Husqvarna-moottorisaha

RankaSahuri

Millaista husqvarnan sahaa suosittelette pienen puun tekoon(Rankametsään) ja karsinta hommaan metsässä.
Tarkoittaen suhteellisen kevyttä sahaa.
iso Husse jo löytyy järeempään tavaraan.

65

18837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dolmar PS-340

      Ostin Dolmar PS-340, koska se oli edullinen, on myös valurunko, paino 3,9 kg. On pienen puun kaatoon näppärä saha. Hinta-laatusuhde kohdallaan.

      • jww.

        Elä laita rahojasi Dolmariin jos haluat toimivan sahan.
        Jonseredin CS 2141 on hyvä saha sinulle.

        Minulla olisi yksi myytävänä jos kiinnostaa.

        Ota yhteyttä jos kiinostaa puh.numero 0400308129
        tai email : [email protected]


    • hussehessu

      Jokapaikansahana menis 346 xpg yksistään mutta tarkotatko jotain 339:n tapaista mökkisahaa vai mitä.
      Itte pärjään kaikissa sahahommissa 346xp:llä.

    • olla Husqvarna?

      Itsellä ollut Hutsu nyt pari japsia joten en enää Hutsujen puoleen edes vilkaise.

      • ennen ,,

        ruotsalaista Hutsua. Nyt kelpaa vain tiukka aasialainen vehje.


      • pernoperon
        ennen ,, kirjoitti:

        ruotsalaista Hutsua. Nyt kelpaa vain tiukka aasialainen vehje.

        Antaako aasialainen ajaa pakoputkeen? Tietty antaahan se jos pakottaa, mutta tykkääkö se siitä, se minua kiinnostaa?


      • tottakait

        Husgvarna 543xp on Japnilainen saha, ammattisaha. Husgvarna osti parhaan japanilaisen sahan zenoah:in.


      • kalameess

        ihan hyvä kone... Verkonpainoksi.


      • taamo

        Hutsit alkaa olla japanilaisia.
        Esim. Husqvarna 543xp on valmistettu japanissa, zenoah tehtaalla eli on zenoah moottorisaha mutta husqvarnan ostettua tehdas myydään Husqvarna merkillä.
        Hyviä sahoja japanin hutsut.


      • jglzkjfhfglzhlgjh

        Ihan hyvä hutsu..... Somisteeksi autotalliin.


      • Anonyymi
        kalameess kirjoitti:

        ihan hyvä kone... Verkonpainoksi.

        Stiili varmaan kyseessä. Kun muuhun.ne ei kelpaa, laiskan miehen sahat


    • RankaSahuri

      Niin tarkoitan lähinnä jotain kevyttä ja näppärää sahaa joilla onnistuu rankojen teko ja karsinta hommat näppärästi.Isompi Husse jo löytyy jos tulee isompien tukkien kaatoja yms.
      mielellään siis suosituksia Husqvarnasta.

    • 339XP-Kyllä

      Osta 339XP. Se painaa jotain 4 kiloo ja teho piisaa rankahommiin mainiosti. Pirun köykänen ja näppärä saha. Ite maksoin sahasta jotain viitisen sataa enkä ole sitä katunut...

      • Koivukuitu

        Husqvarnan 339 on ihan käypä peli. Käynnistyy mielellään siitä narusta, ja käy tankin tyhjäksi, ellet napista sammuta. Ronskin kokoisen koivukuidun tekoonkin sopiva, ravakasti kiihtyvä laite, joka ei paina turhia. Kun ketju on kunnossa ja säädöt paikallaan, työ tapahtuu. Edelliset ehdot koskevat myös Shindaiwaa, Echoa ja Dolmaria ja mitä niitä nyt muita...Kyllä monella toimeen tulee. Katsoa kannattaa, missä on huolto, ja miten palvelee.


    • ja laadukas

      Osta Poulan saat Huskin laatua mutta puolet edullisemmin.

      • Notkuva lelu

        Menin minäkin kauppaan hakemaan maitoa. Ostin tarjouskenkien välistä moottorisahan. Pitkä oli laippa. Hyvä, ajattelin minä. Halvalla sain, sanon kuin Sulo Vilen. Sitten, kun piti alkaa sahata, kävin ostamassa moottorisahakaupasta oikean moottorisahan.
        Uskokaa nyt vileenit, ettei niillä 90 euron päristimillä saa aikaan kuin parisuhdeongelmia.


      • Anonyymi
        Notkuva lelu kirjoitti:

        Menin minäkin kauppaan hakemaan maitoa. Ostin tarjouskenkien välistä moottorisahan. Pitkä oli laippa. Hyvä, ajattelin minä. Halvalla sain, sanon kuin Sulo Vilen. Sitten, kun piti alkaa sahata, kävin ostamassa moottorisahakaupasta oikean moottorisahan.
        Uskokaa nyt vileenit, ettei niillä 90 euron päristimillä saa aikaan kuin parisuhdeongelmia.

        Näinpä


    • konservatiivi1

      Erehdyin ostamaan keväällä 2012 Hva 545.n uuden, viimeistä mallia olevan m-sahan. Jos pakkasta on alle -10c sillä sahaa, mutta jos menee yli 10c alkaa kaasuvaijeri kahvapäästä luiskahdella irti, joten sahaaminen loppuu siihen, vaijeri jäätyy. Teki samana päivänä tempun kahdesti, yhteensä tehnyt 3 kertaa, arvaa harmittiko. Huoltokirjassa ei mainita mitään siitäkään että pakoputken päässä on ns, kipinäsuoja(ohut verkko), se meni tukkoon ja taas saha takuuhuoltoon, Olen jo alkanut kasella Stihl-sahoja sillä silmällä. Luulin että Hva on vanha, luotettava sahamerkki, nyt tiedän paremmin.

    • voi voi

      Sama vehje, meeppä helteellä mehtään, kiehuu rasvatankissa öljy ja laippa on sinisenä.

      • tyytiii

        käyttäjässä vika!


      • sahurinpoika
        tyytiii kirjoitti:

        käyttäjässä vika!

        Kyllä! :) meillä on metsänhoitoa ollut niin kauan kun olen ollut olemassa ja kaiken kokoiset husset ja sthil sahat on enemmän kun tuttuja kamppeita. Ei meillä ole ollut koskaan vastaavia ongelmia. Auttaa paljon kun on ketju teroitetaan oikein,laippa pidetään kunnossa (ropelli lämpenee).. ketjuöljyä kuluu samaan tahtiin kun bensaa jne..


    • mikkoimp

      339 on juuri huskulta oikea saha ranka mettään, itse vaan en jotenkin siitä pitänyt, ei sopinut käteen, hyvä se oli painoltaan ja teholtaan mutta kun vaan ei sopinut.
      242xp on nyt sitten taas rankahommissa, ja sillä kyllä oikeastaan kaikki hommat hoituu vaikka isompi ja pienempikin saha löytyvät, dolmarin tekeleitä ne..

      • Husquu

        543XP on nyt Husqun uutuus paikkaan tota 242:ta, ja korjaamaan tota 339-rotjaketta, ei ollu mitään Husqun tähtihetkiä tuo 339.


      • Egu
        Husquu kirjoitti:

        543XP on nyt Husqun uutuus paikkaan tota 242:ta, ja korjaamaan tota 339-rotjaketta, ei ollu mitään Husqun tähtihetkiä tuo 339.

        Niin,husku 339xb, mahdottoman hyvä saha kesäkeleille,kevyt ja riittävän tehokaskin, pöllyävää lunta ei kestä.
        Aikoinaan oli husku 444 ja se oli kyllä oikea tehosaha.
        Sen jälkeen jonsered metsurimalli, hyvin toimiva,mutta painava.
        Nyt tuo huski 339 ja vanha iso stihl,joka on varmatoiminen,mutta harrastaja metsurille rankametsään turhan painava.
        Mieli tekis kokeilla kevyitä stihlejä,mutta kukapa näistä tietää,myyjät kehuu omiaan ja käyttäjät yleensä omiaan.


      • 17+17

      • mehtänmies
        17+17 kirjoitti:

        olen kuullut kehuttavan tuota uutta 543XP mallia.
        Sen pitäisi olla legendaarista 242:sta vastaavan kokoinen ja tehoinen

        http://www.husqvarna.com/fi/products/professional-chainsaws/543-xp/

        543 xp on huippusaha on kokemuksia toimii kuin se kuuuisa junan vessa mutta vaatii alussa varovaisen sahaamisen ja sitten säädöt niin pelaa olen sahannut joka säällä


    • voi voi

      Miksikähän toi huski 545 kuumuu, sininen savu laipasta alkaa nousta kun kuivaa keloa sahaa, huollon mukaan mitään vikaa ei ole.

      Voitelukin on säädetty suurimmalle, ennen huskit oli hyviä sahoja.

      • Eino Eräkorpi

        Kuiva puu on kuivaa sahattavaa, siinä ei tahdo teräketjuöljy riittää. Sahamerkistä riippumatta kuiva puu imee öljyn ja ketju saa liian vähän öljyä. Pitää ottaa verkkaisempi tahti työhön ja ketjulle aikaa välillä öljyyntyä.


      • pölei

        Isoimmalle teräöljyn määrän säätö. öljy kannattaa olla notkeampaa talvi laatua.


      • hyttty

        Teräketju öljyä on ainakin kahta paksuutta kesä ja talvi laatu.....


      • pankkis

        Ketjun öljy ruuvi kolmanteen asentoon naks, naks ja naks, ei muuten kuumu enää ja rasvaa rässillä kyrkimen päähän. Ketjun teroitat hyvin joka kerta tankatessa. Kokemusta.


    • näinikkään

      Alkuperäinen kyselijä tiedusteli hyvää husgvarna mallia ja heti seuraava teksti niin tuputetaan dolmaria jos haluat metsään sahan joka todella toimii osta husgvarna jos haluat jonkun mökile satunnais käyttöön sahan osta joku dolmari tai kulloppi toki minä tiedän että alkaa hirveä melu että osta tämä ei vaan tämä mutta tämä mielipide perustuu omiin kokemuksiin.

      • armasatta

        Joku tunnettu laatumerkki eikä malliston halvinta. Kulloppi on markettisaha. Vähän kiinalaisia kalliimpi ja yhtä vähän parempi. Dolmar on rauta kauppa saha. Huono huolto ja myyntiverkosto.
        Kannattaa ostaa huskin joku parempi malli tai stihl. Japsisahat on myös hyviä mutta harva myynti verkosto niilläkin.


    • 040Man

      No jos pitää olla kevyt ja edullinen, niin silloin Husqvarna 435. Voi saada tarjouksesta kolmeen sataan. 339 on kyllä sellainen härveli, jota en itse ottais. Huski 543 on kyllä hyvä, mutta hinta jo yli 500.

      • kghghhhhhhhh

        435 on huono saha. Kannattaa jättää kauppaan. Tuosta saa hyvän pokerinaamatestin kun menee huskvarna kauppaan ja sanoo olevan kiinnostunut siitä. Jos kauppias naama värähtämättä kehuu sitä tai muuten suosittaa ostamaan on kyseessä kovan luokan konna.
        Hyvät kauppiaat ohjaa parempien tuotteiden pariin tai yrittää painia ristiriitojensa kanssa kun tekisi mieli sanoa suoraan Vittu mitä paskaa mutta pakko myydä kun kaikista maksetaan.


      • klapiukko
        kghghhhhhhhh kirjoitti:

        435 on huono saha. Kannattaa jättää kauppaan. Tuosta saa hyvän pokerinaamatestin kun menee huskvarna kauppaan ja sanoo olevan kiinnostunut siitä. Jos kauppias naama värähtämättä kehuu sitä tai muuten suosittaa ostamaan on kyseessä kovan luokan konna.
        Hyvät kauppiaat ohjaa parempien tuotteiden pariin tai yrittää painia ristiriitojensa kanssa kun tekisi mieli sanoa suoraan Vittu mitä paskaa mutta pakko myydä kun kaikista maksetaan.

        Perustele hieman?

        Hyvä saha on, kunhan säätää yläkierroksille enemmän kakkua. Vakiosäädöillä on kovin tuhnu muutamat ekat käyttötunnit. Terv. klapimies


      • nnnnnnnnnn

        Tehoton,kömpelö,monimutkainen,ominaisuuksiin nähden kallis ja vikaherkkä. Kalliit varaosat merkin tapaan paitsi puola mikä on tyyppivika.
        Lisäksi huski ei ole koskaan osannut valmistaa muovirunkoja mitkä kestäisi.

        Säädä vähän lisää kakkua niin huomaat.


      • öööööööööön
        nnnnnnnnnn kirjoitti:

        Tehoton,kömpelö,monimutkainen,ominaisuuksiin nähden kallis ja vikaherkkä. Kalliit varaosat merkin tapaan paitsi puola mikä on tyyppivika.
        Lisäksi huski ei ole koskaan osannut valmistaa muovirunkoja mitkä kestäisi.

        Säädä vähän lisää kakkua niin huomaat.

        Monta ja monenmerkkistä sahaa omistaneena voin todeta että valtamerkkien kuten Huskun ja Stihlin varaosat painivat samassa hintaluokassa. (Alpina yms halpissahat, niitäkin on ollut ja varaosien hinnat triplaten "laatumerkkeihin" verrattuna). Muovirunkoja on tullut kokeiltua jo vanhasta Huskun 40 mallista alkaen eikä niissä ole ongelmia esiintynyt, sama koskee Stihliä mallista 024 alkaen. Muovi on käypä materiaali runkoon.

        Monimutkaisen jos tuosta saa, niin on tyhmä. Käynnistäminen onnistuu jopa tyttäreltä.. Hintaisekseen hyvä, huomioiden että Stihlin vastaava ms181 maksaa halvimmillaan 350€ ja tehoa on hieman vähemmän. Halvempia sahoja toki löytyy, mutta halvalla ei saa hyvää.


      • öööööööööäö

        435 on halpasaha, paitsi että se ei ole halpa. Eikä hyvä vaikka kallis. Sen vuoksi kannataa jättää kauppaan. Aika tyhmä pitää olla jos tuota hyväksi selittää.
        Muovirunkoa voi tehdä hyvällä tavalla ja huonolla tavalla. Husqvarna 40 lienee kuuluisin jälkimmäisestä. Eikä ne muutkaan merkin muovit hyviä ole vaikka parempia. 024 ei ole muovirunkosaha.


    • rantasupi

      Nonii nyt loppu sahuut 545tosella, tais tulla kiertokanki kurkkaa ulos ja öljysäiliökin men puhki. Köykäses käytössä, aidanseiväs rankoja karsiessa. Ja on kuumaa se kettiöljy kesällä. Alkupään 545toset paskoja, kaasarin sähkösäätö jne.

    • Metsuriope

      Jos saha on tarkoitettu ihan oikeasti sahattavaksi. niin sen yleensä huomaa hinnasta.
      Huskulla on vasta 550 - mallista alkaen oikeat ammattimallit . Joku 339 oli tullessaan ihan susi.
      Nyt on myynnissä HVA:lta Zenoah - tehtaalla tehty japanilainen HVA. Kehuvat kovasti ja on kevyt.

      Rankametsään lähden vain ja ainoastaan Syihl 201 :n kanssa. On kevyt ja äreä saha. Hintaa vain on aikalailla.

      • oooooooooooooooo

        Näin se vaan on. Huskin ostettavat mallit alkaa 543.sta. 201 stihl on kokoluokassaan ainoa vaihtoehto jos tosissaan sahaa. Pitää vaan koko ajan juosta tankkaamssa. on aika juoppo


    • rrrrrrrrrrrrrrrrr

      Itellä on 545 ja hyvin toiminut, ei mitään ongelmia..

    • metsäänmeni

      osta hva 543 xp

    • Sillanpääläinen

      Mikä tahansa muu, muttei 439xtorg. Tai jos sen, niin pyydä suuttimien kaukosäädin matkaan.

    • fartner

      (f)partner formula 60(47cc), 10 vuotta ollut about 150 mottia puuta tehty ja rakennuksilla ollut.
      tehonpuute oli alussa mutta sylinteri käteen ja dremelillä kanavat ISOIKSI OIKEA OPPISESTI niin rupesi tukkikin katkeamaan.
      laippoja ja ketjuja osteltu

      • masaa66

        meilläkin kyseinen musta partneri yllättävässä löyöyssä ollut viisivuotta, on tuulenkaatoa ja polttopuuta yms sahattu ilman moitteita. harmi kun ei myydä enää kyseistä kampetta vaan on loppunut:=/.
        ja ainut saha joka toimi 30helteestä -30 pakkaseen ja katkoi 40 cm tukkeja, oli kivat ilmeet huskin ja stiilin pojjilla:=)


      • ruokaapöytään

        Se on hyvä kaikille jotka ei ole paremalla sahanneet. Saa vieläkin mäkkullok merkillä.


    • Vetonarutkatkeiloo

      Mulla huutaa tuollainen 340 Husgvarna, ollunna vuosikausia mökkihommissa,tuolla se pakun penkin alla vakavasti matkassa komuaa, välillä oli kiinan vinkuja hutsu , muutamia kertoja sillä kyllä vetää , mutta melko avuton ,ei jaksa pitkässä huuvossa, liian hempula suomalaisen miehen ranteissiin, on vähän noiniikun linnunluinen ko sanotaan, ei ole niistä pitkään suhteeseen, van saahan niitähhii tieten kokkeilla, jos ei kerran puhheesta uso .

    • kokemustaonon

      dolmar 114 kestää isältä pojalle.

      • saagast

        Kauhea vibraattori ja PAINAA...


    • NäitäEiEnääTule

      Mulla husku 136 ja toistakymmentä vuotta saha ja vieläkin sama ketju!!!Ei paljoa ole sahattu.....saha todella hyvä ....kiinnostaiskos?Jos hintaa tarjoaa pittää tarjoo hyvin...halvalla ei saa..eikä näitä enää husku teekkään..made in amerikka.

      • hjhjhjhkmnj

        60€ tankit täynnä..


    • hiivattikaks

      550xp niin pärjää, 560xp oli turhan tuhti omaan käyttöön. kolme vuotta onnellista parisuhdetta takana ja tankillisia jokunen sata

    • ammattimetsuri

      parnerin formula 47 kuutioinen tukin kauhu löytyy täältä,päivittäin sahailtu rangasta tukkiin ja pelaa.

    • 766

      En voisi olla ilman ms 200 ms 201cm luokan sahaa metsätöissä kaatoa ja karsintaa paljon. On niin kevyt ja pieni sahauskunnossa täysillä tankeilla , ms 200 noin 4.8xkg kevyellä laipalla . ( iso ero jo 43cm3 543xp , 241cm ) puhumattakaan 50kuution ammattisahoista. Pari erikokoista käytettyä ei maksa paljoa.

    • zenoah

      Pikku sahauksiin on minulla Husqvarna 543xpg, sillä sahailee säällä kuin säällä. Isompaan sahattavaan minulla on Husqvarna 550xp enkä ole kaipaillut kahvojen lämmitystä kun en sahaa kovalla pakkasella. Mielestäni nämä ovat köyhän omakoti asujan sahat koska ne kestää pitkään kun käyttää oikein ja huoltaa.

    • Tyhmä-juntti

      Kannattaa ostaa pokasaha. Ilmeisesti kaikki moottorisahat on paskoja jos eivät maksa 1300e, jos jarsimiseen tarvitset sahan niin ostat vaan jonkun mikä kukkarolle sopii.

      Itse ostin neljävuotta sitten jonsered cs2240-moottorisahan, ostaessani olin tietoinen ettei se ole metsurin valinta edes hätävara sahaksi ja että siinä ei ole räjähtävää voimaa eikä valtaisaa ketjunopeutta einä todellakaan hyvää käynnistyvyyttä. Näistä ongelmista huolimatta olen joka talvi tehnyt polttopuuni varsin menestyksekkäästi.

      • kiuruvesi

        Sama malli husqvarna 440 voitti jonkun sahatestin. Aikamoinen vikaturhake tuo "testivoittaja" On kempakti saha käyttää mutta tyyppivikoja riittää. Kalvoja, bensaletkuja, laakereita, stefoja, kaasuttimia tankkikahvoja ja sytytysyksiköitä kuluu kuin vappumerkkiä.
        Ostakaa lisää niin pysyy kauppa leivässä.


      • tyhmenpi-juntti

        Mutta se pokasahakin on ihan paska jos on alle 1000 euroa!

        Mutta totta juu, oman käytön mukaan ne sahat valitaan, jos tarkoituksena on kaataa kerran vuodessa joulukuusi takapihalta niin ei välttämättä tarvitse kahden miehen 150 kuutioista 2000 euron tropiikin puille tarkoitettua sahaa.

        Mutta en sitten sitä aivan toista ääripäätäkään suosittele kenellekkään ( euron sahat ) sen verran pitää omaa hyvinvointia arvostaa.


    • kehitystä

      Harmi ,ostin muutama vuosi sitten hva 543 xp,ensin toimi kun unelma ,mutta sitten meni vetokopan puoleinen steffa ja sitten ns.runkolaakerit ja se oli siinä.Sitten huomio, kumiset terinänvaimenin osat eivät pysyneet paikoillaan,vaan luiskahtivat pois .242 olivat pienilä ruuveilla rungossa kiinni ja kestivät.Mutta odottelen uutta mallia tuosta sahasta ,jossa on korjattu noita vikoja ja myös vähän niin kun terästettyä,jotain tehoa lisää, vaikka sylinteri kokoa lisää vaikka 44 kuutioinen ja 2,5 kw ja vääntöä ,myös kierroksia lisää.Painohan on tuossa aivan optimaalinen,näppärä on.

      • heikkihutilus

        Sulla on tekniikka virhe. Ketju kireellä ja liian pieni saha. Osta isompi äläkä runno.


    • Anonyymi

      Husqvarna 440, oon tykänny, toimii ja helppo käsitellä, voimaakin pikku kaatoihin hyvin. Täs keväällä kuiteski kesken sahauksen alko toimia niin kuin ei saisi polttoainetta, katoin että bensaletkuja ol mennyt..?.. sit löysin vinkin että korvausilma venttiili jumissa, tuotin alipainetta tankkiin jotta venttiili aukeis ja avot taas pelaa kuin kultakello.
      Jos pitkään käy laihalla moisen syyn takia sillä on seurauksia, kuumenee ym..

    • Anonyymi

      huski238,sillä teet kaiken mitä tarvitsee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe