Villiä menoa psykiatrisella

yks hullu

Lapuan psykiatrisella poliklinikalla (ent. mielenterveystoimisto) on lääkäri joka kohtelee potilaita vähän sen mukaan, millainen päivä itsellä on. Saattaa vittuilla päin naamaa kun tosissaan huonovointinen potilas hakee apua.

Vielä pahempi on hoitaja joka vittuilee, kertoo luottamuksellisia tietoja eteenpäin, on puolueellinen, valehtelee. Useampi on tullut vastaanotolta itku kurkussa ja joutunut vaihtamaan hoitajaa.

142

9385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ELÄMÄN-KAARI

      kantelu ja valitys hyvin äkkiä eteen päin

    • iskä tässä

      ai näinkö on . .

      no hemputti kun pitäisi tilata aika kun on monia ongelmia joista haluaisin puhua jonkun luottettavan kanssa kun en kerran pääse puhumaan sellaisen kanssa jonka kanssa näitä asioita olisi parasta keskustella.

      yritinkin jo viikkoja sitten soitella sinne mutta keskusteltuani puhelimessa tuntui että ei h..... nuohan on pössömpiä kuin minä .tuli mieleen että kantsiiko
      mennä ollenkaan .

      no nyt täällä painitaan yksin näiden juttujen kanssa .... ja elämä on h... vaikeaa aina välillä

      onks siellä jotain hyvää psykoa tms joka vois todella auttaa.......

      • lämmin kannattaja

        Kenen kanssa sun olisi parasta keskustella? Miksi et pääse keskustelemaan hänen kanssaan? Kunnon keskustelu avaa kummasti solmuja. Kannatan lämpimästi.


      • iskä tässä
        lämmin kannattaja kirjoitti:

        Kenen kanssa sun olisi parasta keskustella? Miksi et pääse keskustelemaan hänen kanssaan? Kunnon keskustelu avaa kummasti solmuja. Kannatan lämpimästi.

        minä tiedän että ainut vaihtoehto paremman henkisen tasapainon saavuttamiseksi olisi jutella ja saada puolin jos toisin asiat selvitettyä

        mutta toteutus siihen keskustelumahdollisuuteen tietyn tahon kanssa tässä tilanteessa , on ehkäpä tietääkseni lähes toivottoman mahdoton.

        no toivossa on hyvä elää ja uskoa parempaan huomiseen jos vaikka asiat ratkeaisivat edes vähäsen ,joskus.

        toivottavasti pää kestää siihen asti .............


      • täälläkin...
        iskä tässä kirjoitti:

        minä tiedän että ainut vaihtoehto paremman henkisen tasapainon saavuttamiseksi olisi jutella ja saada puolin jos toisin asiat selvitettyä

        mutta toteutus siihen keskustelumahdollisuuteen tietyn tahon kanssa tässä tilanteessa , on ehkäpä tietääkseni lähes toivottoman mahdoton.

        no toivossa on hyvä elää ja uskoa parempaan huomiseen jos vaikka asiat ratkeaisivat edes vähäsen ,joskus.

        toivottavasti pää kestää siihen asti .............

        Onpa surullista ja toivotonta tekstiä. Onkohan tuo toinen osapuoli yhtä toivoton? Keskustelulla voi tulla ymmärretyksi että miksi teki niin kuin teki, saada ehkä synninpäästön. Kaikki muu on parempaa kuin elää epätietoisuudessa.


    • kyseessä

      Samanlaisia kokemuksia tuttavani lapsella. Hänelle sanottiin suoraan, ettei täällä voida häntä auttaa muutama vuosi sitten. Vanhemmat veivät yksityispuolelle ja on ollut hoidossa useamman vuoden, saanut lääkkeitä ja terapiaa. Tämä nuori on todella sairas, välillä jopa sairaalahoidossa.
      Miksiköhän kieltäydyttiin kyseisellä poliklinikalla hoitamasta?

      • Terve!

      • Anonyymi

    • raitis eino

      Syökää appelsiinejä ja ulkoilkaa,pillereiden hakemisen sijaan.

    • 3.hullu

      Jos oikein arvaam
      n, niin tuo lääkäri on itse kokenut liian kovia omassa elämässään ja liittynyt meidän sakkiin. ;-)))
      Hulluna on hyvä olla, mutta noissa hommissa se ei oikein käy.
      Itsellä tasan samanlaisia kokemuksia kuin aloittajalla. Ei hyvä, että potilas joutuu terapoimaan lääkäriä ja hoitajaa.
      Enää en tuonne mene.

      • ketju, koska

        "Lapualla on kaikki hyvin". Eikö tarvitseville ole asiallista keskustelupaikkaa? Kuka asiasta vastaa?


      • kirjoittelee
        ketju, koska kirjoitti:

        "Lapualla on kaikki hyvin". Eikö tarvitseville ole asiallista keskustelupaikkaa? Kuka asiasta vastaa?

        Äsh. Tämä ketju oli jatkoa teemalle "kiusaava opettaja." Tämän ketjun aloittajan kirjoittamistyyli vastaa opettajan kiusaamisesta syyttävää. Täällä on joku, joka saa nautintoa herjatessaan muita. Mahtaa olla joku pimahtanut.


      • mikä sinun
        kirjoittelee kirjoitti:

        Äsh. Tämä ketju oli jatkoa teemalle "kiusaava opettaja." Tämän ketjun aloittajan kirjoittamistyyli vastaa opettajan kiusaamisesta syyttävää. Täällä on joku, joka saa nautintoa herjatessaan muita. Mahtaa olla joku pimahtanut.

        ongelmasi on, kun et kykene ottamaan vakavasti mahdollisuutta, että ketjun alottaja tietää mistä puhuu. Eikä "kiusaava opettaja" myöskään ole tavaton juttu. Miksi kiellät ongelmat ja vähättelet ketjujen alottajia? Jos asiat eivät sinua kosketa, se ei tarkoita että niitä ei ole olemassakaan.


      • välillä eri mieltä
        mikä sinun kirjoitti:

        ongelmasi on, kun et kykene ottamaan vakavasti mahdollisuutta, että ketjun alottaja tietää mistä puhuu. Eikä "kiusaava opettaja" myöskään ole tavaton juttu. Miksi kiellät ongelmat ja vähättelet ketjujen alottajia? Jos asiat eivät sinua kosketa, se ei tarkoita että niitä ei ole olemassakaan.

        Tuollainen nimetön puskista ampuminen on niin tympeää. Kiusaavasta opettajasta on varmaan parikymmentä vuotta aikaa, mutta asioita ei ole maltettu jättää taakse, vaan niitä muistellaan kuin eilispäivää. Omaat masokistisia taipumuksia. Ärsyttää tuollainen ongelmiin jämähtäminen ja elämätön elämä. Olisit sanonut suoraan silloin mitä olet mieltä, niin tuskin enää muistaisit koko asiaa.


      • kiusattu,
        välillä eri mieltä kirjoitti:

        Tuollainen nimetön puskista ampuminen on niin tympeää. Kiusaavasta opettajasta on varmaan parikymmentä vuotta aikaa, mutta asioita ei ole maltettu jättää taakse, vaan niitä muistellaan kuin eilispäivää. Omaat masokistisia taipumuksia. Ärsyttää tuollainen ongelmiin jämähtäminen ja elämätön elämä. Olisit sanonut suoraan silloin mitä olet mieltä, niin tuskin enää muistaisit koko asiaa.

        en ole koskaan ollutkaan enkä ole eläissäni tarvinnut psykiatrisia palveluita. Mutta se ei estä minua ymmärtämästä heidän ongelmiaan. Kysyn edelleen mikä on sinun ongelmasi, kun haluat tukkia avunhakijoitten suut. Eri mieltä oleminen ei todellakaan ole asiallinen syy.

        Valitat että on "niin tympeää" tuollainen puskasta ampuminen. NO, MITÄS MUUTA SINÄ ITSE TEET?


      • lääkäri itse

        kokenut, kerro vähän, niin multakin löytyy hänelle ymmärrystä.
        Jos hänellä on raskasta omassa elämäntilanteessa, niin voihan hänkin hakea sairaslomaa. Vai onko hän niin tunnollinen, ettei voi jättää avuntarvitsijoita pulaan, sijaista on varmaan mahdoton saada.


      • 3.hullu
        lääkäri itse kirjoitti:

        kokenut, kerro vähän, niin multakin löytyy hänelle ymmärrystä.
        Jos hänellä on raskasta omassa elämäntilanteessa, niin voihan hänkin hakea sairaslomaa. Vai onko hän niin tunnollinen, ettei voi jättää avuntarvitsijoita pulaan, sijaista on varmaan mahdoton saada.

        Ei olisi pitänyt kirjoittaa tänne yhtään mitään, koska jutut menevät todella vaarallisille vesille!
        Lisäksi noista asioista on jo kauan aikaa.
        Lääkärit ovat voineet vaihtua moneen kertaan. En tiedä, koska en ole enää tarvinnut mielenterveyspalveluja.
        Ei kai sellaisten palvelujen käyttäjiltä voi vaatia samaa tasoa teksteihin, kuin terveiltä?
        Nuo välissä olevat v****lut satuttavat, vaikka tiedän, että niiden kirjoittajalla ei edes teoriassa ole mitään mahdollisuutta tietää, mistä on kysymys. Toivoisinkin mitä hartaimmin häntä olemaan kirjoittamatta tähän topiciin mitään.

        Luettuani aloittajan tekstin, leukani loksahti, että "koska minä olen tuon kirjoittanut"?

        Näin yön yli nukuttuani olen yhä sitä mieltä, että kohtelu oli ylimielistä ja siellä kohdeltiin kuin hullua.

        Psykiatriset sairaudet eivät liene niitä kaikkein helpoimpia ymmärrettäviä ja hoidettavia, joten onnea vain kaikille sen uran valinneille!


    • Kävin siellä

      Eikös tämä ko. lääkäri ole nimeltä mainitsematon naislääkäri? Minusta ei ota vastaanotolla potilasta vakavasti ja on muutenkin aika yksioikoinen. Itse en kostunut käynnistä millään lailla. kunhan lekuri nyökytteli päätään ja siinä kaikki. Täytyy vaan yrittää pärjätä ongelman kanssa itsehoidolla.

      • Avun saanut

        Kyseisen laitoksen palveluja joskus käyttäneenä minä en kyllä näitä juttuja allekirjoita.
        Kyllä siellä viimekädessä potilaan etu kuitenkin kulkee edellä.
        Meitä ihmisiä on kaikenlaisia,varsinkin kun liikutaan tällä elämänalueella. Olisiko käynyt niin,että metsä on vastannut niinkuin on huudettu!
        Jos ei esim ole kirjoitettu juuri sitä lääkereseptiä kuin on halunnut,saatetaan kostoksi hyökätä anonyyminä täällä netissä. Todella raukkamaista. Vastapuolella ei ole mahdollisuutta puolustautua ,koska vaitiolovelvollisuus sitoo.
        Siellä yritetään ihmisiä auttaa aivan liian pienillä resusseilla. Parhaansa tekevät,kiitos siitä heille!
        Yksityispuolelta löytyy kyllä sitten näitä leipäpappeja, jotka ymmärtävät olla aina "samaa mieltä" asiakkaan kanssa. Ja ei muutakuin risetti kouraan ja kassan kautta. JA SEURAAVA!

        Hyvät ihmiset,kyllä sinne lapuan mtthin todellakin tohtii mennä.


      • lähestyttävä
        Avun saanut kirjoitti:

        Kyseisen laitoksen palveluja joskus käyttäneenä minä en kyllä näitä juttuja allekirjoita.
        Kyllä siellä viimekädessä potilaan etu kuitenkin kulkee edellä.
        Meitä ihmisiä on kaikenlaisia,varsinkin kun liikutaan tällä elämänalueella. Olisiko käynyt niin,että metsä on vastannut niinkuin on huudettu!
        Jos ei esim ole kirjoitettu juuri sitä lääkereseptiä kuin on halunnut,saatetaan kostoksi hyökätä anonyyminä täällä netissä. Todella raukkamaista. Vastapuolella ei ole mahdollisuutta puolustautua ,koska vaitiolovelvollisuus sitoo.
        Siellä yritetään ihmisiä auttaa aivan liian pienillä resusseilla. Parhaansa tekevät,kiitos siitä heille!
        Yksityispuolelta löytyy kyllä sitten näitä leipäpappeja, jotka ymmärtävät olla aina "samaa mieltä" asiakkaan kanssa. Ja ei muutakuin risetti kouraan ja kassan kautta. JA SEURAAVA!

        Hyvät ihmiset,kyllä sinne lapuan mtthin todellakin tohtii mennä.

        lääkäri siellä on. Apua saa varmasti. Jos tuntuu, ettei lääkäri nyt aivan ymmärtänyt voit sanoa sen hänelle. Lääkäri on siellä auttamassa sinua, kerro rohkeasti mikä mieltäsi painaa ja miksi et jaksa enää.


    • Keikura

      http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/potilas-levitti-laakarista-vaaraa-tietoa/138932

      Älä hanki syytettä jos ketuttaa. Ota yhteys potilasasiamieheen jos koet kärsineesi vääryyttä!

    • Matti tässä

      Niin, näillä sivuilla on helppo heittää monenlaisia provoja. Mielenterveyspalvelut on yksi niiden joukossa. Itse valitettavasti olen joutunut niitä palveluita muutaman vuoden käyttänyt, kerron oman mielipiteeni. Jo tk:sta otettiin ongelmani tosissaan ja sain psyk.polille lähetteen todella nopeasti, verrattuna esim etelä-suomen vuoden jonotusaikoihin.

      Ja sen jälkeen hoito on ollut esimerkillistä. Muistakaa aina, että kerrotte sen mitä tunnette ja koette. Ei noi psyk. polin ihmiset mitään suuria taikureita tai ajatusten lukioita ole. Avoimin mielin, molempiin suuntiin. Kyllä sieltä apu löytyy. Annan Lapuan tk:n ja psyk. polin työntekijöille ihan varmasti täyden kympin.

      Sille, että joudun käyttämään näitä kunnan rahoittamia palveluita en voi mitään, mutta olen tosi onnellinen, että niitä on saatavissa.

      • Matti tässä

        Niin jäi laittamatta tohon edelliseen viestiin. Eli jos joku oikeasti haluaa vertaistukea ja keskustelua luottamuksellisesti niin voi laittaa mulle viestiä.

        Sähköposti: [email protected]

        Toivon tietysti asiallisia viestejä, mutta jos joku katsoo, että haluaa provota, niin antaa tulla vaan, voi niitäkin viestejä laittaa, jos helpottaa oloa.


      • yrität selittää

        taidat olla kaupungin palkkaama provo.


      • Matti tässä
        yrität selittää kirjoitti:

        taidat olla kaupungin palkkaama provo.

        Niin, Lapuan sivuja paljon lukeneena, just tollasta viestiä odotinkin


      • metusaleemi
        Matti tässä kirjoitti:

        Niin jäi laittamatta tohon edelliseen viestiin. Eli jos joku oikeasti haluaa vertaistukea ja keskustelua luottamuksellisesti niin voi laittaa mulle viestiä.

        Sähköposti: [email protected]

        Toivon tietysti asiallisia viestejä, mutta jos joku katsoo, että haluaa provota, niin antaa tulla vaan, voi niitäkin viestejä laittaa, jos helpottaa oloa.

        on hienoa huomata että täällä joku tarjoaa mahdollisuuden -ns auttavan käden- jollekin jolla on henkilökohtaisia huolia.

        meikäläästä puristaa taas niin vietävän palajo
        tämä tyhjyys ja päämäärätön taaperrus kun elämässä
        ``kaikki `` on jo koettu ja mitään tulevaisuuden suunnitelmia ja elämäniloa ei liiemmin ole .

        varsinkin kun taas on pyhät tulossa niin yksinolo
        ei meinaa onnistua kun on tottunut ammoisina aikoina ns perhe-elämään.

        kaikkia maallista mammonaa on taivaan ja maan väliltä mutta eipä nuo lohtua tuo.

        kaikki juhlapyhät pääsiäinen , juhannus ja joulu että myös uusivuosi ottaa tosi koville..........
        arkipäivien lisäksi.


    • muttamutta

      Minulla ei ole kokemusta asian tiimoilta eli en tunne lääkäriä tms. mutta monesti mielenterveyspotilaat saattavat kokea lääkärin käyttäytymisen piruiluna. Esim. tiedän tapauksen että kun henkilö ei ollut saanut vastaanottoaikaa koska oli soittanut väärään paikkaan niin tämä henkilö oli kokenut sen kettuiluna. Eli jos henkilö on esim. masentunut hän voi kokea ihan normaalitkin asiat kielteisenä. En puolusta ketään mutta näinkin voi olla..

    • kullakin

      Jos nyt tarkasti katsotaan, aloitusviestissähän ei mainittu lääkäriä taikka hoitajaa nimeltä, eikä väitetty heitä epäpäteviksi. Kaikilla meillä on huonoja päiviä, mutta ammattilaisen ei saisi antaa sen vaikuttaa työhönsä.
      Mitä tulee potilaisiin, psyykkisesti sairas voi helpommin ottaa itseensä, joten heidän kanssaan pitänee olla erityisen tarkkana? Moniko psyykkisesti sairas osaa/jaksaa/uskaltaa lähteä valittamaan saamastaan kohtelusta? Noin pienellä paikkakunnalla saanee helposti leiman otsaansa.

      • omgh

        Lääkäreitä on tasan yksi.
        Hoitajan jutuilta on tullut itkien useita potilaita.
        Olisiko joukkokanteen paikka tai jotain?


      • Ikuisesti kiitollinen
        omgh kirjoitti:

        Lääkäreitä on tasan yksi.
        Hoitajan jutuilta on tullut itkien useita potilaita.
        Olisiko joukkokanteen paikka tai jotain?

        Tämä yhteiskunta,mun perhe ja ennenkaikkea minä itse ja monet muut olemme kiitollisia ko laitokselle.
        Mun "hajonnu päänuppi" kasattiin siellä uudelleen ja olen jälleen terve veronmaksaja. Elämä on taas ihanaa.

        Sen olen velkaa KOKO henkilökunnalle,että vastakanne seuraa perässä jos tarvitaan.


    • vaativa persoona

      Minulla on psyk.polilta sekä hyviä, että huonoja kokemuksia. Pitkään koin ettei lääkäri kuunnellut / ymmärtänyt. Lääkkeitä jouduttiin vaihtamaan moneen kertaan. Olin välillä pitkän ajan ilman lääkkeitä, koska en jaksanut aina aloittaa alusta. Vihdoin ja viimein saimme minulle oikean diagnoosin ja sitä myötä oikean lääkityksen. Elämä saattaa taas voittaa.

      Olen ollut mukana monissa ryhmissä ja ennen kelan tukemaan psykoterapiaa kävin juttelemassa psyk.polilla. Sain siitä melkein saman avun kuin nykyisestä terapiasta.

      Jos joku on oikeasti saanut törkeää kohtelua osakseen, olisi parasta tehdä asialle jotain, eikä huudella täällä.

      Minäkään en pidä ko. lääkäristä, mutta en pidä gynestäkään ja käyn silti jos on pakko.

    • tumpsis

      Olin "potilaana" ko. paikassa 2000-luvun alussa. Naislääkäri aloitti istunnon joka kerta kysymällä "mikäs sinun ongelmasi olikaan?" ja selaili papereita. Kävin 3 kertaa ja lopetin siihen, koska ei tuntunut psykiatria paljon kiinnostavan. Että näin hyvää palvelua.

      • -------------

        On kuulemma erikoinen ja huomasin saman itse, mutta ei paskempi lääkäri kun oppi "tuntemaan.."


    • kysyjä.

      eikö kepulaaset oo kaikki vähän tärähtäneitä?

      • Luulotautia

        Mitä kepulaisuus tähän kuuluu? Kuka tässä sellainen on? Ei siellä ole kellään minkään puolueen jäsenkirjaa.


      • keputautia
        Luulotautia kirjoitti:

        Mitä kepulaisuus tähän kuuluu? Kuka tässä sellainen on? Ei siellä ole kellään minkään puolueen jäsenkirjaa.

        Tarkootti kai asiakaskuntaa.


    • Holtitonta homaa

      Eikös nämä tekstit pitäisi poistaa - nämä viranhaltijat ovat suojattomia hyökkäyksiä vastaan. Mielenterveys horjuu kun alkaa syyttää hoitavaa henkilökuntaa kaikesta.

      • Luulotautia

        Joo- tein jo ilmoituksen, mutta hitaasti poistuu. Ketju sisältää kunnianloukkausainekset ja tunnistettu henkilö voi työntantajansa avustamana tehdä ilmoituksen poliisille. Erittäin asiatonta kirjoittelua eikä kukaan todella apua tarvitseva täällä roiku. Ninim holtintoa homaa voisi tehdä myös poistopyynnön eikä vain ihmetellä.


      • Luulotautia
        Luulotautia kirjoitti:

        Joo- tein jo ilmoituksen, mutta hitaasti poistuu. Ketju sisältää kunnianloukkausainekset ja tunnistettu henkilö voi työntantajansa avustamana tehdä ilmoituksen poliisille. Erittäin asiatonta kirjoittelua eikä kukaan todella apua tarvitseva täällä roiku. Ninim holtintoa homaa voisi tehdä myös poistopyynnön eikä vain ihmetellä.

        Tiedoksi vain, että poistuu eikä ilmoituksia oteta enää vastaan, mutta milloin poistuu??


      • --------------------
        Luulotautia kirjoitti:

        Joo- tein jo ilmoituksen, mutta hitaasti poistuu. Ketju sisältää kunnianloukkausainekset ja tunnistettu henkilö voi työntantajansa avustamana tehdä ilmoituksen poliisille. Erittäin asiatonta kirjoittelua eikä kukaan todella apua tarvitseva täällä roiku. Ninim holtintoa homaa voisi tehdä myös poistopyynnön eikä vain ihmetellä.

        Ehkä monilla on patoutumia kys. henk. kohtaan silloin kun oikeasti tarvitsee apua niin tuntuu paskamaiselta käydä niin sanotun viimeisen korren tykönä, jos vastaanotto on töykeää..
        Uskoisin, että pohjalta pelastuneet täällä kirjoittaa niinkuin itsekkin teen, mutta mitäs sitten kun ei jaksa enää nousta..


      • Toinen hullu

        Tiedänpä vain, että moni ei olisi hengissä, jos tuota taloa ja töntekijöitä ei olisi. Senkin teidän, ettei psyykkiseen sairauteen aina kuulu se, että tunnistaisi sairautensa. Koko talo on upeita ja inhimillisiä työntekijöitä täynnä.


    • Kiittää hullunlailla

      Kiitos tulee minulta tuolle talolle. Lääkäri on suorasanainen eikä mikään tyhjänlässyttäjä, ja se sopii minulle. Yhdessä on aina pohdittu jos lääkitystä on ollut syytä muuttaa, minua on kuunneltu ja olen kokenut olevani tasavertainen ihmisenä lääkärini kanssa. Hoitajat ovat ajan kuluessa vaihtuneet, eivätkä aina henkilökemiat ole kohdanneet, mutta tästäkin olen voinut sanoa suoraan lääkärilleni.
      Mielipiteitä on tietysti yhtä monia, kuin on ihmisiäkin, mutta avoimuus kannattaa, vaikka esim. masentuneelle se voi olla (ainakin aluksi) vaikeaa. Positiivista suhtautumista, sillä se porukka siellä on todella meitä auttamassa.

    • Turhautunut--

      Tässä vuosien saatossa olen niin miettinyt "lämmöllä" tän lääkärin toimintaa kun sen kaikki oman pään sisällä tehdyt diagnoosit olivat vääriä kohdallani, että mihkä oikeesti saa tehdä aivan virallisen valituksen?
      Mietiin jo, että meen muulle paikkakunnalle lääkäriin kun se on mahdollista, mutta oikeesti onko se taas mun vika oikeesti, jos joku ei osaa hommaansa.

    • boon aut

      olin aikoinaan myös masennuksen takia kyseisellä polilla moneen kertaan yllättäen huomasin olevani synnytys osastolla kun kallonkiristäjä kannusti lapsen tekoon kun sitä ei ollut. koitin tiedustella millä tapaa lapsen teko liittyy masennukseen mutta selvää vastausta ei tullut.

    • yki marisia lisää

      on se kumma asia kun nykyaikana on niin kauhian paljon tuota ahdistusta jotta suurinpiirtehin kaiki on jonkillaisen pillerin ja psykiatrin tarpehes ja pöönautti on oikein kansan tauti.Ennen sitäkin sanottihi vitutukseksi ,oliskohan nyt niin että jos ihimiset uskaltaas puhua asioostansa tuisillensa niinongelmat katuaas.itte oon niin sanottu sotainvaliidi siis sodan aikana syntyny kun ne isät tuli sodasta niin ne oli kaikki aikalailla huonos kunnos päästänsä mutta ei ne mitään aua saanu .no me kakarat sitten saatihi kuulla .mäkin luulin seittemän vuotiaaksi että mun nimi on pääkiinni.jotta sellaasta .ja yksi asia vielä jokaa enempi piimää ja vähempi viinaa.

      • Näin tekisin

        Teidän pitää tilata ambulanssi sellaiselle lääkärille ja mahdolliselle hoitajalle ja osoite Törnävä, siellä selviää onko heissä itsessä jotain vialla, puhdistaa muuten ilmaa,kertokaa tämä mahdollisuus heille itselleen.


      • vanhat tavat kunniaa

        Niin elikkä mielestäsi pitäisi kulkea esi-isien jalan jäljissä ja olla hakematta apua kun sitä apua nyt saisi tänä päivänä.. Tietämäni sota-ajan tutut eivät saaneet sitä suutansa auki kuin parin viinapullon jälkeen ja siinä sai sitten perhekki selkäänsä samalla. Onko väärin mennä ihan selvästä päästä juttelemaan ammattilaisen kanssa vai jatkaakko samalla polulla kuin esim. sota-ajan ihmiset..


    • taudin kuva

      Lapualla saa olla hullu, mutta tyhmä ei. Hulluus kuuluu elämään.

    • kevätpössöö minäkin

      menkää hullut pihalle---ottakaa vaikka harava käteen ja nauttikaa näistä upeista ilmoista älkääkä urputtako tääl olemattomia

      • Lapualainen

        Hulluksi täällä Lapualla tulee vähemmästäkin..


    • missä raja

      niin onko hulluja jotka polilla käy vai ne jotka seuraa ketä polilla käy.

    • sitkeesissi=masennus

      Olen paininut puoli vuotta puoli vaikean masennuksen kanssa ja nyt toipumassa.
      Olen saanut erittäin hyvää hoitoa Lapuan psykiatrian polilla.
      Yksilö terapia ryhmä terapia erikois lääkärin vastaan otot lääkitys oma tahto toipua luottamus rehellisyys itseään kohtaan. Masennuksesta toipuminen on pitkä prosessi. Ei ole psykiatrian hoitohenkilöillä taika voimaa joka poistaisi masennuksen hetkessä,mutta ammattitaitoa heillä on.

    • Kaikella puolesnsa

      Olen kuullut, että riippuu aivan henkilöstä kuinka kohdellaan.Osaa huonosti ja osaa hyvin. Jos olisit huonosti kohdeltujen listalla niin mietippä mitä se olisi tehnyt masennuksellesi.. :( Tuossa ammatissa kun ei ole varaa hirveesti tehdä vääriä toimintoja koska ihminen on jo monesti valmiiksi haluamassa itseään kiikkuun :(

    • kiik---kkuuuuuuuu

      kiikkuu kaakkuu vaan,kiikku on säästöä

      • Kiikkuu vaan sinne

        Sunlaisista vasta tulisikin säästöjä.


      • Paavo50

        Hyvä paikka suosittelen, siellä opetetaan tunteiden hallintaa ym. ettei tarvitse toisille ilkeillä jos itsellä on pahamieli.


    • Säälittävää

      Toivottavasti läheisesi tekee sen,tosin en tiedä onko noin tunteettomalla edes läheisiä jotka jaksaa kattella tollasta :)

    • Toinenhullu

      Kyseinen lääkäri teki minulle skitsofreniadiagnoosin. Olin seonnut aikaisemmin n.2-vuotta sitten eri paikkakunnalla huumeista.

      Noh, mikäs siinä. Ainut mitä mainitsin tuon diagnoosin saadakseni (jota en kyllä olisi halunnut), että tulee välillä ajatushäiriöitä.

      Mielestäni aika hätiköityä diagnosointia, kyllä minä tiedän mistä minä sekosin ja se ei ollut mikään pillimehu..

      Noh, huvinsa kullakin.

      • puhumallaselviää

        Mikset kertonut todellista taustaasi. Jos potilas ei kerro, niin mistäs se lääkärikään tietää potilaan oikeaa ongelmaa. Puhu niin kaikki selviää.


    • vittuilu

      tuleekohan Seinäjoelta?

    • paljastakaatekijät

      laittakaa sen lääkärin ja hoitajan nimi esille..... tälläiset tarvitsevat itse kipeästi hoitoa.

    • käynyt

      Onko muilla kokemuksia siitä mies hoitajasta? Vaikutti mukavalta tyypiltä muutaman kerran perusteella.

    • Nyt ymmärrän miks Lapualla on asiat aina solmussa.

    • ahhhhhihanaaaaa

      Nyt kaikki hullut ulos ja deevitamiinia hankkimaan. Nyt on kesä !!!!!!!!!

    • Tämän päivän Ilkassa ja Pohjalaisessa on juttu joka varmasti kiinnostaisi tähän ketjuun kirjoittaneita.

      • Sanos nyt narsissi kun kerran tiedät kaikesta kaiken, jotta kuka tuota ristiä on sille hakeneet, potilaatko?


    • Pipipää

      Hoito ei voi olla huonoa, jos myönnetään Suomen leijonan I luokan ritarimerkki.

      • jouttimäki

        Mies ei voi olla tyhmä jos saa neuvoksen tittelin?


    • gonstabylggänen

      https://en.wikipedia.org/wiki/Rosenhan_experiment
      No psykologit nyt voivat heitellä diagnooseja ihan miten sattuu. Ei niitä paljon niistä arvostella. Kivaa iltaluettavaa:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykiatrian_vastaisuus
      http://edmund.ch/more/1/62_Fundamental_criticism_of_coercive_psychiatry.html
      Ne pääsevät sinun puhelimiin, tietokoneisiin ja vaikka koteihinkin salaa asentelemaan laitteita, jos vaan lääkäri sattuu olemaan sillä tuulella. Luottamuksellisten tietojen eteenpäin kertominen on pienimpiä pahoja.

    • uskomatoooooonta

      Tää ketju alotettu pian 10 vuotta sitten ja aina vaan joku jaksaa jatkaa !!!!!!!!

      • PahkaHullu

        ja hulluja riittää. Selvästi ovat lisääntyneet vuosien varrella Lapualla.


      • Anonyymi

        Tämä vain osoittaa sen kuinka vakavasta asiasta on kysymys. Kuinkahan moni potilas on tappanut itsensä?
        Koska tämä piina loppuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä vain osoittaa sen kuinka vakavasta asiasta on kysymys. Kuinkahan moni potilas on tappanut itsensä?
        Koska tämä piina loppuu?

        Samaa olen ajatellut, että moniko on tappanut ittensä.


    • HulluTaiHoitaja

      Se lääkäri on samaistunut selvästi potilaisiinsa. Seura tekee kaltaisekseen. Hullun ilo on halpaa, toisille se on ilmaista.

    • nmnmm

      Lapualla hoidettavia riittää.

      • Anonyymi

        Eherottomasti parasta hoitua on muuttaa kauas pohojanmaalta näin se vaan valitettavasti on


    • lipputankonnuppi

      Hulluna on hyvä olla.

    • ccccpp

      Lapualla näitä pöntoja riittää. Vois jakaa muillekin.

    • saatanankoirat

      terveyskeskukses se vasta vittumainen vanha harppu on turpa väärippäin huutaa mikäsua vaivaa ja heti alotta vittuulun vaikkei asiakas ole vaivaansa kerinny sanoa se kauan teekoos ollu mätäs on koko ikänsä ollu vääräs työs oikia paikka olis tunkiolla talikon kaas,ja se yksi yksi lääkäri kirje kurssiltako äijä on lääkärin lupansa saanut ei se perkele ainakaan ihmisiä hoitaa osaa eikä riaknoosia tehrä, eikä antaasi millään lähetettä seinäjoelle johona ihiminen sais avun eikä tauti pääse niin pahaksi ettei sille enää voi mitään vaan on kuolemaksi jota nämä kaksi vissiin toivookin jotta kaupunkin rahat säästyis.

    • uskomatoooooonta

      Mua kans otttaa hermoon se yks nainen siinä vastaanotos. Moni sitä valittaa. Kumma kun eivät ymmärrä siirtää sitä pois siitä paikalta. Aina sama stnan vee väärinpäin ilme. Saihan ne labrastakin sen yhen aikoinaan lähtemään pois niin miksei tosta jossa ensimmäiseksi pitää olla selittämässä asioitaan......

    • Ongelmathäviää

      Pian asioidaan Seinäjoella.

    • Anonyymi

      Psykiatrisen terapiaa on kirjoitella tänne

    • Oli virhe lopettaa Lapuan B-sairaala. Käyttöaste olisi 5% väestöstä. Polikäynteinä 40%. Ehkä jopa enemmän, kun joka toinen käyttää mielialalääkkeitä.

      • Anonyymi

        Koko Etelä-Pohjanmaan alueella avopuolen psykiatria erikoissairaanhoidossa toimii todella huonosti. Kustannuksia kunnille ja kaupungeille, mutta todellista vaikuttavuutta hoidoista ei potilaat saa. Missähän vika? Olisiko ihan psykiatrian puolen johdossa? Oma psyk. henkilökuntakin sitä mieltä, että Etelä-Pohjanmaalla vanhanaikaisinta hoitoa potilaille koko maassa! Mitään muutosta tai kehitystä ei saada aikaiseksi. Kunnilta vaan rahat pois ja ihmiset eläköityvät ennen aikaisesti.
        Lasten- ja nuorten hoito aivan lapsen kengissä, puhumattakaan päihdepotilaiden ja heidän läheistensä auttamista. Lisää kalliita sairaaloita ja rakennuksia, joihin työntekijät voivat piiloutua viihtymään? Näinhän se menee Etelä-Pohjanmaalla.


      • Anonyymi

        Miksi juoppoja pitää auttaa kun ne on itte valinneet 'sairautensa'? Ne vois majoittaa johonkin syrjäkylän tyhjään kouluun ja kuskata sinne pirtua ja hernerokkaa. Darwin hoitaa loput.


    • Anonyymi

      Miksi vaikkapa sokeritautisia, sydänvikaisia ja keuhkovikaisia pitää auttaa kun ne on itte valinneet 'sairautensa' liikkumattomuudellaan, ylensyönnillään ja tupakoinnillaan? Ne vois majoittaa johonkin syrjäkylän tyhjään kouluun makaamaan, syömään rasvamakkaroita ja vetämään tupakkia ja odottamaan sitä Darwinia.

      • Kohta joudutaan enenevässä määrin priorisoimaan, kun Rinteen hallitus pääsee vauhtiin. 😣


      • Anonyymi
        nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:

        Kohta joudutaan enenevässä määrin priorisoimaan, kun Rinteen hallitus pääsee vauhtiin. 😣

        Aatteletko Kokoomusta vaihtoehtona priorisoimassa verovarat kansainvälisille börssiterveysfirmoille?


    • Anonyymi

      Lorvikataria sairastavia aivan liikaa kun ei huvita ja valitetaan vaan pitää ottaa asiat haltuun ja tehdä töitä ei se valittamalla parane jollekkin ammattilaiselle.
      Liikaa hyyssätään kaikkee ku vähä jotakin vialla ennen se upotettiin töihi mee vaikka marjoja poimimaan, ettei thaimaalisten tarvitsi tulla kaukaa sekin homma tekemään. Se on eri asia ku on joku sairaus esim syöpä tai muu vastaavanlainen.

      • Anonyymi

        Pienestä vaivasta se syöpäkin useimmiten alkaa eikä marjojen poiminta siihen auta.


      • Anonyymi

        Juopa se vasta pienestä alkaa, mutta jo ensimmäinen hassispiikki voi tappaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juopa se vasta pienestä alkaa, mutta jo ensimmäinen hassispiikki voi tappaa.

        Tällaiset ääliöt täällä kirjoittelee. Hashista muka piikitetään???


    • Anonyymi

      Raikkaita ihania syyspäiviä. Nyt kaikki hullut ulos täältä huutamasta !!!! Menkää vaikka pienelle kävelylenkille niin muuttuu mieliala !!!!

    • Kyllä tarttee antaa täydet pisteet laitokselle. Osasivat antaa just oikeat lääkkeet ja nyt elämä hymyilee kuin naantalin aurinko!
      Joka tätä lääkäriä moittii, niin saa tulla nokatusn mun kanssa, niin oikaisen vähän käsitystäsi ja hampaitasi.

      • Anonyymi

        Kas, kas. Hullu kissaämmä tunnusti.


    • Anonyymi

      Toi tämän ketjun alottaja on varmaan joku pöffendaali jolle ei oo hoito tepsinny !!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Ei se ole hyvä, että on mahdollisuus saada edes jokinlaista hoitoa? Ollaan kiitollisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole hyvä, että on mahdollisuus saada edes jokinlaista hoitoa? Ollaan kiitollisia.

        Hyvää hoitoa saadaankin. Neljä kirjainta joihin voi luottaa; M-T IA. Ritarillista apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää hoitoa saadaankin. Neljä kirjainta joihin voi luottaa; M-T IA. Ritarillista apua.

        Samaa mieltä!!! Jos on sairastunut vakavaan masennukseen Lapuan psyk.polilta saa todella hyvän hoidon. ISO KIITOS polin henkilökunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä!!! Jos on sairastunut vakavaan masennukseen Lapuan psyk.polilta saa todella hyvän hoidon. ISO KIITOS polin henkilökunnalle.

        Juurikin näin.


    • Anonyymi

      kyllä se asiallinen lääkäri on oikeita apua tarvitsevia kohtaan,mutta jos se huomaa että nuoriso hullualeikkien yrittää päästä eläkkeelle se heittää ne pihalle ja käskee mennä töihin.

      • Anonyymi

        Toimii myös toisinpäin, tekee terveistä hulluja ja pakottaa syömään hirveitä lääkkeitä jotka voivat aiheuttaa potilaan kuoleman.
        Terveisin nimimerkki äärirajalla käynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimii myös toisinpäin, tekee terveistä hulluja ja pakottaa syömään hirveitä lääkkeitä jotka voivat aiheuttaa potilaan kuoleman.
        Terveisin nimimerkki äärirajalla käynyt

        Menepä viemään puolisoa sinne, niin huomaat pian syöväsi itsekin pillereitä. Sen verran lukenut, että saa sinut tunnustamaan olevasi vähintäänkin väsynyt tilanteeseen ja siihen saat jo pillereitä.

        Monikohan on tappanut itsensä tai kuollut sivuvaikutuksiin? Lääkkeet kun tunnutaan määrättävän arpomalla ja sitten vaihdetaan uusiin ja taas uusiin, kunnes olet oikeasti katkeamispisteessä.


    • Anonyymi

      En päässyt hoitoon, eli minulla on siis terveen paperit?

    • Anonyymi

      suvakit jos yrittää leikkiä hullua jotkeivat halua kuin sossun elätettävänä oleilla niin ne pitääkin heittää pihalle ja käskeä mennä töihin,vittuko näitä laiskoja elättämään niitä on jo liikaakin ja lisää lappaa rajan täyreltä

    • Anonyymi

      Siellä lääkitään sivan liikaa ja lääkkeet mitä syötetään arvotaan.

    • Anonyymi

      mitähän suojatyöntekijöitä nämä kaksi pulskaa fysioterapeuttia tk,ssa on kun ainoa hoito on lyörä monisteita kouraan ja antaa kainalosauvat,samanhan voisi tehrä vaikka puhelin vastaaja,siinä olisi säästön paikka kun ne potkittaisiin pois,paljonkohan lapuan kaupunkingin palveluksessa on tälläisiä suhteilla töihin päässeitä ammattitairottomia turhia työntekijöitä

    • Anonyymi

      Niitä kuule riittää !!!!!

    • Anonyymi

      Menkää nyt oikeesti kaikki pillerinpopsijat ulos vaikka lenkille tai lehtiä haravoimaan. Kaunis päivä menee vituralle täällä itkiessä .

    • Anonyymi

      pitäis hän se nyt terveyren hoirossa olla ammattitaitoisia hoitajia vaikka ollaankin pikku kylässä,kyllä kipuun pitäis muutakin hoitoa olla kuin pelkkiä monisteita ja kyynärä sauvoja,muualla fysioterapia hoitoon kuuluu paljon muuta kuin pelkkää keskustelua,en tierä kuinka nämä pulskat hoitajat on virkansa saaneet mutta ei ainakaan koulu arvosanojen perusteella

    • Anonyymi

      ketä sielä pitää naira jotta ammattitairoton saa tuollaisen laiskan viran

    • Anonyymi

      samaa menoa se on keskuskeittiölläkin laiskat lihavat ämmät paiskivat summissa jotain vanhusten ruokapakkauksiin piittaamatta mitään siitä mitä vanhus voi syörä,motto vissiin on että teko on tehty syökööt jos tahtoo minä olen työni tehnyt,ja siitä johtuen vanhukset elävät puolittain nälässä ja lopulta kuolevat ravinnon puutteen takia,olen itse seurannut omaiseni ruokapakkauksia enkä olisi niitä syönyt itsekään, ruoka oli huolimattomasti tehtyä esim,perunat puoliksi kovia höyrymakkara sekin kylmä salaattina raaka kaalenlehti jälkiruoka mitä lie mautonta räkää,millä saatanan avuilla nämä ammtitairottomat ämmät ovat työnsä saaneet

      • Anonyymi

        Tässäkin vastauksessa näkyy mitä huono psykiatrinen hoito saa aikaan.


    • Anonyymi

      keskuskeittiöltä on hyvä lähettää mitä paskaa hyvänsä vanhuksille syötäväksi kun ne ei uskalla valittaa ruan laarusta eikä heitä kukaan kuuntelisikkaan sen olen torennut,siksi omaisten pitäisi seurata ruokapalvelun toimintaa ja puuttua heti asiaan jos huomaavat tälläistä toimintaa,ja ottaa yhteyttä ylinpään viranomaiseen eikä mihinkään henkilöön joka kuuluu keskuskeittiöön

    • Anonyymi

      eikö kaupungissa ole näinkin vastuullisiin tehtäviin asettaa kuin kaikkien tietämän hulluurestaan kuuluisan suvun jäseniä,johan sen nyt erottaa puheen sävystäkin onko ihminen terve,kun toinen möläyttelee kuin mettä pöhölö ja päästelee suustaan kaiken mitä ajattelee

      • Anonyymi

        Mistähän suvusta sä nyt horajat, lääkärin vai keittäjän?


    • Anonyymi

      ekkö ole vielä arvannut

    • Anonyymi

      koko lapuahan tuntoo tämän suvun haapakoskelta

    • Anonyymi

      sen tunnistaa siitä että kun nuorenpana sitä mulukulla painoi niin korvat rupes heilumaan kuin koliprin siivet

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      keskuskeittiön vanhusten ruokahuolto on jo vuosia ollut päin persettä,yhtään ei ole ajateltu mitä heikko vanha muistisairas ihminen voi syörä,eihän puoliksi raakaa perunaa rillimakkaraa ja salaattina on raaka kaalinlehti ja jälkiruokana kippo jotain vääpelinräkää voi muisti sairas syörä

    • Anonyymi

      lapualla ei hakkeria tarvita levittämään toisten terveystietoja,ne leviää kaupoissa akkaporukkojen keskusteluissa,joita hoitohenkilökunta levittää

    • Anonyymi

      päin persettä on taaskin järjestetty flunssa rokotuksen ajanvaraus,yksi ainut kännykän numero koko lapuaa varten ja sekin niin tukossa että pari kertaa piippaa ja sitten sammuu,kukahan virkaheitto on senkin näin järjettömästi suunnitellut

    • Anonyymi

      se on johrossa pahasti mätää jos ei keskuskeittiöllä laiteta vanhuksille syömäkelpoista ruokaa,keittäjäthän toimivat sen mukaan mitä käsketään tekemään eivätkä päätä siitä mitä paskaa kattilaan lyörään,johto tuntuu ajattelevan että ruoka on laitettu syökööt jos tahtovat tai olkoot syömättä,ja jos ei ruoka kelpaa syyttävät tirsmuilusta,ja jos tulee jonkinlainen tarkastus siitä ilmoitetaan etukäteen ja silloin kyllä laitetaan parasta pöytään, sellainen juhla ateria että vanhukset voivat vain haaveilla sellaisesta

    • Anonyymi

      Onneksi on jäänyt eläkkeelle. Olen asioinut kymmenien psykiatrien kanssa ja tämä oli ehdottomasti huonoin kokemukseni. Töykeä ja pessimistinen, apua ei tullut, vaan onnistui vain pahentamaan masennusta ja itsetuhoisuutta. Ja ahdistaa mennä uudelle lääkärille tämän jälkeen, kun ei voi näköjään luottaa, että kaikki osaavat edes alkeellisella tasolla asiansa. Hirvittää ajatella, mitä muut ovat mahtaneet joutua kokemaan. Toivottavasti jatkossa saadaan parempaa kohtelua.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko M-T:ä?


      • Anonyymi

        Sait kuitenkin varmasti paljon ja monenlaisia lääkkeitä? Tuntui kuin tämä mengele olisi käyttänyt minua koe-eläimenä.
        En vieläkään ymmärrä miten edes jouduin siihen tilanteeseen, kun en ollut sairas enkä valittanut kenellekään mitään.
        Johdattelevat kyselyt saivat kai ottamaan vastaan ensimnäisen reseptin. Minulle joka olin vain saattajana ja kuskina.


    • Anonyymi

      Hullu tai hoitaja?

    • Anonyymi

      Kukas siellä on uusi poppamies? Millaisia kokemuksia hänestä on?

      • Anonyymi

        Taitaa olla, että psyk. polilla ei ole tällä hetkellä psykiatria ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla, että psyk. polilla ei ole tällä hetkellä psykiatria ollenkaan.

        Eikö tosiaan ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tosiaan ole?

        Eipä ei... nykyään on vain joku "etälääkäri" jonka kanssa pitää puhua videopuhelua, koska itse lääkäri asuu niin kaukana että ei pysty tulemaan paikan päälle... Huono kokemus itselläni, lääkäri koko ajan vain viisastelee eikä pysty hoitamaan yksinkertaista asiaa jota varten koko aika oli varattu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ei... nykyään on vain joku "etälääkäri" jonka kanssa pitää puhua videopuhelua, koska itse lääkäri asuu niin kaukana että ei pysty tulemaan paikan päälle... Huono kokemus itselläni, lääkäri koko ajan vain viisastelee eikä pysty hoitamaan yksinkertaista asiaa jota varten koko aika oli varattu...

        Ei se ole yksinkertaista hoitaa päätä. Useimmiten hoidettava ei edes usko että on sairas, vaan että lääkäri ja kaikki muut ovat sairaita.


    • Anonyymi

      siellä oli kyllä meno kuin pariisin punaisessa myllyssä,mutta hyvälle tuulelle se ilveily saikin pitkäksi aikaa, kun näki ettei itsessä olekaan mitään vikaa ainakin siihen porukkaan verraten

    • Anonyymi

      Hyvän avun on moni saanut ja tyytyväinen ollut. Täällä sivustolla nyt voi huudella mitä sattuu. Toivottavasti pää pipit ovat nyt ulkoilleet ja nauttineet syksyisistä ilmoista ja keränneet energiaa pitkän talven varalle. Taitais jäädä turhat käynnit ko laitoksessa monella pois jos keksisivät elämäänsä jotakin muuta sisältöä kuin jatkuva itsensä kuunteleminen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Moni on myös ollut tyytymätön, eivätkä kaikki enää ole keskuudessamme siitä kommentoimassa.


    • Anonyymi

      Notta lapuualaaselle ei voi ku vittuilla. On nii oma rotunsa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe