Suzuki VL 1500

Vanha köriläs

Kertokaapa kokemuksia jolla vastaava kulkupeli. Olen katsellut itselleni 99-02 mallista!

51

10097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja haukkui

      sen huonoimmaksi pyöräksi mitä hänellä oli siihen mennessä ollut... Ei jarruja, ei iskunvaimennusta eikä edes tarpeeksi tehua. Vaihto sitte vtx:ään ja oli tyytyväinen kunnes kävi ajamassa rocketin....

      • Köriläs...

        Vai kaverilla! Kysyin kyllä käyttäjiltä en Esson baarin miehiltä.


      • mopo alla

        ...en ymmärrä että mitä virkaa Custom prätkässä on jollain "tehulla"?
        Nää vehkeet ei o tarkoitettu kilparadalle, vaan mukavaa kiireettömään kruisailuun.
        Muoviluodit ja kisapyörät on erikseen. Aika harvassa on sellaset pyörät joissa
        jarrut on sitä luokkaa että tuntuu tehokkaalta jos huippunopeudesta aletaan jarruttamaan. Kyllä tässä pyörässä ihan jarrutkin on, uudemmissa malleissa jopa tuplajarrut edessä.

        Erikoinen malli tää on sikäli että varsinainen tankki sijaitsee penkin alla ja
        normaali tankin kohdalla on pelkät suojukset jotka kätkee sisäänsä mm. ilmanputsarikotelon. Painopiste on todella alhaalla ja siksi tämä suht painava vehjes onkin mukava ajettava. Ajoin muuten tossa yks päivä jonkun harrikan viereen parkkiin tämän mopon ja harrikka oli suorastaan aneemisen pieni sen rinnalla, eli tää on oikeesti iso eikä vaan näytä siltä.


    • ok,,

      Ok jos runsas bensan kulutus ei haittaa,itse valitsin sitte jammun!!!

    • boris

      Ajelin neljä vuotta pikku iineksellä,tykkäsin.Sitten siirryttiin yhden pyörän taloutta pitämään,eli muija taakse istumaan.Meno oli jotenkin vaikeaa,takapää liian pehmyt.(vaikka muija aika köykänen)Vaihdettiin VL 1500:n.Täytyy sanoa,mahtavaa.On aivan sama yks tai kaks päällä,ei haittaa menoa.Jousitus riittää ja se mahtava vääntö.Todella vakaa pyörä,kovakaan tuuli ei heiluttele helposti.Täytyy sanoa,olen tyytyväinen.Innolla odotan kesälomaa ja reissuun lähtöä.Nyt riittää kantavuus isommillekkin repuille.

      • boris

        Niin jäi sanomatta vuosimalli,-04.Vanhemmista ei kokemusta.


      • sadalla,
        boris kirjoitti:

        Niin jäi sanomatta vuosimalli,-04.Vanhemmista ei kokemusta.

        suunnilleen,rauhallisessa ajossa(100)kaks päällä?


      • boris
        sadalla, kirjoitti:

        suunnilleen,rauhallisessa ajossa(100)kaks päällä?

        väliä kulutuksella.


      • 5,5 l/100
        boris kirjoitti:

        väliä kulutuksella.

        100-110 kmh 6-6,2 l sataselle. -99 malli


      • Igor K

        Samaa mieltä Boriksen kanssa,viimme kesänä ajelin 15000 km ja kyllä on hyvä pyörä ajella.


    • XL- mies

      Ostin keväällä kyseisen customin, ja voin kyllä jo nyt sanoa että mahtava peli noihin edellisiin räpsyihin verrattuna!

    • Eskil1

      Joko olet löytänny Suzukin vl 1500 2001 olis myynnissä,ajettu 26500km, osoite [email protected]

    • Matso2

      Osta vaan Intikka 1500. Mulla jo neljättä vuotta. On ollut monenlaista, nakua ja kyykkyä. mutta viiskymppiselle ( I am) ja toki nuoremmillekin sopii hyvin custom. VL 1500 on parhaasta päästä. Vakaa, hyvä vääntö. Kestävä ja helppo hoitoinen. Ei ketjuvedon ongelmia, ei venttiilin säätöjä (hydr. nostimet), eikä pinnavanteiden ongelmia. Tapasin yhden kaverin joka oli ajanut 320 tkm samalla koneella. Jakoketju oli vaihdettu ja venttiilit hiottu (1400 intikka).

      Negatiiviset huomiot: puolipuristimen solenoidi kiukkuilee. Hajosi 32 tkm ja maksoi uusien vaijereiden kanssa n. 250 €. Tyyppivika (1400 ja 1500). Pieni tankki 15,5 litraa.

      • Vl 1500

        Moi
        Toi solenoidi kiinnostaa, miten ilmenee. Mun vl:ssä outo vika, välillä ei käynnisty pitää vaan outoa kolinaa. Kun vähän pukkaa vaihde päällä niin useimmiten sen jälkeen käynnistyy.


    • Mkyl

      Minä pidän pyörästä on todella vakaa ajettava. Paljon parempi kuin harikka ja paljon varmatoimisempi. Itselläni isot putket hienot äänet matalat eikä liiaan kovat. Tankin koko näissä pyörissä on pienen puoleinen.

      • cb 500 kävi pieneksi

        Ite pähkäilen kans et ostaisko keskikokoisen customin. vn 800 tai 800volusia. noin 5-6tonnia. Vai pitäiskö pistää sittenkin pari tonnia lisää ja ostaa vl 1500 tai vastaava joku muu japsi.
        Rahat vähän tiukilla mut jotain tulee hommattua ens kesäksi.
        Isompi varmaan pitkässä juoksussa mieluisempi mutta jos ajot on tyyliin 50km kerralla vois pärjätä pienemmällä.
        Onkohan huoltokulut yms isommassa customissa oleellisesti isommat.

        mitat 181cm ja 77kg


    • sussuki

      Eipä nuo huoltokulut kummoisemmat,renkaat ehkä kun painavampaan menee.
      Vl800 kans hyvä ja riittävä yks päällä, ehkä ruiskumallin ottaisin kummiskin,vl1500 aika vähän ruiskupelejä tarjolla,olisko 05 mallista lähtien,tuota isoimpaa 1800 en edes suosittele kokeilemaan sillä siihen jää oitis koukkuun,senverran julmempi kulkemaan noihin pienempiin verrattuna,eivaan semmoinen ilmanmuuta jos on pikkasen enempi sijoittaa,vastinetta saa kyllä koko rahan edestä.VL1500 jos ottaisin niin varmistaisin ainaskin juurikin tuon kulutuspuolen,jotku yksilöt kun hörppää menovettä oudon paljon.

    • VS14OO

      VL1500:ssa kuluu neulaputket soikeaksi ja sitten kulutus on luokkaa yli 7 litraa sataselle. Neulaputkien vaihto onnistuu jos ei ole peukalo keskellä kämmentä. Jos neulaputket on ok ja säädöt kohdillaan, kulutus on 5 litran luokkaa ajoi yksi tai kaksi päällä.

      • uuuussss

        mistä noita neulaputkia olette hommailleet?
        ittellä nuo nyt pöydällä(putket)
        ovat soikiat,mutten löydä uusia mistään!!
        suomesta ei löydy,ainakaan vielä,jenkkilästä kysellyt,muttei vielä tullut kaikilta sieltä vastauksia.
        sorvaileeko joku noita?
        hjelppiä....


    • Intruder sivut... paljon hyödyllistä intikka miehille ja naisille:) www.intruderclubfinladry.fi

    • VS 14OO

      motorcyclecarbs.com
      www.GManIndustries.com

      Olipa joku kotomaassakin niitä rosterista sorvauttanut. Tutki www.intruderclubfinladry.fi sivuja ja kysele, niin apu varmasti löytyy.

      • uuuussss

        joo.
        elikkä neulaputket tulossa,löyty paikka joka noita sorvaa,yhen mopo liikkeen kautta.
        suomesta siis,kalliit ovat kyllä.
        jenkeistä yhessä paikassa löyty http://www.flemingtonyamaha.com/
        The total including shipping to Finland would be $135.57.


      • Ostaa keväällä....
        uuuussss kirjoitti:

        joo.
        elikkä neulaputket tulossa,löyty paikka joka noita sorvaa,yhen mopo liikkeen kautta.
        suomesta siis,kalliit ovat kyllä.
        jenkeistä yhessä paikassa löyty http://www.flemingtonyamaha.com/
        The total including shipping to Finland would be $135.57.

        lukekaa biken testi5/98. Saa aika paljon kehuja. Kulutus 7.2
        Hieman isoksi ja painavaksi moititaan. Paljon on pyörät tietty kasvanut noista ajoista....


      • uuuussss
        Ostaa keväällä.... kirjoitti:

        lukekaa biken testi5/98. Saa aika paljon kehuja. Kulutus 7.2
        Hieman isoksi ja painavaksi moititaan. Paljon on pyörät tietty kasvanut noista ajoista....

        ok.kitos vinkistä,pistin tuon lehdykän varaukseen kirjastosta.

        kiitos.


      • ostin viime kesänä
        uuuussss kirjoitti:

        ok.kitos vinkistä,pistin tuon lehdykän varaukseen kirjastosta.

        kiitos.

        älä nyt aikuinen mies osta nuhapumppua. 1800vzr . tuplatehot kakkuu kuluu vähemmän. lähtee kun hauki rannasta


      • joopajoopa
        ostin viime kesänä kirjoitti:

        älä nyt aikuinen mies osta nuhapumppua. 1800vzr . tuplatehot kakkuu kuluu vähemmän. lähtee kun hauki rannasta

        niimpä,bos hossejakin olisi markkinoilla.


    • joopajoopa
    • Äijänkäppänä61

      Mulla oli keski-iän kriisin tultua ensin uudenkarhea spotster harrikka, sitten dyna. Vielä teki mieli isompaa pyörää ja olin jotenkin kyllästynyt noihin harley papparaisiin niin kävin vielä kuitenkin ajamassa softailin vanhemmalla evon moottorilla (käytetytty tietty) ja sitten tällaisen ison "iineksen". Tykästyin iineksen vääntöön ja pehmoiseen lulla alustaan sekä reiluihin mittoihin isommallekin äijälle. Nyt on tonni viissatasella intikalla takana 7 vuotta, eikä ole tehnyt mieli muuta pyörää, on niin messevät fiilikset tällä päästellä. Pyörässä on mukavan harvat välitykset ja kardaaniveto, on pelannut kuin ajatus. Suosittelen koeajamaan ja ostaman perstuntumalla, jos tunne on hyvä, osta pois.

    • Intikka ukko

      Jos aloittaja kyseli pyörästä vl 1500 niin miksi tarjoatte muuta ? Itsellä tuollainen -99 mallin 39000km ajettu,KN putsarilla Dynojet sarjalla ja Silvertail k02 putkistolla,kohtuu mukavasti vääntää eteenpäin tuollakin setillä ja mikä mukavinta vääntöä tuli lisää ja kulutus putosi,kulkee n.6 litran molemmin puolin riippuen miten käskee,nopeudesta ja ajanko yksin vai kakspäällä !
      Erittäin luotettava vakaa kulkija tien päällä,kiirettähän customilla ei pidetä,jos aiot sitä nopeutta miettiä niin sitten muoviluoti alle,mutta jos ajat rauhallista cruisailua niin tuo on mukavan leppoisa peli siihen,hintaluokassaan ehdoton pyörä !
      Suosittelen lämpimästi tuota pyörää...

    • 900vn kawa

      Tarvitko oikeasi noin ison pyörän? Maantie ajoa paljon? Tuo peli oikeasti todella isoooo ja painava. En suosittele seikkailupyöräksi. Tuolla jää moni paikka kokematta.
      Suosittelen katsomaan 800-900luokkaa.

      • intikka ukko

        Pyörä on vakaa kulkine ja nimenomaan hyvä seikkailupyörä. Maantieajoa 10000km molemmin puolin riippuen vuodesta, miksi tuolla ei pääsisi sinne minne haluaa? Kurapyörät erikseen ja muoviluodit, tuo on mainio tukeva kulkine tienpäällä ajoit sitten yksin tai kyytiläisen kanssa ja jopa kuormattuna.
        Suosittelen, hyvä hinta-laatusuhde...


      • Paska hintalaatusuhe
        intikka ukko kirjoitti:

        Pyörä on vakaa kulkine ja nimenomaan hyvä seikkailupyörä. Maantieajoa 10000km molemmin puolin riippuen vuodesta, miksi tuolla ei pääsisi sinne minne haluaa? Kurapyörät erikseen ja muoviluodit, tuo on mainio tukeva kulkine tienpäällä ajoit sitten yksin tai kyytiläisen kanssa ja jopa kuormattuna.
        Suosittelen, hyvä hinta-laatusuhde...

        nimenomaan!


    • vanhaonvanha

      Kai jo nykysin kannattaa ruiskulla oleva pyörä ostaa eikä hankkia noin vanhaa peliä jonka kunnossapito maksaa ja eroon ei pääse ku kelpaa vain marginaaliselle ostajaporukalle.

      • intikka ukko

        Voihan sen noinkin ajatella, maksaa se ruiskunkin korjaaminen maltaita jos hajoaa. Miksi ruisku ? perustele, kaasarikin käy hyvin ja toimii jos on säädöissä, eli perustetta tuolle ei ole. Mikä VL:ssä hajoaa ? kerro kun tiedät , joka pyörälleon marginaalinen ostaja porukka että se on huono peruste. Tuossa on hyvä hinta-laatusuhde customiksi.


      • No missä customissa
        intikka ukko kirjoitti:

        Voihan sen noinkin ajatella, maksaa se ruiskunkin korjaaminen maltaita jos hajoaa. Miksi ruisku ? perustele, kaasarikin käy hyvin ja toimii jos on säädöissä, eli perustetta tuolle ei ole. Mikä VL:ssä hajoaa ? kerro kun tiedät , joka pyörälleon marginaalinen ostaja porukka että se on huono peruste. Tuossa on hyvä hinta-laatusuhde customiksi.

        on sitten huono hinta/laatusuhde?


      • intikka ukko
        No missä customissa kirjoitti:

        on sitten huono hinta/laatusuhde?

        Otappa iso väinö vertailuun, tarjontaa on pirusti ja hinta halpa, miksiköhän???
        Tiedän kyllä kun oon yhden omistanut mutta kerroppa sinä, hintalaatu suhde tietoinen kun olet...


    • damdamdamm

      Itse ottaisin esim. vn900 mitä joku jo mainostikin aikaisemmin, pyörii samoissa hinnoissa vaan ompi PALJON nuorempaa mallia ja kulkupuolessa ei häviä, kaikilla mittareilla parempi peli samaan rahaan , kokemusta on molemmista, ainoa plussa kardaanista Suzukille, nuorempi on parempi,tässäkin asiassa. Onhan noita vaihtoehtoja....rahapussi ja rassailu into ratkaisee.

      • Ainoo kunnollinen on

        1800,1900 tai 2000cc.


      • ainoo kunnollinen
        Ainoo kunnollinen on kirjoitti:

        1800,1900 tai 2000cc.

        Ei kun Hoss Boss 350cid 5,7 litraa ...


      • paja kutsuu

        aika paljoon saa tuota vn työnnellä pajalle.... ei pärjää laadussa muille pyörille.


    • Mika....

      Nyt olen ottanut käyttööni vl:n tänä keväänä ja on se pirun hieno pyörä ei siitä mihinkään pääse. Omani on vm 2001 eli sillä yhdellä etujarrulevyllä. Suorituskykyä on varmasti niin paljon kuin tämäntyyppisellä pyörällä voi järjellisesti ajaa eli ihan rauhassa mennään. Bensaa se syö aika rapsakasti nyt kevätkylmillä ja odotan että kulutus kesällä putoaa jonkin verran tuosta reilusta 7 litrasta/100km. Toinen juttu on ettei startti jaksa pyöräyttää sitä käyntiin kylmässä kokeiltu nollassa tai miinus yhdessä asteessa. Toisaalta ilmajäähdytetty kone, niin ei ehkä ole syytäkään ihan näin kylmällä kelillä ajella (asia joka vaatii jatkossa vähän totuttelua). Työntämällä toki saa käyntiin, mutta ei tätä ehkä ole näille keleille tarkoitettu.

      • Tunkeilija lapista

      • Mika....
        Tunkeilija lapista kirjoitti:

        Jos startti ei jaksa pyörittää käyntiin niin epäilisin akkun kuntoa tai puolipuristimen säätöä. Lisää tietoa saatavilla http://www.intruderclubfinlandry.fi/

        Vika selvisi, ei ollut akku eikä puolipuristin, oli käyttövirhe:-). Pyörää ei pidä startata silloin kun se seisoo tallan varassa. Pyörä pitää nostaa pystyyn, että besapinnat kaasarissa tasoittuu ja startata vasta sitten. Lähtee käyntiin tosi pirteästi kun vahingossa tuon käyttövirheeni älysin ja olen sittemmin startannut pyörä pystyssä. Oma moka siis, pyörässä ei vikaa.


      • Mika....
        Mika.... kirjoitti:

        Vika selvisi, ei ollut akku eikä puolipuristin, oli käyttövirhe:-). Pyörää ei pidä startata silloin kun se seisoo tallan varassa. Pyörä pitää nostaa pystyyn, että besapinnat kaasarissa tasoittuu ja startata vasta sitten. Lähtee käyntiin tosi pirteästi kun vahingossa tuon käyttövirheeni älysin ja olen sittemmin startannut pyörä pystyssä. Oma moka siis, pyörässä ei vikaa.

        No kyllä minä sen akunkin varuiksi syksyllä vaihdoin. Ensimmäinen ajokausi nyt takana ja rapiat 12000 km tuli mittarin ja on edelleen hyvä pyörä. Odotan täpinässä tulevaa kevättä, että pääsee taas ajamaan. Nyt talvella varmaan vähän tuunailen sitä, pakoputken vaihtoa suunnittelen ja takavalo kilpiteline olisi tarkoitus laittaa vaihtoon.

        Tässä pyörässä on sellaista vanhanajan autoriteettiä ja tyyliä. Nuo uudet ovat kyllä modernimpia ja nopeampiakin, mutta ei näillä vehkeillä pidä mihinkään kiire olla. Kesällä ajelin noiden M1800 intikoidenkin perässä niin kyllä tällä hyvin mukana pysyy, vaikka ei ohi kerkiäkään, ei tarvii keritäkään.

        öööö..... mitähän mä vielä sanoisin..... ei varmaanmitään mitä ei tässä ketjussa olisi jo sanottu. Makea pyörä on, olen tyytyväinen.


    • Tietääkss

      Suzuki vl 1500 koska näihin tuli ruisku?

    • Biggisman

      On ollut 5vuotta ja aivan loistava ajaa, ajo asento isolle kaverille, ei ole parempaa tullut vastaan. Sama tuntuma ajat sit 60kmh tai 180kmh ja tota lujempaa ei tarvikkaan mennä. Ei vikoja tuona aikana ja ajettu.6-10 000 per vuosi. Nyt kissahti syksyllä latauksen säädin, se alkuperäinen. Vm 1998. Seiraava lienee samanlainen. Näillä on tosin ajettu jopa 300000, sano mekaanikko, joten saattaa vielä tovi mennä vaihtoon.

      • Jutustelija1

        Eikös hieman tuullut jos todellista ajoit 180kmh...


    • jantsu

      mulla on intruder m1500 2009 muutaman kilometrin ajettua koneen lämmetessä moottori alkaa pätkiä sammuilee käy huonosti pakokaasu haisee oudolta ei pysty ajamaan kunnolla .nyt jo kolmannella korjaamolla .akku vaihdettu tasasuuntaja takuuvaihdettu,tulpat tietenkin jo kaksi kertaa polttoainepumppu vaihdettu ,virtalukko purettu,tukijalan katkaisin stopnappula johtosarjoja käyty läpi.nyt on parhaillaan rm heinolla kesäkuun puolestavälistä tähän päivään ei ole vikaa löytynyt.olisko jollain vinkkiä tai neuvoa tähän ongelmaan.alkaa usko loppumaan.eikö moottoripyörien korjaamiseen ole riittävää tietotaitoa.alkaa tulla hiki ??????????????

    • Anonyymi

      Paras pyörä.ajoasento ja tuntuma koskaan, jammuja ja kawaa on ollut. Ei teho hirviö enkä sellaista kaipaa.näillä nopeusrajoituksilla. Sama ajaako 50kmh vai 120kmh, suosittelen ajotuntumaa enemmän kuin tolkutonta rekyyliä arvostavalle. Nää on mersuja pyörissä ja näillä ajaab jopa 300000km itellä 100000ja ei ole tarvinnut kuin vaihtaa jarrupaloja ja öljyjä ja suodsttimia. Kerran.latauksen säädin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe