mistä

johtuu

korkea co ja hc pitoisuus kaasari carina 2?vaikuttaako jos sytytys ei ole kohdallaan koska se ei nimittäin täysin ole vaikka epäilen että tuskin siinä on vika.

8

549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AE111

      Ei ole varmaan katalysaattoria autossa, vai onko? Korkea HC yleensä johtuu joko koneessa palavasta öljystä (ohjurin kumit tai väljä kone). Tuo bensan epätäydellisestä palamisesta. Häkää tulee yleensä liikaa jos katalysaattori on tiensä päässä. En ulkoa muista mistä muusta sitä tuli. Oliko auto varmasti kunnolla lämpimäksi ajettu testattaessa?

      • katlysaattoria

        saakohan tuota mitenkään säädettyä kuntoon kun seosruuvikin on sinetöity ja moottori ei tosiaankaan ole ihan iskussaan ajettukkin on 415 000 muttei ölyä pahemmin vie vaikka joskus vähän pöllytteleekin


      • johdu

        öljystä,syystä että corollan kone kulutti öljyä n.1L/500km (männän renkaat jumissa)ja kuitenkin meni pakokaasu testistä läpi ilman kommenttia.4A-FE


      • AE111
        johdu kirjoitti:

        öljystä,syystä että corollan kone kulutti öljyä n.1L/500km (männän renkaat jumissa)ja kuitenkin meni pakokaasu testistä läpi ilman kommenttia.4A-FE

        Tuon vaihtoehdon antaa korjausopas. Itsellä muinoisessa Corollassa aikanaan HC:t oli koholla sen murheellisen automaattirikastimen (kompensaattorin) hajoamisesta johtuen. Seokset oli poskellaan ja lisäksi joku virranjakajan tai muun apulaitteen joku alipainekalvohässäkkä oli rikki. Ne kun korjasi, niin päästöt oli kuin "uudessa".

        Sattui samassa koneessa (1,3 12-venttiilinen) palamaan myös öljyäkin, mikä johtui kuluneista venttiilien ohjurinkumeista. Käynnistäessa varsinkin tuli siniset savut, kun kannesta oli valunut sammuttamisen jälkeen öljyä palotilaan. Tuossa vaiheessa meni kone vaihtoon, kun sai kohtuu edullisesti kunnostetun tilalle.


      • AE111
        katlysaattoria kirjoitti:

        saakohan tuota mitenkään säädettyä kuntoon kun seosruuvikin on sinetöity ja moottori ei tosiaankaan ole ihan iskussaan ajettukkin on 415 000 muttei ölyä pahemmin vie vaikka joskus vähän pöllytteleekin

        Yleensä seosruuviin ei tarvitse kajota ellei kaasaria ole purettu. Ja seoksien kohdilleen säätämiseen tarvitset sitten kunnon mittalaitteen (ja asiantuntemusta).

        Tuohon CO:hon höpisee korjausopas jotain, että jos sytytyslaitteisto on iskussaan ja kone myös, voi kaasutin olla pahasti kulunut tms. epämääräistä. Jos halvalla saat vähemmän ajetusta kaasarin tykötarpeineen - ja sytytyspuoli on kunnossa - niin voihan sitä koittaa päittäin vaihtaa. Vaan tahtoo olla käytetyissä usein nuo kalvosysteemit ja muut kuluvat huonolla tuurilla yhtä lailla tiensä päässä. Sitten vain marmoritiskille osia ostamaan.


      • ohjurikumit
        AE111 kirjoitti:

        Tuon vaihtoehdon antaa korjausopas. Itsellä muinoisessa Corollassa aikanaan HC:t oli koholla sen murheellisen automaattirikastimen (kompensaattorin) hajoamisesta johtuen. Seokset oli poskellaan ja lisäksi joku virranjakajan tai muun apulaitteen joku alipainekalvohässäkkä oli rikki. Ne kun korjasi, niin päästöt oli kuin "uudessa".

        Sattui samassa koneessa (1,3 12-venttiilinen) palamaan myös öljyäkin, mikä johtui kuluneista venttiilien ohjurinkumeista. Käynnistäessa varsinkin tuli siniset savut, kun kannesta oli valunut sammuttamisen jälkeen öljyä palotilaan. Tuossa vaiheessa meni kone vaihtoon, kun sai kohtuu edullisesti kunnostetun tilalle.

        makso n.80eur.eipä juuri kannattanu moottoria vaihtaa


    • johtuu

      ryyppy on otettu pois käytöstä kokonaan,ilmanputsaria en ole vaihtanu 1,5 -2 vuoteen enkä öljyjä varmaa 1 -1,5 vuoteen että johtuisiko arvojen nousu tuosta?ei mennyt katsastuksesta läpi onnistuukohan seos/sytytyksen säädöllä saamaan co hc:n kohdalleen jos vielä vaihan uudet öljyt ja ilmansuodattimen?

      • AE111

        Vaikka vikaa ei oliskaan, niin huolla nyt ihmeessä, jos noin on asiat. Siis vaihda öljy ja suodatin, ilmanputsari ja ehkä tulpatkin. Sitten katsele, jos osaamista on, niin sytkäpuolen kunto. Mittaa tulpanjohdot ja käy virranjakaja läpi. Huoltojen jälkeen kannattaa ruveta metsästämään syytä tosissaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4985
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe