Ablaatiossa käyneet

kysymyksiä teille

Itse mene muutaman viikon kuluttua ablaatioon flimmerin takia. Haluaisinkin tietää vähän lisää asiasta.

1. Pääsittekö eroon flimmeristä tai muista rytmihäiriöistä?

2. Kuinka nopeasti toivuitte ns. normaaliin kuntoon?

3. Poikkeaako ablaatio elektrofysiologisita tutkimuksista paljon?

4. Itse toimenpide eli laserilla polttaminen sattuuko vai onko siinä tajukankaalla?

5. Jos menen omalla autolla sairaalaan saanko ajella sieltä pois sitten toimenpiteen jälkeen?

6. Muita kokemuksia asiasta, jos tulee jotain mieleen, sairasloma yms...

Itse olen odottanut ablaatiota jo vuosia, vaikka ikää on noin 30v. Toivon todella että siitä olisi apua. Rytmäreitä on lähes päivittäin etenkin iltaisin, kestävät tunteja, yleensä yöllä rauhoittuu. Flimmerin jälkeisenä aamuna olo on kuin olisi juhlinut koko yön. Alan olemaan aika kuitti näiden vaivojen kanssa.

Terveisin Odottava

9

2448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olin ablaatiossa

      ja toivuin parissa päivässä normaalikuntoon,tosin syke on ollut tiheämpi toimenpiteen jälkeen,mikä on normaalia ja korjaantuu ajan kanssa.
      Ablaatio tehtiin SVT:n takia,toimenpide kesti n.6 tuntia.SVT:ni oli harvinaisemmasta päästä,siksi toimenpide kestikin kauan.
      Elektrofys.tutkimus tehtiin viime syksynä ja nyt taas ablaatio,toimenpide ei eronnut toisistaan mitenkään,paitsi kestoltaan.Lisäksi itse ablaatio tehtiin magneetilla,tutkimus tehtiin cartolla,magneetilla sekä perinteisesti eli aluksi röntgenläpivalaisulla.
      Ablaatio ei itselläni tuntunut yhtään miltään,lievää lämmön tunnetta muutaman sekunnin ajan,useita kertoja,koska poltettiin eri kohdista.Kysymyshän ei ole laseroinnista,mistä tuon termin tässä yhteydessä sait mieleesi?
      En lähtisi autolla,koska saat niin paljon lääkitystä toimenpiteessä ja jälkeenpäinkin,että olet jkv.tokkurainen vielä seuraavanakin päivänä.

      Näin jälkikäteen ajateltuna toimenpide oli siedettävä kaikinpuolin,ei jäänyt traumoja ja rytmihäiriöt näillä näkymin hostoriaa.Etukäteen olin paniikissa monta viikkoa ja perumassa koko juttuja vielä edellisenä yönä,onneksi näin en tehnyt.Elämä alkoi alusta.

      • lukeneeni

        että sydämmeen poltetaan laserilla "uria". Voi olla että olen sekoittanut sen eri toimenpiteseen.
        Täytyy varmaan mennä junalla tai linja-autolla Helsinkiin. Mukava kuulla että on ollut hyötyä ja olet saanut uuden elämän : ) Minuakin helpotti tieto että on suht samanlainen toimenpide kuin elektrofysikaalinen toimenpide, siitä on jo kokemusta niin tiedän mitä odottaa.
        Kiitos vastauksesta.


    • Odottava myös

      Millä sinne ablaatioon oikeen pääsee. Olen yrittänyt mailailla kardiologille, koska puhelimeenhan ne ei vastaa. Ei mitään vastausta tai muuta selitystä. Flimmeri on ollut kroonisena jo pari vuotta, hermo alkaa palaa.

      • jäänyt

        tunne että hankalaa sinne on päästä. Ensinnäkin kaikki eivät ole sopivia potilaita. Hoidossa on tietty protokolla jota pitää noudattaa. Lääkitys, sitten odottelua josko lääke tehoaisi. Ei tehoa toinen lääke tai kolmaskin eri annostuksilla niin siihen menee aikaa. Ymmärtääkseni ablaatioita tekevät sairaalatkin ovat ylikuormitettuja...

        Itse pääsin sinne kun lääkityksestä ei hyötyä ja ikääkään ei ole liikaa ja sydän kaikin puolin muutenekin normaali, kohtauksittaista flimmeriä lukuunottamatta.

        Jos olen väärässä niin oikaiskaa.

        T. Keskustelun aloittaja


      • minulla on sydän
        jäänyt kirjoitti:

        tunne että hankalaa sinne on päästä. Ensinnäkin kaikki eivät ole sopivia potilaita. Hoidossa on tietty protokolla jota pitää noudattaa. Lääkitys, sitten odottelua josko lääke tehoaisi. Ei tehoa toinen lääke tai kolmaskin eri annostuksilla niin siihen menee aikaa. Ymmärtääkseni ablaatioita tekevät sairaalatkin ovat ylikuormitettuja...

        Itse pääsin sinne kun lääkityksestä ei hyötyä ja ikääkään ei ole liikaa ja sydän kaikin puolin muutenekin normaali, kohtauksittaista flimmeriä lukuunottamatta.

        Jos olen väärässä niin oikaiskaa.

        T. Keskustelun aloittaja

        Minä olen vasta 36 vuotta ja flimmeri on jäänyt päälle. Eli se on koko ajan. Sydämmen teho on selvästi heikentyny, lenkillä ei jaksa käydä jne... Ei oikein kiinnostaisi kärvistellä huonokuntoisena lääkkeitä syövänä puolipotilaana loppu elämäänsä.


      • jo erikoissairaanhoidossa

        sisätauti os/sydänpolin potilas? Itse sain sydänpolin kardiologilta lähetteen Helsinkiin kun ei lääkitys auttanut. Asuin paikkakin ratkaisee, vaikkei saisi. Erikoisairaanhoitoon pääsee helpommin yliopistosairaala paikkakunnilla, huomasin sen itsekin. Ihmettelin että voiko se olla mahdollista, mutta niin se vaan selvityksen mukaan on.


    • nyt on

      ablaatio onnellisesti ohi:) Kipuja ei juuri ollenkaan toimenpiteessä tai sen jälkeen. Pelkäsin turhaan kaikkea. Lääkäreillä oli jotain hyviä mömmöjä jotka sai olon "tunnottomaksi ja huolettomaksi".
      Muutaman päivän jälkeen ei flimmeriä ole tullut.
      Lopullisestiha aika sen näyttää onko hyötyä vai ei ablaatiosta. Nyt odottamisenkin ymmärtää paremmin kun Meilahdessa oli se uusi vekotin käytössä jolla päästään parempiin tuloksiin. Miten olette aloittaneet kuntoilun toimenpiteen jälkeen?
      Terveisin ei enää odottava.

      • jälkeen aloitin

        kuntosaliharjoittelun.Mieletön fiilis kun ei enää (ainakaan toistaiseksi)tule rytmihäiriöitä treenin aikana tai jälkeen.
        Nivunen oli aavistuksen verran arka toimenpiteen jälkeen (edellisellä kerralla tosi kipeä viikkoja) ja ei tullut edes mustelmaa.Muutenkin ablaatio oli kivuton ja sujui hyvin.Mulla tehtiin ablaatio magneetilla myös.Ja turhaan pelkäsin viikkoja etukäteen..


      • neiticroo
        jälkeen aloitin kirjoitti:

        kuntosaliharjoittelun.Mieletön fiilis kun ei enää (ainakaan toistaiseksi)tule rytmihäiriöitä treenin aikana tai jälkeen.
        Nivunen oli aavistuksen verran arka toimenpiteen jälkeen (edellisellä kerralla tosi kipeä viikkoja) ja ei tullut edes mustelmaa.Muutenkin ablaatio oli kivuton ja sujui hyvin.Mulla tehtiin ablaatio magneetilla myös.Ja turhaan pelkäsin viikkoja etukäteen..

        Milloin voi siis aloittaa leikkauksen jälkeen liikkumisen? esim. pyöräilyn?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe