Huume? slangi sanastosta, auttakaa!!

Konnade

Hmm... Nyt tuli ongelma kun mulla on yx kaveri joka selittää vetäväsä opareita ja teloi, niin mitähän ne oikeastaan mahtaa olla ;) tää o noloa mut on slangista tipahtanu jo tää ihminen.

Kiitos vaa jo etukäteen jos joku saattaa tietää tän ;)

14

11032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hamppusaatana

      Lääkäriltä nuo on tulleetkin niin kannattanee osoittaa kysymyksetkin valkotakkiherroille.

    • kamaa

      hautaan vie pannarit ja muut. ei todellakaan kannata niiden kanssa pelleillä, eikä muidenkaan aineiden. hautaan päätyy jossain vaiheessa tai ainakin fyysisen ja psyykkisen terveytensä pilaa.

    • ........

      Oparit vois olla opamox. Se on rauhoittava lääke mutta jotkut tulee niistä myös kiukkuiseksi, varsinkin jos alkoholin kans sekoittelee.

      • ....

        voi olla telaketju ,joskus kutsutaan 2mg xanoria siksi.


    • eihajuakaan

      Täällä päihdeosaston huumepuolella liikkuu suurimmalti osin kannabiksen käyttäjiä, jotka harvemmin koskee koukuttaviin huumeisiin. Ehkä tuo kysymys kannattaa osoittaa tuonne Alkoholi palstalle, kun musta vähän tuntuu, että oparit ja telat on jotain valkotakkisten huumediilereiden kauppaamia koukuttavia huumeita.

      Opamox tai joku vastaava voi olla opari ehkä. Ja noi telat on varmaa jotain barbeja - ainakin samankaltasessa yhteydessä oon joskus kuullu sanan. Vähän epäilen, että nyt on kyseessä jotku tommoset pillerit.

      Nuo alkonarkkarit tuolla alkoholi-osastolla varmaan tietää, kun eikö ne tommosia kisko krapulaansa?

    • v1rtual

      Oparit=Luultavasti opiaatit, opioidit, mahdollisesti myös opamax(tuskin.)
      (Morfiini, Kodeiini, Heroiini jne)

      Tuo "teloi" varmaankin viittaa "telaketjuun" eli Xanor nimiseen lääkevalmisteeseen jonka vaikuttava aine on Alpratsolaami.
      Lääke on huumaava ja siksi myös resepti lääke.

      täällä mennään 400mg codeine...

      • aika varmaa tietoa

        Joo hei, melko varmaa tietoo, ainaki omis porukois liikkuu varsinki noit jälkimmäisii vitust!

        teloi eli telaketjuja sanotaan sen rakenteen vuoksi telaketjuksi, siinä on sellaset ketjumaiset taittokohdat. Valkosii tai sit meil on pyöriny tosi paljo mustii! Toimii ihan samal taval ku valkosetki, tai ainaki on samaa ainetta se tärkein :) WieRdo Tosirajui, toimii parhaite siis KOLISEE ku et katko heh :) sillon ne on jotai, must vaik kolmeneljännest, nii ei juuri mitään vaikutust, ei viinan kans eikä selvinpäin, viinan kansa toisaalta paremmin ku ei vituta niin paljoo, ku ei oo sitä viimestä palaa :)

        Just pitäs taas vetää uudet päälle ja varmaan viinaakin, ku eukko kilttinä tuo :) ajoin vittu niiden vaikutuksessa ja sit tulin sellaseen ylimenoon oli tehty jostain vitu rutikuivasta kylläkin nuoresta kuusesta, mut rätimatohan sen pistelee iha hataraks ja mä kelkalla siihen ja voi vittu just ko oliln siin keskel niin KOLISI todella lujaa ja tää kolina johtu nyt siit vitu sillast se rätimato oli vetäny ne aikas laill poskiinsa ja kasvattanu perheen meidän vitun kunnan rahoil :) no mä sielt ylös ja kelkka kans kaveri (sama joka toi niit teloi kans :)) auttoi hinaamisessa ylös ja voi vittu telaketjuhan sieltä oli mennyt. No onneks kaveri oli tuonu niit teloi. jezzz nyt kolahti ovi ja eukkohan se siellä viinapullon kans!!!

        Nyt on teloi, pääsen eka vetää ne vanhat telat ja sit ne uudet päälle ku vanhat kolahtaa roskikseen niit uudet vielä odottaa tuloonsa. Uudet alkaa toimii vast jälkeenpäin, varmaan ekat uudet toimii itseasiassa silloin ku mä vedän parit viinahuikat, käynnistän koneet ja sit kytkimestä irti ja just sillon ne uudetkin alko toimii, sen lisäks et ne vanhat oli kolahtanu siellä tallissa sillo. Vittu olin aika kujalla, eikä kelkalla oikein viitsis ovat niin kapeita, että jos joku tulee vastaan niin kaasua vaan, ei vittu hei mä oon niin kujalla ku noi toiset kaksi telaa kolahtivat taas, vittu kun on kapee kuja. Ei vittu mä oon ihan jumissa tääl kujal tulkaa nyt joku jelppii. Ihan kohta alkaa laskut!

        terveisin puumalan alajaoston johtaja


      • niinku et sillai
        aika varmaa tietoa kirjoitti:

        Joo hei, melko varmaa tietoo, ainaki omis porukois liikkuu varsinki noit jälkimmäisii vitust!

        teloi eli telaketjuja sanotaan sen rakenteen vuoksi telaketjuksi, siinä on sellaset ketjumaiset taittokohdat. Valkosii tai sit meil on pyöriny tosi paljo mustii! Toimii ihan samal taval ku valkosetki, tai ainaki on samaa ainetta se tärkein :) WieRdo Tosirajui, toimii parhaite siis KOLISEE ku et katko heh :) sillon ne on jotai, must vaik kolmeneljännest, nii ei juuri mitään vaikutust, ei viinan kans eikä selvinpäin, viinan kansa toisaalta paremmin ku ei vituta niin paljoo, ku ei oo sitä viimestä palaa :)

        Just pitäs taas vetää uudet päälle ja varmaan viinaakin, ku eukko kilttinä tuo :) ajoin vittu niiden vaikutuksessa ja sit tulin sellaseen ylimenoon oli tehty jostain vitu rutikuivasta kylläkin nuoresta kuusesta, mut rätimatohan sen pistelee iha hataraks ja mä kelkalla siihen ja voi vittu just ko oliln siin keskel niin KOLISI todella lujaa ja tää kolina johtu nyt siit vitu sillast se rätimato oli vetäny ne aikas laill poskiinsa ja kasvattanu perheen meidän vitun kunnan rahoil :) no mä sielt ylös ja kelkka kans kaveri (sama joka toi niit teloi kans :)) auttoi hinaamisessa ylös ja voi vittu telaketjuhan sieltä oli mennyt. No onneks kaveri oli tuonu niit teloi. jezzz nyt kolahti ovi ja eukkohan se siellä viinapullon kans!!!

        Nyt on teloi, pääsen eka vetää ne vanhat telat ja sit ne uudet päälle ku vanhat kolahtaa roskikseen niit uudet vielä odottaa tuloonsa. Uudet alkaa toimii vast jälkeenpäin, varmaan ekat uudet toimii itseasiassa silloin ku mä vedän parit viinahuikat, käynnistän koneet ja sit kytkimestä irti ja just sillon ne uudetkin alko toimii, sen lisäks et ne vanhat oli kolahtanu siellä tallissa sillo. Vittu olin aika kujalla, eikä kelkalla oikein viitsis ovat niin kapeita, että jos joku tulee vastaan niin kaasua vaan, ei vittu hei mä oon niin kujalla ku noi toiset kaksi telaa kolahtivat taas, vittu kun on kapee kuja. Ei vittu mä oon ihan jumissa tääl kujal tulkaa nyt joku jelppii. Ihan kohta alkaa laskut!

        terveisin puumalan alajaoston johtaja

        Et olikse puumalan kattojärjestön alajohtaja.

        Mut ainakin tiedän missä käyn töissä ja aina on hyvin joka päivä mennyt eli ei varmaan mikään tajuttoman tärkee juttu. Nyt kai sit pitäis tul noita opareit kans iha pommi varmaa ei oo, mut et en tarkoita tolla sitä, et haluisin rakentaa pommin tai siis mulla ei oo mitään laittomia raaka-aineitakaan, enkä haluaisi niistä pommia rakentaa vaikka oliskin, parasta on kun kukaan ei kuole turhaan kiduttamalla ja potkimalla ja sähkösokein jonkun oikein kato hullun aivokirurgiporukan pikkujouluissa. Tarkoitan, että ei ole parasta rakentaa pommeja mutta siis että parasta olisi kun joku kuolisi turhaan kiduttamalla ja potkimalla ja sähkösokein jonkun hullun no joo, tää on just tätä, yritä tässä sitten selittää jotain vieläkin ihan jumissa ja oon nyt vetänyt yhteensä neljä telaa ja kolmanneksen isosta leijonasta. Siis siitä leijona viinasta. Mut se kelkka on vieläkin siellä kujallala ja niin jumissa, et ei sitä puhumalla sieltä minnekkään viedä, ei minkäänlaista liikettä ollut koko hoidossa. Ei vittu mikä tapaus, aina ku lähdetää nii sama homma, on kokoajan niin kiinni niissä teloissansa, et ei oo mikään ihme, että ei oikein huvita liikkua, vaikka kuka kävis repiis ylös, oikein niinku pistäis vastaan, tekis mieli potkasta sitä, mut toisaalt eihä se tuolle mitään mahda, jos on niinku luotu oikein käyttään noit teloi, nii ei niist helpolla irti pääse. Pitäis käydä vaikka minkä tyypin pakeilla ja ne palkkiot niistä huolloista, aika kovia. Eikä silti ole varmaa, jos se runko on niin tehty niille, niin voi olla että hetken päästä huollosta huomaa jo et vikatikki. Hetkenpääst vaihdetaan jo taas teloi ja heti vaan menoks. Näin on kerran jo käynyt, vaikee kattoo vierestä kuitenkin nii läheinen härveli, ei se oo luotu käyttämään pyöreitä nappeja, ku telaketjujakin on ne on niin paljo voimakkaampia, varsinkin just maastossa. Se voima välittyy ihan eritavalla, ku pinta-alaakin on jo niin paljon enemmän. Siinä jää niin paljon sitä reippautta pois, ihan kaikesta olemuksesta sen huomaa, on rauhaton ohjata, keikkuu ja kiikkuu, pakilla voi jäädä sutiin paikalleen ja sillai arvaamattomampi ja vaikeissa oloissa ihan sukka. Ei täs varmaan pysty oleen ilman, luulen, et kumpikaan. Kummatkin näköjään halutaan niit telaketjui ihan vitusti, täähän on nyt hiukan tällaista toisen puolesta puhumista, mut näin mielikuvituksellisesti voisin sanoa, et se on tehty käyttää noit telaketjui, aina niitä käyttäny ja niist ei oo ollu muutaku hyötyy, kyllähän se käy vaihteiston päälle kaikki yhtäkkii lopettamiset ja sit taas hirmu meno päällä hetken päästä.
        Ei sitä oikein osaa himmailla ja sit ku vielä pitää sitä viinaakin joskus ottaa päälle, nii huh huh. Nyt mä pidän paussia, tiedän et sillä on siellä taas ainaki pari, tai pakko olla ostin nimittäin sinne kaappiin muutaman rauhattoman päivän tullessa on siellä sitten.

        Mut niistä toisista opareista en paljoo, Ei vaan oo mun juttu viimeks opiskellu kauatsan maamieskoulussa, Eu-hallinto-oikeus- ja lainsäädäntöoppia sekä ranskan filologian toista painosta, siellä oli vaihdossa yksi bhutanilainen fakiiri, (osasi muuten kaivaa vasemman silmämunansa silmästä ja kierrättää sen suolistonsa kautta ja näki vielä kaiken sen jälkeen!! eiko siis näki kaiken sitä ennen niihän se oli anyway, helvetin hieno temppu!!) hän oli aika kiinnostunut niistä, sillä jos ei saanut opareita tarpeeksi opinnoista ei kai tullut mitään ja opintotukikin katkaistaisiin, onhan siinä joku raja. Mut sai varmaan kokoon niitä sit tarpeeks, sillon ajattelin niitä itsekin ihan koko ajan, jos en saanut ja ajattelihan niitä silloinkin. sit ku olli 180 oparii täynnä, nii mä lähdin ritolalle käymään ja lopetin sen sairaan koulun. Se fakiiri on nyttemmin konsulttina selvittelee työpaikan jäätyneitä ilmapiirejä ja sellasta. Sano et käy kuulemma työpäivä ihan neulatyynystä ja hiilistä ihmissuhdekonsultointi on kuulemma jopa vaarallisempaa.


    • kakkapää

      oon homo

      • ääpakka

        Pannaaks menee, mennääks panee?


    • asdaxcaw

      Eiks telari oo niinku telamiina :D
      Ja oparit meinaa herskaa. Kaveris kuolee luultavasti niitten viakkareihin tai yliannostukseen jo muutamassa viikossa.

    • Erkki

      Vammaset läskit. Juokaa piimää.

      • intolerantti

        Se pierettää ja sottaa housut.


    • spurdespärf

      resilar pärisee perseessä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe