Lihavuudesta ja sen syistä

Jaana...x.

voin omalla kohdallani kertoa sen verran,että,...Olen syönyt psykiatrini määräyksestä 15 vuotta masennuslääkettä,jonka vaikuttavana aineena on fluoksetiini.Tätä lääkettä ennen minulla oli myöskin psykiatrin määräyksestä erilaisia masennuslääkkeitä,niitä "vanhanaikaisia".Lääkeaine fluoksetin on lihottanut minut suorastaan palloksi ja ruokahalu lisääntyi heti aloittaessani tuon lääkkeen käytön.

Ennen fluoksetiinia minulla olivat kaikki veriarvot tosi hyviä.Olin ihannepainoinen ja nyt liikakiloja on tullut tuona aikana 27 kg ja samalla tulivat kaikki mahdolliset lihomisen seurauksena tulevat sairaudet.Tyypin 2 diabetes (lääkehoito),maksa-arvojen kohoaminen(ei ole tarkemmin tutkittu -itseasiassa lääkärini ei kommentoi!?),polvi ja lonkkavaivat,väsymys,sairaslomapäiviä(en jaksa mennä töihin,koska olen väsynyt,voimat pois),rasva-arvojen kohoaminen ja käytössäni on ollut nyt viisi vuotta kolesterolilääke.Melkoisen raitiskin olen,en tupakoi,alkoa menee vähän vuodessa.Ikää minulla on 43 vuotta ja terveys meni,kun aloitin masennuslääkkeen.Minulla on vakava-asteiseksi todettu masennus.Olisin hyvin kiitollinen,jos joku vain osaisi neuvoa minua.Olisin myöskin hyvin kiitollinen,joa joku tietäisi masennuslääkkeen,joka ei lisää ruokahalua.

24

1548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai syy

      Lihavuus on vain harvoissa tapauksissa aiheutunut jostakin muusta syystä, kuin siitä, että henkilö syö enemmän energiaa, kuin kuluttaa.

      Lääke EI aiheuta lihomista, vaikka sen piikkiin on helppo kasata syytöksiä. Se on ikävää että sinulla on masennusta, johon käytettävä lääke lisää ruokahalua, mutta SINÄ olet se joka syö enemmän, kuin kulutat.

      Otappa tämä tosiasia kunnolla tietoisuuteesi ja käännä lihomisen syyt sinne, mihin ne kuuluvat, eli sinun itsesi päätettäväksi ja kontrolloitavaksi. Lääke EI sitä voi päättää.

      Voisitko lääkärin kanssa miettiä jotakin toista lääkettä? Olen pahoillani sinun vaivoistasi, mutta vastuun ottaminen voisi auttaa sinua myös mielenterveyden saralla, kun et syytä ketään muuta omista vaivoistasi, niin voit myös muuttaa toimintamallia painonnousun suhteen itse.

      • potaskaa.

        Itsekin käytin muutaman vuoden psyykelääkeitä. Ei niistä pahemmin apua ollut joskaan ei myöskään huomattavaa haittaa. Sinä aikana tosin lihoin tuollaiseksi 120kg painoiseksi, sen jälkeen kun lopetin lääkkeen käytön niin paino laski noin kilolla kuukaudessa. Nyt kolmen vuoden jälkeen painan 75kg.

        Mitään suurempia muutoksia en ole elämässäni tehnyt. Liikun ja syön yhtä paljon kuin silloin kun lääkettä käytin, ainoa ero on tuo lääkkeen käyttö; ja kysäiseppä keneltä tahansa lääkäriltä, kyllä tuo mielialalääkkeiden lihottava vaikutus on yleisesti tiedossa.


      • se on

        "Lihavuus on vain harvoissa tapauksissa aiheutunut jostakin muusta syystä, kuin siitä, että henkilö syö enemmän energiaa, kuin kuluttaa. "

        Ja todisteesi/perustelusi on missä? Kuulostat hieman lääkäriltä. Kun niiden kanssa puhuu niin tahtovat kädet yleensä viuhua, ihan kuin lapsien kanssa puhuisi, kun tekee eleitä että haluaisi perustelujakin.

        "Lääke EI aiheuta lihomista, vaikka sen piikkiin on helppo kasata syytöksiä. Se on ikävää että sinulla on masennusta, johon käytettävä lääke lisää ruokahalua, mutta SINÄ olet se joka syö enemmän, kuin kulutat."

        Kyllä on olemassa viitteitä siitä että masennuslääkkeet aiheuttavat lihoamista, en nyt sitten tiedä on kukaan viitsinyt tehdä vielä tutkimuksia tästä; sehän vähentäisi lääkemyyntiä, jos virallisesti tunnustettaisiin tämä asia.

        "Otappa tämä tosiasia kunnolla tietoisuuteesi ja käännä lihomisen syyt sinne, mihin ne kuuluvat, eli sinun itsesi päätettäväksi ja kontrolloitavaksi. Lääke EI sitä voi päättää. "

        Oletko myös huomannut, että moni on saanut lihoamisen loppumaan ja painon putoamaan pelkästään lopetettuaan lääkkeen käytön?


      • Wilson
        se on kirjoitti:

        "Lihavuus on vain harvoissa tapauksissa aiheutunut jostakin muusta syystä, kuin siitä, että henkilö syö enemmän energiaa, kuin kuluttaa. "

        Ja todisteesi/perustelusi on missä? Kuulostat hieman lääkäriltä. Kun niiden kanssa puhuu niin tahtovat kädet yleensä viuhua, ihan kuin lapsien kanssa puhuisi, kun tekee eleitä että haluaisi perustelujakin.

        "Lääke EI aiheuta lihomista, vaikka sen piikkiin on helppo kasata syytöksiä. Se on ikävää että sinulla on masennusta, johon käytettävä lääke lisää ruokahalua, mutta SINÄ olet se joka syö enemmän, kuin kulutat."

        Kyllä on olemassa viitteitä siitä että masennuslääkkeet aiheuttavat lihoamista, en nyt sitten tiedä on kukaan viitsinyt tehdä vielä tutkimuksia tästä; sehän vähentäisi lääkemyyntiä, jos virallisesti tunnustettaisiin tämä asia.

        "Otappa tämä tosiasia kunnolla tietoisuuteesi ja käännä lihomisen syyt sinne, mihin ne kuuluvat, eli sinun itsesi päätettäväksi ja kontrolloitavaksi. Lääke EI sitä voi päättää. "

        Oletko myös huomannut, että moni on saanut lihoamisen loppumaan ja painon putoamaan pelkästään lopetettuaan lääkkeen käytön?

        "...en nyt sitten tiedä on kukaan viitsinyt tehdä vielä tutkimuksia tästä; sehän vähentäisi lääkemyyntiä, jos virallisesti tunnustettaisiin tämä asia."

        On tutkittu perusteellisesti, ja löytyy kyseisten lääkkeiden sivuoire-listoilta.

        Useimmat mielialalääkkeet hidastavat aineenvaihduntaan, aiheuttavat sillä tavoin painon nousua. Siinä ei auta vaikka söisi tavallista vähemmän, ellei sitten halua elää aliravittuna ja jatkuvassa nälässä.


      • Wilson
        Wilson kirjoitti:

        "...en nyt sitten tiedä on kukaan viitsinyt tehdä vielä tutkimuksia tästä; sehän vähentäisi lääkemyyntiä, jos virallisesti tunnustettaisiin tämä asia."

        On tutkittu perusteellisesti, ja löytyy kyseisten lääkkeiden sivuoire-listoilta.

        Useimmat mielialalääkkeet hidastavat aineenvaihduntaan, aiheuttavat sillä tavoin painon nousua. Siinä ei auta vaikka söisi tavallista vähemmän, ellei sitten halua elää aliravittuna ja jatkuvassa nälässä.

        Alkuperäiseen kysymykseen:
        Fluoxetine on sen verran vanhanaikaista etten suosittele sitä nykypäivänä enää käyttämään.

        Pyydä lääkäriltä että saisit kokeilla jotain muuta; esim. Efexor todennäköisesti pitäisi painosi kurissa, sitä käytetään mm. laihdutus- sekä masennuslääkkeenä; ja on halvempi kuin useimmat noista vanhanaikaisista lääkkeistä.


      • mainitsemaa
        Wilson kirjoitti:

        Alkuperäiseen kysymykseen:
        Fluoxetine on sen verran vanhanaikaista etten suosittele sitä nykypäivänä enää käyttämään.

        Pyydä lääkäriltä että saisit kokeilla jotain muuta; esim. Efexor todennäköisesti pitäisi painosi kurissa, sitä käytetään mm. laihdutus- sekä masennuslääkkeenä; ja on halvempi kuin useimmat noista vanhanaikaisista lääkkeistä.

        fluoxetiinia, Seronilia (muitakin kauppanimiä toki on), annoksella 60 mg/vrk, indikaatiolla BED. Lääkityksen ansiosta olen saanut painoa tiputettua yli 30 kg, vajaassa 1,5 vuodessa.
        Toki käyn terapiassakin.

        WILSON;
        ihan esimerkkinä: C-kappaletta Seronilia, 20 mg:n, maksaa KELA-korvauksen, ihan normi peruskorvattavuuden jälkeen n. 5 euroa, siis VIISI euroa. Että se niiden ns. vanhempien kalleudesta...

        Sen sijaan esim.mainitsemasi SNRI-lääke, tämä Efe, sen hinta onkin jo sitten aivan toista luokkaa, se on todella huomattavasti KALLIIMPI kuin esim. fluoxetin, tai citalopram tai paroxetin (jotka toki ovat SSRI-lääkkeitä, eivät SNRI-lääkkeitä)

        Efen indikaatio ei ole ylipaino. Ja mitä tulee sen mahdollisesti "laihduttavaan" vaikutukseen, se on ihan yksilöllistä, moni on Efen käyttöaikana saanut niitä kiloja roppakaupalla.

        Ja hintoja voi kurkata vaikkapa täältä: http://www.yliopistonapteekki.fi

        Vai vanhan aikaista.....


    • miksi ihmeessä

      olet käyttänyt fluoxetinia jo 15 vuotta jos kerran siitä on seurannut noin paljon haittaa???
      Miksi lääkettä ei ole vaihdettu?
      Ei psykiatri sen kummosemmin kuin kukaan muukaan lääkäri määrää ketään syömään yhtikäs mitään, jokainen päättää itse mitä ottaa käyttöönsä.

      Sehän on ihan yleisessä tiedossa että fluoxetin saattaa nostaa maksa-arvoja.

      Oletko käynyt tällä samalla psykiatrilla 15 vuotta? Ja hän ei ole kuunnellut sinua mitä tulee lääkitykseen?

      Sinuna vaihtaisin psykiatria kiireen vilkkaa. Toki lääkäri kirjoittaa sen reseptin, mutta lääkitys sovitaan potilaan kanssa yhdessä.

      Miten sinulle sopivat ne trisykliset? Oletan että niitä sinulla oli aiemmmin.

      Onko sinulta muuten milloin otettu kilpirauhaskokeet viimeksi??

      • Jaana...x.

        lääkärillä,siis psykiatrilla tuon ajan.

        Kilpirauhasarvoni otettiin tammikuussa.Ne olivat TSH 0.23 ja T4V 19.3.Kilpirauhasarvojani kontrolloidaan,koska minulla on ollut vajaatoimintaa ja se on hoidettu tai pyritään hoitamaan thyroxinilla.

        Joskus minulla on ollut trisykliset päällä.En niin tarkkaan muista,mutta kyllä auttoivat.Taisin muistaakseni olla peräti normaalipainoinenkin.Miten ne trisykliset,lisäävätkö muuten ruokahalua?Kysyn takaisin,koska en nyt oikein muista.


      • toisilla lisäävät
        Jaana...x. kirjoitti:

        lääkärillä,siis psykiatrilla tuon ajan.

        Kilpirauhasarvoni otettiin tammikuussa.Ne olivat TSH 0.23 ja T4V 19.3.Kilpirauhasarvojani kontrolloidaan,koska minulla on ollut vajaatoimintaa ja se on hoidettu tai pyritään hoitamaan thyroxinilla.

        Joskus minulla on ollut trisykliset päällä.En niin tarkkaan muista,mutta kyllä auttoivat.Taisin muistaakseni olla peräti normaalipainoinenkin.Miten ne trisykliset,lisäävätkö muuten ruokahalua?Kysyn takaisin,koska en nyt oikein muista.

        ruokahalua, toisilla taas se ruokahalu vähenee.
        Kun kerran olet samalla psykiatrilla käynyt niin miksi ihmeessä lääkettäsi ei ole vaihdettu johonkin toiseen SSRI-lääkkeeseen tai SNRI-lääkkeeseen jos ja kun se kerran on tuonut sivuvaikutuksena tuon painonnousun.
        En ymmärrä psykiatrisi ajatuksenjuoksua laisinkaan


    • tästä.

      Sinulla on yleinen ongelma, jota ei vielä tunneta hyvin; eli systeeminen klamydia-infektio. Itseasiassa nuo polvi- ja lonkkavaivat sen paljastavat hyvin. Liikalihavuus ja diabetes 2 liittyvät myös samaan ongelmaan.

      Sinun tulisi aloittaa yhdistelmäantibioottihoito, tai sitten sopivilla lisäravinteilla. En tiedä tuleeko tästä mitään, sillä olet ajanut itsesi jo niin huonoon kuntoon (todella korkea bakteerikuorma), että antibioottihoidolla voi olla vakavia sivu-vaikutuksia (bakteerit eivät kuole oireetta, ja mitä enemmän niitä on, sitä pahemmat oireet). Nykyisin ihmiset tosin vielä kuolevat mieluummin helvetissä (lääkärin avustuksella tietysti) kuin hoitavat itsensä kuntoon, mutta joskushan tämänkin on muututtava. Jatkakaa vain samaan tapaan, ja olkaa avuttomia.

      • tätä samaa

        höpötystä taas...Marshallin protokollaa...


      • Jaana...x.

        kohdallani mahdollinen.Kuullostaa hassulta,mutta totta on.Olen elänyt täydellisessä selibaatissa viimeiset 24 vuotta ja ennen tuota aikaa gynekologi on tutkinut paikat ja otatti näytteet.Kaikki puhtaita ja okei!!!Vrestä otettu tulehdusarvo/arvot ovat olleet kaikki täysin normaaleja.Eiköhän tuo krooninenkin tulehdus joitakin arvoja nosta ja sekoita jos sellainen olisi?En usko moiseen Marshallin protokollaan.Pitäähän elimistön häiriöt/sairaudet näkyä labroissa.Niitä minulta on otettu ties kuinka paljon ja monenlaisia.Kaikki okei.


      • väärässä
        Jaana...x. kirjoitti:

        kohdallani mahdollinen.Kuullostaa hassulta,mutta totta on.Olen elänyt täydellisessä selibaatissa viimeiset 24 vuotta ja ennen tuota aikaa gynekologi on tutkinut paikat ja otatti näytteet.Kaikki puhtaita ja okei!!!Vrestä otettu tulehdusarvo/arvot ovat olleet kaikki täysin normaaleja.Eiköhän tuo krooninenkin tulehdus joitakin arvoja nosta ja sekoita jos sellainen olisi?En usko moiseen Marshallin protokollaan.Pitäähän elimistön häiriöt/sairaudet näkyä labroissa.Niitä minulta on otettu ties kuinka paljon ja monenlaisia.Kaikki okei.

        "Tuo kyseinen infektio ei ole kohdallani mahdollinen.Kuullostaa hassulta,mutta totta on.Olen elänyt täydellisessä selibaatissa viimeiset 24 vuotta ja ennen tuota "

        Olet täysin väärässä. Tiedätkö mitä erilaisia klamydialajeja on olemassa? Niitä on esim C. trachomatis ja vielä yleisempi C. pneumoniae, mutta muitakin vielä löytyy. Näistä C. pneumoniae on ehkä vaarallisin, ja myös todella yleinen. Se ei leviä sukupuoliteitse, vaan keuhkojen välityksellä, ja on siinäkin tapauksessa melko oireeton.

        Luulin itsekin, että C. trachomatis, joka leviää sukupuoliteitse, ettei sitä voi saada noin vaan, mutta siinäkin on lääketiede väärässä. Kuitenkin MITin tutkijat ovat löytäneet sitäkin keuhkoista lapsilta, joilla on astmaa, ja se tarttui suoraan äidiltä synnytyksen yhteydessä. Samoin tekee varmasti myös C. pneumoniae.

        Tutkimuksia, tutkimuksia, tutkimuksia...

        "Tämän tutkimuksen mukaan klamydia-infektiot lisäävät huomattavasti riskiä sairastua skitsofreniaan ja muihin mielenterveydellisiin sairauksiin. PCR-menetelmällä tehdyssä tutkimuksessa etsittiin seuraavia klamydialajeja: C.pneumoniae, C. psittaci, ja C. trachomatis. Näitä löytyi 9/18 (50%) niillä, joilla oli skitsofrenia tai muita mielenterveydellisiä ongelmia (masennus, ja autismi). Terveillä ihmisillä luku oli vain 8/115 (7.0%). Vaikka otoskoko ei ollut iso, niin varsinkin skitsofreniaa sairastavilta löytyi todennäköisesti klamydiaa, 7/10 (70%)."
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15922095

        Latentit klamydia-infektiot todennäköinen syy moniin sairauksiin:
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15993547

        "Lasten astmatapaukset ovat olleet kovassa kasvussa viimeisten parin vuosikymmenien aikana. Massachussetsin teknillisen korkeakoulun (MIT) tutkijat ovat löytäneet klamydioita keuhkoissa lapsilla joilla on astma (sekä C. pneumoniae että C. trachomatis)."

        http://www.umasstechcast.org/podpress_trac/web/24/0/umass-techcast-006.mp3

        Keuhkoklamydia ja liikalihavuus:
        http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=6750/news_db=web_lehti2006/type=1/ref=rss

        insuliiniresistanssi ja infektio:
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16644637

        "CONCLUSIONS: Pathogen burden showed the strongest association with insulin resistance, especially with enteroviruses and C. pneumoniae seropositivity. We hypothesize that exposure to multiple pathogens could cause a chronic low-grade inflammation, resulting in insulin resistance."

        Minua ei juuri kannata vastustaa, sillä minulla kyllä riittää näitä tutkimuksia vaikka muille jakaa (jaan niitä siis täällä).


      • mutta miten
        väärässä kirjoitti:

        "Tuo kyseinen infektio ei ole kohdallani mahdollinen.Kuullostaa hassulta,mutta totta on.Olen elänyt täydellisessä selibaatissa viimeiset 24 vuotta ja ennen tuota "

        Olet täysin väärässä. Tiedätkö mitä erilaisia klamydialajeja on olemassa? Niitä on esim C. trachomatis ja vielä yleisempi C. pneumoniae, mutta muitakin vielä löytyy. Näistä C. pneumoniae on ehkä vaarallisin, ja myös todella yleinen. Se ei leviä sukupuoliteitse, vaan keuhkojen välityksellä, ja on siinäkin tapauksessa melko oireeton.

        Luulin itsekin, että C. trachomatis, joka leviää sukupuoliteitse, ettei sitä voi saada noin vaan, mutta siinäkin on lääketiede väärässä. Kuitenkin MITin tutkijat ovat löytäneet sitäkin keuhkoista lapsilta, joilla on astmaa, ja se tarttui suoraan äidiltä synnytyksen yhteydessä. Samoin tekee varmasti myös C. pneumoniae.

        Tutkimuksia, tutkimuksia, tutkimuksia...

        "Tämän tutkimuksen mukaan klamydia-infektiot lisäävät huomattavasti riskiä sairastua skitsofreniaan ja muihin mielenterveydellisiin sairauksiin. PCR-menetelmällä tehdyssä tutkimuksessa etsittiin seuraavia klamydialajeja: C.pneumoniae, C. psittaci, ja C. trachomatis. Näitä löytyi 9/18 (50%) niillä, joilla oli skitsofrenia tai muita mielenterveydellisiä ongelmia (masennus, ja autismi). Terveillä ihmisillä luku oli vain 8/115 (7.0%). Vaikka otoskoko ei ollut iso, niin varsinkin skitsofreniaa sairastavilta löytyi todennäköisesti klamydiaa, 7/10 (70%)."
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15922095

        Latentit klamydia-infektiot todennäköinen syy moniin sairauksiin:
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15993547

        "Lasten astmatapaukset ovat olleet kovassa kasvussa viimeisten parin vuosikymmenien aikana. Massachussetsin teknillisen korkeakoulun (MIT) tutkijat ovat löytäneet klamydioita keuhkoissa lapsilla joilla on astma (sekä C. pneumoniae että C. trachomatis)."

        http://www.umasstechcast.org/podpress_trac/web/24/0/umass-techcast-006.mp3

        Keuhkoklamydia ja liikalihavuus:
        http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=6750/news_db=web_lehti2006/type=1/ref=rss

        insuliiniresistanssi ja infektio:
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16644637

        "CONCLUSIONS: Pathogen burden showed the strongest association with insulin resistance, especially with enteroviruses and C. pneumoniae seropositivity. We hypothesize that exposure to multiple pathogens could cause a chronic low-grade inflammation, resulting in insulin resistance."

        Minua ei juuri kannata vastustaa, sillä minulla kyllä riittää näitä tutkimuksia vaikka muille jakaa (jaan niitä siis täällä).

        tutkitaan tai onko vielä kehitetty testejä, joilla keuhkoihin pesiytyneen klamydian voi löytää? Ja jos on niin, millä nimellä?


      • tiedä.
        mutta miten kirjoitti:

        tutkitaan tai onko vielä kehitetty testejä, joilla keuhkoihin pesiytyneen klamydian voi löytää? Ja jos on niin, millä nimellä?

        Klamydiat pesiytyvät yleensä koko elimistöön. Kuten joistakin tutkimuksista käy ilmi, ei taida löytyä mitään solutyyppiä, johon ne eivät kykenisi asettumaan taloksi. Rasvasolut kelpaavat, punaiset verisolut myöskin, samoin makrofagit ja jotkut muut immuunipuolustuksen solut. Lisäksi neuronit, astrosyytit ja mikrogliat aivoissa.

        Ei näitä bakteereja voi havaita helposti, kun asuvat solujen sisällä. Testit nyt ovat mitä ovat, eli lähes täysin epäkelpoja. Muistaakseni jotkut ovat itse otattaneet vasta-aine testin keuhkoklamydialle, ja sitten tavanomainen tulos, vaikka niitä klamydioita sitten löytyikin monen vuoden verran edestä tuhottaviksi.

        PCR-testit ovat luotettavampia, mutta niitä ei käytetä yleisesti, silti tämäkään testi ei paljasta aina klamydioita.

        Itse en noihin testeihin mitään rahaa laittaisi, klamydia-infektiot ovat niin yleisiä, että ei kun oikeaa hoitoa vain, jos on jotain terveysongelmia.


      • Jaana...x.
        tiedä. kirjoitti:

        Klamydiat pesiytyvät yleensä koko elimistöön. Kuten joistakin tutkimuksista käy ilmi, ei taida löytyä mitään solutyyppiä, johon ne eivät kykenisi asettumaan taloksi. Rasvasolut kelpaavat, punaiset verisolut myöskin, samoin makrofagit ja jotkut muut immuunipuolustuksen solut. Lisäksi neuronit, astrosyytit ja mikrogliat aivoissa.

        Ei näitä bakteereja voi havaita helposti, kun asuvat solujen sisällä. Testit nyt ovat mitä ovat, eli lähes täysin epäkelpoja. Muistaakseni jotkut ovat itse otattaneet vasta-aine testin keuhkoklamydialle, ja sitten tavanomainen tulos, vaikka niitä klamydioita sitten löytyikin monen vuoden verran edestä tuhottaviksi.

        PCR-testit ovat luotettavampia, mutta niitä ei käytetä yleisesti, silti tämäkään testi ei paljasta aina klamydioita.

        Itse en noihin testeihin mitään rahaa laittaisi, klamydia-infektiot ovat niin yleisiä, että ei kun oikeaa hoitoa vain, jos on jotain terveysongelmia.

        ei kerran ole olemassa,niin mikä sitten on se oikea hoito ilman tutkimuksia.?????


      • vinkkejä
        Jaana...x. kirjoitti:

        ei kerran ole olemassa,niin mikä sitten on se oikea hoito ilman tutkimuksia.?????

        Hyvä Jaana, riippuu hieman tapauksestasi. Yleensä masentuneille en suosittele antibioottihoitoa, se voi olla liian voimakas hoitomuoto. Annan kuitenkin ohjeet kaikille protokollille, joita voi katsoa: ohjeet Marshallin protokollaan: http://AutoimmunityResearch.org/Phase1.pdf http://AutoimmunityResearch.org/Phase2.pdf Ja Wheldonin protokollaan: http://www.davidwheldon.co.uk/ms-treatment.pdf ALA/DMSA: http://home.earthlink.net/~moriam/ANDY_INDEX.html Itse käytin tuota ALA/DMSA protokollaa. Kannattaa aloittaa DMSA:lla, tai etsiä vastaanvanlaisia lisäravinteita joilla on samantyyppinen efekti. DMSA on virallisesti elohopeakelaattori, mutta sen hyöty ei tule siitä; ongelma on enemmänkin elimistössä olevat porfyriiniyhdisteet, joita täytyy kelatoida pois. Porfyriinit ovat varmasti yli 50% koko klamydiaongelmasta, joten niitten pois kelatointi jo auttaa paljon oloon, tosin kestää kauan, ei ole mikään viikon toimenpide, vaan kestää yleensä kuukausia, ja kun klamydioita tappaa, niitä porfyriinejä tulee aina vain lisää. Klamydiat aiheuttavat porfyriiniongelmia, kun asuvat solujen sisällä, ja kun solu tuhoutuu jossa asui klamydia, niin verenkiertoon vapautuu myrkyllisiä porfyriinejä. Ne tallentuvat elimistöön, ja niistä on päästävä eroon. Tutkimus keuhkoklamydian aiheuttamista porfyrioista: http://www.cpnhelp.org/pdfs/Host:CellEnergyDepl.pdf Akuutit ja krooniset oireet porfyrioista: ahdistus aivosumu fatiikki (fatigue) iho-oireet (esim. aurinkoihottuma) korkea verenpaine lihaskramppi masennus metallinen maku neuropatiat paranoia pahoinvointi rintakipu ripuli sekavuus ja/tai hallusinaatiot sydämentykytys takykardia ummetus unettomuus (insomnia) vatsakivut http://www.cpnhelp.org/secondaryporphyria


    • Toinen pullistuva

      Minäkin olen käyttänyt SSRI-lääkitystä yli kymmenen vuotta. Välillä olen ollut hoikka, välillä vähän pulskempi. Yleensä keväällä ja kesällä olen laihtunut ja sitten talvella kerännyt rasvaa (vähemmän liikuntaa ja kaamosruokahalu). Onko mieleesi tullut, että painosi kohoaminen johtuu yksinkertaisesti ikääntymisestä ja elämäntilanteesta. Minä ainakin nyt 41-vuotiaana liikun vähemmän kuin nuorena ja mussutan roskaruokaa television ääressä. En syytä lääkettä lihomisesta, sillä aika moni parikymppisenä hoikka pullistuu iän myötä. Odotapas vaihdevuosia, niin niiden jälkeen ei kestä syödä enää mitään lihomatta.

    • lottaleena

      joka lähtöön.Minä olen 25 vee ja syönyt masislääkettä kolme vuotta,fluoksetiini,paino noussut 34 kiloa.Minä uskon masislääketeoriaan painonnousun suhteen.

      • Eikaiootosi

        Onko sinulla todellakin ollut lääkkeenä vain fluoksetiini ? Mirtatsapiini ja paroksetiinihan tunnetusti lihottavat hirveästi, mutta fluoksetiinihan yleensä vie ruokahalun. Minulla Cipralex aikoinaan lihotti siksi, että minua ei huvittanut liikkua pätkääkään. Koko ajan väsytti. Sillä tavalla minä sitten paisuin. Nyt käytössä Lamictal ja hyvin menee, joskin yksinään se ei ole kovinkaan tehokas masennuksen hoidossa.


      • joo.

        Usko sinä vaan. Usko onkin hyvä sana, kun puhutaan lääketieteestä. Huomioi kuitenkin, että masennuslääkkeillä on vaikutuksia erityisesti luonnollisen immuunipuolustuksen toimintaan (innate immunity), joka voi saada esim. klamydiat lisääntymään nopeammin. Ja nehän voivat asua myös rasvasoluissa. Jos uskoisit vähemmän, ja ottaisit itse selvää enemmän asioista, niin olisit varmaan jo terve.


    • Takaisin elämään

      Sinulle joka kysyit fluexetinin lihottavasta vaikutuksesta ja sait melko tylyjä kommentteja vastaan.Sairastuin uudelleen masennukseen 10:n vuoden jälkeen ja sain masennuslääkkeeksi Fluexetin Mylanin,illalla Tirptyl 25mg univaikeuksiin.Luin juuri kaikkien lääkkeitten haittavaikutukset joita minulle on määrätty.Lisänä olen saanut muita vikoja joihin hermokipulääkkeitä.Olen aina ollut hoikka,milteipä liian laiha ja nyt on sitten 27kg tullut perin lyhyessä ajassa.Ruokahalua minulla ei ole,päinvastoin,en kykene syömään juurikaan mitään muuta kuin hedelmiä.
      Kaikki vaatteet monta numeroa liian pieniä ja ylipaino rasittaa koko kehoa hengitystä myöten.Lihavuuden tuloksena sairastuin verenpainetautiin ja rasitusastmaan.KYLLÄ ON MAHDOLLISTA LIHOA PELKÄSTÄ LÄÄKKEESTÄ,VAIKKEI SITÄ EDES LÄÄKÄRIT TAHDO USKOA.Nyt itselläni on tulevana viikkona varattuna aika lääkärille joka on nähnyt minut viimeksi normaalipainoisena,joten uskon saavani vihdoinkin apua ja tulen kuulluksi.Kannattaa mennä yksityislääkärille,TK:ssa kukaan ei kuuntele,jos sinne edes ajan saa.Zemppiä sinulle myös.

    • Tavallinen tallaaja

      Joillain lääkkeillä on taipumusta blokata nämä "ruuan himo"- reseptorit kansankielellä sanottuna.
      Pelkästä lääkkeestä ei liho, vaan lääkkeen tuottaman sivuvaikutuksen seurauksena (jos joku luuli lääkkeen sisältävän päivän annoksen ravinteita).

      Parasta olisi jos hommaisitte elämänne kuntoon. Puhukaa, vaikka paskaa, ihan sama jos se helpottaa tilannetta.
      Itselläkin testien mukaan sairastin vaikeaa masennusta, mutta lääkkeitä en ole koskaan suostunut ottamaan. Oikeastaan minut pelasti vaan rehellisyys.
      Sanon vielä täällä; Jumalaa ei masennuksen aikana ole olemassa, täyttä paskaa koko jätkä jos on edes olemassa.

    • Nekkutikku-apina

      Ketjun alkupään teksteihin totean ettei ole olemassa yhtäkään hyvää masennus"lääkettä". Popsikaa pillerinne. Minä en enää popsi. Huonompi kuntoiseksi vain tulin. Toki niitäkään ei kannata äkillisesti lopettaa, voi käydä huonostikkin, sen verta "koukuttavat" saadessaan herkän elimistön sopeutumaan uuteen (epä)järjestykseen. Serotoniini-teoria on muutamaan kertaan sitäpaitsi jo kumottu. Ja jos on kaksi ihmistä ja molemmilla sama serotoniini-pitoisuus, miten toinen on masenutunut ja toinen ei? Ihmisen aivot ovat monimutkainen järjestelmä. Humputusta koko pilleriteollisuus ja psykiatria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1499
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      66
      1398
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      34
      1363
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe