MYYDÄÄN/ANNETAAN

helppiii

    Hei Kaikki hevosista paljon tietävät ihmiset!

Asun maatilalla ja omista 2 hevosta. Molemmat amerikkalaisia lämminverisiä. Emä on 9 vuotias ja "varsa" jo 4 vuotias. Olen omistanut hevoset n. 3,5 vuotta. Olen nyt kuitenkin tullut siihen tulokseen, että olisi aika luopua niistä, koska olen muuttamassa pois kotoa ja minulla ei ole enää aikaa niille. Kummallakaan en ole ratsastanut/ajanut, mutta entinen omistaja on "hiukan" ajanut emällä. Hevoset ovat oikein hyväkuntosia, mutta ne ovat vain olleet "harrastehevosina", varsaa ei ole kengitetty edes koskaan ja töitä saisi tehdä sen eteen, jos siitä meinaa ratsua ym. tehdä.

Joten pyytäisin teiltä neuvoja, mitä tehdä heppakulloille? Ostaisiko joku hevosia joilla ei ole tehty koskaan mitään, kouluttaminenhan veisi oman aikansa... Olen jo välillä harkinnut teurastustakin, mutta mistään ei löydy tietoa teurastetaanko hevosia enää nykyaikana.
Antakaa edes jonkunnäköisiä vihjeitä, olisin todella kiitollinen. Olen kuitenkin sen verran eläinrakas, että haluan saada niille hyvän kodin tai sitten viimeisessä tapauksessa sen hyvän lopun.

21

2572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfjf

      Kyllä hevosia teurastetaan vielä.... En tarkoita siis että loppettaisit hepat... Mutta, mutta... hmm... jos on rahaa niin lähettää ratsuttajalle tai jollekkin ja sitten myydä.... En tiedä...

    • horselover_needs_help

      kiitti kuitenki vihjeestä :)

    • samanlaisessa tilanteessa olleena,neuvoisin sinua yritä myydä hepat,itse ostaisin sulta hevoset heti jos vaan olisi paikka niille..

    • Nimetön

      oletko jo päättänyt mitä teet hevosille? Olisi kiinnostusta kummastakin nimittäin:)

      • horselover_needs_help

        Kaikenlaista olen koittanut, ilmoituksia oon laittanu ja muutama kyselykin tullu. Mut ei ole kauppoja silti tullut. :/ Ai olis kiinnostusta. =)) Laitatko vaikka tälle sivulle mailiosoitteesi tai miten vain. Sähköpostitse voin laittaa kuvia ym. :)


    • -hhnnaa

      Hei. Joko olet laittanut hevosesi pois? Itse voisin harkita hevosiesi ottoa..

    • piitu00

      o449993042

    • Heppa Hullut

      anna ne jollekin ketä välittää tosi aljon hevosista niin kuin minun pikku Tyttöni Tuuli tuulin kaveri maisa on saman ikäinen kuin tuuli 9v. maisa on saanut kouluratsastuksesta mitallin saanko minä ja minun tuulini ne??

    • Janita198

      Annatko ilmaiseksi?
      Noin 1km päässä talli jonne voisin laittaa..
      Kouluttaja tallilta löytyy.
      OSAAN ratsastaa vaikka minusta luulisi että en
      Ota yhteyttä 0451116011 txt viesti

      • Heinä-seiväs

        Onx jollain vähän hubaa kun tällasia juttuja laittaa?
        By the way, mitä hemmettiä tekee lämpösellä? Niitä on pilvin pimein ilman ja pienellä rahalla.
        Monttuun vaan ettei joudu lasten rääkättäväx


      • jautsic
        Heinä-seiväs kirjoitti:

        Onx jollain vähän hubaa kun tällasia juttuja laittaa?
        By the way, mitä hemmettiä tekee lämpösellä? Niitä on pilvin pimein ilman ja pienellä rahalla.
        Monttuun vaan ettei joudu lasten rääkättäväx

        pikku-teineillä taas ollu vähän hauskaa. Tollaset kommentit voi jättää kokonaan pois. Kyllä luulisin, että niille paikka löytyy tai on jo löytynyt ku kirjotan vähän myöhässä


      • Hebbahullu (:
        Heinä-seiväs kirjoitti:

        Onx jollain vähän hubaa kun tällasia juttuja laittaa?
        By the way, mitä hemmettiä tekee lämpösellä? Niitä on pilvin pimein ilman ja pienellä rahalla.
        Monttuun vaan ettei joudu lasten rääkättäväx

        Kannattaako niitä hevosia tänne tulla haukkumaan? fiksumpia ne hevoset on ainakin kun sää -.- ''


    • t

      HEI!
      Olen 12 v. tyttö ja tiedän mitä tehdä. Jos haluaa myydä halvalla sen jollekkin kasvattajalle tai antaa sen jollekkin joka osaa kouluttaa ja olisi valmis ottaa kouluttamattoman hevosen. esim minä!!!!!!!!!!

      • venzu8

        Olen itse 11 v ja luulen ettet kuitenkaan osaa Kouluttaa hevosia! Omistan oman hevosen mutta Minun vanhemmat omistavat Tallin ja en minäkään osaa KOULUTTAA 1 vuotista oria (esim) .. Luulen ettei sinun ihan kannattaisi hankkia hevosta varsinkin varsaa ja emää joita ei ole kunnolla koulutettu!


    • Satu8383

      minä 27v olen kiinnostunu hevosistasi ja lupaan että saavat hyvän kodin kokemusta lyötyy kyllä ajamisesta /ratsastamisesta ja niiden hoitaminen on minulle terapiaa/elämäntapa Soittele mulle kunei ole tällähetkellä nettiosoitteita T:Satu puh:0465949447 ps soittele pian!

    • PILVEE20

      HELLOY KAIKILLE!RAKASTAN HEPPOJA!

      • Ratsuttaja

        Aloittaja :
        Et vaikuta itsekkään mitenkään pätevältä hevosten kanssa , jos annat varsankin kasvaa nelivuotiaaksi ilman kaviohoitoa...Miksi edes otit koko hevoset aikoinaan, kun et ajaa etkä ratsastaa osaa.

        Mutta asiaan.

        Hevosia EI saa antaa kenelle tahansa pikkulapselle, vaan joko tilaat niille teurasauton tai annat ne yllä mainitun Satu8383 kaltaiselle henkilölle, joka siis on jo täysi ikäinen ja on kokenut hevosten hoitaja,mieluiten itsekkin koulutustaitoinen.

        Hevonen ei ole lemmikki, jonka hoito opiskellaan kirjaston kirjoista sitten kun hevonen on jo hankittu.


    • nam,nam

      hei!
      olisin kiinnostunut hepoistasi. haluaisin ehdottomasti ne! ja ilmaiseksi.
      varsinkin tälläiset provohevoset. toisen palvaisin ja toisen laittaisin purkkiin.

    • moikka

      Aloittaja; Kannattaa ehdottomasti harkkia vain täysi-ikäisten kuten juuri tuota Satu8383 ihmistä...(:

    • Thjvgh

      -09 vuonna ilmoitus laitettu, eiköhän heppojen kohtalo ole jo selvinnyt...

    • hevostyttö

      voit antaa molemmat meille meillä on paikka niille ja kaks hevosia rakastavaa tyttöä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe