kovalevyn tyhjennys

eha11

joo!neuvokaa tyhmää!miten tyhjennetään kovalevy C-asema kun ei ole CD-levyä?onko joku ohjelma ja suomeksi.

9

2914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riiviönrauta

      ...ole suomeksi, muuten olis ollu...

      -Rr

      • eha11

        no anna sitten erikielellä se ohjelma.


      • mutta senkin
        eha11 kirjoitti:

        no anna sitten erikielellä se ohjelma.

        asennus edellyttäis että on koneessa Windows. Sitten kun sen saisit asennettua niin tuon windows-ohjelman mukana tulee myös MS-dos versio (tiedostonnimi eraserd.exe) jonka voi kopsata vaikka korpulle...mut sun pitäis tehdä ensin buuttaava ja MS-dosiin käynnistyvä buuttilevyke ja sit kopsata se eraserd.exe tuolle buuttilevykkeelle...ja hommaa mutkistaa vielä sekin että jos sulla on XP niin etpä sä sitä dossia siitä löydä...

        Tosin tää sivusto vois auttaa..
        http://www.bootdisk.com/

        tuolta voi hakea ilmaisen buuttilevykkeen (tai siis oikeammin levykeimagen ja kirjoittaa sen levykkeelle) ja sit voit kopsata sen eraserd.exen siihen buuttilevykkeelle.

        Sit vaan käynnistät sen koneen levykkeeltä ja voit alkaa tyhjentää kovoa.


      • buuuuttaaaa
        mutta senkin kirjoitti:

        asennus edellyttäis että on koneessa Windows. Sitten kun sen saisit asennettua niin tuon windows-ohjelman mukana tulee myös MS-dos versio (tiedostonnimi eraserd.exe) jonka voi kopsata vaikka korpulle...mut sun pitäis tehdä ensin buuttaava ja MS-dosiin käynnistyvä buuttilevyke ja sit kopsata se eraserd.exe tuolle buuttilevykkeelle...ja hommaa mutkistaa vielä sekin että jos sulla on XP niin etpä sä sitä dossia siitä löydä...

        Tosin tää sivusto vois auttaa..
        http://www.bootdisk.com/

        tuolta voi hakea ilmaisen buuttilevykkeen (tai siis oikeammin levykeimagen ja kirjoittaa sen levykkeelle) ja sit voit kopsata sen eraserd.exen siihen buuttilevykkeelle.

        Sit vaan käynnistät sen koneen levykkeeltä ja voit alkaa tyhjentää kovoa.

        XP:ssä voi tehdä buuttaavan MS-DOS-levykkeen. Korppu sisään ja resurssienhallinnasta levykkeen kohdalta oikealla hiirennapautuksella valikko esiin, valitse "alusta" ja esilletulevasta ikkunasta rasti kohtaan "tee ms-dos aloituslevyke". Sama toimii muistaakseni myös seiskassa.


      • Kala-65

        Itse olen käyttänyt Kill Disk www.killdisk.com ohjelmaa, josta on saatavissa myös maksullinen versio jos koneellasi on valtiosalaisuuksia. Lataa Killdiskin sivuilta levyn image http://software.lsoft.net/boot-cd-iso.zip (Levyimage on tiedosto joka sisältää kaiken datan cd/dvd -levyltä). Tämän tiedoston avulla voit sitten polttaa täydellisen kopion kyseisestä levystä esim neron avulla. Boottaa koneesi tällä rompulla ja kun ohjelma on tehnyt työnsä, Windowsikin vaatii, että levy pitää formatoida uudelleen. Itse jouduin pyytämään Microsoftilta uuden tunnuksen, jotta sain Windows XP:n aktivoitua, kun olin käsitellyt C:levyn Killdiskillä. Jos kovalevy on jaettu moneen osaan suosittelen että levyn käsittelyn aloittaa jostain muusta kuin C:stä, en ole varma onko tarpeen mutta varalta kuitenkin. Windowsin uudelleen asennuksessa käsittelin vain C:n mutta jos annat koneen kierrätykseen pitää käsitellä kaikki levyasematunnukset.


      • vtfjhgd
        Kala-65 kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt Kill Disk www.killdisk.com ohjelmaa, josta on saatavissa myös maksullinen versio jos koneellasi on valtiosalaisuuksia. Lataa Killdiskin sivuilta levyn image http://software.lsoft.net/boot-cd-iso.zip (Levyimage on tiedosto joka sisältää kaiken datan cd/dvd -levyltä). Tämän tiedoston avulla voit sitten polttaa täydellisen kopion kyseisestä levystä esim neron avulla. Boottaa koneesi tällä rompulla ja kun ohjelma on tehnyt työnsä, Windowsikin vaatii, että levy pitää formatoida uudelleen. Itse jouduin pyytämään Microsoftilta uuden tunnuksen, jotta sain Windows XP:n aktivoitua, kun olin käsitellyt C:levyn Killdiskillä. Jos kovalevy on jaettu moneen osaan suosittelen että levyn käsittelyn aloittaa jostain muusta kuin C:stä, en ole varma onko tarpeen mutta varalta kuitenkin. Windowsin uudelleen asennuksessa käsittelin vain C:n mutta jos annat koneen kierrätykseen pitää käsitellä kaikki levyasematunnukset.

        "polttaa" ja "nero" samassa lauseessa. I see what you did there...


    • gftggggg
    • testannut

      Ainoa huono puoli on ettei daris bot and nuke ole täysin luotettava, tietojäämiä jää jonkin verran. Lisäksi tuo ohjelma on toivottoman hidas, voit varautua 15 tunnin aikaa vievään toimeen, eli ei mene ihan yhden työpäivän kuluesa. Mutta jos jaksaa odottaa ja nukkua yön yli koneentehdessä töitä niin aamun vaöjetessa kovo on tyhjennetty mutta ei ole luottoa onko sittenkään kaikki. Tosin sillä voi formatoida melko luotettavasti, ihan kepulikonsteilla ei tiedon hippuja kovolta saa ongituksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe