Miksei aurinkomatkat

tee elokuussa

Sisilian matkoja? Onko Sisilia kielletty ulkomalaisilta turisteilta elokuussa ja pyhitettu kotimaisille vai ovatko asiakaspalvelijatkin lomnalla elokuussa.

14

1119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naxos-fani-sempre

      Hei! Sisiliassa taitaa olla liian kuuma elokuussa suomalaisille? Aiemmin tehtiin matkoja heinä- elokuussa, mutta enää ei pahemmin. Finnmatkoilla on pidemmälle kesään matkoja. Itse olin ennen aina heinä- elokuun aikaan siellä ja kuumaahan siellä silloin on. Joskus retkille lähdettäessä mittarissa oli 50C, että ihan tarkeni. Ehkä tämä on se syy? Ei löydy tarpeeksi ihmisiä sitten matkoille, kun mittari näyttää 50 ja yli. Itse kyllä lähtisin mielelläni silloinkin. Lämpö ei haittaa meikäläistä. T. Naxos- fani sempre

      • läpötila auringossa

        on eri asia kuin varjossa. Kun puhutaan läpötilasta niin tarkoiteaan varjossa mitattua lämpötilaa. Suomessakin on keskikesällä auringossa 50 usein. Naxoksessa ei viimekään kesänä juuri noussut yli 32 montakaan kertaa. Kyllä se siinä 30 alle paremminkin on.


    • muut eurooppalaiset

      Katselin taannoin kiinnostuneena nimenomaan AM:n tarjontaa toisessa Italian kohteessa, muuten läpi koko kesän tehtiin matkoja MUTTA EI ELOKUUSSA. Mahtaisko johtua siitä, että se on yleiseurooppalainen lomakuukausi, jota meillekin koetetaan markkinoida lomakuukaudeksi. Lastemme lomia koetetaan hilata välille juhannus - syyskuun alku, jotta koululaiset olisivat täällä kesätöissä, kun muut eurooppalaiset ryntäävät tänne lomalle..... Itse lomailisin mieluiten kesä-heinäkuussa.

      • elokuussa täynnä

        ...italialaisia. Italiassa hinnat nousevat huomattavasti elokuun ajaksi, ja suomalainenhan tunnetusti etsii yleensä aina sitä "missä on halpaa" -paikkaa. Eli kysyntää ei varmaankaan Suomesta olisi yhtälailla kuin muina kuukausina, tähän tietysti ainoastaan matkanjärjestäjä osaisi antaa tyhjentävän vastauksen. Huvittavaa on se, että italialaiset itse (joiden elintaso usein on huomattavasti meikäläistä alhaisempi) kuitenkin lomailevat pääosin juuri elokuussa ja maksavat silmää räpäyttämättä kovemmat hinnat kuin muina aikoina, eli he todellakin satsaavat lomaansa toisin kuin suomalaiset, jotka aina jaksavat vinkua tuota "missä on halvinta", "paljonko kalja maksaa", "mikä on halvin hotelli" jne. jne. Turha sitten kitistä kuinka meille aina tarjotaan heikompia hotelleja ym. palveluja kuin muille. Asiasta toiseen, tuli muuten käytyä viikko sitten Naxosissa, onneksi vain läpiajaen mennentullen. Vahvistui se monen muunkin merkille panema käsitys, ettei ko. paikka tosiaankaan ole niitä Italian kohteita joihin olisi tarvetta palata. Samanlaisia turistikyliä löytyy pilvinpimein niin Espanjan, Kreikan kuin vaikkapa Kanariankin rannoilta. Vain kylttien kieli vaihtuu. Italiasta löytyy varmasti satoja huomattavasti viehättävämpiä ja omaleimaisempia kohteita. Mutta kuka tykkää mistäkin, ja onhan se turvallista kun on samat vanhat baarit ja rantavahdit aina paikalla, ei tarvitse turhaan hankkia uusia kokemuksia. Ja Isola Bella -keskusteluun voisin lisätä, että saari kuuluu nykyään Catanian yliopistolle ja sinne pääsee vain yliopiston väki. Tämän kertoi paikallinen, kohtalaisesti koulutettu ystäväni.


      • marella1989
        elokuussa täynnä kirjoitti:

        ...italialaisia. Italiassa hinnat nousevat huomattavasti elokuun ajaksi, ja suomalainenhan tunnetusti etsii yleensä aina sitä "missä on halpaa" -paikkaa. Eli kysyntää ei varmaankaan Suomesta olisi yhtälailla kuin muina kuukausina, tähän tietysti ainoastaan matkanjärjestäjä osaisi antaa tyhjentävän vastauksen. Huvittavaa on se, että italialaiset itse (joiden elintaso usein on huomattavasti meikäläistä alhaisempi) kuitenkin lomailevat pääosin juuri elokuussa ja maksavat silmää räpäyttämättä kovemmat hinnat kuin muina aikoina, eli he todellakin satsaavat lomaansa toisin kuin suomalaiset, jotka aina jaksavat vinkua tuota "missä on halvinta", "paljonko kalja maksaa", "mikä on halvin hotelli" jne. jne. Turha sitten kitistä kuinka meille aina tarjotaan heikompia hotelleja ym. palveluja kuin muille. Asiasta toiseen, tuli muuten käytyä viikko sitten Naxosissa, onneksi vain läpiajaen mennentullen. Vahvistui se monen muunkin merkille panema käsitys, ettei ko. paikka tosiaankaan ole niitä Italian kohteita joihin olisi tarvetta palata. Samanlaisia turistikyliä löytyy pilvinpimein niin Espanjan, Kreikan kuin vaikkapa Kanariankin rannoilta. Vain kylttien kieli vaihtuu. Italiasta löytyy varmasti satoja huomattavasti viehättävämpiä ja omaleimaisempia kohteita. Mutta kuka tykkää mistäkin, ja onhan se turvallista kun on samat vanhat baarit ja rantavahdit aina paikalla, ei tarvitse turhaan hankkia uusia kokemuksia. Ja Isola Bella -keskusteluun voisin lisätä, että saari kuuluu nykyään Catanian yliopistolle ja sinne pääsee vain yliopiston väki. Tämän kertoi paikallinen, kohtalaisesti koulutettu ystäväni.

        kaksi vikaa kirjoittajaa ovat siinä oikeassa että niin se on italialaiset "varaa nenän edestä" matkat.. mutta ei siinä mitään, jos joillain on kova hinku sinne päästä elokuussa niin ei kun ryanairilta lennot vaikka Milanosta cataniaan ja kyllä pääsee. Miksi pitää päästä juuri aurinkomatkojen matkalle? itse olin viime vuoden elokuussa finnmatkojen matkalla Naxoksessa. Kuuma oli jotain 30-40C muttei yhtä kuuma kuin Kanarialla vuosia sitten.. "Samanlaisia turistikyliä löytyy pilvinpimein niin Espanjan, Kreikan kuin vaikkapa Kanariankin rannoilta." Näistä paikoista olen käynyt Kanarialla ja siellä ei kyllä todellakaan ollut vastaavaa, ihan erilaista ja eri meininki! koko ajan oltiin kiskomassa sisään ravintoloihin, kauppoihin jne. naxoksessa sentään saa olla rauhassa! ja Kanarialla oli monta turistikylää jotka oli täysin "eristetty muusta maailmasta" mm. piti lähteä pitkä matka bussilla että näki muutakin kuin hiekkaa ja turistikylän, naxoksessa ei tarvitse mennä kuin ovesta ulos ja kävellä: jo näkee vihreää luontoa ja löytää uusia paikkoja... eikä kukaan pakota tai tyrkytä mitään, onneksi. "Mutta kuka tykkää mistäkin, ja onhan se turvallista kun on samat vanhat baarit ja rantavahdit aina paikalla, ei tarvitse turhaan hankkia uusia kokemuksia." Itse en kehuisi ainakaan lido-rannan rantavahteja turvallisiksi jos sitä tarkoitit? sen kun lappaavat drinkkejä kahvilassa päissään (ainakin vanhimmat) ja katselevat naisia, siinä se heidän työ.. ihme jos ei kukaan vielä ole hukkunut, onneksi sinne on viime kesästä otettu uusia ja nuoria rantavahtejakin töihin, tosin yksi naisrantavahti makasi tähystystornissa puhelimeen puhuen viime kesänä kun ranta oli täynnä turisteja.. että sellaisia työntekijöitä.


      • den 2009
        elokuussa täynnä kirjoitti:

        ...italialaisia. Italiassa hinnat nousevat huomattavasti elokuun ajaksi, ja suomalainenhan tunnetusti etsii yleensä aina sitä "missä on halpaa" -paikkaa. Eli kysyntää ei varmaankaan Suomesta olisi yhtälailla kuin muina kuukausina, tähän tietysti ainoastaan matkanjärjestäjä osaisi antaa tyhjentävän vastauksen. Huvittavaa on se, että italialaiset itse (joiden elintaso usein on huomattavasti meikäläistä alhaisempi) kuitenkin lomailevat pääosin juuri elokuussa ja maksavat silmää räpäyttämättä kovemmat hinnat kuin muina aikoina, eli he todellakin satsaavat lomaansa toisin kuin suomalaiset, jotka aina jaksavat vinkua tuota "missä on halvinta", "paljonko kalja maksaa", "mikä on halvin hotelli" jne. jne. Turha sitten kitistä kuinka meille aina tarjotaan heikompia hotelleja ym. palveluja kuin muille. Asiasta toiseen, tuli muuten käytyä viikko sitten Naxosissa, onneksi vain läpiajaen mennentullen. Vahvistui se monen muunkin merkille panema käsitys, ettei ko. paikka tosiaankaan ole niitä Italian kohteita joihin olisi tarvetta palata. Samanlaisia turistikyliä löytyy pilvinpimein niin Espanjan, Kreikan kuin vaikkapa Kanariankin rannoilta. Vain kylttien kieli vaihtuu. Italiasta löytyy varmasti satoja huomattavasti viehättävämpiä ja omaleimaisempia kohteita. Mutta kuka tykkää mistäkin, ja onhan se turvallista kun on samat vanhat baarit ja rantavahdit aina paikalla, ei tarvitse turhaan hankkia uusia kokemuksia. Ja Isola Bella -keskusteluun voisin lisätä, että saari kuuluu nykyään Catanian yliopistolle ja sinne pääsee vain yliopiston väki. Tämän kertoi paikallinen, kohtalaisesti koulutettu ystäväni.

        tilannetta en Isola Bellasta tiedä, viime kesänä kuitenkin vierailin saarella.


      • ...ystäväni väärässä
        den 2009 kirjoitti:

        tilannetta en Isola Bellasta tiedä, viime kesänä kuitenkin vierailin saarella.

        Isola Bellan suhteen, kuvittelin paikallisen oppilaitoksen rehtorin kuitenkin jotain tietävän lähiseuduistaan enemmän kuin suomituristi... Maininnalla samantyyppisistä turistikylistä tarkoitin hotellikeskittymää ja rantakatua, joka on pelkkää turisteille tarkoitettua ravintola-matkamuistomyymälä-baari-ravintola-kauppapötköä ja hyvin samannäköistä liki kaikkialla maailmassa. Italiassa olen nähnyt monta monituista paljon kauniimpaa ja monipuolisempaa lungomarea. Varmasti Naxos on mukava paikka niille jotka viihtyvät tuontyyppisissä paikoissa, me muut menemme Italiassakin muihin kohteisiin ja muille rannoille.


      • Am muuuuuuuuuu
        ...ystäväni väärässä kirjoitti:

        Isola Bellan suhteen, kuvittelin paikallisen oppilaitoksen rehtorin kuitenkin jotain tietävän lähiseuduistaan enemmän kuin suomituristi... Maininnalla samantyyppisistä turistikylistä tarkoitin hotellikeskittymää ja rantakatua, joka on pelkkää turisteille tarkoitettua ravintola-matkamuistomyymälä-baari-ravintola-kauppapötköä ja hyvin samannäköistä liki kaikkialla maailmassa. Italiassa olen nähnyt monta monituista paljon kauniimpaa ja monipuolisempaa lungomarea. Varmasti Naxos on mukava paikka niille jotka viihtyvät tuontyyppisissä paikoissa, me muut menemme Italiassakin muihin kohteisiin ja muille rannoille.

        ja muille rannoille heh heh heee. Olette silloin parempia kuin ne toiset jotka viihtyy "tuollaisissa" paikoissa? Tai ainakin niin kuvittelette. Niinpä just. Ja rupusakki menee turistirannoille? Käytte ns. paremmissa mestoissa? Kuin tavalliset pulliaiset heh heh. Olisit vielä kirjoittanut että rupusakki pukeutuu verkkareihin ja sinulla on kravatti tosi kireällä heh heh heee Sinäkin onneton olet turisti vaikka kävisit kuinka hienoissa paikoissa ja "erihienoilla" ei turitirannoilla heh heh hee. Hauska veikko olet heh heh heeeee Kohta kai kirjoitat että et tarkoittanut asiaa noin mutta rivien välistä tuon voi lukea Heh heh heeee Minä viisas muut tyhmiä heh heh heee


      • ei muuten
        elokuussa täynnä kirjoitti:

        ...italialaisia. Italiassa hinnat nousevat huomattavasti elokuun ajaksi, ja suomalainenhan tunnetusti etsii yleensä aina sitä "missä on halpaa" -paikkaa. Eli kysyntää ei varmaankaan Suomesta olisi yhtälailla kuin muina kuukausina, tähän tietysti ainoastaan matkanjärjestäjä osaisi antaa tyhjentävän vastauksen. Huvittavaa on se, että italialaiset itse (joiden elintaso usein on huomattavasti meikäläistä alhaisempi) kuitenkin lomailevat pääosin juuri elokuussa ja maksavat silmää räpäyttämättä kovemmat hinnat kuin muina aikoina, eli he todellakin satsaavat lomaansa toisin kuin suomalaiset, jotka aina jaksavat vinkua tuota "missä on halvinta", "paljonko kalja maksaa", "mikä on halvin hotelli" jne. jne. Turha sitten kitistä kuinka meille aina tarjotaan heikompia hotelleja ym. palveluja kuin muille. Asiasta toiseen, tuli muuten käytyä viikko sitten Naxosissa, onneksi vain läpiajaen mennentullen. Vahvistui se monen muunkin merkille panema käsitys, ettei ko. paikka tosiaankaan ole niitä Italian kohteita joihin olisi tarvetta palata. Samanlaisia turistikyliä löytyy pilvinpimein niin Espanjan, Kreikan kuin vaikkapa Kanariankin rannoilta. Vain kylttien kieli vaihtuu. Italiasta löytyy varmasti satoja huomattavasti viehättävämpiä ja omaleimaisempia kohteita. Mutta kuka tykkää mistäkin, ja onhan se turvallista kun on samat vanhat baarit ja rantavahdit aina paikalla, ei tarvitse turhaan hankkia uusia kokemuksia. Ja Isola Bella -keskusteluun voisin lisätä, että saari kuuluu nykyään Catanian yliopistolle ja sinne pääsee vain yliopiston väki. Tämän kertoi paikallinen, kohtalaisesti koulutettu ystäväni.

        "joiden elintaso usein on huomattavasti meikäläistä alhaisempi" ...ei todellakaan ole. Etelässä kyllä.


      • tän Sisiliassa
        ...ystäväni väärässä kirjoitti:

        Isola Bellan suhteen, kuvittelin paikallisen oppilaitoksen rehtorin kuitenkin jotain tietävän lähiseuduistaan enemmän kuin suomituristi... Maininnalla samantyyppisistä turistikylistä tarkoitin hotellikeskittymää ja rantakatua, joka on pelkkää turisteille tarkoitettua ravintola-matkamuistomyymälä-baari-ravintola-kauppapötköä ja hyvin samannäköistä liki kaikkialla maailmassa. Italiassa olen nähnyt monta monituista paljon kauniimpaa ja monipuolisempaa lungomarea. Varmasti Naxos on mukava paikka niille jotka viihtyvät tuontyyppisissä paikoissa, me muut menemme Italiassakin muihin kohteisiin ja muille rannoille.

        pitempiä aikoja muutaman kerran vuodessa, joten normituristin leima tuskin kuvaa minua hyvin. Isola Bella on nykyään luonnonsuojelualue. Taorminan maakunta osti saaren 1990 ja saarelle pääsee ainoastaan sunnuntaisin opastetuilla tutustumiskäynneillä.


      • marella1989
        ei muuten kirjoitti:

        "joiden elintaso usein on huomattavasti meikäläistä alhaisempi" ...ei todellakaan ole. Etelässä kyllä.

        "Italiassa olen nähnyt monta monituista paljon kauniimpaa ja monipuolisempaa lungomarea. Varmasti Naxos on mukava paikka niille jotka viihtyvät tuontyyppisissä paikoissa, me muut menemme Italiassakin muihin kohteisiin ja muille rannoille." Kaikilla saa olla omat mielipiteensä, niistä ei sovi väitellä, kaikki saa tykätä mistä haluaa. Mitähän tuo "me muut" oikein tarkoitti? en minä käy aina Naxoksessa, olen käynyt siellä 4kertaa ja seuraavaksi suuntaan Sardiniaan, en suinkaan ole jumittunut yhteen paikkaan, vaikka naxoksesta ja Sisiliasta pidänkin.. Onhan se tietysti totta että miksi lähteä uuteen paikkaan=hypätä kohti tuntematonta jos on jo valmiiksi hyvä paikka jonka tietää itselle sopivaksi. Mutta voihan niitä hyviä, uusia paikkojakin löytää jos menee muualle.. Hyvää vappua!


      • vappua...
        marella1989 kirjoitti:

        "Italiassa olen nähnyt monta monituista paljon kauniimpaa ja monipuolisempaa lungomarea. Varmasti Naxos on mukava paikka niille jotka viihtyvät tuontyyppisissä paikoissa, me muut menemme Italiassakin muihin kohteisiin ja muille rannoille." Kaikilla saa olla omat mielipiteensä, niistä ei sovi väitellä, kaikki saa tykätä mistä haluaa. Mitähän tuo "me muut" oikein tarkoitti? en minä käy aina Naxoksessa, olen käynyt siellä 4kertaa ja seuraavaksi suuntaan Sardiniaan, en suinkaan ole jumittunut yhteen paikkaan, vaikka naxoksesta ja Sisiliasta pidänkin.. Onhan se tietysti totta että miksi lähteä uuteen paikkaan=hypätä kohti tuntematonta jos on jo valmiiksi hyvä paikka jonka tietää itselle sopivaksi. Mutta voihan niitä hyviä, uusia paikkojakin löytää jos menee muualle.. Hyvää vappua!

        Onnittelut siitä että menet tutustumaan myös muihin paikkoihin Italiassa kuin pelkästään yhteen turistikylään ja sen lähiympäristöön Sisiliassa. Olettaen siis kirjoitustesi perusteella ettet ole esim. Sisiliaan tutustunut kovin paljon laajemmin. Sisilia on suuri saari, asukkaita saman verran kuin Suomessa, ja vaikka se hyvin miellyttävä ja monipuolinen onkin, niin Italiassa todellakin riittää nähtävää joka puolella. Valitettavasti vain useimmat suomalaiset, ne jotka yleensäkään Italiaan vaivautuvat lähtemään, tyytyvät suomalaisten matkanjärjestäjien surkean rajalliseen tarjontaan. Toki chartereilla pääsee juuri noihin kaikkein "turistisimpiin" kohteisiin, mutta ne ovat vain pienenpieni murto-osa Italian tarjonnasta. Sardinia on upea ja hyvin erilainen kohde, ainakin italialaisten itsensä mielestä. Sardot itse sanovat, että Sardiniasta löytää koko maailman yhdeltä saarelta. Miljoona asukasta ja neljä miljoonaa lammasta antaa ehkä vähän mielikuvaa siitä, että saari on suurelta osalta luonnontilassa. Löytyy upeita rantoja ja vuoristoja, kauniita kaupunkeja ja maaseutua, teollisuusalueita ja erämaata. Kun vain lähdet pois siltä hotelli-ranta-ravintola -akselilta. Hyvää matkaa!


      • marella1989
        vappua... kirjoitti:

        Onnittelut siitä että menet tutustumaan myös muihin paikkoihin Italiassa kuin pelkästään yhteen turistikylään ja sen lähiympäristöön Sisiliassa. Olettaen siis kirjoitustesi perusteella ettet ole esim. Sisiliaan tutustunut kovin paljon laajemmin. Sisilia on suuri saari, asukkaita saman verran kuin Suomessa, ja vaikka se hyvin miellyttävä ja monipuolinen onkin, niin Italiassa todellakin riittää nähtävää joka puolella. Valitettavasti vain useimmat suomalaiset, ne jotka yleensäkään Italiaan vaivautuvat lähtemään, tyytyvät suomalaisten matkanjärjestäjien surkean rajalliseen tarjontaan. Toki chartereilla pääsee juuri noihin kaikkein "turistisimpiin" kohteisiin, mutta ne ovat vain pienenpieni murto-osa Italian tarjonnasta. Sardinia on upea ja hyvin erilainen kohde, ainakin italialaisten itsensä mielestä. Sardot itse sanovat, että Sardiniasta löytää koko maailman yhdeltä saarelta. Miljoona asukasta ja neljä miljoonaa lammasta antaa ehkä vähän mielikuvaa siitä, että saari on suurelta osalta luonnontilassa. Löytyy upeita rantoja ja vuoristoja, kauniita kaupunkeja ja maaseutua, teollisuusalueita ja erämaata. Kun vain lähdet pois siltä hotelli-ranta-ravintola -akselilta. Hyvää matkaa!

        Olen kyllä kiertänyt Sisiliaa ympäri junalla jo 17 vuotiaana, olen käynyt mm. Palermon suunnalla, Cataniassa, Messinassa yms. yms.. Naxoksesta olen kävellyt Alcantaraan asti. Jos olisit enemmän lukenut kirjoituksiani tai blogijuttujani tietäisit miten paljon olen Sisiliaan tutustunut :) minulla on siellä itseasiassa ystäväkin.. tottahan se on ettei yhdessä paikassa jaksa aina käydä, etenkin jos ei tunne ketään tai osaa kieltä, nyt on onneksi paremmin kun osaan. Saatan palata vielä kesällä Naxokseen koska isäni haluaisi kovasti nähdä Sisilian kun ei ole siellä koskaan käynyt ja koska hän on sairas eikä jaksa paljoa liikkua pitää olla rento paikka jossa lyhyet kävelymatkat, luulen että naxos sopisi.. Kiitos tuosta Sardinia tiedosta! kuulostaa erittäin lupaavalta! en aio kyllä pelkästään sinne jäädä, jos vain löydän laivan lähden samalla tutustumaan Korsikaan.


      • marella1989
        marella1989 kirjoitti:

        Olen kyllä kiertänyt Sisiliaa ympäri junalla jo 17 vuotiaana, olen käynyt mm. Palermon suunnalla, Cataniassa, Messinassa yms. yms.. Naxoksesta olen kävellyt Alcantaraan asti. Jos olisit enemmän lukenut kirjoituksiani tai blogijuttujani tietäisit miten paljon olen Sisiliaan tutustunut :) minulla on siellä itseasiassa ystäväkin.. tottahan se on ettei yhdessä paikassa jaksa aina käydä, etenkin jos ei tunne ketään tai osaa kieltä, nyt on onneksi paremmin kun osaan. Saatan palata vielä kesällä Naxokseen koska isäni haluaisi kovasti nähdä Sisilian kun ei ole siellä koskaan käynyt ja koska hän on sairas eikä jaksa paljoa liikkua pitää olla rento paikka jossa lyhyet kävelymatkat, luulen että naxos sopisi.. Kiitos tuosta Sardinia tiedosta! kuulostaa erittäin lupaavalta! en aio kyllä pelkästään sinne jäädä, jos vain löydän laivan lähden samalla tutustumaan Korsikaan.

        Naxos on aina ollut minulle Sisiliasta sellainen "tukikohta" josta on ollut hyvä lähteä junalla liikkumaan muuallekin, mm. Cataniaan ehti ihan hyvin päiväksi ja illalla pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe