Mistä uusi kangas

pihapaviljonkiin?

Olen kysellyt vaikka mistä, ei vain löydy. 3 x 3 metrinen pitäisi saada.

15

16600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haet?

      ????

    • meilläkin

      Joku ehdotti teettämistä venefirmassa. Olisi maksanut maltaita. Kysyimme myös liikkeestä, josta ostimme paviljongin viime kesänä, mutta sinne tulee vain kokonaisia pakkauksia runkojen kera. Ei kuulemma kannata tuoda pelkkiä katoksia. Se on totta, sillä tukeva kangas, joka kestää vettä maksaa n. 10€ metri. Katokseen tarvitaan kangasta vähintään 12,5 m. Sillä saa uuden paviljongin. Meidän katoksen repi syysmyrsky. Siinä oli pieni repeämä kiinnitysnauhan kohdalla ja siitä se sitten repesi. Tänään keksin, että ostan valkoista muovipressua ja teen siitä uuden. Niitä samanlaisia, joita on yleensä vihreänä. Ne ei maksakaan paljon. Toivon vaan, että ompelukone pystyy ompelemaan. Kiinnityksen aion hoitaa reunassa olevien reikien avulla. Ehkä sinäkin voit käyttää tätä ideaa.

      • irtokatoksen

        Kuuluu tuotevalikoimaan ja maksaa 15 euroa. Tosin valkoista ei ollut, mutta tummanvihreäkin käy meille. Ymmärtäisipä joku tuoda maahan pelkkiä katoksia! Niille olisi kysyntää.


      • meilläkin
        irtokatoksen kirjoitti:

        Kuuluu tuotevalikoimaan ja maksaa 15 euroa. Tosin valkoista ei ollut, mutta tummanvihreäkin käy meille. Ymmärtäisipä joku tuoda maahan pelkkiä katoksia! Niille olisi kysyntää.

        Katsoin netistä ja ko. katos maksaa 38€. On sinisenä ja vihreänä. Täytyy toivoa, että sopii meidän katokseen, joka näyttää samalta kuin heillä myynnissä oleva. Nyt ostoksille, vaikka sen voi tilata netistä menen itse paikan päälle.


      • meilläkin
        meilläkin kirjoitti:

        Katsoin netistä ja ko. katos maksaa 38€. On sinisenä ja vihreänä. Täytyy toivoa, että sopii meidän katokseen, joka näyttää samalta kuin heillä myynnissä oleva. Nyt ostoksille, vaikka sen voi tilata netistä menen itse paikan päälle.

        Prismassa myytiin siis kahta väriä katosta. Heillä on myynnissä sekä puurunkoinen että metallirunkoinen paviljonki. Tämä katos sopii molempiin. Metallirunkoisessa "hattu" on erillään, puurunkoisessa ommeltu muutamasta kohdasta kiinni, jotta ilma kulkisi läpi. Koska meillä on metallirunkoinen paviljonki, irrotin hatun ja pujotimme kankaan paikalle. Jätimme vanhan hatun paikalle, koska se oli ehjä. Jos olisi halunnut käyttää tätä uutta, olisi siihen pitänyt laittaa kulmiin kiinnitysnauhat tms., joita ei siinä tietenkään ollut. Mutta lopputulos on hyvä.


      • löysit?
        irtokatoksen kirjoitti:

        Kuuluu tuotevalikoimaan ja maksaa 15 euroa. Tosin valkoista ei ollut, mutta tummanvihreäkin käy meille. Ymmärtäisipä joku tuoda maahan pelkkiä katoksia! Niille olisi kysyntää.

        Itse en ole löytänyt vaikka olen myös kysellyt kaikki mahdolliset paikat, myös Prismasta. Kun viimein netistä löysin erään Prisman valikoimista 38,- € hintaisen katoksen, eivät voi toimittaa ja itselle tulisi matkaa niin paljon ettei kannata lähteä hakemaan.


      • meilläkin
        meilläkin kirjoitti:

        Prismassa myytiin siis kahta väriä katosta. Heillä on myynnissä sekä puurunkoinen että metallirunkoinen paviljonki. Tämä katos sopii molempiin. Metallirunkoisessa "hattu" on erillään, puurunkoisessa ommeltu muutamasta kohdasta kiinni, jotta ilma kulkisi läpi. Koska meillä on metallirunkoinen paviljonki, irrotin hatun ja pujotimme kankaan paikalle. Jätimme vanhan hatun paikalle, koska se oli ehjä. Jos olisi halunnut käyttää tätä uutta, olisi siihen pitänyt laittaa kulmiin kiinnitysnauhat tms., joita ei siinä tietenkään ollut. Mutta lopputulos on hyvä.

        joten taas ollaan samalla asialla. Nyt vaan myöhässä, sillä irtokatoksia ei ole löytynyt Keravan ympäristöstä. Ovat näköjään vuositavaraa, sekä kestoltaan että myyntiajaltaan. Tällä tavalla katokselle tulee hintaa.
        Kuvittelin itse sen tekeväni, mutta tarkemmin katsottuani, ei ole mitään järkeä siinä hommassa. Jo kankaan käsittely on ongelma ja hintaa tulee liikaa. Teräsosatkin ovat niin ruosteessa että ehkä yksi kesä mennään, jos saadaan uusi kangas päälle. Todellista tuhlausta ja luonnon saastuttamista tällaiset tuotteet.


    • siellähän niitä

      myydään. Ompelet sitten itse, ei ole vaikea juttu!

    • Kehikkouuno

      Eipä tuo Prisman katos kestnyt kuin kesän. Lisäksi se pussittaa vettä.
      -Olis kyllä markkinarako....

    • pätee edelleen

      olen edelleen sitä mieltä että verhoilija ompelee venepressukankaasta kestävimmän moneksi vuodeksi, mutta vastaako tarkoitustaan, kun kehikko on alunalkaen rimpula ja tarkoitettuehkä vain parin/kolmen vuoden ikäiseksi. Tehkää kunnon huvimaja niin ei rarvi pelleillä niitten rättien kanssa joka kevät.. Olkaa onnelliset jos kevät myrsky mukanaan vie, säästytte hävittämästä itse. Kun halpa osta niin p... saa.

    • Markooooliooo
      • ?????????

        Toimittavatko miten suomeen ????


    • Gardenia

      3x3 kankainen jossa muovitettu alapinta. Löysin plantagenista kolmessa värissä. Vähän hintavampi kuin edellinen mutta löytyy tuulihuppu, vesireiät ja tuo muovitus, joten toivon ainakin ettei pussiutuisi. Netissä eivät näyttäneet tuotevalikoimissaan, paikan päästä hyllystä löytyi. hillerstorp-merkkinen. Allround-malli riittävän pitkillä kiinnitystarroilla, ja niitä on myös enemmän kuin aiemmin ostamassani cello-versiossa. Omin pikku kätösin ompelin edelliseen niitä lisää sitten...

      • Apa71

        Onko tuo hillerstorp oikeasti 300 x 300? Ostin yhden 3x3 erimerkkisenä, niin 15 cm puuttui molemmista sivuista...


    • Varjoa kaipaava 2

      Hei Gardenia! Oliko Plantagenissa sellaisia, joissa on yläosasasa erillinen pienempi katos, ts. isossa katoksessa iso reikä ylhäällä? Sellaista olisin vailla... vanha katoskangas repesi nyt lopullisesti kun otin sitä irti. Sade oli riepotellut irti, kun ei enää kahteen vuoteen ole kunnolla ollut kiinnikkeitä.... Olisi hienoa, jos keväällä saisi heti laittaa uuden katoksen paikoilleen!

      Kaiken kaikkiaan tosi vaikeeta löytää näitä katoskankaita... Kun ei viitsisi tosiaan kokonaan uutta paviljonkia ostaa, kun runko vielä ihan kunnossa. Prisman malli näyttää olevan sellainen yksinkertainen, ilman siis tätä erillistä pikkukatosta...

      Tuo gardenwinds.com:issa näyttää olevan vaikka minkälaisia ja juuri oikeanlaisiakin, mutta ei taida toimitus Suomeen onnistua - tai on ainakin sitten kallista. EIkö tosiaan kukaan maahantuo näitä katoksia Suomeen? Siinä olisi varmasti markkinat...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe