Päälle puhuminen ärsyttää.

Oppe

Ihmettelen vaan ettei esim Nova:ssa puhuta mainoksien tai uutisten tai haastattelun päälle, mutta kaikkien, HUOM KAIKKIEN soitettavien kappaleiden päälle kyllä. Aina! Yleensä lopussa. Piruilevat, ettei kukaan vaan äänittäis kasetille.

13

1284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moxu

      Tämä ongelma on myös Ylen kanavilta tuttu. Sen kohtaa melkein kanavalla kuin kanavalla, vain Yle Radio1 ja ClassicFM tekevät poikkeuksen.
      Ainakin yöradiossa ihmetyttää, mihin toimittajalla voi siihen aikaan olla sellainen kiire, että on pakko puhua edellisen biisin päälle ennen seuraavan alkua. Erikoislaatuista ammattitaidottomuutta!

      • Juontanut

        Joskus on pakko puhua biisin aikana kun taimaa esim, uutisiin.
        Esim uutiset alkavat aina tasalta/puolelta ja puheella taimataan se aika.
        Mutta biisin päälle puhuminen kuuluu monen aseman tyyliin.
        Jos kuuluu tyyliin niin silloin on juonnettava niin kuin määrätään.
        On niitä asemia enemmänkin missä ei puhuta musiikin päälle.

        Mutta jos asiat vituttaa niin silloin juuri tälläiset pienet asiat ärsyttävät.
        Täytyy saada kiukutella jollekkin.
        Radioon tulee pilvin pimein juuri näiden "elämäänsä vittuuntuneiden" ihmisten puheluja jotka ovat pelkkää valitusta mistä milloinkin.
        Ihmisiä tuntuu ärsyttävän ihan Mitättömät asiat.

        Jossain päin maailmaa ei ole edes ruokaa saatika radioita.
        Kyllä meillä on täällä ihan hyvä kuunnella radiota vaikka biisin päälle puhutaankin.
        Aina voi sulkea radion jos ei miellytä.
        Tai etsiä uusi asema mitä kuunnella.


      • Oppe
        Juontanut kirjoitti:

        Joskus on pakko puhua biisin aikana kun taimaa esim, uutisiin.
        Esim uutiset alkavat aina tasalta/puolelta ja puheella taimataan se aika.
        Mutta biisin päälle puhuminen kuuluu monen aseman tyyliin.
        Jos kuuluu tyyliin niin silloin on juonnettava niin kuin määrätään.
        On niitä asemia enemmänkin missä ei puhuta musiikin päälle.

        Mutta jos asiat vituttaa niin silloin juuri tälläiset pienet asiat ärsyttävät.
        Täytyy saada kiukutella jollekkin.
        Radioon tulee pilvin pimein juuri näiden "elämäänsä vittuuntuneiden" ihmisten puheluja jotka ovat pelkkää valitusta mistä milloinkin.
        Ihmisiä tuntuu ärsyttävän ihan Mitättömät asiat.

        Jossain päin maailmaa ei ole edes ruokaa saatika radioita.
        Kyllä meillä on täällä ihan hyvä kuunnella radiota vaikka biisin päälle puhutaankin.
        Aina voi sulkea radion jos ei miellytä.
        Tai etsiä uusi asema mitä kuunnella.

        Kaseteista maksetaan kasettimaksu,joten saisi sitten edes nauhoittaa kuka haluaa.


      • radio
        Oppe kirjoitti:

        Kaseteista maksetaan kasettimaksu,joten saisi sitten edes nauhoittaa kuka haluaa.

        ja asemat joutuu maksaan kaikenmailman mekanisointi, soitto tjms maksuja kaikista biiseistä.


    • Bart

      joo, tämä päällepuhuminen on pistäny korvaan nyt novalla viimeviikkoina. siis vaikkei mitään uutisia ois lähimaillakaan, niin eikun puhua lässytetään päälle... novan alkuaikoina pidin sitä todella hyvänä kanavana koska a) se soitti silloinkin hyvää musiikkia ja b) päällepuhumista ei ollu..mutta nyt.. siis ei helevetti sitä päällepuhumisen määrää novallakin,muuten hyvä kanava pilaamassa itsensä tällaiseen, joskus on ihan hyvin voinu sellasesta ei toiveohjelmasta nauhoittaa hyvän biisin kasetille, mutta nyt... mieleen tulee entinen radiomafia pahimmillaan

      • Tuleva juontaja?

        Itse olen opiskelemassa radio-alaa ja meille kyllä opetetaan spiikkaamaan biisien outrojen päälle (eli siis silloin, kun vain pelkkää liirum laarumia tulee). Itse en aina tätä tee, etenkään jos loppusoinnut ovat mahtavaa kitarasooloa tms.
        Mutta jos taas loppuoutro on mitäänsanomatonta, niin hyvin monesti spiikkaan jo siihen päälle.. Mutta tekijöitä sekä kuuntelijoita on niin moneen lähtöön, että riittää varmasti keskustelua tulevaisuudessakin asiasta:)


      • moxu
        Tuleva juontaja? kirjoitti:

        Itse olen opiskelemassa radio-alaa ja meille kyllä opetetaan spiikkaamaan biisien outrojen päälle (eli siis silloin, kun vain pelkkää liirum laarumia tulee). Itse en aina tätä tee, etenkään jos loppusoinnut ovat mahtavaa kitarasooloa tms.
        Mutta jos taas loppuoutro on mitäänsanomatonta, niin hyvin monesti spiikkaan jo siihen päälle.. Mutta tekijöitä sekä kuuntelijoita on niin moneen lähtöön, että riittää varmasti keskustelua tulevaisuudessakin asiasta:)

        Ammattitaitoinen toimittaja tietää, mikä biisi on niin hyvä, että se on syytä soittaa kokonaan ja mikä niin huono, että sen päälle voi puhua. Jos radiokanava haluaa pärjätä laatuvertailussa, se tietysti soittaa vain ensinmainittuja -ja silloin päällepuhumista ei tapahdu missään yhteydessä...


    • Musiikin ystävä

      En paljon ole kuunnellut muita kanavia, mutta luulen että yksi aktiivisimmista päälle puhumista harrastavista radiokanavista on Yle Pohjanmaa. Silloin harvoin, kun sattuu tulemaan kuunneltavaa musiikkia, toimittaja hölisee päälle. Se ärsyttää mahdottomasti, vaikkei mitään äänittäisikään. Jos on olemassa kanava, jossa musiikin päälle ei puhuta, rupeaisin kuuntelemaan vain sitä.

      • aito ja ainoa

        Järviradio.


      • jaa?

        Kuka nauhottaa vuonna 2014 radiosta hikiselle c-kasetille jotain?


      • ...
        jaa? kirjoitti:

        Kuka nauhottaa vuonna 2014 radiosta hikiselle c-kasetille jotain?

        Mainio huomio.


    • SinistenYle

      YleX:lläkin puhutaan biisien päälle :) Miksi? Tosi huono juttu eoi nauhoittaa :(

    • mistäapuu

      Sammaa mieltä Mielellää nauhottaisin mutta kun puhuvat mainostenkin päälle niin ei viitti niitä jonnnjoutavia puhheita paljoo nauhootella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe