Itsepuolustus

selfdefender

Mitä tehdä jos joku käy päälle? Silloin olisi varmasti paikallaan osata pari itsepuolustustekniikkaa. Esimerkiksi tuo poliisien käyttämä "poliisiote" yms. Kun googletan "itsepuolustus" tulee vain karate ja muita linkkejä. Haluaisin vain saada hieman alkeita perusitsepuolustuksesta ja esim. hyökkääjän kohtaamisesta yms. Linkkejä tai videoita.

93

14594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uhrit ovat syyllisiä

      Käännä toinenkin poski päällekarkaajan lyötäväksi. Näin pääset pienimmällä rangaistuksella.

      • ja häipyy paikalta äkkiä.

        tietysti itseään saa puolustaa keinolla millä hyvänsä käsi ja jaloin.....JOS et ole käynyt mitään karatekursseja sun muita silloin paukkuu sinulle tuomio.


      • jailbird79
        ja häipyy paikalta äkkiä. kirjoitti:

        tietysti itseään saa puolustaa keinolla millä hyvänsä käsi ja jaloin.....JOS et ole käynyt mitään karatekursseja sun muita silloin paukkuu sinulle tuomio.

        voi puolustaa itseään!!
        Itse sain tuomion vaikka puolustin vanhaa naista ja itseäni.


      • krts
        ja häipyy paikalta äkkiä. kirjoitti:

        tietysti itseään saa puolustaa keinolla millä hyvänsä käsi ja jaloin.....JOS et ole käynyt mitään karatekursseja sun muita silloin paukkuu sinulle tuomio.

        kunhan tiedät realiteetit. jos pakoon pääseminen noin vaan on kaukaa haettua iske semmosen paikkaan että toinen lamaantuu siitä ja lähde vittuun. jos tää uhkaaja on turhan kova vastus nii puukolla alhaalta-yöspäin strategialla leuan alle, luut ohjaa terän suoraan aivoihin. siis jos kyse on elämästä ja kuolemasta. mielummin se kuin sinä, vai?


      • fdgge
        jailbird79 kirjoitti:

        voi puolustaa itseään!!
        Itse sain tuomion vaikka puolustin vanhaa naista ja itseäni.

        Puolustamalla itseäni ja äitiäni sain itse ramgaistuksen.


      • LXÅ

        Suomessa puolustautumisen yhteydessä hyökkääjälle syntyneistä vammoista kuten mustelmista, luetaan puolustautujalle pääsääntöisesti tuomio! Harva ihminen osaa konsteja joiden avulla päällekävijän voi taltuttaa ettei minkäänlaista vammaa synny. Ainoa vaihtoehto on siis poistua paikalta. Jos mahdollista..

        Varsinkin juopunutta naista kannattaa välttää koska sana sanaa vastaan tilanteessa mies jää aina hopealle mikäli nainen päälle käytyään saa esim. mustelmia ja vie asian tutkintaan syyttäen pahoinpitelystä.

        Usein vielä voi olla niin että tutkinnanjohtaja sekä kuulustelijat ovat naisia kuten myös tuomari ja syyttäjä! Kuka väittää että tällainen ei vaikuttaisi lopputulokseen?

        Julkisuudessa käydään edelleen jatkuvasti kovaäänistä (usein naisten johdolla) keskustelua siitä kuinka miehet nimenomaan syyllistyvät pahoinpitelyihin ja se osaltaan vaikuttanee myös tuomioistuinten päätöksiin. Kuitenkin meillä on vankiloissa ja jatkuvasti myös lööpeissä runsaasti vakaviin väkivaltarikoksiin syyllistyneitä naisia. Lisäksi on monelta taholta jo tunnustettu että ero ei olisikaan niin suuri jos myös miehet tekisivät rikosilmoituksia yhtä herkästi. Vaikkapa vain mustelmistaan. Käsi ylös kuka mies tällaiseen ryhtyisi...?

        Naispoliisi totesi: "valitettavasti mies on näissä tapauksissa lähtökohtaisesti altavastaajan asemassa...."


      • tuomiota odotellessa

        Periaatteessa oikea asenne mutta kun se ei aina toimi. Itselleni ilmestyi tuiki tuntematon mies ovelle,tyhmänä menin aukaisemaan oven joten tämä kaveri päätti väkisin tunkeutua asuntooni iskien puukon samalla kaulaani. Tästä hieman suivaantuneena annoin samalla mitalla takaisin ehkä vähän liikaakin. kuitenkin kävi ilmi myöhemmin että samainen mies oli käyny lyömässä naapuritalossa toiselta kaverilta kaulavaltimon auki. Syyttäjä vaatii mulle 1,2 vuotta törkeestäpahoinpitelystä vaikka mulla ei ollu mahdollisuutta paeta paikalta. Ja toiselle osapuolelle 2 vuotta törkeestä pahoinpitelystä. että tämmöinen on suomenlaki tänä päivänä,eli ei muuta kuin päästätte kaikki kaupustelijat sisään ja kysytte mitä ne haluaa viedä.


      • Anonyymi
        LXÅ kirjoitti:

        Suomessa puolustautumisen yhteydessä hyökkääjälle syntyneistä vammoista kuten mustelmista, luetaan puolustautujalle pääsääntöisesti tuomio! Harva ihminen osaa konsteja joiden avulla päällekävijän voi taltuttaa ettei minkäänlaista vammaa synny. Ainoa vaihtoehto on siis poistua paikalta. Jos mahdollista..

        Varsinkin juopunutta naista kannattaa välttää koska sana sanaa vastaan tilanteessa mies jää aina hopealle mikäli nainen päälle käytyään saa esim. mustelmia ja vie asian tutkintaan syyttäen pahoinpitelystä.

        Usein vielä voi olla niin että tutkinnanjohtaja sekä kuulustelijat ovat naisia kuten myös tuomari ja syyttäjä! Kuka väittää että tällainen ei vaikuttaisi lopputulokseen?

        Julkisuudessa käydään edelleen jatkuvasti kovaäänistä (usein naisten johdolla) keskustelua siitä kuinka miehet nimenomaan syyllistyvät pahoinpitelyihin ja se osaltaan vaikuttanee myös tuomioistuinten päätöksiin. Kuitenkin meillä on vankiloissa ja jatkuvasti myös lööpeissä runsaasti vakaviin väkivaltarikoksiin syyllistyneitä naisia. Lisäksi on monelta taholta jo tunnustettu että ero ei olisikaan niin suuri jos myös miehet tekisivät rikosilmoituksia yhtä herkästi. Vaikkapa vain mustelmistaan. Käsi ylös kuka mies tällaiseen ryhtyisi...?

        Naispoliisi totesi: "valitettavasti mies on näissä tapauksissa lähtökohtaisesti altavastaajan asemassa...."

        Hei tyypit! Mä näin unta et jotkut viis poikaa ahdisteli mua yksitellen mun koti kadulla apua en pystynyt huutamaan, kun viides ( viimeinen poika ) tuli mun luo hän kaatoi mut maahan, pääsin ylös ja heitin tällä kertaa itse hänet olan yli maahan, vedin poikaa 4 kertaa turpaan. Nousin ja huusin hänelle jotain. Uni loppui siihen. Mietin vieläkin onko laillista käyttää väkivaltaa jos sinua ahdistellaan?


    • yhdistelmä

      Moi!

      Kirjoita youtubeen mitä haluat, sieltä näkee videolta kivasti sitten opastettuna. Monenlaisia lukkoja ja kaatotekniikoita tai vain tekniikoita joilla pitää toinen loitolla. Kuristukset ovat tehokkaimpia otteita.

      Tällainen anaconda niin mennään hiljaiseksi, mut siis toisen ilmanotto estyy viimeistään kun aletaan liikuttaan vartaloa toista kohti, joten muistetaan, ettei tapeta sitä raiskaria. Tästä nyt on enenmmänkin etua miesten välisessä katutappelussa, mutta siellä on hyviä videoita ja kikkoja.
      http://www.youtube.com/watch?v=Bwf9x_20DJA

      Tässä sitten kun on oppinut potkimaan niin hieman improvisointia osumapaikan suhteen ja potkuja sarjoissa :))

      http://www.youtube.com/watch?v=uky1A50ejC8&feature=related

      • opita juutuupista

        eikä kirjoista. On ihmisiä joista ei saa millään pitkälläkään koulutuksella tehokkaita itsepuolustajia, miltä ei keskiverto roisto, tai katutappelija saisi selkäänsä.

        Tahtoo olla niin, että hienot otteet unohtuu tositilanteessa. Pitäisi useamman kerran kohdata tositilanne ja kehittää itseään siltä pohjalta.

        Naurettavan näköistä, kun jotkut mammat opettelevat lyöntejä kursseilla, avuttoman hitaita. Myös helpon ja tehokkaan näköisiä nuo lukot ja muut, silloin kuin "vastustaja" on näytösluontoisesti passiivinen.


      • turiset
        opita juutuupista kirjoitti:

        eikä kirjoista. On ihmisiä joista ei saa millään pitkälläkään koulutuksella tehokkaita itsepuolustajia, miltä ei keskiverto roisto, tai katutappelija saisi selkäänsä.

        Tahtoo olla niin, että hienot otteet unohtuu tositilanteessa. Pitäisi useamman kerran kohdata tositilanne ja kehittää itseään siltä pohjalta.

        Naurettavan näköistä, kun jotkut mammat opettelevat lyöntejä kursseilla, avuttoman hitaita. Myös helpon ja tehokkaan näköisiä nuo lukot ja muut, silloin kuin "vastustaja" on näytösluontoisesti passiivinen.

        ja myös jokainen tilanne on erilainen. siksi vaaditaan myös nopeaa tilannetajua sekä refleksejä jotta ehtii tehdä esim. tarvittavan väistöliikkeen. muistan lukeneeni jostain kirjasta hyvän ohjesäännön että pyrkii aina katsomaan että kummasta kädestä mahdollinen isku lähtee ja tekee sen perusteella väistöliikkeen. esimerkiksi jos toisessa kädessä on kaljapullo niin luonnollisesti isku lähtee toisella kädellä.


      • Zero
        turiset kirjoitti:

        ja myös jokainen tilanne on erilainen. siksi vaaditaan myös nopeaa tilannetajua sekä refleksejä jotta ehtii tehdä esim. tarvittavan väistöliikkeen. muistan lukeneeni jostain kirjasta hyvän ohjesäännön että pyrkii aina katsomaan että kummasta kädestä mahdollinen isku lähtee ja tekee sen perusteella väistöliikkeen. esimerkiksi jos toisessa kädessä on kaljapullo niin luonnollisesti isku lähtee toisella kädellä.

        Pitääkö sitä aina olla voittaja? Jos oikeasti tulee tälläinen vaarallinen tilanne niin on parempi juosta karkuun kuin yrittää pistää tyyppiä turpaan. Ja näitä surullisen kuuluisia videoita...


      • on inhimillistä
        Zero kirjoitti:

        Pitääkö sitä aina olla voittaja? Jos oikeasti tulee tälläinen vaarallinen tilanne niin on parempi juosta karkuun kuin yrittää pistää tyyppiä turpaan. Ja näitä surullisen kuuluisia videoita...

        että haluaa turpaan vetästä, jos päälle syyttä käydään. Sellaisella herkuttelee mielessään pitkään, jos taas karkuun juoksee lyömättä toiselle vammaa, se vituttaa pitkään ja antaa puolestaan öykkärille hyvän mielen.
        Näinhän se on, vaikka mitä muuta joku väittäisi.


      • örripoka

        jos puolustat itseäsi ja aiheutat hyökkäjälle pienenkin mustelman sinut tuomitaan välitttömästi vankeuteen tai ainakin suuriin korvauksiin ja sakkoihin. joten älä tee mitään älä edes hiåaisekaan hyökkääjää semmonen on laki ei mahda mitään uskokaa tai älkää noin se vaan on


      • akkapakka
        örripoka kirjoitti:

        jos puolustat itseäsi ja aiheutat hyökkäjälle pienenkin mustelman sinut tuomitaan välitttömästi vankeuteen tai ainakin suuriin korvauksiin ja sakkoihin. joten älä tee mitään älä edes hiåaisekaan hyökkääjää semmonen on laki ei mahda mitään uskokaa tai älkää noin se vaan on

        eli toisin sanoen älä yritäkään puollustaa itzeäsi jos pulustat joudut siitä vastuuseen
        laki on todellakin näin päättäjien pitäisi mitä kikimmiten puuttua tuohon epäkohtaan


    • siellä on vaikka mitä
    • turvallisuusalan opiskelija

      Etsi joku itsellesi sopiva itsepuolustuslaji ja aloita se, muuten on turha harkitakaan muuta kun paikalta poistumista, jos et sitten ole valmiiksi kova katutappelija. Esim hokutoryu ju-jutsu tai helsingin itsepuolustuskoululta joku tms. Tutustu vaikka niihin ensin. Google löytää. Toivottavasti löydät hyvän harrastuksen.

    • viisas mies

      tee kuten kaimani serkku. hänen kimppuunsa hyökkäsi joku sankari baarin edustalla. esittäen säikähtänyttä, hän juoksi baarin taakse tietäen hyökkääjänsä jahtaavan häntä sinne. (ei silminnäkijöitä) heti hyökkääjän ilmestyttyä nurkan takaa turpaan vaan ja sen jälkeen takaisin baarin edustalle norkoilemaan. problem solved. (edellyttäen tietty että tiedät voittavasi) ;)

    • Itsekäytän

      Eli eli, itse en tosin asu lepikössä, jolloin keskellä päivää voi joku käydä päälle. Mutta mutta, yleisesti ottaen ei ole koskaan kukaan käsiksi päivällä käynyt. Yleensä vain perjantai tunnelmissa.

      Oma näkemykseni itsepuolustuksesta on, että älä tappele selvää kaveria vastaan. Se voi tunnistaa sinut, toinen jos olet julkisella paikalla. Niin vaiha äkkiä aluetta, mielellään parkkipaikat yms sopivat lähikontaktiin.

      Ihan perus juttu puolustuksessa on, että kun kaveri tulee eteen niin täysillä nenään, parempi viellä jos on pitkätukkainen, niin nappaa siitä mopista kiinni ja sitten polvea naamaan niin saatanasti. Tuttava yleensä antaa puukosta reiteen, niin loppuu se saatanan riehtominen.

      Enivei, jokainen tietysti tajuaa jo omia käsiään tutkimalla, miten saa kipua aikaseksi vaivatta. Eli väännä siihen suuntaan, mihin ei taivu (Ellet oikeasti haasta riitaa kehitysvammasien kanssa ja hakkaa itsepuolustukseksi). Jurrinen ihminen yleensä ihan pelkkää käsivartta pyörittämällä taantuu, tai potkasee sääreen. Näissä hommissa ei kannata hirveästi tosin tulla nähdyiksi, koska turhaa paperisotaa tulee siitä (Veronmaksajat joutuvat nekin kustantamaan. Eli yhteisen hyvän nimissä tässä toimitaan).

      Karkuun on turha juosta, varsinkin jos et ole salilla käynyt, tai daamisi paina sen 40kg, jolloin voit mekkoinee päivineen olalla juosta. Eli tonnikeijua ei kannata edes yrittää suostutella juoksemaan, yllytä istumaan raivosuun päälle.

      Mitään käsiä ei kannata lähteä sijoiltaan repimään, tai muutakaan vastaavaa. Vaikka se viihdettä onkin (Tietysti en itse mukana koskaan, kunhan kuullut...Tai jotain)...Mutta paras keino välttää ongelmat, on olla rääkymättä omaa turpaansa. Jos joku tulee haastaa riitaa, niin älä turhaan anna syytä käymään päälle. Jos käy, niin melkein jo velvollisuutesi pitää huolta, että muut kanssamatkustajat jatkossa säästyvät näiltä katukuvaa rumentavista öykkäreistä.

      • gggg1234

        ja sitten tulee laiton uhkaus ja törkeä pahoinpitely ja tapon yritys käräjillä nähdään


      • somali-08
        gggg1234 kirjoitti:

        ja sitten tulee laiton uhkaus ja törkeä pahoinpitely ja tapon yritys käräjillä nähdään

        mutku kato heittää ruumiin volvon takakonttii ja sit joku kaunis yö kiskasee ruumiin itämeree jätesäkin sisäl paloteltuna ja siel jotain kelluvaa sillee ettei se uppoo ja se lainehtelee ainaki jo venäjälle asti ennenku kukaa äkkää mitä siel on


    • tuntematon 88853

      Jos joku käy päälle, vedät sitä oikeen kunnolla turpaan. Eli tälleen kolme kertaa alakoukku leukaa, sen jälkee ohimoon.

      • lgjnhnfdlo

        Jos joku käy päälle niin vetäset moran kaulaan. Sillon tipahtaa isompikin paskiainen. Toinen on, että lyöt teleskooppipampulla päähän niin että kallo rusentuu.


    • heppatyttö_94

      Joo elikkäs jos on joku hirvee kaappi vastassa, kannattaa yleensä yrittää kaataa herra ryyntäämällä eteenpäin ja tönäsemään mahaan ja ottamalla jaloista kiinni.. sen jälkeen voikin sitten improvisoida eli joko hakkaa sitten päätä katukivetykseen tai potkii kasseille.. Toisaalta jos on vastassa nisti niin sihen ei auta muukun ampuminen tai puukko.. meinaan ne herrat ei paljon kipua tunne.. Jos alat säälimään vastustajaasi oot kyllä hävinny pelin jo etukäteen.. ei armoa siis.. pistät vaan kunnolla menemään, sen verran että ei nouse enää..

      • juujuu-

        ole näin. jostain olen kuullu että puolustaa saa niin, että ei aiheuta "hyökkääjälle" pahempia vammoja kun se aikoi tehä sulle


      • 16+12
        juujuu- kirjoitti:

        ole näin. jostain olen kuullu että puolustaa saa niin, että ei aiheuta "hyökkääjälle" pahempia vammoja kun se aikoi tehä sulle

        Vaikka esimerkki joku känninen meinaa ampua sut mutta ampuukin onneksi sitten ohi ja pääset lyömään sitä turpaan(katkee hammas vaikka) niin eiköhän siitä sullekkin jtn rangaistusta tuu, niin reiluja ne lait on nykyään =)


      • jeejeejutsu
        16+12 kirjoitti:

        Vaikka esimerkki joku känninen meinaa ampua sut mutta ampuukin onneksi sitten ohi ja pääset lyömään sitä turpaan(katkee hammas vaikka) niin eiköhän siitä sullekkin jtn rangaistusta tuu, niin reiluja ne lait on nykyään =)

        Toivottavasti kaikki kirjoittajat ovat trolleja.. Eivät ymmärrä itsepuolustuksesta tai hätävarjelulaista mitään..


      • häpeäpaalu2
        jeejeejutsu kirjoitti:

        Toivottavasti kaikki kirjoittajat ovat trolleja.. Eivät ymmärrä itsepuolustuksesta tai hätävarjelulaista mitään..

        Itse sain sakkotuomion (15 pvs) ja määrättiin maksamaan 50 e korvauksia kun vastapuoli aloitti hyökkäyksen tarttumalla käteeni kiinni jolloin huitaisin sitä toisessa kädessäni olleella kassilla leukaan. Hänen kaverinsa kuvasi huitaisuni videolle ja sain tuomion lievästä pahoinpitelystä. Aiemmin oli pari ylinopeussakkoa ja muutama parkkisakko, ei mitään rähinähistoriaa tms. Vetosin hätävarjeluun ja pakkotilaan ja mihin vain mutta ei kuulemma ollut hätävarjelua kun olisin päässyt kuulemma pakenemalla irti tilanteesta. Vaan eipä siinä ehtinyt paljon suunnitella, piti vain saada nopeasti hyökkäys loppumaan ja irti pääsin kun huitausuni seurauksena kaveri laski irti. Mutta sakot sain minä, vastapuolen hyökkäys ei kuulemma näkynyt videolla vaikka hän myönsi aloittaneensa nahinan. Nyt sitten olen tuomittu rikollinen viranomaisten ym. yhteiskunnan silmissä.


    • ipa20000

      niinpä
      hyvä idis

    • xxxxxxxxxxxxxsagfd

      jep jep... Suomessa tappeluissa käy aina huonosti.. häviäjä saa päähänsä ja voittaja tuomion riippumatta siitä vaikka olisi vain itseään puolustanut...
      kannattaa siis välttää nakkikioskien jonoja viikonloppuisin siinä baarien sulkemisaikaan

    • LunaS0808

      odottakaapa vaan, jos harrastatte kamppailulajeja, vaikka vain harrastusmielessä... olet jo valmiiksi rikollinen lain silmissä, ja kaikki mahdollinen hyökkäys itsepuolustuksena on luultavasti sinun kohdallasi törkeä pahoinpitely. Itse olen harrastanut thainyrkkeilyä muutaman vuoden (en kovin aktiivisesti), ja olen baarissa töissä, jossa järjestyksenvalvojana toimii toinen nainen. Paha siinä on yrittää keksiä puolustustekniikoita isoja kundeja vastaan, kun ei järkkäri pysty hoitamaan tilanteita yksin...

    • mukilointi-kokelas

      Karatella niskaan vaan!

      Jos joku kävisi kippuuni,niin en miettisi Suomen lakia (joka suojaa lähinnä päällekarkaajaa),vaan ensisijaisesti omaa selviytymistäni.Eli käytännössä:haneen,jos mahdollista tai sitten "turpaan" (jos pystyn) ja sitten heti haneen.

      Suomessa monet ip-kouluttajat ovat melko laki-keskeisiä ja heitä huolettaakin lähinnä se,että rikkooko ip-kokelas Suomen lakia vai ei.Oikeassa elämässä lakia voivat miettiä vain ne,joilla riittävästi "paukkuja takataskussa" ja jotka voivat oikeasti suorittaa valintoja väkivaltatilateissa.Muut saattavat vain itsensä tarpeettomasta vaaraan yrittäessään esittää ritarillista sankaria.

      • Kommentoin-kun-aihetta

        Asiaa. Pidä toi linja ja kommentoit toistekin. Ei sääliä kun tilanne joko tai.


    • Janne78.

      "Syyttäjä vaatii mulle 1,2 vuotta törkeestäpahoinpitelystä vaikka mulla ei ollu mahdollisuutta paeta paikalta. Ja toiselle osapuolelle 2 vuotta törkeestä pahoinpitelystä. että tämmöinen on suomenlaki tänä päivänä,eli ei muuta kuin päästätte kaikki kaupustelijat sisään ja kysytte mitä ne haluaa viedä. "


      Mitä vittua? No jos totta puhut, niin mitä vitun pellejä meilläkin siellä istuu näitä lakeja säätelemässä... ei helvetti.

      • Janne78.

        "jep jep... Suomessa tappeluissa käy aina huonosti.. häviäjä saa päähänsä ja voittaja tuomion riippumatta siitä vaikka olisi vain itseään puolustanut...
        kannattaa siis välttää nakkikioskien jonoja viikonloppuisin siinä baarien sulkemisaikaan "


        Tätä en tajua..
        Kun eihän nämä kravattipingviinit ole itse paikalla mitään näkemässä, niin helppoa se on jakaa syytteitä sinne ja tänne, kun ketään ei edes uskota. Siksi tämä menee aina näin.
        Mitään ei saisi vahingoittaa, ei edes itseään puolustaakseen.
        No, otetaan sitten tuomiot tuomiona, jos asia näin on. Kerran se vain kirpaisee.

        Itse harrastan voimailulajeja, säkkinyrkkeilyä ja ihan varmasti liipasen näköön, jos tilanne sitä vaatii tuolla kadulla. Jos urputtaja itse tekee minusta ilmoituksen, niin kukaan ei älyä että sellainen apina on itse aloittanut koko sodan ja toisesta tehdään syyllinen.


    • Tuomiot

      Ei mitään jos henki ei ole vaarassa! Esimerkkitapaus käräjäoikeuden päätöksestä:

      Kylässä ollut vieras päättää poistuessaan viedä mukanaan asunnon omistajan omaisuutta. Asunnon omistaja tarttuu esineeseen jolloin syntyy lyhyt kamppailu. Asunnon omistaja saa omaisuutensa takaisin ja vieras poistuu. Palaa kuitenkin hetken kuluttua riitaisena takaisin. Omistaja soittaa paikalle poliisin joka vie vieraan putkaan koska tämä käyttäytyy agressiivisesti. Myöhemmin vieras kuitenkin tekee papi-ilmoituksen ja esittää mustelmat lääkärissä.

      Asunnon omistaja tuomitaan pahoinpitelystä.

    • heiveröinen...

      entäpä pippuri suikheet, deodorantit, asetonit,liimat,värimaalit,räjähteet,pommit,hiekka,kipsilaasti-mietin vain mitä ilkeää voisin tositilanteessa heittää hyökkääjien kimppuun että pääsisin pakoon ja hyökkääjä saisi rangaistukset--joku maallikkojippo täytyy keksiä?jota nainenkin voi käyttää kun ei ole voimia...

      • Tikkurin Masa

        Teutorantti on iha kiva asia kun joku regsona tai akxe haisee ihanasti hyvälle. Liimat on kivoja jos laittaa sitä maahan jää se rosvo siihe liimaan jumiin ja sit voi lähtee karkuseen siitä paikalta . Tinneriä jos haistelee nii ei ainakaa satu nii paljoo sitte ku se karpaasi yms.huitasee päin pläsiä. Ripuloidakkin kannattaa jos on nauttinu vaikka tulista kepappii et tulee sellanen polttava persaukko kura ripuli nii se haisee yleensä kamalan kirpakalle. Kainalot kannattaa jättä myös pesemäti ku haisee pahalle nii yleensä kukaan ei viitti tulla lähellekkään. Sillohan sitä säästyypi monelta harmilta esim. linjurissakin saa tilaa ja odotushuoneissa ja muissa paikossakin jne..


    • kunnon,.

      mojova kananmunapieru tehoaa aina ja sen jälkeen juoksuksi.

    • atdrgdrr

      Suomen laki onkin nii vituttava; joku käy sun päälle, sinä lyöt sitä, sinä saat tuomion...

    • Minävainn

      Juokse hyvä ihminen pakoon... Jos ei onnistu niin kaksi nopeaa ja sitten pakoon.

    • Kunnon kansalainen

      Ase tai kaasua mukaan, jokainen tuntemattoman ihmisen päälle käyvä ei voi koskaan tietää allekirjoittiko juuri oman kuolintodistuksensa. Ei kiinnosta laki tässä suhteessa paskan vertaa, jokaisella on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen. Mielestäni lakia tulisi muuttaa siten että jos tappaa jonkun joka käy syyttä päälle, olisi se uhrin osalta avustettu itsemurha. Varsinkin kaupunkien lähiöissä riittää niitä vähä-älyisiä väkivaltaisia hormooni-idiootteja, jotka täytyy suoraan tappaa jos tahtoo olla rauhassa koska itsepuolustus johtaa helposti koston kierteeseen ja omaan kuolemaan.

    • tiedosta kiitollinen

      moi
      mitä pitäis tehdä eet,vanha sais vielä helpola aseen käyttöön,kummottis pitäis menetellä,olisko oikotietä

    • Jokuihminenfdsfdgga

      Laji nimeltä Aikido on pelkkää itsepuolustusta, kansis kokeilla. Itseäkin kiinnostain joskus kokeilla, vois olla hyövykästä. :/

    • Näin voi käydä

      Kaikenlainen voimankäyttö on rangaistavaa ellei siihen ole työn puolesta koulutusta (poliisi, vartijat mm.)

      Parasta on aina poistua paikalta. Hyökkääjälle pärjääminen ei välttämättä auta. Ei kannata uskotella että laki ei kiinnosta. Se tulee kiinnostamaan jos niin huono tuuri käy että teitä vaaditaan vastuuseen. Huonolla tuurilla pelkkä mustelmien aiheuttaminen hyökkääjälle, voi viedä teiltä kaiken.Vapauden, toimeentulon, perheen jne.
      Pahimmassa tapauksessa päälle kävijä itse ei saa minkäänlaista rangaistusta.

    • sadsadsd

      Aikidossa ei ole MITÄÄN hyötyä. Pelkkiä lukkoja, jotka ei tositilanteessa kunnolla toimi.

    • helplease

      Miten voin puolustautua arviolta 2-3 itseäni vahvempaa henkilöä vastaan jos olen piiritetty?

      • Argham Maistizz

        Käytä kurkipotkua se on tehokkain keino mitä tavallinen kuolevainen voi maanpäällä käyttää puolustaessan itseään-


      • Saahan.sitä.ehoottaa

        Vältä tilannetta jollet omista asetta jota osisit käyttää


      • Anonyymi

        Jos et pääse karkuun niin voit vaatia korvauksia vammoista mutta periaatteessa vaikka löisitkin ei se enää hyödytä sinua saat turpaan joka tapauksessa unohda moinen 3 vs 1 ja olet pienikokoinen sä otat turpaan


    • Rotta-strategia

      Kannattaa vaan alkaa heittää hirveesti läppää ja kertoilla vitsejä, ihan mitä vaan soopaa, tosi huonotkin käy siinä tilanteessa. Samalla kannattaa näytellä oksentavansa ja kuolata hirveesti. Kaikki on sallittua. Myös tortun tekeminen jos muu ei auta. Yleensä hyökkääjä ajattelee siinä tilanteessa, että mitä vttua mä tota keharia pätkin, antaa sian olla.Tai hyökkääjä saattaa jopa alkaa nauramaan ja mätkiminen jää puolitiehen. Itse pääsen yleensä noista tilanteista parilla mustelmalla ja vaatepyykillä. Katu-uskottavuus kärsii aluksi, mutta saa lopulta nostetta rotta-asteikon kautta.

    • Amatööri

      Vetäiset rystyset leukaan niin luulisi jätkän taantuvan, näi on mulle opetettu.

    • Lakia hieman vastaan

      Mä oon ajatellut itsekkin tätä. Musta on tyhmää jos ei saa puolustautuu esin Raiskaajalta(?) ja sit joutuu raiskatuks sen takii kun ei saa itsepuolustautuu silleen et tulee mustelmii... Se on aivan järjettömän tyhmää!

      • KeharitHyiFuck

        jos vetoaa oikeudessa mielenterveyteensä, raiskaus katsotaan sormien läpi ja raiskattu maksaa oikeuskulut.


    • dxfcge5y q5

      Jokainen vastaantulija kannattaa varmuudeksi tappaa koska hän voi olla mahdollinen hyökkääjä. Eli surmaamalla kaikki vastaan tulevat ihmiset pysyt turvassa.

    • Keijo Eemeli Kutvone

      Jos o iha hirvee jööti vastassa nii ammu singolla kasseille ja aja tankilla päälle, yleensä tehoo karmeinmallekii vastukselle. Sit voi kans soittaa US Marine pojille

      http://www.marines.com/operating-forces

      ne tulee helikopterilla aikas nopeesti paikalle ja antaa .223 ja .45:lla kaveriin vauhtia.

      Kans yx keino o Batman lampulla sohottaa merkkiä taivaalle, sekin o iha Ok keino.

    • jswd

      Tökkää etusormella ja keskisormella silmiin tai potkasee munille.

    • perhana suomi

      helevetin homot suomen presidentit eitn tapan kaikki! opetelkaa tekemään lakeja

    • Hohhoijaa..

      Olipa hulvattomia kommentteja tässä keskustelussa aina välillä.. Toivottavasti kaikki tähän keskusteluun kirjoittaneet olivat trolleja, ei voi muuta sanoa..

      Hätävarjelulain mukaan et saa vahingoittaa toista enempää kuin tämä on aikonut vahingoittaa sinua, esim. jos toinen on tönäissyt sinua, et saa lyödä häneltä hampaita kurkkuun tai jos joku on potkaissut sinua, et saa iskeä häntä puukolla vatsaan.

      Joten syy minkä takia puolustaja saa yleensä syytteen on se, että ajatellaan näin: "Jos joku mun kimppuun käy, nii vetäsen siltä tajun kankaalle".. Tämän näköisiä kommenttejahan tuolla ylempänä näkyi. Todellisuudessa tämä tapahtuu siis näin: Joku käyttäytyy uhkaavasti ja ottaa vaikkapa kädestä kiinni ja siinä kohtaa tuleekin nyrkistä ohimoon. Noin niinkuin esimerkkinä.

      Itse harrastan kamppailulajeja ja on hauska ajatella että ne jotka eivät harrasta kamppailulajeja luulevat että niissä oikeasti tulee hyväksi tappelijaksi ja osaa puolustaa itseään hyvin jnejne. Mutta tosiasiassa kamppailulajeissa ja kaikissa muissakin lajeissa kehittyy itsetunto ja itsevarmuus joka on hyvin tärkeää itsepuolustuksessa. Kuulin kerran eräästä tutkimuksesta jossa vangeille näytettiin videokuvaa kadusta, jolla käveli ihmisiä. Vankejen piti videolta valita ne ihmiset joiden kimppuun he todennäköisimmin kävisivät. Kun tuloksia tutkittiin, kävi ilmi että vangit hyökkäisivät niiden kimppuun, esim. joilla on napit korvissa / huppu päässä / ei tarkkaillut ympäristöä, vaan kulki kumarassa ja katse painuneena maahan.. Joten pelkästään se että käveletkö sinä pää pystyssä vai et, vaikuttaa hyvin, hyvin paljon siihen käydäänkö kimppuusi vai ei.

      Ja useimmista tilanteistahan pääsee puhumalla pois. Kaikissa tilanteissa se ei tietenkään ole mahdollista, ja näin ollen on hyvä osata puolustaa itseään yleisimpiä "hyökkäyksiä" vastaan: Kiinniottamisia (Kädestä, paidasta tai hiuksista), tönimisiä (On siis hyvä idea opetella kaatumaan oikein = ukemi), sekä yleisin kuristus: Edestä päin kahdella kädellä kurkusta kiinni (esim. sormilla painaminen solisluiden väliin samalla kääntäen kroppaa). Ja jos te nyt sitten päätätte kokeilla esimerkiksi tätä viimeistä, niin noudattakaahan sitten äärimmäistä varovaisuutta, älkääkä painako hirveän lujaa..

      Tuli hiukkasen pitkä teksti, mutta siinä minun mielipiteeni itsepuolustuksesta.

    • prkl!

      Kokeile krav magaa

    •   mieltä

      Samaa mieltä-

    • ei nim

      Oulussa nainen puukotti miestä 3 kertaa itsepuolustukseksi,kun mies oli hyökännyt hänen kimppuunsa,naiselle ei tullut mitään rikosseuraamuksia.

    • tarkkaavaisuus
    • min1

      Minä pääsin raiskaustilanteesta irti potkulla. Minulla oli jalassa hai-saappaat, ja niillä minä potkaisin sitä päällehyökkääjää munille. Hän putosi heti maahan, ja minä annoin sille sitten kunnolla saapasta. Minä potkin sen varmaan sairaalakuntoon. Tästä on joitain vuosia jo aikaa ,mutta minun päälle ei kannata käydä. Varsinkin, kun minulla on hai-saappaat jalassa.

    • Rau1

      Minunkin mielestä potkiminen on naiselle paras itsepuolustuskeino. Meillä on usein kovakärkiset kengät jalassa. Edellisen viestin kirjoittaja oli antanut potkuja ehkä vähän liikaakin. Minullakin on myös hai-saappaat.

    • väkivallaton itsepuo

      "Mitä tehdä jos joku käy päälle"

      Suosittelisin välttämään väkivallan käyttöä. Ensimmäisenä voisi yrittää hyökkääjän huomion kiinnittämistä johonkin muuhun, ihan niin, että hyökkääjä melkein unohtaa mitä olikaan tekemässä. Tähän liittyen myös hyökkäyksen aloituksen pitkittämistä, väistämistä, lopeta komentojen huutamista ja sivullisten pyytämistä apuun. Tärkeintä on, ettei PROVOSOIDU väkivaltaan. Parasta itsepuolustusta on välttää ikävyydet ennen kuin ne alkaa. Harvemmin väkivalta tulee "suoraan puskasta" vaan tilanteen kehittyminen väkivaltaiseen suuntaan on havaittavissa jopa pitkän ajan ennen kuin väkivalta toteutuu. Alkuhavainnon ja väkivallan alkamisen välillä on aikaa lähteä tilanteesta pois.

      • Hannes Luotola

        No minä itse jouduin käyttämään voimaa kerran. Tosin se tapahtui 95 vuonna. Poikani oli mennyt sekaantumaan johonkin rikollissotkuun. Mies siis kiristi poikaani Teemua ja hänen kaveriaan Jannea hankkimaan pestäviä rahoja jostain. Hermo minulla meinasi mennä ja sanoin vaan pojille, että minä jututan sitä miestä ja te kerrotte mistä sen löytää. No he opastivat minut ravintolalle jossa se hemmo oli. Menin ja jututin sitä. Sitten se yhtäkkiä yritti vetää minua kädestä lattialle. No otin salaman nopeasti siitä kiinni ja heitin pöydästä ja löin pari kertaa. Nenähän siltä aukesi. Mutta ei enää koskaan ahdistellut poikia. Sellaista itsepuolustusta ja silloin oli sallittavaa vielä.


    • Ukko 50v

      Erään kerran jouduin kotonani juopuneen henkilön hyökkäyksen kohteeksi. Painiottelussa sain henkilön sidottua lattiiaan siksi aikaa että rauhoittui. Myöhemmin sitten poliisi korjasi tämän tyypin putkaan taloni edustalta kun riehui siellä. Hämmästys oli suuri kun jonkin ajan kuluttua tuli kutsu kuultavaksi epäitlynä pahoinpitelystä. Oli tämä käynyt lääkärissä näyttämässä mustelmia ja hiertymiä. Käräjille siis. Kiinnipitäminen tuomittiin vapaudenriistoksi ja muu oli pelkkää pahuutta josta sai maksaa asinomistajlle korvauksia.

      Kun sitten utelin eräältä laki-ihmiseltä että miksi tässä sana-sanaa vastaan jutussa vastapuolen tarinaa pidettiin uskottavampana vaikka ao itse oli poliisin toimesta poistettu agressiivisen käytöksen takia, niin vastaus oli: "Lähtökohtaisestihan kukaan ei turhaan tee rikosilmoitusta" .

      Tämän ja muutaman muun vastaavanlaisen tapauksen jonka olen nähnyt ja joista myös aina välillä julkisuudessakin kirjoitellaan olen miettinyt että miksi nekin henkilöt jotka eläissään eivät ole kehenkään käsiksi käyneet joutuvat niin usein maksumiehiksi näissä tapauksissa joissa häirikkö käy sivullisen kimppuun? Minullakaan ei enne tätä ollut mitään rikostaustaa mutta vastapuolelle tämä ei ollut ensimmäinen kerta. Nämä agresiiviset ongelmayksilöt eivät tunnu joutuvan minkäänlaiseen vastuuseen omasta käytöksestään vaan päinvastoin kuittaavat vain rahat näissä tapauksissa! Yhteiskunnan viesti siis on että tee mitä haluat muiden on juostava karkuun !

      Saadaanko tähän koskaan järkeä?

    • jutsu

      taisi suurin osa vastaajista olla ns. avohoito-osastoa. mutta ihan tuohon asiaan mennäkseni . kokemuksen perusteella suosittelen jujutsua . kaikki muut tyylit paitsi niinsanottu brassijujutsu ovat hyviä ja tehokkaita itsepuolustukseen . brassijujutsu on lähinnä kilpaurheilua kuin myös judo ja vapaaottelu . myös daito ryu -aikijujutsu soveltuu itsepuolustukseen paremmin kuin hyvin .

    • ittepuolustus

      1. Jos sulle tullan nyrkit pystys ja uhkaillan (yritetään hakata) lyö kylkiluiden väliin! 2. Jos toi sama juttu toistuu niin lyö keskelle otsaa.

    • EI väkivallalle

      1. Paras itsepuolustus on ennakointi. Estä uhkaavan tilanteen muodostuminen.
      2. Seuraavaksi paras: Pakene jos voit.

      Jos em. ohjeista huolimatta uhkaavia tilanteita tulee edelleen eteen, palaa kohtaan 1. Mieti missä meni pieleen.

      3. Jos kuitenkin joudut uhkaavaan tilanteeseen, pakene heti kun mahdollista.
      4. Jos pakeneminen ei ole mahdollista, harkitse maltillista voimankäyttöä. Mikäli harkintakyvyn puute johtuu omasta alkoholin käytöstä, palaa kohtaan 1.
      5. Mikäli maltillinen voiman käyttö ei tepsi tai ei ole mahdollista, tee nopea ja lamaannuttava isku välttäen vahingoittamista. Sitten palaa kohtaan 2. ja sen jälkeen kohtaan 1.
      6. Mikäli jouduit käyttämään kohtaa 5. ja jatkoit väkivaltaista voimankäyttöä, niin toivotan hyvää matkaa vankilaan.

      • arvaaja

        "tee nopea ja lamaannuttava isku välttäen vahingoittamista"

        Haluaisinpa tietää, mikä tämä on. Jos isku on lamaannuttava, niin silloin se voi myös tehdä pysyvää vahinkoa. Mikä on isku, joka lamaannuttaa, mutta ei todennäköisesti aiheuta mitään pysyvää vahinkoa? Ei sellaista käsittääkseni ole. Jos olisi, niin sitten asiat olisi hienosti.


    • lolololololxd69

      Murra nenä poliisiotteesta ei hyödy vittujakaan jollei ole käsirautoja.

    • kurssejalöytyynainen

      Minulla on käsi käsilaukussa tai taskussa, joissa on hiuslakka, Raid (isoille ja pienille ötököille, tappaa kotona ja puutarhassa) , tai mielellään stydimpää suihketta (ns. kodinhoitoaineet varsin sopivia). Tavoite on sumuttaa niin, ettei näkö palaa koskaan. Silmien hoidon jälkeen suoritan kohteelle kasvohoidon ja vartalohoidon. Niin hyvin kuin pystyn ja kykenen. Antaumuksella. Voimalla. Sydämeni kyllyydestä.

    • Kaikenmaailmanjuttujaj

      Tosiaan kraw maga on hyvä mutta tuhoisa. Mutta tosiaan jos kyse elämästä ja kuolemasta niin miksikäs ei olisi hyvä. Nämä kaikenmaailman kiina/japani tissiposki itsepuolustus ninjan leikkimis haja haja hoo lajit kuten karate/aikido on semmosia että oman kokemuksen mukaan ne sopii naisille äitiysjumpaksi korkeintaan. Vaihdoin aikanaan niistä nyrkkeilyyn. Yli 150 matsia amatöörinä ja nykyään olen ammattilaisena otellut jo paljon. Nyrkkeily on kova laji ja vaatii ihan kaikkea ja kaiken. Sitä ei voi vaan harrastaa puolivaloilla jos haluaa kilpailla edes salikilpailuissa. Toimisi se varmaan kadullakin mutta kovat lyönnit päähän ei ole koskaan mitään pikkujuttuja varsinkaan ilman hammassuojia ja hanskoja. Siinä voi tappaa jonkun. Itse ehkä puolustautuisin lyömällä mahaan/kylkeen semmosen et kaveri tipahtaa polvilleen:)

    • Vitunsuomenlait

      Mitä vitun järkeä tässä suomen paskassa on jos ei saa itsepuolustusta harjoittaa. Vittu jos tulee sossut ovelle nii saatana nyrkistä vaa päähä ja kellarii kiinni

    • Virve9

      Näin nuorena naisena olisi paras itsepuoluskeino potkiminen.
      Minäkin ostin Hai-saappaat , olen käyttänyt niitä autoilukenkinä , kun ajellaan tuossa illalla. Jos tulee tilanne , että joku ahdistelee , niin silloin minä potkaisen.
      Tässä yhtenä iltana , kun tyttöjen kanssa ajeltiin mullla jäi saappaat vielä sisälläkin jalkaan. On niillä niin kiva ajaa. Tunnustelin vielä niitä jalassa , jos pitäisi potkia , niin saappailla minä potkisin.

    • WarMan8x

      Hyvä kunto yksinkertaisia tehokkaita iskuja. Yllätyshyökkäykseen on hyvä myös varautua, vuoraudut rengashaarniskaan ja päälle puet rallikuskin nahkasen asun. Kaulasuojus hyvämuistaa. Moottoripyöräkypärä päähän. Ja ilmapistooleilla/pistooleilla/veitsillä taistelet. Pidä ne avonaisessa olkalaukussa niin olet nopeassa toimintavalmiudessa. Siinä kaikki.

    • Heini25

      Tuossa Virve sanoi , että paras itsepuolustuskeino on potkiminen. Itse olen samaa mieltä. Naisen jalat on tehokkaat , meillä on usein kovakärkiset avokkaat / saappaat jalassa. Tuo oli myös hyvä tieto , että Hai-saappailla on hyvä potkia.

      • Anonyymi

        Potkiminen on hyvää itsepuolustusta. Minäkin olen kuullut , että naiset / tytöt ovat potkineet Hai-saappailla. Minullakin on Hait , katselin niitä , että noilla kun potkaisee , niin se sattuu.


    • Tiina41

      Mulla on varmaan se potkiminen. Ne hai-saappaat kun on jalassa, niillä on hyvä potkia.

    • Taija21

      Kyllä se potkiminen on naiselle paras itsepuolustukeino. Ensin polvella , sitten kengällä.
      Minulla on kovakärkisiä saappaita , nilkkureita , avokkaita. Niillä on tarvittaessa hyvä potkaista.

    • paskajaska00

      Neuvoni on kokemuksesta. Vältä tappelua esim. viimeksi mua ruvettiin tönimään ja uhoomaan sanoin etten halua tapella, en tullu tänne tappelemaan töniminen jatku sanoin "ok otetaa sitte" hämäsin vasurilla ja latasin oikeen suoran. perseelleen putos. oli iha hiljaa ja lähti pois"
      Jos toisella puukko juokse karkuun. Jos toisella ase juokse karkuun.
      Jos toinen käy päälle niin opettele lyömään, nopeasti ja kokovartalolla niin että lyönti on nope ja siinä on oltava "työntövoimaa" koska pintaläpy ei tunnu missään. Yleensä ne jätkät ketkä harrastaa lukkopainia tai potkunyrkkeilyä ym. omaa myös hyvän itsehillinnän.. eivätkä käy päälle huvikeen.. poikkeuksiakin kyllä' on..

    • joopasenjooo

      Mjoo o ei oo häävisti tässä maassa kun teet mitä vaan niin itsestä tulee aina syyllinen...
      tänäänkin olin kaupingilla asioilla ja pysähdyin oottelemaan kaveria kerrostalon talon nurkille, huomasin että toisen talonoven suulla oli mies ja nainen, kohta nähtävästi aineissa oleva nainen tulee kysymään mikä mies ja seuraavaksi olikin jo tulemassa vetämään turpiin...
      mitäpä tuossakin teet kun koitat rauhassa häipyä paikalta ja jäät odottelemaan nurkan taakse kerta jotakuta ei miellyttänyt toisen pärstäkerroin... tuli vaan mieleen että mitähän tuostakin ois taas seurannu jos ois ollu itellä vähänkään paskempi päivä kun toinen käy huuruissaan uhittelleen ja ite oiski monottanu ämmältä suoraan pään katukivetykseen, on tämä kyllä sairas maa ei voi muuta sanoa.

    • maskapaa

      Kyllä pikajuoksu on paras itsepuolustuslaji ainakin Suomessa, koska välttyy syytteiltä.

      • paskamaa

        siinäkäy vaan jossain vaiheessa niin että ku aikasa riehuvat niin jokupävä tuleekin vastaan se äijä joka pistää sen hyökkääjän kenttään ja tämä hyökkääjä syökin loppuelämänsä pillillä ruokaa, saapaha ainaki lopun elämää miettiä mitä tuli tehtyä


    • mörköviitta

      Lukeeko näitä edes kukaan....?

      Itsepuollustus. Monella monta mielipidettä. Osalla harjoittelua. Harvalla kokemusta. Vielä harvemmalla hyvää kokemusta.

      Väkivalta. Yllättää AINA. Vuosien harjottelukin voi johtaa harhaa ja tilanteessa toimii aivot tiltissä. Realistiset itsepuollustuslajit auttavat parhaiten fyysisellä tasolla. Kontaktilajit puolestaan auttavat reagoimaan "normaalina" kun joku vieras tulee "iholle". Mutta koskaan mikään laji ei pelasta siinä että toinen/toiset(joukko) haluaa satuttaa juuri sinua, juuri tässä, juuri nyt. Siksi takaisin realistisiin itsepuollustuslajeihini kuten krav maga ja defendo. Ja olla lukematta lajisotasontaa joka on loputon. Mikään ei valmista siihen kun se hetki tulee jos tulee, mutta nuo kaksi lajia pyrkivät ja ovat lähimpänä sitä. Toki kontaktilajit kuten paini/nyrkkeily/bjj/thai/lukkopaini/kb valmistaa lajinmukaiseen tilanteeseen, mutta samalla sulkee pois kaiken muun ja se on joskus juuri se mitä on päällä.

      Monta kaupunkia, monta mannerta, miljoona ihmistä, monta kotia, monta rantaa. Ja muutama kokemus uhrina...Ne jättää haavat. Ei auta vaikka ois kova ja vahva, ja osaa. Joskus tulee takkiin siltikin. Jälkeenpäin miettii että jos oisin ollu heikompi uhri tai osannut vähemmän niin oisinko enää tässä.

      Normitallaajalle: usko vaistoon, tunteeseen elä hurmaan tai huumaan. Pahat ihmiset haisee pahalta usein. Ja tilanteessa huuda ja taistele, lyö kaikella, potki ja pure. Hyökkääjä(t) ei ehkä lopeta jos sinä lopetat...Been there, feel it ja survived it.

      Yksittäisiä hienoja tekniikoita tärkeämpää on asenne, taistella ja huutaa loppuun asti täysillä! Yksittäiset otteet saa odottaa sitä yksittäistä sopivaa tilannetta, ihmisen pitää puollustaa siinä välissä itseänsä.

      Mitään "poliisiotetta" ei ole olemassakaan. On toki hallintaita otteita, lukkoja ja kuristuksia. Niitä voi treenata missä tahansa bjj/lukkopaini-salilla.

    • Tuomioillapaskankoväliä

      Totta kai saa itseään puolustaa tosipaikan tullen mutta lailla ja tuomiolla ei oo mitään merkitystä asian suhteen, tulee mitä tulee, koska teet perjaatteessa kunniallisen "karhunpalveluksen" itsellesi jotta saat pitää henkesi ja terveytesi. Tuomiolla ei oo mitään merkitystä eikä väliä asioiden suhteen.

    • Puolustus

      Kyllä itse ainakin olen valmis istumaan 5 vuotta linnassa itsepuolustuksesta, jos on vaihtoehtona että olisi henki pois ja 5 metriä multaa päällä!

    • eikaivoimitään

      Näkyi vasta uutinen, jonka mukaan väkivallalla uhkailtu sai suuret korvaukset.
      Itse pahoinpideltynä sain paljon pienemmän summan.
      Aiemmin joku oli myös saanut suuremmat korvaukset ilman näkyviä vammoja,
      itselläni oli näkyvät.

    • Anonyymi

      Onhan se törkeää jos rikolliset saa kantaa mukanaan teräaseita ja ruutiaseita mutta rehellinen ja kuuliainen kansalainen ei saa kantaa mukanaan muuta kuin jotain älytöntä turvakaasua josta päälle hyökkääjä vaan suuttuu jos edes kadulla silmiin osuu.
      Ihan se tein käsivarren mittaisen piiskan. "Defence whip"..noin 5mm teräsvaijeria pätkä, käsivarren mitattainen, kädensijaksi 10mm muovista vesiputkea, vesiputki peittää noin kolmanneksen vaijerin mitata. Päälle jämäkkää teippiä ja kutistesukkia. Vaijerin kärjen suojasin kutistesukalla ettei aiheuta vahinkoa.
      Erittäin kipeää tekee isoissa lihaksissa kuten reisi. Kämmen selkään tai ranteeseen vaijeri osuessaan on kuin sähköisku, lamaannuttaa täysin käden. Sattuu niin v***sti vaatteiden kun läpi. Jo pelkkä "viuhahdus" kuulostaa siltä että sattuu jos osuu. Laitonhan tuo on tietysti kantaa. Käytäkin tuota turvana kodin eteisessä.

    • Anonyymi

      Jos sitä ei huomaa sen täytyy olla eksytystä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe