ABC:n ikäraja on ihan tyhmä

Levoska

Olemme muutaman kerran käyneet illallakin asioimassa rakkaani kanssa Lohtajan "apsilla" emmekä ole huomanneet siellä mitään järjestyshäiriöitä. Ketähän huoltamon omistaja, pellervolainen osuuskauppa nyt oikein kosiskelee kun se yrittää saada sinne 18 v ikärajan?
Olemme rakkaani kanssa sitä mieltä että nuorisoa syyllistetään nykyään ihan turhan takia kaiken maailman asioista. Nuoriso on paljon sivistyneempää nykyään kuin esim. 50- ja 60-luvuilla.Eikä nuoriso rötöstele sillä tavalla kuin esim. vanhempi väki.
Kuulkaapas Kajaanin fiksut nuoret, järjestäkää boikotti. Älkää ostako sok:laisista firmoista mitään, jos tuollainen rasistinen (yhtä kansan ryhmää, nuorisoa koiskeva) määräys otetaan käyttöön.
Epäilenpä että ikäraja-asia menee uuteen mietintään. Minulla on teille banderolli-esitys, jos pidätte mielenosoituksen: "Eikö nuorison raha kelpaa Lohtajan ABC:lle?)

46

2847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iikkk

      aak

    • Alluska

      Teinit ei sinne juuri tuo rahaa. Ne kikattelee, tirskuu, valtaa vessat, roikkuu nurkissa... Mitään ne ei osta. Seisotaan ryhmissä naama nyrpällään, ei päästetä ohi...

      Juuri siitä syystä sinne ei viitsi edes syömään mennä kun ei sille porukalle ole opetettu kotona MINKÄÄNLAISIA tapoja!

      Ihqu daah!

      • ikäraja

        on loistava juttu! Miksi alaikäisten kakaroiden pitäis olla iltaisin muualla kuin kotona tai harrastusten parissa? Ja muuten... apsilla notkuminen ei oo harrastus.


      • Tiedostamaton
        ikäraja kirjoitti:

        on loistava juttu! Miksi alaikäisten kakaroiden pitäis olla iltaisin muualla kuin kotona tai harrastusten parissa? Ja muuten... apsilla notkuminen ei oo harrastus.

        Kaikki vaan haukkuu näitä mamuja mutta missä ovat heidän muksunsa iltaisin? Rumpuja paukuttamassa vai yön timoina heilumassa?Niin paljon epätietoisuutta ilmassa että voisi tosissaan pitää sellaisen monikulttuurisuuden viikonlopun jossain suvaitsevaisuuden sopukassa.Hyviä öitä kaikille kumminkin ihonväriin katsomatta!


      • se on se homma

        siinä ABC taikatiellä.siinä alaikäset sätkän pyöräyttää oven edessä.Ei sinne ole kiva mennä asioimaan.Ikäraja ok juttu.


    • että kukaan

      ottaa vakavasti tuota "rakastasi" joka on aina "sopivasti" samaa mieltä kanssasi? :D Uskotko itsekin noihin juttuihisi ja keskustelet niistä mielikuvitusrakkaasi kanssa? Ihan vapaasti mutta kunhan tiedät ettei sinua täällä vakavasti ota kukaan. Ei millään pahalla mutta jos sitä ei ole kukaan vielä ääneen sanonut sinulle niin nyt on.

      Itse aiheesta: Ikäraja on vain hyvä juttu. Porttikielto penskoille tietää minkä tahansa paikan tason nousua. Toivottavasti pitävät vain sitten tiukasti kiinni siitä ikärajasta eivätkä laske niitä mukuloita sisään vaan käännyttävät ovella takaisin äitinsä helmoihin. Nytkin saisivat vahtia tarkemmin sitä K-18 aluetta kahviossa minne penikat tuntuvat kilvan pakkautuvan näyttääkseen miten "kovia" ovat. Hupaisaa touhua.

      • tuli sama mieleen

        Jos on rakas kainalossa ei ehkä kuku keskiyöllä netissä.


    • miten se nyt olikaan

      Kuka menee syömään yhdeksän jälkeen illalla? Sehän on epäterveellistäkin? En minä ainakaan koskaan siihen aikaan enää ruokaa syö.

      Mitä tulee nuorisoon niin ei ainakaan minua ole häirinnyt yhtään heidän oleskelunsa ABC:llä kun olen esim. kaupassa siellä joskus illalla käynyt. Hyvin on ollut tilaa kulkea ja rauhassa on saanut olla.

      Romaneista on sen sijaan ollut haittaa kun oikeasti tukkivat kulkuväylät, ajavat autonsa oven eteen ja katsovat nenänvarttansa pitkin.

      • klo 21 jälkeen

        tulee niin ei se epäterveellisempää ole kuin muihinkaan kellonaikoihin syöminen.


    • Levoskan provoja

      niin sanon kuitenkin, että ei kai nuorten ensisijainen oleskelupaikka iltaisin ole mikään ABC myymälä/ravintola tai muukaan ostoskeskus.

      Ostarinuorista ja heidän ongelmistaan puhutaan paljonkin mutta kukaan ei osaa eikä halua tehdä asialle mitään.

      Jos vakavissaan suositellaan mielenosoituksia näiden nuorten ostarilla oleskelun puolesta, niin kuin se olisi joku saavutettu etu, niin ihmettelen.

      Kyllä joku järjestys pitää olla.

      • mättää

        tässä kaupungissa, kun jo 10-vuotiaat ipanat Laajankankaalta asti kulkevat iltamyöhään sinne kolmikirjaimiselle.
        Mikä kaikki siellä kiinnostaa?

        Miksi virkavalta ja sosiaalitoimi ei puutu alaikäisten oleskeluun klo 20:n jälkeen ko. tyyppisillä paikoilla?

        Missä on lain noudattamisen valvojat (ylinopeussakkoja yms. keräämässä?)?


      • Mummo56
        mättää kirjoitti:

        tässä kaupungissa, kun jo 10-vuotiaat ipanat Laajankankaalta asti kulkevat iltamyöhään sinne kolmikirjaimiselle.
        Mikä kaikki siellä kiinnostaa?

        Miksi virkavalta ja sosiaalitoimi ei puutu alaikäisten oleskeluun klo 20:n jälkeen ko. tyyppisillä paikoilla?

        Missä on lain noudattamisen valvojat (ylinopeussakkoja yms. keräämässä?)?

        Nuorille on järjestettävä omia tapaamispaikkoja.
        Kaikilla ei ole rauhallista ja huolehtivaa kotia viettää iltojaan. Ei aina voi olla kavereidenkaan luona.


      • Eikö lapset
        Mummo56 kirjoitti:

        Nuorille on järjestettävä omia tapaamispaikkoja.
        Kaikilla ei ole rauhallista ja huolehtivaa kotia viettää iltojaan. Ei aina voi olla kavereidenkaan luona.

        Ole iltaisin polttopuiden teossa tai navettatöissä.Meillä ainakin ovat.
        Eikö teillä opeteta lapsia töihin ollenkaan?
        Kuka turvaa vanhuutenne?
        Kuka jatkaa tilaanne jälkeenne?
        Ettei se kaupunki ole vaan aivan huuhaa paikka?


      • vähän toisin
        Eikö lapset kirjoitti:

        Ole iltaisin polttopuiden teossa tai navettatöissä.Meillä ainakin ovat.
        Eikö teillä opeteta lapsia töihin ollenkaan?
        Kuka turvaa vanhuutenne?
        Kuka jatkaa tilaanne jälkeenne?
        Ettei se kaupunki ole vaan aivan huuhaa paikka?

        Hyvä, että teillä maalla on näin. Kaikilla lapsilla ei ole yhtä hyvät lähtökohdat. Kaupungissa on vähän eri asia. On monelaista kotia ja työttömyyttä, alkoholismia yms.


      • Isäntä
        vähän toisin kirjoitti:

        Hyvä, että teillä maalla on näin. Kaikilla lapsilla ei ole yhtä hyvät lähtökohdat. Kaupungissa on vähän eri asia. On monelaista kotia ja työttömyyttä, alkoholismia yms.

        Laiskoja olette.Täällä maalla on töitä,miksettä tule tänne.Täällä lapsistakin kasvaa kunnon kansalaisia.


      • niinkään ole
        Isäntä kirjoitti:

        Laiskoja olette.Täällä maalla on töitä,miksettä tule tänne.Täällä lapsistakin kasvaa kunnon kansalaisia.

        Kyllä siellä on niitä peräkammarinpoikia turhan paljon. Ennen ehkä maalla oltiin siivommin, mutta kyllä siellä on nyt kaikki metkut.


      • Isäntä
        niinkään ole kirjoitti:

        Kyllä siellä on niitä peräkammarinpoikia turhan paljon. Ennen ehkä maalla oltiin siivommin, mutta kyllä siellä on nyt kaikki metkut.

        Mutta on perämehtiäkin.kovasti ovat jotkut naisen peräänkin.


    • mikie79

      menkööt penskat kotia tai jonnekki mettään lorviin, ei se apsi mikään nuorisotila ole

    • koska kaikki hajoitetaan

      Mikä on yleisillä paikoilla, ja mitä ei toinen näe. Kaupunki korjaa vuosittain kymmenillätuhansilla ilkivallan jälkiä, jota ei tapahtunut 50, 60, eikä vielä 70 luvullakaan. Meidän vapaan kasvatuksen saanut nuoriso on tässä rellestämisessä maailman kärkitasoa. Kyllä nuoriso on sahannut omaa oksaansa, jos näitä porttikieltoja nyt tulee.

    • on aika.................

      usein siinä ABC- aseman edessä, pysäköintikiellon merkin edessä oli 3 autoa parkissa,parkkipaikkakin olisi olemassa, ihan oikein, nuoren paikka on kotona, olen eri mieltä, nykyisinhän nuoriso tekee enemmän rikoksia, ja sana rasistinen tarkoittaa ihan muuta, mitä sinä tarkoitat, S-liike on hyvä asia, minä ihmettelen, menkäähän K-markettiin ostamaan jotain, kaikki on kalliimpaa

      • mites tämä menee?

        Eikös autoilla ajavat useimmiten ole jo täysi-ikäisiä, joita tuo kielto ei koskisi? Menimmekö nyt vähän sivuun aiheesta.


      • hekin...............
        mites tämä menee? kirjoitti:

        Eikös autoilla ajavat useimmiten ole jo täysi-ikäisiä, joita tuo kielto ei koskisi? Menimmekö nyt vähän sivuun aiheesta.

        vaikkakin täysikäisiä...toivottavasti,meinasin ottaa valokuvan kerran illalla,3 autoa parkissa pysäköintikielto alueella, astmaatikolla ei ole hyvä kävellä käynnissä olevien autojen ohi, kas kun eivät ole ajaneet sisälle autoillaan. Parkkipaikalla oli tilaa vaikka kuinka paljon, tyhjäkäynnillä oleva auto on sakotettava asia.


    • pitää.............

      käydä rakkaansa kanssa muualla, nuorison paikka on kotona, eikä maleksia ABC-asemalla

    • Salme-maisteri

      Nuorison käytöshän on ihan kauheaa - eivätkös ne pyri sisätiloihin, vaikka ulkona on vain muutama aste pakkasta?

      Niin, ja unohdin mainita kai, että olen siis maisteri? ;) Ainakin unissani... LOL

      • Salme-maisteri

        Aika halpamaista käyttää signeerauksena jonkun vakiintunutta nimimerkkiä - ja kaiken lisäksi hyvin typerään kirjoitukseen. Halveksin.
        Mitä tulee nimim. Levoskan kannanottoon, niin lienee kyseessä ns. "heitto". Levoska tunnustelee mielialoja ja näkemyksiä hieman provosoivalla tavalla.


      • ÄIDIT JA ISÄT
        Salme-maisteri kirjoitti:

        Aika halpamaista käyttää signeerauksena jonkun vakiintunutta nimimerkkiä - ja kaiken lisäksi hyvin typerään kirjoitukseen. Halveksin.
        Mitä tulee nimim. Levoskan kannanottoon, niin lienee kyseessä ns. "heitto". Levoska tunnustelee mielialoja ja näkemyksiä hieman provosoivalla tavalla.

        Kertokaapa te haluatteko vai ettekö halua jotta teihän alaikäiset lorvailee abcjne-asemalla yöllä? Miksi niitä ei kiinnosta olla kotona?


      • ISÄT
        ÄIDIT JA ISÄT kirjoitti:

        Kertokaapa te haluatteko vai ettekö halua jotta teihän alaikäiset lorvailee abcjne-asemalla yöllä? Miksi niitä ei kiinnosta olla kotona?

        ITSE TÖISSÄ TAI HUMALASSA, EIHÄN MEIDÄN LAPSI TEE SITÄ EIKÄ TÄTÄ


      • Salme-maisteri
        Salme-maisteri kirjoitti:

        Aika halpamaista käyttää signeerauksena jonkun vakiintunutta nimimerkkiä - ja kaiken lisäksi hyvin typerään kirjoitukseen. Halveksin.
        Mitä tulee nimim. Levoskan kannanottoon, niin lienee kyseessä ns. "heitto". Levoska tunnustelee mielialoja ja näkemyksiä hieman provosoivalla tavalla.

        Rekisteröi nimimerkkisi, jos haluat suojata sen, "maisteri".

        Terveisin ydinfyysikko, Ph.D. NASA


    • junnukas

      Tynnyrissä kasvatettuja ja reiästä ruokittuja huonotapaisia penskoja paikat täynnä.

      • eskooooooo

        mielestäni tämä on jo todella naurettavaa. tämä ikäraja juttu on käsittämätön. ei ne nuoret siellä ennenkään ole ketään haitannut, niin mitäs nyt? mielenosoitus vaan käyntiin sanon minä. totta tuo, että eikö raha kelpaa? :)


      • mikä raha?
        eskooooooo kirjoitti:

        mielestäni tämä on jo todella naurettavaa. tämä ikäraja juttu on käsittämätön. ei ne nuoret siellä ennenkään ole ketään haitannut, niin mitäs nyt? mielenosoitus vaan käyntiin sanon minä. totta tuo, että eikö raha kelpaa? :)

        siellä ne maleksii housut kintuissa, ostamatta mitään.


    • ABC:lle

      Kyllä ne penikat ABC:lla häiriköi. Sotkevat paikkoja, ovat hippasilla, heittelevät toistensa pipoja pöytien yli, pelaavat rahapelejä alaikäisinä ja myyjät joutuvat vähän väliä laittamaan koneita lukkoon.
      Ei ABC ole mikään nuorisotila! Ja häiriköivä nuoriso on itse aiheuttanut sen että ikärajaa harkitaan.
      Veikkaanpa että muilla Kajaanin huoltoasemillakaan ei siedetä nuorisoa norkoilemassa ja sotkemassa paikkoja, vaan heille tulee äkkilähtö!
      Nyt kun kyse on S-ketjusta, niin kansa älähtää!

      • Jippijai

        kiva juttu


      • sassiin...........
        Jippijai kirjoitti:

        kiva juttu

        siellä on niin pahaa kahviakin


      • myynti...
        sassiin........... kirjoitti:

        siellä on niin pahaa kahviakin

        ABC-asemalla myydään alkoholia kuten baareissa, joten mielestäni ikäraja on aiheellinen. Eihän ravintoloihinkaan ole sallittua mennä alaikäisenä. Esimerkiksi Iisalmen ABC:llä on k-18 klo 21.00 jälkeen ja se on toimiva ratkaisu, se ei ole lapsien leikkikenttä.


      • ABC täynnä
        sassiin........... kirjoitti:

        siellä on niin pahaa kahviakin

        joo ja kusipää kakaroita täynnä koko paikka,,eipä onneksi tarvii pakosta käydä koko paikassa niinkuin suurinosa kajjaanilaisista tekkee,,e


      • PERKELE.................
        ABC täynnä kirjoitti:

        joo ja kusipää kakaroita täynnä koko paikka,,eipä onneksi tarvii pakosta käydä koko paikassa niinkuin suurinosa kajjaanilaisista tekkee,,e

        jo tuosta ABC:sta kirjoittaminen, ikärajaa ei tullut, eikä tule olemaan, alaikäisten paikka ei ole roikkua missään muualla, kun kotona....IKÄRAJA OLIS PITÄNYT TULLA, mut asia on jo loppuun käsitelty !


    • ..... /_\

      Reps mikä trolliketju taas.

    • Ei kun nurin......

      Kysynpähän vain, että vieläkö siellä joku käy, nimittäin ABC:llä? Olen Levoskan kanssa samaa mieltä. En ole vuosiin käynyt sok:laisissa firmoissa asiakkaana. Kyseinen firma luulee olevansa monopoli, mutta onneksi ei ole vielä. Hinnat on kovat ja palvelu liukuhihnaa.....Pienemmillä asemilla on halvemmat hinnat ja yksilöllinen palvelu.... Suomalainen nuori on fiksua porukkaa, mutta metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. En kannata mielen osoitusta, vaan lopettakaa asiointi ja kertokaa vanhemmillekin että tekevät samoin.

      • äippä 73

        Oon sun kanssa aivan samaa mieltä!


    • T.K.

      Alamittaiset pennut vaan kotiin kasvamaan.

    • äitylijokajaksaa

      Tässä näkyy se vapaa kasvatus! Ei ABC-huoltamo ole 10-15vuotiaiden oleskelupaikka yömyöhäsellä!
      Nukkumassa pitäisi olla jo tuohon aikaan. Sosiaalitoimille töitä ja nuorten psyk.osastot ylibuukkaantuu tuommoisesta.
      Vanhemmat (onneksi pieni osa)eivät ota mitään vastuuta kasvatuksesta eikä mistään 'oikeasta' elämästä, vaan vastuu on sossiaalitoimella ja sitä kautta koko lapsen elämän psyk. toimet ja välittävät ihmiset.
      Kun itse vanhemmat ovat hakoteillä elämästä ja alkoholisoituneet, niin eivät jaksa kasvattaa lapsiaan oikeaan suuntaan ja elämään.
      Voi lapsi raukkoja :(

    • alaikäinen

      Jos mun on huono olla kotona niin kyllä mä lähden sieltä poiskin. Ei hirveästi kyllä löydy noita sisätiloja minne vois mennä turvaan, kun kaikki on nykyään k18. Paska homma. Täytyy sitten olla tuolla kaduilla känniläisiä pakoon menossa. Monta kertaa olen yöllä ollut ulkona, mutta en mä sinne apsille ole mennyt kun en halua et vanhemmat saa tietää noista mun yömatkoist (jos siel sattuu olemaa poliisit). Oon sit jossai kaduil pyöräilly kaverille tai pari kaverii on tullu mun kanssa. Tykkään vaan niin paljon olla yöllä pihalla. Silloin muo ei väsytä ollenkaan ja energiaa piisaa. Aivan kuin olisin jokin yöeläin.

      • isäntä

        Alaikäiselle.Etsi päiväksi töitä, niin yöllä nukuttaa.Töistä saa rahaa ja kokemusta elämänhallintaan.


    • ihan oikein.........

      On kai sitä alaikäisellä muutakin tekemistä, kun parveilla ABC-asemalla ??????

    • Totuuden torvi.

      Ei ole tyhmä eikä haittaa vaikka olisi 25 tai30v.
      Kakaroiden paikka on kotona yöaikaan.
      Ja kun kuria ja käytöstapoja ei näillä yöllä parveilevilla ääliöpenikoilla ole niin erittäin hyvä ratkaisu laittaa ikärajat.
      Penikan käytöshäiriöistä pitäisi sakottaa myös vanhempia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe