AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / Pasuunakukan hoito

Pasuunakukan hoito

8 Vastausta 2 194 Lukukertaa
Sain pasuunakukan alun. Olen yrittänyt löytää netistä sen hoito-ohjetta turhaan. Minkälaiset olosuhteet sille pitää luoda? Kaipaako se runsasta aurinkoa vai varjoa, kastellaanko paljon vai vähän, entä lisäravinteen määrä? Kuulemma ulos kannattaa viedä, jotta kukkii. Mutta mille puolelle pihaa? Kertokaan hyviä ohjeita minulle.

Kyseessä on kukka

jonka oikea nimi on Enkelinpasuuna!

Tässä sivusto jossa paljon ohjeita;

http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=552&temp=&index=100&vnro=&alaala=&frames=

Pauunakukka

Lisäys latinankielinen nimi ;
Brugmansia. Googleta saat ohjeita!

Paljon kaikkea

Minulla on ollut Pasuunakukan monta kesää ja olen pitänyt sen auringossa, paljon multaa paljon vettä ja paljon lisäravinnetta.Kasvaa tosi isoiksi jos viet kellariin talven yli.Mun Pasuuna on kukkinut tosi paljon.Ehkä 50-60 kukkaa kerrallaan.

pasuunakukkien

Minulla on valkoista, keltaista ja vaaleanpunaista pasuunakukkaa,nyt vielä sisällä,ulos ei saa viedä ennekuin on varma, ettei tule kylmää,sille se on arka.

Aurinko ja puolivarjo ovat pasuunalle hyväksi,tosin kuumassa auringossa lehdet helposti lerpattavat, eikä saa laittaa tuuliseen paikkaan,tuulella lehdet repeilevät rumaksi.
Paljon vettä ja kanankakkaa,niin kyllä kukkii.

Syksyllä ennen pakkasia se viedään sisätiloihin.

energian puute

Mulla on neljä pasuunan kukkaa ollut jo 4 vuotta, mutta yksi vaan kukkinut. Kuinka paljon ja mitä lannoitetta tulisi käyttää? Selvästi kaipaavat lisäravinnetta.

pasuunan kukittaminen

Fosforilainnoitetta ja paljon.

Klorofylli

Klorofylli-keskustelupalstalla Brugmansia-osastolla nimimerkki Jannek kirjoitti muistaakseni viime keväänä huippuhyvät pasuunakukkaohjeet, kannattaalukea!

nyt ollaan

Täällähän on kerrottu hyvät ohjeet, ei se pasuunakukan kasvattaminen mitään ruudinkeksimistä ole.
 /   /  /  / Pasuunakukan hoito

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta