Lapseni käyttää

huumeita

Hei kaikille huumeiden käyttäjien vanhemmille. Onko järkevää unohtaa lapsensa ja toivottaa hänelle hyvää loppuelämää jos ei ole halua mennä hoitoon tai päästä eroon huumeista. Missä se raja kulkee vai onko se yksilöllinen jokaisella.Kuinka kauan pitää äidin ja isän jaksaa katsoa kun lapsi tuhoaa elämänsä? On vaikea käsittää että miksi....alan olla kyllä oikeasti väsynyt. Välillä olen ajatellut, että kaikki narkkarit vaan saunan taa ja kuula otsaan vaikka joukossa olisi omakin tyttöni.

44

9311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päihteilijä

      Yksikin kalja tai rööki on pahempi kuin käyttää 10 vuotta herskaa tai kokaa. Eli antaa käyttää vaan.Ei niihin voi jäädä kiinni eikä edes kuole kuten kannabikseenkaan.

      • herra jumala!

        Huumeet on paljo tappavampia entä mikää tupakka tai alkoholi! Huumeisiin jää koukuun melkei heti ekan kokeilun jälkee ja ne maksaa varmaa monta kymmentä kertaa enemmän entää mikää tupakka tai viina. Kannattas sullaki vähä lukee asiasta enne ku autat ketää tässä asiassa!!!!


      • Jomppa*
        herra jumala! kirjoitti:

        Huumeet on paljo tappavampia entä mikää tupakka tai alkoholi! Huumeisiin jää koukuun melkei heti ekan kokeilun jälkee ja ne maksaa varmaa monta kymmentä kertaa enemmän entää mikää tupakka tai viina. Kannattas sullaki vähä lukee asiasta enne ku autat ketää tässä asiassa!!!!

        Ja tätä saa laillisesti kaupasta ja alkosta. Joka vuosi suomalaisia kuolee tämän huumausaineen vuoksi.


      • pajats00000
        herra jumala! kirjoitti:

        Huumeet on paljo tappavampia entä mikää tupakka tai alkoholi! Huumeisiin jää koukuun melkei heti ekan kokeilun jälkee ja ne maksaa varmaa monta kymmentä kertaa enemmän entää mikää tupakka tai viina. Kannattas sullaki vähä lukee asiasta enne ku autat ketää tässä asiassa!!!!

        lasketaanpa. jos polttaa tupakkia askin päivässä eli 365 x 4,5e (L&M askin hinta tällä hetkellä) tulee summaksi 1642,5e. Juot kroin kaljaa viikonlopun aikana, eli 52 x 20e (koffin lava lähikaupassa 19,90e) summkas tulee 1040e vuodessa. vastaavasti, yks baarireissu n.50e, sisältäen bussin keskustaan, sisäänpääsymaksun, juomat, yöpalat snägärillä & taksi kotiin, eli 52 x 50e=2600e. kun taas: kannabiksen kasvatusvälineet, esimerkiksi: darkroom SET 100 (sisältää valaistuksen, hajunpoiston, (aktiivihiilisuodatin&kanavapuhallin, lampun viilennysputki eli Cooltube) ilmastointiputket, ajstin ja sähkäjohdot ruukut. enää puuttuu mullat, siemenet ja ravinteet, head-nature ilmoittaa ton kasvatussetin hinnaks 379e, ravinteet biobizziltä grow, bloom, topmax030e, multa noin 5e/10l. yhteissummaks tulee 430e. yän jälkeen ainoot menoerät on multa ja ravinteet, eli viiskymppiä neljän kuukauden välein. vuodessa siis 579e, seuraavat vuodet 200e koska laitteisto jo hankittu. lyhyt summaus:

        vuoden tupakat,1642e
        vuoden kalsarikaljat 1040e
        vuoden baarireissut, 1 reissu/vklp 2600e
        vuoden kannabikset (1.vuosi 579e) jatkossa 200e.

        laskeppas mielessäs mikä noista tulee halvimmaks...


      • olenpelle

        pakko nyt oli laittaa että et sä kyllä oo lähellekkää oikein vastannu, toi on vaan sun mielipide ja näkemys asiasta.... huhhuh mitä skeidaa. ei sitä välttämät kuolekkaan kaikki mutta kyllä jotku voi ku "oikein" ei osaa käyttää... tms.. u know...


      • äitee 67
        pajats00000 kirjoitti:

        lasketaanpa. jos polttaa tupakkia askin päivässä eli 365 x 4,5e (L&M askin hinta tällä hetkellä) tulee summaksi 1642,5e. Juot kroin kaljaa viikonlopun aikana, eli 52 x 20e (koffin lava lähikaupassa 19,90e) summkas tulee 1040e vuodessa. vastaavasti, yks baarireissu n.50e, sisältäen bussin keskustaan, sisäänpääsymaksun, juomat, yöpalat snägärillä & taksi kotiin, eli 52 x 50e=2600e. kun taas: kannabiksen kasvatusvälineet, esimerkiksi: darkroom SET 100 (sisältää valaistuksen, hajunpoiston, (aktiivihiilisuodatin&kanavapuhallin, lampun viilennysputki eli Cooltube) ilmastointiputket, ajstin ja sähkäjohdot ruukut. enää puuttuu mullat, siemenet ja ravinteet, head-nature ilmoittaa ton kasvatussetin hinnaks 379e, ravinteet biobizziltä grow, bloom, topmax030e, multa noin 5e/10l. yhteissummaks tulee 430e. yän jälkeen ainoot menoerät on multa ja ravinteet, eli viiskymppiä neljän kuukauden välein. vuodessa siis 579e, seuraavat vuodet 200e koska laitteisto jo hankittu. lyhyt summaus:

        vuoden tupakat,1642e
        vuoden kalsarikaljat 1040e
        vuoden baarireissut, 1 reissu/vklp 2600e
        vuoden kannabikset (1.vuosi 579e) jatkossa 200e.

        laskeppas mielessäs mikä noista tulee halvimmaks...

        Se mikä maksaa vähiten aiheuttaa eniten mielenterveyksiä.eli kannabis.esim.psykoosia ja outoja mielenliikkeitä.


      • ttt 3
        pajats00000 kirjoitti:

        lasketaanpa. jos polttaa tupakkia askin päivässä eli 365 x 4,5e (L&M askin hinta tällä hetkellä) tulee summaksi 1642,5e. Juot kroin kaljaa viikonlopun aikana, eli 52 x 20e (koffin lava lähikaupassa 19,90e) summkas tulee 1040e vuodessa. vastaavasti, yks baarireissu n.50e, sisältäen bussin keskustaan, sisäänpääsymaksun, juomat, yöpalat snägärillä & taksi kotiin, eli 52 x 50e=2600e. kun taas: kannabiksen kasvatusvälineet, esimerkiksi: darkroom SET 100 (sisältää valaistuksen, hajunpoiston, (aktiivihiilisuodatin&kanavapuhallin, lampun viilennysputki eli Cooltube) ilmastointiputket, ajstin ja sähkäjohdot ruukut. enää puuttuu mullat, siemenet ja ravinteet, head-nature ilmoittaa ton kasvatussetin hinnaks 379e, ravinteet biobizziltä grow, bloom, topmax030e, multa noin 5e/10l. yhteissummaks tulee 430e. yän jälkeen ainoot menoerät on multa ja ravinteet, eli viiskymppiä neljän kuukauden välein. vuodessa siis 579e, seuraavat vuodet 200e koska laitteisto jo hankittu. lyhyt summaus:

        vuoden tupakat,1642e
        vuoden kalsarikaljat 1040e
        vuoden baarireissut, 1 reissu/vklp 2600e
        vuoden kannabikset (1.vuosi 579e) jatkossa 200e.

        laskeppas mielessäs mikä noista tulee halvimmaks...

        jos pössy on niin terveellistä miksi kaikki pitkään vetäneet on jukkapoikia. ethän sä itse sitä huomaa eikä sun pössykaveritkaan. jos me kaikki jotka täällä kirjoitellaan miks. me sit itse käytetää jotain. ja ne ketkä on täysin lopettaneet ei voi psljon kehuas ois lopettaneet aikaisemmin. täysin koko elämänsä raittiina olleet ovat ainoita kovia ( tosin ei yhtä hauskoja kuin me)


      • Huru-ukkeli

        Itse olen kaikkia päihteitä vastaan mutta mielummin joisin kaikki maailman kaljat kun menisin koskemaankaan noihin huru-ukkojen aineisiin.


      • fakto
        Huru-ukkeli kirjoitti:

        Itse olen kaikkia päihteitä vastaan mutta mielummin joisin kaikki maailman kaljat kun menisin koskemaankaan noihin huru-ukkojen aineisiin.

        Saisit alkoholi myrkytyksen. Toisin kun kannabista sun pitäis polttaa päällee 20kg
        Ja muutenkaan kannabiksen käyttöön ei ole kukaan tiedettävästi kuollut, toisin kun alkoholiin tai tupakkaan.
        Kannabis ei koukuta


    • wanhawiiksi

      sulla mitään lapsia ole, eikä tule olemaan.
      "kuula otsaan vaikka joukossa olisi oma tyttö"
      ei kukaan pysty ampumaan omaa lastaan tai jos
      pystyy niin on todella sairas paska.

      tässä maassa on paheneva huumeongelma, kiitos
      idioottimaisen lainsäädännön. monilla on myös
      oikeasti huoli lapsistaan eikä heille tule
      mieleenkään tappaa. painu ihan oikeesti vittuun
      ja pysy siellä.

    • eihajuakaan

      Ootko ajatellu edes sen verran välittää, että ottasit selvää mitä huumeita tyttäresi käyttää, lukisit niistä ja vaikutuksista, jotta osaat ohjata lapsesi asianmukaiseen hoitoon ja käsitellä häntä ongelman vakavuuden mukaisesti?

      Niitä mitä käsitetään huumeina kun on niin monenlaisia. Jotku on vähemmän vaarallisia, jotku jopa tappavia. Ja sekakäyttö se vaarallisin keino.

      Ei varmaankaan ole kyse pelkästään kannabiksesta jos meinaa jo tuhon tielle käydä.

      Jos seuraavia vetää, niin hoida tyttäresi äkkiä hoitoon: Vauhtia eli spiidiä eli amfetamiinia vetää? Opiaatteja? Reseptilääkkeitä? Kaikkia sekasin? Vauhti antaa vauhtia, opiaatit hidastaa. Reseptilääkkeillä saa kaiken mielen ja kehon kirjon jokaiseen suuntaan riippuen minkä värisen suuhunsa pistää.

      • terveydenhoitaja

        joka oli työskennellyt huumenuorten kanssa sanoi,että hirvittävä ajatus,mutta tuntuisi siltä,että hän hylkäisi oman lapsensa,jos alkaisi käyttää huumeita.Varmaan oli siis työssään nähnyt,kuinka turhauttavaa on aina vaan uudelleen pettyä narkomaanin lupauksiin ja kieroiluihin.


      • eihajuakaan
        terveydenhoitaja kirjoitti:

        joka oli työskennellyt huumenuorten kanssa sanoi,että hirvittävä ajatus,mutta tuntuisi siltä,että hän hylkäisi oman lapsensa,jos alkaisi käyttää huumeita.Varmaan oli siis työssään nähnyt,kuinka turhauttavaa on aina vaan uudelleen pettyä narkomaanin lupauksiin ja kieroiluihin.

        "turhauttavaa on aina vaan uudelleen pettyä narkomaanin lupauksiin ja kieroiluihin." Niin, narkomaanin, eli huumeriippuvaisen lupauksiin ja kieroiluihin kyllästyy. Eikä semmoista tietämätön yksin voikkaan korjata. Edelleen suosittelen, että välittää ja ottaa edes sen verran selvää, että mitä kamaa se vetää, jotta voi ruveta miettimään minkälaista hoitoonohjausta/apua kannattaa ruveta harkitsemaan. Amfetamiininarkkarin ja heroiininarkkarin vanhemmilla kun voi olla kovin erilaiset tarinat, vaikka yhtä vaikeita molemmat varmasti on. Mikä sopii härälle, ei sovi ihmiselle. Päihteet kun ovat niin kovin erilaisia.


    • sanoa

      juuta tai jaata. Aina vanhemman sydäntä repii katsoa kun oma lapsi tuhoaa itseään. Itse olen katsonut oman veljeni elämää. Välillä toivon todella, että tulisi kuolema ja korjaisi koko jäbän täältä pois. Sitä ihmettähän kaikki toivovat, että käyttö loppuisi. Veljeni on ollut nyt kuivilla noin puoli vuotta ja se on todella pitkä aika. Takana yli 20 vuoden käyttö. Välillä hän on aika säälittävä reppana omine mielikuvineen. Toivon todella, että hän pääsisi aineista eroon, mutta nyt näyttää siltä, että hän siirtyy enemmän ja enemmän käyttämään alkoholia. Persoonallisuus hänellä on muuttunut ihan kokonaan. Se ihana ihminen, mikä hän oli aikoinaan, on nykyisin vain varjo. Hänestä on tullut paska, piikittelevä ja päätä aukova tyranni. Olen sanonut, että olen hänen tukenaan jos hän haluaa lopettaa aineiden käytön. Olen tehnyt omalla kohdalla päätöksen, että jos omat lapseni ajautuvat narkkareiksi, katkaisen heihin välit. Tai ainakin aluksi olen tietysti tukena ja koetan auttaa, mutta jos apua tai hoitoa ei oteta vastaan, heitän kylmästi hyvästit. Olen sanonut myös tämän lapsilleni. Elämäni on ollut jo ihan tarpeeksi kovaa. En ala hyysäämään narkkaria ja laittamaan köyttä kaulaani ja seuraamaan tuhoa. Jokainen tekee omat päätökset. Mutta kuten sanoin, asia on todella vaikea.

    • Rev.McMoon

      18, jos on, niin sano hyvästi ellei meno muutu, jos ei ole niin vuokraa mökki jostain korvesta, vie ipana sinne ja pistä vaikka rautoihin siksi aikaa että pää selviää. Systeemin vieroitushoidoissa käyttäjistä tapaa tulla aika usein "ikusia ylioppilaita". Eräs kaverini käytti muutaman vuoden heroiinia iv, kunnes oli pelkkää luuta, nahkaa ja rupia, lopetti sitten siten, että meni mökille parin hyvän kaverin kanssa ja turrutti itsensä viinalla vieroitusoireiden ajaksi, kaverit pitivät huolen, ettei päässyt karkuun. Viikon päästä homma oli ohi. Nyt tuolla kaverilla on perhe, firma ja kymmeniä työntekijöitä sekä kaikki normaalit menestymisen tunnusmerkit, eikä ole koskenut mihinkään aineisiin sen jälkeen.

      • ...mies jolla oli...

        ...sen pituinen se.


      • Eräs äiti

        Olisipa meillä näin helppoa lopettaa aineiden käyttö. Tiedän tarkkaan mitä poikani käyttää, olen kulkenut rinnalla koko ajan. Olen nähnyt psyykosin kuullut turhat lupaukset, nähnyt kivun ja tuskan, nähnyt koko roskan alun ihanuudesta tämän päivän kurjuuteen. Omat voimat ovat vähissä, pojan vielä vähempänä, tätä päivää ovat olemattomat äänet, raivokohtaukset, syvät masennuksen kaudet, lääkkeet lääkäreiltä, lääkkeet kadulta, rahan loputon virta.
        En vain voi heittää häntä ulos kun hän tulee käymään, käyn siivoamassa, annan ruokaa ja joskus rahaakin. Ennenkaikkea olen puhunut puhumasta päästyäni, rakastanut ja osoittanut sen myös, hoitoja on yritetty mutta OMA TAHTO PUUTTUU. Aina löytyy syy lähteä hoidosta, aina löytyy syy ottaa reseptilääkkeen lisäksi tai sijaan muita yleensä subutexiä. Ei auta viinalla turrutus, ei puhe, ei rakkaus. Sanokaa mikä auttaa!


      • .-.-.....-..
        Eräs äiti kirjoitti:

        Olisipa meillä näin helppoa lopettaa aineiden käyttö. Tiedän tarkkaan mitä poikani käyttää, olen kulkenut rinnalla koko ajan. Olen nähnyt psyykosin kuullut turhat lupaukset, nähnyt kivun ja tuskan, nähnyt koko roskan alun ihanuudesta tämän päivän kurjuuteen. Omat voimat ovat vähissä, pojan vielä vähempänä, tätä päivää ovat olemattomat äänet, raivokohtaukset, syvät masennuksen kaudet, lääkkeet lääkäreiltä, lääkkeet kadulta, rahan loputon virta.
        En vain voi heittää häntä ulos kun hän tulee käymään, käyn siivoamassa, annan ruokaa ja joskus rahaakin. Ennenkaikkea olen puhunut puhumasta päästyäni, rakastanut ja osoittanut sen myös, hoitoja on yritetty mutta OMA TAHTO PUUTTUU. Aina löytyy syy lähteä hoidosta, aina löytyy syy ottaa reseptilääkkeen lisäksi tai sijaan muita yleensä subutexiä. Ei auta viinalla turrutus, ei puhe, ei rakkaus. Sanokaa mikä auttaa!

        Varmaan pajari(kannabis) vois auttaa tohon, eikä jää riippuvaiseksi, ainakaan fyysisellä tasolla. Mut en voi sitä sulle suositella ku suomen laki sanoo sitä sun tätä. Mut oon kuullu että pilvellä pääsis kovistakin huumeista ja lääkkeistä eroon.


      • Slkdidishdhsh
        .-.-.....-.. kirjoitti:

        Varmaan pajari(kannabis) vois auttaa tohon, eikä jää riippuvaiseksi, ainakaan fyysisellä tasolla. Mut en voi sitä sulle suositella ku suomen laki sanoo sitä sun tätä. Mut oon kuullu että pilvellä pääsis kovistakin huumeista ja lääkkeistä eroon.

        Miksi jotku hipit tulee tänne kommentoimaan suomen laista? Eikös se oo iha oikein että huumeet on kiellettyjä?


      • Legalizeandblaze

        Ei ole


    • miracle88

      olet kyllä todella itsekäs paska, koska et edes tiedä mitä kamppailua lapsesi joutuu joka päivä käymään läpi, olen itse 20vuotias ja käyttänyt 14 vuotiaasta asti ja silti minulla on äitini ja siskoni jotka silti rakastavat minua vaikka olisin kuinka kusessa, sillä vaikka vanhempani kärsivät siitä mitä teen, huumeiden käyttö ja riippuvuus ovat sairaus josta on todella vaikeaa päästä eroon, sinuna olisin lapsesi tukena sillä jos noin ajattelet lapsesi vaan jatkaa käyttöään koska ainut turva joka hänellä on ovat huumeet. selvittäisit asiasi mutta toi lauseesi saiminut ainakin raivon partaalle.

      • kuule sinäkin

        olet laittanut perheesi kärsimään. Lauseesi "...silti rakastavat minua vaikka olisin kuinka kusessa...", kertoo kuinka itsestäänselvyytenä pidät heitä. Paljonkos olet heiltä esim. rahaa tarvinnut aineittesi käyttöön?
        Sinulla ei ole oikeutta raivostua vanhemmalle joka on väsynyt katsomaan kuinka oma lapsi tuhoaa itseään! Ja vielä haukkua itsekkääksi paskaksi! Paranna elämäsi ja kasva vastuulliseksi aikuiseksi.
        Ja kun sanot käyttöä ja riippuvuutta sairaudeksi, niin tuolla verukkeella oikeutat itsellesi sen käytön.
        Karsi tuo itsekkyys, ja opettele näkemään muidenkin tunteet. Esim. ne ahdistuneet tunteet jotka perheenjäsenillä on sinun takiasi.


    • ptruuh

      "Välillä olen ajatellut, että kaikki narkkarit vaan saunan taa ja kuula otsaan vaikka joukossa olisi omakin tyttöni."

      Samalla veisit kaikki epileptikot, sokeritautiset jne. saunan taa ja tappaisit?! Jos nyt kuitenkin hakeutuisitte vaikka johonkin vanhempain tukiryhmään ennen kuin alatte saunan taakse ketään lahtaamaan. Varmasti sille joku syy on, miksi lapsesi käyttää... joku muukin kuin vieroitusoireet.

      Mun puolesta koko ihmiskunta saunan taa ja kuula otsaan. Itse olisin eturivissä.

    • Porttiteoreetikko
    • jk

      Hei!


      Ei kannata puhua mistään narkkareista, koska jos itse juot huviksesi muutaman lasin punaviiniä olet samanlainen "narkkari" kuin jonku viihdekäyttäjä kenellä on H-merkintä poliisin tiedoissa.

      En tiedä mitä tyttäresi käyttää, mutta jos vain kannabista; älä tee tytöllesi mitään, koska ei kannabiskaan tee, jos kerrot hänelle että hän voi olla vapaasti sinun seurassasi pilvessä. Jos aineiden käyttö on mennyt vahvempiin huumeisiin kuten alkoholiin ja muihin erittäin vaarallisiin aineisiin. kannattaa Puhua tytöllesi A-klinikasta, ennenkuin hän suostuu vieroitushoitoon hän haluaa tod.näk. käydä aivan pohjalla.

      • äitee67

        Näin on!poikani 19v.käyttää kannabista välillä tiedän sen hajusta.on käynyt keskustelut ym muut.ei auta.ei kannata hyssytellä.kyllä hän itse tietää mitä se aiheuttaa.toisen puolesta ei voi elää.jokainen tekee itse ratkaisunsa.nykynuoret ovat fiksuja.rahaa ei ole pyytäny.kai sitä kavereilta saa.se on tätä päivää.toivotaan että poika itse viisastuu.se on hänen itse tajuttava.kaikkemme olemme yrittäneet.ei vanhemmat kaikkeen pysty.


    • Jomppa*

      voi päätellä sellaisen vanhemman rakkaudesta lastaan kohtaan, joka on valmis toivottamaan jälkikasvunsa saunan taakse ammuttavaksi.

    • Mitä hittoa tein väärin,vai teinkö mitään.

      12-vuotta olen seurannut sivusta hänen touhujaan. Yrittänyt antaa tukea,nostaa pinnalle auttaa uuden alun alkuun,MUTTA hakkaan päätäni seinään. Käyttää varmaan vaan minua ja isäänsä hyväkseen. Ollut hoidossa, ratkennut uudelleen kerta kerran jälkeen. Olen muka hylännyt hänet,en osaa antaa oikeanlaista tukea.
      En varmaankaan enää,usko on jo mennyt. OLEN NIIN VÄSYNYT...Tänään kiroan hänet,uhoan etten auta enää yhtään.Tehköön elämällään mitä tykkää.Huomenna yritän taas tavoitella häntä jostain. Pyydän tulemaan syömään,autan vuokran maksussa.Kunhan vaan nään hänet,silloin tiedän hänen olevan hengissä. Rakastan häntä niin paljon. Rakastaako hän vanhempiaan,en tiedä,syyttää meitä kumminkin kaikesta mahdollisesta.
      Niin lapseni on sairas,meidän pitää ymmärtää. Tuntuu että olen itsekkin jo sairas,ymmärretäänkö se?

      • lopen väsynyt ja epätoivoinen äiti

        Ihan turha tulla syyllistämään ketään vanhempia jos lapsi käyttää,oli kyse aikaihmisestä tai alaikäistä.
        Jokainen "terve" isä ja äiti,rakastaa lastaan ja TEKEE KAIKKENSA auttaakseen siihen kierteeseen joutunutta läheistä. MUTTA,jos se oma tahto puuttuu,niin hakkaat päätäsi seinään vuositolkulla. Maksat velkoja,kärsit ja koko perheesi kärsii,uskot,uskot ja jälleen kerran uskot,kunnes huomaat että taas puheet oli pelkiä puheita.Nämä narkkarit elävät vain OMAN ITSENSÄ YMPÄRILLÄ. Eivät he välitä vanhemmistaan,sisaruksistaan eikä muistakaan läheisistä. SYYLLISTÄÄ HE OSAAVAT loppuun saakka. Aina on jokin selitys miksi ei voi mennä hoitoon. Joo,olen samaa mieltä tämän äidin kanssa,"tekisi mieli viedä saunan taakse ja ampua kuula kalloon" Raakaako? EI,vaan täyttä epätoivoa. MInäkö hyljännyt lapseni (29) en todellakaan.En vaan osaa enää auttaa häntä, rahaa en pysty antamaan,hoidot,lääkärit maksan kyllä,jos hän vaan ottaisi itsestään niskasta kiinni.
        Kamalinta on se että ne jotka ovat tuolla "yläportaassa"hommaamassa tätä myrkkyä noille raukoille,ovat itse kuivilla,taloudellisesti hyvin voivia murhaajia,joiden kuuluisi saada kuolemantuomio. Sillä sen he ovat ansainneet aiheuttamalla monille perheille niin suurta tuskaa ettei sitä voi sanoiksi laittaa....


      • niin surullinen

        Tuntuu niin tutulta tuo sinun kirjoituksesi. Samanlaista on meilläkin ollut ,mutta en koskaan lakannut tukemasta lastani ja yritin auttaa kaikin tavoin. Lapseni myöskin syytteli meitä kaikenlaisista asioista ja se johtui hänen pahasta olostaan.
        Minullekin oli tärkeää tavoittaa hänet joka päivä jotta tietäisin että on hengissä. Kaikki mitä me yritimme hänen vuokseen ei kuitenkaan auttanut, vaan hän teki itsemurhan.
        Koeta vain jaksaa jos mahdollista. Kyllä hän teitä rakastaa. Paljon voimia teille. yrittäkää saada hänet hoitoon.
        Poikani ei jaksanut tätä maailman menoa ja sanoi usein että on nähnyt jo kaiken, vaikka oli vasta nuori.

        olen myös usein miettinyt että missä tein väärin ja syyllisyyden tunteet ahdistavat.Mietin että olisinko voinut tehdä jotain toisin tai enkö näyttänyt tarpeeksi että rakastin häntä . Kysymyksiä on vaikka kuinka enkä enää saa niihin vastausta, ainakaan täällä maanpäällä. Toivon että jaksatte vielä tukea lastanne ja että hän ymmärtäisi mihin kaikki voi johtaa.
        Halauksin eräs äiti


      • oma moka
        niin surullinen kirjoitti:

        Tuntuu niin tutulta tuo sinun kirjoituksesi. Samanlaista on meilläkin ollut ,mutta en koskaan lakannut tukemasta lastani ja yritin auttaa kaikin tavoin. Lapseni myöskin syytteli meitä kaikenlaisista asioista ja se johtui hänen pahasta olostaan.
        Minullekin oli tärkeää tavoittaa hänet joka päivä jotta tietäisin että on hengissä. Kaikki mitä me yritimme hänen vuokseen ei kuitenkaan auttanut, vaan hän teki itsemurhan.
        Koeta vain jaksaa jos mahdollista. Kyllä hän teitä rakastaa. Paljon voimia teille. yrittäkää saada hänet hoitoon.
        Poikani ei jaksanut tätä maailman menoa ja sanoi usein että on nähnyt jo kaiken, vaikka oli vasta nuori.

        olen myös usein miettinyt että missä tein väärin ja syyllisyyden tunteet ahdistavat.Mietin että olisinko voinut tehdä jotain toisin tai enkö näyttänyt tarpeeksi että rakastin häntä . Kysymyksiä on vaikka kuinka enkä enää saa niihin vastausta, ainakaan täällä maanpäällä. Toivon että jaksatte vielä tukea lastanne ja että hän ymmärtäisi mihin kaikki voi johtaa.
        Halauksin eräs äiti

        Sinulle "lapseni käyttää huumeita"
        kai ymmärrät että päihteitä ryhdytään käyttämään kun kotona, koulussa tai kaveripiireissä on ongelmia.
        Ei mistään muusta syystä
        kirjoituksesi on tyypillinen jo siitä paistaa läpi se epävarmuus, jonka olet kokenut lasta kasvattaessasi.
        tiedät että olet tehnyt vakavia virheitä ja nyt syytät niistä päihteitä.saadaksesi jonkun synninpäästön.
        tällaisia tapauksia olen nähnyt monia.

        Kun lapsi syntyy hänellä ei ole halua käyttää päihteitä.
        Syntymän jälkeen lapsen kehitystä muokkaa koulu ja perhe
        Jos vanhemmat todellakin välittäisivät lapsistaan mitään ongelmia ei olisi, eikä tulisi.

        ei pitäisi perustaa perheitä mikäli on selvää, että edellytyksiä tähän ei ole.


      • JKLPJ
        oma moka kirjoitti:

        Sinulle "lapseni käyttää huumeita"
        kai ymmärrät että päihteitä ryhdytään käyttämään kun kotona, koulussa tai kaveripiireissä on ongelmia.
        Ei mistään muusta syystä
        kirjoituksesi on tyypillinen jo siitä paistaa läpi se epävarmuus, jonka olet kokenut lasta kasvattaessasi.
        tiedät että olet tehnyt vakavia virheitä ja nyt syytät niistä päihteitä.saadaksesi jonkun synninpäästön.
        tällaisia tapauksia olen nähnyt monia.

        Kun lapsi syntyy hänellä ei ole halua käyttää päihteitä.
        Syntymän jälkeen lapsen kehitystä muokkaa koulu ja perhe
        Jos vanhemmat todellakin välittäisivät lapsistaan mitään ongelmia ei olisi, eikä tulisi.

        ei pitäisi perustaa perheitä mikäli on selvää, että edellytyksiä tähän ei ole.

        Tämä ei pidä paikaansa että päihteitä ruvetaan läyttämään jos on kotona,koulussa taikka jossain ongelmia.
        Itselläni ei ollut mitään ongelmia kotona taikka missään muualakaan, minulla on rakastava Äiti ja tiedän että hän tukee minua kaikessa. Mutta aloitin silti Cannabisen käytön koska vain halusin,ja tykkään käyttää sitä edelleen. Nyt takana 5 vuotta pajauttelua,enkä ole kertonut siitä vanhemmillenei koska tiedän että äitini saisi slaakin. hän on itse nuorisotyön tekijä. Tulen sanomaan kyllä asiasta kun on sen aika eli joskus 10 vuoden päästä. Ja kun on puhuttu että Cannabis on avain kovempiin huumeisiin,tämäkään ei mielestäni pidä paikkaansa. Olen kokeillut myös muita päihteitä. mutta en käytä esim toissa päivänä minulle tarjottiin subua,ei kiitos. Erittäin monta kertaa piriä on myös tarjottu,sitä on kyllä tullut kokeiltua joskus aikoinaan. liikaa nähnyt mitä se tekee ihmiselle. sama koskee melkeimpä kaikkia muitakin päihteitä. Myönnän kyllä olevani jollain asteella koukussa Cannabikseen, mutta voin olla polttamatta niin pitkään kuin haluan. olen itse kokeillut tämän. Muttakuin se on vaan niin simppeliä kun haluaa vain välillä poltella savuja. Ryypätä en tykkää juuri lainkaan, noh jos kerran 3kk joku kaveri järkkää jotukut koti kekkerit niin silloin voi mennä hyvässä seurassa nollaamiseksi. Tuli tämmöinen piene avautuminen......


        En kyllä osaa auttaa,muutoin kuin sanomalla että koita selvittää pohjimainen syy miksi lapsesi käyttää huumeita. VOIMIA JA ONNEA


      • läheltä seurannut
        JKLPJ kirjoitti:

        Tämä ei pidä paikaansa että päihteitä ruvetaan läyttämään jos on kotona,koulussa taikka jossain ongelmia.
        Itselläni ei ollut mitään ongelmia kotona taikka missään muualakaan, minulla on rakastava Äiti ja tiedän että hän tukee minua kaikessa. Mutta aloitin silti Cannabisen käytön koska vain halusin,ja tykkään käyttää sitä edelleen. Nyt takana 5 vuotta pajauttelua,enkä ole kertonut siitä vanhemmillenei koska tiedän että äitini saisi slaakin. hän on itse nuorisotyön tekijä. Tulen sanomaan kyllä asiasta kun on sen aika eli joskus 10 vuoden päästä. Ja kun on puhuttu että Cannabis on avain kovempiin huumeisiin,tämäkään ei mielestäni pidä paikkaansa. Olen kokeillut myös muita päihteitä. mutta en käytä esim toissa päivänä minulle tarjottiin subua,ei kiitos. Erittäin monta kertaa piriä on myös tarjottu,sitä on kyllä tullut kokeiltua joskus aikoinaan. liikaa nähnyt mitä se tekee ihmiselle. sama koskee melkeimpä kaikkia muitakin päihteitä. Myönnän kyllä olevani jollain asteella koukussa Cannabikseen, mutta voin olla polttamatta niin pitkään kuin haluan. olen itse kokeillut tämän. Muttakuin se on vaan niin simppeliä kun haluaa vain välillä poltella savuja. Ryypätä en tykkää juuri lainkaan, noh jos kerran 3kk joku kaveri järkkää jotukut koti kekkerit niin silloin voi mennä hyvässä seurassa nollaamiseksi. Tuli tämmöinen piene avautuminen......


        En kyllä osaa auttaa,muutoin kuin sanomalla että koita selvittää pohjimainen syy miksi lapsesi käyttää huumeita. VOIMIA JA ONNEA

        Kiitos kannanotostasi. Ei se todellakaaan ole niin,että täytyy olla jokin "näkyvä" syy käytön aloittamiseen. Usein siinä on pelkkä kokeilunhalu (niinkuin tupakkaankin ja kaljaan), Ihminen joka puhuu noin kuten nimimerkki "idiootit" ei ymmärrä tästä elämästä vielä yhtään mitään. On kuin murkkuikäinen kakara,joka syyttää toisia tajuamatta asioitten todellisuutta. Kuinkahan monta ihmistä loukkasitkaan noilla sanoillasi. On totta,että meitä vanhempia on monenlaisia, mutta nykyisten tietojen mukaan suurin osa käyttäjien vanhemmista ovat yrittäneet antaa lapselleen kaikkensa ja rakastaneet heitä. Mikä mennyt mokaan,ei välttämättä ole kenenkään ulkopuolisen syy. Uskon,että sinulla "idiootti" ei ole yhtään lasta. Tee sellainen,kasvata ja puhu sen jälkeen kun olet saanut hänet yhteiskuntakelpoiseksi. Huomaat,että ei kaikki mene niin kuin kirjoissa neuvotaan. Teet vaikka mitä tahansa et lopullisesti pysty muokkaamaan lastasi. Hän on oma yksilönsä jolla on omat ajatuksensa,tarpeensa ja halunsa. Vaikuteita hän ottaa joka puolelta ympäristöstään ja kaikkea et voi kontroloida. Voimia teille kaikille,jotka kärsitte tämän asian johdosta. tiedän,että teiltä,jos keltään sitä vaaditaan. ÄLKÄÄ SYYLLISTÄKÖ ITSEÄNNE. Rakkautenne lastanne kohtaan on suurta,kun ette ole vaikeuksista huolimatta hylänneet lastanne.


      • Linadin
        JKLPJ kirjoitti:

        Tämä ei pidä paikaansa että päihteitä ruvetaan läyttämään jos on kotona,koulussa taikka jossain ongelmia.
        Itselläni ei ollut mitään ongelmia kotona taikka missään muualakaan, minulla on rakastava Äiti ja tiedän että hän tukee minua kaikessa. Mutta aloitin silti Cannabisen käytön koska vain halusin,ja tykkään käyttää sitä edelleen. Nyt takana 5 vuotta pajauttelua,enkä ole kertonut siitä vanhemmillenei koska tiedän että äitini saisi slaakin. hän on itse nuorisotyön tekijä. Tulen sanomaan kyllä asiasta kun on sen aika eli joskus 10 vuoden päästä. Ja kun on puhuttu että Cannabis on avain kovempiin huumeisiin,tämäkään ei mielestäni pidä paikkaansa. Olen kokeillut myös muita päihteitä. mutta en käytä esim toissa päivänä minulle tarjottiin subua,ei kiitos. Erittäin monta kertaa piriä on myös tarjottu,sitä on kyllä tullut kokeiltua joskus aikoinaan. liikaa nähnyt mitä se tekee ihmiselle. sama koskee melkeimpä kaikkia muitakin päihteitä. Myönnän kyllä olevani jollain asteella koukussa Cannabikseen, mutta voin olla polttamatta niin pitkään kuin haluan. olen itse kokeillut tämän. Muttakuin se on vaan niin simppeliä kun haluaa vain välillä poltella savuja. Ryypätä en tykkää juuri lainkaan, noh jos kerran 3kk joku kaveri järkkää jotukut koti kekkerit niin silloin voi mennä hyvässä seurassa nollaamiseksi. Tuli tämmöinen piene avautuminen......


        En kyllä osaa auttaa,muutoin kuin sanomalla että koita selvittää pohjimainen syy miksi lapsesi käyttää huumeita. VOIMIA JA ONNEA

        On totta, että aina edes kovien huumeiden käyttö ei johdu vanhemmista, jos koskaan. Mutta minä ja monet kaverini olemme huonoista perheistä ja olemme huumeriippuvaisia. En tiedä oliko sillä vaikutusta, että kotona isäpuoleni hakkasi äitiäni ja meitä lapsia. Isäpuoleni käytti myös henkistä väkivaltaa meitä kaikkia kohtaan alisti, haukkui, uhkaili väkivallalla ja tappamisella..ym Mieleeni on piirtynyt selvästi muisto jossa isäpuoli lyö minua, raahaa hiuksista ja kädestä repimällä ja heittää omaan huoneeseeni, syytä tähän en muista, mutta se on voinut olla esim. että olin unohtanut tehdä jotakin. En muista paljoakaan lapsuudestani/nuoruudestani, vain tämmöisiä yksittäisiä tapahtumia. Ehkä on hyväkin etten kaikkea muista.

        Mutta mitä luulette onko tämä voinut vaikuttaa huumeidenkäytön aloittamiseen?


      • aaaa1234
        oma moka kirjoitti:

        Sinulle "lapseni käyttää huumeita"
        kai ymmärrät että päihteitä ryhdytään käyttämään kun kotona, koulussa tai kaveripiireissä on ongelmia.
        Ei mistään muusta syystä
        kirjoituksesi on tyypillinen jo siitä paistaa läpi se epävarmuus, jonka olet kokenut lasta kasvattaessasi.
        tiedät että olet tehnyt vakavia virheitä ja nyt syytät niistä päihteitä.saadaksesi jonkun synninpäästön.
        tällaisia tapauksia olen nähnyt monia.

        Kun lapsi syntyy hänellä ei ole halua käyttää päihteitä.
        Syntymän jälkeen lapsen kehitystä muokkaa koulu ja perhe
        Jos vanhemmat todellakin välittäisivät lapsistaan mitään ongelmia ei olisi, eikä tulisi.

        ei pitäisi perustaa perheitä mikäli on selvää, että edellytyksiä tähän ei ole.

        Asia vei todellakaan ole noin!!!


      • Linadin
        aaaa1234 kirjoitti:

        Asia vei todellakaan ole noin!!!

        aaaa1234: Et kai minulle vastannut noin?


      • Kaikkea nähnyt
        lopen väsynyt ja epätoivoinen äiti kirjoitti:

        Ihan turha tulla syyllistämään ketään vanhempia jos lapsi käyttää,oli kyse aikaihmisestä tai alaikäistä.
        Jokainen "terve" isä ja äiti,rakastaa lastaan ja TEKEE KAIKKENSA auttaakseen siihen kierteeseen joutunutta läheistä. MUTTA,jos se oma tahto puuttuu,niin hakkaat päätäsi seinään vuositolkulla. Maksat velkoja,kärsit ja koko perheesi kärsii,uskot,uskot ja jälleen kerran uskot,kunnes huomaat että taas puheet oli pelkiä puheita.Nämä narkkarit elävät vain OMAN ITSENSÄ YMPÄRILLÄ. Eivät he välitä vanhemmistaan,sisaruksistaan eikä muistakaan läheisistä. SYYLLISTÄÄ HE OSAAVAT loppuun saakka. Aina on jokin selitys miksi ei voi mennä hoitoon. Joo,olen samaa mieltä tämän äidin kanssa,"tekisi mieli viedä saunan taakse ja ampua kuula kalloon" Raakaako? EI,vaan täyttä epätoivoa. MInäkö hyljännyt lapseni (29) en todellakaan.En vaan osaa enää auttaa häntä, rahaa en pysty antamaan,hoidot,lääkärit maksan kyllä,jos hän vaan ottaisi itsestään niskasta kiinni.
        Kamalinta on se että ne jotka ovat tuolla "yläportaassa"hommaamassa tätä myrkkyä noille raukoille,ovat itse kuivilla,taloudellisesti hyvin voivia murhaajia,joiden kuuluisi saada kuolemantuomio. Sillä sen he ovat ansainneet aiheuttamalla monille perheille niin suurta tuskaa ettei sitä voi sanoiksi laittaa....

        Kovempien huumeiden käyttäjät eivät elä itsensä ympärillä - he elävät huumeiden ympärillä. Riippuvuudesta on todella vaikea päästä eroon sen saatuaan ja tämän takia riippuvuutta aiheuttavat huumeet alkavat kontrolloida koko elämää. Sisimmästään lähes jokainen "narkkari" tahtoo eroon huumeista ja aina kun saa päivän "dosen" ajattelee että se on viimeinen - jopa tietää. Mutta seuraavana päivänä ensimmäinen aate herätessä on mistä saa lisää... Älkää tuomitko vaan auttakaa. He eivät satuta tahallaan... He valehtelevat teille yhtä paljon kuin itselleenkin. Yleensä tahtomattaan.


    • HuolestunutNisti
      • kofeinisti

        Ootko tosissas...?
        Kuinka ihmees löysikki näin tyhmän sivuston...

        Nää puhuu täällä vakavasta aiheesta ja sä heität tommosen setin kehiin, viddu mitkä naurut sain X)


    • Lastensuojelulaki

      Lastensuojelulaki 13.4.2007/417.
      Erityisesti 4§ ja 34 §. Laissa lapsena pidetään alle 18 -vuotiasta ja nuorena 18 - 20 vuotiasta. Kannattaa tutustua, löydät vastauksen kysymykseesi. Mene rohkeasti terveyskeskukseen kertomaan ongelmasta, yksin ette tule jaksamaan. Asian peitteleminen ja salaaminen siirtää ja pahentaa lapsesi ongelmaa. Ehkä kuitenkaan ei ole vielä liian myöhäistä. Pidä huolta omasta jaksamisestasi.

    • ttt 3

      Itse kolmen aikuisen lapsen isänä olisin vienyt ne runkut vaikka väkisin hoitoon enkä piipittänyt mitähän se pikkuinen nyt ajattelee iskästä. vatut ei ois kiinnostanut. mutta se vaatii kuria pienestä alkaen, minä en kysynyt koskaan lasten mielipiteitä kovaa mutta ollaan nyt kaikki ok. kansalaisia ja hyviä frendejä. ps. lapsen kurittaminen pitää tehdä hetikun tekee pahoja ja selvinpäin. veet nyky laista

    • Surullinenäiti

      Lueskelin tässä netistä näitä, koska meillä poika 17v ja nyt huumeiden/pillerien käytön alkutaipaleella.

      Aloitus on 9 vuottavanha mutta meille kyllä NIIN ajankohtainen. Hyvin pystyn samaistumaan moniin näistä vanhemmmista jotka ovat tänne kirjoittaneet.

      Olisi mielenkiintoista tietää miten on mennyt ja MISTÄ oikeastui löytyy apua? Ainakin varsinais-suomessa ei mikään instanssi ole kiinnostunut vaikka on alaikäinen. Tehtiin itse lastensuojeluilmoitus, mutta käytännössä kaikki tarkoittaa että " odotellaan" nyt vielä. Kohta poitsu täyttää 18 ja sitten onkin peli jo menetetty...

      • Nähtynä

        Jos ei huumeidenkäyttäjä itse pysty lopettamis päätöstä tekemään on oman onnensa nojassa kuolee aineisiinsa muutaman vuoden sisällä. Sanominen kuin ei narkille auta mitään.


    • Pekankaapleikkaa

      Vittu miten paljon voikin saada huumoria näistä "huumeiden käyttäjät saunantaa, vaikka oma lapsi" mammojen kommenteista. Herätkää nyt vittu tähän päivään. Eipä nämä ole olleet vielä kypsiä tai valmiita vamhempia kun eivät osaa elämänarvoja järjestellä. Olisitte vaan ottaneet mielummin perseeseen kun sen näköjään osaatte parhaiten. Ps viinaan ja tupakkaan kuolee vuosittain pelkästään suomeassa satoja ellei tuhansia ihmisiä ja kannabikseen koko maailman historiassa tasan 0.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      402
      4075
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      225
      2024
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1510
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      993
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      125
      947
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe