chatin Vakkarinaiset

järkevä n.

Minä naisena ihmettelen näitä vakkarinaisia...kuka heidän asuntonsa siivoaa, kuka pesee pyykit, silittää vaatteet, kuka valmistaa sapuskat? Ei näillä vakkarinaisilla voi olla sellaista aikaa, kun kaikki aika menee chattailuun. Miten ihmeessä joku voi viettää aikaansa jossakin tietokoneen äärellä tuntitolkulla? Älkääkä nyt sanoko, että minäkin siellä asuisin, kun niin hyvin näytän tietävän...ei tarvitse kuin listaa silloin, tällöin tutkia, niin jo tietää. Monesti olen myös miettinyt sitä minkälaisia he ovat ulkonäöltään, koska ilmeisesti eivät kovinkaan paljoa harrasta liikuntaa ja suurimalla osalla taitaa olla alkoholiongelmia, kun kirjoittelevat ruudulle mitä hävyyttömyyksiä tahansa. Älkää nyt hyvät naiset suuttoko tästä tekstistä, mutta kyllä naisella pitää olla sydämensivistystä. APUA! ja nyt äkkiä pois.

113

17058

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

kärsivät.

• TÄÄHÄHÄÄ

Hahhahhahhahh...
        Löysin kuvcauksen joka mielestäni sopii kaikkiin cahttinaisiin. Tue ja ennen kaikkea: TUTUSTU.

Aina miesten puhe kääntyy seksiin, olit sitten vaikka kirkko-chatissa.
        Mahtais panohalut jäähtyä kun näkis meidät chatin naiset luonnossa! ;) Jotenkin tuntuu, että ne näkee vain tavaran jalkovälissä eikä sitä, missä se on kiinni. Vois meinaan ainaski pikapanohalut jäähtyä nopeeta.

Mulla ainakin on tavara väljä kuin ladon ovi, tukkani on rasvainen, naama harmaankalpea ja finninen, mahassa ainakin kolme pelastusrengasta, rinnat roikkuu navan alle, haisen kuin vanha sukka kun en viitti pestä kun on kiire chattaileen erotiikka-chattiin, jossa mua viedään heti koppiin sekstaileen ja istuun naaman päälle. Päälläni mulla on mun entisen ukkoni vanha rikkinäinen flanelli pyjama, kkoko päivän kun chattaan ja sekstaan

• Tyyne

Meillä mies hoitaa nuo jutut.

• isosti järkyttyt

No mieheni vei etäästä sellaisesta huushollista useamman autokuormallisen ( kuorma auto ) roskaa ja Pa..aaa kaatikselle. Emäntä oli tehnyt kivoja käytäviä huusholliinsa jätteistä. Sanomattakin on selvää että neiti oli myös pulskassa kunnossa... ja haisi kauas... tosi on

• LadySq

Siinä älyn jättiläinen oikein!
        Sinä sitten yhdistit psyykkisesti sairastuneen (skitsofrenia)ihmisen ja vakituisesti chataavat naiset yhteen nippuun.
        Sinusta pitäisi olla enemmän järkyttynyt, kun levittelet miehesi juoruamia työasioita täällä yleisellä keskustelupalstalla.

• isosti järkyttynyt
        LadySq kirjoitti:

Siinä älyn jättiläinen oikein!
        Sinä sitten yhdistit psyykkisesti sairastuneen (skitsofrenia)ihmisen ja vakituisesti chataavat naiset yhteen nippuun.
        Sinusta pitäisi olla enemmän järkyttynyt, kun levittelet miehesi juoruamia työasioita täällä yleisellä keskustelupalstalla.

Eikö sinua hävetä leimata ihminen skitofeeniseksi, et kai ole tavannut ihmistä vai oletko??? ihan työkuntoinen on . Viestin tarkoitus oli vaan herätellä ajatusta että meitä täällä on joka lähtöön : )))Kenenkään henkilöllisyyttä en sentäs paljastanut, mutta väkisinkin tulee mieleen aina ajatus että miten jotkut ehtii jatkuvasti istuun koneella. Mun ainakin vilahtaa aika tässä tosi nopeasti ja helposti jää työt rästiin : ))))

• Sanna 30 +huoneesta

Harrastan sauvakävelyä aina kun vain chattaamiselta ehdin.

Joskus tulee jokunen kirosanakin sanottua..
      Älä turhia sinäkään mieti, kai meillä jokaisella omat murheensa on.

• Minä

sinä sanoit kerran chatissa , ja ihan vielä yleisellä että sinulta pääsi paukku.

Se ei mitään mukavaa kielenkäyttöä ole. Jonkinlaiset käytöstavat pitää olla.

• Vihtori
        Minä kirjoitti:

sinä sanoit kerran chatissa , ja ihan vielä yleisellä että sinulta pääsi paukku.

Se ei mitään mukavaa kielenkäyttöä ole. Jonkinlaiset käytöstavat pitää olla.

saapi suoraan sanoa, jos sattuu sättisession aikana pääsemään oikein kunnon PIERU.

Pääsevät muutkin linjoilla olijat nauttimaan tunnelmasta.

• Sanna
        Vihtori kirjoitti:

saapi suoraan sanoa, jos sattuu sättisession aikana pääsemään oikein kunnon PIERU.

Ei olisi tuotakaan pitänyt aikoinaan lausua ääneen!!
        Nyt sitä muistellaan ja hehkutetaan. Tapauksestakin jo melkein vuosi aikaa.

• Vihtori
        Sanna kirjoitti:

Ei olisi tuotakaan pitänyt aikoinaan lausua ääneen!!
        Nyt sitä muistellaan ja hehkutetaan. Tapauksestakin jo melkein vuosi aikaa.

sua sitten PIERETTÄÄ.

• niin
        Vihtori kirjoitti:

mutta kun se haiseekin vielä !!!! ;}ja itte pitää sekin kestää

• Tunnollinen

kohaisit varmaan arkaan asiaan ja luultavasti saat aika ryöpyn niskaasi, sillä esiin ottamasi asia on niin tosi että ihan hirvittää! Kurkkaapa nimilistaa milloin vain, niin siellä ne muutamat nimet näkyy aina. Kun sitten sättiin menee, niin huomaa että vaihtamalla nikkejä siellä viettää huomaamattomammin aikaa myös muutama muu vaki-nainen. Monet valittavat erilaisia vaivoja ja ovat ilmeisesti niiden vuoksi paljon sairaslomalla, mutta ei ainakaan mikään selkävaiva varmaan parane tuntikausien istumisesta, vaan vielä pahenee ja ehkä jopa aiheutuu siitä. Veromarkoinko siis tuemme myös sättäämistä? Tähän tietysti tulee kiukkuisia kommentteja, mutta tulkoon vaan, ehkä syntyvä meteli herättää edes jonkun ajattelemaan asioita hiukan pitemmälle. Joillakin on ongelmia lasten kanssa ja kertovat niistä, voisi auttaa jos viettäisi hiukan enempi aikaa lasten kanssa oikeasti eikä vain läsnäolemalla nenä kiinni monitorissa, jossa vilisee vain turhaa höpinää ja mautonta vonkausta. Mielenkiintoista olisi tosiaan kurkistaa millainen koti ja persoona siellä piuhan päässä on! Kyllä tästäkin asiasta on lupa puhua, kirjoituksesi oli ihan asiallinen.
      Apua ja tukea yhteiskunta varmaan näille ihmisille kun vaan lähtee sitä hakemaan mutta siinäkään ei pidä odottaa että aivan kaikki siloitellaan valmiiksi. Ryhdistykää naiset, elämäkin muuttuu paremmaksi niin.

• Utelias

sulla vielä muita mielenkiinnon kohteita? Aloita se avun hakeminen itsestäsi.

• -nainen-

Kurkkaappa ympärillesi, varmasti löytyy sieltä "johdonpäästä" samalainen koti, kun sinullakin, ellei parempi. Tervetuloa katsomaan ellet usko.

• yh.äiti

Meitähän naisia jos lie miehiäkin monenlaisia.
        Minäkin toki käyn sätissä pääasiassa iltaisin,mut silti koti on hoidettu,lapsi ym.hommelit.Työaikana sättäämistä en todellakaan hyväksy,niitäkin löytyy valitettavasti,yrittäjät eri asia.Itse olen aikuisopiskelija ja kiva jutella edes täällä jonkun aikuisen kanssa,harrastukset hoitelen viikonloppuisin,vieläpä jää aikaa hoidella viikolla sairasta äitiäkin.Et silleen...

• tinjami

Totta varmaan tuossakin osa. Itsekin sättään, mutta päivääkän en ollut sairaslomalla viimevuonna. Liikun paljon ja hyvin ehdin sättäilyn lisäksi. Olen kunnossa ja terve. Kotinikin pidän järjestyksessä. Sehän on jokaisen oma asia, kuinka rakentaa aikataulunsa.

• veera43

......vietät aikaasi sätissä?

• *Phyllis*

No meilä on sillai, että kunta (kotiavustajat vai mitä non) käy hoitaan lapset. Olen sanonu niille, etten ehi. Huusholli ois muuten "ko lenthon lähössä", niinko vanha kansa sanoo: viraton akka. Viinaa ei ole vara ostaa, mutta poltan itte. Se on käytännöllistä.Mitäs sulla muuta oli, ai niin se ulkonäkö:aika kamala, mutta eihän se sätissä haittaa.

• Rukatunturi

...

• isosti järkyttynyt

Miten se onkin niin helppo pistää lapin asukaan syyksi aina kaikki epämieluisa.. Murteestasi huomaa että et ole lappia nähnytkään, yrität muka honottamalla jotain murteen tapaista saada taas näyttämään lappilaiset huonossa valossa... joo et sille ... äännä vaan omaa murrettas,.. se kai sujuu sinulta jotenkuten... hohhoijaa huono esitys

• *Phyllis*
        isosti järkyttynyt kirjoitti:

Miten se onkin niin helppo pistää lapin asukaan syyksi aina kaikki epämieluisa.. Murteestasi huomaa että et ole lappia nähnytkään, yrität muka honottamalla jotain murteen tapaista saada taas näyttämään lappilaiset huonossa valossa... joo et sille ... äännä vaan omaa murrettas,.. se kai sujuu sinulta jotenkuten... hohhoijaa huono esitys

Emmie kehtoo viäntää, männöö kiel solmuun. Mie puhun vain omasta puolestani, nou hätä.

• Tunnollinen

mutta satumpa tietämään ainakin pari tapausta jossa elämä suurinpiirtein sujuu noin. Onko se kenen etu vai kanttaako asioihin jotenkin puuttua?

• *P*
        Tunnollinen kirjoitti:

mutta satumpa tietämään ainakin pari tapausta jossa elämä suurinpiirtein sujuu noin. Onko se kenen etu vai kanttaako asioihin jotenkin puuttua?

Miten niin leikiksi, sie kysyit ja mie vastasin. Siinähän sitä rahaa palaa ja elämä kuluu, kun aletaan puuttua toistemme tekemisiin ja tekemättäjättämisiin. Ihan hyvä idea sinänsä. Sehän tuo työtä ja saadaan lisää sättejä jne.

• Homssu

taas kunta sanoi että mun kämppä on liian pieni eikä sitä tulla siivoomaan, en ymmärrä mitä se pienuus siihen kuuluu, mä en kyllä kans itte ehdi. Mä voin vielä juodakin kun on vähän töitä ja kivempaa se sätissä silleen onkin. On mulla lapsiakin ja kavereita mutta oon sanonu niille ettei tuu käymään kun se pölinä häiritsee mun sättäämistä, eikä ne vähään aikaan oo käyneetkään. Enkä mä oo mikään hyvännäköinen ja pitäis mennä kampaajalle mutta mä aion sitte sanoo sille että laittaa jotain helppohoitoista, kun joskus meen. Tänään kävin pitkästä aikaa ulkona ja kyllä teki häijyä toi pakkanen, ei siellä oo kiva olla kun ei oo kannettavaa tietsikaa eikä mitään. Lihaksetki tulee tosin kipeeks tästä istumisesta mut kyllä mä välillä nukkuisinkin kun joku vaihtais mun lakanat. Onneks sentään kaupasta saa ruokaa valmiina niin ei mee aikaa sen laittamiseen, enkä mä oikein enää osaiskaan laittaa. Mut sättiminen on kyl kivaa, en mä ymmärrä mitä noi muut sitä ihmettelee.

• koditon
        Homssu kirjoitti:

taas kunta sanoi että mun kämppä on liian pieni eikä sitä tulla siivoomaan, en ymmärrä mitä se pienuus siihen kuuluu, mä en kyllä kans itte ehdi. Mä voin vielä juodakin kun on vähän töitä ja kivempaa se sätissä silleen onkin. On mulla lapsiakin ja kavereita mutta oon sanonu niille ettei tuu käymään kun se pölinä häiritsee mun sättäämistä, eikä ne vähään aikaan oo käyneetkään. Enkä mä oo mikään hyvännäköinen ja pitäis mennä kampaajalle mutta mä aion sitte sanoo sille että laittaa jotain helppohoitoista, kun joskus meen. Tänään kävin pitkästä aikaa ulkona ja kyllä teki häijyä toi pakkanen, ei siellä oo kiva olla kun ei oo kannettavaa tietsikaa eikä mitään. Lihaksetki tulee tosin kipeeks tästä istumisesta mut kyllä mä välillä nukkuisinkin kun joku vaihtais mun lakanat. Onneks sentään kaupasta saa ruokaa valmiina niin ei mee aikaa sen laittamiseen, enkä mä oikein enää osaiskaan laittaa. Mut sättiminen on kyl kivaa, en mä ymmärrä mitä noi muut sitä ihmettelee.

Mulla mitään kämppää ole, eikä ruokaakaan, kavereilla sättään, ai, ei ne mun kavereita ole, mitä lie spugeja...

• vakkari ukko

sikahyvä juttu , kiitti sait hymypojan

• sinulle järkeväm

Hyvin paljon chatin vakkarinaisissa on yh-äitejä, jotka ovat erinomaisia talousihmisiä ja mielettömän rationaalisia ajankäyttäjiä.
      Siihen on aika pienten lasten kanssa opettanut.

Kuinka mukavaa onkaan siivoamisen päätteeksi istahtaa kahvikupilliselle mukavan sättiseuralaisen kanssa, kun sivusilmällä voi ihastella puhdasta ja järjestyksessä olevaa kotiaan.
      Joskus viikonloppuiltaisella chattaillessani voin nauttia lasin viiniä ylejutustelun merkeissä. Onneksi kukaan ei ole näkemässä juuri saunottua olemustani kasvonaamioineen.
      Sauna onkin parasta mitä hikisen lenkin jälkeen kaipaan.

• 30+

salaiset rakastajat jotka isken chatista niin ne siivoo aina lähtiessään ja tullessaan tuovat ruuan ja viinat :p

• syvästi järkyttynyt

Naisen puhetta ... hyvä Sä : ))) näin sen olla pitääkin ... kyllä elämä on ihanaa

• -nainen-

..loistavasti organisoitu, sanoisin..

• Joko taas

istuvan ei pitäisi heittää ensimmäistä kiveä. Edes silloin tällöin.

• merkitön

Ehkä olen juuri niitä vakkarinaisia.Tässä selitys,
      ei puolustus:Asun yksin,siis ei paljoa kotitöitä.
      Olen seurallinen.Olen eläkkeellä.Sairaus rajoittaa
      jonkunverran liikkumistani. Siis eräänlainen henkireikä tämä.Livessä minulla on paljon ystäviä
      mutta he käyvät töissä.Olen aivan kivan näköinen
      nainen.Ja humalassa en koskaan ole ollut.

• Ei-ajanlaskija

ei tarvitse puolustella elämäntapaasi typeryksille. Itselläni on vähän samantapainen elämäntilanne kuin sinulla, paitsi että olen joskus viinaakin juonut, mutta en sätissä... Oikein hyviä "sättimishetkiä" niin sinulle kuin kaikille muillekin!!

• mies48v

pitää paikkanssa,se mitä olet pannut merkille.
      ei tietenkään voi yleistää,mutta kokemuksesta tiedän,että tuonkaltaisia naisia todellakin chatissa liikkuu.minulla muutama valokuvakin on ja alkoholisoituminen pitää paikkanssa.ja jutellessa tullut ilmi,että lapset jäävät hoitamatta chatin takia.siivosta en tiedä,en ole käynyt katsomassa,mutta voin kuvitella että chatissa ollaan mielummin kuin että siivottas.myöskin on paljon sellaisia joilla työt kärsii,koska on nalkissa chattiin.ja onpa mulla tiedossa ainakin kaksi lopputiliä kun eivät ole päässeet eroon,vaikka varoitettukkin on.
      sama kyllä koskee varmaan miehiäkin.naisia en missään tapauksessa syytä.
      hyvä ajanvietehän tämä kuitenkin on,

• merkitön

yleistät kuitenki.Luitko vastaustani.Kuvanikin voin lähettää.Et varmasti löydä merkkejä viinasta
        etkä tupakasta.

• mies48
        merkitön kirjoitti:

yleistät kuitenki.Luitko vastaustani.Kuvanikin voin lähettää.Et varmasti löydä merkkejä viinasta
        etkä tupakasta.

miten saitkaan sellaisen käsityksen.
        jos suomi24:n chatissa liikkuu vuorokaudessa noin 2000-3000 chattailijaa ja minä tunnen niistä noin 10 niin jos alkaa yleistämään niin aika heikoilla jäillä ollaan.

• merkitön
        mies48 kirjoitti:

miten saitkaan sellaisen käsityksen.
        jos suomi24:n chatissa liikkuu vuorokaudessa noin 2000-3000 chattailijaa ja minä tunnen niistä noin 10 niin jos alkaa yleistämään niin aika heikoilla jäillä ollaan.

Viesti vissiin katosi. Sori.Tosiaan tuolla määrällä ei pysty yleistään. Hyviä juttuhetkiä

• *Phyllis*

Suomi on pullollaan ikäviä narisijoita ja toisten pahansuopaista kyttäilyä ja arvostelua. Jos jollakulla on hauskaa, hän on näiden närinamimmien tai -äijien mielestä umpihumalassa. Heille ilmeisesti ilo ilman viinaa on tuntematon käsite. Kateus on niin helppo katkea mukamoralisointiin. Pyllykään ei kumminkaan värähdä sieltä nahkasohvalta telkun ja jääkaapin väliltä heiltäkään kenenkään auttamiseksi, suu vain käy..... niin ja verhot vilahtaa kun se naapurin epäilyttävä tyyppi ajaa pihaan.

ollaan sitten myönteisiä : )) ko pakotetaan : ))))

• Pyhätunturi

...

• Suvaitkaamme

ymmärrän (luultavasti) mitä tarkoitat tällä keskustelun avauksella, vaikka et osannut sitä kovinkaan neutraalisti esittää kuten esim. nimim. utelias tällä palstalla. Varmasti monikin älähtää, kuten nyt minä, koska kirjoituksessasi on selvästi syyttelevä/syyllistävä sävy. En tiedä tarkoitatko näillä sätissä roikkujilla nimenomaan nuoremmissa huoneissa olevia sättäilijöitä. Sekä nuorempien että vanhempien sättijöiden kohdalla tilanne voi olla ihan millainen vain: he ovat leskiä, eronneita, yksinäisiä, työttömiä/osa-aikatyössä, liikuntarajoitteisia, ujoja, eläkkeellä, mitä vain maan ja taivaan väliltä. Se ei tarkoita etteivätkö he pitäisi itseään ja asuntoaan kunnossa, ruma kielenkäyttö ei myöskään välttämättä tarkoita että joku olisi humalassa. Monille sätti on valitettavasti (?) ainoa tie ulos yksinolosta ja yksinäisyydestä, vaikka näin ei saisi ollakaan. Suotakoon se kuitenkin heille, toinen asia on tietysti mainitsemasi lasten laiminlyöminen jos/kun sellaista tapahtuu. Hyvää jatkoa…. älä mene karkuun! Tämä on kuitenkin vain virtuaalia.

• KIINNI SÄTISSÄ

kertokaa tämän kokeneet, miten irti riippuvuudesta olette päässeet, sillä mulla tosiaan menee sätissä kaikki aika!

• vakkarisättäriäiti

Mene ja tiedä miten toistaitoinen nainen sinä olet, mutta kätevästi yksinhuoltajanaiselta käy
      kotihommat siinä samalla, kun sätissä antaa hetken nikkinsä roikkua.

Tässäpä pieni esimerkki suunnitelmallisesta ajankäytöstä:

16.30 töistä kotiin kaupan kautta

17.30 alkaa oma harrastukseni ja kouluikäiset lapseni menevät omiin harrastuksiinsa syötyään kevyen välipalan.

19.00 kotiudun harrastuksestani kuten myös nuorimmainen, vanhempi henggailee kavereidensa kanssa (molemmilla läksyt tehtyinä heti koulun jälkeen).

Iltaruoka lämpenee itsekseen sättäilynkin lomassa.Nuorempi auttaa ruuanlaitossa ,jos mielii, tai hän on saattanut saada "taiteellisen inspiraation" ja on täydessä luovuuden tohinassa (mitä tapahtuu usein)
      ja häntä ei parane silloin häiritä(on tullut joskus se virhe tehtyä melkoisten verbaalisten torujen saattelemana*nauraa*)

Tässä ihan välivinkkinä:kouluikäiset syövät
      ihan itse ilman että heitä tarvitsee syöttää*virn*

Kylläiset lapset painuuvat sänkyihinsä kukin milläkin itsensä uuneen saattaen (lukien tai kuunnellen musiikkia korvakuulokkeilla).

20.00 tiskit koneeseen, pyykit naurulle, seuraavan päivän kouluvaatteiden tarkistus, rutiinikysymys ”tuliko läksyt tehtyä?” johon vastaus duetossa ”joo joo !”

20.30 kaikki kotihommat on hyvin pulkassa ja äiti voi jatkaa hyvillä mielin sättäilyä:)

Huomisen ohjelma poikkeaa siten, että kello 18.00 lähdemme liikunnalliseen harrastukseemme yhdessä (eli harrastamme kaikki samaa lajia, ihan näin vain sinulle selvennyksenä*hymy*).

n.20.00 kotiin palautuminen ja eilisen päivän ruoka lämpimään ( tässä kohtaa äiti jo kirjautuu nettiin), syötyään lapset uinumaan ja äiti nettiin jatkamaan sättimistään:)

Tässä vaiheessa jo itsekin varmaan hokaat, että kaikkihan on vain järjestelytaidosta kiinni (mikä mitä ilmeisemmin sinulla on kovin hakusissa *virn*).

Jos tarvitset ohjausta ajankäytön suunnittelussa, voin mielihyvin sinua auttaa:)

Terveisin vakkarisättäriäiti

• niinpäniin

milloin te oikeasti olette yhdessä, juttelette ja syvennytte toisiinne? Kulissi aikataulun laatiminen on helppoa, mutta missä on huolenpito ja hellyys ja kiireetön aika?

• (:P)
        niinpäniin kirjoitti:

milloin te oikeasti olette yhdessä, juttelette ja syvennytte toisiinne? Kulissi aikataulun laatiminen on helppoa, mutta missä on huolenpito ja hellyys ja kiireetön aika?

tollo!!

tietenkin he syventyvät toisiinsa 20.17-> ennen uutisia ja perhana, vaikkei koskaan zättäis, niin mitä se kellekkään kuuluu miten kukakin aikansa käyttää, parempi se on näin, kun että istuskelis kapakissa illat, vetämässä viinaa..

• ,,,
        (:P) kirjoitti:

tollo!!

tietenkin he syventyvät toisiinsa 20.17-> ennen uutisia ja perhana, vaikkei koskaan zättäis, niin mitä se kellekkään kuuluu miten kukakin aikansa käyttää, parempi se on näin, kun että istuskelis kapakissa illat, vetämässä viinaa..

kärsivät.

• järkevä n.

missä välissä se aika jolloin ollaan yhdessä, lapset otetaan syliin ja jutellaan päivän kuulumiset? Siihenhän sitä aikaa meneekin ja lapset istuvat mielellään sylissä pitkiäkin aikoja, jos heille annetaan siihen mahdollisuus. Sitten nämä taiteelliset inspiraatiot joista kirjoitit, ne ovat monesti vanhempien keksintöjä, menepäs nyt honeeseesi piirtelemään...lapsi saattaa olla myös vihainen, kun äiti laittaa tietokoneen päälle ja näin viestii haluamalla olla yksin *ei saa häiritä* Iltaruoka lämpenee itsekseen cättäilyn lomassa (en voi tuotakaan ymmärtää) pitääkö siinäkin välissä sättäillä, kun ruoka lämpenee. Joskus voisitte ulkopuolisena katsoa itseänne ja miettiä, minkälainen minä olen äitinä. Lapset tarvitsevat rakkautta, läheisyyttä, teidän aikaanne, antaakaa sitä heille, ennen kuin on myöhäistä!

• vakkarisättäriäiti
        järkevä n. kirjoitti:

missä välissä se aika jolloin ollaan yhdessä, lapset otetaan syliin ja jutellaan päivän kuulumiset? Siihenhän sitä aikaa meneekin ja lapset istuvat mielellään sylissä pitkiäkin aikoja, jos heille annetaan siihen mahdollisuus. Sitten nämä taiteelliset inspiraatiot joista kirjoitit, ne ovat monesti vanhempien keksintöjä, menepäs nyt honeeseesi piirtelemään...lapsi saattaa olla myös vihainen, kun äiti laittaa tietokoneen päälle ja näin viestii haluamalla olla yksin *ei saa häiritä* Iltaruoka lämpenee itsekseen cättäilyn lomassa (en voi tuotakaan ymmärtää) pitääkö siinäkin välissä sättäillä, kun ruoka lämpenee. Joskus voisitte ulkopuolisena katsoa itseänne ja miettiä, minkälainen minä olen äitinä. Lapset tarvitsevat rakkautta, läheisyyttä, teidän aikaanne, antaakaa sitä heille, ennen kuin on myöhäistä!

12 -ja 14-vuotias ei enää sylissä istuskele.Jos istuisi, voisin jo todellakin olla huolissani siitä etten olisi heille pienenä(lue:syli-ikäisenä)tarpeeksi syliä antanut.
        Halitukset kylläkin luontuuvat kaiken arjen lomassa, esim. kouluun lähtiessä ja illalla nukkuun menessä, tosin meillä haliminen ei perustu mihinkään tunteettomaan rutiiniin vaan
        rehelliseen halituksen haluun.
        Onko sinun vaikea käsittää ettei keskusteluista tarvitse tehdä mitään numeroa?
        Keskusteluthan tapahtuu luontevasti arkisten toimintojen lomassa.

"perheneuvottelut", joissa välillä mietitään että missäkös kulki ne sovitut rajat, (en siis sanele teineilleni ehdottomia ehtoja, vaan neuvottelemalla heidänkin mielipiteet huomioonottaen sovimme tietyt rajat kuten esim.kotiintuloajat arkisin ja viikonloppuisin) ohittaa jopa äidin sättimiset*hymy*.

Vanhemmuus ei vieläkään ole siitä kiinni miten monta tuntia olet lapsesi kanssa vaan siitä MITEN olet lapsesi kanssa. Ei lapsen perässä voi koko aikaa juosta ja tarjota seuraansa/apuansa vaan lapsi joka saanut tarpeensa kuulluksi/tyydytetyksi/huomioiduksi osaa pyytää apua tarvitessaan. Jo itsenäistymisen vuoksi on hyvä, että lapsi harjottelee omantakeisuuttaan aikuisen seuratessa taustalla, välillä lapsen huomaamatta.
        Hyvä vanhemmuus pähkinänkuoressa on sitä, että osaa tehdä itsensä lapselleen tarpeettomaksi n.18 vuodessa.Sitä ei tehdä ykskaks vaan vuosien saatossa vähitelleen*hymy*.

On selvääkin selvempi että tästä jatkaminen on loputon suo - sillä olen tulkitsevinani sinulla skeptistä asennetta siihen, että sättiminen ja oikeanlainen lapsesta huolehtiminen todellakin toimisi niin, että lapset eivät kokisi itseään syrjäytetyksi.

Jätän kommentoimiseni tähän ja toivonkin, että opit näkemään asiat monivivahteisimmin ja jätät kankeat yksipuoliset näkemyksesi huonoksi havainneena sinne minne ne kuuluukin - roskikseen*hymy*.

• järkevä n.
        vakkarisättäriäiti kirjoitti:

12 -ja 14-vuotias ei enää sylissä istuskele.Jos istuisi, voisin jo todellakin olla huolissani siitä etten olisi heille pienenä(lue:syli-ikäisenä)tarpeeksi syliä antanut.
        Halitukset kylläkin luontuuvat kaiken arjen lomassa, esim. kouluun lähtiessä ja illalla nukkuun menessä, tosin meillä haliminen ei perustu mihinkään tunteettomaan rutiiniin vaan

"perheneuvottelut", joissa välillä mietitään että missäkös kulki ne sovitut rajat, (en siis sanele teineilleni ehdottomia ehtoja, vaan neuvottelemalla heidänkin mielipiteet huomioonottaen sovimme tietyt rajat kuten esim.kotiintuloajat arkisin ja viikonloppuisin) ohittaa jopa äidin sättimiset*hymy*.

Vanhemmuus ei vieläkään ole siitä kiinni miten monta tuntia olet lapsesi kanssa vaan siitä MITEN olet lapsesi kanssa. Ei lapsen perässä voi koko aikaa juosta ja tarjota seuraansa/apuansa vaan lapsi joka saanut tarpeensa kuulluksi/tyydytetyksi/huomioiduksi osaa pyytää apua tarvitessaan. Jo itsenäistymisen vuoksi on hyvä, että lapsi harjottelee omantakeisuuttaan aikuisen seuratessa taustalla, välillä lapsen huomaamatta.
        Hyvä vanhemmuus pähkinänkuoressa on sitä, että osaa tehdä itsensä lapselleen tarpeettomaksi n.18 vuodessa.Sitä ei tehdä ykskaks vaan vuosien saatossa vähitelleen*hymy*.

On selvääkin selvempi että tästä jatkaminen on loputon suo - sillä olen tulkitsevinani sinulla skeptistä asennetta siihen, että sättiminen ja oikeanlainen lapsesta huolehtiminen todellakin toimisi niin, että lapset eivät kokisi itseään syrjäytetyksi.

Jätän kommentoimiseni tähän ja toivonkin, että opit näkemään asiat monivivahteisimmin ja jätät kankeat yksipuoliset näkemyksesi huonoksi havainneena sinne minne ne kuuluukin - roskikseen*hymy*.

lukisitko uudelleen tekstisit ja vertaisit sitä edelliseen kirjoittamaasi *hymy*

• Psykologi
        vakkarisättäriäiti kirjoitti:

Kiva nähdä vielä tervejärkinen käsitys vanhemmuudesta! Olla lapsille käsillä tarvittaessa on ihan ok. Ei tarvita mitään erikseen järjestettyjä hellyystuokioita kun ne kuuluvat normaaliin elämänmenoon. Jokaisella on perheessä myös omaa yksityistä elämää; lapsilla harrastuksensa, omat kaverinsa ja touhunsa ja äidillä vaikka sättinsä. En oikein ymmärrä miksi tämä vuorovaikutusareena olisi muuta ihmisten tapailua huonompi!
        Hyvää jatkoa vaan sulle ja lapsille!

• tarkkasilmäinen
        Psykologi kirjoitti:

Kiva nähdä vielä tervejärkinen käsitys vanhemmuudesta! Olla lapsille käsillä tarvittaessa on ihan ok. Ei tarvita mitään erikseen järjestettyjä hellyystuokioita kun ne kuuluvat normaaliin elämänmenoon. Jokaisella on perheessä myös omaa yksityistä elämää; lapsilla harrastuksensa, omat kaverinsa ja touhunsa ja äidillä vaikka sättinsä. En oikein ymmärrä miksi tämä vuorovaikutusareena olisi muuta ihmisten tapailua huonompi!

he..he ho...ho...salli minun nauraa.

• Kotipsykologi
        Psykologi kirjoitti:

löytyy hanuristasi ja sättiaddikti polttaa sisuksiasi aina silloin, kun et jostain syystä pääse rakkaan ja ihanan sättiharrrastuksesi pariin.

Lapsista viis!

• psykologi
        Kotipsykologi kirjoitti:

löytyy hanuristasi ja sättiaddikti polttaa sisuksiasi aina silloin, kun et jostain syystä pääse rakkaan ja ihanan sättiharrrastuksesi pariin.

Lapsista viis!

Huomaan ettei sinulla ole oikeaa käsitystä siitä miten psykologit kouluttautuvat mutta eip se ole ihme kun vertaa muihin käsityksiisi.
        Jätän oman diagnoosini sinun vaivastani tässä lausumatta, joska ammattilaiset eivät anna diagnoosejaan palstoilla eivätkä ilmaiseksi.

• Kotipsykologi
        psykologi kirjoitti:

Huomaan ettei sinulla ole oikeaa käsitystä siitä miten psykologit kouluttautuvat mutta eip se ole ihme kun vertaa muihin käsityksiisi.
        Jätän oman diagnoosini sinun vaivastani tässä lausumatta, joska ammattilaiset eivät anna diagnoosejaan palstoilla eivätkä ilmaiseksi.

Oikea psykologi ei ikinä kirjoita noin huonoa tekstiä.
        Sen sijaan korviaan myöten sättiaddiktoitunut ja psykologia leikkivä hlö kirjoittaa juuri noin surkeasti.

Hauskaa Juhannusta!

:)))

• psykologi
        Kotipsykologi kirjoitti:

Oikea psykologi ei ikinä kirjoita noin huonoa tekstiä.
        Sen sijaan korviaan myöten sättiaddiktoitunut ja psykologia leikkivä hlö kirjoittaa juuri noin surkeasti.

Hauskaa Juhannusta!

:)))

Tyypillistähän se onkin häiriintyneille, että heillä on vahva usko omiin luuloihinsa eikä sitä voi tosiasioilla järkyttää.
        Tässä asiassa meistä vain toisella on oikea tieto ja toisella väärä luulo;-).
        Et tosiaan ole tainnut tavata kovin monia psykologeja, kun käsityksesi on noin kummallinen?
        Monet kollegat kirjoittavat tosiaan vielä huonommin. Psykologi-ammattinimike on muuten suojattu, joten sinun ei ehkä pitäisi esiintyä edes koti-sellaisena.

• nainen

No eipä ole sinulla mitään asiaa ja eikös ole muuta mikä kiinnostaa kuin chatin naiset tai miehet . Koita vain pistää ihan pikkusen enemmän kinttuun vipinää ehdit sitte olla chatailemassa ym koneenkimpussa riittävästi ei jää epäselvää sitte miten asioita hoitaa .
      Mitä jos ihan meet kysymään siellä chatissa mitä he tekevät päivän aikana
      Kaikii ei ole yhtä ´hitaita eikä yhtä sotkuisia eikä yhtä isoa perhettäkään jos ollenkaan
      Ja jokainen vastaa ihan itse kaikesta mitä tekee missä menee muttei ole mitään velvollisuutta esim sulle puhua tekemisiä tai muutakaan .
      Olet vain utelias ja ilkeä kateellinen vähemmän järkevä nainen

• Rikas

Mulla on niin pirusti rahaa, en kerro mistä oon saanut, mutta onhan vaan. Oon palkannut taloudenhoitajan huolehtimaan huushollista, kampaajan itsestäni, töitä ei ole tarvinnut tehdä vuosiin ja kun noi penskat alkoi kitisemään niin palkkasin vielä lastenhoitajankin. Mä olen lukenut että laatuaika on tärkeintä, mä annan niille sitä sitten kun ehdin. Muulloin mä annan niille sen verran rahaa että pärjäävät tuolla kun lähtevät jonnekin. Että tälleen meillä. Oliko muita kysymyksiä? Ai se sydämensivistys? Ei kai sitä nyt sätissä tarvita, höh.

• Rikas

että tarkoitan laatuajalla siis sitä, että ei kait sillä oo hirveesti merkitystä jos mukulalla on tänään paha mieli, vähän väliähän ne parkuu muutenkin. Mä voin lohdutella sitä sitte myöhemmin, vaikka huomenna, tai jos sätti sattuu jumittumaan tai kone tai koko netti.

• moraalitonta

Oletkos ajatellut etteivät toisten asiat ollenkaan kuulu sinulle eikä muille - vain noille ihmisille itselleen. Jos oikeasti tiedät jossain heitteille jätettyjä lapsia, sinun velvollisuutesi kansalaisena on puuttua asiaan haikailematta niistä täällä palstalla.

On muuten ihmisten oma asia, siivoavatko huoneensa, laittavatko ruokaa ja kelle, haluavatko liikuntaa vai ei ja juovatko alkoholia. Mitään näistä ei tietääkseni missään laissa säädellä. Jokainen valitsee itse miten käyttää elämänsä hetket; keskustellen muiden kanssa vaikkapa tällä medialla tai puunaten vessanpyttyä.

Sinun ihmettelysi on tyypillistä juoruakkailua, joka ikävä kyllä näkyy olevan pikkusieluisten nipottajien ominaisuus.

• Joko taas

osannut tuota paremmin sanoa.

• Lastensuojeluviranomainen

kolahti!

• kielenkääntäjä

Käänsin tuon sanomasi selkosuomeksi. Näin siis viestisi kuuluu:
      "Minä olen huomattavasti parempi ihminen ja etenkin nainen kuin te muut täällä. Siksi minulla on oikeus arvostella teidän taloudenpitoanne ja perhe-elämäänne, vaikka en ole niitä nähnytkään. Olenhan nähnyt teidät sätissä aina kun olen siellä itsekin. Minä tosin olen siellä sattumalta kun taas te raukat olette riippuvaisuuden takia.
      Kylläpäs olette rumia ja lihavia, tiedän sen kun en itse juuri liiku ja olen siksi sellainen.
      Viinaakin varmaan juotte sättiessä, minä tiedän kun se tässä minullekin hyvin maistuu.
      Olen kauhean ahdistunut seksuaalisesti ja siksi en kestä katsella juttuja missä on vihjailuja seksiin. Hävyttömyyksiä on ollut pakko katsoa monta tuntia päivässäkin on se niin väärin.
      Mutta nyt tuli kiire sättiin kun siellä varmaan taas jäi joku alkoholisoituneen lihavan sättihulttionaisen hävyttömyys näkemättä.
      Minulla on tätä sydämensivistystä niin etten ole ehtinyt muuta hankkia."

• JAAHA

TÄÄLLÄ IHMISET VAAN HAUKKUU TOISIAAN JA SE PARAS ON JOKA KEKSII ILKEIMMÄT SANAT JA HAUKUT. MENKÄÄ NYT H......SSÄ JOKAINEN ITTEENNE JA LOPETTAKAA TOI PÄRPÄTYS KUN IHAN SAMANLAISIA OLETTE JOKA ÄMMÄ.

• Itsenäinen Nainen

Kyllä ne vakkari naiset on sossun elättejä ja pitkälle yhteiskunnasta syrjäytyneitä omaten alko tai muita ongelmia. Ei kenelläkään joka itse itsensä elättää ole aikaa ja halua roikkua koko päivää chatissa. Ja sanomattakin on selvää että he eivät omaa koulutusta.

• jaa

No kerrotaan sitten sinullekin typerä, kateellinen pikkusielu: teen gradua, olen yh, pääomatuloni kattavat sen erotuksen (työtulot-opintituki), minkä saisin jos olisin työssä. Netti on minulle aivojenrentoutumista varten. Mitä lasten huollontarpeeseen tulee, uskon että liitoissa elävien vanhempien lapset joutuvat näkemään ainakin yhtä paljon juopottelua ja riitelyä kuin yh-ihmisten lapsetkin. Yh:than ovatkin usein yh:ta juuri siksi, että ovat tahtoneet viedä lapsensa turvaan ja rauhaan.

• Itsenäinen Nainen
        jaa kirjoitti:

No kerrotaan sitten sinullekin typerä, kateellinen pikkusielu: teen gradua, olen yh, pääomatuloni kattavat sen erotuksen (työtulot-opintituki), minkä saisin jos olisin työssä. Netti on minulle aivojenrentoutumista varten. Mitä lasten huollontarpeeseen tulee, uskon että liitoissa elävien vanhempien lapset joutuvat näkemään ainakin yhtä paljon juopottelua ja riitelyä kuin yh-ihmisten lapsetkin. Yh:than ovatkin usein yh:ta juuri siksi, että ovat tahtoneet viedä lapsensa turvaan ja rauhaan.

Noinko koville otti kun kerroin oikean totuuden.
        Turha sun on valehdella ja kaunistella totuutta itsestäsi, kielellinen ilmaisusi jo paljastaa että olet elämässäsi käynyt vain kiertokoulun.
        Älä aliarvioi niitä älykkäitä jotka tietävät millaisia ovat todella chatin vakkari naiset.

• jaa
        Itsenäinen Nainen kirjoitti:

Noinko koville otti kun kerroin oikean totuuden.
        Turha sun on valehdella ja kaunistella totuutta itsestäsi, kielellinen ilmaisusi jo paljastaa että olet elämässäsi käynyt vain kiertokoulun.
        Älä aliarvioi niitä älykkäitä jotka tietävät millaisia ovat todella chatin vakkari naiset.

Miksi moista valehtelisin. Aloitin opiskelun koska en saanut vakituista työtä. Ei siinä minusta mitään leuhkimista ole. Mutta kerroin sen, koska tahdotte tietää, miksi jotkut ovat päivisin sätissä. Minulla on usein monta eri sivua auki samaan aikaan. Eli se työ, jota yritän väkertää ja sitten suomi24 sätti. En välitä kieliasusta kovinkaan paljon. Aikoinaan, silloin nuorena hallitsin pilkut tosi hyvin. Myönnän, että nykyään ne ei enää tule suoraan selkäytimestä. Sen se tekee, kun hoitaa lapset itse, sitä tipahtaa uraputkesta ja unohtaa jopa pilkutukset. Pääomatuloihin olen päässyt käsiksi siksi, että se on ollut nuoresta asti salainen mikielenkiinnon kohde, siis säästäminen ja nyt pörssi.Kun tekee ruuat itse ja elää säästäväisesti, voi opiskella ja sättäillä tässä sivussa. . )

En valehtele, pois se minusta.

• heh
        jaa kirjoitti:

Miksi moista valehtelisin. Aloitin opiskelun koska en saanut vakituista työtä. Ei siinä minusta mitään leuhkimista ole. Mutta kerroin sen, koska tahdotte tietää, miksi jotkut ovat päivisin sätissä. Minulla on usein monta eri sivua auki samaan aikaan. Eli se työ, jota yritän väkertää ja sitten suomi24 sätti. En välitä kieliasusta kovinkaan paljon. Aikoinaan, silloin nuorena hallitsin pilkut tosi hyvin. Myönnän, että nykyään ne ei enää tule suoraan selkäytimestä. Sen se tekee, kun hoitaa lapset itse, sitä tipahtaa uraputkesta ja unohtaa jopa pilkutukset. Pääomatuloihin olen päässyt käsiksi siksi, että se on ollut nuoresta asti salainen mikielenkiinnon kohde, siis säästäminen ja nyt pörssi.Kun tekee ruuat itse ja elää säästäväisesti, voi opiskella ja sättäillä tässä sivussa. . )

seuraapas tyyliä, samat akat täällä kitkeröi vaikka nimimerki vaihtuu, ":D"

• Itsenäinen Nainen
        jaa kirjoitti:

Taidat olla jo kauan pelannut roolipeliä missä muka opiskelet ja nyt alat jo itsekin uskoa sen olevan totta. Onnistuuhan ne niiltä jotka eivät halua itse itseään elättää vaan elävät muiden siivellä. Olet selvä sossun tapaus ja kuulut vakkari chattaajiin.

• vakkarinainen

- olen hyvin koulutettu,opistoasteen koulutus takana
      - käyn palvelualan palkkatyössä
      - minulla on kaksi lasta ja mies
      - hoidan kotini itse, asumme omakotitalossa
      - meillä käy paljon vieraita ja kyläilemme itsekin paljon
      - harrastan lenkkeilyä ja lukemista
      - minua on kauniiksikin kehuttu
      - juon harvoin alkoholia

JA OLEN SÄTIN VAKKARINAINEN koska jokapäivä käyn sätissä juttelemasssa moneen kertaan.

että eiköhän ole hivenen liioittelua koko avaus...se siitä.

sättäily on minulle pelkkää stressin poistoa.

• Hmm

olla chatissa, sanomasi mukaan, moneen kertaan päivittäin? Työ, lapset, parisuhde, koti, kyläilyt ja harrastukset vievät paljon aikaa. Vuorokautesi taitaa olla pidempi kuin 24 h... :D

Naurattaa kun eräiden pitää tänne kirjoittaa miten hyvin asiat ovat, aika riittää vaikka mihin ja kun olet vielä kauniskin.
        Tietenkin me kaikki uskomme asioiden olevan juuri noin. ;p

• järkevä n.

et kokopäivätyötä tee, kun monta kertaa päivässä chattailemaan ehdit. Kotityötkin oman aikansa vaatii, myös mies ja lapset, samoin harrastukset. Harmi ettei kauneutesi näy chatissa *hymy*

• Santtu

Miksi käyt sätissä joka päivä moneen kertaan?

Paha addikti?

• lopen kyllästynyt
        Hmm kirjoitti:

olla chatissa, sanomasi mukaan, moneen kertaan päivittäin? Työ, lapset, parisuhde, koti, kyläilyt ja harrastukset vievät paljon aikaa. Vuorokautesi taitaa olla pidempi kuin 24 h... :D

Naurattaa kun eräiden pitää tänne kirjoittaa miten hyvin asiat ovat, aika riittää vaikka mihin ja kun olet vielä kauniskin.

Eikö pieni egoiseen mieleesi juolahtanut ettei kaikkea nyt tarvitse saman vuorokauden aikana tehdä???
        Eihän kukaan vieraile päivittäin!
        Ja tuskin kukaan siivoaa jokaikinen päivä!
        Entäs harrastukset sitten? Harvat harrastaa joka päivä vaan monta kertaa viikossa!!!

• Hmm
        lopen kyllästynyt kirjoitti:

Eikö pieni egoiseen mieleesi juolahtanut ettei kaikkea nyt tarvitse saman vuorokauden aikana tehdä???
        Eihän kukaan vieraile päivittäin!
        Ja tuskin kukaan siivoaa jokaikinen päivä!
        Entäs harrastukset sitten? Harvat harrastaa joka päivä vaan monta kertaa viikossa!!!

Ota rauhallisesti, ei tämä palsta eikä sen kirjoitukset maailman vakavin asia ole. Tai ehkä se eräille on...

Ps: Pieniegoinen kirjoitetaan yhteen. ;p

• vakkarinainen
        Hmm kirjoitti:

hyvä hmmm...teetkö itsekään tuota kaikkea samana päivänä??? ja näkyyhän tuota olevan itselläsikin aikaa täällä oleskeluun.
        ainiin..teen kokopäivätyötä. töissä en luonnollisestikaan ehdi enkä halua koneelle. ja mitä tulee harrastuksiin,niin tämä on VAIN yksi niistä. talvella ehtii käymään koneella useammin kun taas kesällä en käy juuri lainkaan muuta kuin mailit joskus lukaisemassa. nukun yössä reilut 5h---en tarvitse enempää unta.vuorokauteni on silti 24h pituinen,niinkuin todennäköisesti sinullakin.
        kysy mieheltäni ja lapsiltani,olenko heidän silmissään kaunis. naura toki, mutta toivokaamme että se päivä paistaisi joskus sinunkin risukasaasi =)
        opettelisit sinäkin hallitsemaan ajankäyttöäsi,niin ei tarvitsisi tuhlata aikaa tähän joutavaan jaaritteluun.

• Hmm
        vakkarinainen kirjoitti:

hyvä hmmm...teetkö itsekään tuota kaikkea samana päivänä??? ja näkyyhän tuota olevan itselläsikin aikaa täällä oleskeluun.
        ainiin..teen kokopäivätyötä. töissä en luonnollisestikaan ehdi enkä halua koneelle. ja mitä tulee harrastuksiin,niin tämä on VAIN yksi niistä. talvella ehtii käymään koneella useammin kun taas kesällä en käy juuri lainkaan muuta kuin mailit joskus lukaisemassa. nukun yössä reilut 5h---en tarvitse enempää unta.vuorokauteni on silti 24h pituinen,niinkuin todennäköisesti sinullakin.
        kysy mieheltäni ja lapsiltani,olenko heidän silmissään kaunis. naura toki, mutta toivokaamme että se päivä paistaisi joskus sinunkin risukasaasi =)
        opettelisit sinäkin hallitsemaan ajankäyttöäsi,niin ei tarvitsisi tuhlata aikaa tähän joutavaan jaaritteluun.

Ei minulle tarvitse selitellä, uskon kaiken minkä luen. Aina.

Hipsin tieheni ja nauran vasta tuolla jossain... ;p

• Tätä mieltä minä

Kyllä tämä chatti niin kuin muutkin huumeet on vakavasti otettava ongelma niin miehille kuin naisille. Ehdotankin että aletaan rajoittaa chatissa oloa vaikka tuntiin päivässä per henkilö kaiketi helppoa IP osoitteen perusteella. Lisäksi chatissa oloa pitäisi alkaa verottaa saataisiin valtiolle verotuloja lisää. Ei tämä joutilaitten hommaa ole ne jotka täällä jatkuvasti ovat tekevät täysipäiväistä työtä.

• vakkar ukko

hieno idee scatti palkalliseks,jotta voi maksaa veroja,ja tuntitaksa kohalleen jos vaikka ollilan tuntiliksa niin ei tarviis kun tunti päivässä kuunnella tollasia idioottia joka tollasia rajotuksia vääntää aikuisille ihmisille,tosin ei uskalla paljon nikillään täällä valittaa,otin nyt saman tyylin joka tuntuu tosi raukkamaiselta

• palkan maksaa
        vakkar ukko kirjoitti:

hieno idee scatti palkalliseks,jotta voi maksaa veroja,ja tuntitaksa kohalleen jos vaikka ollilan tuntiliksa niin ei tarviis kun tunti päivässä kuunnella tollasia idioottia joka tollasia rajotuksia vääntää aikuisille ihmisille,tosin ei uskalla paljon nikillään täällä valittaa,otin nyt saman tyylin joka tuntuu tosi raukkamaiselta

kyllä ainakin yksityis yrittäjää ketuttaa kun työväki vaan jakaa perää sätissä.

• tane

Entä sitten kys. sivulla kirjoittavat vakkarit? Kymmeniä 0,84 euron hintaisia viestejä päivässä, toistensa ja valvojien nuoleskelua, esim queen, ammukka, blootani. Saman toistoa vuodesta toiseen.

• Mikki

Kirjoitus on varmasti osittain totta, mutta uskon, että chateista löytyy ihan järkeviä ja kunnollisia naisia. Osalle chattailu voi olla rentouttavaa ajankulua esim töitten tai opiskelupäivän jälkeen, osalle taas jonkinlainen riippuvuus.

Tiedän yhden naisen, joka kuuluu näihin ns. vakkarinaisiin. Hänen asuntonsa on siivoton, hän on lihava, ei harrasta mitään, ei pidä huolta ulkonäöstään...listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Hän ei käy koulussa, ei myöskään töissä. Ainoa elämän sisältö tuntuu olevan chattailu. Kavereitakaan hänellä ei paljoa ole, eipä niitä tosin paljoa voi kotoa saada, kun ei mihinkään viitsi koneen ääreltä lähteä.

Tuntuu siltä, että joillekin chatista on tullut todellisen elämän korvike. Eli on virtuaaliystäviä, joille annetaan virtuaali haleja ja pusuja. Samalla todellisen elämän ystäviä ei juuri ole. Jossain tapauksissa on nähtävissä selkeää vieraantumista tosielämästä.

• Ohikulkija

Tulipas paljon "puolustusta" joka ilmeiseti meinaa,että olis jokaisella vähennettävä chatissä käyntejään!
        Tiedän,että jos siellä alkaa roikkuun kaikki muu jää tekemättä-tosielämä ympäriltä katoaa-unohtuu itsensä hoitaminen ja jopa hygieenia...

Alussa itsekkin jäin kiinni-puolustelin itseäni,että asia on kohdallani ok,koska elän ja olen yksin.Kukaan ei kärsi vaikka istunkin.
        Sitten vaan vuodenpäästä peili näytti,mitä chatti oli saanut aikaan minussa...tuijotin tuota kamalaa olentoa,jolla silmänalukset oli mustana,iho kalmankalpee väritön..niska oli ihan jäykkä,samoin selkää pakotti usein.
        Ruokapuoli oli hunningolla-ystäville keksin verukkeita,ettei minun tarvinut heitä nähdä,eikä ottaa kyläkutsuja vastaan!

Olin unohtanut itseni totaalisesti,löin laimin joka-asiassa itseäni.Unenpuute vaivasi pahiten,koska suoraan vaan koneelle ja virtuaalimaailmaan,heti kun vaan aika anto myöten.

Onneksi en kokenut muuta mullistavaa,en rakastunut,enkä pettynyt.

Nyt vaan voin ihmetellä,miten he joilla aviopuoliso ja perhe? jokikinen valehtelee,että heillä olis aikaa heille..ei takuulla ole,jos työssäkäy ja perheensä hoitaa normaalisti,sinä ei jää aikaa chattailyyn..sillointällöin tietty jää,mutta ei vakituisesti..sinä kärsii perhe ja chattaaja itse.

Tänäpäivänä chatissa piipahteluni onkin vaan hetken rupattelua ja tuttujen moikkaaminen..Tunnustan,että chatti on hyväpaikka kommunikoida,jos sen pitää aisoissa.

Vähennelkää aikaanne,ja käykää vaan sillointällöin..se maistuukin paremmalle silloin.
        Huomasin senkin,että siellä roikkuminen masensi kovasti..Terveellistä chattaysta teille!!

• entinen melkein vakichattari
        Ohikulkija kirjoitti:

Tulipas paljon "puolustusta" joka ilmeiseti meinaa,että olis jokaisella vähennettävä chatissä käyntejään!
        Tiedän,että jos siellä alkaa roikkuun kaikki muu jää tekemättä-tosielämä ympäriltä katoaa-unohtuu itsensä hoitaminen ja jopa hygieenia...

Alussa itsekkin jäin kiinni-puolustelin itseäni,että asia on kohdallani ok,koska elän ja olen yksin.Kukaan ei kärsi vaikka istunkin.
        Sitten vaan vuodenpäästä peili näytti,mitä chatti oli saanut aikaan minussa...tuijotin tuota kamalaa olentoa,jolla silmänalukset oli mustana,iho kalmankalpee väritön..niska oli ihan jäykkä,samoin selkää pakotti usein.
        Ruokapuoli oli hunningolla-ystäville keksin verukkeita,ettei minun tarvinut heitä nähdä,eikä ottaa kyläkutsuja vastaan!

Olin unohtanut itseni totaalisesti,löin laimin joka-asiassa itseäni.Unenpuute vaivasi pahiten,koska suoraan vaan koneelle ja virtuaalimaailmaan,heti kun vaan aika anto myöten.

Nyt vaan voin ihmetellä,miten he joilla aviopuoliso ja perhe? jokikinen valehtelee,että heillä olis aikaa heille..ei takuulla ole,jos työssäkäy ja perheensä hoitaa normaalisti,sinä ei jää aikaa chattailyyn..sillointällöin tietty jää,mutta ei vakituisesti..sinä kärsii perhe ja chattaaja itse.

Tänäpäivänä chatissa piipahteluni onkin vaan hetken rupattelua ja tuttujen moikkaaminen..Tunnustan,että chatti on hyväpaikka kommunikoida,jos sen pitää aisoissa.

Vähennelkää aikaanne,ja käykää vaan sillointällöin..se maistuukin paremmalle silloin.
        Huomasin senkin,että siellä roikkuminen masensi kovasti..Terveellistä chattaysta teille!!

juuri noin minullekin oli käymässä ja kävikin, ihan samat vaiheet koin kuin sinäkin, mutta minulla oli lisäksi salaamisen ja selittelyn tarve ja jonkinlainen häpeämisen tunne siitä, että olin niin koukussa. Tyhjyyden tunne oli myöskin valtava alkuun, kun vieroitin itseäni täältä. Olen nyt jo voiton puolella ja elämässä on taas kiinnekohtia ja toimintaa.

• niin myös mulle
        entinen melkein vakichattari kirjoitti:

juuri noin minullekin oli käymässä ja kävikin, ihan samat vaiheet koin kuin sinäkin, mutta minulla oli lisäksi salaamisen ja selittelyn tarve ja jonkinlainen häpeämisen tunne siitä, että olin niin koukussa. Tyhjyyden tunne oli myöskin valtava alkuun, kun vieroitin itseäni täältä. Olen nyt jo voiton puolella ja elämässä on taas kiinnekohtia ja toimintaa.

En ole vaki chättäri mutta silti tuntuu että aikaa kuluu ihan liikaa koneen ääressä. Aika rientää tässä koneella liian nopeaan hyvän juttukaverin kanssa. Ajan voisin käytää hyödyllisemminkin perheeni hyväksi. Toisaalta tämä on auttanut rentoutumaan työpäivän jäkeen, kiitos siitä kivat chattikaverit : )) Ajan käyttö onkin hyvä miettiä valmiiksi,. niin voi hyvällä omallatunnolla joskus myös piipahtaa ystäviä morjestamaan tänne chätiinkin. Ja onhan se niinkin ettei kaikki ole sosiaalisia luonteeltaan tai ei muuten uskalla tai pääse ihmisten ilmoille , heille tämä voi olla ainut henki reikä maailmaan, suotakoon se heille...

• Pelle
        niin myös mulle kirjoitti:

En ole vaki chättäri mutta silti tuntuu että aikaa kuluu ihan liikaa koneen ääressä. Aika rientää tässä koneella liian nopeaan hyvän juttukaverin kanssa. Ajan voisin käytää hyödyllisemminkin perheeni hyväksi. Toisaalta tämä on auttanut rentoutumaan työpäivän jäkeen, kiitos siitä kivat chattikaverit : )) Ajan käyttö onkin hyvä miettiä valmiiksi,. niin voi hyvällä omallatunnolla joskus myös piipahtaa ystäviä morjestamaan tänne chätiinkin. Ja onhan se niinkin ettei kaikki ole sosiaalisia luonteeltaan tai ei muuten uskalla tai pääse ihmisten ilmoille , heille tämä voi olla ainut henki reikä maailmaan, suotakoon se heille...

Mielikuvitus kavereita (=sätti ystävät) ei todellakaan lueta järkevien ihmisten keskuudessa "ystäviksi" kuten sinä teet. Onko sinulla ikinä ollut ihan oikeaa ystävää ?

• Kissa pöydälle
        Pelle kirjoitti:

Mielikuvitus kavereita (=sätti ystävät) ei todellakaan lueta järkevien ihmisten keskuudessa "ystäviksi" kuten sinä teet. Onko sinulla ikinä ollut ihan oikeaa ystävää ?

koko 40 ylen hela PASKA.

• Polku
        Ohikulkija kirjoitti:

Kyllä minusta tuossa on jo sen luokan ongelmasta kysymys, ettei sitä todellakaan voi laittaa chatin piikkiin. Sinun tapauksessasi chattiin takertuminen taitaisi olla ennemminkin seuraus kuin syy.

Ilmeisesti olet saanut psyykkisen puolen asiasi parempaan kuntoon, onnittelut siitä.

• niin myös mulla
        Pelle kirjoitti:

Ei hätiä.. minulla myös ihan oikeitakin ystäviä. Kiva kumminkin kun olit huolissasi ,myöskin niitä pitkäaikaisia chättiystäviä... yksi Ystävä on kyllä ylitse muiden ja ihan livessä : )))

• niin myös mulla
        Polku kirjoitti:

Kyllä minusta tuossa on jo sen luokan ongelmasta kysymys, ettei sitä todellakaan voi laittaa chatin piikkiin. Sinun tapauksessasi chattiin takertuminen taitaisi olla ennemminkin seuraus kuin syy.

Ilmeisesti olet saanut psyykkisen puolen asiasi parempaan kuntoon, onnittelut siitä.

jokaisella omat tapansa selviytyä... nyt jo kaikki hyvin : )) kiva seura piristää olkoon se sitten livenä tai chätissä ,voipi olla joskus hyvä kirjakin : )))

• vahtikoira

Niin mitähän asiasta sanoo eu-direktiivit? Eikö tällaiseen epäkohtaan saada mitään järjestystä??? Äkkiä lausunto Brysseliin.

"erittäin huolestunut kansalaisten ylettömästä hauskanpidosta"

• tuitsu

Hei. Itse vietän aikaa noin 2-10 tuntia päivässä koneen äärellä ja usein myös sätissä. Aikaa on mikäli itse haluaa. Voi toki huonompaakin tekemistä olla?? Käyn lisksi kuntosalilla 2-5 kertaa viikossa ja ulkoilen teen ruokaa ja siivoan, että ihme on jos susta tolta tuntuu. Kukin tavallaan!

• minä vain

mikä kaikkia vaivaa?eikö se ole jokaisen henkilökohtainen asia mitä vapaa-ajallaan tekee!!!mä olen suuresti järkyttynyt,älkää hyvät ihmeset puuttuko toisten asioihin,se ei hyövää mitää!

• ,.,.
        minä vain kirjoitti:

mikä kaikkia vaivaa?eikö se ole jokaisen henkilökohtainen asia mitä vapaa-ajallaan tekee!!!mä olen suuresti järkyttynyt,älkää hyvät ihmeset puuttuko toisten asioihin,se ei hyövää mitää!

kärsivät.

• chatnainen
        ,.,. kirjoitti:

kärsivät.

Lapset kuolevat nälkään, ovat ilman kotia, ilman koulutusta, orpoja, orjina, sotilaina... Heitä myydään ja ostetaan. Surullisen kapea on näkökulmamme. Rumaa on myös elintasomaiden väestön ylipaino. Kenen ruokaa syömme?

• ,.,
        chatnainen kirjoitti:

Lapset kuolevat nälkään, ovat ilman kotia, ilman koulutusta, orpoja, orjina, sotilaina... Heitä myydään ja ostetaan. Surullisen kapea on näkökulmamme. Rumaa on myös elintasomaiden väestön ylipaino. Kenen ruokaa syömme?

kärsivät äidin liiallisesta sättäilystä.

• minäääminäääminääää
        minä vain kirjoitti:

kun ihminen puhuu toisten teoista ja olemisesta, puhuukin ehkä siitä, mitä itse pelkää tekevänsä ja olevansa? Kun siirtää pelottavat asiat toisen ihmisen ominaisuuksiksi, on helpompaa niitä tarkastella ja määrittää, ehkä sitten vähitellen pystyy kohtaamaan asian myös itsessään?

Paha ei ole kenkään ihminen, on toinen vain heikompi toista..on hyvää rinnassa jokaisen, vaik aina ei esille loista...

Mikä tässä ajassa on sellaista, mikä saa meidät unohtamaan hyvyyden, hyväksymisen ja lempeyden merkityksen?

Miksi myös käytämme niin valtavasti ajatusvoimaa ja sanoja sen mitätöimiseen, mitä toinen on ajatellut ja kirjoittanut sensijaan että miettisimme, mikä hänen sanoissaan onkin totta?

• tuitsu

Tein suosittelemasi testin, tulos oli odotettu, vietän aikaa internetissä, mutta käyttö on hallinnassa:)

• äidit
        ,., kirjoitti:

kärsivät äidin liiallisesta sättäilystä.

Minä kärsin sinun yksipuolisesta annistasi.....

• .,.
        äidit kirjoitti:

Minä kärsin sinun yksipuolisesta annistasi.....

kärsivät äidin liiallisesta sättäilystä. Kärsiikö sinun lapsesi?

• äidit
        .,. kirjoitti:

kärsivät äidin liiallisesta sättäilystä. Kärsiikö sinun lapsesi?

Ei, mutta kärsin siitä huolimatta surkeasta keskustelupalsta annistasi.

• ,.,.,.
        äidit kirjoitti:

Ei, mutta kärsin siitä huolimatta surkeasta keskustelupalsta annistasi.

kärsivät monissa perheissä äidin liiallisesta sättäämisestä.

• melko järkevä
        chatnainen kirjoitti:

tulen kipinkapin mukaan toimintaan, joka tähtää näiden epäkohtien poistamiseen tai edes helpottamiseen ja tekee jotain todellista auttamistyötä eikä vain luettele epäkohtia chatissa!Ilmoita SUURELLA tekstillä sitten kun formaatti on olemassa, minätuuuuun!

• totta huastat

....päivä tolokulla ja kyttäillä muiden akkojen juttuja. minä miehenä panisin ainakin yhtä jos on puutetta seurasta. taitavat olla femmareita koko lesbo porukka....

• RitaRitaR

heipsis sättisiskot!!!
        Lakatkaa murehtimasta. Jokainen tamplaa tyylillään.

Kaiken syyttelyn jälkeen voinen lohduttaa, lastensuojelun näkökannalta EI HÄTÄÄ en ole kuullut vielä yhdestäkään huostaanotosta jossa syy olisi edes hiponut internet riippuvuutta MUTTA sen sijaan ns. uraputki lapsia on paljon HEH!!

Se on muutenkin vaarallista tuo uraputki elämä senhän on todettu aiheuttaneet syömishäiriöiden kaltaista seksiongelmaa (siis sairaus) uskokaa pois...siitä tuli eilen telkusta. Oikein tutkittua tietoa. Levottomat elokuvan juoni on kuulemma hyvä esimerkki =)))))
        SIIS SÄTTÄYS EI OO LÄHESKAAN NIIN VAARALLISTA =)

• maalaisjärki

En löytänyt kirjoitelmastasi lainkaan nimimerkkivalintaasi tukevaa ja sydämen sivistystä paljastavaa sisältöä.

Ellet sitten pidät järkevyytenä sitä, että osaat luku- ja kirjoitustaidon alkeet?
      ..ja sydämen sivistyksen osoituksena sekavaa, asenteeltaan kielteistä tuotostasi?

• nainen

Minä naisena ihmettelen, kuinka joku itseään naisena pitävä voi kirjoittaa tuollaista.

Otsikko on sinulle ehdotus, kun niin paljon mietityttää miten toiset kotiaan hoitavat.

• ulkopuolinen

eikö ole kumminkin hyvä asia, että ihmisillä on rohkeutta puhua asioista ja ilmaista myös sellaisia mielipiteitään jotka takuuvarmasti ovat vastaan sätissä hallitsevassa asemassa olevan ns. vakkariporukan ajatuksia.

Ihminen voi kirjoittaa asioista elävästi ja räväkästi myös niin, ettei halvenna itseään ja omaa naiseuttaan`tai miehuuttaan eikä tee sitä muillekaan. Jos käyttää kirjoituksissaan ihan samaa kieltä kuin ne sättivonkaajatkin ja laajasti kuvailee myös oloaan ja esiintymistään sätissä ihan sukupuolitoimintojaan myöten...eikä se kumminkin ole aika halpaa huumoria? Ei ole pakko esineellistää itseään pelkäksi sukuelimeksi.
        Mutta mielipiteitähän on yhtä monta kuin on ihmisiäkin. Minusta avauskirjoitus on ihan hyvä ja sitä todistanee tämä laajaksi virinnyt keskustelukin: asia kaipaa tuuletusta!

Kauneus on katoavasita, rumuus senkuin lisääntyy pätee muuhunkin kuin naisen fyysiseen vanhenemiseen.

• chatnainen
        ulkopuolinen kirjoitti:

eikö ole kumminkin hyvä asia, että ihmisillä on rohkeutta puhua asioista ja ilmaista myös sellaisia mielipiteitään jotka takuuvarmasti ovat vastaan sätissä hallitsevassa asemassa olevan ns. vakkariporukan ajatuksia.

Ihminen voi kirjoittaa asioista elävästi ja räväkästi myös niin, ettei halvenna itseään ja omaa naiseuttaan`tai miehuuttaan eikä tee sitä muillekaan. Jos käyttää kirjoituksissaan ihan samaa kieltä kuin ne sättivonkaajatkin ja laajasti kuvailee myös oloaan ja esiintymistään sätissä ihan sukupuolitoimintojaan myöten...eikä se kumminkin ole aika halpaa huumoria? Ei ole pakko esineellistää itseään pelkäksi sukuelimeksi.
        Mutta mielipiteitähän on yhtä monta kuin on ihmisiäkin. Minusta avauskirjoitus on ihan hyvä ja sitä todistanee tämä laajaksi virinnyt keskustelukin: asia kaipaa tuuletusta!

Kauneus on katoavasita, rumuus senkuin lisääntyy pätee muuhunkin kuin naisen fyysiseen vanhenemiseen.

Puhutaan vain, mutta puhutaan asioista joista jotakin tiedetään.

Mitä avajaa tietää mun siivoamisestani, mun alkoholiongelmistani tai mun lasteni kärsimyksestä?

Omista ongelmistaan hän sen sijaan olisi asiantuntija puhumaan.

Vastausta ja täsmennystä tarvittaisiin myös näihin kysymyksiin: Kuka on ns. vakkari? Mitä tarkoittaa hallitseva asema?

• ulkopuolinen
        chatnainen kirjoitti:

Puhutaan vain, mutta puhutaan asioista joista jotakin tiedetään.

Mitä avajaa tietää mun siivoamisestani, mun alkoholiongelmistani tai mun lasteni kärsimyksestä?

Omista ongelmistaan hän sen sijaan olisi asiantuntija puhumaan.

Vastausta ja täsmennystä tarvittaisiin myös näihin kysymyksiin: Kuka on ns. vakkari? Mitä tarkoittaa hallitseva asema?

lue kirjoitus "ajattelin vain"

• järkevä n.

eikö ole hieno asia, kun joku suo vakichattaajillekin muutaman ajatuksen ja tarkoitus oli herätellä näitä Suomen naisia ajattelemaan elämää ja itseään...ehkä onnistuinkin, ehkä en...joka tapauksessa kiitokset kaikille vastaajille, kuin myös lukijoillekin ja hyvää vuodenjatkoa. Hymyillään kun tavataan.

• melko järkevä
        järkevä n. kirjoitti:

eikö ole hieno asia, kun joku suo vakichattaajillekin muutaman ajatuksen ja tarkoitus oli herätellä näitä Suomen naisia ajattelemaan elämää ja itseään...ehkä onnistuinkin, ehkä en...joka tapauksessa kiitokset kaikille vastaajille, kuin myös lukijoillekin ja hyvää vuodenjatkoa. Hymyillään kun tavataan.

ja vaikka totesinkin, että olen sittenkin melko kaukana vakichattarista, oivalsin kyllä, että on elävämpiäkin tapoja kuluttaa päiviään kuin chatissa roikkuminen, varsinkin silloin kun siellä lieveilmiöt ovat pahimmillaan! Hyvää loppuvuotta myös sinulle, pidä itsesi järkevänä, minäkin yritän!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      55
      3935
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      54
      1932
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1406
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1270
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      199
      1237
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1081
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      90
      1059
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      41
      886
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      55
      884
    10. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      64
      829
    Aihe