Kuinka penkki tulos nousuun?

"Penkki"

Neuvokaas viisaammat.Olen nostellut n.5vuotta.Penkkimaximi on n.145kg.Kyykky on kyllä parantunut alkupäivistä 100kg asti ja maastaveto jopa 130kg,mutta penkki jämähtänyt tohon 145kg.Mulla vähän huonot polvet ja alaselkä sentakii kyykkytulos vähän pienempi ku penkki.Enkä ees kyykkää juuri ollenkaan terveys syistä.Mutta kuinka penkki nousuun?Ite painan n.90kg ja olen n.170cm.

16

4154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkdrjgdg

      et kyykkää terveyssyistä???? Mikähän siinä on että ihmisillä ei ikinä mee ne ranteet ja olkapäät vaikka joka päivä penkkiä tekee mutta kaikki polvet ja selät on aina hajalla. Naurettavaa jos mies penkkaa 145 kiloa salilla ja tuskailee 100 kilon ykkösen kyykkäämisessä.

      • hyvinkin!

        Hyvin monilla on olkapäät menny penkatessa eikä ne sitä tee. Varmaan yhtä yleistä kuin selkävaivat. Jos itselläs olis kulumia/pullistumia selässä et varmaan kyykkäis sillä selkä vaivat on paljon ikävämpiä kuin olkapäävaivat. Nimimerkillä kokemusta on sillä molemmat operoitu tän yli 25 vuotta kestäneen uran aikana.
        En kyykkää kun en pysty, mutta eipä nämä jalat yhtään perässä laahaa massoiltaan, kun niitä pystyy muuten treenaamaan.


      • jos polvet ei vaivaa
        hyvinkin! kirjoitti:

        Hyvin monilla on olkapäät menny penkatessa eikä ne sitä tee. Varmaan yhtä yleistä kuin selkävaivat. Jos itselläs olis kulumia/pullistumia selässä et varmaan kyykkäis sillä selkä vaivat on paljon ikävämpiä kuin olkapäävaivat. Nimimerkillä kokemusta on sillä molemmat operoitu tän yli 25 vuotta kestäneen uran aikana.
        En kyykkää kun en pysty, mutta eipä nämä jalat yhtään perässä laahaa massoiltaan, kun niitä pystyy muuten treenaamaan.

        tottakai polvet bragaa kun useammin rasitetaan
        päivässä kuin yläkroppaa!


      • OIKEESTI...
        hyvinkin! kirjoitti:

        Hyvin monilla on olkapäät menny penkatessa eikä ne sitä tee. Varmaan yhtä yleistä kuin selkävaivat. Jos itselläs olis kulumia/pullistumia selässä et varmaan kyykkäis sillä selkä vaivat on paljon ikävämpiä kuin olkapäävaivat. Nimimerkillä kokemusta on sillä molemmat operoitu tän yli 25 vuotta kestäneen uran aikana.
        En kyykkää kun en pysty, mutta eipä nämä jalat yhtään perässä laahaa massoiltaan, kun niitä pystyy muuten treenaamaan.

        TOI ettet kyykkää terveyssyistä ni on täyttä paskaa!!!!!!! sä kuulut näihin penkkipiiperöihin jotka keksii syitä ettei tarvi kyykätä! KERTOKAA MULLE PENKKILAMPAAT MIKÄ VITTU SIINÄ PENKISSÄ ON KUN SE TUNTUU OLEVAN KOKO PUNTTIREENIN SYDÄN???????????????????? Mitkään vitun välilevyvaivat ei todellakaan ole syy jättää kyykkäämättä, vittu mulla on 3 levyä rikki, siis oikeasti psakana ja mulle kaiken tärkein liike on se kyykky!!! sama juttu polvien kaa, jos sä pääset kävellen sinne salille ni voit sä ottaa kyykkyykin!! siteet polviin ja teet millä voit! ei kaikilla vittu voi olla näitä kyykyn estäviä vammoja, sellaset tyypit on täysin väärässä lajissa mukana, himaan miettimään uutta harrastusta. mä reenailen eräällä salilla pk-seudulla ja jumalauta siellä on 99% näistä tyypeistä ni just näitä selkä vammaisia ja polvisairaita, ikinä ei ole tunkua kyykkypaikalle, mutta penaan saat "jonottaa" se kertoo aivan kaiken näistä nykypäivän pikku yläkehon hinkkaajista. Mutta auta armias kun kipeytyy olkapää eikä voi penaa tehdä ni jo kaatuu maailma päälle, apua!! nyt ei pääsekään kylille pullistelemaan kun pena ei oo noussu. kyykyssä taas se että johki paikkaan vähän vihlasee ni joo siitä saatiin syy lopettaa kyykky kokonaan! SÄÄLITTÄVÄÄ! Miettikääpä urheilijoita yleensä, lopettaako pikajuoksija uran siihen ku polvi repee tai lätkämies siihen kun selkä hajoo? No eipä lopeta. MUTTA PENKKIMIES LOPETTAA KYYKYN KUN MUMMOLLA ON OLLUT TEININÄ SELKÄ KIPEE TAI NAAPURIN TOPILLA ON OLLUT LAPSENA POLIO!!!!!!!!!! Ai että mua vituttaa tollaset luuserit, ei voi kyykätä muka, vittu


      • Joku haluaa
        OIKEESTI... kirjoitti:

        TOI ettet kyykkää terveyssyistä ni on täyttä paskaa!!!!!!! sä kuulut näihin penkkipiiperöihin jotka keksii syitä ettei tarvi kyykätä! KERTOKAA MULLE PENKKILAMPAAT MIKÄ VITTU SIINÄ PENKISSÄ ON KUN SE TUNTUU OLEVAN KOKO PUNTTIREENIN SYDÄN???????????????????? Mitkään vitun välilevyvaivat ei todellakaan ole syy jättää kyykkäämättä, vittu mulla on 3 levyä rikki, siis oikeasti psakana ja mulle kaiken tärkein liike on se kyykky!!! sama juttu polvien kaa, jos sä pääset kävellen sinne salille ni voit sä ottaa kyykkyykin!! siteet polviin ja teet millä voit! ei kaikilla vittu voi olla näitä kyykyn estäviä vammoja, sellaset tyypit on täysin väärässä lajissa mukana, himaan miettimään uutta harrastusta. mä reenailen eräällä salilla pk-seudulla ja jumalauta siellä on 99% näistä tyypeistä ni just näitä selkä vammaisia ja polvisairaita, ikinä ei ole tunkua kyykkypaikalle, mutta penaan saat "jonottaa" se kertoo aivan kaiken näistä nykypäivän pikku yläkehon hinkkaajista. Mutta auta armias kun kipeytyy olkapää eikä voi penaa tehdä ni jo kaatuu maailma päälle, apua!! nyt ei pääsekään kylille pullistelemaan kun pena ei oo noussu. kyykyssä taas se että johki paikkaan vähän vihlasee ni joo siitä saatiin syy lopettaa kyykky kokonaan! SÄÄLITTÄVÄÄ! Miettikääpä urheilijoita yleensä, lopettaako pikajuoksija uran siihen ku polvi repee tai lätkämies siihen kun selkä hajoo? No eipä lopeta. MUTTA PENKKIMIES LOPETTAA KYYKYN KUN MUMMOLLA ON OLLUT TEININÄ SELKÄ KIPEE TAI NAAPURIN TOPILLA ON OLLUT LAPSENA POLIO!!!!!!!!!! Ai että mua vituttaa tollaset luuserit, ei voi kyykätä muka, vittu

        Jos joku haluaa reenata pelkkää penkkipunnerrusta niin vittuako se sinulle kuuluu? Jos se harrastaa vaikka penkkipunnerrus kisoja? Vähemmän massaa alakropassa=pääsee kevyempien sarjaan=helpompi viedä mitaleja.


      • gahdshdasha
        OIKEESTI... kirjoitti:

        TOI ettet kyykkää terveyssyistä ni on täyttä paskaa!!!!!!! sä kuulut näihin penkkipiiperöihin jotka keksii syitä ettei tarvi kyykätä! KERTOKAA MULLE PENKKILAMPAAT MIKÄ VITTU SIINÄ PENKISSÄ ON KUN SE TUNTUU OLEVAN KOKO PUNTTIREENIN SYDÄN???????????????????? Mitkään vitun välilevyvaivat ei todellakaan ole syy jättää kyykkäämättä, vittu mulla on 3 levyä rikki, siis oikeasti psakana ja mulle kaiken tärkein liike on se kyykky!!! sama juttu polvien kaa, jos sä pääset kävellen sinne salille ni voit sä ottaa kyykkyykin!! siteet polviin ja teet millä voit! ei kaikilla vittu voi olla näitä kyykyn estäviä vammoja, sellaset tyypit on täysin väärässä lajissa mukana, himaan miettimään uutta harrastusta. mä reenailen eräällä salilla pk-seudulla ja jumalauta siellä on 99% näistä tyypeistä ni just näitä selkä vammaisia ja polvisairaita, ikinä ei ole tunkua kyykkypaikalle, mutta penaan saat "jonottaa" se kertoo aivan kaiken näistä nykypäivän pikku yläkehon hinkkaajista. Mutta auta armias kun kipeytyy olkapää eikä voi penaa tehdä ni jo kaatuu maailma päälle, apua!! nyt ei pääsekään kylille pullistelemaan kun pena ei oo noussu. kyykyssä taas se että johki paikkaan vähän vihlasee ni joo siitä saatiin syy lopettaa kyykky kokonaan! SÄÄLITTÄVÄÄ! Miettikääpä urheilijoita yleensä, lopettaako pikajuoksija uran siihen ku polvi repee tai lätkämies siihen kun selkä hajoo? No eipä lopeta. MUTTA PENKKIMIES LOPETTAA KYYKYN KUN MUMMOLLA ON OLLUT TEININÄ SELKÄ KIPEE TAI NAAPURIN TOPILLA ON OLLUT LAPSENA POLIO!!!!!!!!!! Ai että mua vituttaa tollaset luuserit, ei voi kyykätä muka, vittu

        Asiaa puhut. Tosin ikinä ei pidä tuomita, eihän voi varmaksi tietää kenellä on oikeasti joku vaiva ja kenellä ei. Penkkiä on muutenkin yleensä kivempi tehdä kuin vaikka kyykkyä, koska se ei rasita niin paljoa.


    • sää.........

      penkaat 145kg ja kyykkäät 100kg???? et sä ole tainnu helvetti etes kokeilla sitä kyykkyä?! tolla penalla sun pitää kyykätä väh. 220kg ja vetää samat, keskity niihin muihinkin lajeihin ku penaan ni se pena alkaa nouseen, nyt tod. penkkaat joka reenikerta ainakin vähän?? ei sulla ole oikeeta syytä olla kyykkäämäätä, sä olet penkkipörri, millään muulla ei oo välii ku penalla, sitähän ne kaikki kysyy!

    • hyvä..

      keino on jättää kaikki muut liikkeet ja keskittää energiat penkkiin.N. 4-5 kertaa viikos penkkiä.Joka toinen kerta 5x3-5 ja joka toinen 3x8-15.Älä tee muita liikkeitä vaan kaikki voimat penkkiin.5kk ja penkki tulos noussu n.15-25kg.

    • m.pieni

      eiks se silti oo parempi että sulla pysyy työkyky yllä kun alkaa suunnitteleen miten sais enemmän ,no rikot entistä enemmän itses.

    • 65-v

      Itse aloitin salilla kuntouttamaan leikattua polveani.

      Aloittaessani 4,5-vuotta sitten en päässyt ilman kuormaakaan kyykystä ylös kuin terveempään jalkaan painottaen.

      Nyttemmin teen etukyykyt pohjasta mutta polvi instrun siteellä tuettuna.
      Puuttuu kierukka ja pala pohjeluun päästä.

      Mave-huippu syntyi pari vuotta sitten.
      180kg:ssa ei ole kehumista mutta lähtökohtaan nähden olen tyytyväinen.

      Aloituksesi on ilmiselvä provo.
      Vain invaliidilla voi olla tuollaiset tulossuhteet.
      Tai minä olen menettänyt hyvän penkkituloksen hölmöyttäni.

      100kg:n maven vedin talvella kokeilumielessä yhdellä jalalla.

      Sorry!
      Poikkesin asiasta. En ole koskaan oikeasti penkannut.
      Muut opastavat siinä.

    • salimarkku

      Kaikenlaisia vitun teroja täälä taas kitisemäsä... No se penkki vaan sattuu oleen suurimmalle osalle se mukavin liike jonka kehittymistä on mielenkiintoista seurata, entäs sitte??? Vituttaa tollaset eliittipaskat jotka aina kuuluttaa suureen ääneen että "OLENPAS MINÄ NYT USKOTTAVA BODARI KUN EN TEE PENKKIÄ OLLESKAAN" Tollaset tyypit just seuraa muiden reenaamista sielä salilla enemmän kun keskittyy siihen omaan juttuunsa.

      • miten on?

        Oletko ajatellut että olisit homo?


    • No Easy Way

      Mä jymähdin kapeassa penkissä 143 kg:seen ja olen yritellyt useita kertoja 145,8kg:tä, mutta ei se nouse, vaikka vedin happea kehoon ja yritin vetää happea lisää kesken suorituksen, nostan kyllä noston vaikeimmassa kohdassa persettäkin ilmaan, mutta ei se mene silti vaikeimman kohdan yli, 16 cm nousee irti rinnasta, mutta ei sitten enään sen yli, nostan perseen ilmaan vasta, kun nosto on vaikeimmassa kohdassa. Ehkä voit niin kuin minäkin, kokeilla isommalla lähtöjä irti rinnasta, ni sitten se 146 kg:kin saattaa jopa mennä loppuun asti. En tiedä, joskushan se kehitys pakosti hidastuu, eihän Usain Bolt:kaan ole parantanut enään loputtomiin juoksu nopeuttaan ja pituushyppy ennätystään...Toki Usain Bolt nostaa penkistä ainakin 150 kg.

    • Jaska.

      "En tiedä, joskushan se kehitys pakosti hidastuu, eihän Usain Bolt:kaan ole parantanut enään loputtomiin juoksu nopeuttaan ja pituushyppy ennätystään...Toki Usain Bolt nostaa penkistä ainakin 150 kg. "

      Ei hidastu. Nöyrtyminen alkaa hyvin usein siitä kun alkaa kuuntelemaan viimeisen toivonsa menettäneitä ukkoraasuja.
      Itse harrastelen tällä hetkellä voimamieslajeja, se on kovempaa kuin mikään v*tun painonnosto voimanosto yms.
      Voimamieslajeja ei nämä iästään itkevät nynneröt tekisi, mutta minäpä teenkin eikä tunnu missään.
      heitä sinäkin ne penkit v*ttuun, ne on ärsyttäviä hifistelylajeja, joissa pätee vain yksi ja suora liikerata.

      Kovempi jätkä sinustakin tulee kun alat nostamaan vaikka isoja tukkeja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe