneet iltaohjelmaan. Hyvin kuitenkin selvisimme!=)

        Vaatetuksena meillä oli fleece/puuvillahuppari T-paidan päällä ja sateen kestävä goretex-takki. Sekin toimi aika hyvin, vaikka kastuimme kyllä kaikki enemmän tai vähemmän silloin Ventsiassa lähes kaatosateessa. Sateenvarjoja kyllä myydään paikan päällä turisteille muutamalla eurolla ja kertakäyttöisiä sadetakkeja myös.

        Kevyempääkin vaatetta käytimme; caprit olivat yleensä käytössä ja T-paita. Venetsian reissu farkuissa. Hihatonta puseroa en tarvinnut vaikka pakattuna matkassa olikin - meri kun ei ole vielä lämmin.

        Mutta reippasti matkaan - Venetsia on kyllä käymisen arvoinen paikka. Voisin käydä siellä joskus omatoimimatkalla toisenkin kerran!

        -charlotta-

        Hyvä tietää. En olisi ehkä älynnyt varata noin kevyitä vaatteita. Juhlavampia vaatteita ei varmaan tarvii, jos ei osallitu retkille. Se Venetsia by night olis kyllä varmaan upee..?


      • nalle
        -charlotta- kirjoitti:

        ...näemmä tapahtuu retkipakettienkin suhteen. Olin ensimmäisten joukossa matkalla 2.-5.3. ja silloin kyllä jäähyväisillallinen oli 'pakkopullaa' kaikkiin kulta- hopea- pronssikortteihin. Tästä annoinkin kritiikkiä palautepaperissa ja ehkä niin tekivät muutkin, kun se näemmä on poistettu paketeista. Aika moniahan jäi meidän matkalaisista hotellille viimeisenä iltana, kun eivät halunneet osallistua juhlaillalliseen syystä tai toisesta vaikka olikin maksaneet sen. Itse jätimme Trevison matkan väliin sateen takia, kun Suomen päässä piti olla kuivat vaatteet pakkaskeliin käytössä. Muutoksia on tullut myös hintoihin, 2.-5.3. matkanneille kultakortti maksoi 'vain' 268e, hopea 219e ja pronssi 179e. Säästimme siis näissä.

        Mutta ehdottomassti mieleenpainuva kohde Venetsia on käydä liikkuipa siellä ryhmien mukana tai itsekseen. Vakaa aikomukseni on mennä vielä joskus sinne uudelleen, tosin silloin menen omatoimimatkalle joko myöhemmin keväällä tai aikaisin syksyllä. Kesällä siellä on ehkä liiankin kuumaa minun makuun...

        Mukavia matkoja kaikille!

        -charlotta-

        Olikohan ratkipajetti siksi kalliimpi, että minulla oli matka lisäpäivän kera, eli kävin Veronassa.
        Tuskin niitä on muuteltu, mutta on hyvä että illanvietot ovat nyt ostettavissa, niin ei tule sellainen pakottamisen maku. Kallis se on kahdelta illalta, joista jäähyväis ilta paattyi klo 22.


      • nalle
        nalle kirjoitti:

        Olikohan ratkipajetti siksi kalliimpi, että minulla oli matka lisäpäivän kera, eli kävin Veronassa.
        Tuskin niitä on muuteltu, mutta on hyvä että illanvietot ovat nyt ostettavissa, niin ei tule sellainen pakottamisen maku. Kallis se on kahdelta illalta, joista jäähyväis ilta paattyi klo 22.

        Pyydän anteeksi kirjoitusvirheitä joita näköjään koko ajan teen. Toiv ymmärrätte. Kultakorttiin kuului lasi viiniä laivalla ja erikseen maksettavaan illanviettoon puoli pulloa viiniä per henkilö ja vettä tai limsaa. muuten juomat pitää maksaa itse. Ruokailuun otin oman vesipullon jonka täytin huoneessa. Säästöä on sekin. Itse suunnittelen uutta matkaa joskus, nyt kun osaan ominpäin siellä kulkea. Muranon retki lasikauppaan oli pettymys, kun emme kierrelleet missää, katselimme lasinpuhallusta ja sitten tosi kallita lasiesineitä. Pieni delfiin maksoi Buranossa 3e ja Muranon lasimyymälässä yli 10 e. Ostin sen lopulta venetsiasta kolmen euron hintaan.
        Trevisossa on kaupat kiinni maanantaisin, joitakin vaatekauppoja sekä suklaa puoteja oli auki, oli joku löytänyt ruokakaupankin. Reipas huonetoverini, jolla ei ollut raetkiä, ehti käydä Buranossa omatoimi matkalla vielä lähtöpäivänä. Täytyy vaan ehtiä oikeaan lauttaan ettei myöhästy lennolta.Mutta enköhän ole jo kirjoittanut kaiken minkä tiedän, joten hyvää matkaa kaikille. Kyllä oli ihana matka!


      • 60violet
        cashewpähkinä kirjoitti:

        Hyvä tietää. En olisi ehkä älynnyt varata noin kevyitä vaatteita. Juhlavampia vaatteita ei varmaan tarvii, jos ei osallitu retkille. Se Venetsia by night olis kyllä varmaan upee..?

        näet ,kun käyt sivulla http://www.ilmeteo.it/meteo-video/oggi


      • nalle
        nalle kirjoitti:

        Pyydän anteeksi kirjoitusvirheitä joita näköjään koko ajan teen. Toiv ymmärrätte. Kultakorttiin kuului lasi viiniä laivalla ja erikseen maksettavaan illanviettoon puoli pulloa viiniä per henkilö ja vettä tai limsaa. muuten juomat pitää maksaa itse. Ruokailuun otin oman vesipullon jonka täytin huoneessa. Säästöä on sekin. Itse suunnittelen uutta matkaa joskus, nyt kun osaan ominpäin siellä kulkea. Muranon retki lasikauppaan oli pettymys, kun emme kierrelleet missää, katselimme lasinpuhallusta ja sitten tosi kallita lasiesineitä. Pieni delfiin maksoi Buranossa 3e ja Muranon lasimyymälässä yli 10 e. Ostin sen lopulta venetsiasta kolmen euron hintaan.
        Trevisossa on kaupat kiinni maanantaisin, joitakin vaatekauppoja sekä suklaa puoteja oli auki, oli joku löytänyt ruokakaupankin. Reipas huonetoverini, jolla ei ollut raetkiä, ehti käydä Buranossa omatoimi matkalla vielä lähtöpäivänä. Täytyy vaan ehtiä oikeaan lauttaan ettei myöhästy lennolta.Mutta enköhän ole jo kirjoittanut kaiken minkä tiedän, joten hyvää matkaa kaikille. Kyllä oli ihana matka!

        Tuli vielä mieleen sellainen, että ne ketkä ostavat retkipaketin niin olkaa ajoissa lähtöpaikoilla. Oppailla ei ole mitään rekisteriä siitä ketä on mukana. Jos myöhästyy voi laiva tai muu mennä ohi, kuten joillekin Buranossa kävi. Meillä oli onneksi aikaa noutaa heidät, mutta harmillista tällainen on.Onneksi Venetsiasta ja Buranosta on vielä helppo löytää hotellille, mutta Verona on jo sitten toinen juttu.
        Mutta hyvää matkaa kaikille, ottakaa iloinen mieli mukaan. Toivon teille auringonpaistetta ja mukavia hetkiä kauniissa Italiassa.


    • Lähdöllä 5.-9.3.-09

      Olin ystäväni seurana. Siis matka maksoi mutta oli joka euron arvoinen. Ensinnäkin ilma oli hyvä vettä ei satanut ja aurinko paistoi sai jopa ihon punoittamaan. Olemme ystäväni kanssa niitä reppu matkailijoita vain repullinen tavaraa mennen tullen. Olemme aina omatoimisia matkoilamme joten emme ottaneet mitään retkiä. Kun ostaa tupakka kaupasta tai lippupisteestä 24 tunnin lipun 22.00 euroo tai 72 tunnin lipun 50.00 euroo saa ajaa linja-autolla sekä faporetolla vaikka koko ajan meille sopi tää lippu hyvin aamupalan jälkeen lähdettiin ja illalla myöhään tultiin nukkumaan. Käytiin kaikilla saarilla itse Muranolla, Buranolla, Lidolla, ja tietenkin Venetsiassa kekustassa ristiin rastiin monena päivänä. Ja siitä hinnasta ei ole ilmaisia matkoja ja joka paikassa yritetään ottaa turisteilta rahat pois mutta pitää itse pitää puolensa ja toimia mikä itselle parhaiten sopii.Terveiset täältä itä-rajalta kaikille tällä matkalla olleille. Ja hyvää matkaa seuraaville matkoille meneville.

    • ehdottomasti kannatti

      kuulun 9.3. kotiin palanneisiin, Venetsiassa omatoimisesti liikkuneisiin. Oli upeaa! En ottanut mitään retkipakettia, niiden hinnat olisivat olleet 219 - 319 euroon. Takuusatasen sain takaisin. Läheisestä tupakkakaupasta ostin 3 kpl 24 tunnin bussilippuja välille Lido di Jesolo - Punta Sabbioni (bussissa ei voi maksaa, lippu tulee olla etukäteen ostettu!)yhden vuorokauden edestakaisen lipun hinta oli 4,80(minulla siis oli 3 tällaista lippua, se 24 tunnin voimassaolo lasketaan ensimmäisestä leimauksesta). Satamasta ostin 72 tunnin laivalipun, joka kelpaa kaikilla laiva-/moottorivenematkoilla Venetsian kaupungin alueella, siis myös esim. matkalla Muranoon, Buranoon ja Torcelloon. Sen lipun hinta oli 33 euroa, ja sitäpiti aina alukseen mennessä vilauttaa lukulaitteelle. Niitä on myytävänä myös 24:ksi ja 48:ksi tunniksi, mutta itselläni oli yksi ylimääräinen yö hotellissa ja siten 3 täyttä perilläolopäivää. Kohtuuhintaisia ruokapaikkoja löytää helposti, joten joshaluatte hienon, edullisen matkan, hankkikaa hyvä kartta, jonka yhteydessä on myös alusten reittikartta jo kotoa. Itselläni Otavan "Venetsia kartta opas", se sisältää kaiken tarvittavan. Ilma oli matkallani hieno ja aurinkoinen, kanavista nouseva kosteus tuntuu kuitenkin ajoittain kolealta, vaikka aurinko saattoi nostaa lämpötilan 15-16 asteeseen.Reippaasti matkaan ja nauttikaa!

      • cashewpähkinä

        On mukava tietää etukäteen ja suunnitella. Sitten ei ehkä tule langettua ainakaan kultakorttiin, jos yksin matkustan.


      • mistä saa
        cashewpähkinä kirjoitti:

        On mukava tietää etukäteen ja suunnitella. Sitten ei ehkä tule langettua ainakaan kultakorttiin, jos yksin matkustan.

        Saakohan noiden bussien ja vesiliikenteen aikatauluja mistään netistä otettua ? Jeseloon ollaan menossa 24.4 Kuinka myöhään bussiyhteydet Venetsiasta Jeseloon kulkee? Aikomus on liikkua omatoimisesti.


      • cashewpähkinä
        mistä saa kirjoitti:

        Saakohan noiden bussien ja vesiliikenteen aikatauluja mistään netistä otettua ? Jeseloon ollaan menossa 24.4 Kuinka myöhään bussiyhteydet Venetsiasta Jeseloon kulkee? Aikomus on liikkua omatoimisesti.

        oli jotain aikatauluista ja varsinkin hinnoista. Olikohan joku laittanut ihan aikataululinkinkin? En muista, kun tulostin on jossain komeron perukoilla ja oliko tätä levytilaa niin vähän ettei ko linkki auennut. Hyvää matkaa!


      • niitä linkkejä

    • matkaan tyytyväinen

      Kirjoitin tänään aikaisemmin viestin, jossa kerroin ohjeet ja hinnat mahdolliselle omatoimimatkailijalle, jollainen itsekin olen. Se näkyi silloin tässä vastauksena hetken, mutta on nyt kadonnut... kuka lie sensuroinut?

      • mumi

        Kyllä täällä näkyy joku viesti tälle päivälle. Siinä on selostettu omatoimimatkojen ja retkienki kustannuksia.


      • turhaan ihmetellyt
        mumi kirjoitti:

        Kyllä täällä näkyy joku viesti tälle päivälle. Siinä on selostettu omatoimimatkojen ja retkienki kustannuksia.

        olet oikeassa, se näkyy nyt taas. Oli välillä hukassa, tai sitten olin etsiessäni tumpelo!


    • reissuilija

      Oletteko kaikki jo matkalla olleet(Siis Naturamed Pharman Venetsian matkalla olleet) asuneet hotelli La Soleilissa vai onko teitä majoitettu muihinkin hotelleihin?
      Itse olen reissuun lähdössä yksin ja majoitus tietysti kiinnostaa.Onko kaikkim olleet tyytyväisiä majoitusjärjestelyihin? Ja jos kämppäkaverin kanssa ei ole tullut juttuun niin oletteko vaihdelleet huoneita keskenänne?

      • Palannut

        Majoituksen ainut huono puoli oli vain yksi avain kahdelle hengelle, joten avain piti aina jättää receptioniin, kun oli liikkellä.
        Jos valitsee tarjouksen maksuttomasta majoituksesta kahden hengen huoneessa, pitää varautua sopeutumaan tuntemattomaan matkakaveriin. Jokaisella meillä on omat kotkotuksemme, mutta sovun pitää antaa sijaa ne muutamat yöt mitä perillä ollaan.


      • Tupu21
        Palannut kirjoitti:

        Majoituksen ainut huono puoli oli vain yksi avain kahdelle hengelle, joten avain piti aina jättää receptioniin, kun oli liikkellä.
        Jos valitsee tarjouksen maksuttomasta majoituksesta kahden hengen huoneessa, pitää varautua sopeutumaan tuntemattomaan matkakaveriin. Jokaisella meillä on omat kotkotuksemme, mutta sovun pitää antaa sijaa ne muutamat yöt mitä perillä ollaan.

        Missä hotellissa olit?


      • nalle

        Koko alueella ei ollut muuta toimivaa hotellia kuin Le Soleil joten uskon kaikkien majoittuvan sinne. En kuullut kenenkään valittavan huonetoveristaan, pikemminkin vaikutti, että ihmiset saivat uuden ystävän. Toki on tuurista kiinni kenen kanssa synkkaa. Itselläni huonetoveri oli itsenäisesti kulkeva enkä nähnyt häntä (valitettavasti) paljoa. Itse olin järjestetyillä retkillä. Minulla oli todella ihana tämä huonekaveri ja pidämme yhteyttä edelleen. Tuntui kuin tuolta matkalta olisi puuttunut aaioista nipottavat henkilöt, koska hehän jättivät matkan epäilystensä vuoksi käyttämättä...Avointa mieltä ja sopeutumiskykyä mukaan matkaan, ja kaikki onnistuu. Tsemppiä


      • Tupu21
        nalle kirjoitti:

        Koko alueella ei ollut muuta toimivaa hotellia kuin Le Soleil joten uskon kaikkien majoittuvan sinne. En kuullut kenenkään valittavan huonetoveristaan, pikemminkin vaikutti, että ihmiset saivat uuden ystävän. Toki on tuurista kiinni kenen kanssa synkkaa. Itselläni huonetoveri oli itsenäisesti kulkeva enkä nähnyt häntä (valitettavasti) paljoa. Itse olin järjestetyillä retkillä. Minulla oli todella ihana tämä huonekaveri ja pidämme yhteyttä edelleen. Tuntui kuin tuolta matkalta olisi puuttunut aaioista nipottavat henkilöt, koska hehän jättivät matkan epäilystensä vuoksi käyttämättä...Avointa mieltä ja sopeutumiskykyä mukaan matkaan, ja kaikki onnistuu. Tsemppiä

        Kiitos "nalle" hotelli tiedosta. Mukava kuulla ettei muita ole auki kuin 4 tähden Hotel le Soleil! Kivan näköiset huoneet (standard)nettisivuilla.


      • nalle
        Tupu21 kirjoitti:

        Kiitos "nalle" hotelli tiedosta. Mukava kuulla ettei muita ole auki kuin 4 tähden Hotel le Soleil! Kivan näköiset huoneet (standard)nettisivuilla.

        Laitan nyt huvikseni tähän vielä hintoja. Vesipullohan kulkee aina matkassa mukana, ja se maksaa yli euron esim venetsiassa. Kuskilta saa vettä euron hintaan ja lähikaupassa Lido Di Jesolossa 29 senttiä. Ja ne voi täyttää sitten hotellissa koska vesi on juomakelpoista. Pieniä säästöjä, mutta niistä se rikkaus syntyy. Lähikaupassa oli myös viinejä. Grappaa ostin tuliasiksi ja se maistui kuulema ihan pontikalle. Mieheni laittoi vettä sekaan ja sit se oli niin pahaa, että joutui viemäriin. Mutta sehän on makuasia.
        Paluumatkalla lentokoneessa myytiin jotain venetsialaista drinkkiä tuliaspullona. Muistaakseni se maksoi 7,50. Itseäni harmitti kun olin jo tuhlannut kaikki rahat enkä voinut ostaa tätä juomaa tuliasiksi. Se jäi vähän harmittamaan. Mutta tällaset tiedot tuli mieleen näin aamutuimaan.


      • Käytän mahdollisuuteni
        nalle kirjoitti:

        Laitan nyt huvikseni tähän vielä hintoja. Vesipullohan kulkee aina matkassa mukana, ja se maksaa yli euron esim venetsiassa. Kuskilta saa vettä euron hintaan ja lähikaupassa Lido Di Jesolossa 29 senttiä. Ja ne voi täyttää sitten hotellissa koska vesi on juomakelpoista. Pieniä säästöjä, mutta niistä se rikkaus syntyy. Lähikaupassa oli myös viinejä. Grappaa ostin tuliasiksi ja se maistui kuulema ihan pontikalle. Mieheni laittoi vettä sekaan ja sit se oli niin pahaa, että joutui viemäriin. Mutta sehän on makuasia.
        Paluumatkalla lentokoneessa myytiin jotain venetsialaista drinkkiä tuliaspullona. Muistaakseni se maksoi 7,50. Itseäni harmitti kun olin jo tuhlannut kaikki rahat enkä voinut ostaa tätä juomaa tuliasiksi. Se jäi vähän harmittamaan. Mutta tällaset tiedot tuli mieleen näin aamutuimaan.

        Lämmin kiitos nalle ja muut. Nyt kun olen lukenut teidän kertomuksianne, niin uskaltaa tällainenkin arkajalka lähteä reissuun lapsen kanssa. Me matkaamme vasta lokakuussa, jos ei tule mutkia matkaan. Heissan!!


      • palannut
        nalle kirjoitti:

        Laitan nyt huvikseni tähän vielä hintoja. Vesipullohan kulkee aina matkassa mukana, ja se maksaa yli euron esim venetsiassa. Kuskilta saa vettä euron hintaan ja lähikaupassa Lido Di Jesolossa 29 senttiä. Ja ne voi täyttää sitten hotellissa koska vesi on juomakelpoista. Pieniä säästöjä, mutta niistä se rikkaus syntyy. Lähikaupassa oli myös viinejä. Grappaa ostin tuliasiksi ja se maistui kuulema ihan pontikalle. Mieheni laittoi vettä sekaan ja sit se oli niin pahaa, että joutui viemäriin. Mutta sehän on makuasia.
        Paluumatkalla lentokoneessa myytiin jotain venetsialaista drinkkiä tuliaspullona. Muistaakseni se maksoi 7,50. Itseäni harmitti kun olin jo tuhlannut kaikki rahat enkä voinut ostaa tätä juomaa tuliasiksi. Se jäi vähän harmittamaan. Mutta tällaset tiedot tuli mieleen näin aamutuimaan.

        Hei Anne, tässä huonekaverisi Tarja. Älä välitä, olisin itsekin halunnut ostaa sitä valkkarin ja persikan sekoitusta koneesta eli proseccoa hintaan 7.50 mutta kun emot tuli kohdalle niin loppuhan se jo oli!!! Se oli ajatuksena Suomessa suunnitellessani matkaa että sitä ostan, mutta niin vain unohdin, kaikkea en voinut muistaa, mitä oli etsinyt tietoa etukäteen. Sitten seuraavan kerran ostamme proseccoa paikan päältäl emme luota koneeseen jossa nyt muutenkin tarjoilun aikana tuntui loppuvan sitä sun tätä. Olen grappaa maistanut kotona minäkin ja ytyä se on sellaisenaan, kai se johonkin boolin vahvistukseksi sopii.


      • palannut
        nalle kirjoitti:

        Koko alueella ei ollut muuta toimivaa hotellia kuin Le Soleil joten uskon kaikkien majoittuvan sinne. En kuullut kenenkään valittavan huonetoveristaan, pikemminkin vaikutti, että ihmiset saivat uuden ystävän. Toki on tuurista kiinni kenen kanssa synkkaa. Itselläni huonetoveri oli itsenäisesti kulkeva enkä nähnyt häntä (valitettavasti) paljoa. Itse olin järjestetyillä retkillä. Minulla oli todella ihana tämä huonekaveri ja pidämme yhteyttä edelleen. Tuntui kuin tuolta matkalta olisi puuttunut aaioista nipottavat henkilöt, koska hehän jättivät matkan epäilystensä vuoksi käyttämättä...Avointa mieltä ja sopeutumiskykyä mukaan matkaan, ja kaikki onnistuu. Tsemppiä

        Hei Nalle.. kiitos kehuista, sinäkin olet mielesäni useasti ja se on tietty tosi, että vähän liian vähän ennätettiin nähdä toisiamme kun luurasin parhaimmillaan 14 h omilla poluilla...jäi ne Lollipopin emännän leivät kaivelemaan kun ei ennätetty niitä syödä. Huonehan itsessään oli niinkuin huonekaverikin hyvä, meille ei tosin sattunut merinäköalaa jonka jotkut saivat. Tallelokeroa käytimme, kuljetin avainta mukanani. Tv oli ja jääkaappi ja suihkusta lämmintä vettä.


      • Sikke589
        palannut kirjoitti:

        Hei Nalle.. kiitos kehuista, sinäkin olet mielesäni useasti ja se on tietty tosi, että vähän liian vähän ennätettiin nähdä toisiamme kun luurasin parhaimmillaan 14 h omilla poluilla...jäi ne Lollipopin emännän leivät kaivelemaan kun ei ennätetty niitä syödä. Huonehan itsessään oli niinkuin huonekaverikin hyvä, meille ei tosin sattunut merinäköalaa jonka jotkut saivat. Tallelokeroa käytimme, kuljetin avainta mukanani. Tv oli ja jääkaappi ja suihkusta lämmintä vettä.

        En ole saanut UTS:lta vahvistusta siihen, että mihin hotelliin on majoitus. Hotel le Soleil?
        Onko muut 6.4. lähtijät saaneet tietoa?


      • Sikke589
        Sikke589 kirjoitti:

        En ole saanut UTS:lta vahvistusta siihen, että mihin hotelliin on majoitus. Hotel le Soleil?
        Onko muut 6.4. lähtijät saaneet tietoa?

        Sain klo.17.00 UTS:lta meilinä vahvistuksen hotellista.
        Hotelli on 4 tähden Hotel Le Soleil !!
        Bravo!


      • cashewpähkinä
        Sikke589 kirjoitti:

        En ole saanut UTS:lta vahvistusta siihen, että mihin hotelliin on majoitus. Hotel le Soleil?
        Onko muut 6.4. lähtijät saaneet tietoa?

        Olen lähdössä 16.4 ja lopullisessa matkan vahvistuksessa lukee vaan kolmen tähden hotelli. Harmittaa, kun paluu onkin vasta ti klo 03.30. Eihän siinä ehdi aamuksi töihin...Taas pitää yrittää setviä töissä maanantaina, että pääseekö sitä lähtemään vai ei...


      • reissuilija
        cashewpähkinä kirjoitti:

        Olen lähdössä 16.4 ja lopullisessa matkan vahvistuksessa lukee vaan kolmen tähden hotelli. Harmittaa, kun paluu onkin vasta ti klo 03.30. Eihän siinä ehdi aamuksi töihin...Taas pitää yrittää setviä töissä maanantaina, että pääseekö sitä lähtemään vai ei...

        ...kyllä se yks päivä menee töissä unettomilla silmillä! Reissuun vaan!


      • cashewpähkinä
        reissuilija kirjoitti:

        ...kyllä se yks päivä menee töissä unettomilla silmillä! Reissuun vaan!

        jos sinne töihin kerkeis! Jos en saa palkatonta toista päivää, on matka jätettävä syksyyn tai lopetettava tämä vatulointi kokonaan.


      • jos voit
        cashewpähkinä kirjoitti:

        jos sinne töihin kerkeis! Jos en saa palkatonta toista päivää, on matka jätettävä syksyyn tai lopetettava tämä vatulointi kokonaan.

        Hei!
        Oliko ehdoissa, että matkan voi siirtää toiselle henkilölle? Olen lähdössä yksin 16.4.ja nyt saisin kaverin Suomesta mukaan-mutta hänellä ei ole matkaa. Vastaile pian, niin päästään kauppaa hieromaan?

        Ihan riskiähän tämä on koko ajan ollut. Nyt tuli vielä nuo maanjäristykset! Olen jo maksanut 4 päivän matkan ja innolla lähdössä yksinkin!


      • cashewpähkinä
        jos voit kirjoitti:

        Hei!
        Oliko ehdoissa, että matkan voi siirtää toiselle henkilölle? Olen lähdössä yksin 16.4.ja nyt saisin kaverin Suomesta mukaan-mutta hänellä ei ole matkaa. Vastaile pian, niin päästään kauppaa hieromaan?

        Ihan riskiähän tämä on koko ajan ollut. Nyt tuli vielä nuo maanjäristykset! Olen jo maksanut 4 päivän matkan ja innolla lähdössä yksinkin!

        ta sain tiistaiksi. Joten olen lähdössä 16.4, jos ei kovasti järistele tai niitä ennusteta sinne päin.
        Jännäks menee. Kiitos vaan tarjouksesta. Saiskohan sieltä matkatoimiston kautta vielä kaveripaikan?


      • cashewpähkinä kirjoitti:

        ta sain tiistaiksi. Joten olen lähdössä 16.4, jos ei kovasti järistele tai niitä ennusteta sinne päin.
        Jännäks menee. Kiitos vaan tarjouksesta. Saiskohan sieltä matkatoimiston kautta vielä kaveripaikan?

        teille jotka olette olleet Natura Med Pharma Venetsian matkalla antakaa vinkkejä ym. sinne meniöille. Itse lähden 5.4.2010 matkaan. Olen ajatellut kulkea ihan "omia polkuja" , en siis ole ottamassa heidän tarjomiaan paketteja. Onko lähettyvillä esim. ostoskeskuksta tai muuta ostos mahdollisuuksi? Minne suosittelette mennä käymään. Kaikki ideat ja vinkit ovat tervetulleita. Toivoisin myös muiden samaan aikaan lähtevien ottavan yhteyttä ,olen meinaan lähdössä aivan yksin niin olisi kiva tutustua aiemmin jo kanssa matkustajiin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe